Ik ook nog niet. Vorig jaar waren het er 68.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:03 schreef GlowMouse het volgende:
Weet je hoeveel eerstejaars econometristen er dit jaar zijn? Ik heb het nog niet gehoord van iemand.
Je kon ze gisteren tellenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:10 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik ook nog niet. Vorig jaar waren het er 68.
Ik was er niet gisteren...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:12 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je kon ze gisteren tellen
Ja, ga nu nominaal het vierde jaar in.
Mja, weet ik. Ik probeer nu ook iets te regelen...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:15 schreef GlowMouse het volgende:
Oj, hoe kun je dan ooit goed voorbereid op het eerste analysecollege komen? Je wordt geacht het eerste hoofdstuk al te kennenmaar je zult niet de enige zijn die dat niet doorheeft en nu heb je dat boek niet.
Daar heb je geen bb voor nodig.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:33 schreef MrDirk het volgende:
Premaster Information Management ...
Iemand toevallig die al kan inloggen op blackboard voor het lesrooster?
Moet weten of ik nog weekje op vakantie kan ...
Kun je me vertellen hoe en waar ik het dan kan opvragen?quote:
Wat moet je zo laat nog in C?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:33 schreef geenID het volgende:
Die gare muzenconcerten.C moet steeds om 6 uur dicht.
Als je nog niet in kan loggen moet je bij studiegids naar de inviduele courses zoeken en dan het collegerooster bekijken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:35 schreef MrDirk het volgende:
[..]
Kun je me vertellen hoe en waar ik het dan kan opvragen?
Ik heb een literatuurlijst voor het eerste jaar. Voor blok een en twee staan daarin twee boeken en een aantal dictaten. Die dictaten kun je blijkbaar bij de dictatenshop (oid) halen? Via die site kon ik die twee boeken gewoon bestellen, en dan ophalen bij de Selexyz bij de UvT.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:51 schreef GlowMouse het volgende:
In mijn tijd moest je nog langs de tevkamer voor het analyseboek. Alleen het analyseboek en de macroeconomiedictaten heb je heel hard nodig. Micro-economie heb je straks geen boek voor nodig trouwens.
Thanks. Komt wel goed dan denk ik. Nu alleen nog dat werkgroepprobleem oplossen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:04 schreef GlowMouse het volgende:
Ah ik zie dat analyse tegenwoordig in dictaten staat, scheelt de helft qua prijs. Ja dan heb je alleen nog wat dictaten nodig. Kastnummers hier opzoeken en langs het dictatenmagazijn (als je met de trein gaat: richting UvT lopen, op het UvT-terrein het grasveld met de vijver schuin oversteken en daar naar binnen, daar is het direct links).
Ik heb me dus niet ingeschreven voor de intro en pas achteraf gelezen dat je dat ook wel moet doen als je niet meedoet met het kamp en de tik. En dat je dan op eigen inititatief moet zorgen dat je in een werkgroep komt. Ik las ook dat 'iemand' mij rechten moet geven om me ergens voor in te kunnen schrijven op COMAP. Dus ik ben bang dat dat beide samenhangt. En dat je je altijd voor tentamens kan inschrijven (omdat je de lessen niet hoeft te volgens om de tentamens te doen ofzo). Ik ga dat wel even regelen als ik van de week mijn boeken ophaal.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:19 schreef GlowMouse het volgende:
Studiegids is alleen zodat je zelf je rooster kunt zien, die keuze werkt verder nergens in door. Zorg gewoon dat je van elk vak elk college 1x volgt.
COMAP doe je verkeerd, ik kan hier overal voor kiezen.
Dus. 1EOR Dutch, 1EOR English zeker. En dan 1EOR-01 of 1EOR-02 of 1EOR-03?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:19 schreef geenID het volgende:
Je hoeft maar 1 tutorial groep te kiezen. (Plus de interactive lecture en lecture module.)
Ik ben geen student, maar doe wel met het zuipen meequote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:12 schreef Tegan het volgende:
Als jij en existenz in de OP willen moeten jullie maar even zeggen welke opleiding jullie doen.
Die zijn morgen tochquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:33 schreef geenID het volgende:
Erg jammer ja. Maar het is nu ook TIK he. Dus wie weet wat er daarna nog komt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:56 schreef hetzusjevan het volgende:
Volgens mij zijn er bar weinig Tilburgse studenten die Fokken.
Hier zou je 'm moeten kunnen vinden: http://mystudy.uvt.nl/it10.RselectTab?taal=n&pfac=FEB&variantcode=&minorcode=&ajaar=&soort=ma&actief=2quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:35 schreef MrDirk het volgende:
[..]
Kun je me vertellen hoe en waar ik het dan kan opvragen?
Business Studies is Engels voor Bedrijfswetenschappen. Waar anders dan op de faculteit 'Economie en Bedrijfswetenschappen' had je ons verwachtquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:25 schreef Tegan het volgende:
Ik had niet gedacht dat Business Studies op de Economie Faculteit zou zitten...
Niet zeuren, die muzeconcerten zijn super gezelligquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:33 schreef geenID het volgende:
ik ook.... en gisteren eindelijk ingevuldquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:44 schreef Tegan het volgende:
Als je dat pakket niet hebt gehad is er iets mis gegaan... Ik heb die al in juli gehad ofzo.
Ik ben ook aanwezig danquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:09 schreef MrDirk het volgende:
En nog mensen die woensdag ook naar pre-master dag (FEB) gaan? (:
En hoe bevalt die studie?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 15:54 schreef hmmmz het volgende:
2e jaars rechten (recht en management (civiel effect))
studie bevalt perfect, ben er het eerste jaar echt doorheen gevlogen zonder dat ik er echt moeite voor heb gedaan. P. gehaald en donderdag sollicitatiegesprek voor de topklas.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 18:12 schreef EasySilence het volgende:
[..]
En hoe bevalt die studie?
Ik heb vandaag aan de UvT m'n boeken voor het eerste jaar rechten gehaald en Recht en Management met civiel effect is wat ik na dit jaar graag zou willen gaan studeren
Ah oke. Ik had al een vermoeden maar ik wilde even bevestigingquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:47 schreef GlowMouse het volgende:
Ja, Z staat voor zaal. Gek, want C staat wel voor Cobbenhagen Building, dus als ze het consequent zouden doen dan zouden ze CR114 doen oid. 114 is op de eerste verdieping.
In P heb je zowel p.12 als pz12 (jaja heel handig gedaan).quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 20:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ah oke. Ik had al een vermoeden maar ik wilde even bevestiging.
Ik had het trouwens logischer gevonden als ze het gewoon C114 hadden genoemd.
Ik lees net dat ik in de tweede C++ en Delphi ga leren, tof!
P is een doolhofquote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
In P heb je zowel p.12 als pz12 (jaja heel handig gedaan).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | | ------|------| | | ------|------| | |_ |_| | |
bij magister (de rechten studievereniging) is het zo dat je 10% korting op je boeken krijgt, het lidmaatschap is iets van 15 euro per jaar dacht ik. Dus daar is het wel de moeite om lid van te worden als je rechten doet, van andere studieverenigingen weet ik het niet. Studentenverenigingen zijn sowieso veel gezelligerquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:02 schreef Tegan het volgende:
Ik zit te denken of ik lid moet worden van mijn studievereniging. Wat heb ik daaraan?
Kan ik daar gewoon inloggen met mijn UvT wachtwoord of heb ik daar een speciale username en wachtwoord voor nodig. Heb van Asset nog niets ontvangen namelijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:53 schreef GlowMouse het volgende:
Op http://www.asset-tilburg.nl/ inloggen, naar booksale op EWeb, lijst printen, boeken kopen, bonnetje aan de lijst vastnieten en bij Asset inleveren.
ik heb ook van die hoorcolleges savonds, van kwart voor 7 tot half 9, maar meestal komt het erop neer dat we in de pauze weggaan en in het uvt cafe gaan zittenquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:13 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Na lang puzzelen heb ik 'n redelijk rooster eruit gekregen. Moet wel elke dag daar verschijnen en college tot half 9 's avonds is niets voor mij
Ik vrees dat ik daar dan ook veel te vinden ben.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:42 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik heb ook van die hoorcolleges savonds, van kwart voor 7 tot half 9, maar meestal komt het erop neer dat we in de pauze weggaan en in het uvt cafe gaan zitten
Jup. Wat doet ie bij jou niet goed dan?quote:Op donderdag 4 september 2008 06:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Doet de ESG het bij jullie naar behoren?
Zie je bericht nu pas. Ik wilde dat vak gaan volgen, ik zat er bijna, tot een vriend mij maandag nog overhaalde toch voor microeconometrie te kiezen. Is ook voor Marketing Research, is van dezelfde docent als Panel Data, en het is bijna hetzelfde maar dan voor cross-sectie data.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:53 schreef arj1o1 het volgende:
GlowMouse ben je nu ook aan je Master bezig? Heb je misschien ook Panel Data Analysis gevolgd?
Bruut vak voor een simpele Marketing Research student
Ik volg het voorlopig onder voorbehoud, heb nog een ander keuzevak wat ik volg en kies uiteindelijk het meest interresante. Eerste college was te doen, vrij jammer alleen dat Klein geen slides gebruikt maar 2 en een half uur het bord volkalkt...quote:Op donderdag 4 september 2008 09:49 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zie je bericht nu pas. Ik wilde dat vak gaan volgen, ik zat er bijna, tot een vriend mij maandag nog overhaalde toch voor microeconometrie te kiezen. Is ook voor Marketing Research, is van dezelfde docent als Panel Data, en het is bijna hetzelfde maar dan voor cross-sectie data.
Er zitten econometristen die in hun bachelor al wat Panel Data analyse hebben gehad. Fixed/Random Effects model is voor hen niets nieuws.
Ik krijg dat schermpje waar je je ANR-nummer invult met daaronder het wachtwoord. Maar het lijkt net alsof mijn logingegevens niet bestaan oid. In dat schermpje staat ook 'single sign-on', wat eerst volgens mij niet was.quote:Op donderdag 4 september 2008 09:45 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Jup. Wat doet ie bij jou niet goed dan?
Onder Opera kan ik er iig niet inloggen. Dan krijg ik een gare login-popup die niet werkt itt de doorverwijzing naar de nieuwe inlog-pagina's.quote:Op donderdag 4 september 2008 06:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Doet de ESG het bij jullie naar behoren?
BIj mij zegt hij in FF dat er een of ander certificaat niet te vertrouwen is oid.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:32 schreef GlowMouse het volgende:
ISG doet het in FF prima hier.
Collegegeld is bij mij ook nog niet afgeschreven. Er staat dat het altijd rond de 25ste van een maand gebeurt.
Ok, gelukkig. Mijn eerste is al de 15equote:Bij midterms voldoet een paspoort of id-kaart ook.
Mja, normaal wel, maar bij deze bleef hij flippen, dus gebruikte ik maar IE-tab. Maar het is al opgelostquote:Op donderdag 4 september 2008 23:34 schreef GlowMouse het volgende:
Kun je doorheen klikken of toevoegen.
Bij mij precies hetzelfde verhaal. Tevens zou ik ook graag een definitief bewijs van inschrijving hebbenquote:Op donderdag 4 september 2008 23:28 schreef Tegan het volgende:
Even iets anders. Wanneer wordt het collegegeld afgetrokken? Want het staat nu al eeuwen op mijn betaalrekening ipv spaarrekening... En, ik heb nog steeds geen (afhaalbewijs voor mijn) uvt-pas. Heb ik die nodig bij een midterm?
De UVT site heeft een zoekfunctie, jeweetz:quote:Op donderdag 4 september 2008 23:28 schreef Tegan het volgende:
In FF kan ik de ISG ook niet goed zien...
Even iets anders. Wanneer wordt het collegegeld afgetrokken? Want het staat nu al eeuwen op mijn betaalrekening ipv spaarrekening... En, ik heb nog steeds geen (afhaalbewijs voor mijn) uvt-pas. Heb ik die nodig bij een midterm?
Dit was het probleem dus (gebruik ook Opera). Ik had het in IE niet eens geprobeerd omdat ik dat dat we deze flauwekul van het niet houden aan webstandaarden met als gevolg IE-only websites inmiddels wel voorbij waren.quote:Op donderdag 4 september 2008 20:09 schreef geenID het volgende:
[..]
Onder Opera kan ik er iig niet inloggen. Dan krijg ik een gare login-popup die niet werkt itt de doorverwijzing naar de nieuwe inlog-pagina's.
welke opleiding volg je en welke opleidingsachtergrond heb je?quote:Op zaterdag 6 september 2008 15:23 schreef Friek_ het volgende:
Eerste week zit erop. Vind het tot nu toe een erg gave studie.Leuke colleges, relatief lage studiedruk en persoonlijke omgang tussen docenten en studenten.
De teksten zijn wel wat zwaar (onbegrijpbaar Engels af en toe), maar daar worstel ik me wel doorheen.
Filosofie (zie de OP!). Hiervoor Fontys (Hogeschool Theologie en Levensbeschouwing) gedaan, maar mee gestopt wegens gebrek aan diepgang, theoretische vorming en uitdaging.quote:Op zaterdag 6 september 2008 16:53 schreef ghizzer het volgende:
[..]
welke opleiding volg je en welke opleidingsachtergrond heb je?
Zolang macro het enige vak is dat je niets vindt, komt het allemaal goedquote:Op dinsdag 9 september 2008 21:59 schreef Tegan het volgende:
Tijdens de eerste paar dagen vond ik mijn studie echt niets, maar ik begin het steeds meer te waarderen. De komende weken heb ik allemaal midterms, dat wordt nog wat...
Ik begin Macro eigenlijk best wel interessant te vinden. Weet jij trouwens of het midterm van vorig jaar van Analyse op Blackboard zal staan? Ik weet eigenlijk niet wat ik precies mag verwachten bij dat midterm.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:02 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Zolang macro het enige vak is dat je niets vindt, komt het allemaal goed
Waarom houd jij je afzijdig van de activiteit van de studievereniging die momenteel plaatsvindt?
Ik moest laatst naar PZ2. Dan denk je, goh dat zal wel niet zo moeilijk zijn. Maar ik was serieus verdwaald op gegeven moment. Heb het hele gebouw gezien om in PZ2 te komen. En toen op de terugweg naar de uitgang ben ik maar stiekem mensen gevolgd, en ik zag genoeg mensen die terugkwamen van verkeerde deuren die ze namenquote:
Hoofdstuk 1-3 en hoofdstuk 4, paragraaf 1.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:18 schreef GlowMouse het volgende:
P is lastig, maar met een rondje lukt het bijna altijd om het lokaal te vinden (zie eerdere discussie hierover).
Over welke hoofdstukken gaat de midterm analyse? Op de TEV-site ledendeel staat hij in ieder geval wel.
Ik heb dat ook een beetje bij bewijzen bij Analyse 1. Maar de docent heeft vandaag bij het instructiecollege ons een truukje geleerd, en nu is een stuk begrijpelijker. Misschien kun je ook om zoiets vragen. Dat je niet weet waar je moet beginnen ofzo. Misschien zijn er uitwerkingen op Blackboard of bij je studievereniging... Of gewoon even Googlen, en dan vind je misschien wel voorbeelden...quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:28 schreef Rhythm het volgende:
Ik zit nu in het eerste jaar Business Studies.
Gaat opzich goed, maar als ik Quantitative Methods 1 zie.. Ik snap het gewoon niet, weet iemand of er ergens uitwerkingen te vinden zijn? Dan snap ik ook hoe het wel moet, en dan leer ik het begrijpen.
Tja, ik vind sowieso al weinig tijd om alles af te krijgen, en ik heb maar 4 vakken, en 2 dagen in de week vrij. Onze hele studie heeft al lopen zoeken op internet, niets te vinden. Ik zit niet bij een studievereniging, ik denk dat ik morgen even bij de Copyshop langs ga.quote:Op dinsdag 9 september 2008 22:31 schreef Tegan het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een beetje bij bewijzen bij Analyse 1. Maar de docent heeft vandaag bij het instructiecollege ons een truukje geleerd, en nu is een stuk begrijpelijker. Misschien kun je ook om zoiets vragen. Dat je niet weet waar je moet beginnen ofzo. Misschien zijn er uitwerkingen op Blackboard of bij je studievereniging... Of gewoon even Googlen, en dan vind je misschien wel voorbeelden....
Gewoon naar die balie gaan en zeggen dat je al heel lang wacht. Want ik heb ook drie weken gewacht ofzo, en toen kon ik hem daar ophalen met alleen mijn ID. Hun pc zei dat ze een afhaalbewijs hadden gemaild, maar dat is dus niet zo.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:31 schreef ghizzer het volgende:
al 2 weken aan het wachten op mijn studentenpas...![]()
Afgeleide isquote:Op dinsdag 9 september 2008 22:38 schreef Rhythm het volgende:
[..]
Tja, ik vind sowieso al weinig tijd om alles af te krijgen, en ik heb maar 4 vakken, en 2 dagen in de week vrij. Onze hele studie heeft al lopen zoeken op internet, niets te vinden. Ik zit niet bij een studievereniging, ik denk dat ik morgen even bij de Copyshop langs ga.
Maar op het moment is het hopeloos, ik moet van echt de moeilijkste opgaven de derative (afgeleide) vinden, en meestal snap ik niet eens wat ze bedoelen.
Als ik die rond de herfstvakantie heb ben ik dik tevreden.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:31 schreef ghizzer het volgende:
al 2 weken aan het wachten op mijn studentenpas...![]()
Heerlijke stoelen ook.quote:Op woensdag 10 september 2008 16:08 schreef hmmmz het volgende:
Ik had vandaag college in TZ3, was er nog nooit geweest maar dat is echt een mooi gebouw met geweldige collegezaaltjes, net de 2e kamer in het klein
Nu pas? Ik heb hem al een paar weken...quote:Op woensdag 10 september 2008 18:43 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.geocities.com/de_aantekeningen/En anders iemand aanspreken vlak voor of na het college, zo eng is dat niet
Vandaag heb ik het bewijs van inschrijving ontvangen.
quote:Op woensdag 10 september 2008 18:43 schreef GlowMouse het volgende:
http://www.geocities.com/de_aantekeningen/En anders iemand aanspreken vlak voor of na het college, zo eng is dat niet
Vandaag heb ik het bewijs van inschrijving ontvangen.
Och, ik heb geen haastquote:Op woensdag 10 september 2008 13:26 schreef geenID het volgende:
Je scriptie beslaat twee semesters?
Het begint met één hequote:Op zondag 14 september 2008 21:41 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Morgen blijf ik in bed liggen. Een college missen moet niet zo'n ramp zijn.
Voor mij is het ook een werkcollege dat ik morgen ga missen. Kan beter een uurtje langer blijven liggen en dan die dingen thuis doen.quote:Op zondag 14 september 2008 22:03 schreef Tegan het volgende:
[..]
Het begint met één he.
Achja, ik kan niets zeggen, heb ook al werkcollege geskipt, maar mijn excuus was dat ik ziek was.
Eej, halloquote:Op donderdag 11 september 2008 11:54 schreef Muis006 het volgende:
Hee GlowMouse, zou ik ook in de OP mogen? Tweedejaars psychologie
Hoiquote:Op maandag 15 september 2008 13:31 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Eej, halloben ook 2e jaars psychologie
quote:Op donderdag 18 september 2008 17:47 schreef hmmmz het volgende:
Bedrijfsethiek was saaaaaaiIn de pauze dus maar weggegaan, lekker op het uvt-cafe-terras zitten met een witbiertje
Ja hoor, prima! Wel veel vrij op het moment haha (mij hoor je niet klagen hoor). Hoe ging je SPSS practicum? Heb je 'm gehaald ondanks de lichtuitval haha? Ik heb 'm morgen.. snapte eerst niets van die huiswerkopdrachten maar ik zat echt veeeel te moeilijk te denken, hahaquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:40 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Hoibevalt het? Mij wel in ieder geval!
Ik had maandag om kwart voor 9 spss-practicum, altijd dolle pret. We waren met zijn vieren (en 2 begeleiders) en op een gegeven moment hield de verlichting ermee op
Heb je dat toevallig van ene kerel genaamd Van de Ven?quote:Op donderdag 18 september 2008 17:47 schreef hmmmz het volgende:
Bedrijfsethiek was saaaaaaiIn de pauze dus maar weggegaan, lekker op het uvt-cafe-terras zitten met een witbiertje
Nou dan ben ik lekker tegendraads want ik kies de sociale kantquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:53 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja hoor, prima! Wel veel vrij op het moment haha (mij hoor je niet klagen hoor). Hoe ging je SPSS practicum? Heb je 'm gehaald ondanks de lichtuitval haha? Ik heb 'm morgen.. snapte eerst niets van die huiswerkopdrachten maar ik zat echt veeeel te moeilijk te denken, haha.
Welke richting ga jij kiezen? (dikke kans dat je gezondheid zegt, volgens mij kiest 90% die kant)
die heb ik idd, vind het maar een saaie ventquote:Op dinsdag 23 september 2008 22:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Heb je dat toevallig van ene kerel genaamd Van de Ven?Zo ja, daarmee heb ik nog uren mee lopen lullen van de week. M'n docent voor ethiek, vandaar!
Oooh toevallig, ik ook! Hahah ik ben echt de enige van de mensen met wie ik het meest omga zegmaarquote:Op woensdag 24 september 2008 11:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nou dan ben ik lekker tegendraads want ik kies de sociale kantdat vind ik echt veel leuker! En practicum heb ik gewoon gehaald, ze zijn niet zo streng als dat documentje op BB je doet geloven
Toch besloten sociale te doen zusjevan? (als ik het me goed herinner wist je het een tijdje geleden nog niet zekerquote:Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Oooh toevallig, ik ook! Hahah ik ben echt de enige van de mensen met wie ik het meest omga zegmaar. Voor de rest wil iedereen gezondheid gaan doen.. ik vind het sociale veel leuker. Hoef ik ook veel minder voor te doen, gewoon omdat ik het zo interessant vind is het makkelijker leren ^^. Ik ga er waarschijnlijk wel een minor communicatie bij doen
.
Ik ben echt benieuwd hoe vol de collegezalen zitten vanaf december bij de sociale vakken.. ik heb echt het idee dat het zo'n klein groepje wordt. Maar misschien valt het ook wel mee. We zullen zien
.
Ik denk dat een hoop mensen psychologie gaan doen met de gedachte om echt klinisch psycholoog te worden. Een paar vriendinnetjes van hier zeggen ook wel dat ze de sociale vakken wel leuker vinden maar ze willen er niks mee doen.quote:Op woensdag 24 september 2008 16:16 schreef Muis006 het volgende:
Ja daar ben ik ook benieuwd naar hahamaar wat ik me vooral afvraag is waarom zoveel mensen gez leuker lijkt? Ik ben zelf absoluut niet van de biologie (ik was zó blij toen ik voor mijn her H&G een 7 had
) dus gezondheid heb ik vanaf het begin afgeschreven. Ik kom bovendien vanwege mijn persoonlijke situatie al genoeg in aanraking met gedoe over hersenen en ziekenhuizen dus het vooruitzicht om in een gezondheidsinstelling te werken trekt me niet echt.
Hoe ging je mto practicum trouwens?
Gezondheid trekt me nog steeds niet, dus het is de meest logische keuzequote:Op woensdag 24 september 2008 19:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Toch besloten sociale te doen zusjevan? (als ik het me goed herinner wist je het een tijdje geleden nog niet zeker)
Vorig jaar zaten er bij ons ongeveer 100 mensen in de colleges, maar ja het lag natuurlijk een beetje aan wie het college gaf hoeveel mensen er echt zaten. Als jij of muis nog vragen hebben over vakken en zo, roep gerust
Ahh oke, jij doet het puur op zelfstudie? Lijkt me wel zwaar zeg! Lees je wel de sheets? Die van wetenschapsfilosofie zijn echt goed, hij zet er onderhand alles uit het boek in haha.quote:Op donderdag 25 september 2008 21:58 schreef Muis006 het volgende:
Nope, ik volg helemaal geen collegesik ben slechthorend (officieel doof maar de techniek verricht wonderen tegenwoordig
) dus het heeft toch geen nut. Ik ben geloof ik 1x bij MTO-A geweest en 1x bij functieleer, dat was het wel
Jeetje, zwaar zeg. Respectquote:Op vrijdag 26 september 2008 13:27 schreef Muis006 het volgende:
Yep, alles zelfstudie! En ja dat is zwaar, maar wat moet ik anders he :p. En ik werk ook veel met de sheets ja. Ik zou wel wat meer willen samenvatten zelf, maar dat vind ik echt gruwelwerk! En wetenschapsfilo is leuk
Over de contacten: die mis ik inderdaad veel, ik heb vooral contact met meerderejaars en ik ben afgelopen jaar actief geweest binnen Complex dus dat heeft ook wel geholpen. Het blijft zonde natuurlijk, zelf zou ik ook het liefst colleges kunnen volgen, maar tis niet anders.
Ze zouden 's avonds bezig zijn voor de lancering op dinsdag...quote:Op maandag 29 september 2008 22:56 schreef aardappel het volgende:
Wanneer zijn ze klaar met die veranderingen op blackboard? want ik moet nog een berg uitprinten voor morgen en ik kan nergens bij :\
iddquote:Op maandag 29 september 2008 21:18 schreef Tegan het volgende:
Ik mis de oude studentenlogin nu al.
Hoe kom ik bij die link?quote:Op dinsdag 30 september 2008 10:47 schreef GlowMouse het volgende:
http://mystudy.uvt.nl/esgportal/comap.s_home?taal=n
No shit Sherlockquote:
dat dusquote:Op dinsdag 30 september 2008 09:53 schreef hetzusjevan het volgende:
Waar is de overige informatie heen?Er staan nog maar een paar dingen. En jesus dat ze ff de oude login terug doen..
Wat een fcking omweg om bij studiegids te komen.. http://www.uvt.nl/portal/studenten/ --> login to my portal --> inloggen --> BB --> acces studyguide en dan istie gvd nog in het Engels ook.
Flikker op zeg waarom is dit makkelijker? Ik vind dat hele blackboard ding maar onoverzichtelijk. Bah.
Idd.. ik zat vanmiddag te kijken: "wtf heb ik donderdag nou voor een vak? Experimental Research Methods?" Belt toevallig een vriendin, ik zo: hebben we een nieuw vak ofzo? Zegt ze: ja dat dacht ik eerst ook, maar het is MTO-C.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:29 schreef hmmmz het volgende:
is het ook mogelijk om dat my study portal / blackboard ding standaart in het Nederlands te zetten, vind het maar onhandig dat al mijn vakken daar in het engels genoemd staan.![]()
Het was niet zo goed gegaanquote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:34 schreef GlowMouse het volgende:
Wat had je trouwens voor de analyse 1 toets?
dude, die vakken heb ik ookquote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:08 schreef aardappel het volgende:
Ik vind het stiekem wel wat hebben, mijn rechtenvakken klinken een stuk stoerder in het engels:
Law of ObligationsCriminal Liability
ik roep aankomend hc strafrechtelijke aansprakelijkheid wel een keer aardappel door de collegezaal, kijken of er iemand reageert.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:47 schreef aardappel het volgende:
wie weet heb ik ooit weleens naast je gezeten, muhahhahhaa
Aardappel? Denk dat er dan meer mensen reageren (mostly with 'lunatic'quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:00 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik roep aankomend hc strafrechtelijke aansprakelijkheid wel een keer aardappel door de collegezaal, kijken of er iemand reageert.
Haha, ligt eraan. Als het past in mijn rooster dan kom ik wel erbij zittenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:53 schreef GlowMouse het volgende:
Het is jammer dat er geen eerstejaars econometristen bij mastervakken gaan zittenWat ga jij dinsdag doen?
Mja same here (alleen dan met mijn studie). Vraag me dan altijd gelijk af of ik nou zo'n nerd ben of dat anderen gewoon alleen maar MSNen en hyvenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:50 schreef Tegan het volgende:
Het is jammer dat er niet meer eerstejaars Econometrie in dit topic zitten...
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:00 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik roep aankomend hc strafrechtelijke aansprakelijkheid wel een keer aardappel door de collegezaal, kijken of er iemand reageert.
Haha, iddquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:07 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Mja same here (alleen dan met mijn studie). Vraag me dan altijd gelijk af of ik nou zo'n nerd ben of dat anderen gewoon alleen maar MSNen en hyven.
Nouja, gelukkig hebben we nog zat te doen in ons sociale leven he.
er was laatst anders een of ander mafkees die tijdens het goederenrecht college een doedelzakfilmpje op z'n mobiel ging afspelenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:37 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Aardappel? Denk dat er dan meer mensen reageren (mostly with 'lunatic')
nummeltje dlieentwintig = foeyonghaiquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:11 schreef Tegan het volgende:
[..]
Haha, idd.
Ik ken alleen nog niet veel mensen in mijn jaar (omdat ik niet meedeed met de TIK). Heb nu wel steeds meer contact met een Chinees meisje uit mijn jaarlaag. Dat is ook wel erg tof. Duurt alleen soms even voor ik snap wat ze bedoelt.
uvt-fok-meetquote:Op woensdag 1 oktober 2008 22:50 schreef Tegan het volgende:
Spreek gewoon af om allebei in dezelfde rij te gaan zitten, ofzo. Of gewoon een Fok-UvT-meet...
Ga je ook naar de game afternoonquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:27 schreef GlowMouse het volgende:
Zie http://www.tev.nl/content.asp?pageID=935&languageId=UK
Ik bak er ook niets vanquote:En analyse is al even geleden voor mij. Ik wil wel eens kijken hoe het gaat, die eerste tussentoets kon ik nog wel helemaal doen zonder boek erbij, maar kijk niet gek op als ik er niks van bak.
Tof. Ik wil ook. Moet ik daar lid voor zijn van tev? Nee toch. Alleen hopelijk wordt het niet erg als ik niemand ken...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:37 schreef GlowMouse het volgende:
Ja, heb me net opgegeven. Maar eerst nog naar de docent van het jaar verkiezingsuitslag.
Ik ben geen lid ja...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:50 schreef GlowMouse het volgende:
Voor die spellenmiddag moet je lid zijn ja, lijkt me vrij logisch ook. Wil je zeggen dat je geen lid bent?
En hoe herken ik jou?
Een ex-huisgenootje van me is ook Chinees en ik kan je vertellen: alle Chinezen hébben het hier naar hun zin. Je moet 's over hun land praten, dan hoor je wat zieke shit zegquote:Op woensdag 1 oktober 2008 23:18 schreef Tegan het volgende:
Nouja, ik heb best respect voor haar. Ze kan niet echt goed Engels, maar toch gaan de vakken haar goed af. Lijkt me erg lastig als je de taal niet spreekt (Nederlands) en Engels ook niet zo goed beheerst. Plus dat ze helemaal alleen is in Nederland, duizenden kms van de mensen die ze kent. Ik zou dat echt niet trekken, maar het lijkt alsof ze het wel naar haar zin heeft (ze is hier al een half jaar). Ze zei ook dat ze hier ging blijven tot iig de Bachelor, en alleen in de zomers naar China gaat.
Geen idee.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:10 schreef Knekwurst het volgende:
kut blackboard
Waarom iets verbeteren wat al goed was?
Ik bekijk mijn webmail nu wat vaker gezien ik er gister pas achterkwam dat mijn werkgroep ineens verzet was naar half 5 (en ik dus mijn werk moest gaan bellen, nog wel op tijd gelukkig). Die dingen mailen ze blijkbaar ook, studiegids klopt niet altijd.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:23 schreef Knekwurst het volgende:
Mwah, ik gebruikte studiegids en webmail vrijwel nooit. Achja, het zal wel even wennen zijn inderdaad.
Lufjoe!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:45 schreef GlowMouse het volgende:
Bovenaan in webmail klikken op Options, dan Rules, dan Create, en kun je het zo instellen dat berichten worden doorgestuurd.
If subject doesn't contain Newsletter and if from doesn't contain mak@uvt.nl and if subject doesn't contain onderzoek and if subject doesn't contain magazine then forward to ...
Af en toe een beetje fout mag bestquote:
haha, college op vrijdagochtendquote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:22 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Af en toe een beetje fout mag best.
Waarom zetten ze toch colleges op kwart voor 9 op de vrijdagochtend? Is dat studentje-pesten ofzo?
Tss...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:22 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Af en toe een beetje fout mag best.
Waarom zetten ze toch colleges op kwart voor 9 op de vrijdagochtend? Is dat studentje-pesten ofzo?
Doe ik ook meestal niet, maar het boek is niet door te komen dus we moeten eigenlijk wel gaan.. Misschien voortaan maar op dinsdags uitquote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:42 schreef hmmmz het volgende:
[..]
haha, college op vrijdagochtend![]()
uiteraard gewoon niet gaan
Jij doet zeker rechten? Bedrijfswetenschappen volgens je profielquote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:59 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Tss...
Ik heb op dinsdag van 16.45 tot 20.30 en op vrijdag van 14.45 tot 18.30 college... Dat is pas erg!
Rechtenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 16:49 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Doe ik ook meestal niet, maar het boek is niet door te komen dus we moeten eigenlijk wel gaan.. Misschien voortaan maar op dinsdags uit.
[..]
Jij doet zeker rechten? Bedrijfswetenschappen volgens je profiel. Wat een rottijden zeg, in de avonduren
.
Ja echt niet leuk zeg.. Ik heb daar ook zo'n hekel aan, als ik geen tijd heb om te eten haha. Om 4 uur eten is ook weer zoiets.. en om half 9 is een beetje te laat. Hoe doe je dat dan?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Rechten![]()
Vooral 16.45 tot 20.30 is irritant... Wanneer moet je dan eten?!
En trouwens, op dinsdag stappen ipv donderdag is alleen maar leuker!
Wow, het openen in Outlook van de UvTmailbox kan dus blijkbaar wel? Op de een of andere manier krijg ik de server niet goed ingesteld, zou je misschien kunnen uitleggen hoe je dit hebt gedaan?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:56 schreef hmmmz het volgende:
ik open de webmail gewoon in via outlook
haha zo goed heb ik me nog nooit bezig gehouden met blackboardquote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:51 schreef GlowMouse het volgende:
Ik had voor mezelf al een pagina gemaakt die alle announcements gesorteerd op datum (en niet op vak) toonde, plus cijferlijst, plus wat andere dingen. Met die nieuwe loginmethode werkt dat niet meer. Alleen daarom al ben ik er niet over te spreken.
bibliotheekinstructiequote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:07 schreef EasySilence het volgende:
Mijn dank is groot!!Daar had ik die informatie echt nooit uit mezelf gevonden. Maar ja, ik heb mijn bibliotheekinstructie ook pas volgende week
Srsly, ik heb geen rondleiding gehad heur. Maar ik ben vlak voor oktober ingestroomd vorig jaar, en toen mocht ik ACVA niet meer doenquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 01:14 schreef hmmmz het volgende:
[..]
bibliotheekinstructie![]()
dan krijg je een rondleiding en moet je 1 of ander dom opzoektoetsje maken
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:07 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Srsly, ik heb geen rondleiding gehad heur. Maar ik ben vlak voor oktober ingestroomd vorig jaar, en toen mocht ik ACVA niet meer doen. Dus drie keer raden wat ik deze week gehad heb? Biebinstructie ... terwijl ik hier al een jaar rondloop
.
Ergste is nog wel dat ik vanochtend om kwart over 9 college had en straks om kwart voor 3 die verplichte saaie ACVA werkgroepen. Terwijl ik 2e jaars ben. En 't duurt tot half 5 -_-'.
Naja niks aan te doen..
Hahaha, grappig om te zien dat er nog meer mensen 4 uur per dag reizen naar de UvT. Alleen zoek ik dus wel al een hele tijd naar een geschikt appartementje in de buurt... tot die tijd nog maar even op en neer van m'n appartementje in Limburg, ook al begin ik er langzaam echt genoeg van te krijgen; ruim 20 uur reizen in 1 week voor 6 colleges is echt ziekelijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:31 schreef Ron.Burgundy het volgende:
10km afstanddat is echt niets. Ik reis iedere dag in totaal 4 uur om in Tilburg te komen en heb ook nog geen haast om op kamers te gaan
Ook Limburgquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:40 schreef EasySilence het volgende:
[..]
Hahaha, grappig om te zien dat er nog meer mensen 4 uur per dag reizen naar de UvT. Alleen zoek ik dus wel al een hele tijd naar een geschikt appartementje in de buurt... tot die tijd nog maar even op en neer van m'n appartementje in Limburg, ook al begin ik er langzaam echt genoeg van te krijgen; ruim 20 uur reizen in 1 week voor 6 colleges is echt ziekelijk![]()
In welke provincie woon jij dan?
Bedrijfsethiek ging gisteren idd niet door, stond op blackboard. Niet dat het uitmaakte, als het wel was doorgegaan was ik er ook niet naartoe gegaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:46 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Toen ik gister op school de uni kwam bleek Bedrijfsethiek ineens niet door te gaan, kon ik me dus weer omdraaien en naar huis gaan. Vandaag ben ik maar thuis gebleven. Ik vertrouw erop dat ik zelf wel met SPSS aan de slag kan.
Zit hier trouwens iedereen op kamers in Tilburg?
Meestal is het 16.45 - 17.45 18.00 -19.00 en 19.15-20.15 .... Ik eet na het college, om 4 uur krijg ik hooguit twee boterhammen naar binnen (maar denk niet dat ik om half 9 nog uitgebreid ga kokenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:04 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja echt niet leuk zeg.. Ik heb daar ook zo'n hekel aan, als ik geen tijd heb om te eten haha. Om 4 uur eten is ook weer zoiets.. en om half 9 is een beetje te laat. Hoe doe je dat dan?
Hee maar wat heb jij lang hoorcollege? 16.45 - 17.30 dan een kwartier pauze.. 17.45 - 18.30 kwartier pauze 18.45 - 19.30 kwartier pauze 19.45 - 20.30. Oow dat zijn twee hoorcolleges na elkaar of niet? Bwoaah, bagger!
Ja dat hoor ik vaker trouwens, dat dinsdags ook leuk is! Waar gaan jullie meestal stappen? (Algemene vraag, aan iedereen overigens)
Ik neem altijd de trein naar Tilburg-West, vanuit Den Bosch, aangezien ik anders via Eindhoven naar Tilburg zou treinen om daar dan in een overvolle bus te stappen. In die stoptrein valt de drukte meestal nog wel mee.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 15:20 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Is het vanuit Sittard niet het gemakkelijkste om in Eindhoven over te stappen? Die treinen sluiten normaal gezien toch op elkaar aan?
Ik reis nu meestal via Roermond dus stap in Eindhoven over en pak in Tilburg de bus richting UvT.
Het vervelendste is dat je gewoon erg veel tijd kwijt bent en zodra je thuis bent je "moe" bent van het reizen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 16:34 schreef EasySilence het volgende:
[..]
Ik neem altijd de trein naar Tilburg-West, vanuit Den Bosch, aangezien ik anders via Eindhoven naar Tilburg zou treinen om daar dan in een overvolle bus te stappen. In die stoptrein valt de drukte meestal nog wel mee.
Vind jij het reizen echt niet vervelend dan? Je zegt dat je nog geen behoefte hebt om op kamers te gaan..
Is al verdeeld hoor, ik zag gister dat ik al een mail gehad hebquote:Op maandag 6 oktober 2008 08:55 schreef Muis006 het volgende:
Ik heb geen colleges vandaagniet dat ik anders wel was gegaan...
Ze mogen weleens opschieten met het verdelen van die onderzoeks onderwerpen zegik wil weten wat ik moet doen
Mocht je nog een ervaringsdeskundige nodig hebben....quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:05 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Is al verdeeld hoor, ik zag gister dat ik al een mail gehad heb. Wij hebben 'time management en deadlines'. We mogen dus uitzoeken waarom mensen altijd op het laatste moment pas beginnen aan iets met een deadline..
Ben benieuwd naar de uitkomsten, aangezien ik daar zelf ook nog weleens een handje van heb hihi.
Hahah!quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:27 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Mocht je nog een ervaringsdeskundige nodig hebben....![]()
Ik weet eigenlijk niet hoe het zit, ze hebben het naar voren gehaald dat is het enige wat ik weet.quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:36 schreef oompaloompa het volgende:
klinkt leuk!
Hoe zit dat eigenlijk bij jullile, want jullie doen onderzoekspracticum een jaar eerder en voor minder studiepunten, dat betekent dus dat jullie een vak wat ik het 2e jaar heb gehad niet hebben, maar het 3e jaar 2 andere vakken? Ben wel nieuwsgierig naar wat dat nieuwe vak is
Hm oke. Wat is psychopathologie eigenlijk?quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:46 schreef oompaloompa het volgende:
psychopathologie is opgeschoven zo te zien en de nieuwe vakken zijn of biologische psychologie of sociale psychologie van interdependent gedrag. Klinkt wel leuk om eerlijk te zijn. Misschien als het mogelijk is en ik tijd heb ga ik daar wel bij zitten
Ik heb altijd interesse in tweedehands boeken!quote:Op maandag 6 oktober 2008 09:52 schreef oompaloompa het volgende:
Verschrikkelijk saai, maar gelukkig ook verschrikkelijk makkelijk. Met toegeven dat ik er vorig jaar nooit heen ben gegaan omdat het op een redelijk achterlijke tijd gegeven werd. Maar het boek is best ok te lezen en het tentamen erg makkelijk.
In principe gaat het gewoon over psychologische ziektes, dus schizofrenie, adhd, eetstoornissen etc. Ik heb trouwens het boek van vorig jaar nog, net een nieuwe editie, als je interesse hebt
Het is als inleiding wel aardig, maar mist een beetje diepgang.
Alleen de groepscoordinator krijgt die mailquote:Op maandag 6 oktober 2008 11:12 schreef Muis006 het volgende:
Hmm dan moet ik de coordinator van mijn groepje eens mailen of hij al iets heeft gehoord want ik heb nergens mail over ontvangen. En persoonlijkheidsleer is een verschrikking: ik durf het boek bijna niet te lezen uit angst voor wat ik moet onthouden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |