Dankje.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:13 schreef Erasmo het volgende:
Zoetje van me, als ik straks thuis achter een echte computer zit schrijf ik wel even een howto voor je
Sport vraagt om snelle sluitertijden dus meer lichtsterkte.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:27 schreef zeebonk het volgende:
@ Sanger; bedankt voor de tip. Die had ik nog niet gezien.
@ Xilantof en Erasmo. Ik vind van alles leuk maar neig toch meer naar sport en natuurfotografie.
Of IS.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Sport vraagt om snelle sluitertijden dus meer lichtsterkte.
ik heb mijn hockeyfotos anders allemaal met die F4 gedaanquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:30 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ligt eraan. Met een te lange sluitertijd krijg je de sporters niet scherp, IS of niet.
Dan zou ik de lens kiezen met de snelste AF. Niet zozeer voor de autosport, maar meer voor de watersporten.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:47 schreef zeebonk het volgende:
@ Sanger; watersport (jetski, wind en kite surfers e.d), dierensport, autosport enz
Dat is heel erg leuk speelgoed. Ragscherp lensje voor een heleboel leuke toepassingen!quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:30 schreef NJ het volgende:
Vandaag salaris gehad! Morgen (als ik tijd heb) ga ik de Canon EF 50mm F/1.8 II kopen!.
IS (Canon), OS (Sigma), VR (Nikon), VC (Tamron) doet allemaal hetzelfde. Doormiddel van een corrigerend bewegend lenselement trillingen van je hand tegengaan.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:49 schreef zazou het volgende:
Hallo allemaal,
Wat fijn een centraal lenzen topic![]()
Had ik nog niet gezien![]()
Maar ik ga hier lekker een vraag stellen.
Ik ben opzoek naar een nieuwe lens voor mijn Canon 400d.
Ik heb al een 18-55 kit lens en een sigma 75-300 mm
Regelmatig kom ik het probleem tegen dat ik op bepaalde momenten gek wordt van het constant wisselen van me lensen en ben nu opzoek naar een lens met een groter bereik bv een 18 -200 mm, zodat ik niet telkens van lens hoe te wisselen.
Deze twee lenzen spreken mij enorm aan:
http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?cPath=880_23_88&products_id=4397&osCsid=50oe8rvrdbnmnen6r807m9iev6
en de http://www.digitalstreet.nl/product_info.php?cPath=880_23_71&products_id=7340&osCsid=50oe8rvrdbnmnen6r807m9iev6
Ik fotografeer voornamelijk mensen, dieren en planten.
Nu heb ik twee vragen.
1 Is os van sigma hetzelfde als de is van canon ?
2 Als je mocht kiezen voor welke lens zou jij gaan ?
Groet Zazou
Ja ik ben het met je eensquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:59 schreef Xilantof het volgende:
[..]
IS (Canon), OS (Sigma), VR (Nikon), VC (Tamron) doet allemaal hetzelfde. Doormiddel van een corrigerend bewegend lenselement trillingen van je hand tegengaan.
Tussen die 2 zou ik trouwens kiezen voor de Sigma (eerste linkje). Dit omdat deze het meest "universele" gebruik heeft. De 2e begint pas op 55mm en dat is niet eens in de buurt van groothoek. Mocht je dan ineens groothoek willen moet je alsnog wisselen.
quote:Op maandag 18 augustus 2008 19:31 schreef zeebonk het volgende:
Ik heb een Canon 400D en ik zit te twijfelen tussen de Canon EF 70-200/4.0 L USM en Sigma AF 70-200/2.8 EX DG APO MACRO HSM. Heeft er iemand ervaring met een van deze (of het liefst beide) op een 400D? De Canon lens is ook nog leverbaar met IS, á 400 euro extraIs dat het waard?
Hmm,quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:47 schreef zeebonk het volgende:
Intressante discussie![]()
@ Sanger; watersport (jetski, wind en kite surfers e.d), dierensport, autosport enz
Voel je niet persoonlijk aangevallen hoor, maar deze vraag kom ik de laatste tijd vaak tegen in het lenstopic. En dan vraag ik me af waarom je een dSLR gekocht hebt? Want de beste compacts kunnen precies wat je wilt: heel veel zoom leveren zonder lenzen wisselen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 21:49 schreef zazou het volgende:
Regelmatig kom ik het probleem tegen dat ik op bepaalde momenten gek wordt van het constant wisselen van me lensen en ben nu opzoek naar een lens met een groter bereik bv een 18 -200 mm, zodat ik niet telkens van lens hoe te wisselen.
Nee voel me niet persoonlijk aangevallen, maar wil toch even reageren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:01 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Voel je niet persoonlijk aangevallen hoor, maar deze vraag kom ik de laatste tijd vaak tegen in het lenstopic. En dan vraag ik me af waarom je een dSLR gekocht hebt? Want de beste compacts kunnen precies wat je wilt: heel veel zoom leveren zonder lenzen wisselen.
Jamaar, jamaar, dSLRs geven zo veel betere plaatjes zul je nu denken. Dat is simpelweg niet waar. Met de lenzen die je nu gebruikt en overweegt, is de beelkwaliteit van je dSLR niet hoger dan die van de betere compacts. Hooguit wat minder gevoelig voor ruis bij hogere ISO-waarden.
Mijn advies: Koop een goede hige-end compact. Dat kost je ongeveer wat je nu overweegt uit te geven aan een lens die je echt geen betere foto's op gaat leveren dan die compact, maar je krijgt er draagbaarheid en functionaliteit (meer zoom dan 18-200, macro-functie) voor terug. Je dSLR leg je dan gewoon in de kast of je zet m op marktplaats.
Prima hoor, ieder zijn ding verder, maar vraag je eens af wat je verwacht van /wilt gaan doen met een fotocamera. Ik bedoel het op geen enkele manier beledigend, maar het kan zijn dat je fotowensen zodanig zijn dat je simpelweg beter af bent met een high-end compact. Maar als jij lekker uit de voeten kunt met een dSLR voorzien van een 10x zoom lens, is dat ook prima hoor.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:43 schreef zazou het volgende:
[..]
Nee voel me niet persoonlijk aangevallen, maar wil toch even reageren.
Ik ben nog niet zo lang bezig met een dslr en weet nog niet echt wat ik straks het liefste doe qwa foto's maken.
Ik ben heel blij met mijn andere twee lenzen, maar ik wil er ook graag eentje bij voor de algemene dingen.
En daarom stelde ik de vraag welke lens beter is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |