abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60852923
welkom op nr 20 alweer !

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat een flauw clubje is dat toch van die Boudineke Berkenbosch uit zeeland
het hele clubje van NWO gaat dan naar de website van de telegraaf om daar
berichtjes te posten en peter r de Vries af te kraken

558
mr. drs. BOU Says:
augustus 15th, 2008 at 7:15

PR is genomineerd voor een Emmy! Kijk ook even naar de reacties in de Televaag.
#
559
Renee Says:
augustus 15th, 2008 at 14:35

@ Bou. Reacties zijn interessant. Het zegt een hoop. Hoop dat Peter ze zelf ook leest

Renee Gielen heeft op haar knieen bij Peter gezeten of hij iets met haar samen zou willen doen maar daar had hij Natuurlijk geen trek in om met een regionaal journalistje samen te werken .

Nu zeikt ze hem op deze manier af knap hoor !
Haar eigen bagger filmpje kan ze aan de straatstenen niet kwijt!
Dit soort stukjes gaan natuurlijk ook naar de redactie van Netwerk en 2 Vandaag die hebben al een heel
laatje vol met zooi van Renee Gielen .

[ Bericht 79% gewijzigd door johan555 op 15-08-2008 20:02:32 ]
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_60865318
http://www.telegraaf.nl/p(...)__.html?pageNumber=2

Heeee, bedankt voor de tip... tjee, interessante reakties zeg.. wat gek, peter is opeens niet meer zo popi-jopi??! Hoe kan dat nou toch JOHAN??
pi_60865413
Snel er naar toe ouwe fiets en net zoals je vriendjes van nwo snel wat posten
Snel met je vriendjes daar de vries afzeiken en het dan hier even komen zeggen ?
Zo val je wel erg door de mand ouwefiets
Zet er dan ook even bij in welk jaar of in welke eeuw Renee Gielen een nominantie gaat krijgen
soort polletje zou leuk zijn
En hoe kom je er bij dat ik Prd vries zo geweldig vind ? wat een gezwam weer !

[ Bericht 13% gewijzigd door johan555 op 15-08-2008 22:11:49 ]
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_60865591
.... jij bent echt zo grappig!! GA DOOR!!
pi_60865817
ouwefiets ik geef geen reactie meer op je geziek ,weet echt niet wat je hier nog komt doen
pi_60866706
Hallooo, ook goeiemiddag! Gezellig toontje! Je wordt een beetje zenuwachtig van mij? Hoe komt dat? Ik kom gewoon even kijken hier, mag toch wel? Maar ik vroeg eigenlijk hoe het komt dat er zo negatief op de nominatie wordt gereageerd. Ik dacht: Johan heeft vast wel een verklaring.. Johan heeft toch altijd overal een verklaring voor? Vreemd genoeg wordt je alleen maar boos?? LOL, ik heb blijkbaar iets gemist maar dat is niet zo gek ivm mijn lange verblijf op Aruba.. maar ok,, dat zal jou niet veel boeien denk ik?? Ben je al eens op Aruba geweest Johan? Echt de moeite waard hoor!! Dag. Slaap zacht!
pi_60867071
Heren, gedraag je !!!
FOK!'s rode weduwe.
pi_60867104
LOL @ Ouwefiets BTW hoe was het op Aruba?
--
pi_60869126
Ouwe fiets zet 'm op! :-) ela
pi_60872697
Tmaatje: pardon? Beschuldigingen, laster en vuilspuiterij vliegt je hier om de oren en MIJ tik je op m'n vingers?? Thnx!
mrB: Aruba is fantastisch, waanzinnig populair en terecht! Je struikelt werkelijk over de toeristen, haven vol met cruise schepen, vliegveld vol met vliegtuigen LOL
ela: thnx, dit hier is overduidelijk speelterrein van -piep- , ik woon er naast dus kom zo nu en dan wel ff buurten.. ik vind de bijdragen van bv duikkie de moeite van het lezen waard.. frisse kijk op details.. mrB komt hier vlgns. mij ook al bijna nooit meer, jammer, hij heeft verstand van zaken.. voor de rest is het eigenlijk hommeles.. veel toegestane onzin van -piep- .. bederft de lust om inhoudelijke/ steekhoudende bijdragen te leveren..
pi_60874543
ARUBA -Drastische afname cruisetoerisme
Aug, 2008, 18:17 (GMT -04:00)

In juni kwamen er maar liefst 81,8 procent minder cruiseschepen binnen dan in dezelfde maand vorig jaar.

ORANJESTAD — Het aantal cruisetoeristen als ook het aantal schepen is drastisch afgenomen. In juni daalde het aantal passagiers met 34,4 procent en het aantal cruiseschepen met maar liefst 81,8 procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar.

Dit blijkt uit cijfers van Aruba Cruise Tourism die de Centrale Bank heeft gepubliceerd. Het is officieel laagseizoen voor het cruisetoerisme, dat van mei tot oktober duurt. De afgelopen tijd doet echter bijna geen enkel cruisschip Aruba nog aan, uitgezonderd Adventure of the Seas, dat om de twee weken aanlegt. Aruba Port Authority (APA) zegt wel aanwijzingen te hebben dat het komende cruiseseizoen de cijfers weer positief zullen zijn. De grote terugval dit jaar wijt APA aan de internationale ontwikkelingen als gevolg van de hoge brandstofprijzen die niet alleen de luchtvaart, maar ook de scheepsvaart treft.

De bezuinigingen in de luchtvaart hebben ook gevolgen voor het cruisetoerisme doordat bepaalde vluchten zoals naar Puerto Rico zijn geschrapt en waardoor dus minder mensen op de boot kunnen stappen.

De Centrale Bank meldt ook dat in juni de gemiddelde bezettingsgraad van hotel met 1,2 procentpunt is afgenomen tot 69,6 procent in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. Meer cijfers zijn volgens de Bank niet beschikbaar omdat verkeersbureau Aruba Tourism Authority een achterstand heeft in het publiceren van zijn gegevens over het aantal verblijfstoeristen en hun overnachtingen van de maanden januari tot en met juni dit jaar.

Inflatieverschil VS

De Bank meldt verder dat het inflatieverschil in juni met de Verenigde Staten opnieuw is toegenomen tot 4,1 procentpunt vergeleken met een verschil van 1,4 procentpunt in juni vorig jaar.

Daarnaast nam in juni de geldhoeveelheid toe met 13,6 miljoen florin (0,5 procent) naar 2,7 miljard florin. Deze groei was het resultaat van een toename van het netto binnenlands actief van 10,2 miljoen florin (0,6 procent) en een stijging van het netto buitenlands actief van 3,4 miljoen florin (0,4 procent).

De toename van het netto binnenlands actief komt door een stijging van 22,5 miljoen florin aan netto vorderingen van de banken op de publieke sector. De vorderingen op de private sector namen wel af met 6,3 miljoen als gevolg van dalingen in leningen aan ondernemingen met 10, 1 miljoen en woninghypotheken met 1,2 miljoen. De consumentenkredieten namen echter opnieuw toe met 5 miljoen (0.9 procent).

amigoe
pi_60878545
gut krijgen we deze weer..

ook al verstand van economie Johan?
pi_60880649
Web log Afshin Ellian Elsevier

Afshin Ellian (41) is hoogleraar Sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Universiteit van Leiden.

Waar is de moraal van Jorans ouders?
Als wat we in het programma van Peter R. de Vries hebben gezien, de waarheid is, dan is dit een moeilijk uit te wissen schandvlek voor ons justitiële apparaat in Aruba.

Hoe kan een jongetje ze zo makkelijk voor de gek houden? Waarom hebben ze niet geïnvesteerd in een infiltratietraject? Het ging toch om het vermoeden van een ernstig delict dat nota bene het internationale aanzien van Nederland zou aantasten.

Wat de Vries heeft gedaan, kon de politie ook doen. Maar hier is meer aan de hand. Nogmaals, als de bekentenissen op waarheid zijn gebaseerd, hebben we hier te maken met iemand die totaal amoreel is gestructureerd. Zo iemand noemen we een monster: 'Ik had er helemaal geen slecht gevoel bij. Ik heb er geen nacht minder om geslapen.'

Wat een monsterlijke uitspraak!

Mobiel
Ook als waar is dat de vader van Joran van der Sloot een mobiele telefoon aan een verdachte van een ernstig delict heeft geleverd, moet hij onmiddellijk worden ontslagen als rechter in opleiding. Bovendien moet de orde van advocaten hem uit de orde zetten.

Ook moeten de ouders zich af vragen: waar heeft deze jongen al die trucjes geleerd waardoor hij zo bedreven is in het verschaffen van misinformatie aan justitie?

Joran kwam over als een goedgetrainde juridische leugenaar. Die juridische manier van liegen en bedriegen, leer je niet als kind op school, en ook niet op straat. De ouders van Van der Sloot moeten een onderzoek instellen naar hun eigen moraal. Het gaat hier eerst om een moreel, daarna om het recht.

Eén verdachte
In Aruba verdween in mei 2005 een Amerikaanse tiener Natalee Holloway. Nergens kun je zo’n mooi chronologisch opgesteld dossier vinden van de zaak Holloway als op deze site.

Het is ook een zeer verrassend dossier. Telkens lopen alle lijnen naar één verdachte. En precies daar loopt het ook vast. Joran van der Sloot was de doodlopende straat in de zaak Holloway, totdat Peter R. de Vries zich ging bemoeien met de zaak.

De Vries verdient respect met zijn speurtocht. Hij heeft het zeer vakkundig gedaan. Ook heeft hij veel geld geïnvesteerd in de zaak. Dat is wat de Nederlandse overheid moet leren: als je investeert in moeilijke zaken, is de kans groot dat er wordt opgelost. Deze actie van de Vries heeft bewezen dat de opsporingsdiensten meer armslag nodig hebben.

Vervreemd
Joran van der Sloot maakte een ernstige fout. Deze mediazaak heeft van der Sloot vervreemd van zijn eigen geaardheid: de Nederlandse terughoudendheid en nuchterheid. Hij had nooit een boek moeten schrijven over de zaak.

Evenmin had hij in tv-programma’s moeten verschijnen. Kennelijk is van der Sloot niet bij machte om weerstand te bieden tegen dit soort verleidingen. Het gebrek aan enig moreel bewustzijn zou uiteindelijk zijn ondergang worden. De bekentenissen komen zeer betrouwbaar over, hij heeft het immers meerdere malen herhaald.

Eer en geweten
De gedachte dat hij het delict ‘wegmaken van lijken’ heeft gepleegd, is naar mijn mening voorbarig. Het kan hier alleen gaan om het vermoeden van doodslag of het vermoeden van dood door schuld.

Joran bekent dat Natalee Holloway in een zeer dronken toestand verkeerde. Ondanks het feit dat hij niet wist of Holloway dood was, besloot hij haar in de zee te laten verdwijnen.

Daardoor aanvaardde hij de aannemelijke kans dat als Holloway nog leefde, zij om het leven zou kunnen komen.

De Vries heeft zijn werk naar eer en geweten gedaan, nu is de beurt aan justitie, politie en de rechterlijke macht.

[ Bericht 0% gewijzigd door johan555 op 16-08-2008 17:08:22 ]
  zondag 17 augustus 2008 @ 00:22:11 #15
207372 bastibro
I`ll get there
pi_60890616
Bij gebrek aan stof gaat men hier nu lopen zieken?
Kan iemand die oude fiets niet in de gracht gooien hahaha
Voor iemand met zo`n mentaliteit is evil-island misschien een paradijsje maar voor iemand met gezond verstand toch echt corrupt ;-)
pi_60894253
Kijk, daar heb je er nog zo eentje.. LOL!
pi_60898006
Met het jongere broertje van Joran gaat het in elk geval een stuk beter dan met Joran zelf.

De bron: http://batibleki.visitaruba.com/2008/06/12/graduation-at-isa/

De tekst:
The Class of 2008 of the International School of Aruba graduated this week and enjoyed a special celebration with family members and friends in attendance at Silvia’s Gardens. The graduating class included David Brown, Giancarlos Calabrese, Gianni Ferarra, Julian Molina, Maki Wiggins, Marc Anthony Richardson, Osbaldi Boekhoudt, Valentijn van de Sloot and Zeus Zambrano.

Special honor went to Valentijn van der Sloot who received the USA President’s Education Award honoring him as top scholar. He was also recognized by the school for achievement of outstanding SAT scores.

Maki Wiggins was the recipient of the Headmaster’s Cup, ISA’s top scholastic honor for embodying the spirit of education and learning at ISA.

Both honor students are heading for Emerson College in Boston for their continued education in the field of communication and performing arts
--
pi_60913282
Re:The graduating class included David Brown, Giancarlos Calabrese, Gianni Ferarra, Julian Molina, Maki Wiggins, Marc Anthony Richardson, Osbaldi Boekhoudt, Valentijn van de Sloot and Zeus Zambrano.

On 2-6-98 an Italian boy, GIANNI FERRARA, was kidnapped in ARUBA then taken off the island to VENEZUELA

without his kidnapping nor his transportation to VENEZUELA ever being detected by any ARUBAN authorities.

FERRARA was forcibly freed on 4-22-98, and 38 people were arrested.

-------------------------------------------------
Interesting Italian article

http://tinyurl.com/5b7vck

[ Bericht 3% gewijzigd door observer777 op 18-08-2008 02:46:18 ]
"I lied and that's the truth"--Joran Van Der Sloot--
pi_60971981
GVC Arrested on April 15th 2006

VCB Security canceled on April 18th 2006

Aruba
Large fraud in VCB Security
August 9, 2008, 16:20 (GMT -04:00)

ORANJESTAD - The security company with 130 employees VCB Security is bankrupt in all likelihood by fraud committed by the owner himself.
It alleges the former director Suan Sweetnam in a letter to all those involved directly or minister in which he argues that owner William Cromvoirt money from customers has improperly spent. "We're talking about millions of tons welgezegd who have disappeared from the treasury," said Sweetnam.

Employees withdrew earlier in the bell when it appeared that they had received no salary and whether too little had been paid. They were back to the line.

When they did about their grievances, they got on the management to hear that they had been in the Netherlands at Van Cromvoirt for their money.

Sweetnam now submit a letter that the financial problems were created by Van Cromvoirt the money that customers had prepaid without the consent of these customers has spent on other things than has been agreed. Sweetnam says in december 2003 the company to have put his name because Van Cromvoirt was born in the Netherlands and is not confined to Aruban had nationalized. In the commercial says that the company on 28 november 2003, founded with the sole director Van Cromvoirt. Sweetnam was by Van Cromvoirt to manager. The company initially ran well, it grew from 30 to 120 workers, but imagine Sweetnam was concerned about the finances. "In the past until today I have never seen an annual. The finances were withheld. I was there with regularity to. From Croimvoirt replied that all short-term finances were in order. "

Appearances are deceiving, said Sweetnam that Van Croimvoirt suspects to them all the money from the company to have weggesluisd which VCB with a 'giant' debt was saddled. For example, the security company still 2 million florin to tax payment, but that did not happen. The tax has therefore no proof of good betaalbedrag, which is needed for licences for the staff to regulate, said Sweetnam.

He has since resigned as manager and span a lawsuit. The rest of the management team has distanced itself from the actions of Van Cromvoirt.

The Chamber of Commerce says be aware of the complications seen in VCB Security, but the first lawsuit to wait. The commercial shows that Van Cromvoirt still a company under the name Aruba has VCB Electronics Security, also created a security and bewakingsbedrijf get started. It was founded on March 29, 2006 but not held on a settlement.
pi_60975112
Medleyrelay is volgens mij Renee Gielen op Scrux
denk niet dat die jan brennan bestaat

Bring some of your FOKking friends from FOK over here

ze kwam toch niet op andere forums dan nwo ?

Anita van der Sloot is a very honest person. she speaks excellent English so there is no interpretation problem between her words and my ears.

Lekkere dame die Anita de vriendin van Gielen hier schopt ze een jongen

[ Bericht 9% gewijzigd door johan555 op 20-08-2008 11:59:33 ]
pi_60999347
Buuti Naar is the brother of Gerald Dompigs Wife and as you can see they have the same last name. We also know Gerald Dompig is related to the Kalpoes as this also states they are both from Paramaribo Suriname. As you may recall it was Buuti Naar who falsely implicated the two innocent security guards and lead the Investigation away from the real Perps. He is also the same person who went on record saying he saw Natalee with Cocaine!

It's also no coincidence that it was Gerald Dompig who obstructed Justice when in the very beginning he demanded that the Van Der Sloots have privacy and that the home not be searched(Judge Wit Bon Dia Article)
One can only assume that Dompig killed the Investigation to protect his relatives.

[ Bericht 3% gewijzigd door observer777 op 21-08-2008 04:51:57 ]
pi_61039454
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 10:42 schreef OUWEFIETS het volgende:

ik vind de bijdragen van bv duikkie de moeite van het lezen waard.. frisse kijk op details..
mijn dank is groot , maar verder vraag ik me alleen dingen af , maar ik hoop niet dat ik de enige ben in deze zaak die dat doet.

ook nu weer in de stukjes engels, voor zover ik het snap. doet mij het vreemd aan , waarom er nu toch geen duidelijkheid is hoe NATALEE die zaak toch verlaten heeft. het lijkt mij toch vooral willen geloven van die americaanse studenten. hoe kan je nu zeker na maanden zeker weten ( als je zelf niet nuchter meer bent ) dat natalee nu weer met deepak naar buiten kwam ???

verder lijkt het mij logisch dat natalee uit de voordeur bij CNC kwam er is toch geen andere mogelijkheid ???, dat ze dan doentown en in een straatje liep ook logisch. deepak's auto stond aan de achterkant.

waarom zijn de verklaringen van die americaanse studenten allemaal zo vaag ???, ik denk omdat ze allemaal een beetje dronken waren en ze van de ene makkelijk dingen overnemen. zo is die jongen nog steeds zoek die natalee toe riep , zag niemand de auto van deepak naar choose a name rijden, terwijl daar ook americaanse studenten naar toe liepen of waren om natalee te zoeken . enz,enz

moet je voorstellen 70 personen lopen om 1:15 buiten rond CNC , zoveel taxi's zijn er niet gelijk om iedereen af te voeren dus ze lopen wat rond. dus moeten ze wel iets gezien hebben, het enige wat bij mij opkomt dat het allemaal niet klopt is omdat niemand zich wat aantrok van de ander ze waren druk bezig met hunzelf. dat heb je wel meer als je dronken bent. let je niet op de omgeving, maar hoop je dat je zelf goed thuis komt.
later vraag je af was jij er ook dan en hoe kwam jij thuis
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:13:08 #23
207372 bastibro
I`ll get there
pi_61048628
Hoi duikkie,
Ook ik waardeer jouw bijdrage hier, je houdt de zaak levend ;-)
Een opmerking heb ik echter wel; wanneer je komma`s en punten zou gebruiken dan ben je voor mij wat meer leesbaar. Moet vaak zinnen 2 keer lezen om ze in de juiste volgorde te krijgen.

Ik denk dat de jongen die Natalee uit de auto wilde praten zeker ook gehoord is, alleen houden ze dit angstvallig uit de media+internet.
Verder moeten we het maar niet te moeilijk maken allemaal. De waarheid van wat er precies is gebeurd ligt volgens mij voor de hand en wanneer dat boven water komt zullen we allemaal roepen; aaaah dus zo is het toch gegaan! Dit wat hij zei klopte wel en dat wat hij zei was totaal verzonnen. ZOO simpel !!
pi_61050690
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 20:13 schreef bastibro het volgende:
Hoi duikkie,
Ook ik waardeer jouw bijdrage hier, je houdt de zaak levend ;-)
Een opmerking heb ik echter wel; wanneer je komma`s en punten zou gebruiken dan ben je voor mij wat meer leesbaar. Moet vaak zinnen 2 keer lezen om ze in de juiste volgorde te krijgen.

Ik denk dat de jongen die Natalee uit de auto wilde praten zeker ook gehoord is, alleen houden ze dit angstvallig uit de media+internet.
Verder moeten we het maar niet te moeilijk maken allemaal. De waarheid van wat er precies is gebeurd ligt volgens mij voor de hand en wanneer dat boven water komt zullen we allemaal roepen; aaaah dus zo is het toch gegaan! Dit wat hij zei klopte wel en dat wat hij zei was totaal verzonnen. ZOO simpel !!
ben zo taalblind als een blind paard , dus verwacht daar niet teveel van , uitpluizen en op hele kleine dingen letten , en altijd maar afvragen hoe kan ik het ontleden , was mijn roeping,. kortom wetenschap en analiseren en nooit denken dat je het helemaal weet

het is dus de vraag of die jongen bestaan/bestond . maar ook al bestaat hij, het is maar de vraag of het echt zo gebeurt. we weten allemaal hoe vaag verklaringen kunnen zijn. en ander probleem met die jongen is dat hij schijnbaar niet alleen was, maar ook de medestudenten hoor je niets over ???

volgens mij is niets duidelijk , dat is juist het hele probleem in deze zaak , er is zoveel mis gegaan met het verzamelen van feiten, dat HOE het is gegaan nooit bekend zal worden. ook al bekennen joran/deepak en satisch alles, het kan niet door feiten ondersteund worden. dus ook al denk joran voor 100% zo is het gegaan dan nog kan de werkelijkheid toch anders zijn. maar zoek daar maar een medisch geschoold iemand voor die dat kan verklaren.

ik hou het op de paar feiten die we denken te weten. zo snap ik niet de opname van het verlaten van deepak's auto , waarom daar geen datum en tijd ingebrandt is ??? de jongens gingen wel vaker naar CNC stonden ook vaker achter CNC geparkeert. zonder datum en tijd kan het echt elke dag zijn. ook snap ik niet dat ze maar een keer gefilmd zijn. kortom het klopt niet. eigenlijk is het met alle feiten zo er is nergens door backup feiten aantoonbaar dat iets zo gebeurt is.
pi_61056696
wie o wie heefy er een lijst van al die americaanse studenten die op die trip zijn mee gegaan ??
er worden zoveel theorieen door jan en alleman op internet gezet , maar gewoon simpele feiten die niemand kwaad doen worden nooit gecheckt ????

heeft nou nooit iemand het idee gehad ze allemaal eens te vermoemen en dan erachter te vermelden waar ze 31-05-2005 dan wel niet waren ? de helft valt waarschijnlijk zo af , die waren niet eens op stap in oranjestad maar hadden lol in het hotel. een aantal zijn wel geweest maar waren al terug voor sluitingstijd CNC, weer een andere groep zal wel bij choose a name zijn geweest enz,enz

NU wordt er telkens van een kant bekeken, wie zag wat, maar je kan ook kijken wie kan absoluut niets gezien hebben volgens mij hou je dan een groep over die wel uitgeweest is naar CNC maar nooit in de openbaarheid is getreden , daaronder MOET dan de jongen en de groep zijn die natalee probeerde uit de auto te halen zitten.

zou zo maar een nieuw persoon voor de americaanse tv's zijn

maar goed weer vragen :

hebben alle studenten een verklaring afgelegd bij de FBI, zo niet waarom niet ??
waarom zouden sommige niet willen meewerken aan het onderzoek naar natalee's verdwijning ??

ik persoonlijk vind het vreemd dat we maar een of twee verklaringen hebben van studenten die zeggen nee ik heb eigenlijk nataee de hele trip niet gezien of gesproken, dat horen er zo'n 70 te zijn !! het is natuurlijk niet intressant dit te lezen maar hoort wel tot je onderzoek en waarom niet vrij geven van zulke gegevens ?? de americanen hebben een grootte mond door testellen aruba houdt dingen achter en zijn corrupt en weet ik veel wat meer. maar waarom doet je jet zelf dan ook ???

dus wie heeft de lijst , als niemand kan zeggen wie die jongen was die natalee toeriep moet het voor een type als een rene gielen toch geweldig zijn om te kunnen bewijzen dat dit stukje over de zekerheid dat een groep joran zag vertrekken met natalee helemaal niet waar is dat dit allemaal beth's pogingen zijn joran /deepak en satisch vals te beschuldigen
elke onthulling van deze orde zou voor het kamp van der sloot gewe;dig nieuws zijn. dat joran en deepak /satisch in hun verklaringen het zelf hier over hebben , tja dat is zoals joran dat zo mooi kan zeggen . gewoon een leugen geweest en onder druk van maanden verhoor verklaard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')