Juist,...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:41 schreef Tiemie het volgende:
[..]
escapen met mysql_real_escape_string.
Dan addslashes om je string heen gooien of handmatig een \ toevoegenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Juist,...
Misschien staat de vraag dan op de verkeerde plaats. (En dat hoor ik dan nu wel.) Ik werk in de Microsoft SQL Server.
Dan is de data die je aan de SQL server aanreikt niet voldoende geprepareerd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Juist,...
Misschien staat de vraag dan op de verkeerde plaats. (En dat hoor ik dan nu wel.) Ik werk in de Microsoft SQL Server.
Nee dat werkt niet. Bij MSSQL moet je een ' escapen met een '. ManAtWork kan beter met PDO gaan werken, dat voorkomt dit soort gekut.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 10:24 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Dan addslashes om je string heen gooien of handmatig een \ toevoegen
Waar dan?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 15:45 schreef ursel het volgende:
Zo, ff een bugje in Pear Net_FTP gerapporteerd..
een timestamp op alleen een datum hebben we weinig aan..
Iemand trouwens nog op mijn vraaggie hierboven??
met daarbij het gedeelte van line 1298quote:File './thirdparties.csv' could not be downloaded to 'D:/wwwroot/live/tmp/thirdparties.csv'.
[Warning] ftp_nb_get(): File transfer failed on line 1298
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | if (@function_exists('ftp_nb_get')) { $res = @ftp_nb_get($this->_handle, $local_file, $remote_file, $mode); while ($res == FTP_MOREDATA) { $this->_announce('nb_get'); $res = @ftp_nb_continue($this->_handle); } } else { $res = @ftp_get($this->_handle, $local_file, $remote_file, $mode); } if (!$res) { return $this->raiseError("File '".$remote_file. "' could not be downloaded to '$local_file'.", NET_FTP_ERR_OVERWRITELOCALFILE_FAILED); } else { return true; } ?> |
Ik gok omdat het komt omdat ftp_nb_continue een waarde retouneert (regel 6) die false is (0, "", "0", false, null) , waardoor de if-statement passed op regel 11, wat de foutmelding triggert.quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:14 schreef ursel het volgende:
Mja, met mijn andere email-adres lukte het vandaag wel de bug te reggen..![]()
Maar heb nog een "wazig" probleem met mijn Net-FTP.
We hebben een soort van listener op onze centrale FTP server welke elke minuut een check doet of er bepaalde files aanwezig zijn op de FTP server. Echter bij de eerste keer dat hij een file vindt dan eindigt dit steevast in de melding:
[..]
met daarbij het gedeelte van line 1298
[ code verwijderd ]
Nu doen we zelf al van tevoren de local_file verwijderen als deze bestaat alvorens we de "get" functie aan te roepen van Net_FTP.
Het probleem is eigenlijk dat de eerste keer als het bestand gevonden wordt, dan krijgen we de bovenstaand melding. Echter een minuut later vindt de "listener" het bestandje weer en loopt hij er moeiteloos doorheen.![]()
Iemand suggestie waar dit aan kan liggen en/of hoe er voor te zorgen dat het de eerste keer goed gaat?
1 2 3 4 | include('includes/settings.php'); include('includes/common_frontpage.php'); ?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"><wat>html</wat> |
1 2 3 | [18-Aug-2008 19:20:16] PHP Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public_html/includes/common_frontpage.php:1) in /public_html/includes/common_frontpage.php on line 199 [18-Aug-2008 19:20:16] PHP Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public_html/includes/common_frontpage.php:1) in /public_html/includes/common_frontpage.php on line 200 |
Hmm, morgen maar ff checken. Maar hoe verklaar je het dan dat die bij de 2e check opeens wel doet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:40 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ik gok omdat het komt omdat ftp_nb_continue een waarde retouneert (regel 6) die false is (0, "", "0", false, null) , waardoor de if-statement passed op regel 11, wat de foutmelding triggert.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | $ftp_conn = ftp_connect("www.euronet.nl"); ftp_login($ftp_conn, "usert", "passwd"); $ret = ftp_nb_get($ftp_conn, "/tmp/tmp.jpg", "wes_groot.jpg", FTP_BINARY); while ($ret == FTP_MOREDATA) { $ret = ftp_nb_continue($ftp_conn); } if ($ret != FTP_FINISHED) { echo "There was an error downloading the file..."; exit(1); } |
quote:Op maandag 18 augustus 2008 20:52 schreef ralfie het volgende:
Iemand al wel eens problemen gehad met schijnbare spook-output?
..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | klanten.dealer_id, dealer.naam AS dealernaam, klanten.achternaam, klanten.voorletters, klanten.voornaam, klanten.stad, klanten.orders FROM klanten LEFT JOIN dealer ON dealer.id = klanten.dealer_id LEFT JOIN bestelling ON bestelling.klant_id = klanten.id GROUP BY klanten.id LIMIT 0 , 30 |
Zelfkennis +1quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:27 schreef Chandler het volgende:
@SR: Tnx, tis jammer dat je geen gebruikers een rating kan geven(al zou mijn rating dan down the drain zijn maar goed)
Je wil niet wetenquote:
1 2 3 4 5 6 | SET lengte = CASE breedte WHEN 90 THEN lengte - 270 WHEN 140 THEN lengte - 210 END WHERE breedte IN (90, 140) |
Oe netjes! Ik begrijp het zo goed als helemaal, alleen is het nou mogelijk als de Master server offline is (en je weet dat hij verlopig ook offline blijft...) een slave server in te zetten als Master? Dat is erg belangerijk voor mij!quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:22 schreef slakkie het volgende:
Zonder code changes:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/replication.html
En anders kan je een array aanmaken van mysql connecties en door die array lopen en je queries uitvoeren.
Is ook mogelijk, ff klikken en dan kom je dat document ook tegen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:41 schreef Likkende_Lassie het volgende:
[..]
Oe netjes! Ik begrijp het zo goed als helemaal, alleen is het nou mogelijk als de Master server offline is (en je weet dat hij verlopig ook offline blijft...) een slave server in te zetten als Master? Dat is erg belangerijk voor mij!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $naam["jan"] = 30; $naam["piet"] = 75; foreach($naam as $score){ echo [hier dus de naam] echo $score; } ?> |
1 2 3 4 5 | foreach($naam as $key => $val) { printf("%s is %s jaar oud\n", $key, $val); } ?> |
Die statement kende ik niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:07 schreef SuperRembo het volgende:
Dat kan ook zonder procedure/user defined function: met een CASE statement
[ code verwijderd ]
Nee, geen output... Enige wat ik kan bedenken is dat er ergens een BOM zit, maar wel raar dat die nooit eerder dit deed (zelfde editor, gwn kladblok)...quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:30 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Probeer anders eens:
[php]ob_start();
include()....
$output = ob_get_contents();
ob_end_clean();
var_dump($output);die();
Als je dan ziet dat er geen output is dan is het misschien een bug
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | { $namen['namen']=array("naam1", "naam2"); $omschrijvingen['omschrijving']=array("omschrijving1", "omschrijving2"); $projects=array("omschrijvingen"=>$omschrijvingen, "namen"=>$namen); print_r($projects); return $projects; } |
1 2 3 4 | $names = array("naam1", "naam2"); $omschrijvingen = array("omschrijving1", "omschrijving2"); ?> |
1 2 3 4 5 6 | $projects = array() $project = array ("naam" => "naam v project", "omschrijving" => "omschrijving van project") $projects[] = $project ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |