abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60720943
In het begin van de avond ben ik een stukje gaan fietsen, na 80 km was ik weer bijna thuis, heerlijk weer en lekker door gefietst want er was bijna geen ander verkeer op de weg. Prima dus. Op ongeveer 3 km van mijn thuis kwam ik op een kruispunt uit, daar rij ik wel vaker en ik ken de omgeving goed. Het is aan de rand van een rustige woonwijk, geen auto te zien dus op zondagavond.

Helaas stond het verkeerslicht op rood, maar omdat er in de wijde omtrek geen verkeer te bekennen was ben ik door gereden. En ja hoor, oom agent komt achter een hoek vandaan en maant mij tot stoppen. Eerst ga ik uit van een kritische noot maar al snel komt het bonnenboekje tevoorschijn en wordt mij om mijn legitimatiebewijs gevraagd. Voor een fietstochtje ga ik natuurlijk geen papierwinkel meenemen dus dat kon ik de agent niet tonen. En ja hoor ook daar schreef meneer een prent voor uit.

Nu ben ik enigszins geirriteerd en vraag de agent waarom hij dit allemaal doet. 'Verkeersveiligheid, meneer', luidt het antwoord. Een onzinnig argument omdat er allereerst geen ander verkeer te zien was, en ten tweede is mijn gezondheid mij veel waard, het is dus zeer onlogisch om te veronderstellen dat ik bewust gevaarlijk gedrag uit zou gaan halen. En het niet bij hebben van een legitimatiebewijs heeft natuurlijk al helemaal niks met verkeersveiligheid te maken.

Dat maak ik ook aan de agent duidelijk, waarop de agent zich besloot achter de wet te verschuilen, door mij te melden dat dit de wet is en dat hij slechts deze wet uitvoert. Daar nam ik natuurlijk geen genoegen mee want een agent weet weldegelijk dat hij dit werk moet doen en tevens heeft hij natuurlijk de mogelijkheid een afweging te maken of hij de wet ook daadwerkelijk toepast. Kortom de agent heeft een eigen verantwoordelijkheid voor de manier waarop hij zijn werk uitvoert en ik mag hem daar ook op aanspreken.

Helaas borg meneer zijn notitieblok (hij had op dat moment geen bonnenboekje bij zich) op met de korte mededeling dat ik de boetes binnen een aantal weken thuis kon verwachten. Toen ik weer verder fietste begon ik te denken wat die agent nou eigenlijk leuk vind aan zijn werk? En welk karakter een mens moet hebben om zich bij deze werkgever aan te sluiten? Ik kwam uit op een enge mix van een misplaatst gevoel van rechtvaardigheid, ongelimiteerde gehoorzaamheid en persoonlijke frustratie tegenover mensen op zondagavond niet allerlei kutwerk moeten uitvoeren.

Iemand nog aanvullingen op psyche van een politieagent?

En hoe kan ik onder die volstrekt idiote boete wegens het niet bij mij hebben van een legitimatiebewijs uitkomen? Voor laten komen en uitleg geven? Of moet je schriftelijk bezwaar maken?
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:59:54 #2
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60720979
Samenvatting?
nevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowupnevergrowup
pi_60720991
om Marokkanen op te pakken?
pi_60721008
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:00 schreef ruud_fr het volgende:
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_60721048
Lullig ja. En nee, die boete kom je niet onder uit.
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:04:28 #6
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_60721088
Omdat het fascinerend is om de openbare orde te handhaven
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_60721093
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:02 schreef L0t.. het volgende:
Lullig ja. En nee, die boete kom je niet onder uit.
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_60721096
ZOMG GEEN ID!!!!1!!1 TERRORIST!!!!!1!!!111!!!!!!11!!!!!!!!!11111!!!!!!!1
What Would Goku Do
pi_60721112
Om mensen dood te schieten natuurlijk *doet pistool geluidjes na* piew piew.
pi_60721128
Vette pech, geld weg. Ik ken de situatie niet maar over het algemeen wordt er niet zo snel bekeurd voor door het rood fietsen is mijn ervaring. Dus ik neem aan dat de situatie dusdanig was dat jij jezelf of het overige verkeer in gevaar hebt gebracht/zou kunnen brengen.

Boete voor legitimatiebewijs vind ik terecht. Als ik b.v. de honden ga uitlaten heb ik nooit een legitimatiebewijs bij, en ik weet dat ik een risico loop en als ik een boete krijg dan heb ik simpelweg pech.
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:06:35 #11
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_60721137
Als je niks kan en toch een zekere macht over mensen wilt hebben, is dat de enige optie.
pi_60721161
Als ze eenmaal hebben gezegd dat je een bon krijgt, kom je er toch niet meer onderuit.
Die lui worden getrained op standvastigheid. Als ze daarna zouden zeggen dat je toch geen bon krijgt dan worden ze ongeloofwaardig.

Dus dikke pech.
Waarom agent worden. Tja, omdat ze het spannend vinden, afwisselend werk, weet ik veel...
Do what you love, love what you do!
  Donald Duck held maandag 11 augustus 2008 @ 00:07:19 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_60721163
Die agent heeft natuurlijk gelijk, hij volgt gewoon de wet. Maar het blijft wel kut. Hoewel door rood rijden natuurlijk wel een beetje foei is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_60721165
Soms heb ik echt plaatsvervangende schaamte
pi_60721188
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:06 schreef Juup© het volgende:
Vette pech, geld weg. Ik ken de situatie niet maar over het algemeen wordt er niet zo snel bekeurd voor door het rood fietsen is mijn ervaring. Dus ik neem aan dat de situatie dusdanig was dat jij jezelf of het overige verkeer in gevaar hebt gebracht/zou kunnen brengen.

Boete voor legitimatiebewijs vind ik terecht. Als ik b.v. de honden ga uitlaten heb ik nooit een legitimatiebewijs bij, en ik weet dat ik een risico loop en als ik een boete krijg dan heb ik simpelweg pech.
Of je legt jezelf niet klakkeloos neer bij fout gezag
What Would Goku Do
pi_60721190
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
En het niet bij hebben van een legitimatiebewijs heeft natuurlijk al helemaal niks met verkeersveiligheid te maken.
Natuurlijk wel. Ze willen weten bij wie ze je lijk kunnen afleveren nadat je geschept bent door een auto. Die je niet gezien had, net als die agent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2008 00:08:45 ]
pi_60721191
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:07 schreef sjimz het volgende:
Soms heb ik echt plaatsvervangende schaamte
ah, daar is ie
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:08:45 #18
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_60721193
quote:
Vette pech, geld weg. Ik ken de situatie niet maar over het algemeen wordt er niet zo snel bekeurd voor door het rood fietsen is mijn ervaring.Dus ik neem aan dat de situatie dusdanig was dat jij jezelf of het overige verkeer in gevaar hebt gebracht/zou kunnen brengen.
Wat flauw van je zeg. Omdat jij het nog niet hebt meegemaakt dat je voor zoiets wordt bekeurd kan wat hij zegt niet waar zijn?
pi_60721212
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:08 schreef JanusAnus het volgende:

[..]

Wat flauw van je zeg. Omdat jij het nog niet hebt meegemaakt dat je voor zoiets wordt bekeurd kan wat hij zegt niet waar zijn?
Dat zeg ik niet.
pi_60721227
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:08 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

ah, daar is ie
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:11:56 #21
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_60721264
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:09 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Nouja ik overdrijf het een beetje. Maar ik vind dat als hij zegt dat er geen verkeer is, je dat best kan aannemen.
pi_60721362
quote:
Ik ken de situatie niet maar over het algemeen wordt er niet zo snel bekeurd voor door het rood fietsen is mijn ervaring. Dus ik neem aan dat de situatie dusdanig was dat jij jezelf of het overige verkeer in gevaar hebt gebracht/zou kunnen brengen.
Aha, en waarom ik ik mijzelf en anderen in gevaar willen brengen? Dat risico zou ik nooit nemen, de redenatie dat de boete gegeven wordt vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid vind ik dus erg zwak. Door rood rijden mag niet, maar het is de uitvoerende ambtenaar die een beslissing maakt om een boete uit te delen. Dit topic richt zich op de vraag waarom een agent daar een boete voor uitschrijft, op dat tijdstip en in die situatie specifiek. Wat is de drijfveer voor zo'n agent om dat te doen? En hoe kan je op die manier nog plezier hebben in je werk? Ik snap dus echt niks van de motivatie die de agent heeft gehad om mij te bekeuren.
quote:
De geest van de wet op de identificatieplicht is er anders een die uit gaat van terrorismebestrijding en het bestrijden van verstoringen van de orde op straat (rellen etc). Het is echter tot een soort bonus verworden voor allerlei chagrijnige agenten, en dat is dus met de geest van de wet in strijd. Als je de bekeuring voor het legitimatiebewijs goed keurt, verzoek ik je vriendelijk eens goed na te laten kijken in een psychiatrische instelling, je vertoont dezelfde machtsbeluste symptomen als deze agent.
pi_60721414
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

De geest van de wet op de identificatieplicht is er anders een die uit gaat van terrorismebestrijding en het bestrijden van verstoringen van de orde op straat (rellen etc). Het is echter tot een soort bonus verworden voor allerlei chagrijnige agenten, en dat is dus met de geest van de wet in strijd. Als je de bekeuring voor het legitimatiebewijs goed keurt, verzoek ik je vriendelijk eens goed na te laten kijken in een psychiatrische instelling, je vertoont dezelfde machtsbeluste symptomen als deze agent.
Ik ben het helemaal met je eens
En ik sta nog wel aan de verkeerde kant.
pi_60721418
In Belgie zeggen ze: als je niets kan, ga bij de politie. Voor Nederland geldt hetzelfde.

Na diverse pietluttige aanvaringen met de lamme volgzame arm der wet ben ik het daar behoorlijk mee eens. De meeste agenten gaan ervan uit dat 'de wet' prevaleert op een eigen inschatting. En dan heb ik het nog niet over de ome agenten die er leedvermaak uit halen om mensen te pakken. Mijn respect verdienen ze er alleszins niet mee. Het heeft niets met veiligheid te maken maar des te meer met incasseren van the mighty dollah ¤uro.
pi_60721447
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, en waarom ik ik mijzelf en anderen in gevaar willen brengen? Dat risico zou ik nooit nemen, de redenatie dat de boete gegeven wordt vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid vind ik dus erg zwak. Door rood rijden mag niet, maar het is de uitvoerende ambtenaar die een beslissing maakt om een boete uit te delen. Dit topic richt zich op de vraag waarom een agent daar een boete voor uitschrijft, op dat tijdstip en in die situatie specifiek. Wat is de drijfveer voor zo'n agent om dat te doen? En hoe kan je op die manier nog plezier hebben in je werk? Ik snap dus echt niks van de motivatie die de agent heeft gehad om mij te bekeuren.
[..]
Waarschijnlijk omdat ie de opdracht heeft gehad daar te controleren. (omdat er wellicht ongelukken zijn gebeurd op dat punt)
Do what you love, love what you do!
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:21:12 #26
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_60721476
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:00 schreef ruud_fr het volgende:
Deden ze dat maar eens (en dan gewoon de criminele soort, en ook ander crimineel tuig van andere afkomsten uiteraard), maar de gemiddelde agent tegenwoordig is er voornamelijk om zich als een lul 1ste klas te gedragen tegen normale mensen, zodat hij zich kan verschuilen achter de smoes dat hij het te druk heeft om zijn primaire taken uit te voeren (boeven vangen, etters aanpakken, etc)

Ik kots op agenten.
pi_60721481
quote:

Ik blijf het echt onzin vinden en dusdanig onterecht met dat fascistische gedrag om daarvoor een boet uit te schrijven.
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:21:28 #28
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_60721484
Politieagent worden moet in je bloed zitten. Zo moet je opa bij de NSB gezeten hebben en je overoverovergrootvader moet lid geweest zijn van minimaal de inquisitie.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_60721509
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:21 schreef beelz het volgende:
Politieagent worden moet in je bloed zitten. Zo moet je opa bij de NSB gezeten hebben en je overoverovergrootvader moet lid geweest zijn van minimaal de inquisitie.
Dan ga ik mijn stamboom nog even nalopen hoor
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:23:34 #30
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60721536
Wel apart, er was geen verkeer te bekennen .... zeg je

Maar er was wel een agent

Dus dan was er waarschijnlijk wel verkeer

Het is uiteraard best bagger als je hiervoor een boete krijgt, maarja je kon ook gewoon stoppen voor het rode licht dan hoefde je:
1. geen geld te verspillen
2. dit topic niet te openen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:24:30 #31
209810 Scherpkoekje
Scherp en koekig
pi_60721551
Mongool, je moet gewoon niet door rood rijden en je identiteitsbewijs bij je hebben.

Agent heeft gelijk, slotje
```/l
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ Lieve kleine kitten <3
 じしl_, )ノ
pi_60721584
Ja, maar jij maakt de fout om door rood te rijden.

Gevolg: boete.

Punt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60721606
TS heb je nu 2 boetes gehad of 1?
pi_60721626
Terecht omdat we in nederland toch al aan het vermutsen zijn met zijn allen... regels zijn regels punt... En ook al zijn zn argumenten zwak het mag gewoon niet klaar! En elke agent heeft wel een ervaring in zijn hoofd van iemand die niet moetwillig gevaar wilde veroorzaken maar die wel van zijn of haar voorruit / het asfalt / whereever vandaan geschraapt moest worden... en das ook niet leuk...

En tja waarom zou je bij de politie gaan... omdat dit land langzaamaan aan het verkankeren is en er totaal geen respect meer is voor de heersende orde.... kortom om gewoon zo nu en dan lamme pubers met de lange lat te meppen...
pi_60721631
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:21 schreef Yi-Long het volgende:
Deden ze dat maar eens (en dan gewoon de criminele soort, en ook ander crimineel tuig van andere afkomsten uiteraard), maar de gemiddelde agent tegenwoordig is er voornamelijk om zich als een lul 1ste klas te gedragen tegen normale mensen, zodat hij zich kan verschuilen achter de smoes dat hij het te druk heeft om zijn primaire taken uit te voeren (boeven vangen, etters aanpakken, etc)

Ik kots op agenten.
Grappig, al die mensen die bekeurd worden en van zichzelf vinden dat ze nette burgers zijn. Net zoiets als dat 75% van de automobilisten vindt dat ze bij de beste 5% horen (of vergelijkbare getallen).
pi_60721670
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:23 schreef Maikuuul het volgende:

Precies. Die agent had ie niet gezien. Dus was er echt geen verkeer of had ie dat ook niet gezien?
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:32:31 #37
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_60721751
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:27 schreef Pollewoppie het volgende:

En tja waarom zou je bij de politie gaan... omdat dit land langzaamaan aan het verkankeren is en er totaal geen respect meer is voor de heersende orde.... kortom om gewoon zo nu en dan lamme pubers met de lange lat te meppen...
Er is geen respect meer voor de heersende orde en daarmee niet voor agenten en daarom zou je agent willen worden? Misschien als je masochistisch ingesteld bent, maar ik heb weinig zin in een om werk te doen waardoor niemand respect voor je heeft. Ik word nog liever rioolschoonmaker dan agent... goed het is vies werk maar niemand heeft een hekel aan je want je doet wel nuttig werk.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_60721755
quote:
Terecht omdat we in nederland toch al aan het vermutsen zijn met zijn allen... regels zijn regels punt... En ook al zijn zn argumenten zwak het mag gewoon niet klaar! En elke agent heeft wel een ervaring in zijn hoofd van iemand die niet moetwillig gevaar wilde veroorzaken maar die wel van zijn of haar voorruit / het asfalt / whereever vandaan geschraapt moest worden... en das ook niet leuk...

Afgedwongen respect bestaat niet.
pi_60721800
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:27 schreef k_man het volgende:

[..]
jankerd
Idd net als moeders over hun kinderen, zei doen dat niet, die anderen wel maar mijn kind niet hoor!!

Helaas leven we in Nederland (ja ik ben negatief over nederland en ja ik ga ook weg als ik de kans krijg) en rechtsysteem die echte criminelen beschermt aan de andere kant zijn er ongelooflijk veel verkeersgerelateerde doden en als TS later als hij groot is ook met zijn autotje dor rood gaat en daar een kind bij dood rijdt, wie is dan de crimineel (lees moordenaar)

i rest my kees
pi_60721891
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:34 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Idd net als moeders over hun kinderen, zei doen dat niet, die anderen wel maar mijn kind niet hoor!!

Helaas leven we in Nederland (ja ik ben negatief over nederland en ja ik ga ook weg als ik de kans krijg) en rechtsysteem die echte criminelen beschermt aan de andere kant zijn er ongelooflijk veel verkeersgerelateerde doden en als TS later als hij groot is ook met zijn autotje dor rood gaat en daar een kind bij dood rijdt, wie is dan de crimineel (lees moordenaar)

i rest my kees
Zou je een volgende keer niet mijn posts willen misbruiken als aanleiding om tot je achterlijke gezwets over te gaan? Alvast bedankt.
pi_60721922
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:32 schreef beelz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
+1 voor de pic
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_60721931
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:32 schreef GaylordF0kker het volgende:

[..]

O jawel sinds de jaren 70 is de politie bezig geweest het op een andere manier te krijgen en het enige wat gebeurt is dat iedereen de politie uitkotst (wat door dat beleid deels ook terecht is)

We hebben in nederland een rechtsysteem gebaseerd op de Trias politica waarbij de politie 1 poot is.... als de politie vervolgens moet gaan bedelen om respect pleurt het hele idee achter de driehoek weg... Laat de politie maar gewoon klappen dan zijn er altijd nog de andere twee delen van de driehoek om ze terecht te wijzen. Pas zijn ook een aantal agenten veroordeeld voor excessief gebruik van geweld, die zijn terecht gewezen maar geloof mij dat die pokkeapen die toen een grote bek hadden nu wel 3 keer nadenken voor ze zoiets doen...
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:41:34 #43
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60721997
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:32 schreef GaylordF0kker het volgende:

[..]

100% mee eens.
Huilen dan.
pi_60722400
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:26 schreef sjimz het volgende:
TS heb je nu 2 boetes gehad of 1?
Hij zei dat ik twee boetes zou krijgen maar hij had geen bonnenboekje bij zich maar noteerde wel mijn gegevens, ik neem aan dat ze de boete dus opsturen. Ik heb nog nooit een boete gehad, dus mocht het een vreemde gang van zaken zijn, dan is mij dat om die reden niet opgevallen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:05:13 #45
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60722454
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hij zei dat ik twee boetes zou krijgen maar hij had geen bonnenboekje bij zich maar noteerde wel mijn gegevens, ik neem aan dat ze de boete dus opsturen.
Waarom gaf je gewoon niet valse gegevens op ?

Als je geen legitmatie hebt kunnen ze dat toch niet checken.
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60722471
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:05 schreef Maikuuul het volgende:
Waarom gaf je gewoon niet valse gegevens op ?

Als je geen legitmatie hebt kunnen ze dat toch niet checken.
Ja, en al ze daar achter komen is het probleem nog groter. Is het verstrekken van valse gegevens niet een misdrijf? Ik heb gewoon de juiste gegevens verstrekt, maar ik vond het wel enigszins raar dat hij mijn gegevens op een kladblokje noteerde.
pi_60722514
Geef de volgende keer het adres van het politiebureau op.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_60722524
Jij overtreedt de wet, jij weet dat, consequenties moet je dan ook aanvaarden en niet als een 5-jarige gaan huilen "maar er was niemand anders". Anders rot je maar op uit het verkeer.

edit: Het heeft verder natuurlijk niets met verkeersveiligheid te maken (koos spee ), maar het staat nou eenmaal in de wet.

Daarom rij ik nou ook nooit te hard!
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:09:07 #49
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60722536
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:06 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, en al ze daar achter komen is het probleem nog groter. Is het verstrekken van valse gegevens niet een misdrijf? Ik heb gewoon de juiste gegevens verstrekt, maar ik vond het wel enigszins raar dat hij mijn gegevens op een kladblokje noteerde.
sure dude, hoe willen ze nou checken of dat wel/niet waar is ?

Je hoefde toch niet mee naar het bureau ?

Je had natuurlijk wel pech als hij wilde dat je meekwam en je gaf het valse adres op
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_60722619
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:23 schreef Maikuuul het volgende:

Dus dan was er waarschijnlijk wel verkeer

Het is uiteraard best bagger als je hiervoor een boete krijgt, maarja je kon ook gewoon stoppen voor het rode licht dan hoefde je:
1. geen geld te verspillen
2. dit topic niet te openen
Oke, ik begrijp wel dat er discussie is over die roodlichtboete, er zijn voor en tegens te verzinnen. Maar er was echt geen verkeer te bekennen. Dat de agent mij wel gezien heeft en ik hem niet komt doordat hij van achter een hoek vandaan kwam waar je een aardig overzicht over het kruispunt hebt tussen een aantal heggen door. Dus ik neem aan dat hij mij toen heeft gezien. Hij was overigens op de fiets zijn ronde aan het doen, dus het was niet dat hij in een auto zat ofzo.
pi_60722625
Op zondagavond bekeurd worden voor het fietsen door rood.

Heb je de agent om legitimatie gevraagd toen hij jou om jouw legitimatie vroeg (het zgn. "gelijk oversteken"), want welke randdebiel gaat er nou op zondagavond bij een fietsoversteekplaats controleren? En als ze een bon uitschrijven, gaat dat natuurlijk gewoon op een bonnenboekje en niet op een kladblokje.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_60722636
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:08 schreef Neuralnet het volgende:
Geef de volgende keer het adres van het politiebureau op.
Was ik maar zo ad rem.
pi_60722653
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:13 schreef Jordy-B het volgende:
Heb je de agent om legitimatie gevraagd toen hij jou om jouw legitimatie vroeg (het zgn. "gelijk oversteken"), want welke randdebiel gaat er nou op zondagavond bij een fietsoversteekplaats controleren? En als ze een bon uitschrijven, gaat dat natuurlijk gewoon op een bonnenboekje en niet op een kladblokje.
Heel stom natuurlijk maar dat bedacht ik mij pas toen ik thuis was. Ik had hem inderdaad om zijn legitimatie moeten vragen.
pi_60722656
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:34 schreef Pollewoppie het volgende:

aan de andere kant zijn er ongelooflijk veel verkeersgerelateerde doden
Onzin .
pi_60722686
Die agent kan als hij thuis komt voor de spiegel trots wezen op zichzelf dat hij de wereld weer heeft verbeterd.
pi_60722700
Hij zat nog niet aan z'n quotum waarschijnlijk.
pi_60722709
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:08 schreef SharQueDo het volgende:
Jij overtreedt de wet, jij weet dat, consequenties moet je dan ook aanvaarden en niet als een 5-jarige gaan huilen "maar er was niemand anders". Anders rot je maar op uit het verkeer.
Nou als ik mij om 17 uur 's middags (op dinsdag) al slalommend over het Hofplein begeef of 's avond over een uitgestorven kruispunt rij dan is dat toch een belangrijke nuance vind ik die je mee moet nemen in de beslissing om een boete te geven vind ik. Maar goed, de agent heeft beslist, en daar moet ik het mee doen. Tegen de roodlicht boete zal ik dan ook geen bezwaar maken.
pi_60722733
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:18 schreef Henno het volgende:
Die agent kan als hij thuis komt voor de spiegel trots wezen op zichzelf dat hij de wereld weer heeft verbeterd.
Dat zal toch niet waar zijn mag ik hopen?
pi_60722815
Dat is omdat meneer al jaren aan vuistseks doet. Dan gaat ie op een gegeven moment zn frustraties ergens op botvieren en in dit geval ben jij dat?

De boete van het ID-bewijs is om het bedrag nog eens fijn te verdubbelen. Daar is die wet voor, niet om terroristen te pakken. Terroristen hebben niets aan een id.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_60722826
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hij zei dat ik twee boetes zou krijgen maar hij had geen bonnenboekje bij zich maar noteerde wel mijn gegevens, ik neem aan dat ze de boete dus opsturen. Ik heb nog nooit een boete gehad, dus mocht het een vreemde gang van zaken zijn, dan is mij dat om die reden niet opgevallen.
Komt wel vaker voor.
Neemt niet weg dat de eerste boete terecht is en ik de tweede boete onnodig vind.
pi_60722836
sjimz, zit jij bij de politie? Zo ja, wat is dan jouw mening over het feit dat ik de agent mijn gegevens op een kladblokje noteerde omdat hij geen bonnenboekje bij zich had? Ik heb nu bijvoorbeeld geen afschrift ontvangen van de notitie van mijn gegevens.
pi_60722840
gaap

mensen zijn het zo vaak niet met elkaar eens, alsof het met een politieagent opeens op andere principes gebaseerd is. De ene vindt zus de, andere vindt zo. Regels zijn regels, ja ik weet hoe frustrerend zoiets is, maar vervolgens zeiken op de politie en dat er alleen maar kansloze mensen werken dat is gewoon ronduit zielig.
pi_60722865
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
sjimz, zit jij bij de politie? Zo ja, wat is dan jouw mening over het feit dat ik de agent mijn gegevens op een kladblokje noteerde omdat hij geen bonnenboekje bij zich had? Ik heb nu bijvoorbeeld geen afschrift ontvangen van de notitie van mijn gegevens.
Ik zit bij de politie ja.

Ik vergeet ook wel eens mijn bonnenboekje.
Het is ook geen vereiste om het "geeltje" te ontvangen.
Je krijgt de acceptgiro vanzelf wel thuis en zal hem helaas moeten betalen.
pi_60722899
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:29 schreef sjimz het volgende:
Aha dan snap ik dat 'dubbel blauw' ook.
quote:
Als ik bezwaar maakt tegen de boete voor het niet bij mij hebben van het identificatiebewijs (die van het rode licht betaal ik natuurlijk wel gewoon), dan komt dat neem ik aan voor bij de rechter. Kan de rechter dan bijvoorbeeld ook beslissen om de boete te verhogen? Of komt dat in de praktijk niet vaak voor?
pi_60722919
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

Krijg je een boete als je je werkmateriaal vergeet? Lijkt me essentieel voor het uitvoeren van je taak. Sanctioneren om voor een goeie orde in het corps te zorgen is dan nodig.

pi_60722986
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als ik bezwaar maakt tegen de boete voor het niet bij mij hebben van het identificatiebewijs (die van het rode licht betaal ik natuurlijk wel gewoon), dan komt dat neem ik aan voor bij de rechter. Kan de rechter dan bijvoorbeeld ook beslissen om de boete te verhogen? Of komt dat in de praktijk niet vaak voor?
Komt niet vaak voor.
Ik geef je nog redelijk kans om succesvol in beroep te gaan maar daarover zal ik je wel een PM sturen.
pi_60722992
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:33 schreef GaylordF0kker het volgende:

[..]

Krijg je een boete als je je werkmateriaal vergeet? Lijkt me essentieel voor het uitvoeren van je taak. Sanctioneren om voor een goeie orde in het corps te zorgen is dan nodig.

Is geen essentieel werkmateriaal

Laat de inkoppers nu maar komen
pi_60722999
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Komt niet vaak voor.
Ik geef je nog redelijk kans om succesvol in beroep te gaan maar daarover zal ik je wel een PM sturen.
Heej, zo ondermijn jij de rechtstaat

pi_60723006
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:38 schreef sjimz het volgende:
Bedankt voor het aanbod, maar doe geen moeite met een uitgebreid verhaal ofzo. Vriend van mij studeert rechten en studeert af op privacyproblematiek dus leg het morgen wel even aan hem voor.
pi_60723038
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Heej, zo ondermijn jij de rechtstaat

Ik ben gewoon een Robin Hood
pi_60723047
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanbod, maar doe geen moeite met een uitgebreid verhaal ofzo. Vriend van mij studeert rechten en studeert af op privacyproblematiek dus leg het morgen wel even aan hem voor.
Te laat
Maar die rechtenstudent zal het waarschijnlijk nog beter kunnen verwoorden.
Die leert tenminste een vak
pi_60723076
Omdat je een hufter bent?
Omdat je thuis niets te vertellen hebt?
Omdat je altijd gepest werd?
Omdat je het leuk vond, en vindt, om anderen te pesten?
Omdat je met moeite je VMBO-diploma wist te halen?
Omdat je lesbisch, gehandicapt of allochtoon bent?
Omdat je kickt op de 'macht' die je hebt?

Geen weldenkend mens wordt in Nederland namelijk politieagent. Een korps vol hufters en schlemielen is het, aangestuurd door een politiek die zo mogelijk nog erger is.

Overigens had je gewoon door moeten fietsen. Laat die sul maar achter je aan hollen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60723090
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:46 schreef StefanP het volgende:

Geen weldenkend mens wordt in Nederland namelijk politieagent. Een korps vol hufters en schlemielen is het, aangestuurd door een politiek die zo mogelijk nog erger is.

Overigens had je gewoon door moeten fietsen. Laat die sul maar achter je aan hollen.
Punt 3 van je trok mij uiteindelijk over de streep.
pi_60723126
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:27 schreef sjimz het volgende:

[..]

Komt wel vaker voor.
Neemt niet weg dat de eerste boete terecht is en ik de tweede boete onnodig vind.
Er is een halfjaar na de invoering van de legitimatieplicht een resultaat naar voren gekomen in de media. Nul komma nul toevoeging voor terrorisme- of misdaadbestrijding, bijna twee miljoen extra eurootjes naar de staatskas.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_60723131
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er is een halfjaar na de invoering van de legitimatieplicht een resultaat naar voren gekomen in de media. Nul komma nul toevoeging voor terrorisme- of misdaadbestrijding, bijna twee miljoen extra eurootjes naar de staatskas.
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor
pi_60723141
quote:

Er zijn heus wel vriendelijke, behulpzame agenten die ook nuttig werk verrichten. Maar die gaan niet op zondagavond posten bij een fietsoversteekplaats.
pi_60723177
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:50 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor
Vind de politie het dan ook niet frustrerend dat zij met dergelijke wetten wordt opgezadeld? Als er een grote weerstand is onder het personeel dan zou bijvoorbeeld de vakbond dat ter sprake kunnen brengen bij de CAO onderhandeling. Of wordt de minister van binnenlandse zaken ook in de wandelgangen als absolute machthebber gezien?
pi_60723196
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vind de politie het dan ook niet frustrerend dat zij met dergelijke wetten wordt opgezadeld? Als er een grote weerstand is onder het personeel dan zou bijvoorbeeld de vakbond dat ter sprake kunnen brengen bij de CAO onderhandeling. Of wordt de minister van binnenlandse zaken ook in de wandelgangen als absolute machthebber gezien?
De meningen zijn er onder verdeeld wat ik er in ieder geval van mee krijg.
Maar mijn standpunt is je waarschijnlijk wel duidelijk.
Maar ik spreek voor mezelf, niet voor de rest
pi_60723269
quote:

"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_60723363
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er zijn heus wel vriendelijke, behulpzame agenten die ook nuttig werk verrichten. Maar die gaan niet op zondagavond posten bij een fietsoversteekplaats.
En jij denkt dat ie dat uit eigen beweging doet? Het is ook maar een loonslaafje hoor.

Boete is vervelend, maar uiteraard terecht. Hij had het bij een waarschuwing kunnen laten, of bij 1 van de 2 boete's uitschrijven maar misschien was het zn dag niet, stond jouw kop hem niet aan of weet ik veel. Vervelende is dat bij dat soort personen dat soort dingen tegen je kunnen werken. Als het kassameisje bij de AH sjaggo is, krijg je nog steeds je boodschappen voor dezelfde prijs mee. Als de agent sjaggo is, en hij ziet jou door rood fietsen beboet ie je dus gewoon en heeft daar -helaas- het volste recht toe. Idem met je ID kaart; je bent nou eenmaal verplicht die bij je te hebben.

En wat hem ertoe brengt om agent te worden? Geen idee, het lijkt mij -zeker voor dat loon- een erg vervelend en ondankbaar beroep.
pi_60723414
Dus als in de wet staat dat iedereen een paars hoedje op moet, dan moet dat maar ivm met de wet. Nu wordt die helemaal mooi! Zolang het merendeel van de bevolking vindt dat het niet bijdraagt een de veiligheid moet deze regel gewoon geschrapt worden. En neen, geen statistieken enkel mijn eigen ervaring. Ik kots op die tweede boete.

Door rood fietsen vind ik wel terecht.
pi_60723431
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:19 schreef john88 het volgende:
Zolang het merendeel van de bevolking vindt dat het niet bijdraagt een de veiligheid moet deze regel gewoon geschrapt worden.
Zou een leuk zootje worden dan hier Als alle wetten vervallen als 'de meerderheid vindt' dat ze onterecht zijn. Belasting betalen, anyone?
pi_60723444
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:21 schreef Daverz het volgende:

[..]

Zou een leuk zootje worden dan hier Als alle wetten vervallen als 'de meerderheid vindt' dat ze onterecht zijn. Belasting betalen, anyone?
Dat heet democratie!
pi_60723447
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:23 schreef john88 het volgende:

[..]

Dat heet democratie!
En uiteindelijk een jungle
pi_60723478
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:23 schreef sjimz het volgende:

[..]

En uiteindelijk een jungle
En dan? Als iedereen geen belasting wil betalen, dan moet dat toch kunnen. Gevolg is dan dat er geen gezondheidszorg e.d. is. Gezien niemand dit ooit zou willen, zou er altijd wel belasting betaald worden. Maar we hebben het hier dus over ZINLOZE boetes onder het mom van (het staat in de wet, war on terror).

Vergeet niet, het land is van ONS, de mens. Wij behoren niet tot het systeem (iets wat de elite ons maar al te graag willen laten geloven).
pi_60723620
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Punt 3 van je trok mij uiteindelijk over de streep.
idem hiero...
pi_60723632
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:23 schreef john88 het volgende:

[..]

Dat heet democratie!
don't get me started over democratie.... is in elk geval ook een hoop mis mee in elk geval maar dat is weer stof voor een ander keer en niet in de klaagbaak in elk geval
pi_60724030
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:50 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

don't get me started over democratie.... is in elk geval ook een hoop mis mee in elk geval maar dat is weer stof voor een ander keer en niet in de klaagbaak in elk geval
Mee eens, dat beweer ik ook niet. Het is enkel een manier van machtsverdeling, net zoals er ook andere manieren zijn. Maar wij hebben besloten democratie te gebruiken, wat dus ook inhoudt dat wij (het volk), indien wij wensen zulke onzin boetes niet te betalen dit ook gewoon niet moeten doen. En dat is nu net het punt waar ik bezwaar tegen heb.

Vragen, vragen, vragen.
pi_60724047
je kan gaan wobben
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_60725117
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

mensen kiesen zelf voor de regering dus moeten mensen de volgende keer maar wat beter uitzoeken waarop ze kiezen.

pi_60725433
Huis verlaten = ID bij je hebben. Sim-pel

Stop licht rood = stoppen. Ook al ben je alleen. Rij je toch door, dan riskeer je een boete en ga dan niet piepen over de psyche van een agent.

TS is een prutser
pi_60725671
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:20 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nou als ik mij om 17 uur 's middags (op dinsdag) al slalommend over het Hofplein begeef of 's avond over een uitgestorven kruispunt rij dan is dat toch een belangrijke nuance vind ik die je mee moet nemen in de beslissing om een boete te geven vind ik. Maar goed, de agent heeft beslist, en daar moet ik het mee doen. Tegen de roodlicht boete zal ik dan ook geen bezwaar maken.
Nee, jij reed door rood licht. Volgens de wet mag dat tot op de dag van vandaag nog steeds niet, en jij weet dat.
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:19 schreef john88 het volgende:
Dus als in de wet staat dat iedereen een paars hoedje op moet, dan moet dat maar ivm met de wet. Nu wordt die helemaal mooi! Zolang het merendeel van de bevolking vindt dat het niet bijdraagt een de veiligheid moet deze regel gewoon geschrapt worden. En neen, geen statistieken enkel mijn eigen ervaring. Ik kots op die tweede boete.

Door rood fietsen vind ik wel terecht.
Meld je aan als politicus en doe een wetswijzigingsvoorstel, zou ik zeggen.
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 08:57 schreef tntkiller het volgende:

[..]

mensen kiesen zelf voor de regering dus moeten mensen de volgende keer maar wat beter uitzoeken waarop ze kiezen.

Net zoals VVD stemmers gaan klagen over het "nieuwe" zorgstelsel. Hypocrieten zijn het.

[ Bericht 27% gewijzigd door SharQueDo op 11-08-2008 09:38:37 ]
pi_60726494
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:17 schreef Devlinsect het volgende:

Huis verlaten = ID bij je hebben. Sim-pel

Stop licht rood = stoppen. Ook al ben je alleen. Rij je toch door, dan riskeer je een boete en ga dan niet piepen over de psyche van een agent.

TS is een prutser
Paars hoedje dragen = Paars hoedje dragen. Sim-pel

Best ernstig eigenlijk, dat zoveel mensen al die Zum-Befehl-mentaliteit hebben.
Het zit er al aardig goed ingestampt... Well helló policestate !

Regels zijn er voor de mensen, de overheid is er voor de mensen, en niet andersom.
Maar blijf vooral slaafs op een verlaten kruispunt voor rood licht wachten, losers .
pi_60727533
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:16 schreef DennisMoore het volgende:
Maar blijf vooral slaafs op een verlaten kruispunt voor rood licht wachten, losers .
Slaafs is inderdaad een goed woord. Een paal met een rood lampje er in, en men verliest ineens het vermogen om zelf na te denken. Best eng eigenlijk.
pi_60727570
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:32 schreef SharQueDo het volgende:
Nee, jij reed door rood licht. Volgens de wet mag dat tot op de dag van vandaag nog steeds niet, en jij weet dat.
Dus je ontkent dat de situatie op het Hofplein om 17 uur (waar het op dat moment stampvol is met auto's, trams en ander verkeer) verschilt met die van 21:30 op een kruispunt waar geen kip is? Op het verkeersveiligheidsargument heeft het bijvoorbeeld grote invloed.
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:03:20 #96
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_60727585
Mensen in dit topic die net doen alsof het oorlog is met hun paarse hoed dragen

De reden om een ID bij je te hebben fur der polizei ?

Gewoon omdat ze dan kunnen checken of je wel of geen echte naam opgeeft.
Wel dom dat ze je niet meenemen naar het bureau overigens om te checken of je niet liegt !
Sokkel Lolleromfg[/b]
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:04:46 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60727618
quote:
Toen ik weer verder fietste begon ik te denken wat die agent nou eigenlijk leuk vind aan zijn werk?
Het pwnen van eigenwijze studentjes
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:06:38 #98
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60727666
quote:

En hoe kan ik onder die volstrekt idiote boete wegens het niet bij mij hebben van een legitimatiebewijs uitkomen? Voor laten komen en uitleg geven? Of moet je schriftelijk bezwaar maken?
Niet.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_60727828
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:04 schreef SeLang het volgende:
Het pwnen van eigenwijze studentjes
Dat heet kritisch.
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:18:15 #100
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60727917
quote:
En juist de zeikerige manier waarop de politie de laatste jaren handhaaft zorgt voor weerstand en een enorm laag respect voor de politie. Het gaat om makkelijk bonnen schrijven (denk aan flitsen op een 4 baans 50-km weg ipv op een plek waar regelmatig ongelukken gebeuren) en targets halen, terwijl de echte criminaliteit steeds meer blijft liggen. Fietsendiefstallen rijzen de pan uit, drugshandel floreert, geweldmisdrijven zijn aan de orde van de dag (bijvoorbeeld op zaterdagavond in de kroeg), maar daar wordt niks aan gedaan. Een vermanend vingertje en that's it. Hoe kun je op die manier verwachten dat burgers ooit enig respect gaan opbrengen voor de politie?

Respect moet je verdienen door handelen, niet afdwingen door misbruik/gebruik te maken van je machtspositie.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:20:49 #101
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60727978
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:26 schreef nachtdier2 het volgende:
De boete van het ID-bewijs is om het bedrag nog eens fijn te verdubbelen. Daar is die wet voor, niet om terroristen te pakken. Terroristen hebben niets aan een id.
Dat inderdaad. Ze zullen er echt geen terrorist meer of minder door pakken, maar weerloze burgers een mooie verhoging geven van het totale boetebedrag, dát is natuurlijk makkelijk scoren.
Zerg schreef:
pi_60728004
Blame de anonieme hoofdofficieren van justitie die prioriteiten (mede) bepalen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:24:30 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60728051
Het is de schuld van de linksen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60728245
De kortzichtige rechtsen in dit geval denk ik.
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:35:40 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60728317
Als je je legitimatiebewijs niet bij je hebt kun je toch gewoon liegen over je identiteit? Of hebben ze een computertje bij zich waarin ze kunnen zien of jouw gegevens kloppen?
Niet meer actief op Fok!
pi_60728360
Hoe hebben ze vroeger mensen kunnen bekeuren zonder legitimatieplicht?
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:37:45 #107
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60728375
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:37 schreef DennisMoore het volgende:
Toen ging de helft van de bekeuringen nog naar Henk de Vries op de Kerkstraat.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:37:53 #108
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60728380
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:35 schreef Viking84 het volgende:
Als je je legitimatiebewijs niet bij je hebt kun je toch gewoon liegen over je identiteit? Of hebben ze een computertje bij zich waarin ze kunnen zien of jouw gegevens kloppen?
Als ze het niet vertrouwen kun je meegenomen worden naar het bureau om daar e.e.a. te verifiëren. Of je wordt aangehouden tot een bekende van je met jouw identiteitspapieren over de brug komt.
Zerg schreef:
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:39:12 #109
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60728407
quote:

Braaf hoor.

Het ligt aan de agent die je treft, zo simpel is het nu eenmaal.

Wat betreft legitimatie... Vind het sowieso al idioot dat ik geacht wordt dat ding bij me te hebben.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60728413
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:37 schreef JDude het volgende:

Toen ging de helft van de bekeuringen nog naar Henk de Vries op de Kerkstraat.
Oh, dus dát is de reden waarom je je paspoort moet meenemen als je de hond uitlaat of als je zaterdag naar 't café gaat?
pi_60728714
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Paars hoedje dragen = Paars hoedje dragen. Sim-pel

Best ernstig eigenlijk, dat zoveel mensen al die Zum-Befehl-mentaliteit hebben.
Het zit er al aardig goed ingestampt... Well helló policestate !

Regels zijn er voor de mensen, de overheid is er voor de mensen, en niet andersom.
Het is ook zo lastig om een ID bewijs in je portemonnee te stoppen.

De goeden moeten lijden onder de slechten = daarom ID plicht. De overheid is voor mensen en dat is een recht. Daarnaast heb je een plicht om bijvoorbeeld een ID te dragen, je pasgeboren kind binnen 5 dagen aan te geven etc etc.

Als je de hond uitlaat en je wordt in coma geslagen, is het makkelijk om iemand te traceren. Weten je naasten ook gelijk dat jij het bent.

En je opmerking over het paarse hoedje is echt
pi_60728790
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Oh, dus dát is de reden waarom je je paspoort moet meenemen als je de hond uitlaat of als je zaterdag naar 't café gaat?
Nee, dat is vanwege de terroristen!
pi_60728841
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:52 schreef Devlinsect het volgende:
De goeden moeten lijden onder de slechten = daarom ID plicht.
De ID plicht lost dat niet op, de eerlijken lijden onder de mensen die niet eerlijk zijn.
quote:
De overheid is voor mensen en dat is een recht.
De overheid is er al lang niet meer voor de mensen, het is een orgaan geworden met een volstrekt eigen wil.
pi_60728881
Over een x aantal jaar heeft iedereen een chip, dan is dit 'probleem' ook verholpen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:59:45 #115
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60728906
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:35 schreef Viking84 het volgende:
Het zou zeer makkelijk kunnen en er is in het verleden wel een proef mee geweest.

Maarja, dan ga je er vanuit dat de GBA kloppend is, hetgeen in een stad als A'dam al een goeie grap op zich is.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:10:18 #116
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60729155
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:58 schreef Vodkadruppel het volgende:
Over een x aantal jaar heeft iedereen een chip, dan is dit 'probleem' ook verholpen.
Want die chip is niet te kraken, bedoel je? . Alle elektronica die gemaakt wordt kan gekraakt worden, zo simpel is het. Gamesproducenten huren voor honderdduizenden dollars personeel in om beveiliging op hun games te zetten tegen het kopiëren, en toch zijn hackers/crackers er vaak al in een dag doorheen. Zo gaat het met chips net zo goed.
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]

De overheid is er al lang niet meer voor de mensen, het is een orgaan geworden met een volstrekt eigen wil.
Helaas is dat het geval ja. Het enige waardoor sommige mensen nog blij zijn met de overheid, is omdat ze subsidies e.d. krijgen. Verder is tegenwoordig vooral het woord 'roverheid' erg populair. En dat lijkt me niet gek, gezien het beleid van de afgelopen jaren.
Zerg schreef:
pi_60729206
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De ID plicht lost dat niet op, de eerlijken lijden onder de mensen die niet eerlijk zijn.
[..]

Wanneer je niets te verbergen hebt, is een ID plicht een prima middel. Niet alleen voor de overheid, ook voor jou. Wanneer je bijv. een ongeluk krijgt, kan men snel je identiteit achterhalen. Kan zelfs je leven schelen.

De overheid is er voor mensen. Mensen die moeten leven van een uitkering, mensen die hulp nodig hebben in het dagelijks functioneren, mensen die boven de 70+ zijn en in bejaarden tehuizen zitten en worden verzorgd. De ziekenhuizen worden deels betaald door de overheid, de rijkswegen, de staatsloterij etc etc.
pi_60729231
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:10 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Want die chip is niet te kraken, bedoel je? . Alle elektronica die gemaakt wordt kan gekraakt worden, zo simpel is het. Gamesproducenten huren voor honderdduizenden dollars personeel in om beveiliging op hun games te zetten tegen het kopiëren, en toch zijn hackers/crackers er vaak al in een dag doorheen. Zo gaat het met chips net zo goed.
[..]

Helaas is dat het geval ja. Het enige waardoor sommige mensen nog blij zijn met de overheid, is omdat ze subsidies e.d. krijgen. Verder is tegenwoordig vooral het woord 'roverheid' erg populair. En dat lijkt me niet gek, gezien het beleid van de afgelopen jaren.
Die chip is er al: in het nieuwe paspoort/ rijbewijs
pi_60729390
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:11 schreef Devlinsect het volgende:
Wanneer je niets te verbergen hebt, is een ID plicht een prima middel.
Ik heb genoeg dingen te verbergen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik dat verberg omdat ik crimineel of wat dan ook zou zijn.
quote:
Niet alleen voor de overheid, ook voor jou. Wanneer je bijv. een ongeluk krijgt, kan men snel je identiteit achterhalen. Kan zelfs je leven schelen.
Artsen mogen in het geval van spoed nooit op een medische dossier vertrouwen, alles moet getest worden voordat het wordt toegediend. Het kennen van mijn identiteit is dus niet nodig.
quote:
De overheid is er voor mensen. Mensen die moeten leven van een uitkering, mensen die hulp nodig hebben in het dagelijks functioneren, mensen die boven de 70+ zijn en in bejaarden tehuizen zitten en worden verzorgd. De ziekenhuizen worden deels betaald door de overheid, de rijkswegen, de staatsloterij etc etc.
Zou de overheid er niet voor alle mensen moeten zijn? Waarom maar een beperkt aantal? Iedereen betaald wel aan de overheid mee. Jij neemt genoegen met de overheid die maar een beperkt groep mensen kan bedienen, ik vind dat onaanvaardbaar.
pi_60729408
quote:

[..]

Wanneer je niets te verbergen hebt, is een ID plicht een prima middel. Niet alleen voor de overheid, ook voor jou. Wanneer je bijv. een ongeluk krijgt, kan men snel je identiteit achterhalen. Kan zelfs je leven schelen.
Gevalletje eigen verantwoordelijkheid lijkt me.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:18:39 #121
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_60729449
quote:
Waarom zou je politieagent willen worden?

Daarom
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:35:38 #122
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_60729830
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:12 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Die chip is er al: in het nieuwe paspoort/ rijbewijs
I know. Maar de grap is dat die dus ook al gekraakt is. Dus de zogenaamde onfeilbaarheid daarvan is ook alweer door de plee .
quote:

[..]

Wanneer je niets te verbergen hebt, is een ID plicht een prima middel.
Ik vind dat altijd zo'n gevaarlijke term, 'niets te verbergen hebben'. Iedereen heeft het recht om iets te verbergen, dat noemen ze privacy. Dat is ook de reden dat mensen een eigen huis hebben, met gordijnen voor de ramen en sloten op de deuren. Het is een nogal vaak gemaakte fout om 'iets te verbergen hebben' meteen met 'crimineel' in verband te brengen. Het feit dat ik gesteld ben op mijn privacy (zowel in huis als buitenshuis) en dus wel zaken te verbergen heb, hoeft mij niet meteen verdacht te maken. Helaas gebeurt dat tegenwoordig wel: "Als je niets te verbergen hebt, waar doe je dan moeilijk over?".
Zerg schreef:
pi_60729914
owja ACAB mag alweer naar den bosch

[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
pi_60731067
quote:
Waarom zou je politieagent willen worden?
Easy. Zo ongeveer elke halve tamme imbeciel, ongeacht opleiding en achtergrond, kan bij de politie terecht. Tel daarbij een redelijk riant salaris voor een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt en het feit dat je een behoorlijke machtspositie hebt, en je hebt een voor de lagere sociale klasse perfecte baan.
pi_60731261
Dit blijft gewoon geweldig. Hoe incompetent deze stumpers zijn is gewoon priceless .
pi_60731468
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:29 schreef boskameel het volgende:
Dit blijft gewoon geweldig. Hoe incompetent deze stumpers zijn is gewoon priceless .

Ik zie schoolverlaters, vlotte kapsels en scooters.
pi_60731726
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:37 schreef DennisMoore het volgende:
bijna iedereen heeft iets bij zich bv pinpas, rijbewijs enz
pi_60731851
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:23 schreef Tuvai.net het volgende:

Tel daarbij een redelijk riant salaris voor een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt en het feit dat je een behoorlijke machtspositie hebt,

dan wil ik wel weten wat jij denkt dat een agent verdiend!

want dat woordje riant hoort daar niet bij
pi_60731873
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:52 schreef rival het volgende:

[..]

1750 netto ofzo?
pi_60731912
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:52 schreef gers het volgende:

[..]

1750 netto ofzo?
ja voor een rechercheur
politie op straat is ff minder

was laatste een meisje die nog als agent moest beginnen die verdient 1150 bruto
pi_60731914
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:52 schreef gers het volgende:

[..]

1750 netto ofzo?
ja als je hoofdofficier bent ergens achterin een kantoortje!

denk je echt dat bonnenschrijvertje van om de hoek dat meeneemt naar huis? nooit van zijn leven!
pi_60732055
Ik meen gelezen te hebben dat de gemiddelde agent die je op straat ziet 1500 bruto krijgt.
pi_60732320
1500 bruto verdien ik met m'n bijbaan nog !!!

Maar mensen die vragen waarom er mensen zijn die agent willen worden moeten eens naar een land gaan waar géén politie is.
pi_60732351
ik zou ook geen politie willen zijn, tis geen kut baan ook eey
aan de andere kant wel spannend want je komt de hele dag idioten tegen, je maakt wel wat mee
pi_60732579
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:52 schreef rival het volgende:

[..]

Daarom stond er ook "voor een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt" bij.

Zo'n gemiddelde agent zal inderdaad zo rond de 1600 bruto per maand zitten. Is natuurlijk geen vet pot, maar als je toch kijkt wat een gemiddelde agent voor dat bedrag moet doen... Ik ken lui die zich helemaal naar de pleuris werken in de bouw die er net 1200 bruto per maand aan overhouden. Overigens genieten agenten van allerlei leuke voordeeltjes (bijvoorbeeld korting op autoverzekering) en houden ze er leuke secondaire arbeidsomstandigheden en een CAO aan over.
pi_60732605
zoiets ja
pi_60732672
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:20 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Daarom stond er ook "voor een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt" bij.

Zo'n gemiddelde agent zal inderdaad zo rond de 1600 bruto per maand zitten. Is natuurlijk geen vet pot, maar als je toch kijkt wat een gemiddelde agent voor dat bedrag moet doen... Ik ken lui die zich helemaal naar de pleuris werken in de bouw die er net 1200 bruto per maand aan overhouden. Overigens genieten agenten van allerlei leuke voordeeltjes (bijvoorbeeld korting op autoverzekering) en houden ze er leuke secondaire arbeidsomstandigheden en een CAO aan over.
Als je 1200 in de bouw verdiend doe je volgens mij echt iets verkeerd. Ik hoef de hele zak geen kak te doen en verdien iets van 1400 bruto. Zonder opleiding en als bijbaan.
pi_60732674
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:20 schreef Tuvai.net het volgende:

Zo'n gemiddelde agent zal inderdaad zo rond de 1600 bruto per maand zitten.
als ie mazzel heeft!

en als je in de bouw 1200 bruto doet ben je niet goed bezig. wat ben je dan wel niet?
want een timmerman, betonvlechter, loodgieter of een glazenzetter verdiend echt wel "ietsjes" meer dan 1200 bruto
pi_60732697
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:23 schreef rival het volgende:

[..]

als ie mazzel heeft!

en als je in de bouw 1200 bruto doet ben je niet goed bezig. wat ben je dan wel niet?
want een timmerman, betonvlechter, loodgieter of een glazenzetter verdiend echt wel "ietsjes" meer dan 1200 bruto
Om over de bijverdiensten nog maar te zwijgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60732915
Precies, een goede bouwvakker krijgt prima betaald.

En om agent te worden heb je wel een opleiding nodig. Die is er in verschillende niveaus; meeste zal mbo-niveau zijn, maar hbo-niveau kan ook (politieacademie).
pi_60732980
om agent te worden krijg je intern een opleiding, minimaal mavo, nou ja, vmbo dus
pi_60733194
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:32 schreef k_man het volgende:
Precies, een goede bouwvakker krijgt prima betaald.

En om agent te worden heb je wel een opleiding nodig. Die is er in verschillende niveaus; meeste zal mbo-niveau zijn, maar hbo-niveau kan ook (politieacademie).
1 streep kan ie niet
2 strepen kan ie schrijven
3 strepen kan ie lezen
4 strepen kan die het allebei
pi_60733909
Mensen die voor de id-plicht zijn .....Als je 't nodig hebt om lastige puberende hangjongeren aan te pakken heb je sowieso een gebrek aan autoriteit, wat echt niet ineens is opgelost door de id-plicht; echte terroristen zorgen wel voor een valse id-kaart; en mensen identificeren na een ongeluk kan ook wel zonder een officieel identificatiebewijs (meeste mensen hebben wel een telefoon, school- bieb- of pinpas ofzo bij zich).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_60769834
Oh jongens, 60 euro voor het niet bij je hebben van een identificatiebewijs.

[ Bericht 12% gewijzigd door Juup© op 12-08-2008 23:50:53 (Verwensing verwijderd.) ]
  donderdag 14 augustus 2008 @ 18:23:07 #145
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_60831285
Er zitten echt wel pluspunten aan:

~ Als agent mag je mooie vrouwen foeieren
~ als agente mag je mooie mannen foeieren
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_60831381
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 18:23 schreef aychelle het volgende:
Er zitten echt wel pluspunten aan:

~ Als agent mag je mooie vrouwen foeieren
~ als agente mag je mooie mannen foeieren
foeieren?
pi_60831389
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:45 schreef gers het volgende:

[..]

1 streep kan ie niet
2 strepen kan ie schrijven
3 strepen kan ie lezen
4 strepen kan die het allebei
  donderdag 14 augustus 2008 @ 18:27:46 #148
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_60831413
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 18:26 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

foeieren?
sorrie ... ben een tijdje niet naar school geweest
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_60835391
Als je een harde plasser krijgt van (laser)pistooltjes en in auto's met zwaailichten wilt rijden moet je bij de pliesie gaan.
pi_61514589
Even een update, de acceptgiro's zijn na een maand (! ) eindelijk binnen. Verder presteert men het dan ook nog om 5 fouten te maken. In de achternaam staan 3 letters verkeerd, de plaats van de overtreding is bevat een verkeerde letter en in mijn adres ontbreekt een letter. Er onzorgvuldig dus daar je mag verwachten dat men bij de politie toegang heeft tot persoonsgegevens.

Zou ik hier nog een vormfout uit kunnen slepen voor wat betreft de roodlichtboete (tegen de ID-boete ga ik sowieso in beroep)? Eén typefoutje kan nog wel gebeuren maar in hoeverre kun je van een typefout spreken als er in één A4 vijf fouten staan?
pi_61514627
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Even een update, de acceptgiro's zijn na een maand (! ) eindelijk binnen. Verder presteert men het dan ook nog om 5 fouten te maken. In de achternaam staan 3 letters verkeerd, de plaats van de overtreding is bevat een verkeerde letter en in mijn adres ontbreekt een letter. Er onzorgvuldig dus daar je mag verwachten dat men bij de politie toegang heeft tot persoonsgegevens.

Zou ik hier nog een vormfout uit kunnen slepen voor wat betreft de roodlichtboete? Eén typefoutje kan nog wel gebeuren maar in hoeverre kun je van een typefout spreken als er in één A4 vijf fouten staan?
helaas geld dat niet meer
wet mulder staat namelijk vormfouten toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')