Ik zit bij de politie ja.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
sjimz, zit jij bij de politie? Zo ja, wat is dan jouw mening over het feit dat ik de agent mijn gegevens op een kladblokje noteerde omdat hij geen bonnenboekje bij zich had? Ik heb nu bijvoorbeeld geen afschrift ontvangen van de notitie van mijn gegevens.
Ahaquote:Op maandag 11 augustus 2008 01:29 schreef sjimz het volgende:
Ik zit bij de politie ja.
Als ik bezwaar maakt tegen de boete voor het niet bij mij hebben van het identificatiebewijs (die van het rode licht betaal ik natuurlijk wel gewoon), dan komt dat neem ik aan voor bij de rechter. Kan de rechter dan bijvoorbeeld ook beslissen om de boete te verhogen? Of komt dat in de praktijk niet vaak voor?quote:Ik vergeet ook wel eens mijn bonnenboekje.
Het is ook geen vereiste om het "geeltje" te ontvangen.
Je krijgt de acceptgiro vanzelf wel thuis en zal hem helaas moeten betalen.
Krijg je een boete als je je werkmateriaal vergeet? Lijkt me essentieel voor het uitvoeren van je taak. Sanctioneren om voor een goeie orde in het corps te zorgen is dan nodig.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik zit bij de politie ja.
Ik vergeet ook wel eens mijn bonnenboekje.
Het is ook geen vereiste om het "geeltje" te ontvangen.
Je krijgt de acceptgiro vanzelf wel thuis en zal hem helaas moeten betalen.
Komt niet vaak voor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als ik bezwaar maakt tegen de boete voor het niet bij mij hebben van het identificatiebewijs (die van het rode licht betaal ik natuurlijk wel gewoon), dan komt dat neem ik aan voor bij de rechter. Kan de rechter dan bijvoorbeeld ook beslissen om de boete te verhogen? Of komt dat in de praktijk niet vaak voor?
Is geen essentieel werkmateriaalquote:Op maandag 11 augustus 2008 01:33 schreef GaylordF0kker het volgende:
[..]
Krijg je een boete als je je werkmateriaal vergeet? Lijkt me essentieel voor het uitvoeren van je taak. Sanctioneren om voor een goeie orde in het corps te zorgen is dan nodig.
Heej, zo ondermijn jij de rechtstaatquote:Op maandag 11 augustus 2008 01:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Komt niet vaak voor.
Ik geef je nog redelijk kans om succesvol in beroep te gaan maar daarover zal ik je wel een PM sturen.
Bedankt voor het aanbod, maar doe geen moeite met een uitgebreid verhaal ofzo.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:38 schreef sjimz het volgende:
Ik geef je nog redelijk kans om succesvol in beroep te gaan maar daarover zal ik je wel een PM sturen.
Ik ben gewoon een Robin Hoodquote:Op maandag 11 augustus 2008 01:39 schreef Juup© het volgende:
[..]
Heej, zo ondermijn jij de rechtstaat
Te laatquote:Op maandag 11 augustus 2008 01:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod, maar doe geen moeite met een uitgebreid verhaal ofzo.Vriend van mij studeert rechten en studeert af op privacyproblematiek dus leg het morgen wel even aan hem voor.
Punt 3 van je trok mij uiteindelijk over de streep.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:46 schreef StefanP het volgende:
Omdat je een hufter bent?
Omdat je thuis niets te vertellen hebt?
Omdat je altijd gepest werd?
Omdat je het leuk vond, en vindt, om anderen te pesten?
Omdat je met moeite je VMBO-diploma wist te halen?
Omdat je lesbisch, gehandicapt of allochtoon bent?
Omdat je kickt op de 'macht' die je hebt?
Geen weldenkend mens wordt in Nederland namelijk politieagent. Een korps vol hufters en schlemielen is het, aangestuurd door een politiek die zo mogelijk nog erger is.
Overigens had je gewoon door moeten fietsen. Laat die sul maar achter je aan hollen.
Er is een halfjaar na de invoering van de legitimatieplicht een resultaat naar voren gekomen in de media. Nul komma nul toevoeging voor terrorisme- of misdaadbestrijding, bijna twee miljoen extra eurootjes naar de staatskas.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Komt wel vaker voor.
Neemt niet weg dat de eerste boete terecht is en ik de tweede boete onnodig vind.
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoorquote:Op maandag 11 augustus 2008 01:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er is een halfjaar na de invoering van de legitimatieplicht een resultaat naar voren gekomen in de media. Nul komma nul toevoeging voor terrorisme- of misdaadbestrijding, bijna twee miljoen extra eurootjes naar de staatskas.
Er zijn heus wel vriendelijke, behulpzame agenten die ook nuttig werk verrichten. Maar die gaan niet op zondagavond posten bij een fietsoversteekplaats.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:46 schreef StefanP het volgende:
Geen weldenkend mens wordt in Nederland namelijk politieagent. Een korps vol hufters en schlemielen is het, aangestuurd door een politiek die zo mogelijk nog erger is.
Overigens had je gewoon door moeten fietsen. Laat die sul maar achter je aan hollen.
Vind de politie het dan ook niet frustrerend dat zij met dergelijke wetten wordt opgezadeld? Als er een grote weerstand is onder het personeel dan zou bijvoorbeeld de vakbond dat ter sprake kunnen brengen bij de CAO onderhandeling. Of wordt de minister van binnenlandse zaken ook in de wandelgangen als absolute machthebber gezien?quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor
De meningen zijn er onder verdeeld wat ik er in ieder geval van mee krijg.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Vind de politie het dan ook niet frustrerend dat zij met dergelijke wetten wordt opgezadeld? Als er een grote weerstand is onder het personeel dan zou bijvoorbeeld de vakbond dat ter sprake kunnen brengen bij de CAO onderhandeling. Of wordt de minister van binnenlandse zaken ook in de wandelgangen als absolute machthebber gezien?
quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:46 schreef StefanP het volgende:
En jij denkt dat ie dat uit eigen beweging doet? Het is ook maar een loonslaafje hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:51 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er zijn heus wel vriendelijke, behulpzame agenten die ook nuttig werk verrichten. Maar die gaan niet op zondagavond posten bij een fietsoversteekplaats.
Zou een leuk zootje worden dan hierquote:Op maandag 11 augustus 2008 02:19 schreef john88 het volgende:
Zolang het merendeel van de bevolking vindt dat het niet bijdraagt een de veiligheid moet deze regel gewoon geschrapt worden.
Dat heet democratie!quote:Op maandag 11 augustus 2008 02:21 schreef Daverz het volgende:
[..]
Zou een leuk zootje worden dan hierAls alle wetten vervallen als 'de meerderheid vindt' dat ze onterecht zijn. Belasting betalen, anyone?
En dan? Als iedereen geen belasting wil betalen, dan moet dat toch kunnen. Gevolg is dan dat er geen gezondheidszorg e.d. is. Gezien niemand dit ooit zou willen, zou er altijd wel belasting betaald worden. Maar we hebben het hier dus over ZINLOZE boetes onder het mom van (het staat in de wet, war on terror).quote:
idem hiero...quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Punt 3 van je trok mij uiteindelijk over de streep.
don't get me started over democratie.... is in elk geval ook een hoop mis mee in elk geval maar dat is weer stof voor een ander keer en niet in de klaagbaak in elk gevalquote:
Mee eens, dat beweer ik ook niet. Het is enkel een manier van machtsverdeling, net zoals er ook andere manieren zijn. Maar wij hebben besloten democratie te gebruiken, wat dus ook inhoudt dat wij (het volk), indien wij wensen zulke onzin boetes niet te betalen dit ook gewoon niet moeten doen. En dat is nu net het punt waar ik bezwaar tegen heb.quote:Op maandag 11 augustus 2008 02:50 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
don't get me started over democratie.... is in elk geval ook een hoop mis mee in elk geval maar dat is weer stof voor een ander keer en niet in de klaagbaak in elk geval
mensen kiesen zelf voor de regering dus moeten mensen de volgende keer maar wat beter uitzoeken waarop ze kiezen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er is een halfjaar na de invoering van de legitimatieplicht een resultaat naar voren gekomen in de media. Nul komma nul toevoeging voor terrorisme- of misdaadbestrijding, bijna twee miljoen extra eurootjes naar de staatskas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |