abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60722836
sjimz, zit jij bij de politie? Zo ja, wat is dan jouw mening over het feit dat ik de agent mijn gegevens op een kladblokje noteerde omdat hij geen bonnenboekje bij zich had? Ik heb nu bijvoorbeeld geen afschrift ontvangen van de notitie van mijn gegevens.
pi_60722840
gaap

mensen zijn het zo vaak niet met elkaar eens, alsof het met een politieagent opeens op andere principes gebaseerd is. De ene vindt zus de, andere vindt zo. Regels zijn regels, ja ik weet hoe frustrerend zoiets is, maar vervolgens zeiken op de politie en dat er alleen maar kansloze mensen werken dat is gewoon ronduit zielig.
pi_60722865
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
sjimz, zit jij bij de politie? Zo ja, wat is dan jouw mening over het feit dat ik de agent mijn gegevens op een kladblokje noteerde omdat hij geen bonnenboekje bij zich had? Ik heb nu bijvoorbeeld geen afschrift ontvangen van de notitie van mijn gegevens.
Ik zit bij de politie ja.

Ik vergeet ook wel eens mijn bonnenboekje.
Het is ook geen vereiste om het "geeltje" te ontvangen.
Je krijgt de acceptgiro vanzelf wel thuis en zal hem helaas moeten betalen.
pi_60722899
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:29 schreef sjimz het volgende:
Aha dan snap ik dat 'dubbel blauw' ook.
quote:
Als ik bezwaar maakt tegen de boete voor het niet bij mij hebben van het identificatiebewijs (die van het rode licht betaal ik natuurlijk wel gewoon), dan komt dat neem ik aan voor bij de rechter. Kan de rechter dan bijvoorbeeld ook beslissen om de boete te verhogen? Of komt dat in de praktijk niet vaak voor?
pi_60722919
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

Krijg je een boete als je je werkmateriaal vergeet? Lijkt me essentieel voor het uitvoeren van je taak. Sanctioneren om voor een goeie orde in het corps te zorgen is dan nodig.

pi_60722986
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als ik bezwaar maakt tegen de boete voor het niet bij mij hebben van het identificatiebewijs (die van het rode licht betaal ik natuurlijk wel gewoon), dan komt dat neem ik aan voor bij de rechter. Kan de rechter dan bijvoorbeeld ook beslissen om de boete te verhogen? Of komt dat in de praktijk niet vaak voor?
Komt niet vaak voor.
Ik geef je nog redelijk kans om succesvol in beroep te gaan maar daarover zal ik je wel een PM sturen.
pi_60722992
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:33 schreef GaylordF0kker het volgende:

[..]

Krijg je een boete als je je werkmateriaal vergeet? Lijkt me essentieel voor het uitvoeren van je taak. Sanctioneren om voor een goeie orde in het corps te zorgen is dan nodig.

Is geen essentieel werkmateriaal

Laat de inkoppers nu maar komen
pi_60722999
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Komt niet vaak voor.
Ik geef je nog redelijk kans om succesvol in beroep te gaan maar daarover zal ik je wel een PM sturen.
Heej, zo ondermijn jij de rechtstaat

pi_60723006
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:38 schreef sjimz het volgende:
Bedankt voor het aanbod, maar doe geen moeite met een uitgebreid verhaal ofzo. Vriend van mij studeert rechten en studeert af op privacyproblematiek dus leg het morgen wel even aan hem voor.
pi_60723038
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:39 schreef Juup© het volgende:

[..]

Heej, zo ondermijn jij de rechtstaat

Ik ben gewoon een Robin Hood
pi_60723047
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Bedankt voor het aanbod, maar doe geen moeite met een uitgebreid verhaal ofzo. Vriend van mij studeert rechten en studeert af op privacyproblematiek dus leg het morgen wel even aan hem voor.
Te laat
Maar die rechtenstudent zal het waarschijnlijk nog beter kunnen verwoorden.
Die leert tenminste een vak
pi_60723076
Omdat je een hufter bent?
Omdat je thuis niets te vertellen hebt?
Omdat je altijd gepest werd?
Omdat je het leuk vond, en vindt, om anderen te pesten?
Omdat je met moeite je VMBO-diploma wist te halen?
Omdat je lesbisch, gehandicapt of allochtoon bent?
Omdat je kickt op de 'macht' die je hebt?

Geen weldenkend mens wordt in Nederland namelijk politieagent. Een korps vol hufters en schlemielen is het, aangestuurd door een politiek die zo mogelijk nog erger is.

Overigens had je gewoon door moeten fietsen. Laat die sul maar achter je aan hollen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60723090
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:46 schreef StefanP het volgende:

Geen weldenkend mens wordt in Nederland namelijk politieagent. Een korps vol hufters en schlemielen is het, aangestuurd door een politiek die zo mogelijk nog erger is.

Overigens had je gewoon door moeten fietsen. Laat die sul maar achter je aan hollen.
Punt 3 van je trok mij uiteindelijk over de streep.
pi_60723126
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:27 schreef sjimz het volgende:

[..]

Komt wel vaker voor.
Neemt niet weg dat de eerste boete terecht is en ik de tweede boete onnodig vind.
Er is een halfjaar na de invoering van de legitimatieplicht een resultaat naar voren gekomen in de media. Nul komma nul toevoeging voor terrorisme- of misdaadbestrijding, bijna twee miljoen extra eurootjes naar de staatskas.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_60723131
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er is een halfjaar na de invoering van de legitimatieplicht een resultaat naar voren gekomen in de media. Nul komma nul toevoeging voor terrorisme- of misdaadbestrijding, bijna twee miljoen extra eurootjes naar de staatskas.
Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor
pi_60723141
quote:

Er zijn heus wel vriendelijke, behulpzame agenten die ook nuttig werk verrichten. Maar die gaan niet op zondagavond posten bij een fietsoversteekplaats.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_60723177
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:50 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor
Vind de politie het dan ook niet frustrerend dat zij met dergelijke wetten wordt opgezadeld? Als er een grote weerstand is onder het personeel dan zou bijvoorbeeld de vakbond dat ter sprake kunnen brengen bij de CAO onderhandeling. Of wordt de minister van binnenlandse zaken ook in de wandelgangen als absolute machthebber gezien?
pi_60723196
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Vind de politie het dan ook niet frustrerend dat zij met dergelijke wetten wordt opgezadeld? Als er een grote weerstand is onder het personeel dan zou bijvoorbeeld de vakbond dat ter sprake kunnen brengen bij de CAO onderhandeling. Of wordt de minister van binnenlandse zaken ook in de wandelgangen als absolute machthebber gezien?
De meningen zijn er onder verdeeld wat ik er in ieder geval van mee krijg.
Maar mijn standpunt is je waarschijnlijk wel duidelijk.
Maar ik spreek voor mezelf, niet voor de rest
pi_60723269
quote:

"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_60723363
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Er zijn heus wel vriendelijke, behulpzame agenten die ook nuttig werk verrichten. Maar die gaan niet op zondagavond posten bij een fietsoversteekplaats.
En jij denkt dat ie dat uit eigen beweging doet? Het is ook maar een loonslaafje hoor.

Boete is vervelend, maar uiteraard terecht. Hij had het bij een waarschuwing kunnen laten, of bij 1 van de 2 boete's uitschrijven maar misschien was het zn dag niet, stond jouw kop hem niet aan of weet ik veel. Vervelende is dat bij dat soort personen dat soort dingen tegen je kunnen werken. Als het kassameisje bij de AH sjaggo is, krijg je nog steeds je boodschappen voor dezelfde prijs mee. Als de agent sjaggo is, en hij ziet jou door rood fietsen beboet ie je dus gewoon en heeft daar -helaas- het volste recht toe. Idem met je ID kaart; je bent nou eenmaal verplicht die bij je te hebben.

En wat hem ertoe brengt om agent te worden? Geen idee, het lijkt mij -zeker voor dat loon- een erg vervelend en ondankbaar beroep.
pi_60723414
Dus als in de wet staat dat iedereen een paars hoedje op moet, dan moet dat maar ivm met de wet. Nu wordt die helemaal mooi! Zolang het merendeel van de bevolking vindt dat het niet bijdraagt een de veiligheid moet deze regel gewoon geschrapt worden. En neen, geen statistieken enkel mijn eigen ervaring. Ik kots op die tweede boete.

Door rood fietsen vind ik wel terecht.
pi_60723431
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:19 schreef john88 het volgende:
Zolang het merendeel van de bevolking vindt dat het niet bijdraagt een de veiligheid moet deze regel gewoon geschrapt worden.
Zou een leuk zootje worden dan hier Als alle wetten vervallen als 'de meerderheid vindt' dat ze onterecht zijn. Belasting betalen, anyone?
pi_60723444
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:21 schreef Daverz het volgende:

[..]

Zou een leuk zootje worden dan hier Als alle wetten vervallen als 'de meerderheid vindt' dat ze onterecht zijn. Belasting betalen, anyone?
Dat heet democratie!
pi_60723447
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:23 schreef john88 het volgende:

[..]

Dat heet democratie!
En uiteindelijk een jungle
pi_60723478
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:23 schreef sjimz het volgende:

[..]

En uiteindelijk een jungle
En dan? Als iedereen geen belasting wil betalen, dan moet dat toch kunnen. Gevolg is dan dat er geen gezondheidszorg e.d. is. Gezien niemand dit ooit zou willen, zou er altijd wel belasting betaald worden. Maar we hebben het hier dus over ZINLOZE boetes onder het mom van (het staat in de wet, war on terror).

Vergeet niet, het land is van ONS, de mens. Wij behoren niet tot het systeem (iets wat de elite ons maar al te graag willen laten geloven).
pi_60723620
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Punt 3 van je trok mij uiteindelijk over de streep.
idem hiero...
pi_60723632
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:23 schreef john88 het volgende:

[..]

Dat heet democratie!
don't get me started over democratie.... is in elk geval ook een hoop mis mee in elk geval maar dat is weer stof voor een ander keer en niet in de klaagbaak in elk geval
pi_60724030
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:50 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

don't get me started over democratie.... is in elk geval ook een hoop mis mee in elk geval maar dat is weer stof voor een ander keer en niet in de klaagbaak in elk geval
Mee eens, dat beweer ik ook niet. Het is enkel een manier van machtsverdeling, net zoals er ook andere manieren zijn. Maar wij hebben besloten democratie te gebruiken, wat dus ook inhoudt dat wij (het volk), indien wij wensen zulke onzin boetes niet te betalen dit ook gewoon niet moeten doen. En dat is nu net het punt waar ik bezwaar tegen heb.

Vragen, vragen, vragen.
pi_60724047
je kan gaan wobben
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_60725117
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

mensen kiesen zelf voor de regering dus moeten mensen de volgende keer maar wat beter uitzoeken waarop ze kiezen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')