Dat inderdaad. Ze zullen er echt geen terrorist meer of minder door pakken, maar weerloze burgers een mooie verhoging geven van het totale boetebedrag, dát is natuurlijk makkelijk scoren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:26 schreef nachtdier2 het volgende:
De boete van het ID-bewijs is om het bedrag nog eens fijn te verdubbelen. Daar is die wet voor, niet om terroristen te pakken. Terroristen hebben niets aan een id.
Toen ging de helft van de bekeuringen nog naar Henk de Vries op de Kerkstraat.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:37 schreef DennisMoore het volgende:
Hoe hebben ze vroeger mensen kunnen bekeuren zonder legitimatieplicht?
Als ze het niet vertrouwen kun je meegenomen worden naar het bureau om daar e.e.a. te verifiëren. Of je wordt aangehouden tot een bekende van je met jouw identiteitspapieren over de brug komt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:35 schreef Viking84 het volgende:
Als je je legitimatiebewijs niet bij je hebt kun je toch gewoon liegen over je identiteit? Of hebben ze een computertje bij zich waarin ze kunnen zien of jouw gegevens kloppen?
Braaf hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:06 schreef Juup© het volgende:
Vette pech, geld weg. Ik ken de situatie niet maar over het algemeen wordt er niet zo snel bekeurd voor door het rood fietsen is mijn ervaring. Dus ik neem aan dat de situatie dusdanig was dat jij jezelf of het overige verkeer in gevaar hebt gebracht/zou kunnen brengen.
Boete voor legitimatiebewijs vind ik terecht. Als ik b.v. de honden ga uitlaten heb ik nooit een legitimatiebewijs bij, en ik weet dat ik een risico loop en als ik een boete krijg dan heb ik simpelweg pech.
Oh, dus dát is de reden waarom je je paspoort moet meenemen als je de hond uitlaat of als je zaterdag naar 't café gaat?quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:37 schreef JDude het volgende:
Toen ging de helft van de bekeuringen nog naar Henk de Vries op de Kerkstraat.
Het is ook zo lastig om een ID bewijs in je portemonnee te stoppen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:16 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Paars hoedje dragen = Paars hoedje dragen. Sim-pel
Best ernstig eigenlijk, dat zoveel mensen al die Zum-Befehl-mentaliteit hebben.
Het zit er al aardig goed ingestampt... Well helló policestate!
Regels zijn er voor de mensen, de overheid is er voor de mensen, en niet andersom.
Maar blijf vooral slaafs op een verlaten kruispunt voor rood licht wachten, losers.
Nee, dat is vanwege de terroristen!quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, dus dát is de reden waarom je je paspoort moet meenemen als je de hond uitlaat of als je zaterdag naar 't café gaat?
De ID plicht lost dat niet op, de eerlijken lijden onder de mensen die niet eerlijk zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:52 schreef Devlinsect het volgende:
De goeden moeten lijden onder de slechten = daarom ID plicht.
De overheid is er al lang niet meer voor de mensen, het is een orgaan geworden met een volstrekt eigen wil.quote:De overheid is voor mensen en dat is een recht.
Het zou zeer makkelijk kunnen en er is in het verleden wel een proef mee geweest.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:35 schreef Viking84 het volgende:
Als je je legitimatiebewijs niet bij je hebt kun je toch gewoon liegen over je identiteit? Of hebben ze een computertje bij zich waarin ze kunnen zien of jouw gegevens kloppen?
Want die chip is niet te kraken, bedoel je?quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:58 schreef Vodkadruppel het volgende:
Over een x aantal jaar heeft iedereen een chip, dan is dit 'probleem' ook verholpen.
Helaas is dat het geval ja. Het enige waardoor sommige mensen nog blij zijn met de overheid, is omdat ze subsidies e.d. krijgen. Verder is tegenwoordig vooral het woord 'roverheid' erg populair. En dat lijkt me niet gek, gezien het beleid van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De overheid is er al lang niet meer voor de mensen, het is een orgaan geworden met een volstrekt eigen wil.
Wanneer je niets te verbergen hebt, is een ID plicht een prima middel. Niet alleen voor de overheid, ook voor jou. Wanneer je bijv. een ongeluk krijgt, kan men snel je identiteit achterhalen. Kan zelfs je leven schelen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De ID plicht lost dat niet op, de eerlijken lijden onder de mensen die niet eerlijk zijn.
[..]
De overheid is er al lang niet meer voor de mensen, het is een orgaan geworden met een volstrekt eigen wil.
Die chip is er al: in het nieuwe paspoort/ rijbewijsquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Want die chip is niet te kraken, bedoel je?. Alle elektronica die gemaakt wordt kan gekraakt worden, zo simpel is het. Gamesproducenten huren voor honderdduizenden dollars personeel in om beveiliging op hun games te zetten tegen het kopiëren, en toch zijn hackers/crackers er vaak al in een dag doorheen. Zo gaat het met chips net zo goed.
[..]
Helaas is dat het geval ja. Het enige waardoor sommige mensen nog blij zijn met de overheid, is omdat ze subsidies e.d. krijgen. Verder is tegenwoordig vooral het woord 'roverheid' erg populair. En dat lijkt me niet gek, gezien het beleid van de afgelopen jaren.
Ik heb genoeg dingen te verbergen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik dat verberg omdat ik crimineel of wat dan ook zou zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:11 schreef Devlinsect het volgende:
Wanneer je niets te verbergen hebt, is een ID plicht een prima middel.
Artsen mogen in het geval van spoed nooit op een medische dossier vertrouwen, alles moet getest worden voordat het wordt toegediend. Het kennen van mijn identiteit is dus niet nodig.quote:Niet alleen voor de overheid, ook voor jou. Wanneer je bijv. een ongeluk krijgt, kan men snel je identiteit achterhalen. Kan zelfs je leven schelen.
Zou de overheid er niet voor alle mensen moeten zijn? Waarom maar een beperkt aantal? Iedereen betaald wel aan de overheid mee. Jij neemt genoegen met de overheid die maar een beperkt groep mensen kan bedienen, ik vind dat onaanvaardbaar.quote:De overheid is er voor mensen. Mensen die moeten leven van een uitkering, mensen die hulp nodig hebben in het dagelijks functioneren, mensen die boven de 70+ zijn en in bejaarden tehuizen zitten en worden verzorgd. De ziekenhuizen worden deels betaald door de overheid, de rijkswegen, de staatsloterij etc etc.
Gevalletje eigen verantwoordelijkheid lijkt me.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:11 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wanneer je niets te verbergen hebt, is een ID plicht een prima middel. Niet alleen voor de overheid, ook voor jou. Wanneer je bijv. een ongeluk krijgt, kan men snel je identiteit achterhalen. Kan zelfs je leven schelen.
I know. Maar de grap is dat die dus ook al gekraakt is. Dus de zogenaamde onfeilbaarheid daarvan is ook alweer door de pleequote:Op maandag 11 augustus 2008 12:12 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Die chip is er al: in het nieuwe paspoort/ rijbewijs
Ik vind dat altijd zo'n gevaarlijke term, 'niets te verbergen hebben'. Iedereen heeft het recht om iets te verbergen, dat noemen ze privacy. Dat is ook de reden dat mensen een eigen huis hebben, met gordijnen voor de ramen en sloten op de deuren. Het is een nogal vaak gemaakte fout om 'iets te verbergen hebben' meteen met 'crimineel' in verband te brengen. Het feit dat ik gesteld ben op mijn privacy (zowel in huis als buitenshuis) en dus wel zaken te verbergen heb, hoeft mij niet meteen verdacht te maken. Helaas gebeurt dat tegenwoordig wel: "Als je niets te verbergen hebt, waar doe je dan moeilijk over?".quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:11 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wanneer je niets te verbergen hebt, is een ID plicht een prima middel.
Easy. Zo ongeveer elke halve tamme imbeciel, ongeacht opleiding en achtergrond, kan bij de politie terecht. Tel daarbij een redelijk riant salaris voor een baan waar je geen opleiding voor nodig hebt en het feit dat je een behoorlijke machtspositie hebt, en je hebt een voor de lagere sociale klasse perfecte baan.quote:Waarom zou je politieagent willen worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |