Nee, ze is nooit thuis. Haar auto staat er nooit en ik kan vanuit onze flat zien of ze thuis is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:24 schreef shmoopy het volgende:
Een koeiepoes!
Als je het aandurft, zou ik die buurvrouw eerst eens aanspreken, misschien is er wel een verklaarbare reden voor dat ie zo mager is, speciaal dieet ofzo, ik roep maar wat.
Anders wordt je net als ik, het loopt maar aan, en opeens sta je voor 4 onbekende katten elke dag schoteltjes klaar te zetten.
Ik jou ook!quote:
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:24 schreef shmoopy het volgende:
opeens sta je voor 4 onbekende katten elke dag schoteltjes klaar te zetten.
Maar dan zou ze haar poes ineens kwijt zijn. Iedereen weet dan dat ik 'm heb.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:55 schreef simmu het volgende:
je kan ook gewoon contact opnemen met de dierenbescherming, en daar dan ook aangeven dat je best zelf voor koeiepoes wilt zorgen
De Dierenbescherming zal je ook eerst terugverwijzen naar de eigenaresse.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:55 schreef simmu het volgende:
je kan ook gewoon contact opnemen met de dierenbescherming, en daar dan ook aangeven dat je best zelf voor koeiepoes wilt zorgen
oh, nee hoor. die luitjes gaan (als het goed is iig!) eerst eens gewoon op bezoek bij de mevrouw om te vragen hoe het met poes gaat, en dat 'buren' zien dat het niet zo best gaat met poes, en of ze er wel goed voor kan zorgen. ze nemen zo'n poes niet zomaar mee, tenzij het beestje echt zichtbaar mishandeld wordt. mocht dat wel het geval zijn, dan gaat alles eerst via de dierenbescherming, en dan wordt er pas nadat ze nagekeken is enzo een nieuw baasje gezocht.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Maar dan zou ze haar poes ineens kwijt zijn. Iedereen weet dan dat ik 'm heb.
Ik wil geen ruzie hier.
ligt eraan welke afdeling. ze zijn allemaal lokaal en draaien vaak op vrijwilligersquote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
De Dierenbescherming zal je ook eerst terugverwijzen naar de eigenaresse.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:03 schreef ElizabethR het volgende:
Mocht je poes in huis halen dan is een naam al gevonden: Koetje
Die kat krijgt nooit eten en is zeer mager. Dat kan ik best inschatten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:19 schreef mvdejong het volgende:
Overigens vind ik het meevallen met de dame, voor zover ik aan de foto's kan beoordelen ziet de vacht er goed uit, en ze lijkt niet echt extreem mager. Mogelijk wel in vergelijking met de gemiddelde huiskat, maar de gemiddelde huiskat is net zoals de gemiddelde Nederlander toch wel zwaarder dan gewenst.
Ik heb zelf 2 16-jaar oude Burmees-broertjes, op zich al geen al te grote beestjes, maar ze eten echt alleen maar als ze honger hebben. Het gevolg is dat de kleinste van de 2 momenteel in blakende gezondheid verkeert bij 3.75 kg, en de grootste gewoonlijk rond de 4.25 kg zit (nu ietsje lichter na een abces t.g.v. een knokpartij).
Mag dat niet uit de vijver?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:34 schreef yvonne het volgende:
Oh, zet je er ook water bij Conflict?
Ze zal wel dorst hebben ook.
Die van ons drinkt liever uit de vijver dan uit een schoon water bakquote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:35 schreef Conflict het volgende:
[..]
Mag dat niet uit de vijver?
Ik dacht dat dat wel kon, zo niet, dan zet ik wel een bak water onder mijn auto ofzo....
Eentje van mij weigert de helft van de tijd alle drinkbakjes maar het toilet, water in plantenpotten, in gootjes en de douche daarentegen...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:44 schreef suuske343 het volgende:
[..]
Die van ons drinkt liever uit de vijver dan uit een schoon water bak
Op de tweede foto zie je goed de dunne achterhand.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:02 schreef Conflict het volgende:
Ben net ff beneden geweest en poesje wilde geen water.
Maar ik blijf erbij dat 'ie mager is. Op de tweede foto is alles onder mijn duim vel, dat is echt niet gezond.
Ja, kattenluik in een flatquote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn kat is ook zo dun, en hij krijgt echt wel genoeg te eten. Hij is zeer levendig en de hele dag in de weer, misschien deze poes ook wel.
Dat de eigenaar veel weg is hoeft nog niet te zeggen dat de poes niet genoeg te eten krijgt, misschien staat binnen genoeg te eten.
Misschien gaat ze via een kattenluik steeds naar buiten. Het hoeft nog niet zo te zijn dat ze naar buiten wordt getrapt door de eigenaar.
Ben voorzichtig voordat je iemand van verwaarlozing van die kat beschuldigd, want het beest ziet er gewoon goed uit.
1. Een kattenluik in een flat kan wél. Heeft m'n tante ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:52 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, kattenluik in een flat
Ik heb best verstand van katten en ik ga me niet steeds verdedigen.
Dat beest ziet er niet goed uit, is veel te dun (warom zou ik zoiets verzinnen?) en het baasje komt steeds wekenlang niet thuis.
Dan moet je de dierenambulance bellen, als jij meent dat er sprake is van verwaarlozing.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:04 schreef Conflict het volgende:
1: Er is geen kattenluik
2: Die kat is veel te dun
3: Ja ik zie het of ze thuis is en het valt op dat die kat 24 uur per dag buiten zit
Groeten aan je tante
Ik ben het wel een beetje met nummer_zoveel eens. Ik heb ook twee katten die er best mager uitzien en bij iedere bak voer doen alsof ze maanden geen eten hebben gehad. Ik vind het zelf behoorlijk vervelend dat de buren iedere zaterdag kip (incl. botjes..) buiten neerzetten voor hun eigen katten en hiermee dus ook de mijne lokken..quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
1. Een kattenluik in een flat kan wél. Heeft m'n tante ook.
2. De kat ziet er op die foto goed uit, die kan er in het echt niet ineens zo slecht uitzien. Heb zelf genoeg verstand van katten
3. Hou jij 24 uur per dag in de gaten wanneer de buuv thuiskomt en weer gaat?
Het beste ga je eens langs bij de buurvrouw en spreek je je bezorgdheid uit. Kun je meteen ook even naar binnen gluren hoe de situatie van daar is.
Het is niet fair briefjes naar binnen te gooien of meteen de dierenambulance te bellen.
Ga eerst een gesprek aan met die vrouw.
Nogmaals: mijn kat is ook zo dun, iel en klein en als iemand mij er daarom van zou verdenken 'm te verwaarlozen zou ik niet amused zijn.
En die struint ook hele dagen en nachten buiten rond.
Bedankt, dan doen we dat welquote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan moet je de dierenambulance bellen, als jij meent dat er sprake is van verwaarlozing.
Die halen 'm op, en dan komt ie in het asiel.
Als jij 'm wilt, moet je er dan wel voor betalen.
Succes verder, en doe de groeten aan je buuv.
Ja maar jij geeft je katten tenminste te eten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:12 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik ben het wel een beetje met nummer_zoveel eens. Ik heb ook twee katten die er best mager uitzien en bij iedere bak voer doen alsof ze maanden geen eten hebben gehad. Ik vind het zelf behoorlijk vervelend dat de buren iedere zaterdag kip (incl. botjes..) buiten neerzetten voor hun eigen katten en hiermee dus ook de mijne lokken..
Ik denk dat even praten met de dame in kwestie het beste is. En pas denken over het poezebeest in huis nemen als je angsten gegrond blijken te zijn.
Desalniettemin vind ik het wel lief van je dat je er op let!
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:16 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar jij geeft je katten tenminste te eten.
Dit is een hoopje zieligheid dat gewoon continu voor de deur zit te wachten tot er iemand thuis komt.
Ik kom meerdere keren per dag op de parkeerplaats en ben er op gaan letten.
Loshangende huidflappen aan de onderkant lijkt me niet normaal bij zo'n poesje.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:16 schreef simmu het volgende:
kan je de poes aanraken? als dat kan, dan kan je kijken hoe zn algehele conditie is (heel grofweg hoor!) door zn nekvelletje even wat op te lichten, en dan terug te laten springen. hoe ziet zn vachtje eruit? en dat magere, is dat ook bij zn achterflankjes en ruggegraat? als je echt alle ruggergraatbotjes kan zien zitten is dat gewoon te mager.
Gaat het nu om dezelfde kat?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:22 schreef Biancavia het volgende:
Ik ga zeker wel twee of drie keer per dag de deur uit, en dan zie ik het beestje áltijd buiten bij de parkeerplaats, en 9 van de 10 keer zit hij op het muurtje van de galerij naar zijn voordeur te staren.
Ok, nou ja, doe wat jullie denken dat goed is. Mochten jullie besluiten de DA te bellen, laat dit dan wel even aan het baasje weten, lijkt me rot als je poezebeest opeens pleite isquote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:22 schreef Biancavia het volgende:
Ik ga zeker wel twee of drie keer per dag de deur uit, en dan zie ik het beestje áltijd buiten bij de parkeerplaats, en 9 van de 10 keer zit hij op het muurtje van de galerij naar zijn voordeur te staren.
Ja, ik ben zeer vaak thuis. Ik kan vanuit mijn huiskamer zien of er iemand thuis is, kan het zien of mevrouw haar auto er staat en zie altijd die kat buiten zitten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:19 schreef Raissa het volgende:
[..]
Maar, niet om lullig te zijn, ben jij er bij als de kat wél binnen is? Ben jij 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar thuis?
Ik denk dat je hieruit niet kan afleiden dat de kat helemaal geen eten krijgt..
Als een kat nooit naar binnen mag én geen eten krijgt zal hij snel zijn biezen pakken en gaan zwerven op plekken waar hij wel eten krijgt..
Misschien is de kat gecastreerd? Dan krijgen ze vaak (niet altijd) zo'n hangbuikzwijn-buikjequote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:23 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Loshangende huidflappen aan de onderkant lijkt me niet normaal bij zo'n poesje.
pffff.....quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:25 schreef Raissa het volgende:
[..]
Misschien is de kat gecastreerd? Dan krijgen ze vaak (niet altijd) zo'n hangbuikzwijn-buikje
Nee, anders beginnen!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:26 schreef Biancavia het volgende:
Ja, ik zei ook, we kunnen een keer aanbellen en vragen of dat haar kat is en dat we het zo zielig vinden dat 'ie altijd buiten zit. Of ze wordt kwaad en gooit de deur dicht, of we kunnen een normaal gesprek hebben.
Maar ja, het is zo'n "typisch" mens.
Dat lijkt mij ook verstandiger, anders jaag je iemand al snel in het harnas.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:28 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, anders beginnen!
Van goh, ze komt als ik naar huis toe loopt altijd zo lief op me af...
En wat een leuke en lieve kat...
Paaien! Dan kom je verder.
Dat zei ik ook al, even met de buurvrouw gaan pratenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:33 schreef shmoopy het volgende:
Ik vertrouw er op dat Conflict en Biancavia wel een beetje kijk op katten hebben, en dat foto's wat vertekenend kunnen werken.
Het is toch niet zo erg dat ze bij die buurvrouw gaan informeren?
Uit de goedheid van hun hart enz, kan Koeiepoes alleen maar beter van worden.
En de dierenarts keek me al zo raar aan toen ik zei dat mijn cavia's Frummel en Wammes heetten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:35 schreef shmoopy het volgende:
Oh, en hij heeft al een naam: Koeiepoes shmoopy Conflictavia van FOK!kestein.
De eerste.
Ik heb gespreekt.
excuses daarvoor. Ik heb gewoon niet zo'n zin om het te gaan verdedigen. Het is namelijk echt niet zo dat ik die poes heel graag af wil pakken, maar ik heb het gewoon te doen met dat beestje.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:30 schreef Raissa het volgende:
[..]
En Conflict, jammer dat je zo reageert, ik probeer alleen even aan te geven dat er ook andere mogelijkheden zijn. Nogmaals, ik vind het goed dat jij/jullie erop letten, maar ik vind dat je wel even eerst wat zekerheid moet hebben .
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:35 schreef shmoopy het volgende:
De eerste.
Ik heb gespreekt.
Geeft niet, snap het wel. Maar er zijn natuurlijk altijd twee kanten die je moet bekijken. Anyway, hoop dat je ons op de hoogte houdtquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:40 schreef Conflict het volgende:
[..]
excuses daarvoor. Ik heb gewoon niet zo'n zin om het te gaan verdedigen. Het is namelijk echt niet zo dat ik die poes heel graag af wil pakken, maar ik heb het gewoon te doen met dat beestje.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:35 schreef shmoopy het volgende:
De eerste.
Ik heb gespreekt.
Doe het dan maar voor de poes...quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:24 schreef Biancavia het volgende:
Dat mens van wie de poes is is echt zo'n ordinair wijf, ik zie het helemaal niet zitten om haar ergens op aan te spreken.
quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:24 schreef Biancavia het volgende:
Gisteren regende het en zat hij weer zielig in het hoekje onder de galerij.![]()
klinkt stom, maar als het mijn poes was, zou ik je dankbaar zijn vanwege het feit dat er nog mensen zijn die zo'n katje niet wegjagen maar het in de gaten houden ook actie ondernemen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 17:35 schreef ilsepielse het volgende:
Ik heb laatst samen met m'n buurvrouw de dierenbescherming gebeld voor een hele magere poes die bij ons in de wijk rondliep. Zag er niet best uit dat beestje.
Het bakje eten dat ze voor d'r neus kreeg, frat ze gelijk leeg.
Beestje -hop- naar 't asiel, bleek twee dagen later dat de poes al 21 jaar oud was en daarom zo mager. Baasje heeft haar snel weer opgehaald.
maar goed, hou het in de gaten. En ga in gesprek met de eigenaar; je weet waar je moet zijn!
Daar zat ik stiekem ook al aan te denkenquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:31 schreef WRH het volgende:
(stiekem poes lekker een weekje bij jullie binnen houden en goed verwennen, kijken of de buuf gaat reageren en een buurtonderzoek start op zoek naar poes, of denk ik nu echt te slecht?)
Ik ookquote:Op maandag 4 augustus 2008 15:50 schreef godigita het volgende:
[..]
Daar zat ik stiekem ook al aan te denken
Kan ook...quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:35 schreef simmu het volgende:
je akn altijd doen alsof je neus bloedt als je erop aangesproken wordt en zeggen: "oh, sorry! ik dacht dat het een zwervertje was, ze was zo mager"
Plan!quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:35 schreef simmu het volgende:
je akn altijd doen alsof je neus bloedt als je erop aangesproken wordt en zeggen: "oh, sorry! ik dacht dat het een zwervertje was, ze was zo mager"
Fotooooo!!!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:16 schreef Conflict het volgende:
Ik vertrek iedere ochtend om half zes naar mijn werk en dan zit poes me op te wachten![]()
Ik geef 'm nu echt iedere dag eten hoor! En in het begin kon ik 'm niet eens aaien, nu ligt dat beest gewoon stiekem naast me te pitten
Je vader wil zijn groene corsa graag een keer terug trouwens. Die heb je gewoon afgepakt!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:24 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Daar woont 'ie, in die eerste flat, boven dat lelijke groene corsaatje.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:40 schreef Conflict het volgende:
[..]
Je vader wil zijn groene corsa graag een keer terug trouwens. Die heb je gewoon afgepakt!
Lekker brutaal bezit genomen van jouw slaapplekquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:30 schreef Conflict het volgende:
Poes:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En Gijs gans wil ik ook hebben want die heeft maar een pootje
[ link | afbeelding ]
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:21 schreef Conflict het volgende:
Update:
Ik kom net terug van een koeriersritje, regenen dat het giet en onweren, verschrikkelijk.
Ligt poezel daar weer in een hoekje, helemaal drijfnat...
Ik heb 'm opgepakt en mee naar binnen genomen. Eerst helemaal afgedroogd en wat brokjes gegeven. Daarna heb ik Biancavia gebeld met de mededeling dat poes vanaf nu van ons is. De eigenaresse mag hem komen halen, maar ze krijgt 'm alleen mee als ze belooft er goed voor te zorgen.
Wie heeft er nog een kattenbak?
Da's een goede tip!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:31 schreef Parafernalia het volgende:
Halsbandje omdoen....als die er niet wordt afgehaald, is ze definitief van jullie
Ik weet niet of het een mannetje of een vrouwtje is...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Ah eindelijk een warm huisje. Ben benieuwd of de "eigenaresse" nog moeite doet poezel terug te krijgen. Ik neem aan dat het een vrouwtje is.
Jij denkt toch zeker niet dat ik me daar zorgen om maak?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:47 schreef Atreidez het volgende:
Laat ik voorop stellen dat je een goeie daad hebt gedaan
Ik wil je wel nog ff waarschuwen.. De kat is een eigendom, dus de vrouw kan evt. aangifte doen van diefstal. Kat kan bv. gechipt zijn, en dan ben je de pineut.
quote:Daarna heb ik Biancavia gebeld met de mededeling dat poes vanaf nu van ons is.
Ik wacht er nog even mee hoor. Die poes is verder gewoon gezond. Eerst maar eens afwachten hoe het verder loopt.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:08 schreef Hekates het volgende:
Je kan altijd even met de kat langs de dierenarts. Die kan voor je kijken of hij of zij een chip heeft. Misschien kan je dan tegelijk de kat laten onderzoeken. Jaarlijkse enting geven en nakijken op vlooien, wormen etc.
En als ie geen chip heeft, meteen laten chippen en op jullie naam zetten natuurlijk.
Wat een schandalig sekreet, zeg, hoe verwacht ze dat Koeiepoes zich in leven houdt? !quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:19 schreef Conflict het volgende:
Maar ja, ze is heel de week nog niet thuis geweest.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:33 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Welstandscommissie-wise mogen jullie 'm sowieso houden, kijk nou toch eens hoe mooi ie kleurt bij de bank!
Das nog eens leuk thuis komen hequote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:35 schreef Biancavia het volgende:
Kom ik net thuis zie ik twee van die poezeloortjes boven de bank uitsteken.
Poes ligt al de hele tijd te pitten. Dat is toch ongebruikelijk bij poezen die je in een nieuwe omgeving zet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:46 schreef Greys het volgende:
Ahhhhhhhh, helemaal ontspannen
Hij/zij voelt zich echt thuis! En ik denk dat je gelijk hebt over dat slapen, dat diertje heeft amper lekker rustig kunnen ronken buiten natuurlijk
Poes vertrouwt jullie in elk geval wel volledig, zo met het buikje omhoog en de oogjes stijf dichtquote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:51 schreef Conflict het volgende:
[..]
Poes ligt al de hele tijd te pitten. Dat is toch ongebruikelijk bij poezen die je in een nieuwe omgeving zet.
Echt niet. Poezel heeft een vrije wil en heeft jullie uitgekozen. Jammer voor buurvrouw.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:21 schreef Conflict het volgende:
De eigenaresse mag hem komen halen, maar ze krijgt 'm alleen mee als ze belooft er goed voor te zorgen.
Update:
Ik kom net terug van een koeriersritje, regenen dat het giet en onweren, verschrikkelijk.
Ik heb 'm opgepakt en mee naar binnen genomen. Eerst helemaal afgedroogd en wat brokjes gegeven. Daarna heb ik Biancavia gebeld met de mededeling dat poes vanaf nu van ons is. De eigenaresse mag hem komen halen, maar ze krijgt 'm alleen mee als ze belooft er goed voor te zorgen.
Wie heeft er nog een kattenbak?
Wat een lieffie zeg. Dat vlekje op zijn neusquote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:37 schreef Conflict het volgende:
Een hele lieve, tevreden en vooral ook droge poezel:
[ link | afbeelding ]
Volgens mij vindt 'ie me wel aardig, sprong meteen op mijn schoot
Wat een cutie zeg... voelt zich helemaal thuisquote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:15 schreef Conflict het volgende:![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nee nog niet, maar wel een doos met kattengrind zolang.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:48 schreef Rewimo het volgende:
Heb je al een kattenbak gekocht, Conflict?
We wachten nog ff met naar een dierenarts gaan hoor. Eerst eens kijken hoe het met at wijf afloopt.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:56 schreef sander-3 het volgende:
Echt een lief beest..![]()
Mag ik vragen; laten jullie hem/haar nu ook naar buiten?
Ennehm, is hij/zij ook al is nagekeken door een dierenarts? Lijkt me wel belangrijk.. misschien even een wormenkuur geven enzo. En dan kan de dierenarts kijken of de kat wel op goed gewicht is, dan kun je hem misschien een dieetvoer geven, om aan te komen. Maar echt goed dat jullie hem nu verzorgen.Ik kan dat ook niet uitstaan dat er mensen zijn die hun kat zo verwaarlozen.
![]()
Edit: leuk trouwens, dat ie zo precies in het spleetje tussen de twee kussens van de bank gaat liggen..![]()
Binnen een kwartier dat er een kattenbak stond was 'ie gebruiktquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:47 schreef Greys het volgende:
Gaat poes al op de kattenbak? Weet ie de weg al er heen?
En ik snap dat niet naar buiten willen wel, die is nu eindelijk lekker warm en droog
Wat een mooi lief uitziende kat is hetquote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:15 schreef Conflict het volgende:![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zou de voorkeur geven aan een bombriefquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:11 schreef DarkElf het volgende:
ik zou toch een briefje in de bus doen van die vrouw...
Vanmiddag had 'ie een hele mooie grote drol achtergelaten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 09:47 schreef Greys het volgende:
Gaat poes al op de kattenbak? Weet ie de weg al er heen?
En ik snap dat niet naar buiten willen wel, die is nu eindelijk lekker warm en droog
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:02 schreef Biancavia het volgende:
Conflict, wat doe je!![]()
[ afbeelding ]
Amen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:20 schreef CartWOman het volgende:
[..]
![]()
![]()
Van Conflict weet ik het al jaren, maar jullie hebben elkaar echt gevonden: twee schatten van mensen.![]()
Hopelijk kan koetjepoes de rest van z'n leven bij jullie blijven.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:22 schreef shmoopy het volgende:
Er zit een roze knopje op Koeiepoes, wat gebeurt er als je daarop drukt?
[ afbeelding ]
Eensch!! wat een lekker beest zegquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:42 schreef DuchessX het volgende:
Weet je, ik ben strontjaloers!![]()
![]()
Koepoezel
Dat is dan weer een beetje ziekquote:
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:30 schreef Conflict het volgende:
Die lieve poes is in een paar dagen zo anders geworden.
Super dat het zo goed gaat.quote:Van een zielig hoopje dat een jaar lang buiten bang en hopeloos heeft zitten wachten op een thuis, naar een fantastisch lief, lui beestje dat echt zichtbaar geniet van zijn nieuwe leventje.
En wij noemen 'm gewoon poes trouwens
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:30 schreef Conflict het volgende:
Dat iemand anders je kat in huis neemt is het risico dat je loopt als je hem maanden lang op straat laat zwerven zonder er ook maar naar om te kijken of voor te zorgen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:36 schreef Oblivion het volgende:
Als dat mens erachter komt, dan komt ze echt wel verhaal halen.
Maar goed, dat is het risico dat je loopt als je een kat in je huis laat die van iemand anders is, zonder overleg.
Awww...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:38 schreef Biancavia het volgende:
Voorlopig is ze al sinds poezelewoes hier zit nog niet thuis geweest.
Hij wil trouwens geen water uit een bakje, maar drinkt uit de wc, met z'n achterpoten op de rand en z'n voorpootjes schuin in de pot!![]()
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:38 schreef Biancavia het volgende:
Voorlopig is ze al sinds poezelewoes hier zit nog niet thuis geweest.
Ben er ook bang voor. Dat het zo'n mens is die het niet om de kat gaat maar dan voor zichzelf ineens wel principes kent.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:42 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Die komt vanzelf thuis.
En er stond ergens geschreven dat meerdere last hebben van haar (asociaal gedrag), zou ik maar op rekenen dat als ze er achter komt dat ze verhaal komt halen. En waarschijnlijk ook de kat. (zou dat heel naar vinden, maar ja...)
Ik hoop natuurlijk dat dat mens zo asociaal is dat ze denkt, mooi ben ik van die kutkat af...
Want de poes verdient dit plekje!
Ik zou hem gewoon binnen houden hoor.. veel veiliger.. met al die maloten die rondlopen tegenwoordig.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:30 schreef Conflict het volgende:
Die lieve poes is in een paar dagen zo anders geworden.
Van een zielig hoopje dat een jaar lang buiten bang en hopeloos heeft zitten wachten op een thuis, naar een fantastisch lief, lui beestje dat echt zichtbaar geniet van zijn nieuwe leventje.
Is Betsie 21 niet leuk?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:30 schreef Conflict het volgende:
Ja, toch is het haar kat.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:40 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat iemand anders je kat in huis neemt is het risico dat je loopt als je hem maanden lang op straat laat zwerven zonder er ook maar naar om te kijken of voor te zorgen.
quote:Dat het zo'n mens is die het niet om de kat gaat maar dan voor zichzelf ineens wel principes kent.
Helaas werkt het voor de wet niet zo, in principe heb je de kat gestolen. Wat dat betreft had je het beter via de dierenambulance kunnen doen. Ik snap wel dat je dit doet hoorquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:40 schreef Conflict het volgende:
Dat iemand anders je kat in huis neemt is het risico dat je loopt als je hem maanden lang op straat laat zwerven zonder er ook maar naar om te kijken of voor te zorgen.
Dat wijf heeft voor de wet dat arme beest verwaarloost.. dus ik denk niet dat 'de wet' dat beessie aan zo'n (@#$&*ð)wijf teruggeeft..quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 23:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Helaas werkt het voor de wet niet zo, in principe heb je de kat gestolen. Wat dat betreft had je het beter via de dierenambulance kunnen doen. Ik snap wel dat je dit doet hoormaar als ze moeilijk wil doen, heb je geen poot om op te staan.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 18:59 schreef Poeke het volgende:
tvp en even voor de volledigheid, weet je nou al of het een mannetje is, of is het nog steeds niet duidelijk?
Op zich is het echt heel makkelijk om te zien nlAchteraanzicht:
*
oo = mannetje
I
*
I = vrouwtje
Ah, beter plaatje..quote:
Bij de meeste katers die ik heb gehad zit er een duidelijke tekening rond de balletjes (vooral bij de cypiers en de rode katers) Ookal zjn ze gehopen kun je het nog duidelijk zien..quote:Op zondag 10 augustus 2008 19:02 schreef Juup© het volgende:
Er van uitgaande dat poes zijn balletjes nog heeftanders is het vaak toch wat moeilijker te zien dan op het plaatje hier boven.
Let anders goed op hem/haar als de grote schoonmaak op die plek begint, bij een mannetje komt dat dingetjedan wel eens naar buiten
Dan mot hij dus Stier heten. Of, meer correct: Osquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:35 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk trouwens dat Koe een kater is, aan de brede kop te zien
Dierenpaspoort, foto's, verklaringen van buren....quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:36 schreef WRH het volgende:
tegelijkertijd, hoe moet de buuf bewijzen dat het haar kat is?
Ozzyquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:57 schreef Cat22 het volgende:
Dan mot hij dus Stier heten. Of, meer correct: Os
zeer zeker niet, maar in dit geval...quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dierenpaspoort, foto's, verklaringen van buren....
Je wil toch niet beweren dat je iedere ongechipte kat zo van straat of uit je tuin kan pakken en claimen "van mij". Ook als een fiets niet op slot staat mag je m niet jatten. [..]
Ja, maar ik had het over de wet en toen ging jij daar tegen in, dus dan gaat het niet over gevoel maar over wat er zou moeten gebeuren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:29 schreef WRH het volgende:
Maar wat er zou moeten gebeurenen en wat ons gevoel ons zegt zijn 2 verschillende dingen.
Van die chip zou ik ook ff checken bij de dierenarts. Verder kan ik er met mijn hoofd niet bij dat mensen een week week weggaan (is ze nog steeds niet terug btw?) en hun poezenkind alleen laten. Dus mijn naïeve brein wil heel graag denken: is dat beest überhaupt wel van haar? Of is ze net als jullie, geeft ze dat beest af en toe wat te smikkelen en dénkt iedereen dat het haar kat is? Want als dat beest idd niet gechipt is of whatver én ze zorgt niet voor dat beest, dat IS dat beest toch ook niet van haar? Wanneer is een kat dan een 'eigendom'?quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:36 schreef WRH het volgende:
tegelijkertijd, hoe moet de buuf bewijzen dat het haar kat is?
als het beestje niet gechipt is of geregistreerd dan kan conflict toch gewoon daarmee aangeven dat hij een verwaarloosd dier heeft opgevangen? (toch ff checken bij de dierenarts, maar betwijfel sterk of zo'n aso mens geld over heeft gehad voor een chip)
netjes wat plaatjes in de buurt heeft rondgestrooid van 'kat gevonden' maar dat er niemand gereageerd heeft?
(ach, nooit gezien die affiches? zeker net gemist dan, nee ik heb ze niet meer inmiddels, allemaal op)
oftewel, het was gewoon een onbekende verwaarloosde los rondlopende kat en confilct heeft de buurt en daarmee de gemeente een gunst verleend door deze vrijwillig op te nemen zodat dierenambulance en asiel dat niet meer hoeven te doen.
niemand heeft gereageerd, geen affiches gezien dat er een kat vermist is, klaar.
(als je dan toch bij de dierenarts bent om hem even te checken op een chip, zet er gelijk een chip in op jullie naam)
Kijk wel uit, dat ie niet 2x deze kuur krijgt (en vlooien kuur)quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:56 schreef sander-3 het volgende:
Ennehm, is hij/zij ook al is nagekeken door een dierenarts? Lijkt me wel belangrijk.. misschien even een wormenkuur geven enzo.
Een dier is je eigendom als je hem / haar gekocht / gekregen hebt. Dat iemand anders er beter voor zou zorgen geeft volgens de wet niet het recht iemands eigendom af te pakken. Dat mogen alleen bepaalde instanties in geval van mishandeling of ernstige verwaarlozing. Je mag daarin niet voor eigen rechter spelen officieel (dus dat je zelf verwaarlozing constateert is niet genoeg reden om iemands kat ongevraagd over te nemen).quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:31 schreef French het volgende:
Wanneer is een kat dan een 'eigendom'?
Mijn kat is namelijk van mij omdat IK hem in huis heb gehaald, Ik hem te eten geef, IK met hem knuffel en IK iemand voor hem laat zorgen als ik er niet ben. DUS is het mijn kat, vind ik.
Ik snap ook wel dat dat eventueel voor de wet zo mag gelden. Maar de waarschijnlijke eigenaar zorgt er niet voor. Ik vind dit in principe hetzelfde als een boom vastbinden aan een boom en op vakantie gaan. Praise dat er mensen zijn die zo'n dier dan een warm hart toe dragen en er voor zorgen!! Volgens de wet mag je niemands 'eigendom' afpakken, maar in diezelfde wet staat ook:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:01 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Een dier is je eigendom als je hem / haar gekocht / gekregen hebt. Dat iemand anders er beter voor zou zorgen geeft volgens de wet niet het recht iemands eigendom af te pakken. Dat mogen alleen bepaalde instanties in geval van mishandeling of ernstige verwaarlozing. Je mag daarin niet voor eigen rechter spelen officieel (dus dat je zelf verwaarlozing constateert is niet genoeg reden om iemands kat ongevraagd over te nemen).
ehehehhe zielige bomenquote:hetzelfde als een boom vastbinden aan een boom
Nee, dan kan je het beest beter aan zijn lot over laten en laten creperen in de regenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:01 schreef Dipkip het volgende:
[..]
(dus dat je zelf verwaarlozing constateert is niet genoeg reden om iemands kat ongevraagd over te nemen).
En wat gaat de dierenbescherming dan doen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:35 schreef Biancavia het volgende:
[...]
Het enige waar wij mee zitten is dat we misschien over twee weken een paar weken naar het buitenland gaan, maar dan kunnen we altijd nog de dierenbescherming bellen en het verhaal uitleggen.
[...]
Hebben jullie er ook al zoeen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:35 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb hem wel een keer bij z'n bakje met water zien staan, dan hangt hij er een pootje in en gaat dat pootje aflikken.Rechtstreek uit het bakje drinken heb ik hem nog niet zien doen.
Jij hebt kennelijk echt geen idee wat voor types Conflict en Biancavia zijn, anders had je al deze aannames nooit gedaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn jullie al naar de dierenarts geweest? Als je hebt besloten het beestje te houden moet je ook zo'n goede eigenaar zijn dit ook te doen.
Het komt op mij vreemd over dat jullie de dierenbescherming maar bellen als jullie op vakantie gaan. Het lijkt wel of jullie het voor je eigen plezier en voldoening doen ofzo, een zielig poesje opvangen en verzorgen en een topic openen over hoe goed jullie wel niet zijn, maar het is kennelijk te veel moeite naar de dierenarts te gaan (kost geld ja) of dierenbescherming te bellen (dat doen jullie wel als jullie ook niet meer voor het beestje kunnen zorgen).
Verder heb ik nog nooit een kat in de stromende regen zien zitten, ze zoeken altijd beschutting op. Misschien vindt ie het wel prettig (als een kat niet voor zijn lol in de regen zit gaat ie heus wel beschutting zoeken).
Het is weer een arrogante, betweterige kattenliefhebber...echt vreemde mensen zijn het. Had er in mijn eigen poezentopic ook last van.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jij hebt kennelijk echt geen idee wat voor types Conflict en Biancavia zijn, anders had je al deze aannames nooit gedaan.
Ik snap sowieso niet waarom mensen altijd iets te zeiken hebben als andere mensen gewoon ergens hun best voor doen.
Zeg, ik stel boven jou de vraag wat ze dan van de dierenbescherming gaan vragen. Wacht eerst eens het antwoord daarop af in plaats van direct allerlei aannames te maken en op grond van die aannames een beetje te gaan lopen veroordelen!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn jullie al naar de dierenarts geweest? Als je hebt besloten het beestje te houden moet je ook zo'n goede eigenaar zijn dit ook te doen.
Het komt op mij vreemd over dat jullie de dierenbescherming maar bellen als jullie op vakantie gaan. Het lijkt wel of jullie het voor je eigen plezier en voldoening doen ofzo, een zielig poesje opvangen en verzorgen en een topic openen over hoe goed jullie wel niet zijn, maar het is kennelijk te veel moeite naar de dierenarts te gaan (kost geld ja) of dierenbescherming te bellen (dat doen jullie wel als jullie ook niet meer voor het beestje kunnen zorgen).
Verder heb ik nog nooit een kat in de stromende regen zien zitten, ze zoeken altijd beschutting op. Misschien vindt ie het wel prettig (als een kat niet voor zijn lol in de regen zit gaat ie heus wel beschutting zoeken).
Ik vind best dat je nogal boute aannames doet, je zou bijvoorbeeld ook eerst kunnen vragen waarvoor ze de dierenbescherming willen bellen he?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Oh ja, dat zijn ook de enige opties he! Of je laat een zielig uitziende kat aan zn lot over, of je neemt hem in huis zonder degene van wie je weet dat ie is te informeren, briefjes op te hangen, de dierenambu of het asiel te bellen....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:27 schreef Conflict het volgende:
Nee, dan kan je het beest beter aan zijn lot over laten en laten creperen in de regen
Bij dezen. Wat weegt het zwaarst?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:17 schreef French het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat dat eventueel voor de wet zo mag gelden. Maar de waarschijnlijke eigenaar zorgt er niet voor. Ik vind dit in principe hetzelfde als een boom vastbinden aan een boom en op vakantie gaan. Praise dat er mensen zijn die zo'n dier dan een warm hart toe dragen en er voor zorgen!! Volgens de wet mag je niemands 'eigendom' afpakken, maar in diezelfde wet staat ook:
Artikel 36: Een ieder is verplicht hulpbehoevende dieren de nodige zorg te verlenen.
Poes is óók hulpbehoevend!
en ook:
Artikel 37: Het is de houder van een dier verboden aan een dier de nodige verzorging te onthouden.
Dus: TS hield zich aan de wet door Poes de nodige zorg te verlenen en de buurvrouw overtrad de wet door hem van verzorging te onthouden.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 21:52 schreef Adelante het volgende:
Als die vrouw haar kat niet mist en zelf geen actie onderneemt door in de buurt te informeren of briefjes op te hangen, is ze geen huisdier waard
quote:
Dat bedoelde ik niet met wat weegt het zwaarst. Ik doelde op dat dipkip zei dat volgens haar in de wet staat dat je van andermans eigendommen moet afblijven. Als je dat afweegt tegen wat er de wet op dierenwelzijn staat, kan je afvragen wat dan het zwaarst weegt.... Ik snap de verwarring, was door mij ook niet duidelijk gepost als ik het zo teruglees...Sorry hoor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:24 schreef Kroekiepoes het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
Wat een dooddoener French.....
Als artikel 37 opgaat treed automatisch artikel 36 in werking toch?
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:30 schreef French het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik niet met wat weegt het zwaarst. Ik doelde op dat dipkip zei dat volgens haar in de wet staat dat je van andermans eigendommen moet afblijven. Als je dat afweegt tegen wat er de wet op dierenwelzijn staat, kan je afvragen wat dan het zwaarst weegt.... Ik snap de verwarring, was door mij ook niet duidelijk gepost als ik het zo teruglees...Sorry hoor.
quote:
quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:45 schreef Parafernalia het volgende:
Jullie moeten wel een andere naam verzinnen
Zo heet mijn geadopteerde poes ookquote:Op woensdag 13 augustus 2008 02:27 schreef Kroekiepoes het volgende:
[..]
okee!
De wet op dierenwelzijn weegt het zwaarst dan(vind ik
)
[..]
![]()
Hij is leuk!!
[..]Vind Poes best leuke naam hoor..........
Maar wat gaat er nou met Poes gebeuren?
En proberen jullie nog contact te leggen met die buurvrouw?
Conflict had de kat tijdelijk kunnen opvangen en eten geven en zich vervolgens melden bij de politie cq. dierenambu. Dan heeft hij de kat direct geholpen, plus er kan hem nooit verweten worden dat hij onterecht de kat heeft opgenomen. Als buuf over een week of 3 komt klagen, en poes is inmiddels alles behalve verwaarloosd, hoe gaat Conflict dan bewijzen dat het terecht was dat ie poes heeft opgenomen? De foto's die we hier zien zijn niet erg overtuigend. Mevrouw kan zo een reden verzinnen voor het slanke lijntje van poes en dan? Weet je wel hoe erg het moet zijn met verwaarlozing mishandeling voor je in nederland iemands dier mag afpakkenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 22:30 schreef French het volgende:
Dat bedoelde ik niet met wat weegt het zwaarst. Ik doelde op dat dipkip zei dat volgens haar in de wet staat dat je van andermans eigendommen moet afblijven. Als je dat afweegt tegen wat er de wet op dierenwelzijn staat, kan je afvragen wat dan het zwaarst weegt....
Goh dipkip, ik maak ik niet echt uit op dat dat je bang bent dat de buuf lelijk gaat doen en dat er dan weinig tegen te doen valt. En nee hoor, met dit soort uitspraken val je ook zéker niemand aan....quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 19:47 schreef Dipkip het volgende:
[..]
.....
Jij wil gewoon die kat hebben, dat is prima maar ga nu niet net doen alsof wat jij doet de enige goede oplossing voor deze nare situatie is .
....
Ja iddquote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:43 schreef Greys het volgende:
Wat een naar sfeertje hier in dit van oorsprong zo blije topic![]()
Hoop dat Conflict en Biancavia nog steeds updates willen blijven geven
Nou, ze wil haar kat duidelijk niet kwijt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:25 schreef Queen_Bee het volgende:
Ga dan met dat mens erover praten, het moge duidelijk zijn dat poes liever binnen zit. Of dat dan bij jullie of bij haar is
De dierenbescherming gaat hier niets tegen doen, hoor. Er zijn zoveel buitenkatten. En als 't beest te eten krijgt is 't goed.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:26 schreef simmu het volgende:
neem gewoon contact op mjet de dierenbescherming. de baas verdient iig een 'schrik' bezoekje!
Maar je kunt het er toch over hebben dat poes overduidelijk liever binnen zit? Dat ie dan steeds buiten zit is zieligquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:28 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nou, ze wil haar kat duidelijk niet kwijt.
Is ook zo, maar ja volgens haar is blijkbaar een buitenkat.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:29 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Maar je kunt het er toch over hebben dat poes overduidelijk liever binnen zit? Dat ie dan steeds buiten zit is zielig
Waarom niet eigenlijk? Ze biedt met haar posteractie wel dé opening aan om eens te gaan praten. Niet op een aanvallende manier, maar je kunt haar haar juist aanspreken op haar kennelijke liefde (hoe zij die ook definieert) voor die kat. Als ik jou was zou ik juist nu (bijna) helemaal open kaart spelen. Gewoon het hele verhaal vertellen, en alleen weglaten dat je precies wist van wie die kat was. Dat zou misschien onnodig de boel op scherp zetten. Maar je hebt dankzij die postertjes de perfecte 'smoes' om eens met haar te praten en te vertellen hoe Poes op jullie reageerde en wat jullie dachten en hoe fijn Poes het bij jullie thuis vond - dit alles onder het mom van dat je geen idee had wie de eigenaar was. En dan smokkel je er af en toe even doorheen dat je Poes al vaker op straat zag en dat hij zo'n honger bleek te hebben (en je had geen idéé van wie Poes was hè, dus jullie voerden die zwerver wel eens!) en dat meerdere mensen dat ook deden. Ach jee zeg en nu blijkt Poes van háár! Najáá, dat had je nooit gedacht! Wat een toeval!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:33 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Is ook zo, maar ja volgens haar is blijkbaar een buitenkat.
En ik ga niet zeggen dat die kat hier bijna een week binnen heeft gezeten.
Ik begrijp je betoog trouwens wel...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 09:20 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Conflict had de kat tijdelijk kunnen opvangen en eten geven en zich vervolgens melden bij de politie cq. dierenambu. Dan heeft hij de kat direct geholpen, plus er kan hem nooit verweten worden dat hij onterecht de kat heeft opgenomen. Als buuf over een week of 3 komt klagen, en poes is inmiddels alles behalve verwaarloosd, hoe gaat Conflict dan bewijzen dat het terecht was dat ie poes heeft opgenomen? De foto's die we hier zien zijn niet erg overtuigend. Mevrouw kan zo een reden verzinnen voor het slanke lijntje van poes en dan? Weet je wel hoe erg het moet zijn met verwaarlozing mishandeling voor je in nederland iemands dier mag afpakkendat is echt afschuwelijk. Nogmaals: ik zit hier niet Conflict aan te vallen of af te vallen of wat dan ook, ik spreek alleen de angst uit dat buuf heel lelijk kan gaan doen en dat er dan weinig meer tegen te doen valt.
Strak planquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:53 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Ze biedt met haar posteractie wel dé opening aan om eens te gaan praten. Niet op een aanvallende manier, maar je kunt haar haar juist aanspreken op haar kennelijke liefde (hoe zij die ook definieert) voor die kat. Als ik jou was zou ik juist nu (bijna) helemaal open kaart spelen. Gewoon het hele verhaal vertellen, en alleen weglaten dat je precies wist van wie die kat was. Dat zou misschien onnodig de boel op scherp zetten. Maar je hebt dankzij die postertjes de perfecte 'smoes' om eens met haar te praten en te vertellen hoe Poes op jullie reageerde en wat jullie dachten en hoe fijn Poes het bij jullie thuis vond - dit alles onder het mom van dat je geen idee had wie de eigenaar was. En dan smokkel je er af en toe even doorheen dat je Poes al vaker op straat zag en dat hij zo'n honger bleek te hebben (en je had geen idéé van wie Poes was hè, dus jullie voerden die zwerver wel eens!) en dat meerdere mensen dat ook deden. Ach jee zeg en nu blijkt Poes van háár! Najáá, dat had je nooit gedacht! Wat een toeval!
Joh wie weet voelde ze zich wel min of meer verplicht om die posters op te hangen (op aandringen van die oppas wellich!) en wil ze stiekem wel van die kat af. En anders voelt ze zich in élk geval 'gezien' de komende tijd en springt ze hopelijk wat beter met haar kat om!
Ik zou deze situatie juist uitbuiten, in belang van Poes.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:01 schreef Stali het volgende:
[..]
*knip
Het blijft inderdaad lastig om je te bemoeien met andermans dieren. Maar in geval van TS en partner, zou ik het beestje gewoon wat bijvoeren en af en toen naar binnenhalen om te laten slapen.
Kan gebeuren hoor, heb ik ook eens gehad toen we op vakantie gingen. Mijn vader de verkeerde sleutel gegeven van de bos (een aantal lijkt op elkaar) en toen waren alle planten dood.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:42 schreef Rewimo het volgende:
Maar wie had die posters nou opgehangen? Zij zelf of de oppas-met-verkeerde-sleutel raar verhaal trouwens ?
Aaah.. dat is kut! Net zoiets als wanneer je op vakantie gaat naar zo'n kloteland (in ieder geval wat dieren betreft) als Turkije of Griekenland en dat je dan een kat of hond gaat voeren. En dat ze dan achter je aan blijven lopen tot in het hotel, en dat je ze dan weg moet sturen. Dat vind ik zo zielig.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:21 schreef Biancavia het volgende:
***UPDATE***
Conflict had hem ondertussen al buiten gelaten en toen ik mijn fiets had weggezet, zat Koepoes me in het trappenhuis op te wachten. Dus ik loop naar boven, die kat komt me achterna. Dus ik denk, dat moet ik niet hebben. Maar hij bleef zitten (dacht ik), ik snel naar onze etage, ik loop de galerij op en zjoef, poes rent zo langs me heen en gaat voor onze deur staan met een zielige mrauw.
Dus ik die kat weer mee terug gekssst en in het trappenhuis achtergelaten.
(...)
Goed. Nu kom ik net een uurtje geleden terug, en wie komt daar op de parkeerplaats nadat ik mijn auto uitstap naar me toe gerend? Juist.![]()
Dus blijkbaar is ze nu weer even thuis geweest en zit de kat weer buiten.![]()
Nou, we blijven het gewoon in de gaten houden hoor, maar het is wel een vaag gebeuren.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:08 schreef Atreidez het volgende:
Zoiezo heb je een aanknopingspunt omdat dat beest met stromende regen op straat rondliep, terwijl ieder weldenkende kat op zo'n moment gewoon binnen zit... Er was dus iets functioneel mis, tijdens haar vakantie, door haar oppas, dat doet er verder niet toe. Je stond in je volste recht om actie te ondernemen, alleen het niet opgeven aan instanties is waar ze je op aan kan spreken. Naar mijn idee hebben jullie nog altijd de meeste troeven in handen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |