Nee, ze is nooit thuis. Haar auto staat er nooit en ik kan vanuit onze flat zien of ze thuis is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:24 schreef shmoopy het volgende:
Een koeiepoes!
Als je het aandurft, zou ik die buurvrouw eerst eens aanspreken, misschien is er wel een verklaarbare reden voor dat ie zo mager is, speciaal dieet ofzo, ik roep maar wat.
Anders wordt je net als ik, het loopt maar aan, en opeens sta je voor 4 onbekende katten elke dag schoteltjes klaar te zetten.
Ik jou ook!quote:
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:24 schreef shmoopy het volgende:
opeens sta je voor 4 onbekende katten elke dag schoteltjes klaar te zetten.
Maar dan zou ze haar poes ineens kwijt zijn. Iedereen weet dan dat ik 'm heb.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:55 schreef simmu het volgende:
je kan ook gewoon contact opnemen met de dierenbescherming, en daar dan ook aangeven dat je best zelf voor koeiepoes wilt zorgen
De Dierenbescherming zal je ook eerst terugverwijzen naar de eigenaresse.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:55 schreef simmu het volgende:
je kan ook gewoon contact opnemen met de dierenbescherming, en daar dan ook aangeven dat je best zelf voor koeiepoes wilt zorgen
oh, nee hoor. die luitjes gaan (als het goed is iig!) eerst eens gewoon op bezoek bij de mevrouw om te vragen hoe het met poes gaat, en dat 'buren' zien dat het niet zo best gaat met poes, en of ze er wel goed voor kan zorgen. ze nemen zo'n poes niet zomaar mee, tenzij het beestje echt zichtbaar mishandeld wordt. mocht dat wel het geval zijn, dan gaat alles eerst via de dierenbescherming, en dan wordt er pas nadat ze nagekeken is enzo een nieuw baasje gezocht.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Maar dan zou ze haar poes ineens kwijt zijn. Iedereen weet dan dat ik 'm heb.
Ik wil geen ruzie hier.
ligt eraan welke afdeling. ze zijn allemaal lokaal en draaien vaak op vrijwilligersquote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
De Dierenbescherming zal je ook eerst terugverwijzen naar de eigenaresse.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:03 schreef ElizabethR het volgende:
Mocht je poes in huis halen dan is een naam al gevonden: Koetje
Die kat krijgt nooit eten en is zeer mager. Dat kan ik best inschatten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:19 schreef mvdejong het volgende:
Overigens vind ik het meevallen met de dame, voor zover ik aan de foto's kan beoordelen ziet de vacht er goed uit, en ze lijkt niet echt extreem mager. Mogelijk wel in vergelijking met de gemiddelde huiskat, maar de gemiddelde huiskat is net zoals de gemiddelde Nederlander toch wel zwaarder dan gewenst.
Ik heb zelf 2 16-jaar oude Burmees-broertjes, op zich al geen al te grote beestjes, maar ze eten echt alleen maar als ze honger hebben. Het gevolg is dat de kleinste van de 2 momenteel in blakende gezondheid verkeert bij 3.75 kg, en de grootste gewoonlijk rond de 4.25 kg zit (nu ietsje lichter na een abces t.g.v. een knokpartij).
Mag dat niet uit de vijver?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:34 schreef yvonne het volgende:
Oh, zet je er ook water bij Conflict?
Ze zal wel dorst hebben ook.
Die van ons drinkt liever uit de vijver dan uit een schoon water bakquote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:35 schreef Conflict het volgende:
[..]
Mag dat niet uit de vijver?
Ik dacht dat dat wel kon, zo niet, dan zet ik wel een bak water onder mijn auto ofzo....
Eentje van mij weigert de helft van de tijd alle drinkbakjes maar het toilet, water in plantenpotten, in gootjes en de douche daarentegen...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:44 schreef suuske343 het volgende:
[..]
Die van ons drinkt liever uit de vijver dan uit een schoon water bak
Op de tweede foto zie je goed de dunne achterhand.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:02 schreef Conflict het volgende:
Ben net ff beneden geweest en poesje wilde geen water.
Maar ik blijf erbij dat 'ie mager is. Op de tweede foto is alles onder mijn duim vel, dat is echt niet gezond.
Ja, kattenluik in een flatquote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn kat is ook zo dun, en hij krijgt echt wel genoeg te eten. Hij is zeer levendig en de hele dag in de weer, misschien deze poes ook wel.
Dat de eigenaar veel weg is hoeft nog niet te zeggen dat de poes niet genoeg te eten krijgt, misschien staat binnen genoeg te eten.
Misschien gaat ze via een kattenluik steeds naar buiten. Het hoeft nog niet zo te zijn dat ze naar buiten wordt getrapt door de eigenaar.
Ben voorzichtig voordat je iemand van verwaarlozing van die kat beschuldigd, want het beest ziet er gewoon goed uit.
1. Een kattenluik in een flat kan wél. Heeft m'n tante ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:52 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja, kattenluik in een flat
Ik heb best verstand van katten en ik ga me niet steeds verdedigen.
Dat beest ziet er niet goed uit, is veel te dun (warom zou ik zoiets verzinnen?) en het baasje komt steeds wekenlang niet thuis.
Dan moet je de dierenambulance bellen, als jij meent dat er sprake is van verwaarlozing.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:04 schreef Conflict het volgende:
1: Er is geen kattenluik
2: Die kat is veel te dun
3: Ja ik zie het of ze thuis is en het valt op dat die kat 24 uur per dag buiten zit
Groeten aan je tante
Ik ben het wel een beetje met nummer_zoveel eens. Ik heb ook twee katten die er best mager uitzien en bij iedere bak voer doen alsof ze maanden geen eten hebben gehad. Ik vind het zelf behoorlijk vervelend dat de buren iedere zaterdag kip (incl. botjes..) buiten neerzetten voor hun eigen katten en hiermee dus ook de mijne lokken..quote:Op dinsdag 29 juli 2008 17:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
1. Een kattenluik in een flat kan wél. Heeft m'n tante ook.
2. De kat ziet er op die foto goed uit, die kan er in het echt niet ineens zo slecht uitzien. Heb zelf genoeg verstand van katten
3. Hou jij 24 uur per dag in de gaten wanneer de buuv thuiskomt en weer gaat?
Het beste ga je eens langs bij de buurvrouw en spreek je je bezorgdheid uit. Kun je meteen ook even naar binnen gluren hoe de situatie van daar is.
Het is niet fair briefjes naar binnen te gooien of meteen de dierenambulance te bellen.
Ga eerst een gesprek aan met die vrouw.
Nogmaals: mijn kat is ook zo dun, iel en klein en als iemand mij er daarom van zou verdenken 'm te verwaarlozen zou ik niet amused zijn.
En die struint ook hele dagen en nachten buiten rond.
Bedankt, dan doen we dat welquote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dan moet je de dierenambulance bellen, als jij meent dat er sprake is van verwaarlozing.
Die halen 'm op, en dan komt ie in het asiel.
Als jij 'm wilt, moet je er dan wel voor betalen.
Succes verder, en doe de groeten aan je buuv.
Ja maar jij geeft je katten tenminste te eten.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:12 schreef Raissa het volgende:
[..]
Ik ben het wel een beetje met nummer_zoveel eens. Ik heb ook twee katten die er best mager uitzien en bij iedere bak voer doen alsof ze maanden geen eten hebben gehad. Ik vind het zelf behoorlijk vervelend dat de buren iedere zaterdag kip (incl. botjes..) buiten neerzetten voor hun eigen katten en hiermee dus ook de mijne lokken..
Ik denk dat even praten met de dame in kwestie het beste is. En pas denken over het poezebeest in huis nemen als je angsten gegrond blijken te zijn.
Desalniettemin vind ik het wel lief van je dat je er op let!
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:16 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar jij geeft je katten tenminste te eten.
Dit is een hoopje zieligheid dat gewoon continu voor de deur zit te wachten tot er iemand thuis komt.
Ik kom meerdere keren per dag op de parkeerplaats en ben er op gaan letten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |