abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60424495
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:16 schreef simmu het volgende:
kan je de poes aanraken? als dat kan, dan kan je kijken hoe zn algehele conditie is (heel grofweg hoor!) door zn nekvelletje even wat op te lichten, en dan terug te laten springen. hoe ziet zn vachtje eruit? en dat magere, is dat ook bij zn achterflankjes en ruggegraat? als je echt alle ruggergraatbotjes kan zien zitten is dat gewoon te mager.
Loshangende huidflappen aan de onderkant lijkt me niet normaal bij zo'n poesje.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_60424499
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:22 schreef Biancavia het volgende:
Ik ga zeker wel twee of drie keer per dag de deur uit, en dan zie ik het beestje áltijd buiten bij de parkeerplaats, en 9 van de 10 keer zit hij op het muurtje van de galerij naar zijn voordeur te staren.
Gaat het nu om dezelfde kat?
pi_60424508
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:22 schreef Biancavia het volgende:
Ik ga zeker wel twee of drie keer per dag de deur uit, en dan zie ik het beestje áltijd buiten bij de parkeerplaats, en 9 van de 10 keer zit hij op het muurtje van de galerij naar zijn voordeur te staren.
Ok, nou ja, doe wat jullie denken dat goed is. Mochten jullie besluiten de DA te bellen, laat dit dan wel even aan het baasje weten, lijkt me rot als je poezebeest opeens pleite is
pi_60424509
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Gaat het nu om dezelfde kat?
Ja.
pi_60424513
Ik ben wel eens gebeld, ik had een hele grote kat, de vrouw zei: Mist u niet een kat?
Ikke: Nee? Hij zit hier nu lekker te eten...
Zij: De vuilak! dan vreet hij dus bij u en bij ons op 1 dag!
Ik ging verhuizen en aangezien hij meer daar zat heb ik 'm daar gelaten.

Gewoon aanbellen, babbeltje maken van leuke poes ( ) heeft u...bla bla...
Haar reactie gaat je alles zeggen.
Misschien zegt ze wel, ik heb er eigenlijk helemaal geen tijd voor, of iets in de richting...
Gelijk een goed aanknopingspunt.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60424522
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:19 schreef Raissa het volgende:

[..]

Maar, niet om lullig te zijn, ben jij er bij als de kat wél binnen is? Ben jij 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar thuis?

Ik denk dat je hieruit niet kan afleiden dat de kat helemaal geen eten krijgt..

Als een kat nooit naar binnen mag én geen eten krijgt zal hij snel zijn biezen pakken en gaan zwerven op plekken waar hij wel eten krijgt..
Ja, ik ben zeer vaak thuis. Ik kan vanuit mijn huiskamer zien of er iemand thuis is, kan het zien of mevrouw haar auto er staat en zie altijd die kat buiten zitten.

Aan de kat kan ik heel erg goed zien dat 'ie vrijwel nooit iets te eten krijgt.
pi_60424525
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:23 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Loshangende huidflappen aan de onderkant lijkt me niet normaal bij zo'n poesje.
Misschien is de kat gecastreerd? Dan krijgen ze vaak (niet altijd) zo'n hangbuikzwijn-buikje
pi_60424564
Ja, ik zei ook, we kunnen een keer aanbellen en vragen of dat haar kat is en dat we het zo zielig vinden dat 'ie altijd buiten zit. Of ze wordt kwaad en gooit de deur dicht, of we kunnen een normaal gesprek hebben.
Maar ja, het is zo'n "typisch" mens.
pi_60424578
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:25 schreef Raissa het volgende:

[..]

Misschien is de kat gecastreerd? Dan krijgen ze vaak (niet altijd) zo'n hangbuikzwijn-buikje
pffff.....

Je hoeft het niet te geloven hoor...
pi_60424595
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:26 schreef Biancavia het volgende:
Ja, ik zei ook, we kunnen een keer aanbellen en vragen of dat haar kat is en dat we het zo zielig vinden dat 'ie altijd buiten zit. Of ze wordt kwaad en gooit de deur dicht, of we kunnen een normaal gesprek hebben.
Maar ja, het is zo'n "typisch" mens.
Nee, anders beginnen!
Van goh, ze komt als ik naar huis toe loopt altijd zo lief op me af...
En wat een leuke en lieve kat...

Paaien! Dan kom je verder.
pi_60424637
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:28 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nee, anders beginnen!
Van goh, ze komt als ik naar huis toe loopt altijd zo lief op me af...
En wat een leuke en lieve kat...

Paaien! Dan kom je verder.
Dat lijkt mij ook verstandiger, anders jaag je iemand al snel in het harnas.

En Conflict, jammer dat je zo reageert, ik probeer alleen even aan te geven dat er ook andere mogelijkheden zijn. Nogmaals, ik vind het goed dat jij/jullie erop letten, maar ik vind dat je wel even eerst wat zekerheid moet hebben .
pi_60424719
Ik vertrouw er op dat Conflict en Biancavia wel een beetje kijk op katten hebben, en dat foto's wat vertekenend kunnen werken.

Het is toch niet zo erg dat ze bij die buurvrouw gaan informeren?
Uit de goedheid van hun hart enz, kan Koeiepoes alleen maar beter van worden.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_60424762
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:33 schreef shmoopy het volgende:
Ik vertrouw er op dat Conflict en Biancavia wel een beetje kijk op katten hebben, en dat foto's wat vertekenend kunnen werken.

Het is toch niet zo erg dat ze bij die buurvrouw gaan informeren?
Uit de goedheid van hun hart enz, kan Koeiepoes alleen maar beter van worden.
Dat zei ik ook al, even met de buurvrouw gaan praten
pi_60424777
Oh, en hij heeft al een naam: Koeiepoes shmoopy Conflictavia van FOK!kestein.
De eerste.

Ik heb gespreekt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_60424875
Ik heb zelfs oude katten van de buurman 's nachts op de mat gehad omdat de oetlul ze niet binnen liet...
Kwamen ze 's nacht stiekem warm op het matje zitten, wel stil, want ik heb een killer in huis...
Die man was ook weken weg en liet zijn katten buiten, zo sneu...neem dan geen katten!
Hagel, regen, sneeuw, verzengende hitte, het deerde hem allemaal niet.
Hij heeft ze allemaal weggeven. Maar wel door middel van goed overleg/zachte dwang van de buurt.
pi_60425041
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:35 schreef shmoopy het volgende:
De eerste.

Ik heb gespreekt.
En de dierenarts keek me al zo raar aan toen ik zei dat mijn cavia's Frummel en Wammes heetten.
pi_60429081
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:30 schreef Raissa het volgende:

[..]

En Conflict, jammer dat je zo reageert, ik probeer alleen even aan te geven dat er ook andere mogelijkheden zijn. Nogmaals, ik vind het goed dat jij/jullie erop letten, maar ik vind dat je wel even eerst wat zekerheid moet hebben .
excuses daarvoor. Ik heb gewoon niet zo'n zin om het te gaan verdedigen. Het is namelijk echt niet zo dat ik die poes heel graag af wil pakken, maar ik heb het gewoon te doen met dat beestje.
pi_60429097
quote:
De eerste.

Ik heb gespreekt.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:57:51 #69
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_60429531
Lief
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_60429976
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:40 schreef Conflict het volgende:

[..]

excuses daarvoor. Ik heb gewoon niet zo'n zin om het te gaan verdedigen. Het is namelijk echt niet zo dat ik die poes heel graag af wil pakken, maar ik heb het gewoon te doen met dat beestje.
Geeft niet, snap het wel. Maar er zijn natuurlijk altijd twee kanten die je moet bekijken. Anyway, hoop dat je ons op de hoogte houdt
  woensdag 30 juli 2008 @ 08:59:36 #71
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_60436672
quote:
De eerste.

Ik heb gespreekt.

pi_60448048
Ik heb laatst samen met m'n buurvrouw de dierenbescherming gebeld voor een hele magere poes die bij ons in de wijk rondliep. Zag er niet best uit dat beestje.
Het bakje eten dat ze voor d'r neus kreeg, frat ze gelijk leeg.
Beestje -hop- naar 't asiel, bleek twee dagen later dat de poes al 21 jaar oud was en daarom zo mager. Baasje heeft haar snel weer opgehaald.

maar goed, hou het in de gaten. En ga in gesprek met de eigenaar; je weet waar je moet zijn!
Kleur buiten de lijntjes.
pi_60485524
en? buurvrouw al gesproken?
pi_60486371
Los buikvel is niet normaal, tenzij de kat pas bevallen is of heel oud. Gelukkig weet je van wie ze is. Zeg dat het je is opgevallen dat ze weinig thuis is, dat je dol bent op haar kat, dat je het de leukste kat ooit vind en dat het het beestje dolgraag wilt houden en of ze alsjeblieft wil overwegen haar 'lieveling' aan jou af te staan. Zolang ze zich niet aangevallen voelt, heb je kans dat je 'm wel mag houden. Ruzie maken of verwijten maken werkt averechts. Laat ff weten hoe het gegaan is. Overigens begrijp ik niet waarom mensen katten hebben die er toch niet naar omkijken en er blijkbaar geen plezier in hebben <geeft poes Lizzie lekkere knuffel>
pi_60486485
En is er nou al gepraat? Of is buuf nogsteeds niet thuis geweest?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')