Dierenpaspoort, foto's, verklaringen van buren....quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:36 schreef WRH het volgende:
tegelijkertijd, hoe moet de buuf bewijzen dat het haar kat is?
Ozzyquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:57 schreef Cat22 het volgende:
Dan mot hij dus Stier heten. Of, meer correct: Os
zeer zeker niet, maar in dit geval...quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:10 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dierenpaspoort, foto's, verklaringen van buren....
Je wil toch niet beweren dat je iedere ongechipte kat zo van straat of uit je tuin kan pakken en claimen "van mij". Ook als een fiets niet op slot staat mag je m niet jatten. [..]
Ja, maar ik had het over de wet en toen ging jij daar tegen in, dus dan gaat het niet over gevoel maar over wat er zou moeten gebeuren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:29 schreef WRH het volgende:
Maar wat er zou moeten gebeurenen en wat ons gevoel ons zegt zijn 2 verschillende dingen.
Van die chip zou ik ook ff checken bij de dierenarts. Verder kan ik er met mijn hoofd niet bij dat mensen een week week weggaan (is ze nog steeds niet terug btw?) en hun poezenkind alleen laten. Dus mijn naïeve brein wil heel graag denken: is dat beest überhaupt wel van haar? Of is ze net als jullie, geeft ze dat beest af en toe wat te smikkelen en dénkt iedereen dat het haar kat is? Want als dat beest idd niet gechipt is of whatver én ze zorgt niet voor dat beest, dat IS dat beest toch ook niet van haar? Wanneer is een kat dan een 'eigendom'?quote:Op zondag 10 augustus 2008 09:36 schreef WRH het volgende:
tegelijkertijd, hoe moet de buuf bewijzen dat het haar kat is?
als het beestje niet gechipt is of geregistreerd dan kan conflict toch gewoon daarmee aangeven dat hij een verwaarloosd dier heeft opgevangen? (toch ff checken bij de dierenarts, maar betwijfel sterk of zo'n aso mens geld over heeft gehad voor een chip)
netjes wat plaatjes in de buurt heeft rondgestrooid van 'kat gevonden' maar dat er niemand gereageerd heeft?
(ach, nooit gezien die affiches? zeker net gemist dan, nee ik heb ze niet meer inmiddels, allemaal op)
oftewel, het was gewoon een onbekende verwaarloosde los rondlopende kat en confilct heeft de buurt en daarmee de gemeente een gunst verleend door deze vrijwillig op te nemen zodat dierenambulance en asiel dat niet meer hoeven te doen.
niemand heeft gereageerd, geen affiches gezien dat er een kat vermist is, klaar.
(als je dan toch bij de dierenarts bent om hem even te checken op een chip, zet er gelijk een chip in op jullie naam)
Kijk wel uit, dat ie niet 2x deze kuur krijgt (en vlooien kuur)quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:56 schreef sander-3 het volgende:
Ennehm, is hij/zij ook al is nagekeken door een dierenarts? Lijkt me wel belangrijk.. misschien even een wormenkuur geven enzo.
Een dier is je eigendom als je hem / haar gekocht / gekregen hebt. Dat iemand anders er beter voor zou zorgen geeft volgens de wet niet het recht iemands eigendom af te pakken. Dat mogen alleen bepaalde instanties in geval van mishandeling of ernstige verwaarlozing. Je mag daarin niet voor eigen rechter spelen officieel (dus dat je zelf verwaarlozing constateert is niet genoeg reden om iemands kat ongevraagd over te nemen).quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:31 schreef French het volgende:
Wanneer is een kat dan een 'eigendom'?
Mijn kat is namelijk van mij omdat IK hem in huis heb gehaald, Ik hem te eten geef, IK met hem knuffel en IK iemand voor hem laat zorgen als ik er niet ben. DUS is het mijn kat, vind ik.
Ik snap ook wel dat dat eventueel voor de wet zo mag gelden. Maar de waarschijnlijke eigenaar zorgt er niet voor. Ik vind dit in principe hetzelfde als een boom vastbinden aan een boom en op vakantie gaan. Praise dat er mensen zijn die zo'n dier dan een warm hart toe dragen en er voor zorgen!! Volgens de wet mag je niemands 'eigendom' afpakken, maar in diezelfde wet staat ook:quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:01 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Een dier is je eigendom als je hem / haar gekocht / gekregen hebt. Dat iemand anders er beter voor zou zorgen geeft volgens de wet niet het recht iemands eigendom af te pakken. Dat mogen alleen bepaalde instanties in geval van mishandeling of ernstige verwaarlozing. Je mag daarin niet voor eigen rechter spelen officieel (dus dat je zelf verwaarlozing constateert is niet genoeg reden om iemands kat ongevraagd over te nemen).
ehehehhe zielige bomenquote:hetzelfde als een boom vastbinden aan een boom
Nee, dan kan je het beest beter aan zijn lot over laten en laten creperen in de regenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:01 schreef Dipkip het volgende:
[..]
(dus dat je zelf verwaarlozing constateert is niet genoeg reden om iemands kat ongevraagd over te nemen).
En wat gaat de dierenbescherming dan doen?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:35 schreef Biancavia het volgende:
[...]
Het enige waar wij mee zitten is dat we misschien over twee weken een paar weken naar het buitenland gaan, maar dan kunnen we altijd nog de dierenbescherming bellen en het verhaal uitleggen.
[...]
Hebben jullie er ook al zoeen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:35 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb hem wel een keer bij z'n bakje met water zien staan, dan hangt hij er een pootje in en gaat dat pootje aflikken.Rechtstreek uit het bakje drinken heb ik hem nog niet zien doen.
Jij hebt kennelijk echt geen idee wat voor types Conflict en Biancavia zijn, anders had je al deze aannames nooit gedaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn jullie al naar de dierenarts geweest? Als je hebt besloten het beestje te houden moet je ook zo'n goede eigenaar zijn dit ook te doen.
Het komt op mij vreemd over dat jullie de dierenbescherming maar bellen als jullie op vakantie gaan. Het lijkt wel of jullie het voor je eigen plezier en voldoening doen ofzo, een zielig poesje opvangen en verzorgen en een topic openen over hoe goed jullie wel niet zijn, maar het is kennelijk te veel moeite naar de dierenarts te gaan (kost geld ja) of dierenbescherming te bellen (dat doen jullie wel als jullie ook niet meer voor het beestje kunnen zorgen).
Verder heb ik nog nooit een kat in de stromende regen zien zitten, ze zoeken altijd beschutting op. Misschien vindt ie het wel prettig (als een kat niet voor zijn lol in de regen zit gaat ie heus wel beschutting zoeken).
Het is weer een arrogante, betweterige kattenliefhebber...echt vreemde mensen zijn het. Had er in mijn eigen poezentopic ook last van.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 18:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jij hebt kennelijk echt geen idee wat voor types Conflict en Biancavia zijn, anders had je al deze aannames nooit gedaan.
Ik snap sowieso niet waarom mensen altijd iets te zeiken hebben als andere mensen gewoon ergens hun best voor doen.
Zeg, ik stel boven jou de vraag wat ze dan van de dierenbescherming gaan vragen. Wacht eerst eens het antwoord daarop af in plaats van direct allerlei aannames te maken en op grond van die aannames een beetje te gaan lopen veroordelen!quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zijn jullie al naar de dierenarts geweest? Als je hebt besloten het beestje te houden moet je ook zo'n goede eigenaar zijn dit ook te doen.
Het komt op mij vreemd over dat jullie de dierenbescherming maar bellen als jullie op vakantie gaan. Het lijkt wel of jullie het voor je eigen plezier en voldoening doen ofzo, een zielig poesje opvangen en verzorgen en een topic openen over hoe goed jullie wel niet zijn, maar het is kennelijk te veel moeite naar de dierenarts te gaan (kost geld ja) of dierenbescherming te bellen (dat doen jullie wel als jullie ook niet meer voor het beestje kunnen zorgen).
Verder heb ik nog nooit een kat in de stromende regen zien zitten, ze zoeken altijd beschutting op. Misschien vindt ie het wel prettig (als een kat niet voor zijn lol in de regen zit gaat ie heus wel beschutting zoeken).
Ik vind best dat je nogal boute aannames doet, je zou bijvoorbeeld ook eerst kunnen vragen waarvoor ze de dierenbescherming willen bellen he?quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |