Dat dacht ik ook maar dat is zeker niet zo.quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:25 schreef MrFl0ppY het volgende:
Lang geleden dat ik zo uitkeek naar een film. Ben alleen bang dat hij 'tegen' gaat vallen naar al die lofkritieken etc.
Same here. Over een uurtje of wat zullen we het weten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:25 schreef MrFl0ppY het volgende:
Lang geleden dat ik zo uitkeek naar een film. Ben alleen bang dat hij 'tegen' gaat vallen naar al die lofkritieken etc.
Nee hoorquote:Op donderdag 24 juli 2008 17:25 schreef MrFl0ppY het volgende:
Dat is meer dan duidelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:21 schreef Teije het volgende:
Vanochtend gezien, wat een geweldige film. Durf het haast niet te zeggen, maar Ledger > Nicholson als The Joker.
Morgen ga ik heen en kan niet wachten.. Laatst een andere superheld film gezien (Hulk) en dat was 10x niks. 157 minuten ofzo duurt Batman. Het lijkt lang maar als de film echt zo goed is dan zijn die 157 minuten echt zo voorbij. Morgen zullen er nog wel meer recensies online staan.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:32 schreef Hankster het volgende:
Het is zeker een knaller. Dit is een van die films waarvan je direct bij de end credits al weet dat over deze film over 20 jaar nog gesproken gaat worden. Tijd geleden dat ik dit gevoel had toen ik de zaal uitliep.
Het is cliché, maar Ledger's Joker is meer dan Oscar waardig. Zelden zo'n sick fuck op het witte doek gezienDe scene met het "trucje met de pen" alleen al
Ik vond al het overdreven gedoe rond z'n dood allemaal wat overdreven. Ik kende hem niet persoonlijk, ik vond het treurig voor de nabestaanden, maar er werd net gedaan of er een groots acteur was overleden die een niet te vullen gat achter zich had gelaten. Maar toen TDK was afgelopen had ik wel het gevoel van "damn, wat zou ik deze Joker nog een keer willen zien zeg"...erg spijtig dat het helaas maar bij deze film zal blijven. En dat gevoel bleef ik maar houden bij elke scene waarin The Joker in voorkomt. Ik kon er in ieder geval geen genoeg van krijgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:59 schreef Sala-adin het volgende:
Ik kom er net vandaan en vond hem erg tof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook erg mooi.![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:18 schreef Teije het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook erg mooi.![]()
quote:Op donderdag 24 juli 2008 20:59 schreef Manke het volgende:
Hij heeft the Godfather van #1 in de top250 verstoten op IMDB
Geniaal stuk. Geniale film ook. Het begon rustig, maar daarna geen moment saai.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:03 schreef Hankster het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar gasten, het gaafste van heel de film was toch wel "You prefer a magic trick, instead? Watch me make this pencil disappear. "
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Gaat dat zien!
Was in Pathe de Kuip ook schandalig hard. Op zich is hard niet erg maar bij actie scenes was het zo hard dat het schel in je oren klonk. Alsof het zwaar vervormde oid. Zondequote:Op donderdag 24 juli 2008 21:08 schreef YoshiBignose het volgende:
en noem me maar zielig, maar waarom moet dat geluid altijd zo hard in die bioscopen tegenwoordig? is toch echt niet normaal meerof ligt het aan mij
Ik zou zeggen lees de reacties hier eens goed of kijk zelf de film.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:19 schreef Adidah het volgende:
Het lijkt mij best een aardige film. Alleen een beetje jammer dat het zo gehyped wordt. En dat alleen puur vanwege het feit dat één van de acteurs is overleden.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:03 schreef Hankster het volgende:
Maar gasten, het gaafste van heel de film was toch wel "You prefer a magic trick, instead? Watch me make this pencil disappear. "
Ja, dat was erg mooi. Ik dacht dat de persoon naast me niet meer bij kwam.quote:Op donderdag 24 juli 2008 21:03 schreef Hankster het volgende:
Hoe laat?quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:05 schreef alwaysleft het volgende:
Dadelijk stukje over Batman op Journaal (Ned 2)
Net geweestquote:
Ik had het toch eff kunnen zienquote:Op donderdag 24 juli 2008 22:10 schreef alwaysleft het volgende:
[..]
Net geweestWas maar anderhalve minuut dus niet veel gemist
He, was jij die ene gast net op 't journaal met die naamsveranderingsuggesties van je?quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:36 schreef Orbeatle het volgende:
Ze hadden de film beter The Joker kunnen noemen.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:04 schreef Sala-adin het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En terechtquote:Op donderdag 24 juli 2008 22:44 schreef Merkie het volgende:
De zaal ging klappen na de potloodtruc.
quote:http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/nos/journaal/laatstejournaalBB.wmv?start=0:0:0488.3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In m'n top 10
http://www.moviemeter.nl/user/71785
Stel je niet aan.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:11 schreef -Mo- het volgende:
Maggie Gyllenhaal. Zelden zo'n lelijk wijf gezien.
Bedankt man.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 00:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Twee rijen achter me zat Theo Maassen ook al The Dark Knight te checken.
Niet zo brutaal.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel vond ik veel thema's mooi uitgewerkt: welke offers breng je voor "the greater good"? Hoe ver kun je gaan om de wereld te beschermen? Mooi spul.
[ Bericht 3% gewijzigd door Mike op 25-07-2008 00:46:04 ][b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
Iemand moet het zeggen.quote:
Sorry, ik las hier overal scenebeschrijvingen en quotes over potloden enzo... dacht dat er vrijuit gespoilerd mocht worden nu de film uit isquote:
Ik ben de laatste die een film afvalt alleen om recalcitrant te doen. Maar als ik iets vind tegenvallen, ga ik dat niet voor me houden om andermans gevoelens te sparen ofzoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het geheel rammelde m.i. gewoon teveel. De film probeerde heel veel punten te maken, waarvan er een aantal heel goed overkwamen, maar veel ook niet.
Maar misschien had ik gewoon verkeerde verwachtingen. Ik ga hem zeker nog eens kijken (niet in de bios) en wellicht dat ik er dan meer waardering voor kan opbrengen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Zhenar op 25-07-2008 01:29:56 ][b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 01:13 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Sorry, ik las hier overal scenebeschrijvingen en quotes over potloden enzo... dacht dat er vrijuit gespoilerd mocht worden nu de film uit is![]()
Is er ook een spoilertopic dan?![]()
[..]
Ik ben de laatste die een film afvalt alleen om recalcitrant te doen. Maar als ik iets vind tegenvallen, ga ik dat niet voor me houden om andermans gevoelens te sparen ofzo![]()
Ik weet niet precies wat het was, maar de film greep me gewoon niet. Ik zat lang voor het einde telkens te denken "is het nu bijna afgelopen?" en dat is geen goed teken.
Ik denk dat het met name komt doordat ik elke keer dat de film met iets tofs kwam, het uiteindelijk teleurstelde:Ik kan me eerlijk gezegd wel vinden in je punten, maar vind ze niet zo zwaar wegen als jij dat blijkbaar vindt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het geheel rammelde m.i. gewoon teveel. De film probeerde heel veel punten te maken, waarvan er een aantal heel goed overkwamen, maar veel ook niet.
Maar misschien had ik gewoon verkeerde verwachtingen. Ik ga hem zeker nog eens kijken (niet in de bios) en wellicht dat ik er dan meer waardering voor kan opbrengen.
Tja, ik vind het ook wel een beetje zeikpunten, maar het is de beste verklaring die ik kan bedenkenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 01:21 schreef Moozze het volgende:
[..]
Ik kan me eerlijk gezegd wel vinden in je punten, maar vind ze niet zo zwaar wegen als jij dat blijkbaar vindt..
[ Bericht 76% gewijzigd door the_legend_killer op 25-07-2008 02:42:07 ]
Johnny is volgens mij meestal een wat rustigere gestoorde, weet dit niet zeker want heb niet al zijn filsm gezien maar ik vind hem niet echt bij the Joker passen...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:41 schreef Xith het volgende:
Misschien past Johnny Depp in de rol als nieuwe Joker? Heeft met PotC en die 'gestoorde-kapped-die-mensen-vermoord-om-saucijzen-van-te-bakken' -film ook wel bewezen een goede body language te hebben
Komt vrij goed overeen ja, als we het over dezelfde spoilerpic hebben althans.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:30 schreef fratsman het volgende:
Ik ga volgende week, wil alleen één ding weten. Die spoilerpic van Harvey/two-face laatst. Klopt die? Of is two-face toch anders in beeld gebracht?
Als ik Nolan was, zou ik er niet aan beginnen. The Dark Knight is zowel financieel als artistiek zo'n succes dat dat volgens mij niet te evenaren is.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:46 schreef Sala-adin het volgende:
Wanneer gaan ze nou 3e deel aankondigen
Dat-ie er gaat komen is al wel vrij zeker, maar verwacht geen aankondiging voor het einde van dit jaar. Bij Batman Begins was de officiële aankondiging voor The Dark Knight al niet voor ik dacht december 2005, terwijl Nolan nog niet eens had getekend.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:46 schreef Sala-adin het volgende:
Wanneer gaan ze nou 3e deel aankondigen
Johnny is een echte karakter acteur en zou zijn Joker zeker modelleren naar de rol van Ledger. Maar ik geloof er weinig van dat hij dit gat zou willen dichten, en zoals ik al eerder zei ben ik er bijna wel van overtuigd dat Nolan geen recast wil voor The Joker.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 08:41 schreef Xith het volgende:
Misschien past Johnny Depp in de rol als nieuwe Joker? Heeft met PotC en die 'gestoorde-kapped-die-mensen-vermoord-om-saucijzen-van-te-bakken' -film ook wel bewezen een goede body language te hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze moet ik zowiezo nog wel een paar keer zien![]()
Dat is dan ook de bedoeling, The Joker is geëevolueerd tot aartsvijand van Batman omdat hij de beste / coolste / leukste / interessantste tegenstander was, de favoriet van de lezers. De anti-Batman, als het ware.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 09:27 schreef RedGuy het volgende:
...en dat een nieuwe superschurk altijd minder zou zijn dan The Joker.
Serieus? Hoe heb ik dat nou kunnen missen?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:36 schreef TC03 het volgende:
Robin is de butler.
Robin is het hulpje van batman. In de vorige reeks is hij wel een paar films betrokken geweest. Helaas is robin een beetje gay in zijn kleuren pakje en turtles masker. Hem moeten ze er echt uit laten.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:06 schreef Moozze het volgende:
Ik had nog even een vraagje, behalve batman begins en the dark knight heb ik nooit iets van batman gezien/gelezen. Wie is nou die Robin? En wanneer komt die in beeld?
Ja heb ff op wikipedia gekeken en van mij mag hij er ook uit blijvenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:13 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Robin is het hulpje van batman. In de vorige reeks is hij wel een paar films betrokken geweest. Helaas is robin een beetje gay in zijn kleuren pakje en turtles masker. Hem moeten ze er echt uit laten.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef Operc het volgende:
Hele gave film moet ik zeggen!
Voor mij is het verhaal nu ook wel klaar en hoeft er geen deel drie te komen, maar ik denk dat de hollywood mensen dat helaas niet met me eens zijn.
Nog wel even een vraagje:Hoe kan je dat nou menen na het einde van deze film gezien te hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus, dat was bij mij ook. Ook nog ergens anders in de film begon iedereen te klappen. Ik vond em wel geweldig, maar niet waard om te klappen. Maar ja daar in tegen doe ik dat ook niet in een vliegtuig als dat geland isquote:Op donderdag 24 juli 2008 22:44 schreef Merkie het volgende:
Enorm goede film. De zaal ging klappen na de potloodtruc
. En een staande ovatie op het eind waarbij mensen uit hun stoel sprongen, zo bizar. Echt nog nooit meegemaakt (Pathé de Kuip).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
-zucht-quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:37 schreef Moozze het volgende:
[..]
Serieus? Hoe heb ik dat nou kunnen missen?Waarschijnlijk omdat ik een Robin in een superheldenpakje verwachtte ofzo... Maargoed, ik ga me nu even terugtrekken in schaamte!
Edit: Nvm, het is niet waar!
Verder ook nog interessant:quote:Nolan explained that as long as he is directing, he is not including Robin in the franchise because Bale is portraying a "young Batman", which meant "Robin's not for a few films". Nolan jokingly listed Frankie Muniz as a potential choice, if the studio forced him to cast. Bale joked "I'll be chaining myself up somewhere and refusing to go to work" if Robin is introduced.
Bron: Wikipedia
quote:In addition, Nolan considered the Penguin difficult to portray on film, explaining, "There are certain characters that are easier to mesh with the more real take on Batman we're doing. The Penguin would be tricky." Christina Ricci, Sarah Michelle Gellar and Kate Beckinsale have shown interest in playing Catwoman, while David Tennant wishes to play the Riddler. Prior to the release of The Dark Knight in 2008, David Goyer ruled out using the Penguin or Catwoman as a villain in a future film, prefering to use antagonists from the comic that had not yet been portrayed on the big screen.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:01 schreef Operc het volgende:
Hele gave film moet ik zeggen!
Voor mij is het verhaal nu ook wel klaar en hoeft er geen deel drie te komen, maar ik denk dat de hollywood mensen dat helaas niet met me eens zijn.
Nog wel even een vraagje:Het einde vraagt juist om een vervolg. En gelukkig maar! Zolang Nolan of een andere regisseur van het zelfde kaliber (oh, wat zou ik graag een Batman film zien met Fincher als regisseurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) op de stoel zit, mogen ze zo lang doorgaan als ze kunnen wat mij betreft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Hopelijk zien we meer van hem in deel 3![]()
Wat betreft de opmerking van Goyer; het zou dan wel zo interessant zijn om Talia in het verhaal te verwerken. Zou een mooi aanknopingspunt naar BB zijn. En verder zou The Riddler natuurlijk ontzettend gaaf kunnen worden, net als Deadshot.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:07 schreef IQM het volgende:
Wat Robin betreft:
[..]
Verder ook nog interessant:
[..]
Is zeker niet dom hoor, maar het lijkt me sterk dat hij in de toekomst eventueel Bane zou gaan spelen (ik vraag me zowiezo af of hij wel voor zal komen in de Nolan films). Ik had het zelf niet eens zo gezien, maar het zou een leuke referentie kunnen zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:12 schreef RedGuy het volgende:
Zou die grote neger niet een eventuele Bane kunnen zijn? Of roep ik iets heel doms?.
Ja!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:28 schreef Operc het volgende:
Dat er geen deel drie hoeft te komen bedoel je?
De verhaallijn van Ra's, Talia en Batman is goed uitgewerkt in de tekenfilmserie vind ik, en zou ook een mooie zijn om aangepast terug te brengen in filmformat IMO.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:11 schreef Hankster het volgende:
[..]
Wat betreft de opmerking van Goyer; het zou dan wel zo interessant zijn om Talia in het verhaal te verwerken. Zou een mooi aanknopingspunt naar BB zijn. En verder zou The Riddler natuurlijk ontzettend gaaf kunnen worden, net als Deadshot.
Ik zie deze film, samen met Batman Begins, gewoon als introductie op de batman films zeg maar en daar zijn ze heel goed in geslaagd. Hoe hij nu verder allerlei andere schurken gaat bestrijden geloof ik eerlijk gezegd wel.quote:
Dan ga jij de oude films nog een keer kijken als ik van de nieuwe meesterwerkjes genietquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:38 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik zie deze film, samen met Batman Begins, gewoon als introductie op de batman films zeg maar en daar zijn ze heel goed in geslaagd. Hoe hij nu verder allerlei andere schurken gaat bestrijden geloof ik eerlijk gezegd wel.
Me too!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:48 schreef linebear het volgende:
eindelijk is het zover.... vanavond ga ik hem bekijken
Hij was ook wel geweldig!quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:44 schreef Merkie het volgende:
De zaal ging klappen na de potloodtruc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MinpuntenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik daar een getal op zou moeten plakken, dan zou dat een 8 zijn. Ledger voldeed aan de hype, de film niet echt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:59 schreef dyonvbaal het volgende:
Wat ik trouwens ook wel grappig vondDat zei m`n broer ook alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben benieuwd.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:28 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Bij ons begon iedereen ook te juichen toen:Dat was epischSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
MinpuntenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik daar een getal op zou moeten plakken, dan zou dat een 8 zijn. Ledger voldeed aan de hype, de film niet echt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beste Joker momenten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Silencer op 25-07-2008 21:37:23 ]![]()
Vandaag: User Rating: 9.5/10 (124,766 votes)quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:30 schreef Arcee het volgende:
Na 115,340 votes nog steeds dezelfde cijfers op IMDb.
Gewogen cijfer op #1 nu een tiende omlaag naar een 9.3.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!![]()
En The Godfather is gezakt naar #3quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag: User Rating: 9.5/10 (124,766 votes)
Gewogen cijfer op #1 nu een tiende omlaag naar een 9.3.![]()
.
2000 light years from home![]()
Overigens best een interessante discussie over wie er nu de volgende schurk wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:53 schreef WanEnOonlie het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 25-07-2008 22:30:21 ]![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:08 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:10 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 25-07-2008 22:21:34 ]![]()
Kom net terug van de bios. En ik moet zeggen het heeft me de volle 152 in de greep gehouden.
The Joker is fantastisch en ik moet zeggen dat ik niet voorbereid was op de 'potloodtruc'WOW!
Gewoon te ziek die joker.
Mijn momenten van lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:04 schreef WanEnOonlie het volgende:
Overigens best een interessante discussie over wie er nu de volgende schurk wordt.Catwoman heeft Warner Bros waarschijnlijk een grote kater opgeleverd, aangezien de film $85 miljoen kostte en in de VS maar $40 miljoen opleverde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben dus benieuwd of de Nolan broers de volledige vrijheid krijgen om dit karakter opnieuw te introduceren, als ze dit tenminste van plan zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 25-07-2008 23:17:09 ]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien moet er iemand een spoilertopic openen, want het wordt wat veel nu.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Speculatie over toekomstige films mag wel buiten spoilers, toch?![]()
Stel dat ze Catwoman gaan doen... Michelle Pfeiffer als Catwoman was de shit. Wie zou dat kunnen toppen? You better recognize, bitches
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(![]()
Bij deze:quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien moet er iemand een spoilertopic openen, want het wordt wat veel nu.
The Dark Knight - Spoiler topic![]()
Tijd: 22:00
Vanavond heb ik samen met honderden (!) andere mensen de film gezien. Ik heb al heel wat films in de MustSee bios gezien en ik heb me heel vaak afgevraagd of die toko daar wel goed draait, maar na vanavond zet ik die twijfel even van mij af. Nooit, maar dan ook echt nooit was het daar zo druk vanwege een bepaalde film. MustSee kon het zelfs permitteren om het standaard tarief met een euro te verhogen. Who cares? De Batman film is een mustsee en daar betalen de mensen echt wel een euro meer voor. De wachttijd voor de kassa was zoals altijd weer een drama en het schoot niet op. 3 rijen tot aan de toegangsdeur en zelfs 5 minuten voor 22:00 kwamen er nog groepen(!) mensen aangelopen die, gelukkig voor hun, hadden gereserveerd.
De dame aan de kassa was in een goede bui want ineens gooide ze er een grappige opmerking tegenaan dat het was uitverkocht. Geschrokken gezichten in de rij maakte al snel plaats voor – her en der – een cynisch lachje toen de mevrouw aan de kassa met een brede glimlach vertelde dat het slechts een grapje was. De opluchting was van de gezichten te lezen, maar het gaf wel aan hoe graag de mensen de film willen zien.
De film zou om 22:00 beginnen maar dat werd wel een kwartier later want er moest nog worden schoongemaakt.
Misschien was ik nog een beetje onder de indruk van de enorme toestroom van de mensen want het begin vond ik wat lastig te volgen. Wie is nou wie en wie doet wat. Het duurde even voor ik dat doorhad. Maar ik zal een lang verhaal niet langer maken dan nodig is want het is inderdaad een dijk van een film. De verwachting was heel erg hoog en misschien in het begin wel te hoog, maar de film ontpopt zich in een intrigerend, fascinerend en uiterst boeiend (meeslepend) schouwspel.
Het bierflesje in mijn hand heeft het overleefd maar er waren momenten.. bloedstollend spannend! De rol van de joker is er eentje die zich moeilijk laat omschrijven. Superlatieven schieten eigenlijk te kort en ja, de potloodscène is geniaal.
Ben je op heel korte termijn van plan te gaan dan is reserveren misschien geen slecht plan. De film is niet een beetje hot maar is super hot!
Vorige week zat ik met dertig man te kijken naar The Happening Strangers. Het contrastverschil een week later is toch wel heel erg groot. Wat een hit !
[ Bericht 0% gewijzigd door -Hans- op 26-07-2008 02:28:07 ]![]()
Dark Knight ook in Nederland grote hitquote:AMSTERDAM (ANP) - De nieuwe Batman-film The Dark Knight is ook in Nederland een enorm succes. Op de openingsavond bezochten bijna 25.000 bezoekers de film van regisseur Christopher Nolan.
Dat zijn er ruim 15.000 meer dan op de eerste avond van Batman Begins, het vorige deel uit 2005. Dat heeft distributeur Warner Bros. zaterdag bekendgemaakt.
Geen enkele film trok dit jaar in Nederland meer bezoekers op de premièredag.![]()
Wat is dit? Een review van een bioscoopservicequote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:02 schreef -Hans- het volgende:
Tijd: 22:00
Vanavond heb ik samen met honderden (!) andere mensen de film gezien. Ik heb al heel wat films in de MustSee bios gezien en ik heb me heel vaak afgevraagd of die toko daar wel goed draait, maar na vanavond zet ik die twijfel even van mij af. Nooit, maar dan ook echt nooit was het daar zo druk vanwege een bepaalde film. MustSee kon het zelfs permitteren om het standaard tarief met een euro te verhogen. Who cares? De Batman film is een mustsee en daar betalen de mensen echt wel een euro meer voor. De wachttijd voor de kassa was zoals altijd weer een drama en het schoot niet op. 3 rijen tot aan de toegangsdeur en zelfs 5 minuten voor 22:00 kwamen er nog groepen(!) mensen aangelopen die, gelukkig voor hun, hadden gereserveerd.
De dame aan de kassa was in een goede bui want ineens gooide ze er een grappige opmerking tegenaan dat het was uitverkocht. Geschrokken gezichten in de rij maakte al snel plaats voor – her en der – een cynisch lachje toen de mevrouw aan de kassa met een brede glimlach vertelde dat het slechts een grapje was. De opluchting was van de gezichten te lezen, maar het gaf wel aan hoe graag de mensen de film willen zien.
De film zou om 22:00 beginnen maar dat werd wel een kwartier later want er moest nog worden schoongemaakt.
Misschien was ik nog een beetje onder de indruk van de enorme toestroom van de mensen want het begin vond ik wat lastig te volgen. Wie is nou wie en wie doet wat. Het duurde even voor ik dat doorhad. Maar ik zal een lang verhaal niet langer maken dan nodig is want het is inderdaad een dijk van een film. De verwachting was heel erg hoog en misschien in het begin wel te hoog, maar de film ontpopt zich in een intrigerend, fascinerend en uiterst boeiend (meeslepend) schouwspel.
Het bierflesje in mijn hand heeft het overleefd maar er waren momenten.. bloedstollend spannend! De rol van de joker is er eentje die zich moeilijk laat omschrijven. Superlatieven schieten eigenlijk te kort en ja, de potloodscène is geniaal.
Ben je op heel korte termijn van plan te gaan dan is reserveren misschien geen slecht plan. De film is niet een beetje hot maar is super hot!
Vorige week zat ik met dertig man te kijken naar The Happening Strangers. Het contrastverschil een week later is toch wel heel erg groot. Wat een hit !
?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter![]()
Nee, want anders zou ik daar alleen iets over schrijven en niet over de film. Geloof dat het laatste gedeelte van mijn reactie over de film gaat, maar misschien vergis ik me wel..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat is dit? Een review van een bioscoopservice?
![]()
![]()
Kwam er net pas achter dat de acteur die The Joker speelt overleden is
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009![]()
3 hele zinnen. Poepoe...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:40 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Nee, want anders zou ik daar alleen iets over schrijven en niet over de film. Geloof dat het laatste gedeelte van mijn reactie over de film gaat, maar misschien vergis ik me wel..
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:42 schreef denthemen het volgende:
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:40 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Nee, want anders zou ik daar alleen iets over schrijven en niet over de film. Geloof dat het laatste gedeelte van mijn reactie over de film gaat, maar misschien vergis ik me wel..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:42 schreef denthemen het volgende:
Facts don't care about your feelings![]()
i lolledquote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wat is dit? Een review van een bioscoopservice?
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?![]()
Dit schreef ik elders:
Ik had het niet verwacht, maar ik heb genoten van de "achtbaanrit", zoals sommigen het noemen. Moordend tempo, uitstekende practical effects, goede stunts en lekker duister qua toon. Van mij zul je geen gelul horen over hoe TDK geen stripverfilming is maar een misdaad-actiefilm, want dat is gewoon neerbuigende quatsch. TDK is een stripverfilming in hart en nieren. Maar dan eentje die zijn basismateriaal voor de verandering eens bloedserieus neemt. Dus het is uiteraard óók een misdaadfilm. Dat wist ik zelf natuurlijk allang, maar sommige lopen nog een beetje achter. Vandaar.
Maar goed, de film. Het meest geslaagde element is natuurlijk de rol van Heath Ledger als Joker. Eng zou ik hem niet willen noemen, maar hij weet blijkbaar goed hoe je een gewetenloze psychopaat gestalte moet geven zonder dat zijn clowneske trekjes op de zenuwen gaan werken. Hulde voor hem. Het grote nadeel van zo'n kleurrijke rol en de bijbehorende aceerprestatie is dat vooral de acteurs in de minder spectaculaire rollen (en daar reken ik ook Batman/Bruce Wayne toe) eigenlijk per definitie van het scherm gespeeld zullen worden. En dat is hier ook heel duidelijk het geval. Christian Bale is natuurlijk een prima acteur, maar hij speelt zijn Bruce Wayne niet veel beter dan de andere acteurs die de rol vertolkt hebben. En Michael Caine en Morgan Freeman, hoewel verreweg de meest getalenteerde acteurs in de hele film, spelen een beetje op de automatische piloot. En Maggie G is Een gematigd getalenteerde actrice in een ondankbare kloterol. Hmz. Dan blijft nog over Aaron Eckhart, die wel een goede rol neerzet, maar eveneens niet kan tippen aan Ledger. Tja.
Gelukkig klinkt dit allemaal ernstiger dan het in de praktijk is. Nee, wat ik vervelender vind, is dat de film weliswaar an sich hele interessante vragen stelt, maar dit op een nogal opzichtige manier doet. Bijna alle vermeende moreel-filosofische diepgang moet voortkomen uit de dialogen, waarbij de acteurs nog nét niet rechtstreeks in de camera kijken en het publiek vragen of ze a.u.b even willen luisteren en meedenken! Er zit geen flow in ofzo. Dit heeft me wel een beetje verbaasd en het haalt de kwaliteit van het scenario een eind naar beneden. Tenminste, als je erover na gaat denken, want de film is erg goed in het verbloemen van zijn imperfecties. Het is niet alsof je het als kijker niet voor lief neemt ofzo in zo'n "achtbaan". Maar het blijft een fors minpunt.
Wél erg geslaagd is de dynamiek tussen Batman en Joker. Joker is het leukst om te zien, maar hij zet Batman wel op een aantal buitengewoon interessante manieren voor het blok. In combinatie met diens reactie daarop blijft de boel fris en levendig, maar nergens luchthartig. Two Face past daar met zijn haastige ontwikkeling meestal wat minder goed tussen, maar gelukkig speelt hij later een fundamentele rol in het conflict. En die was fantastisch. Dus daar waar de intellectuele lading een beetje gemakzuchtig lijkt, komt de psychologische spanning goed uit de verf. Zulke kwaliteiten heb ik niet in Batman Begins aangetroffen, dus hulde voor Ledger en regisseur Nolan.
Nolan heeft trouwens sowieso een hoop bijgeleerd sinds BB. Actiescenes zijn niet zijn forté, zoveel is duidelijk, maar het is ook niet meer de [hyperbool] onooglijke bende die hij er voorheen altijd van maakte [/hyperbool]. Alles ziet er degelijk en strak uit, voor zijn doen, en ik vind het tof dat alle stunts en acties gewoon op de ouderwetse manier worden uitgevoerd. Niemand in Nolan's Gotham beschikt over bovennatuurlijke krachten, dus er is geen noodzaak voor veel CG. Het resultaat is dat alles er (met uitzondering van Two Face, die wel CG heeft en nog van baggerkwaliteit ook) "echt" uitziet. Dat het allemaal wel met wat meer flair had gekund kan ik ze daarom wel vergeven. Dat de film aan het eind een beetje inkakt ook wel.
Dus. Mijn kanttekeningen zijn niet gering, maar ik heb me desondanks echt prima vermaakt. Met een moordend tempo, een beste score, een glansrol van een overleden acteur en geweldige art direction kun je blijkbaar alles wegpoetsen. Ik hoop alleen wel dat de hype binnenkort een beetje afneemt, want ik vind niet dat de film de status van instant klassieker heeft verdiend. Het is geen meesterwerk, laten we daar in vredesnaam eerlijk over zijn. Het zou leuk zijn geweest als dat wel zo was geweest, maar ik ben vooralsnog blij dat ik eindelijk eens een kijkenswaardige live action Batman-film (die zichzelf niet presenteert als campy) heb gezien. Misschien dat deel 3 dan een échte topper kan worden
7/10Searchers after horror haunt strange, far places.![]()
Mooie review.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Interloper het volgende:
...
Wat betekent: 'die zichzelf niet presenteert als "campy"'?
Ik denk dat deel 3 best heel goed kan worden maar nooit zo mooi als deze wordt omdat er geen toffere villain is als de Joker.(die deze film ook echt gemaakt heeft)I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Gister avond in de bioscoop gezien, de kanker het waren zelf plaatsen uitzoeken dus iedereen stond te dringen als een dorp Somaliers voor een stuk brood.
De film vond ik goed, de eerste echte batman zoals ik hem vanuit de comic zou maken. Vooral de stem van batman was erg sterk, lekker lage stem. De Joker was uiteraard briljant gespeeld vooral dat stuk met die potloodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het lijkt erop dat IMDB niet meer echt relavant is voor cijfers van films want een 9.5 zou ik nooit geven.
Ik zelf geef hem een 8.5/10![]()
Na de film gezien te hebben donderdag moet ik toegeven dat de uber-hype die ik had teveel van het goede was. Ik was al gehyped door de trailer waarin vooral The Joker me de creeps gaf. Na de IMDB score en reviews is dit verder gegroeid, baal ik een beetje van achteraf want zou ik de film vanuit een ander verwachtingspatroon gezien hebben dan zou ik helemaal geflipt de bioscoop uit zijn gewandeld.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Interloper het volgende:
Dit schreef ik elders:
...
Dus. Mijn kanttekeningen zijn niet gering, maar ik heb me desondanks echt prima vermaakt. Met een moordend tempo, een beste score, een glansrol van een overleden acteur en geweldige art direction kun je blijkbaar alles wegpoetsen. Ik hoop alleen wel dat de hype binnenkort een beetje afneemt, want ik vind niet dat de film de status van instant klassieker heeft verdiend. Het is geen meesterwerk, laten we daar in vredesnaam eerlijk over zijn. Het zou leuk zijn geweest als dat wel zo was geweest, maar ik ben vooralsnog blij dat ik eindelijk eens een kijkenswaardige live action Batman-film (die zichzelf niet presenteert als campy) heb gezien. Misschien dat deel 3 dan een échte topper kan worden
7/10
(daarnaast had ik tevens het ongenoegen dat de airco na de pauze mijns inziens veel te hoog/ uit stond in de volle zaal bij Cinestar)
De film was gewoon heel erg goed, maar dat verwachtte ik ook, helaas waren bepaalde scènes reeds uitgelekt op internet en heb ik er per ongeluk van gelezen. Hoewel het geen spoilers waren wist ik wel als zo'n scène kwam dat er IETS aan zat te komen wat de fun iets minder maakte (de scènes in kwestie zullen door andere bezoekers bekend zijn). Met name de eerste van zo'n scène ging voorbij voordat ik er erg in had (IEDEREEN in de zaal trouwens
...
![]()
![]()
)
Mijn impressie zeer beknopt:
- actie scenes:![]()
- acteerwerk![]()
- Heath Ledger![]()
![]()
![]()
![]()
- pacehoewel er weldegelijk stukjes waren, met name in het begin, waar ik vond dat het wat sneller mocht van me, maar misschien hunkerde ik wel teveel naar nieuwe screenplay van Ledger (ja, hij was echt zo goed)
Overall: 8.7
Ik vind namelijk dat de film wel veel meer foefjes nodig had als films zoals bijvoorbeeld Godfather, Braveheart, Pulp Fiction of Shawshank Redemption om de boel zo te maken zoals het was. Natuurlijk is het daar ook de film voor maar de creme de la creme doet het zonder effecten en ultra wow-factor.
Maar nietemin is dit WEL een film die de tone gaat zetten voor de films die komen gaan. Dit is een film ECHTE 21e eeuw film. Voor het eerst worden alle verworvenheden van modern (CGI/ DTS/ HD etc) filmmaking omgezet in een meesterwerk die de kijker simpelweg nietig/ angstig maakt en daarnaast de kijker voor het blok zet, vragen stelt die vind ik ook nog eens actueel zijn. Modern society waarin we leven heeft ook in real life te maken met terrorisme/ decadentie/ full fledged capitalism etc en het gaf me persoonlijk een un-easy gevoel om te zien hoe makkelijk The Joker Capital City in zijn macht krijgt.
The Joker, zucht, wat een waste dat Ledger gestorven is. Mijns inziens kreeg hij nog te weinig screenplay tijdens TDK. Die man was een genot om naar te kijken on screen tijdens TDK. Zat soms angstig met half gesloten ogen te kijken omdat je gewoon niet wist wat hij ging doen. Daarnaast was zijn mimiek met soms heel rare onverwachte trekjes en zijn woordgebruik (met name de timing) een genot om naar te kijken/luisteren.
[ Bericht 1% gewijzigd door alex4allofyou op 26-07-2008 17:11:19 ]![]()
Inderdaad.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Interloper het volgende:
Ik hoop alleen wel dat de hype binnenkort een beetje afneemt, want ik vind niet dat de film de status van instant klassieker heeft verdiend. Het is geen meesterwerk, laten we daar in vredesnaam eerlijk over zijn.
Het gaat eigenlijk compleet langs mij heen wat er zo geweldig is aan deze film. Het komt op mij over als de volgende degelijke actiefilm met een aantal goeie scènes, maar geen enkele die er uitspringt. De film mist wat mij betreft een wow-moment. De beste scènes vond ik die tussen The Joker en Batman. Heath Ledger zet een sterke rol, dat wel. Het tempo vond ik niet eens erg hoog. Toch veel niet al te interessante dialogen.
Overigens ben ik helemaal niet van de comics en de superhelden, dus dat scheelt natuurlijk wel behoorlijk in m'n beoordeling. Hoewel ik als meer objectieve toeschouwer niet echt iets gezien heb waar ik enorm van onder de indruk was.
Al met al niets wat we nog niet al vaker gezien hebben, wat mij betreft. Een mooie 7.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ik heb er niet zo veel verstand van, al die acteursquote:
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009![]()
geen meesterwerk? hmmm. ik ging er heen met de oude Batman in me hoofd en de briljante vertolking van Jack van the Joker. Ik dacht dat hij alleen maar kon tegenvallen, maar damn die lach. Ik vond het gruwelijk goed gewoon. Gewoon zo maniacaal als t maar zijn kan. Heerlijk. Om over "Pirates" TwoFace nog maar niet te spreken. En de rest van de zaal kon het tijdens de film ook niet echt stilhouden. Spontane applaus reacties .. Geen meersterwerk? Die Oscar gaat in ieder geval bijna nu al zeker naar Ledger.
aaaaanyway .. nu Sneakers
[ Bericht 5% gewijzigd door ebeaydojraes op 26-07-2008 21:05:34 ]- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/![]()
oh wat een superfilm zeg
heb onwijs genoten en je kan het gewoon niet vergelijken met de oude batman films
en het wordt wel een beetje gehyped (zeker na de dood van heath ledger) maar ik vond hem erg topwhat you see, is what you get!![]()
ik vond het een goede film, heb me niet verveeld, al had ik wel in het eerste uur zoiets van; waar is nou dat epische waar iedereen het over had... Ook hier kan ik me inlevendat de hype buiten proporties is gegroeid en daardoor verwachtingen wel te hoog kunnen worden.[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_![]()
"You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"![]()
Ontzettend genoten, heerlijke film.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."![]()
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken? Weet je wel waar je het over hebt?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:53 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Voor het eerst worden alle verworvenheden van modern (CGI/ DTS/ HD etc) filmmaking omgezet in een meesterwerk die de kijker simpelweg nietig/ angstig maakt en daarnaast de kijker voor het blok zet, vragen stelt die vind ik ook nog eens actueel zijn.
Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Een prima film, maar waarom deze nou zo gehypt wordt is me echt een raadsel (alleen door de dood van Ledger?) en die nummer 1 positie op imdb is echt belachelijk.
Ik heb me er erg mee vermaakt, maar had geen moment het idee dat ik nu naar iets heel bijzonders/vernieuwends aan het kijken was.
Gewoon een leuke popcornfilm.![]()
Ik denk dat de hype voor sommige hier en hetgeen wat ze hier en daar hebben gelezen/gezien ten koste is gegaan van het uiteindelijke kijkplezier in de bioscoop.
Ik kon me gelukkig inhouden door alleen de eerste trailer en teaser te kijken, verder was ik ook voorzichtig wat ik over de film las om me toch zoveel mogelijk in de bioscoop te laten verrassen.
En laten we niet vergeten dat deze misdaad-actiefilm voornamelijk een actiefilm is.
De hoeveelheid actie in deze film is voor sommige gewoon teveel om deze film tussen The Godfather 1 & 2 en The Shawshank Redemption te zetten.
Ik kan me ook voorstellen dat films een bepaalde mix van emoties kunnen losmaken, en ervoor kunnen zorgen dat zoveel mensen The Dark Knight zo goed vinden.
Als ik bijv. gedwongen zou worden om een film 10 keer achter elkaar te zien dan zou The Dark Knight toch wel bovenaan zetten, gevolgd door The Shawshank Redemption.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 27-07-2008 20:17:10 ]![]()
Zal het iets met de dood van Ledger te maken kunnen hebben, dat de film nu zo'n enorme vlucht neemt?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Interloper het volgende: Ik hoop alleen wel dat de hype binnenkort een beetje afneemt, want ik vind niet dat de film de status van instant klassieker heeft verdiend. Het is geen meesterwerk, laten we daar in vredesnaam eerlijk over zijn.My soul is painted like the wings of butterflies![]()
Ook al met een veel te vroeg gestorven acteurquote:
My soul is painted like the wings of butterflies![]()
Nu ik op Fok! weer die banners zie van Achmed the Dead Terrorist, weet ik waar Two-Face me steeds aan deed denken.![]()
![]()
Gisteren gezien, zaal zat bomvol, maar ik vind een 9,4 zwáár overrated. Zo goed was 'ie nu ook weer niet. Maar goed, dat krijg je met een dooie acteur. Nu moet 'ie nog even een Oscar krijgen en dan is iedereen weer blij.
De IMDB-rating zet zichzelf wel weer recht. Shawshank op 1.
En idd, hier in Pathé Groningen ook applaus na die potloodtruc.
[ Bericht 14% gewijzigd door Viking84 op 28-07-2008 08:13:41 ]Niet meer actief op Fok!![]()
Ja die potloodtruc, ook zoiets.
Hoorde vantevoren van een vriend die hem al gezien had al "let op die potloodtruc, echt geweldig".
Mijn gevoel toen ik het zag: "was dat het nou, wat een spektakel zeg"![]()
![]()
ah kom op man. hij is gewoon ZOOOO droog.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:12 schreef StrayDog het volgende:
Hoorde vantevoren van een vriend die hem al gezien had al "let op die potloodtruc, echt geweldig".
Mijn gevoel toen ik het zag: "was dat het nou, wat een spektakel zeg"
om nog maar niet te spreken over: "He missed!!!!!!!
![]()
"
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
Hij ging zo snel dat ik niet door had wat er gebeurdequote:Op maandag 28 juli 2008 18:12 schreef StrayDog het volgende:
. Iedereen ineens klappen. Later nog even teruggekeken op You Tube en had echt zoiets van: "Ok...?"
Niet meer actief op Fok!![]()
Inderdaad, ik kwam ook niet verder dan: "Ah, dat was dus dat met dat potlood. Okee."quote:Op maandag 28 juli 2008 18:12 schreef StrayDog het volgende:
Mijn gevoel toen ik het zag: "was dat het nou, wat een spektakel zeg"Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Het is eigenlijk ook alleen leuk als het onverwacht komt. Als je erop zit te wachten, kan het alleen maar tegenvallen.quote:Op maandag 28 juli 2008 18:12 schreef StrayDog het volgende:
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
quote:Op maandag 28 juli 2008 18:12 schreef StrayDog het volgende:
![]()
![]()
Onverminderd hoge cijfers:quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:45 schreef Arcee het volgende:
Vandaag: User Rating: 9.5/10 (124,766 votes)
Gewogen cijfer op #1 nu een tiende omlaag naar een 9.3.
User Rating: 9.4/10 (156,218 votes)
Top 250: #1 (9.3)Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Ik vond het een heerlijke film en ga hem zeker nog meerdere malen zien maar waarom die rating op imdb? De nummer 1 film aller tijden?
De acteerprestaties zijn wel goed met als enige topper Ledger en de beelden zijn geweldig maar ik vind dat een film die in de top 10 staat in ieder geval stof tot nadenken moet geven. Iets wat ik hier mis. Dit is toch geen ouderwetse gedachte?!I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Waarom geeft The Dark Knight geen stof tot nadenken? Het laat zien dat goed/slecht niet zo zwart-wit is als het lijkt, en dat er offers gebracht moeten worden om hoop te behouden. Dat vind ik meer stof tot nadenken dan dat Pulp Fiction meegeeft.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:43 schreef shroomer het volgende:
Ik vond het een heerlijke film en ga hem zeker nog meerdere malen zien maar waarom die rating op imdb? De nummer 1 film aller tijden?
De acteerprestaties zijn wel goed met als enige topper Ledger en de beelden zijn geweldig maar ik vind dat een film die in de top 10 staat in ieder geval stof tot nadenken moet geven. Iets wat ik hier mis. Dit is toch geen ouderwetse gedachte?!2000 light years from home![]()
Vanavond gezien in Pathe arena IMAX, en zowaar onze minister van onderwijs gespot in de zaal
De film zelf is overrated maar wel erg goed![]()
![]()
Ik heb de film nog niet gezien, maar het verbaast me juist in positieve zin dat de film zulke hoge waarderingen heeft. De verwachtingen waren zo idioot hoog dat het veelzeggend is dat alle verwachtingen kennelijk stuk voor stuk worden ingelost. Een film die (a) de iconische status van Batman waard is om maar te zwijgen van (b)de status van The Joker kan niet anders dan een meesterwerk zijn. Maar nogmaals, ik heb hem nog niet gezien. Ik sluit niet uit dat hij tegen gaat vallen.When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.![]()
12 angry men geeft misschien stof tot nadenken, maar geldt dat werkelijk voor The Godfather of The Shawshank Redemption? Dat zijn films die blijven hangen, maar erover nadenken? Neuh.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:43 schreef shroomer het volgende:
De acteerprestaties zijn wel goed met als enige topper Ledger en de beelden zijn geweldig maar ik vind dat een film die in de top 10 staat in ieder geval stof tot nadenken moet geven. Iets wat ik hier mis. Dit is toch geen ouderwetse gedachte?!When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.![]()
Beter dan een willekeurige topactiefilm van de laatste 5 jaar?quote:Op maandag 28 juli 2008 22:43 schreef shroomer het volgende:
de beelden zijn geweldigOh jawel hoor, dat kan heel makkelijk.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:57 schreef Argento het volgende:
Een film die (a) de iconische status van Batman waard is om maar te zwijgen van (b)de status van The Joker kan niet anders dan een meesterwerk zijn.
Oh, en TDK gaf me geen enkele stof tot nadenken. Alleen het idee al.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
De beelden waren inderdaad mooier dan we gewend waren de laatste jaren. Zoveel geweldige actiefilms heb ik niet gezien de afgelopen 5 jaar.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Ik denk het niet. Filmpubliek is lastig te plezieren en een film die al zo gehypt was kan alleen maar tegenvallen. Dat hij dat kennelijk niet alleen NIET tegenvalt maar zelfs nog als briljant wordt gezien is veelzeggend en spelt gewoon m-e-e-s-t-e-r-w-e-r-k.quote:When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.![]()
Gewoon heel goede film met een goed script met interessante karakters en performances. Als je echt lang wil nadenken over films ga je maar lekker "donnie darko" kijken (aanrader).quote:Op maandag 28 juli 2008 22:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom geeft The Dark Knight geen stof tot nadenken? Het laat zien dat goed/slecht niet zo zwart-wit is als het lijkt, en dat er offers gebracht moeten worden om hoop te behouden. Dat vind ik meer stof tot nadenken dan dat Pulp Fiction meegeeft.
Dit is een film die pulpcultuur vertaalt naar een volwassen verhaal met aansprekende thema's (itt. de zwaar tegenvallende starwars prequels).
En ik heb me veel beter vermaakt dan bij de toch wat overgewaardeerde "no country for old men" (ik kon die Leywellen gewoon niet uitstaan, wat een domme eikel!)Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Meesterwerk is-ie slechts in de ogen van iemand, een persoonlijke mening dus.quote:Op maandag 28 juli 2008 23:15 schreef Argento het volgende:
Ik denk het niet. Filmpubliek is lastig te plezieren en een film die al zo gehypt was kan alleen maar tegenvallen. Dat hij dat kennelijk niet alleen NIET tegenvalt maar zelfs nog als briljant wordt gezien is veelzeggend en spelt gewoon m-e-e-s-t-e-r-w-e-r-k.
Ik lees toch op diverse plekken: "Niets wat we nog niet eerder gezien hebben". Zelfs The Return of the King (ab-so-luut niet mijn ding) vond ik visueel veel indrukwekkender dan TDK. Of een film als The Matrix, of T2. Of Minority Report, visueel erg sterk en nog stof tot nadenken ook. Of zo'n beetje alle Pixar-films, dat zijn films met een wow-moment, of meerdere zelfs. Visueel overdonderend. Ik miste dat bij TDK compleet (op 1 of 2 goeie scènes na en een sterk acterende Ledger). Nog los van het feit dat ik 't ook gewoon niet boeiend vond. Gewoon wel aardig, your average blockbuster action summer movie.
Hoewel dat allemaal erg persoonlijk is ook natuurlijk, zoals meningen over films dat altijd zijn.
correct.quote:Op maandag 28 juli 2008 23:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Meesterwerk is-ie slechts in de ogen van iemand, een persoonlijke mening dus.Goeie punten, maar ik vermoed dat de factor 'techniek' niet (alles)bepalend is voor het vaststellen van de kwaliteit van een film. Zie Pulp Fiction bijvoorbeeld of Heat.quote:Ik lees toch op diverse plekken: "Niets wat we nog niet eerder gezien hebben". Zelfs The Return of the King (ab-so-luut niet mijn ding) vond ik visueel veel indrukwekkender dan TDK. Of een film als The Matrix, of T2. Of Minority Report, visueel erg sterk en nog stof tot nadenken ook. Of zo'n beetje alle Pixar-films, dat zijn films met een wow-moment, of meerdere zelfs. Visueel overdonderend. Ik miste dat bij TDK compleet (op 1 of 2 goeie scènes na en een sterk acterende Ledger). Nog los van het feit dat ik 't ook gewoon niet boeiend vond. Gewoon wel aardig, your average blockbuster action summer movie.
De tijd zal moeten leren of TDK een onverwoestbare klassieker als (bijvoorbeeld The Godfather) zal worden en inderdaad, het breken van boxoffice-recors is daarvoor niet voldoende.
[ Bericht 3% gewijzigd door Argento op 29-07-2008 01:31:30 ]When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.![]()
Tja.... welke film er ook op 1 staat in die top 250, waanzinnig veel mensen zullen het er niet mee eens zijn. Dus zo ook met TDK. Shawshank vond ik ook een erg goede film, maar zó hoog in de top 250 vind ik ook wat overdreven. Maar zo'n lijst is een gemiddelde.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:43 schreef shroomer het volgende:
Ik vond het een heerlijke film en ga hem zeker nog meerdere malen zien maar waarom die rating op imdb? De nummer 1 film aller tijden?My soul is painted like the wings of butterflies![]()
Tja als je het zo zegt klopt het wel maar ik vind dat -persoonlijk- nogal uitgekauwde thema's. Het ging misschien door het visuele geweld ook een beetje langs me heenquote:Op maandag 28 juli 2008 22:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom geeft The Dark Knight geen stof tot nadenken? Het laat zien dat goed/slecht niet zo zwart-wit is als het lijkt, en dat er offers gebracht moeten worden om hoop te behouden. Dat vind ik meer stof tot nadenken dan dat Pulp Fiction meegeeft.Maar als ik deze film bijvoorbeeld vergelijk met Terminator 2(een vergelijkbaar actie spektakel?) maakte die film veel meer indruk op me.
Ik vond TDK een hele vette film maar ik snap gewoon even de hype niet van dat hij op nummer 1 staat op imdb en daar voorlopig ook niet vanaf zal komen.I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Heb eigenlijk wel zin om hem nog een keer te gaan zien nu ik de trailer weer zag
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Idd, en dan zit er ook nog een kale aandachtshoer die de drang heeft om na elke zin van Letterman wat te zeggen, wat totaal niks toevoegt, en als hij niet weet wat hij moet zeggen herhaalt hij gewoon de woorden van Letterman.quote:![]()
![]()
Ik zou zeggen: ga `m nog eens kijkenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 19:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het gaat eigenlijk compleet langs mij heen wat er zo geweldig is aan deze film. Het komt op mij over als de volgende degelijke actiefilm met een aantal goeie scènes, maar geen enkele die er uitspringt. De film mist wat mij betreft een wow-moment. De beste scènes vond ik die tussen The Joker en Batman. Heath Ledger zet een sterke rol, dat wel. Het tempo vond ik niet eens erg hoog. Toch veel niet al te interessante dialogen.
Overigens ben ik helemaal niet van de comics en de superhelden, dus dat scheelt natuurlijk wel behoorlijk in m'n beoordeling. Hoewel ik als meer objectieve toeschouwer niet echt iets gezien heb waar ik enorm van onder de indruk was.
Al met al niets wat we nog niet al vaker gezien hebben, wat mij betreft. Een mooie 7.
![]()
Geen hoog tempo? de volgende degelijke actiefilm? een aantal goede scenes? Het is zoveel meer dan "een degelijke actie film". De film zit vol met geweldige scenes. En geen tempo? dude
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
Wow, the Joker speelt echt fantastisch..
Dat vieze tongetje van hem de hele tijd!
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.![]()
Ik ga er vanavond EINDELIJK naar toe! met nog 7 man, Pathe Arena IMAX uiteraard!
Ik kan niet wachten![]()
![]()
Vond hem erg goed! Vooral de rol van heath natuurlijk...
Maarja.. wel beeetje overhyped! Het stukje met het potlood was helemaal niet zo bijzonder. En nr 1 op imdb is hij ook niet waard![]()
![]()
Nu klopt het.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:52 schreef Ace1 het volgende:
Maarja.. ik vind hem wel een beeetje overhyped! Het stukje met het potlood vond ik helemaal niet zo bijzonder. En nr 1 op imdb is hij ook niet waard vind ik
![]()
Kunnen mensen niet gewoon aannemen dat elk waardeoordeel op een forum impliciet een mening is? Lijkt mij vrij logisch, en dan zijn we gelijk van dit soort zeikopmerkingen en suffe terechtwijzingen af.quote:
Het tempo van alle praatscènes was misschien hoog?:')quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:54 schreef Timo20 het volgende:
Ik zou zeggen: ga `m nog eens kijken![]()
Geen hoog tempo? de volgende degelijke actiefilm? een aantal goede scenes? Het is zoveel meer dan "een degelijke actie film". De film zit vol met geweldige scenes. En geen tempo? dude
Wat is het meer dan?Jouw vaste reactie als iemand een andere mening heeft dan jij.quote:
Het stukje met het potlood was helemaal niet zo bijzonder...
![]()
![]()
![]()
Het was ook niet zozeer dat het bijzonder was, maar wel erg grappig. Maar als je dat niet grappig vond dan adviseer ik je American Pie ofzo te kijken, misschien is dat meer jouw humor.
Grappig op IMDB had iemand The Dark Knight gehacked en als je op de #1 klikte kwam je bij de Bottom Top 100 uit. Cijfer daalt toch wel beetje telkens, misschien komt hij uiteindelijk toch nog onder Shawshank, die nu weer boven de peetvader staat.Facts don't care about your feelings![]()
dus morgan freeman zit in de #1 en 2 van de top 250[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Eigenlijk is het dan niet meer dan logisch dat Se7en op nummer 3 moet komen te staan.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:40 schreef MikeyMo het volgende:
dus morgan freeman zit in de #1 en 2 van de top 250
![]()
![]()
Ik moet zeggen dat ik het potlood stuk minder grappig had gevonden als ik van te voren al wist wat er ging gebeuren. Juist omdat je denkt dat het een simpele truuk is verwacht je de afronding ervan niet, maar als je al weet dat er "iets" gaat gebeuren is het verrassingseffect weg.![]()
dat had ik ook; ah het potloodje, dus ik ging klaar zitten![]()
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Ik vond alleen al door het acteerwerk van heath de film erg goed.. en de film op zich was ook van hoog niveau. Maar misschien ben ik snel tevreden..
Fuck the EBU![]()
Het verassingseffect doet het 'mquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:12 schreef Operc het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het potlood stuk minder grappig had gevonden als ik van te voren al wist wat er ging gebeuren. Juist omdat je denkt dat het een simpele truuk is verwacht je de afronding ervan niet, maar als je al weet dat er "iets" gaat gebeuren is het verrassingseffect weg.![]()
![]()
Geweldige film.“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”![]()
Eerste soundtrack van een film die ik ooit heb gedownload.. Hij is echt sterk(voor de liefhebbers: http://www.sendspace.com/file/pich3z )
En nog meegekregen wat hij van de film vond?quote:Op maandag 28 juli 2008 22:55 schreef thettes het volgende:
Vanavond gezien in Pathe arena IMAX, en zowaar onze minister van onderwijs gespot in de zaal
De film zelf is overrated maar wel erg goed![]()
![]()
Kan haast niet anders dan "goed" toch?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:46 schreef -Hans- het volgende:
[..]
En nog meegekregen wat hij van de film vond?![]()
![]()
Jup, maar voor hetzelfde geld vond hij het een bagger film. Maar dan behoort hij wel tot de minderheid.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:06 schreef thettes het volgende:
[..]
Kan haast niet anders dan "goed" toch?![]()
![]()
Toch interessant dat de meeste lovende reacties roepen "Het potlood!!! FTW!111" "De batpod!!! Jee!
", "Heath
!" of "Goed acteerwerk!!!
". Toegegeven, die dingen maken de film zeker wel tof (met name het acteerwerk), maar over het plot (wat ik toch het zwakst vond aan de film) hoor je niet bijster veel. Kan iemand mij uitleggen wat daar nu zo briljant aan was? Ik heb echt het idee dat ik iets gemist heb, want het verhaal deed me gewoon niet zoveel. En dat vind ik jammer.
niet zozeer het plot, maar de geimpliceerde psychologische effecten is nu juist het meesterlijke eraan- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
Trouwens een nadeel van de film: onder haast iedere scène zat muziek. Slechts als het heeeeeeeeeel spannend ging worden (voorbeeld: 12 uur, de veerboten) wisten ze ze weg te laten, wat mij betreft had dat veel vaker gemogen. Leek af en toe wel een videoclip.![]()
Dat is inderdaad een irritante gewoonte bij veel recente films. Bij The Dark Knight viel het me alleen niet echt op.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:20 schreef Cee het volgende:
Trouwens een nadeel van de film: onder haast iedere scène zat muziek. Slechts als het heeeeeeeeeel spannend ging worden (voorbeeld: 12 uur, de veerboten) wisten ze ze weg te laten, wat mij betreft had dat veel vaker gemogen. Leek af en toe wel een videoclip.Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Wat een film!![]()
![]()
Ik was een beetje bang dat hij zou tegenvallen, maar ik ben echt weggeblazen!
Die muziek, die actie, het acteerwerk!
![]()
![]()
Bedoel je geïmplementeerde?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:20 schreef ebeaydojraes het volgende:
niet zozeer het plot, maar de geimpliceerde psychologische effecten is nu juist het meesterlijke eraan
![]()
![]()
nee. read between the lines .- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
Het viel mij wel op, maar bij The Dark Knight ergerde ik me er niet aan. Bij een serie als Law & Order hoor je altijd 40 minuten lang achtergrondmuziek, dat is echt enorm irritantquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:20 schreef Cee het volgende:
Trouwens een nadeel van de film: onder haast iedere scène zat muziek. Slechts als het heeeeeeeeeel spannend ging worden (voorbeeld: 12 uur, de veerboten) wisten ze ze weg te laten, wat mij betreft had dat veel vaker gemogen. Leek af en toe wel een videoclip..
2000 light years from home![]()
Dat gevoel had ik dus ook maar ik denk ook dat door de aanwezigheid van zoveel spektakel bij een tweede keer kijken wel meer diepgang zult ontdekken. Al is het plot niet echt sterk(wat maakt het sterk? mis je misschien een twist?) maar dat hoeft ook niet als het gewoon goed uitgewerkt is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:03 schreef Zhenar het volgende:
Toch interessant dat de meeste lovende reacties roepen "Het potlood!!! FTW!111" "De batpod!!! Jee!
", "Heath
!" of "Goed acteerwerk!!!
". Toegegeven, die dingen maken de film zeker wel tof (met name het acteerwerk), maar over het plot (wat ik toch het zwakst vond aan de film) hoor je niet bijster veel. Kan iemand mij uitleggen wat daar nu zo briljant aan was? Ik heb echt het idee dat ik iets gemist heb, want het verhaal deed me gewoon niet zoveel. En dat vind ik jammer.
Ik bedenk me net dat dit de tweede film is die ik dit jaar zie waarin iemand met een muntje over iemands lot beslistwat een toeval (
)
De muziek was nou niet echt afwisselend moet ik zeggen. Beetje matig zelfs...quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het viel mij wel op, maar bij The Dark Knight ergerde ik me er niet aan. Bij een serie als Law & Order hoor je altijd 40 minuten lang achtergrondmuziek, dat is echt enorm irritant.
Te lang vind ik"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".![]()
![]()
Met Jumper, Cloverfield, Rambo etc. vond ik het soms belachelijk dat ik een volledige prijs voor een ticket moest betalen. 70 minuten zijn echt ZO om. Komt er eindelijk eens een film met een normale tijdsduur (150 min.) moet ik nog 1 euro extra gaan betalen ook. Eigenlijk wel HEEL triest, maar ik heb geen moment in de bioscoop gezeten met het gevoel dat de film te lang was.
Maar ik moet jou ook eigenlijk negeren
O MIJN GOD!!!!
Dit is echt de beste film die ik ooit heb gezien en ik overdrijf niet. Wat een acteerwerk, wat een soundtrack, wat een gadgets, wat een special effects. Chapeau Chapeau!
Als Ledger hier geen Oscar mee wint, dan weet ik het ook niet meer. Het is de beste acteerprestatie die ik ooit heb gezien. Geniaal!
Cijfer: 10![]()
De morele dilemma's en de drijfveren van de personages en zo. Je weet wel, die dingen die er vingerdik bovenop liggen en expliciet worden uitgelegd via monologen (meerdere keren), zodat zeker duidelijk wordt dat de film niet oppervlakkig is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:03 schreef Zhenar het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat daar nu zo briljant aan was?
Het is een gelaagde superheldenfilm/actiefilm met thematiek/symboliek, kortom een blockbuster met enige diepgang. Tof, maar om daar nu zo onzettend van klaar te komen... tja, ieder zijn ding. Ik vond TDK erg goed, maar Iron Man bijvoorbeeld leuker.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Ik ben reeds geweest met mijn meisje, om twee en half uur later compleet overdonderd de zaal te verlaten... Ik kan er nog geen zinnig woord over zeggen, behalve WOW.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
![]()
Wat een reacties zeg...sommige blijven wat mij betreft een beetje te veel in de hype hangen hoor.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu![]()
whehehe, sommige? Moet je eens kijken hoeveel mensen er 10'n hebben gegeven op imdb... Vind het zelf ook onterecht hoor maar er wordt geloof ik door dik 60% een 10 gegeven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:51 schreef Cid het volgende:Wat een reacties zeg...sommige blijven wat mij betreft een beetje te veel in de hype hangen hoor.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past![]()
Tien is overdreven, maar een verdiende 9 gaat het zeker wel worden...I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Nee het tempo van de film als geheel is gewoon erg hoog. Dat kun je niet ontkennen. Dat is geen meningquote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het tempo van alle praatscènes was misschien hoog?:')
Een geweldige actiefilm, een thriller met goed uitgediepte personages en een ontzettend sterk scenario. En zeer zeker niet alleen "de zoveelste actiefilmquote:Wat is het meer dan?
[..]Zeker niet, maar wel als een mening gewoon feitelijk niet kloptquote:Jouw vaste reactie als iemand een andere mening heeft dan jij.
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Iron Man is zeker leuker, maar het is IMO ook niet de bedoeling van TDK om leuk gevonden te worden. Daar ligt net het verschil met menig andere actie-/ superheldenfilmquote:Op woensdag 30 juli 2008 10:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond TDK erg goed, maar Iron Man bijvoorbeeld leuker.
Het ligt ook een beetje aan het cijfersysteem van IMDB. Er is toch een heel groot verschil tussen 9 en 10. Hierdoor geven veel mensen eerder een 10 dus dat is opzich terecht. Ik kan Shawshank geen 9 geven, het is een geniale film, maar door een 9 haal ik het gemiddelde gewoon omlaag en word ik gedwongen om een 10 te geven, maar 9.5 was het perfecte cijfer geweest
Ik wil ook wel de term beter i.p.v. leuker gebruiken hoor.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:31 schreef Timo20 het volgende:
Iron Man is zeker leuker, maar het is IMO ook niet de bedoeling van TDK om leuk gevonden te worden. Daar ligt net het verschil met menig andere actie-/ superheldenfilmThe average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Beter vind ik iron man absoluut niet, niet in acteren, niet in script, niet in diepgang. Maar het is wel leuk![]()
![]()
Laat me dit goed begrijpen: als jij niet de IMDB lijst zou hebben gezien, maar de films gewoon rankte op basis van hoe goed je ze ten opzichte van elkaar vindt, dan zou je Shawshank een 9 hebben gegeven. Maar omdat je op IMDB zag dat dit het gemiddelde van de film omlaag zou halen, besloot je dan maar een 10 te geven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Het ligt ook een beetje aan het cijfersysteem van IMDB. Er is toch een heel groot verschil tussen 9 en 10. Hierdoor geven veel mensen eerder een 10 dus dat is opzich terecht. Ik kan Shawshank geen 9 geven, het is een geniale film, maar door een 9 haal ik het gemiddelde gewoon omlaag en word ik gedwongen om een 10 te geven, maar 9.5 was het perfecte cijfer geweest
Misschien moet je get cijfersysteem niet de schuld geven van je eigen denkfouten
Ik heb de film nog niet gezien, maar is het ophemelgehalte van Heath niet wat overdreven? Alsof er postuum even een oscar voor em uitgereikt moet worden?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Zelfs zonder zijn dood zou er zeker over een Oscarnominatie gepraat worden. Heath Ledger is écht geweldig als de Joker.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb de film nog niet gezien, maar is het ophemelgehalte van Heath niet wat overdreven? Alsof er postuum even een oscar voor em uitgereikt moet worden?![]()
Sorry hoor, ieder zijn mening maar deze reactie vind ik zo overdreven dat ik dan denk dat je of gewoon niet veel films gezien hebt of voor de rest alleen maar simpele Michael Bay films ed. kijkt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:33 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
O MIJN GOD!!!!
Dit is echt de beste film die ik ooit heb gezien en ik overdrijf niet. Wat een acteerwerk, wat een soundtrack, wat een gadgets, wat een special effects. Chapeau Chapeau!
Als Ledger hier geen Oscar mee wint, dan weet ik het ook niet meer. Het is de beste acteerprestatie die ik ooit heb gezien. Geniaal!
Cijfer: 10
![]()
Ha, Anthony Michael Hall, die suïcidale nerd van The Breakfast Club, doet ook mee in deze film. Nu weet ik gewoon dat TDK de topper van het jaar moet zijn!!How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
In de maand juli al zeggen dat een oscar binnen is, is altijd overdreven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb de film nog niet gezien, maar is het ophemelgehalte van Heath niet wat overdreven? Alsof er postuum even een oscar voor em uitgereikt moet worden?The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:33 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
O MIJN GOD!!!!
Cijfer: 10
![]()
![]()
![]()
.
Niet meer actief op Fok!![]()
ik heb hem niet eens gezien btwquote:Op woensdag 30 juli 2008 15:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ha, Anthony Michael Hall, die suïcidale nerd van The Breakfast Club, doet ook mee in deze film. Nu weet ik gewoon dat TDK de topper van het jaar moet zijn!!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:59 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Zelfs zonder zijn dood zou er zeker over een Oscarnominatie gepraat worden. Heath Ledger is écht geweldig als de Joker.![]()
quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik wil ook wel de term beter i.p.v. leuker gebruiken hoor.
.
.
![]()
quote:De eerste Heath Ledger-copycat slaat toe!
In de Amerikaanse staat Michigan heeft de politie een man gearresteerd die posters en andere Batman-gerelateerde items uit een bioscoop probeerde te jatten. De twintigjarige man deed dat in vol Joker-kostuum: hij droeg een paarse jas en een groene pruik en had zijn gezicht net zo beschilderd als Batman's rivaal in The Dark Knight. Hij moet in augustus voor de rechter verschijnen.![]()
Hij een 115.000 die ook een 10 hebben gestemd op deze film. Zo raar is die reactie dus ook weer niet. Vergelijk je deze film nou met Michael Bay films?quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:01 schreef StrayDog het volgende:
[..]
Sorry hoor, ieder zijn mening maar deze reactie vind ik zo overdreven dat ik dan denk dat je of gewoon niet veel films gezien hebt of voor de rest alleen maar simpele Michael Bay films ed. kijkt.Facts don't care about your feelings![]()
Ik werd er totaal niet door gegrepen. En uitgediepte personages? Nou nou, dat viel wel een beetje mee, hoor.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:26 schreef Timo20 het volgende:
Een geweldige actiefilm, een thriller met goed uitgediepte personages en een ontzettend sterk scenario. En zeer zeker niet alleen "de zoveelste actiefilm
Ja, en het is dan ook echt een grootse rol!quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ha, Anthony Michael Hall, die suïcidale nerd van The Breakfast Club, doet ook mee in deze film. Nu weet ik gewoon dat TDK de topper van het jaar moet zijn!!
![]()
![]()
quote:Op woensdag 30 juli 2008 22:47 schreef Hankster het volgende:
Ja, en het is dan ook echt een grootse rol!
Een "Cop #3"-achtige rol.:')Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Mja "overhyped'; dat zegt natuurlijk niets over de film zelf tt.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:52 schreef Ace1 het volgende:
Maarja.. wel beeetje overhyped! Het stukje met het potlood was helemaal niet zo bijzonder. En nr 1 op imdb is hij ook niet waard
Maar die scene met potlood miste idd nogal wat timing. Iedereen in de bios zat zo van Wtf gebeurde daar - oh was dat een potlood...
Mja Two Face was een beetje lafjes. Zijn transformatie en zijn visuele voorstelling vond ik prima delen van dit subplot maar uiteindelijk werkt het naar een climax toe die nooit komt, vooral op het gebied van Eckhart's personage's karakter, waardoor zijn sluitscene weinig indruk maakt (imo). Met die kinderen er bij enzo; daar zit toch niemand op te wachten tt.
Het einde van de film was ook vrij zwak imo; de voorzet voor wat komen gaat is mooi gedaan maar de afsluiting van de film an sich was matig.
Ik vond de Joker duidelijk hét element in de film dat in principe goed was uitgewerkt (naast de visie op Batman die Nolan erop na houdt). Bale vond ik een erg 'afwezige' indruk maken, zowel in letterlijke zin als figuurlijke eigenlijk. Michael Caine en Morgan Freeman, mja, ik weet het niet. IMO, als een random gast op straat een van hun rollen had gedaan, was de film er niet minder op geworden. Nja.
Maar tis zeker een erg sterke film hoor, maar tis gewoon zo van, als je dit vergelijkt met Schindler's List, en die film eigenlijk één enkel element had dat beduidend minder was (de overgang van schindler van egotripper naar barmhartige), zo heeft The Dark Knight er eigenlijk (te) veel, maar Spielberg had het zelf door en deed een concessie. Nolan heeft het niet door of was te lui om er wat aan te doen, waardoor ik deze film ook lang niet zo 'intelligent' vindt als sommigen (imdb etc) je willen doen geloven dat-ie is.
[ Bericht 1% gewijzigd door Off-ShoRe op 31-07-2008 00:17:19 ]Ik doe hier niet aan mee.![]()
1. 9.2 The Dark Knight (2008) 173,151
2. 9.1 The Godfather (1972) 300,818
3. 9.1 The Shawshank Redemption (1994) 351,23
Gezakt van een gewogen 9.3 naar 9.2 en The Godfather is TSR weer voorbij.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Nee, hoor.quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:46 schreef Hankster het volgende:
Ach, hij zal zowiezo wel een vaste waarde in de top 5 blijven
Als een film op DVD uitkomt of op TV verschijnt, dan gaan ook de niet-fans en degenen die niet benieuwd waren naar de hype massaal kijken en dan zakt zo'n film altijd. Of fans zien 'm op DVD, komen tot bezinning en zien in dat die 10 toch wat overdreven was.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Ik hoop het. Maar bij een Shawshank werkte het nu juist precies andersom.What's it going to be then, eh?![]()
op yahoo is ie ook al langs the Shawshank Redemption en the godfather.
ook iron man heeft dit gepresteerd.
ik ga er vanuit dat deze twee binnen kort nog naar beneden zakken
1. Dark Knight
Yahoo! Users: A
2. Iron Man
Yahoo! Users: A-
3. Shawshank Redemption
4. Raiders of the Lost Ark
5. Godfather
Yahoo! Users: A-If I'm cut, do I not bleed?![]()
Was je met gehandicapten naar de bioscoop ofzo? En zelfs die hadden het nog wel begrepen denk ik. Misschien mis jij iets in je hersens, want die scene was gewoon geniaal, hele bios liep bij mij te lachen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 00:03 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Maar die scene met potlood miste idd nogal wat timing. Iedereen in de bios zat zo van Wtf gebeurde daar - oh was dat een potlood...Facts don't care about your feelings![]()
rofl.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Was je met gehandicapten naar de bioscoop ofzo? En zelfs die hadden het nog wel begrepen denk ik. Misschien mis jij iets in je hersens, want die scene was gewoon geniaal, hele bios liep bij mij te lachen.
Doe es normaal of zo met je onzin over gehandicapten.
Die scene was veel maar niet geniaal.Ik doe hier niet aan mee.![]()
Je sprak dus alleen voor jezelf toen je zei: "Iedereen in de bios zat zo van Wtf gebeurde daar - oh was dat een potlood...".quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:00 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
rofl.
Doe es normaal of zo met je onzin over gehandicapten.
Die scene was veel maar niet geniaal.
Ok misschien was gehandicapt iets te overdreven. Licht autistisch dan. Die scene was gewoon goed, nog niemand iets horen zeggen over slechte timing, behalve jij.Facts don't care about your feelings![]()
Nee.
"Iedereen in de bios" begon onzeker/nerveus te lachen, maar pas nadat men doorhad wat er eigenlijk gebeurde.
Die scene had 'in your face' moeten zijn dat wil zeggen in dat van de kijker. Hij kwam simpelweg niet over zoals die over had moeten komen.
Ik denk dat je als je die scene gaaf vindt, meer het idee erachter gaaf vindt dan de uitvoering zelf. Het idee is idd ook gaaf.Ik doe hier niet aan mee.![]()
Ik heb over die scène al verschillende verhalen gehoord van hoe de reacties waren. Bij mij in de zaal begon men gewoon te lachen (als in zwarte humor). Bij een vriend gingen mensen helemaal joelen en alles. En blijkbaar zijn er ook andere reacties mogelijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 21:15 schreef Off-ShoRe het volgende:
Nee.
"Iedereen in de bios" begon onzeker/nerveus te lachen, maar pas nadat men doorhad wat er eigenlijk gebeurde.
Die scene had 'in your face' moeten zijn dat wil zeggen in dat van de kijker. Hij kwam simpelweg niet over zoals die over had moeten komen.
Het is een scène die reacties oproept en dat vind ik alleen maar goed. Hij kwam volgens mij echt wel over zoals hij over had moeten komen. In your face dus.![]()
Ja, ik had geen moment dat ik dacht: he wat gebeurde er nou. Toen hij binnen liep met "let's do a magic trick" ofzo moest ik al grijnzen omdat er nu wel iets leuks moest gaan komen
tis allemaal zo in your face tegenwoordigI like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Nou ik weet niet welke film jij hebt zitten kijken en ik welke bios, want hier had zeker iedereen door wat er gebeurde. Wat ook logisch is, want die scene zit prima in elkaarquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 21:15 schreef Off-ShoRe het volgende:
Nee.
Ik denk dat je als je die scene gaaf vindt, meer het idee erachter gaaf vindt dan de uitvoering zelf. Het idee is idd ook gaaf.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu![]()
Film was prima maar geen meesterwerk vind ik, gewoon actie. BB deed me meer. Ledger deed t goed maar om m nu neer te zetten als een geniale acteur, er is natuurlijk veel make up en maniertjes.![]()
Was geen make-up hoor.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 01:08 schreef SunChaser het volgende:
Film was prima maar geen meesterwerk vind ik, gewoon actie. BB deed me meer. Ledger deed t goed maar om m nu neer te zetten als een geniale acteur, er is natuurlijk veel make up en maniertjes.2000 light years from home![]()
Het idee was goed, de uitvoering matig.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 01:00 schreef Cid het volgende:
[..]
Nou ik weet niet welke film jij hebt zitten kijken en ik welke bios, want hier had zeker iedereen door wat er gebeurde. Wat ook logisch is, want die scene zit prima in elkaar
maar het kan wel wat minder in your face idd
Ik doe hier niet aan mee.![]()
Zal toch wel blijven zakken even vrees ik..zeker met dit genre..quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:46 schreef Hankster het volgende:
Ach, hij zal zowiezo wel een vaste waarde in de top 5 blijvenAlex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''![]()
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 01:33 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Het idee was goed, de uitvoering matig.
maar het kan wel wat minder in your face idd
Blijf je er nou over doorgaan... Ga die scene nog een keer kijken man, je bent gewoon beetje traag van begrip.Facts don't care about your feelings![]()
Zelfs ik had het door en dat wil veel zeggenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 01:00 schreef Cid het volgende:
[..]
Nou ik weet niet welke film jij hebt zitten kijken en ik welke bios, want hier had zeker iedereen door wat er gebeurde. Wat ook logisch is, want die scene zit prima in elkaar
Vond hem niet zo grappig als de rest van de zal maar dat ligt gewoon aan mijn humor, maar wel een goede scene![]()
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 01:18 schreef SunChaser het volgende:Daar zit wel een enorme taalfout in, Sunnyboy.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
noujaquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:10 schreef DJ_Ryow het volgende:
allemaal meisjes applaudisseren toen de naam van Heath Ledger bij de aftiteling in beeld kwam
ik vond overigens wel dat hij goed acteerde, onwijs goed zelfs![]()
![]()
Hier had iedereen het over Johnny Depp als opvolger van Ledger maar ik hoorde op de radio dat (het gerucht gaat dat) hij misschien wel de Riddler gaat spelen.. Ook nog niet zo'n gek idee, benieuwd hoe dat eruit zou gaan zien!
Jeeuuhhh vanavond
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
The Joker moet je niet meer gaan vervangen, Heath Ledger deed het fantastisch. 14.gif
The Riddler zou wel een goeie zijn.![]()
Ik denk niet dat ze Depp daar voor moeten nemen. Maar als Nolan hem kiest zal het wel goed zijn
Enige echte minpunt aan de film was mevrouwtje Gyllenhaal vond ik.
Verder écht een topfilm. De actie was gewoon erg vet, maar ook het verhaal erachter en alle details waren geweldig. Meesterwerkje.![]()
En gezien, goed vermaakt.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Wil ik net kaarten bestellen is die kutsite van Pathe ontzettend traag.
Maar goed hopelijk vanavond eindelijk bekijken![]()
![]()
Mwa,
6,5.
Kan niet tippen aan de versie van Burton."I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman![]()
Echt geweldige film!!! De hele zaal was stil! heb super genoten en ook van de sexy batman .....
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
Forum Opties Forumhop: Hop naar: