Nu klopt het.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:52 schreef Ace1 het volgende:
Vond hem erg goed! Vooral de rol van heath natuurlijk...
Maarja.. ik vind hem wel een beeetje overhyped! Het stukje met het potlood vond ik helemaal niet zo bijzonder. En nr 1 op imdb is hij ook niet waard vind ik
Kunnen mensen niet gewoon aannemen dat elk waardeoordeel op een forum impliciet een mening is? Lijkt mij vrij logisch, en dan zijn we gelijk van dit soort zeikopmerkingen en suffe terechtwijzingen af.quote:
Het tempo van alle praatscènes was misschien hoog?:')quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:54 schreef Timo20 het volgende:
Ik zou zeggen: ga `m nog eens kijken![]()
Geen hoog tempo? de volgende degelijke actiefilm? een aantal goede scenes? Het is zoveel meer dan "een degelijke actie film". De film zit vol met geweldige scenes. En geen tempo? dude
Jouw vaste reactie als iemand een andere mening heeft dan jij.quote:
Eigenlijk is het dan niet meer dan logisch dat Se7en op nummer 3 moet komen te staan.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:40 schreef MikeyMo het volgende:
dus morgan freeman zit in de #1 en 2 van de top 250
Het verassingseffect doet het 'mquote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:12 schreef Operc het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het potlood stuk minder grappig had gevonden als ik van te voren al wist wat er ging gebeuren. Juist omdat je denkt dat het een simpele truuk is verwacht je de afronding ervan niet, maar als je al weet dat er "iets" gaat gebeuren is het verrassingseffect weg.
En nog meegekregen wat hij van de film vond?quote:Op maandag 28 juli 2008 22:55 schreef thettes het volgende:
Vanavond gezien in Pathe arena IMAX, en zowaar onze minister van onderwijs gespot in de zaal
De film zelf is overrated maar wel erg goed
Kan haast niet anders dan "goed" toch?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:46 schreef -Hans- het volgende:
[..]
En nog meegekregen wat hij van de film vond?
Jup, maar voor hetzelfde geld vond hij het een bagger film. Maar dan behoort hij wel tot de minderheid.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:06 schreef thettes het volgende:
[..]
Kan haast niet anders dan "goed" toch?
Dat is inderdaad een irritante gewoonte bij veel recente films. Bij The Dark Knight viel het me alleen niet echt op.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:20 schreef Cee het volgende:
Trouwens een nadeel van de film: onder haast iedere scène zat muziek. Slechts als het heeeeeeeeeel spannend ging worden (voorbeeld: 12 uur, de veerboten) wisten ze ze weg te laten, wat mij betreft had dat veel vaker gemogen. Leek af en toe wel een videoclip.
Bedoel je geïmplementeerde?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:20 schreef ebeaydojraes het volgende:
niet zozeer het plot, maar de geimpliceerde psychologische effecten is nu juist het meesterlijke eraan
Het viel mij wel op, maar bij The Dark Knight ergerde ik me er niet aan. Bij een serie als Law & Order hoor je altijd 40 minuten lang achtergrondmuziek, dat is echt enorm irritantquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:20 schreef Cee het volgende:
Trouwens een nadeel van de film: onder haast iedere scène zat muziek. Slechts als het heeeeeeeeeel spannend ging worden (voorbeeld: 12 uur, de veerboten) wisten ze ze weg te laten, wat mij betreft had dat veel vaker gemogen. Leek af en toe wel een videoclip.
Dat gevoel had ik dus ook maar ik denk ook dat door de aanwezigheid van zoveel spektakel bij een tweede keer kijken wel meer diepgang zult ontdekken. Al is het plot niet echt sterk(wat maakt het sterk? mis je misschien een twist?) maar dat hoeft ook niet als het gewoon goed uitgewerkt is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:03 schreef Zhenar het volgende:
Toch interessant dat de meeste lovende reacties roepen "Het potlood!!! FTW!111" "De batpod!!! Jee!
", "Heath
!" of "Goed acteerwerk!!!
". Toegegeven, die dingen maken de film zeker wel tof (met name het acteerwerk), maar over het plot (wat ik toch het zwakst vond aan de film) hoor je niet bijster veel. Kan iemand mij uitleggen wat daar nu zo briljant aan was? Ik heb echt het idee dat ik iets gemist heb, want het verhaal deed me gewoon niet zoveel. En dat vind ik jammer.
De muziek was nou niet echt afwisselend moet ik zeggen. Beetje matig zelfs...quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het viel mij wel op, maar bij The Dark Knight ergerde ik me er niet aan. Bij een serie als Law & Order hoor je altijd 40 minuten lang achtergrondmuziek, dat is echt enorm irritant.
De morele dilemma's en de drijfveren van de personages en zo. Je weet wel, die dingen die er vingerdik bovenop liggen en expliciet worden uitgelegd via monologen (meerdere keren), zodat zeker duidelijk wordt dat de film niet oppervlakkig is.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:03 schreef Zhenar het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat daar nu zo briljant aan was?
whehehe, sommige? Moet je eens kijken hoeveel mensen er 10'n hebben gegeven op imdb... Vind het zelf ook onterecht hoor maar er wordt geloof ik door dik 60% een 10 gegeven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:51 schreef Cid het volgende:Wat een reacties zeg...sommige blijven wat mij betreft een beetje te veel in de hype hangen hoor.
Nee het tempo van de film als geheel is gewoon erg hoog. Dat kun je niet ontkennen. Dat is geen meningquote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het tempo van alle praatscènes was misschien hoog?:')
Een geweldige actiefilm, een thriller met goed uitgediepte personages en een ontzettend sterk scenario. En zeer zeker niet alleen "de zoveelste actiefilmquote:Wat is het meer dan?
[..]
Zeker niet, maar wel als een mening gewoon feitelijk niet kloptquote:Jouw vaste reactie als iemand een andere mening heeft dan jij.
Iron Man is zeker leuker, maar het is IMO ook niet de bedoeling van TDK om leuk gevonden te worden. Daar ligt net het verschil met menig andere actie-/ superheldenfilmquote:Op woensdag 30 juli 2008 10:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond TDK erg goed, maar Iron Man bijvoorbeeld leuker.
Ik wil ook wel de term beter i.p.v. leuker gebruiken hoor.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:31 schreef Timo20 het volgende:
Iron Man is zeker leuker, maar het is IMO ook niet de bedoeling van TDK om leuk gevonden te worden. Daar ligt net het verschil met menig andere actie-/ superheldenfilm
Laat me dit goed begrijpen: als jij niet de IMDB lijst zou hebben gezien, maar de films gewoon rankte op basis van hoe goed je ze ten opzichte van elkaar vindt, dan zou je Shawshank een 9 hebben gegeven. Maar omdat je op IMDB zag dat dit het gemiddelde van de film omlaag zou halen, besloot je dan maar een 10 te geven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Het ligt ook een beetje aan het cijfersysteem van IMDB. Er is toch een heel groot verschil tussen 9 en 10. Hierdoor geven veel mensen eerder een 10 dus dat is opzich terecht. Ik kan Shawshank geen 9 geven, het is een geniale film, maar door een 9 haal ik het gemiddelde gewoon omlaag en word ik gedwongen om een 10 te geven, maar 9.5 was het perfecte cijfer geweest
Zelfs zonder zijn dood zou er zeker over een Oscarnominatie gepraat worden. Heath Ledger is écht geweldig als de Joker.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb de film nog niet gezien, maar is het ophemelgehalte van Heath niet wat overdreven? Alsof er postuum even een oscar voor em uitgereikt moet worden?
Sorry hoor, ieder zijn mening maar deze reactie vind ik zo overdreven dat ik dan denk dat je of gewoon niet veel films gezien hebt of voor de rest alleen maar simpele Michael Bay films ed. kijkt.quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:33 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
O MIJN GOD!!!!
Dit is echt de beste film die ik ooit heb gezien en ik overdrijf niet. Wat een acteerwerk, wat een soundtrack, wat een gadgets, wat een special effects. Chapeau Chapeau!
Als Ledger hier geen Oscar mee wint, dan weet ik het ook niet meer. Het is de beste acteerprestatie die ik ooit heb gezien. Geniaal!
Cijfer: 10
In de maand juli al zeggen dat een oscar binnen is, is altijd overdreven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb de film nog niet gezien, maar is het ophemelgehalte van Heath niet wat overdreven? Alsof er postuum even een oscar voor em uitgereikt moet worden?
quote:Op woensdag 30 juli 2008 10:33 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
O MIJN GOD!!!!
Dit is echt de beste film die ik ooit heb gezien en ik overdrijf niet. Wat een acteerwerk, wat een soundtrack, wat een gadgets, wat een special effects. Chapeau Chapeau!
Als Ledger hier geen Oscar mee wint, dan weet ik het ook niet meer. Het is de beste acteerprestatie die ik ooit heb gezien. Geniaal!
Cijfer: 10
ik heb hem niet eens gezien btwquote:Op woensdag 30 juli 2008 15:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ha, Anthony Michael Hall, die suïcidale nerd van The Breakfast Club, doet ook mee in deze film. Nu weet ik gewoon dat TDK de topper van het jaar moet zijn!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |