Mjah, ach, voor het verhaal, acteerprestaties en compositie maakt het eigenlijk geen hol uit natuurlijk, alleen zou ik er in dit geval nooit voor kiezen om de eerste keer deze film te gaan kijken op de meest beroerde kwaliteit, nee meneer! Ik ga dan gewoon naar de bios. Groot, helder beeld, scherp geluid op een volume zonder dat je rekening moet houden met de buren, totale overdondering. DAT wil je met een dergelijke film.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:12 schreef cwk het volgende:
Je bent toch wel echt een drol als je juist van deze film een Cam gaat kijken. Als het nou een kutfilm was kon ik er nog inkomen.
1 woord.. IMAXquote:Op woensdag 23 juli 2008 13:37 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mjah, ach, voor het verhaal, acteerprestaties en compositie maakt het eigenlijk geen hol uit natuurlijk, alleen zou ik er in dit geval nooit voor kiezen om de eerste keer deze film te gaan kijken op de meest beroerde kwaliteit, nee meneer! Ik ga dan gewoon naar de bios. Groot, helder beeld, scherp geluid op een volume zonder dat je rekening moet houden met de buren, totale overdondering. DAT wil je met een dergelijke film.
Ja tof, volgens de filmladder op filmtotaal.nl komt ie daar niet eens in in Pathe Arena. Daarnaast denk ik dat een normaal fatsoenlijke zaal de film al voldoende tot zijn recht laat komen, de meerwaarde van IMAX in die paar scenes is mijn inziens nihil... (al heb ik begins wel op IMAX gezien).quote:
Betere bronnen zoekenquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:16 schreef Skull-splitter het volgende:
Ja tof, volgens de filmladder op filmtotaal.nl komt ie daar niet eens in in Pathe Arena.
Vooruit, ik heb net 4 kaartjes gereserveerd voor morgenavond en de files van m'n pc afgegooid.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:12 schreef cwk het volgende:
Je bent toch wel echt een drol als je juist van deze film een Cam gaat kijken. Als het nou een kutfilm was kon ik er nog inkomen.
Waarom zou die zakken als die film werkelijk zo goed isquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:58 schreef Jnk18 het volgende:
Ik moet nog 3 dagen! wachte gvd mja ik hoop dat het waard is , die 9+ rating vind ik wel gaar hoor mja die zal wel zakken na de 250k votes ofsow..
Ja, smerigquote:Op woensdag 23 juli 2008 21:00 schreef Theebag het volgende:
The Joker, Jack Nicholson is er maar een clown bij. Let vooral op de potloodtruc.
Na 104,906 votes ook nog dezelfde cijfers.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:19 schreef Arcee het volgende:
Nieuwe IMDb-cijfers: User Rating: 9.5/10 (91,097 votes)
Gewogen cijfer nu 9.4 in de Top 250. Nog steeds ruim #1 dus.
Wat was er dan?quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:05 schreef bierjoost het volgende:
Wat een drama bij de IMAX aan het begin... Maar het mocht wat mij betreft de pret niet drukken!
Reserveringsnummerscomputer sloeg op tilt of zo, wat resulteerde in hele lange rijen (4 rijen van de counter t/m de uitgang), veel frustratie en van kassa naar kassa gestuurd worden, waar de nummers wel in zouden staan. Vervolgens gingen 2 medewerkers eerst iedereen tegenhouden de trappen op te gaan, waardoor dus een hele IMAX zaal (+wat andere bezoekers voor andere films) in de lobby stonden. Die 2 medewerkers moesten dus alle kaartjes controleren, wat erg lang duurde, zodat sommigen over ballustrade klommen of door maar gewoon langs de controleurs stormden. Al met al zat iedereen pas om 20.30 in de zaal.quote:
Ik ben het hier wel mee eens.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:18 schreef speknek het volgende:
Net gezien. Toffe film. Hij komt wat traag op gang, maar er zitten een paar heel goed opgebouwde setpieces in. Goed gewerkt met geluid ook.
Beste film allertijden? Neh, niet echt. Maar misschien dat ik hem nog eens een keer moet zien zonder hype. Heath Ledger zet inderdaad een dijk van een rol neer.
Hier kan ik mijzelf ook in vinden . Niet de beste film ooit maar Qua comic/Superhelden films is dit zeker het beste wat ik heb gezien .quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:24 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik ben het hier wel mee eens.
De tijd vloog trouwens erg snel voorbij. Ik had het idee dat er amper overbodige scenes inzaten en bleef dus makkelijk geboeid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Silencer op 24-07-2008 15:05:43 ]
quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:36 schreef Mr.Silencer het volgende:
Om te beginnen de film is geweldig.
Ik arriveerde om 18.45 bij Pathé Arena en alsnel zag ik dat het ontiegelijk druk was.
Gelukkig had ik mijn kaartje vorige week al online gekocht, dus ik dacht dat ik mijn kaartje wel even snel kon ophalen.
Dat was dus allesbehalve het geval.
Het bleek dat de reserveringen en de al gekochte kaartjes niet waren op te halen bij de ATM's en de kassa's waren op dat moment (nog) niet open.
Zelf kwam hier ik pas achter toen ik om 19.00 bij de ATM stond en de vrolijke melding kreeg:
"Geen reservering gevonden"
Toen mocht ik dus vrolijk in de rij gaan staan waar op dat moment 2 kassa's open waren.
Pas rond 19.35 was ik aan de beurt toen ik gelukkig zag dat er op één plek het systeem niet meer merkte.
Vervolgens werd er tegen mij verteld dat mijn kaartje al was opgehaald, waarschijnlijk omdat ik bij de ATM mijn barcode had laten scannen.
Toen moest er vervolgens weer iemand komen en dat duurde ook weer een aantal minuten, en toen eindelijk kreeg ik om 19.45 mijn kaartje.
Het viel me wel dat ik een hele andere stoel had, want ik zag al snel dat ik de in de derde ij kwam te zitten.
Online werd er namelijk vermeld dat ik een stoel in rij 16 had.
Gelukkig dat ik in de derde rij kwam te zitten, want dit was voor mij de eerste keer dat ik naar de IMAX was gegaan en de derde was qua kijkgenot een stuk beter.
BTW als je op de laatste rij onderin zit, kan je dit niet vergelijken met een mier die voor een breedbeeld tv zit?
De Pathé verdiend dan ook geen schoonheidsprijs.
Door alle bovenstaande problemen was de voorstelling ook een stuk later begonnen, rond 20.30 als ik niet vergis. Eerst nog een boel fucking reclames en toen een aantal trailers waar ik niet erg warm van werd.
Trailers:Gelukkig had ik mijn kaarten maandag al gehaald nadeel was wel dat ik onderaan zatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt...
Opzich wel te doen maar actiescenes zijn lastig te volgen als je steeds met je ogen over dat doek moet . Voor de rest is het wel te doen al zit je natuurlijk liever wat hogerI'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
Oh boy, dit is zeker geen "standaard actiefilmpje"quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:41 schreef shroomer het volgende:
So he die rating maakt me opeens wel heel erg nieuwsgierig, dacht een standaard actiefilmpje, maar hij zal toch wel erg goed zijn dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB:
User Rating: 9.5/10 (104,906 votes)![]()
Recensie Filmtotaal (5 sterren)
[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Silencer op 24-07-2008 01:54:29 ]
quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:59 schreef Hankster het volgende:
De soundtrack was hier en daar behoorlijk geslacht ja. Jammer, maar zo gaat dat maar al te vaak bij goede scores.
Maar dat mocht de pret niet drukken
Wat vonden we trouwens van het eindeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:07 schreef speknek het volgende:
Wat ik overigens ook wel een grote misser vond:Naah, dat vond ik echt totaal niet storend. Het voegde opzich vrij weinig toe hoe het daar boven verder afliep.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zowiezo is Ledger niet tijdens het filmen van The Dark Knight overleden.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:05 schreef speknek het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die ga ik zeker nog eens bekijken in de bios. En bring on that dvdquote:Gisteravond:
The Dark Knight
Met Batman Begins deed Christopher Nolan 3 jaar geleden wat iedereen voor onmogelijk had gehouden: de Batman franchise nieuw leven inblazen. Het werd terecht een mega succes en dus was het wachten op het vervolg. Die is er dan nu eindelijk. Na 3 hele lange jaren wachten was het gisteren eindelijk tijd voor de meest geanticipeerde film van het jaar: The Dark Knight.
Nolan bewandeld hier dezelfde weg die hij al insloeg met Batman Begins en neemt het nog een stapje verder: rauw van toon, een Gotham City dat nog steeds verdorven is en gebukt gaat onder de georganiseerde criminaliteit, snel gemonteerde actie scenes en geweldig acteerwerk.
De actiescenes zijn overzichterlijker gefilmd, iets wat voor velen een struikelblok was in het eerste deel. Hier is het allemaal een stuk beter te volgen.
Direct vanaf het begin zit de actie en de vaart in het verhaal en dat wordt steeds verder opgebouwd en komt tot een hoogtepunt in een geweldige climax die ruim 20 minuten duurt. Tijdens die hele 20 minuten blijft het tempo behouden.
Dit wordt nog eens ondersteund door een prachtige muzikale score die de donkere sfeer van de film extra benadrukt.
Dan het acteerwerk. Dit is helemaal de film van Heath Ledger. Hij trekt alle aandacht naar zich toe. Werkelijke iedere seconde dat ie in beeld is verbleken alle andere personages door zijn aanwezigheid. Hij zet The Joker echt neer als een maniakale psychopaat die oprecht huiveringwekkend is met een bizar gevoel humor. Iets dat wonderwel ontzettend goed werkt. Een niets minder dan briljante performance.
Ook Christian Bale is opnieuw in topvorm. Nieuwkomers Aaron Eckhart en Maggie Gyllenhaal zijn goed op hun plaats. Vooral het casten van Gyllenhaal in plaats van Katie Holmes heeft de film goed gedaan.
Wat valt er nog meer over te zeggen of aan toe te voegen? Eigenlijk niets. Dit is gewoon een film die je moet zien. Nolan heeft een nieuwe standaard gezet voor de striphelden verfilming en voor actie films in het bijzonder.
Dit is de beste blockbuster van de afgelopen jaren en misschien wel allertijden.
The Dark Knight is niets minder dan een meesterwerk!
IMDB Cijfer: 9,5/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
Het is zeker een knaller. Dit is een van die films waarvan je direct bij de end credits al weet dat over deze film over 20 jaar nog gesproken gaat worden. Tijd geleden dat ik dit gevoel had toen ik de zaal uitliep.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:37 schreef -Hans- het volgende:
Damn, de recensies zijn echt allemaal lovend. De 5 sterren recensies vliegen je om de oren en ook hier is het een en al enthousiasme. Wat een knaller deze film. Zal niet lang duren en dan ga ik 'm ook checken. Kan niet wachten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |