Is zeker niet dom hoor, maar het lijkt me sterk dat hij in de toekomst eventueel Bane zou gaan spelen (ik vraag me zowiezo af of hij wel voor zal komen in de Nolan films). Ik had het zelf niet eens zo gezien, maar het zou een leuke referentie kunnen zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:12 schreef RedGuy het volgende:
Zou die grote neger niet een eventuele Bane kunnen zijn? Of roep ik iets heel doms?.
Ja!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:28 schreef Operc het volgende:
Dat er geen deel drie hoeft te komen bedoel je?
De verhaallijn van Ra's, Talia en Batman is goed uitgewerkt in de tekenfilmserie vind ik, en zou ook een mooie zijn om aangepast terug te brengen in filmformat IMO.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:11 schreef Hankster het volgende:
[..]
Wat betreft de opmerking van Goyer; het zou dan wel zo interessant zijn om Talia in het verhaal te verwerken. Zou een mooi aanknopingspunt naar BB zijn. En verder zou The Riddler natuurlijk ontzettend gaaf kunnen worden, net als Deadshot.
Ik zie deze film, samen met Batman Begins, gewoon als introductie op de batman films zeg maar en daar zijn ze heel goed in geslaagd. Hoe hij nu verder allerlei andere schurken gaat bestrijden geloof ik eerlijk gezegd wel.quote:
Dan ga jij de oude films nog een keer kijken als ik van de nieuwe meesterwerkjes genietquote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:38 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik zie deze film, samen met Batman Begins, gewoon als introductie op de batman films zeg maar en daar zijn ze heel goed in geslaagd. Hoe hij nu verder allerlei andere schurken gaat bestrijden geloof ik eerlijk gezegd wel.
Me too!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:48 schreef linebear het volgende:
eindelijk is het zover.... vanavond ga ik hem bekijken
Hij was ook wel geweldig!quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:44 schreef Merkie het volgende:
De zaal ging klappen na de potloodtruc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MinpuntenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik daar een getal op zou moeten plakken, dan zou dat een 8 zijn. Ledger voldeed aan de hype, de film niet echt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 14:59 schreef dyonvbaal het volgende:
Wat ik trouwens ook wel grappig vondDat zei m`n broer ook alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben benieuwd.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:28 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Bij ons begon iedereen ook te juichen toen:Dat was epischSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 18:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
MinpuntenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik daar een getal op zou moeten plakken, dan zou dat een 8 zijn. Ledger voldeed aan de hype, de film niet echt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beste Joker momenten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Silencer op 25-07-2008 21:37:23 ]![]()
Vandaag: User Rating: 9.5/10 (124,766 votes)quote:Op donderdag 24 juli 2008 22:30 schreef Arcee het volgende:
Na 115,340 votes nog steeds dezelfde cijfers op IMDb.
Gewogen cijfer op #1 nu een tiende omlaag naar een 9.3.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!![]()
En The Godfather is gezakt naar #3quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vandaag: User Rating: 9.5/10 (124,766 votes)
Gewogen cijfer op #1 nu een tiende omlaag naar een 9.3.![]()
.
2000 light years from home![]()
Overigens best een interessante discussie over wie er nu de volgende schurk wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:53 schreef WanEnOonlie het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 25-07-2008 22:30:21 ]![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:08 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:10 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Silencer op 25-07-2008 22:21:34 ]![]()
Kom net terug van de bios. En ik moet zeggen het heeft me de volle 152 in de greep gehouden.
The Joker is fantastisch en ik moet zeggen dat ik niet voorbereid was op de 'potloodtruc'WOW!
Gewoon te ziek die joker.
Mijn momenten van lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 22:04 schreef WanEnOonlie het volgende:
Overigens best een interessante discussie over wie er nu de volgende schurk wordt.Catwoman heeft Warner Bros waarschijnlijk een grote kater opgeleverd, aangezien de film $85 miljoen kostte en in de VS maar $40 miljoen opleverde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben dus benieuwd of de Nolan broers de volledige vrijheid krijgen om dit karakter opnieuw te introduceren, als ze dit tenminste van plan zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 25-07-2008 23:17:09 ]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien moet er iemand een spoilertopic openen, want het wordt wat veel nu.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Speculatie over toekomstige films mag wel buiten spoilers, toch?![]()
Stel dat ze Catwoman gaan doen... Michelle Pfeiffer als Catwoman was de shit. Wie zou dat kunnen toppen? You better recognize, bitches
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(![]()
Bij deze:quote:Op vrijdag 25 juli 2008 23:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien moet er iemand een spoilertopic openen, want het wordt wat veel nu.
The Dark Knight - Spoiler topic![]()
Tijd: 22:00
Vanavond heb ik samen met honderden (!) andere mensen de film gezien. Ik heb al heel wat films in de MustSee bios gezien en ik heb me heel vaak afgevraagd of die toko daar wel goed draait, maar na vanavond zet ik die twijfel even van mij af. Nooit, maar dan ook echt nooit was het daar zo druk vanwege een bepaalde film. MustSee kon het zelfs permitteren om het standaard tarief met een euro te verhogen. Who cares? De Batman film is een mustsee en daar betalen de mensen echt wel een euro meer voor. De wachttijd voor de kassa was zoals altijd weer een drama en het schoot niet op. 3 rijen tot aan de toegangsdeur en zelfs 5 minuten voor 22:00 kwamen er nog groepen(!) mensen aangelopen die, gelukkig voor hun, hadden gereserveerd.
De dame aan de kassa was in een goede bui want ineens gooide ze er een grappige opmerking tegenaan dat het was uitverkocht. Geschrokken gezichten in de rij maakte al snel plaats voor – her en der – een cynisch lachje toen de mevrouw aan de kassa met een brede glimlach vertelde dat het slechts een grapje was. De opluchting was van de gezichten te lezen, maar het gaf wel aan hoe graag de mensen de film willen zien.
De film zou om 22:00 beginnen maar dat werd wel een kwartier later want er moest nog worden schoongemaakt.
Misschien was ik nog een beetje onder de indruk van de enorme toestroom van de mensen want het begin vond ik wat lastig te volgen. Wie is nou wie en wie doet wat. Het duurde even voor ik dat doorhad. Maar ik zal een lang verhaal niet langer maken dan nodig is want het is inderdaad een dijk van een film. De verwachting was heel erg hoog en misschien in het begin wel te hoog, maar de film ontpopt zich in een intrigerend, fascinerend en uiterst boeiend (meeslepend) schouwspel.
Het bierflesje in mijn hand heeft het overleefd maar er waren momenten.. bloedstollend spannend! De rol van de joker is er eentje die zich moeilijk laat omschrijven. Superlatieven schieten eigenlijk te kort en ja, de potloodscène is geniaal.
Ben je op heel korte termijn van plan te gaan dan is reserveren misschien geen slecht plan. De film is niet een beetje hot maar is super hot!
Vorige week zat ik met dertig man te kijken naar The Happening Strangers. Het contrastverschil een week later is toch wel heel erg groot. Wat een hit !
[ Bericht 0% gewijzigd door -Hans- op 26-07-2008 02:28:07 ]![]()
Dark Knight ook in Nederland grote hitquote:AMSTERDAM (ANP) - De nieuwe Batman-film The Dark Knight is ook in Nederland een enorm succes. Op de openingsavond bezochten bijna 25.000 bezoekers de film van regisseur Christopher Nolan.
Dat zijn er ruim 15.000 meer dan op de eerste avond van Batman Begins, het vorige deel uit 2005. Dat heeft distributeur Warner Bros. zaterdag bekendgemaakt.
Geen enkele film trok dit jaar in Nederland meer bezoekers op de premièredag.![]()
Wat is dit? Een review van een bioscoopservicequote:Op zaterdag 26 juli 2008 02:02 schreef -Hans- het volgende:
Tijd: 22:00
Vanavond heb ik samen met honderden (!) andere mensen de film gezien. Ik heb al heel wat films in de MustSee bios gezien en ik heb me heel vaak afgevraagd of die toko daar wel goed draait, maar na vanavond zet ik die twijfel even van mij af. Nooit, maar dan ook echt nooit was het daar zo druk vanwege een bepaalde film. MustSee kon het zelfs permitteren om het standaard tarief met een euro te verhogen. Who cares? De Batman film is een mustsee en daar betalen de mensen echt wel een euro meer voor. De wachttijd voor de kassa was zoals altijd weer een drama en het schoot niet op. 3 rijen tot aan de toegangsdeur en zelfs 5 minuten voor 22:00 kwamen er nog groepen(!) mensen aangelopen die, gelukkig voor hun, hadden gereserveerd.
De dame aan de kassa was in een goede bui want ineens gooide ze er een grappige opmerking tegenaan dat het was uitverkocht. Geschrokken gezichten in de rij maakte al snel plaats voor – her en der – een cynisch lachje toen de mevrouw aan de kassa met een brede glimlach vertelde dat het slechts een grapje was. De opluchting was van de gezichten te lezen, maar het gaf wel aan hoe graag de mensen de film willen zien.
De film zou om 22:00 beginnen maar dat werd wel een kwartier later want er moest nog worden schoongemaakt.
Misschien was ik nog een beetje onder de indruk van de enorme toestroom van de mensen want het begin vond ik wat lastig te volgen. Wie is nou wie en wie doet wat. Het duurde even voor ik dat doorhad. Maar ik zal een lang verhaal niet langer maken dan nodig is want het is inderdaad een dijk van een film. De verwachting was heel erg hoog en misschien in het begin wel te hoog, maar de film ontpopt zich in een intrigerend, fascinerend en uiterst boeiend (meeslepend) schouwspel.
Het bierflesje in mijn hand heeft het overleefd maar er waren momenten.. bloedstollend spannend! De rol van de joker is er eentje die zich moeilijk laat omschrijven. Superlatieven schieten eigenlijk te kort en ja, de potloodscène is geniaal.
Ben je op heel korte termijn van plan te gaan dan is reserveren misschien geen slecht plan. De film is niet een beetje hot maar is super hot!
Vorige week zat ik met dertig man te kijken naar The Happening Strangers. Het contrastverschil een week later is toch wel heel erg groot. Wat een hit !
?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter![]()
Nee, want anders zou ik daar alleen iets over schrijven en niet over de film. Geloof dat het laatste gedeelte van mijn reactie over de film gaat, maar misschien vergis ik me wel..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat is dit? Een review van een bioscoopservice?
![]()
![]()
Kwam er net pas achter dat de acteur die The Joker speelt overleden is
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009![]()
3 hele zinnen. Poepoe...quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:40 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Nee, want anders zou ik daar alleen iets over schrijven en niet over de film. Geloof dat het laatste gedeelte van mijn reactie over de film gaat, maar misschien vergis ik me wel..
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter![]()
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:42 schreef denthemen het volgende:
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:40 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Nee, want anders zou ik daar alleen iets over schrijven en niet over de film. Geloof dat het laatste gedeelte van mijn reactie over de film gaat, maar misschien vergis ik me wel..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:42 schreef denthemen het volgende:
Facts don't care about your feelings![]()
i lolledquote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Wat is dit? Een review van een bioscoopservice?
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?![]()
Dit schreef ik elders:
Ik had het niet verwacht, maar ik heb genoten van de "achtbaanrit", zoals sommigen het noemen. Moordend tempo, uitstekende practical effects, goede stunts en lekker duister qua toon. Van mij zul je geen gelul horen over hoe TDK geen stripverfilming is maar een misdaad-actiefilm, want dat is gewoon neerbuigende quatsch. TDK is een stripverfilming in hart en nieren. Maar dan eentje die zijn basismateriaal voor de verandering eens bloedserieus neemt. Dus het is uiteraard óók een misdaadfilm. Dat wist ik zelf natuurlijk allang, maar sommige lopen nog een beetje achter. Vandaar.
Maar goed, de film. Het meest geslaagde element is natuurlijk de rol van Heath Ledger als Joker. Eng zou ik hem niet willen noemen, maar hij weet blijkbaar goed hoe je een gewetenloze psychopaat gestalte moet geven zonder dat zijn clowneske trekjes op de zenuwen gaan werken. Hulde voor hem. Het grote nadeel van zo'n kleurrijke rol en de bijbehorende aceerprestatie is dat vooral de acteurs in de minder spectaculaire rollen (en daar reken ik ook Batman/Bruce Wayne toe) eigenlijk per definitie van het scherm gespeeld zullen worden. En dat is hier ook heel duidelijk het geval. Christian Bale is natuurlijk een prima acteur, maar hij speelt zijn Bruce Wayne niet veel beter dan de andere acteurs die de rol vertolkt hebben. En Michael Caine en Morgan Freeman, hoewel verreweg de meest getalenteerde acteurs in de hele film, spelen een beetje op de automatische piloot. En Maggie G is Een gematigd getalenteerde actrice in een ondankbare kloterol. Hmz. Dan blijft nog over Aaron Eckhart, die wel een goede rol neerzet, maar eveneens niet kan tippen aan Ledger. Tja.
Gelukkig klinkt dit allemaal ernstiger dan het in de praktijk is. Nee, wat ik vervelender vind, is dat de film weliswaar an sich hele interessante vragen stelt, maar dit op een nogal opzichtige manier doet. Bijna alle vermeende moreel-filosofische diepgang moet voortkomen uit de dialogen, waarbij de acteurs nog nét niet rechtstreeks in de camera kijken en het publiek vragen of ze a.u.b even willen luisteren en meedenken! Er zit geen flow in ofzo. Dit heeft me wel een beetje verbaasd en het haalt de kwaliteit van het scenario een eind naar beneden. Tenminste, als je erover na gaat denken, want de film is erg goed in het verbloemen van zijn imperfecties. Het is niet alsof je het als kijker niet voor lief neemt ofzo in zo'n "achtbaan". Maar het blijft een fors minpunt.
Wél erg geslaagd is de dynamiek tussen Batman en Joker. Joker is het leukst om te zien, maar hij zet Batman wel op een aantal buitengewoon interessante manieren voor het blok. In combinatie met diens reactie daarop blijft de boel fris en levendig, maar nergens luchthartig. Two Face past daar met zijn haastige ontwikkeling meestal wat minder goed tussen, maar gelukkig speelt hij later een fundamentele rol in het conflict. En die was fantastisch. Dus daar waar de intellectuele lading een beetje gemakzuchtig lijkt, komt de psychologische spanning goed uit de verf. Zulke kwaliteiten heb ik niet in Batman Begins aangetroffen, dus hulde voor Ledger en regisseur Nolan.
Nolan heeft trouwens sowieso een hoop bijgeleerd sinds BB. Actiescenes zijn niet zijn forté, zoveel is duidelijk, maar het is ook niet meer de [hyperbool] onooglijke bende die hij er voorheen altijd van maakte [/hyperbool]. Alles ziet er degelijk en strak uit, voor zijn doen, en ik vind het tof dat alle stunts en acties gewoon op de ouderwetse manier worden uitgevoerd. Niemand in Nolan's Gotham beschikt over bovennatuurlijke krachten, dus er is geen noodzaak voor veel CG. Het resultaat is dat alles er (met uitzondering van Two Face, die wel CG heeft en nog van baggerkwaliteit ook) "echt" uitziet. Dat het allemaal wel met wat meer flair had gekund kan ik ze daarom wel vergeven. Dat de film aan het eind een beetje inkakt ook wel.
Dus. Mijn kanttekeningen zijn niet gering, maar ik heb me desondanks echt prima vermaakt. Met een moordend tempo, een beste score, een glansrol van een overleden acteur en geweldige art direction kun je blijkbaar alles wegpoetsen. Ik hoop alleen wel dat de hype binnenkort een beetje afneemt, want ik vind niet dat de film de status van instant klassieker heeft verdiend. Het is geen meesterwerk, laten we daar in vredesnaam eerlijk over zijn. Het zou leuk zijn geweest als dat wel zo was geweest, maar ik ben vooralsnog blij dat ik eindelijk eens een kijkenswaardige live action Batman-film (die zichzelf niet presenteert als campy) heb gezien. Misschien dat deel 3 dan een échte topper kan worden
7/10Searchers after horror haunt strange, far places.![]()
Mooie review.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:56 schreef Interloper het volgende:
...
Wat betekent: 'die zichzelf niet presenteert als "campy"'?
Ik denk dat deel 3 best heel goed kan worden maar nooit zo mooi als deze wordt omdat er geen toffere villain is als de Joker.(die deze film ook echt gemaakt heeft)I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: