abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60090015
Vorige deel: Het grote kleine babietjes topic deel 152

Babietjes

27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Anna Sophie, dochter van rodesappigeaardbei
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
***01 juli 2008: Koen Jurriaan, zoon van LovelyLady***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Webkim op 25-07-2008 23:46:11 ]
Fake it till you make it...
pi_60090024
Kopietje van mn laatste berichtje in het vorige topic:

Lena aan het kruipen, wauw knappe meid!!!

Tico, hier geen Hoogvliet dus huggies in de reclame gaat niet lukken. Ik hou het even in mn achterhoofd. Ik ga eerst afwachten hoe dat zwemluierbroekje zit dat ik opgestuurd krijg.

Mirte die kruipt nog niet, maar heeft sinds gister wel door dat ze rollend ook best kan komen waar ze komen wil. Het rollen ging al een tijdje goed, maar veel meer dan heen en weer deed ze niet. Gisteren ging ze doelgericht op weg naar de deur naar de gang
Vanmorgen in bed had ze haar zinnen gezet op het horloge van papa wat net buiten bereik op het nachtkastje lag. Ze kwam er uiteindelijk wel na heel wat rekken en strekken en het was niet leuk dat papa daarna al heel snel zn horloge terug wilde .
pi_60090062
Rollende kindjes Ik kwam vroeger ook rollend waar ik wezen wilde, kruipen ging ik pas doen toen ik kon lopen
En Saartje is lief Dat wilde ik ff kwijt
Saartje
pi_60090191
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Rollende kindjes Ik kwam vroeger ook rollend waar ik wezen wilde, kruipen ging ik pas doen toen ik kon lopen
En Saartje is lief Dat wilde ik ff kwijt
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60090857
Lena aan de kruip, wat goed zeg!!

Hier een jochie, met bijna een 6e tand door.. Het midden is al door, maar de zijkanten moeten nog. Hopelijk vandaag of morgen, want ben die vieze luiers nu wel zat
Gisteren heeft papa de zandbak afgemaakt, dus Chris heeft lekker met zand gespeeld.. Was even wennen, maar wel leuk. Lekker knijpen, en dan je handje open, en weg glijd het zand..
En hij heeft vanochtend een stukje langs de tvkast geschuifeld.. ik had een favoriet speeltje net een metertje naast hem gelegd. En hij ging heel voorzichtig, stapje voor stapje opzij Weer een leuke voor het CB woensdag..

Nog even een vraagje: hoe doen jullie de grote kleintje onder de douche/bad? We gingen steeds met Chris onder de douche zitten, maar hij wil nu alleen maar kruipen, en dat is natuurlijk veel te link op de gladde tegels.. De tummytub is te klein, en het badje op de standaard te wiebelig.. Zou een badje op de grond werken, of is dat ook nog onstabiel? Of misschien maar een cementkuip gaan halen
Hij vind het heerlijk in het water, dus wil hem ook niet even snel onder de douche doorhalen en weer eruit..
pi_60090908
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:11 schreef Deepfreeze het volgende:

Hier een jochie, met bijna een 6e tand door.. Het midden is al door, maar de zijkanten moeten nog. Hopelijk vandaag of morgen, want ben die vieze luiers nu wel zat
Gisteren heeft papa de zandbak afgemaakt, dus Chris heeft lekker met zand gespeeld.. Was even wennen, maar wel leuk. Lekker knijpen, en dan je handje open, en weg glijd het zand..
En hij heeft vanochtend een stukje langs de tvkast geschuifeld.. ik had een favoriet speeltje net een metertje naast hem gelegd. En hij ging heel voorzichtig, stapje voor stapje opzij Weer een leuke voor het CB woensdag..

Nog even een vraagje: hoe doen jullie de grote kleintje onder de douche/bad? We gingen steeds met Chris onder de douche zitten, maar hij wil nu alleen maar kruipen, en dat is natuurlijk veel te link op de gladde tegels.. De tummytub is te klein, en het badje op de standaard te wiebelig.. Zou een badje op de grond werken, of is dat ook nog onstabiel? Of misschien maar een cementkuip gaan halen
Hij vind het heerlijk in het water, dus wil hem ook niet even snel onder de douche doorhalen en weer eruit..
Lijkt mij een hele goede en die zijn ook niet zo duur.
  maandag 14 juli 2008 @ 10:48:41 #7
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60091590
quote:
http://www.bibabath.com/nl/index.html Misschien is dit wat? Toch nog een bad, onder de douche .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 14 juli 2008 @ 10:49:52 #8
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_60091612
Bla, wat naar zeg. Hopelijk is ze weer helemala opgeknapt na die twee weken en mogen jullie haar weer lekker mee naar huis toe nemen.

Kruipen! Wat knap!

Gisteren hebben wij vol verbazing naar het bovenste deel van Yade haar gebit gekeken. Het lijkt er namelijk op dat Yade haar voortandjes doorkomen.... Knut is geboren met een tandje en het zit ook ijn zijn familie. Ik ben benieuwd, misschien is het wel niet zo, we kijken het wel aan. Ze lijkt er in ieder geval niet echt last van te hebben. We zijn gisteren ook voor het eerst naar de dierentuin toe geweest and Yade heeft volop genoten van de buitenlucht. Het is echt een buitenkindje, ze vind het heerlijk om te wandelen of gewoon buiten te zitten.
pi_60091835
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:49 schreef Silmarwen het volgende:

Gisteren hebben wij vol verbazing naar het bovenste deel van Yade haar gebit gekeken. Het lijkt er namelijk op dat Yade haar voortandjes doorkomen.... Knut is geboren met een tandje en het zit ook ijn zijn familie. Ik ben benieuwd, misschien is het wel niet zo, we kijken het wel aan. Ze lijkt er in ieder geval niet echt last van te hebben. We zijn gisteren ook voor het eerst naar de dierentuin toe geweest and Yade heeft volop genoten van de buitenlucht. Het is echt een buitenkindje, ze vind het heerlijk om te wandelen of gewoon buiten te zitten.
Zodan, Yade is dan wel een echte vroege met tanden! Hier is echt nog niets te zien.

Had ik trouwens al gezgd dat we hier bezig zijn met koemelk terug in het dieet? Vrijdag 50cc melk gedronken...geen reactie. Zaterdag 50cc en wat producten met melksporen (macaroni met kaas ) en gister alleen brood met melk. En tot zover geen reactie!

Nu zit ze natuurlijk op het kdv dus probeer ik het verder in de vakantie. Dag 1: 50 cc, dag 2 3x 50 cc dag 3 3x 100 cc en dag 4 3x 150cc. Maar omdat ze dus op het kdv verblijf zit wil ik de leidsters er niet mee belasten voor het geval dat ze opeens wel reageerd. Dus in de vakantie hebben we alle tijd.

Verder als we de melk terug hebben in het dieet (of niet) mogen we verder met bijvoeden. Ik heb een lijstje met groenten en fruit die ik haar mag geven vanaf 6 maanden. Liever beginnen met de groente en beginnen met 1 theelepel per dag. Dat 3 dagen achter elkaar en als er een reactie komt meteen stoppen. Vanaf 6,5 maand mag ik brood geven. En als Jen 7 maanden is heb ik weer een afspraak met de dietist.

Voor groente en fruit geven ben ik van het geven van stukjes, die ze zelf kan pakken en gewoon lekker vers ipv uit een potje. Ik heb even achter op een potje "banaan" gelezen, maar daar zit wel wat meer in dan alleen banaan....
pi_60091997
Tico, wat fijn dat het goed lijkt te gaan met de melkproducten! Dan blijft alleen ei over?

En Yade, nu al tandjes! Die is er lekker vroeg bij!!

Dat bibabad ziet er leuk uit!, alleen wel een beetje prijzig.. maarja, een cementkuip vouw je niet zo makkelijk op. We denken verder..
  maandag 14 juli 2008 @ 11:13:38 #11
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60092082
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Tico, wat fijn dat het goed lijkt te gaan met de melkproducten! Dan blijft alleen ei over?

En Yade, nu al tandjes! Die is er lekker vroeg bij!!

Dat bibabad ziet er leuk uit!, alleen wel een beetje prijzig.. maarja, een cementkuip vouw je niet zo makkelijk op. We denken verder..
Ook vervelend, maar een stuk minder vervelend dan koemelk en ei.
  maandag 14 juli 2008 @ 11:31:24 #12
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60092470
Bla, ik lees nu pas dat Dana nog 2 weken in het ziekenhuis moet blijven wat rot! Maar wel heel fijn dat jullie er zo vroeg bij waren en ze niet eerst heel ziek is geworden. Veel sterkte!

En Tico, wat goed! Hopelijk blijft het zo goed gaan!

DF, is zo'n antislipmat of antislip stickers ofzo niet wat voor jullie douche?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_60092599
Deepfreeze, antislip stickers? Of een antislipmatje?
Hier douchen we ook meestal samen met haar, omdat ze wil staan en dat is toch glad. Binnenkort weer een eigen douche (wonen tijdelijk in) en dan overwegen we dus ook stickers of een matje.

Ticoo, fijn dat het provoceren goed gaat. Duimen dat het zo blijft op vakantie!
pi_60092612
quote:

Ik heb hier nog een hoge douchebak staan, een hoekbad formaat douchebak, zo'n 90 cm bij 90 dus en een ronde voorkant oftewel 1/4 rond, en ik gok zo'n 55 cm hoog.

lastig te krijgen volgens mij. ik had hem volgens mij bij de Wehkamp besteld ooit, maar hij is hier gratis af te halen .

ideaal, passen twee kleine kinderen (dreumes + kleuter) in of 1 volwassene die niet persé zijn/haar benen hoeft te strekken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 14 juli 2008 @ 11:40:49 #15
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60092657
Ik ben er ook superblij mee!! Ik neem op vakantie nu ook kv mee HA nummer 1. Dat is op aanraden van de dietist voor het geval dat er iets gebeurd. Maar Ha is toch een stukje goedkoper dan pepti en ook verkrijgbaar in zakjes voor 100cc. Zo hoef ik dus geen hele bus aan te schaffen en als die opengaat niuet een hele zwik weg te gooien.
  maandag 14 juli 2008 @ 11:45:03 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60092747
Anna ging een hele tijd in een wasmand in bad. Een stevige, voor dat doel gekocht. Sinds de verhuizing gebruiken we hem als wasmand en gaat Anna in de douchebak (best diep) in bad of onder de douche.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60093634
Yade nu al tantjes...jij bent er op tijd bij meisje

Tico fijn dat het goed lijkt te gaan
  maandag 14 juli 2008 @ 12:34:09 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_60093794
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:11 schreef Troel het volgende:
Als katjes muizen, dan mauwen we ze niet...

Dat is zo waar! Toen ik vanochtend wakker werd en dacht, hey, Ruben nog niet gehoord, gluurde ik even om zijn kamerdeur. Had hij doodleuk de klamboe in bed zitten trekken en zat daar mee te spelen (Klamboe lag naast het bed (ik dacht onbereikbaar)) Toch grappig dat ze zo vroeg al doorhebben dat als ze iets doen waarvan ze eigenlijk wel weten dat het nietmag, ze dan zo stil zijn (ik gok tenminste dat ze dat wel doorhebben)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 juli 2008 @ 13:12:28 #19
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_60094625
Dat laatst eviel mij inderdaad ook op Ticootje, er zitten behoorlijk wat "bijproducten" in zo'n dergelijk potje
Daarom ik gekozen voor een staafmixer en vers fruit. Zo wordt het ook net zo fijn als je t hebben wil en bestaat het alleen uit het fruit dat jij je kleintje wil geven.
Ook voor de verse warme hap zweer ik bij mn staafmixer, alhoewel ik zo af en toe de zachtere groente ( bloemkool broccoli etc ) nu gewoon prak.
Maar natuurlijk hoop ik voor je dat er geen negatieve reacties komen op het "dieet".

Hier heeft Rachel ( bijna 8 maanden ) Het rupsen volledig onder de knie en rupst door de hele kamer. Rupsen is meer buikschuiven en zich dmv armpjes vooruit slepen met vlakke hand en gestrekte armpjes, en heel af en toe een pamperkontje dat omhoog komt.
Het tanden leed is na 4 dagen nog steeds niet over hier, t lijkt wel of t tandje blijft hangen, de scherpe randjes zijn er half uit en na elke gewone voeding moet ik hier echt de boel aantippen met Detinox zodat ze even rustig kan slapen zonder gillend wakker te worden. Arm meisje.
Nu lekker met Oma naar de kinderboerderij zodat ik heel even n momentje voor mezelf had <3

Oh ja en Bla natuurlijk heel veel sterkte Wat goed dat ze er zo snel bij waren en dat alle betrokken artsen zo allert hebben gereageerd !
Geef Dana maar een hele dikke knuf en jezelf en lief ook natuurlijk
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 14 juli 2008 @ 13:27:21 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60095009
Het is gelukt

Geen frusti gemopper en gehuil meer omdat het draaien van rug naar buik niet lukt...

Nu nieuw frusti gehuil en gemopper omdat terugdraaien niet lukt en ze het zat is op dr buik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60096437
DF, babybadje in de douchebak zetten? Als die stevig staat kiept ie volgens mij echt niet zomaar om. Wij hebben een zitbadje wat laatst in de aanbieding was bij de Leenbakker voor 25 euro.

Mirte geniet met volle teugen , ze kunnen erin tot zo'n 25 kilo geloof ik.
  maandag 14 juli 2008 @ 14:38:09 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_60096803
Die is leuk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 juli 2008 @ 14:49:03 #23
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60097037
quote:
Op zondag 13 juli 2008 21:45 schreef Lishe het volgende:
Enehm, tromgeroffel... Lena kruipt!
De knappert!!
pi_60097103
Maar dan heb je - lijkt mij zo op de foto - al wel een behoorlijk grote douche nodig
pi_60097524
We hebben niet eens een douchebak. Alleen een ruimte van 1 bij 2 meter, met aan een kant een wasbak, en de andere kant de douche.. Alleen halverwege de tegelvloer een afloopje, zodat het water niet de gang oploopt
Maar dat ding van de leenbakker vind ik er maar maf uitzien. Zit er dan nog een laagje water in, en een zitje ofzo? Ik denk dat we maar eens een babybadje op de grond gaan proberen..
In ieder geval bedankt voor het meedenken! Denk dat het ook wel beter wordt als hij kan staan, maar zit nu net even in een klim/klauter/kruip-fase...
  maandag 14 juli 2008 @ 15:10:44 #26
14746 k_i_m
pi_60097562
En de IKEA kinderstoel? Ik meen me te herinneren dat er hier wat mensen posten die kind met stoel en al onder de douche zetten .
In my life
Why do I smile
  maandag 14 juli 2008 @ 15:41:30 #27
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60098338
quote:
Op maandag 14 juli 2008 15:10 schreef k_i_m het volgende:
En de IKEA kinderstoel? Ik meen me te herinneren dat er hier wat mensen posten die kind met stoel en al onder de douche zetten .
Die heb ik
En hij is inderdaad steviger dan ik dacht.
  maandag 14 juli 2008 @ 15:56:05 #28
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60098767
Babybadje en dan zitten heeft hier wel gewerkt deepfreeze, en nog steeds. Emma gaat vaker in dat badje dan in het grote bad,kost een stuk minder water. Wel een paar keer duidelijk maken dat klimmen uit het bad niet gewenst is

En de ikeastoel hebben wij ook,functioneerde ook heel goed als badzitje als ze van top tot teen onder het eten zat. En met 12 kilo is hij nog steeds heel stabiel, sterker nog niet lang geleden zat Lotus van 4 er nog in zonder problemen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60099476
Chris heeft laatst ook in die ikea stoel gezeten (in de ikea) dat paste nog mooi. En vond ik ook wel stabiel (bij 11 kilo). Maar ik denk dat het dan wel een badje op de vloer zal worden.. Moeten we alleen even een nieuwe halen, de oude heeft een slangetje uit de bodem lopen, dus die kan niet op de grond staan..
En die stoel misschien, ook handig voor op vakantie in september...
  maandag 14 juli 2008 @ 16:44:07 #30
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60100101
Vorig jaar waren we aan het kamperen met de scouting (haarlem jamborette) Toen stonden er in het personeelsrestaurant ook een stuk of 5 van die stoelen, allemaal zelf meegenomen. Ideaal omdat je hem zo uit elkaar haalt en met nog wat speelgoed in het zitje neemt hij amper plaats in.
-einde reclame-
Dei van ons gaat trouwens al een jaar of vijf mee, eerst af en toe voor Lotus en nu intensief voor Emma , ik gok dat hij nummer twee ook wel overleefd en dat we niet de moeite nemen om een mooiere dure stoel te kopen.

Leeenaaaa!mooi knap meisje
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 14 juli 2008 @ 19:30:59 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60103720
Hier ook een rollend meisje. Welliswaar met een beetje hulp van de kast waar ze zich iets tegen af kon zetten. Maar vandaag voor het eerst op de grond. Ze kon het al op bed, dat geeft iets mee. Maar nu kan ze het helemaal zelf. Terugrollen lukt nog niet zo goed.
  maandag 14 juli 2008 @ 20:57:59 #32
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60105821
quote:
Op maandag 14 juli 2008 14:21 schreef Nijna het volgende:
DF, babybadje in de douchebak zetten? Als die stevig staat kiept ie volgens mij echt niet zomaar om. Wij hebben een zitbadje wat laatst in de aanbieding was bij de Leenbakker voor 25 euro.
[ afbeelding ]
Mirte geniet met volle teugen , ze kunnen erin tot zo'n 25 kilo geloof ik.
Ik dacht ff 1 sec ":o wat is mirte groot geworden! "

Wij hebben Eli nog in de het babybadje in de hoge standaard. gaat prima. Anders denk ik idd dat we hem in het grote bad doen, of anders babybadje in grote bad en op de knieën...
Hij vindt het kleine badje zo prettig, namelijk. Anders hadden we helemaal over kunnen gaan op grote bad.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 14 juli 2008 @ 22:01:38 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_60107602
Een half jaar geleden wist ik dat ik de dag erna moeder zou zijn
Wat ik erg grappig vond was dat ik er eigenlijk het hele weekend een beetje mee bezig was in mijn hoofd, zo van, een half jaar geleden, maar ik had het verder niet hardop uitgesproken. Dat deed Bert zondag dus wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60107812
Lena, knapperd!

Iksje, wij hebben niet een hele ruime douchebak, langwerpig met een ovaal gat zeg maar... maar daar past het net in.

DF, er zit een zitje in. Een soort stoeltje, beentjes zitten tot onderin, billen dus op het stoeltje en dan water erin. Als ik het water tot aan de onderkant van de handvaten laat komen, zit Mirte tot net onder haar schouders onder water.
Die Ikea stoelen hebben ze tegenwoordig ook in het rood en blauw . Zag ze staan van de week.
Wij hebben de witte en die staat buiten bij de tuintafel.

Davinia, dat is niet onze douche en ook niet mijn kleine Mirte . Hahaha.
Ik gebruik de hoge standaard niet meer, want ik doe haar nu ook aan- en uitkleden op de grond in de douche. We hadden eerder een plank op de wasbakken en daar het aankleedkussen op, maar ze wordt zo rollerig dat ik dat niet meer stevig genoeg vindt liggen. Dan alles maar laag . Al heb ik haar vandaag na het badderen in haar doek gewikkeld en op de commode gelegd, vonden mama's knieën toch wat prettiger dan alsmaar op de grond zitten .
  maandag 14 juli 2008 @ 23:43:44 #35
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60110417
Zo we zijn weer thuis. We hebben echt een heerlijk lang weekend gehad en Linde vond kamperen echt heel erg leuk Alleen jammer dat heel veel tandjesluiers in combinatie met kamperen een wat mindere combi is

Ze heeft echt heerlijk geslapen in de tent (2 nachten tot 8 uur 's morgens!) en 's middags sliep ze in haar eigen slaaptentje in de schaduw van een boom midden op het grasveld. Dat vond ze blijkbaar heerlijk want ze heeft beide keren bijna 3 uur geslapen

Volgend jaar gaan we dus lekker met de tent weg
  dinsdag 15 juli 2008 @ 07:34:13 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_60113576
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:43 schreef Stiemie het volgende:
Alleen jammer dat heel veel tandjesluiers in combinatie met kamperen een wat mindere combi is

ZIjn tandjesluiers net zo erg als antibioticaluiers of erger?

Fijn dat het zo leuk was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60114156
Stiemie, fijn dat jullie een paar lekker daagjes hebben gehad! Is alles goed gegaan met het eten?
Frisse buitenlucht is goed voor slaapjes!

Nijna, dat klinkt opzich wel goed, zo'n badje.. Dat ze lekker onder water zitten, dat is met een gewoon badje weer niet zo..
Wij wikkelen Chris na het douchen in een handdoek, en nemen dat pakketje mee naar de commode. Dat is hier het makkelijkst, en heb je ook alle spullen om je heen liggen..
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:09:29 #38
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60114267
Ik heb een klein lolbroekje geproduceerd
Ze ligt in de box steeds met allemaal knuffeltjes en poppetjes op haar hoofd en gaat dan hard met haar voetjes trappen en armpjes maaien, zodat ze er afvallen en dan doet ze het opnieuw
En ze heeft een nieuwe klank ontdekt 'blah' Erg leuk om 5.30 vanuit het ledikantje blahblahblahBLAHblah blaaaaaahblablah
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:13:03 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60114312
Lekker babbelen maneki. Heerlijk zo'n meiske. (Iets minder dat dat dan perse om 5.30 moet)

Vanmorgen heb ik Jen maar wakker gemaakt, ze lag om 6 uur in haar slaap te snikken. Heel zielig vind ik dat (ze doet het wel vaker), dus ik maak haar wakker en ze zet het op een brullen! Ze schrok er helemaal van, en toen zag ze mama en was het weer goed, en toen zag ze de borst en was het helemaal goed. En nog even lekker bij mama geslapen en om 7 uur was ze weer helemaal vrolijke Jen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:22:27 #40
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60114427
Ohhh Maneki dat klinkt gezellig zeg

De antibioticaluiers die we tot nu toe hebben gehad, waren zeker minder erg dan de tandjesluiers. Maar misschien dat dat ook nog per kind kan verschillen?

*UPDATE* Linde krijgt maar liefst 2 tandjes Het zijn de voortandjes bovenin dus straks hebben we een gezellig konijntje

Deepfreeze ik had uiteindelijk een aantal verschillende Olvarit-potjes meegenomen maar een aantal weigerde ze gewoon te eten, net als de pannenkoek trouwens Maar dat kan natuurlijk ook door het minder lekker zijn van de tandjes komen.
pi_60114506
Maneki, dat klinkt heerlijk, jammer van het tijdstip, maar heerlijk om van te genieten..

Linde, 2 tandjes! Nog even een spurtje voordat ze een jaar wordt Het eten is hier ook vaak minder als er tandjes op knappen staan. Dan eet Chris alleen zijn honger weg, en geen hap meer.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:30:35 #42
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60114523
Volgens mij smaakt gewoon eten wat je vers maakt ook veel beter dan de potjes. Ik ben tegen potjes. Mijn moeder daarintegen is hylarisch van potjes, want het is zo handig. Ik denk dat als Jen eenmaal vers eten gewent is dat ze de potjes gewoon niet meer hoeft.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:35:41 #43
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60114586
Maneki, Lena doet dat precies zo! Maar ze zegt er o bij.
DeLiedje, dank voor de foto! Prachtig!
Mama-Linde, succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:35:44 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_60114588
Nou, vergis je er niet in. Ruben heeft eerst zelfgemaakt spul gehad en af en toe een potje, op vakantie wat meer potjes, maar hij vreet nog steeds eigengemaakt spul en potjes alsof zijn leven ervanafhangt.
(Overigens moet ik er wel bij vermelden dat wij alleen die potjes geven waarvan we de inhoud zelf ook op kunnen eten zonder de kokhalzen )

En als ik soms kijk wat de kwaliteit van de groente is, dan geef ik soms liever een potje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60114637
Stiemie, wat heerlijk dat het zo'n succes was! Iets minder van de tandjesluiers, maar je kan niet alles hebben .
pi_60114679
Maneki wat leuk, lijkt me echt schattig om te horen

Een Linde konijntje

En er bestaan nog ergere luiers als antibiotica luiers ik had niet verwacht dat het mogenlijk was hihi

Ik vind het trouwens echt geweldig om te merken dat ik mijn meisje echt leer kennen. Je weet wanneer ze gaat huilen of lachen, je weet wat ze leuk vind, je weet hoe je dr in slaap krijgt. Heerlijk gevoel
Het gaat ook supergoed met dr, je zou echt niet zeggen dat ze ziek is
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:07:24 #47
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60115096
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:35 schreef Troel het volgende:
Nou, vergis je er niet in. Ruben heeft eerst zelfgemaakt spul gehad en af en toe een potje, op vakantie wat meer potjes, maar hij vreet nog steeds eigengemaakt spul en potjes alsof zijn leven ervanafhangt.
(Overigens moet ik er wel bij vermelden dat wij alleen die potjes geven waarvan we de inhoud zelf ook op kunnen eten zonder de kokhalzen )

En als ik soms kijk wat de kwaliteit van de groente is, dan geef ik soms liever een potje.
De potjes voor 8+ maanden vind ik al een stuk beter eruit zien als die van 4+ en 6+ maanden. Als ik die potjes zie dan is het een ondefineerbare smuriepap. Sorry hoor, maar dat ga ik dus echt niet geven.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:38:12 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_60115566
Alles ziet eruit als smurriepap als je het pureert
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:40:57 #49
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60115615
Anna heeft heel lang alleen vers gehad. Daarna soms een potje. En die eet ze veel beter dan het meeste verse eten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:43:52 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60115659
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:38 schreef Troel het volgende:
Alles ziet eruit als smurriepap als je het pureert
en dat vind ik dus echt vies!

Maar goed, misschien piep ik over 4 weken wel anders...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:44:44 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_60115675
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

en dat vind ik dus echt vies!

Maar goed, misschien piep ik over 4 weken wel anders...
Vast wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60116310
Ticootje, als je al die smurrie er vies uit vindt zien, is het dan niet iets om stukken te gaan geven?

Het vers vind ik zelf lekkerder smaken dan de potjes, het lijkt Mirte niet zoveel uit te maken, maar die krijgt niet zo vaak een potje. En ik probeer steeds meer om gewoon dingen te koken waar ze van kan mee-eten.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:21:22 #53
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60116364
Ik ga aan de Rapley, als Saar het daar mee eens is iig
Ik wil iig wel weer vers geven, heb ik bij de jongens ook gedaan. Het enige wat ze uit een potje kregen was bruine bonen van olvarit
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:23:00 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116394
Ik kreeg vorige week de babydoos van felicitas... Daar zat een fruit hap in... Echt heerlijk! (die heb ik dus opgegeten)

Hier gaan we ook voor de rapley, als Jen meewerkt. Ik denk wel dat Jen er heel geschikt voor is, lekker zelf pakken en zelf doen.
pi_60116417
(Bruine) bonen is toch pas met een jaar? Dan geef je toch geen potjes meer? (hoewel er hier ook soms nog potjes gegeven worden- ze is bijna 11maand , door de oma, die kookt bijna nooit vers, al helemaal niet voor zichzelf)
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:27:49 #56
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60116470
hier net zo als bij michelle gewoon vers, af en toe een potje als we weg gaan en ik weet dat daar geen faciliteiten zijn om fruithapje te maken, of als wij echt iets eten wat babies niet mogen hebben.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:30:12 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_60116516
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:24 schreef Iksje het volgende:
(Bruine) bonen is toch pas met een jaar? Dan geef je toch geen potjes meer? (hoewel er hier ook soms nog potjes gegeven worden- ze is bijna 11maand , door de oma, die kookt bijna nooit vers, al helemaal niet voor zichzelf)
nee hoor, bruine bonen met appel, vanaf 4 maanden

Ruben is niet zo gek van de Rapley, dat scheelt wellicht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60116607
Chris krijgt het meeste vers geprakt/gepureerd. Al wordt het nu al steeds grover.. En steeds meer fruit uit het knuistje.. Alleen als we een weekendje uit logeren zijn krijgt hij een potje, en dat eet hij net zo makkelijk.
Maar de 4+ potjes vond hij niks. We hadden hem op dag 1 en 2 verse wortel gegeven, en op dag 3 een potje. Maar dat potje was geen groot succes. Met de 6+/8+ potjes gaat het wel goed. En ik vind de ala carte bakjes ook beter. En die zijn hier ook zo op..
Bruine bonen kan buikkrampjes veroorzaken, maar in de potjes zit voor de helft appel, 25% bonen en 25% rijst ofzo.. Dus dat is maar een kleine hoeveelheid. Chris eet nu ook chili con carne met ons mee, en heeft er geen last van. Kool daarintegen is wel pijnlijk. Dus daar wachten we mee tot een jaar, dan proberen we het nog eens.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:39:56 #59
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60116678
Ik snap de aversie tegen potjes babyvoedsel nooit zo goed eigenlijk. Wij wisselen (biologische) potjes en vers met elkaar af. Met vers bedoel ik dus ook echt vers en niet Knorr wereldgerechten en meer van dat soort spul. Hoe minder kunstmatige toevoegingen hoe beter imo en ik durf te wedden dat een potje Olvarit in een heleboel huishoudens in Nederland een stuk voedzamer en gezonder is dan wat pa & ma hun kind anders zouden voorschotelen
Red de zeehond!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:43:17 #60
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60116747
Nadeel van de potjes is dat een heleboel van de potjesgerechten met appelsap worden aangemaakt. Zo smaakt het lekker zoet en eten ze er goed van, maar voor de smaakontwikkeling is het natuurlijk minder goed. Ze leren zo niet afzonderlijke smaken kennen.

Ik had voor Linde afgelopen weekend bijvoorbeeld een potje met aardappel, sperziebonen, rundvlees en... appelsap
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:45:44 #61
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116804
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:43 schreef Stiemie het volgende:
Nadeel van de potjes is dat een heleboel van de potjesgerechten met appelsap worden aangemaakt. Zo smaakt het lekker zoet en eten ze er goed van, maar voor de smaakontwikkeling is het natuurlijk minder goed. Ze leren zo niet afzonderlijke smaken kennen.

Ik had voor Linde afgelopen weekend bijvoorbeeld een potje met aardappel, sperziebonen, rundvlees en... appelsap
Dat dus.

Met Jen mogen we dus iedere keer 1 soort groente/fruit introduceren, potjes zijn dan dus erg ongeschikt. In het potje banaan zit ook appelsap.
pi_60116862
oh, ik hoor net van papa dat Chris ook zand lust
Hij loopt de klontjes uit de zandbank ik zijn mond te stoppen. Ach ja, zand schuurt de maag
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:56:47 #63
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60117046
Ik weet niet over welke potjes dit gaat, maar op geen enkel etiket hier staat als ingredient ook maar iets als appel of appelsap vermeldt

Overigens maak ik me wel druk over het systematisch aanleren van suiker in de thee en limonade in de yoghurt en dat soort dingen.
Red de zeehond!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:57:44 #64
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60117071
Deepfreeze zand smaakt volgens Linde best lekker. En afgelopen weekend wilde ze steeds gras eten. Ach het zal wel wat op sla lijken Of zal ze het van de koe hebben afgekeken?

dinsdag 15 juli 2008 @ 11:59:22 #65
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60117102
Jellyrose ik had een potje van Olvarit vanaf 8 maanden met aardappel, sperziebonen en rundvlees (en dus appelsap ) Hier trouwens ook geen suiker in thee, yoghurt en over bv aardbeien. Dat gebruik ik ook nooit in die gevallen omdat dat vroeger zo aangeleerd is.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:02:27 #66
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60117159
LInde

Wat suf trouwens... dat ze het toevoegen bij iets met rode kool ofzo kan ik me nog wel voorstellen, maar sperziebonen?!
Red de zeehond!
pi_60117207
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:30 schreef Troel het volgende:

[..]

nee hoor, bruine bonen met appel, vanaf 4 maanden

Ruben is niet zo gek van de Rapley, dat scheelt wellicht
4 maand! En kool dan weer niet, zelfs niet voor 25% in zo'n potje?

Hier is het prinsesseboontjes en snijboontjes vanaf 6 maand (wat hier trouwens last gaf toen, nu niet meer), witte/bruine/rode bonen vanaf 1 jaar. Vandaar (alweer) mijn verwondering over het verschil. Net of baby's een andere spijsvertering hebben als ze boven de moerdijk wonen
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:11:01 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_60117345
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:56 schreef jellyrose het volgende:
Ik weet niet over welke potjes dit gaat, maar op geen enkel etiket hier staat als ingredient ook maar iets als appel of appelsap vermeldt

Overigens maak ik me wel druk over het systematisch aanleren van suiker in de thee en limonade in de yoghurt en dat soort dingen.
Potjes Olvarit:

4+ banaan: banaan, water, geconcentreerd appelsap, rijstebloem, geconcentreerd citroensap, vitamine C
4+ gemengd fruit (banaan, sinaasappel, peer, druif): banaan, sinaasappelsap, peer, druivensap, ananassap, appel, tapiocazetmeel, rozenbottel, vitamine C
4+ bruine bonen met appeltjes: appel (50%!!!), bruine bonen, water, vitamine C

6+ lentegroenten risotto met tomaat: bruine bonen, sperziebonen, tomaat, worten, rijst, water, appelsap, maisolie

(in het hapje puur peer zit trouwens geen appelsap )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:11:58 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_60117370
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:05 schreef Iksje het volgende:

[..]

4 maand! En kool dan weer niet, zelfs niet voor 25% in zo'n potje?

Hier is het prinsesseboontjes en snijboontjes vanaf 6 maand (wat hier trouwens last gaf toen, nu niet meer), witte/bruine/rode bonen vanaf 1 jaar. Vandaar (alweer) mijn verwondering over het verschil. Net of baby's een andere spijsvertering hebben als ze boven de moerdijk wonen
sperziebonen hier ook vanaf 4 maand, net zoals bloemkool en broccoli (qua potjes dus he!). Ik heb zelf snijboontjes ook gegeven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60118271
Hebben jullie ook online-richtlijnen?
Dit is de tabel
waar we hier van uit gaan.

En aan de moeders van oudere kindjes… vanaf wanneer vinden jullie een kindje niet meer in de maxi-cosi horen?

Liande is ongeveer 74cm groot en past –zowel in lengte als breedte- nog prima in de maxi-cosi, ik verwacht dat ze haar 1e verjaardag er nog wel in zal halen, aangezien ze ook nog lang geen 13kg weegt. Maar hoort ze dan al niet in een autostoel?
pi_60118664
Bij ons stonden een paar aanwijzingen in het groeiboekje, maar online ken ik het zo niet (niet van het CB, wel van bijv. borstvoeding.com maar die is soms wel voorzichtig).
Zie in die lijst wat "discussie" producten staan.. Zoals sinaasappel en ander citrusfruit, was hier vanaf een maand of 9 tot een jaar, ivm krampjes. En kiwi was ook een laat fruit, ivm allergenen. Druiven juist weer eerder, eventueel zonder schil en pitjes vanaf een maand of 7.. Spruitjes heeft Chris ook al rond de 7 maanden gehad.
De meeste groentes die wij eten, eet hij gewoon mee, alleen kool geeft buikpijn, dus daar wachten we nog even mee. In principe eet hij redelijk met de pot mee..

Chris is met 10 maanden overgegaan naar de nr1 stoel. Maar die was qua schouderbreedte te groot geworden. Hij was toen bijna 11 kilo. Dus groot zat voor de nr1 stoel. Maar zolang ze goed zitten in de MC, kunnen ze daar beter in blijven. Achteruit is de veiligste manier van vervoeren.
pi_60119125
Ik heb Nathan vanaf 6 maanden in de grotere autostoel gedaan. Hij weegt zo ie zo al meer dan 9 kilo, draagt maatje 80 van kleding (langer dan 70 cm is) en hij kwam met zijn voeten voorbij de rand van de maxi cosi waardoor hij vrolijk heen en weer hupte en ik als de dood was dat hij met maxi cosi en al tussen het dashboard en de autostoel terecht zou komen. Ik heb een hoofdsteuntje erbij gekocht voor in de maxi cosi priori zodat zijn hoofdje niet naar rechts en links gaat als ik de bocht omga. En hij zit een stuk lekkerder dan die krappe cosi.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:53:41 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60119761
Even over stukken eten geven.

Jen krijgt vanaf +/-6 maanden (dus nog 4 weken) eerst groente geintroduceerd. Dag 1 mag ze 1 theelepel, dag 2 2-3 theelepels en dag 3 2 eetlepels. Maar kan kan ik dus niet vanaf het begin een stuk wortel geven? Of moet ik er gewoon van uitgaan dat ze op dag 1 toch zelf niet meer dan een theelepel naar binnen zal krijgen?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:04:51 #74
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60120023
Ik zou een heel worteltje geven Tico. Echt veel zal ze er niet van binnen krijgen, en als blijkt dat dat wel gebeurd zou ik het omruilen voor een speeltje zodat ze lekker kan kluiven maar verder niks meer binnenkrijgt.
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:09:25 #75
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60120131
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zou een heel worteltje geven Tico. Echt veel zal ze er niet van binnen krijgen, en als blijkt dat dat wel gebeurd zou ik het omruilen voor een speeltje zodat ze lekker kan kluiven maar verder niks meer binnenkrijgt.
Ja zoiets dacht ik al..

Ik vind het wel moeilijk om te wachten hoor. Kleine kindjes eten geven is zo leuk. En aan de andere kant betekend het ook weer het afsluiten van een periode dat Jen helemaal van mij afhankelijk is.

Als we terug komen van vakantie mag ze een liga mee naar het kdv, en met 6,5 maand mag ze een broodkorst. Dat is ook leuk voor haar, want dan mag ze op het kdv aan tafel meeeten met de andere kindjes.
pi_60120241
Ticootje: ik heb het wel zo gedaan met Tomas ja. Gewoon gekookte worteltjes gegeven en hem zelf laten prutsen. Hij vond het geweldig om bezig te zijn met het voedsel, te voelen dat het glad was en dat het prut wordt als je er iets te hard in knijpt. Ik geloof alleen echt niet dat hij de eerste tijd echt veel binnenkreeg. Is op zich ook niet erg natuurlijk. Na een tijdje begon hij erg goed te eten. Ik vond het wel een fijn idee dat hij zo echt begon met eten op een moment waarop hij er aan toe is. Verder heeft hij z'n eten altijd in stukken gehad of heel gehad. Met Yara wil ik het straks ongeveer hetzelfde doen, we zien wel hoe het gaat
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60120354
Het principe van Rapley is toch dat ze niet meer binnenkrijgen dan ze lichamelijk aankunnen, omdat de motoriek en darmen evensnel ontwikkelen?
Maar de maneki-methode klinkt wel goed.. Zeker omdat jij misschien iets voorzichtiger wil zijn met Jen haar mogelijke reactie..
pi_60120574
Ik zou het ook gewoon geven en evt. weghalen als ze zo'n natuurtalentje is dat ze een halve wortel weg werkt.
Rapley is ideaal als je voorzichtig wilt zijn met introduceren want veel meer dan wat schraapseltjes krijgen ze toch niet naar binnen die eerste keren.
Ik zou gewoon beginnen met wortel en dat als reacties uitblijven een weekje of twee weekjes volhouden. Dan krijgt ze er steeds wat meer van af.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:41:55 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_60121111
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Het principe van Rapley is toch dat ze niet meer binnenkrijgen dan ze lichamelijk aankunnen, omdat de motoriek en darmen evensnel ontwikkelen?
Maar de maneki-methode klinkt wel goed.. Zeker omdat jij misschien iets voorzichtiger wil zijn met Jen haar mogelijke reactie..
Nou, met Rapley krijgt Ruben niet veel binnen, maar hij kan al wel zelf een lepeltje in zijn mond stoppen met spul erop en het leeg weer naar buiten halen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:03:35 #80
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60121625
Wij hebben het eerste autostoeltje gebruikt tot Anna anderhalf was. Toen had ze er echt genoeg van om achteruit te zitten.

De eerste hapjes waren stronkjes brocolli. Dat vond ik wel leuk, want je kunt in de luier zien wat ze binnenkrijgen.
*OUD heilige*
pi_60121919
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:03 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben het eerste autostoeltje gebruikt tot Anna anderhalf was. Toen had ze er echt genoeg van om achteruit te zitten.

De eerste hapjes waren stronkjes brocolli. Dat vond ik wel leuk, want je kunt in de luier zien wat ze binnenkrijgen.
Bedoel je daarmee een soort van maxi-cosi (groep 0) ?

Ik zie hier nog steeds de stukjes terug in haar luier en die variëren in grootte naargelang ze geprakt (brokjespap) dan wel echte stukjes heeft gekregen
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:35:09 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60129160

Kan iemand uitleggen wat er nou zo bijzonder is aan mijn plek? Als ik haar 60cm naar links leg wil ze niet slapen en zo slaapt ze binnen 5 minuten.
pi_60129383
Die plek ruikt heerlijk naar mama??
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:44:55 #84
14746 k_i_m
pi_60129400
Misschien wil ze wel slapen, maar net na de tijd dat jij geen geduld meer hebt om haar in haar eigen bed te laten liggen. En dan is het natuurlijk te laat .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:02:51 #85
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60129862
Iksje, ik zou Liande zo lang mogelijk (dus zolang het past zowel in lengte als breedte) in de kleine maxi-cosi laten zitten.

Linde 2 tandjes tegelijk! En boventandjes ook nog! Sterkte ermee!

Tja, met eten, wij koken alles zelf, dat is voor een deel omdat het net zo makkelijk is om even wat te koken en de blender erop (in het begin iig) en ook omdat de helft van die potjes dan weer niet kosher is, en dan eet je echt maar 1 ding. Dat lijkt me ook weer geen plan.
Nu eet hij gewoon met de pot mee. Althans, vandaag heeft hij 3 tuinboontjes gegeten en 2 happen aardappel, de rest was leuk om mee te spelen. Dus maar een klein flesje erachteraan gegooid.

Al kreeg PR vanmiddag wel de vraag of we thuis wel eens fruit aten, want hij weigert lle stukjes fruit...
Ja, het glibbert, helemaal niet leuk. Ik pureer het maar en geef mte een papfles. komt het ook binnen... mss toch maar weer eerst in stukjes aanbieden en geduld hebben

Tico, wrs ruikt dat idd lekker naar mama. Mss moet je een keertje haar beddengoed onder je pyjama doen en dan gaan slapen. Dan ruikt dat ook naar jou.
pi_60130130
Ticootje, mama's plekje ruikt lekker naar mama.
En veeeel meer ruimte .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:36:34 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60130731
Ja dat ruiken dat dacht ik al! Kim, meestal kan ik haar eenmaal slapend wel overleggen hoor. Maar meestal neem ik daar de moeite niet voor.

Nu ligt ze ook op mijn plek, ik moest even haar dekentje wassen, maar die zit nu in de droger. Maar zonder dekentje gaat ze het hele bed door. Net lag ze er wel in, maar werd ze overdwars wakker...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:44:02 #88
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60130930
hier gaat dennis vanaf morgen in de römer king, stomweg omdat ie klem zit bij de schouders en michelle de maxi cosi gesloopt heeft en ik geen zin heb voor 1 maand een nieuwe aan te schaffen. Bovendien verwacht ik dat dennis al aan de 9 kilo grens zit, maar dat weten we morgen.

Tja tico, zal idd lekker naar mama ruiken, maar troost je ze heeft wel alle ruimte. hier moet ik regelmatig dennis goed neerleggen omdat ie dwars op zijn buik in bed ligt, met zijn benen door de spijlen en zijn hoofd bonkend tegen de andere kant.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:00:46 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_60131431
hier gaat er ook iemand over dwars, maar ik laat hem lekker Ik neem al niet eens meer de moeite om zijn laken in te stoppen aan het voeteneind
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:03:21 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60131503
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:16 schreef Iksje het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee een soort van maxi-cosi (groep 0) ?
Ja, de allereerste waar ze in mocht.
*OUD heilige*
pi_60131520
Wat hebben jullie kindjes aan in bed nu het officieel zomer is? Ik heb voor Thomas van de week 2 korte mouwen pyjamaatjes gekocht, maar hij woelt zijn armen altijd boven laken en deken uit en meldt zich dan voor een voeding met hele koude armen.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:12:18 #92
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60131798
dennis slaapt met een romper en een pyama met lange mouwen. overdags slaapt ie in zijn romper met een shirtje.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:13:42 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_60131837
Ruben heeft al tijden enkel een rompertje aan en slaapt half wel half niet onder een lakentje

In de tent sliep hij in een pyjama en een slaapzak en daaroverheen door hem zelf te pakken een dekentje.

Maar, Ruben is alles behalve een koukleum en heeft het heel snel warm (en heeft dan ookecht van die warmtevlekken)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:51:48 #94
14746 k_i_m
pi_60132896
Lilah gaat nu vaak alleen met een romper naar bed, maar de kamer is dan ook 24 graden. En ze heeft het snel warm .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:54:04 #95
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60132969
Saar is ook koukleum! Die draagt nu een romper, pyjama met lange mouwen, een dun slaapzakje en daaroverheen een bubbele deken en laken. Een laagje minder en ze wordt `s nachts elk uur wakker omdat ze het koud heeft
Saartje
pi_60137068
Hier een rompertje met pyjama met lange mouwen, soms zelfs een sponsen pyjama'tje (velours, of hoe heet dat officieel ). En dan een lakentje erover.
Haar slaapplek ligt aan de noordoostkant van het huis en het is er dus frisser dan in onze slaapkamer (westkant).
In ons oude appartement sliep ze vorig jaar vaak gewoon in een rompertje (eind augustus-begin september)
pi_60137311
Hier een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak. Als dekentje gebruik ik grote inbakerdoeken. De benen doek leg ik onder haar lijf en de wikkeldoek dient als dekbedje. Ik stop haar lekker strak ik dan draait ze (nog) niet.
pi_60137875
Hestria, wat een grote knul, Dennis klem in de maxicosi.

Webkim, een romper en pyamajasje met lange mouwen (of als het heel warm is alleen romper) en een slaapzakje. Momenteel geen dekentjes of lakentjes. Want daar woelt ze zich toch onderuit. Overdag in romper en shirtje in de slaapzak (of het moet echt heet zijn).

Mirte draait ook haar hele bedje door. Vanmorgen lag ze helemaal in elkaar gedoken aan het voeteneind. Ze heeft het niet van een vreemde, dat scheen ik al gedaan te hebben toen ik nog in de couveuse lag. Overdwars en onderin... Sinds ik naast mn lief slaap, slaap ik wat rustiger (althans dat hoop ik voor hem, nog geen commentaar gehad).
pi_60138005
Wat ik wel raar vind is dat Jen dus absoluut niet draait als ze naast me ligt. Dan ligt ze languit op mijn plek en kruipen M. en ik maar tegen elkaar aan op een klein stukje bed.

Het zal mij benieuwen hoe het straks in de caravan gaat, daar kan ze echt niet bij me slapen, daar is het bed echt te smal voor.
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:43:58 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60138207
max draagt al jaren ( ) swinters een badstoffen romper met lange mouwen, 's zomers als het fris is een gewone romper met lange mouwen en als het warm is een gewone romper met korte mouwen.
hij krijgt altijd zo'n heet hoofd, zweethaartjes in zn nek enzo.
als het in de winter echt heel koudkoud is dan heeft ie een rompertje (zonder mouwen) met een pyjamajasje aan.

en dan dus een slaapzakje erover, dik, dun of superdun
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_60138364
Ronja normaal gesproken een romper. Korte mouwen als het niet koud is, lange mouwen en eventueel een broekje als het koud is.
Geen slaapzak, en op dit moment meestal alleen een luier
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:58:40 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60138476
Linde draagt altijd een romper (lange of korte mouw dat verschilt) en een pyamajasje. Tot slot draagt ze er in de zomer een dunne slaapzak over zonder mouwen en in de winter eentje met mouwen.

Vanmorgen zat mijn ukkie tot mijn grote verbazing ineens rechtop in bed Eindelijk dus ook gelukt om te gaan zitten met een slaapzakje aan.
pi_60138619
Chris heeft nu 's nachts meestal een pyama jasje met lange mouwen aan, en dan in een slaapzak. En tot zijn middel/oksels ingestopt onder een laken+deken. Als het echt wat warmer is, dan wordt het een pyamatrui met korte mouwen, of alleen een romper met lange mouwen. En de deken eraf. Vind het wel fijn om hem nog in te stoppen met een lakentje. Ook al is dat binnen 3 tellen verdwenen..
Chris vinden we nog steeds door het hele bed terug. Maar hij slaapt wel, dus stoppen hem meestal nog eens in als we zelf naar bed gaan, en dan horen we hem de hele nacht niet weer..

Chris is vanochtend weer goedgekeurd op het CB.. de score: gewicht 11,320 kg (+570), lengte 79,7 cm(+4,9) en hoofdomtrek 49 cm(+0,8).. Vooral qua lengte schiet hij lekker door. Gewicht zit nu op de +1 lijn, en de andere twee rond de +1,5. We moeten alleen nog even oefenen met de pincetgreep. Dat begint te komen, maar nog niet helemaal. Hij zit nu ook even in een grof motorieke fase (optrekken/langs de kast lopen)
We mogen ook over naar de gewone melk. Nu nog even bedenken hoe we hem van 500 cc KV naar 300 cc melk gaan krijgen.
En de prikjes zitten er ook weer in, de eerste ging perfect, de tweede leverde een lekkere brulpartij op.. Eens kijken wat de reactie is..
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:21:04 #104
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60138887
Chris wat ben je groot zeg! Jeetje Fijn dat alles goed was Deepfreeze!

Bij Linde is die grof motorieke fase juist minder. Die begint nu met optrekken enzo maar dat deed haar daarvoor niks Daarentegen kan ze wel keurig alle afgevallen hagelslagjes 1 voor 1 van haar bordje pakken tussen 2 vingertjes
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:38:58 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60139268
Oh, vandaag zit Pip in de was. Het moest echt na mondjes melk en keiharde oren, poten, staart en neus. Gewoon even een frsse pip mee op vakantie. De tutdoek van difrax mocht nu mee naar het kdv, maar vaak blijft ze net zo lang piepen tot ze Pip krijgt...

Heerlijk he? Ik ga na de vakantie even een mevrouw mailen van marktplaats... ik heb namelijk een pip2 gevonden.
pi_60139385
Grote jongen inderdaad! Was dat op 3 maanden, die groei of korter?
Hier ga je na de laatste reeks prikken (met 4 maand) nog met 6 en 9 maand en dan met 1 jaar weer voor nog prikjes. Tussen 6 en 9 maand was er hier ook 6cm bij

Linde, wat knap dat je al zo goed kan pakken!

Ik wacht vol ongeduld op de eerste woordjes. Verder dan een mamamamama of baba is ze nog niet geraakt en meestal is het niet eens op ons gericht
Grofmotorisch zit het hier wel ok, ze begint stilaan los te staan (ok, wel maar 15 sec) en ze stapt steeds verder aan het handje.
De box is echt geen optie meer, mevrouwtje wil de wereld aan kruipend, schuifelend en stappend verkennen.

Ik vraag me ook af of ze een slaapzakje zou accepteren... dat hebben we bij de geboorte niet gedaan (zo onhandig met nachtelijke verschoonbeurten), maar we hebben ook zo eentje dat alle hoeken van haar bed afreist. Al is de voorkeur veranderd van rechtsonder naar links- of rechtsboven
pi_60139886
Iskje, maar op ruim 2 maanden: 9 mei tot 16 juli. (9 tot 11 maanden).
Hier ga je met 2,3,4,11, 14 maanden, en 4 en 9 jaar voor prikken. En dan nog met 6, 7 1/2 en 9 maand nog CB bezoeken tussendoor (en tussen 14mnd en 4jaar ook, weet niet precies wanneer).
We zetten Chris nog wel regelmatig in de box. Vaak maar 5 tot 10 minuutjes, maar dan vermaakt hij zich nog prima. Vind het ook wel makkelijk, om even mijn handen vrij te hebben.

Stiemie, grappig om te zien dat elk kind zich toch anders ontwikkelt, maar uiteindelijk leren ze het allemaal wel. Chris kan trouwens niet zelf gaan zitten. Zelfs als je hem neerzet is hij vaak snel weer aan de kruip.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:10:45 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60139938
Ik zag dit op de website van Dr Sears:

Does my breastfeeding newborn need vitamin supplements?
Unless your baby has special nutritional needs (for example, a tiny premie), you don't need to give vitamin supplements. When fed by a healthy mother, a healthy, full-term baby who is getting enough breastmilk does not need vitamin or iron supplements.

In the past, there has been concern about possible low levels of different vitamins and minerals in mother's milk, including vitamin D and iron. This led to the routine prescription of vitamin supplements for breastfeeding babies. Newer research has shown that sufficient amounts of these nutrients are found in human milk, in forms readily used by infants.

In rare situations, where mothers and babies receive very little exposure to the sun because of religious or cultural clothing choices that keep their skin covered nearly all the time, babies may need vitamin D supplements. And, mothers who are vegans (they eat no animal foods at all) will need to take a vitamin B12 supplement while nursing.

Ik denk toch maar even opzoeken over vitamine D. Ik dacht het ook op borstvoeding.com te hebben gelezen... Maar ik kreeg dus op mn donder van het CB omdat ik geen vitamine D geef.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:17:55 #109
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60140111
Eli heeft s nachts een pyjama aan (romper + broekje + truitje met lange mouw. Allemaal heel dun, met een hele dunne slaapzak eroverheen en een lakentje, maar die is meer voor de show en het nachtiruteel, want dat ding houdt het geen 5 minuten vol (lees: wordt aan de kant geschoven)

Stiemie, Linde gaat nu ineens heel snel met motoriek, wel leuk!

Volgende week hebben we ook weer CB....
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:19:15 #110
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60140132
Oh wat hebben ze toch een geweldige service bij Rainbowbabies zeg Ik had in december voor Linde een romper gekocht, maar omdat alles zo groot valt, duurde het nogal lang voordat ze 'm aan kon. Nu heeft ze 'm 1 a 2 x gedragen en er zitten gaatjes in bij de drukkertjes op haar schouder. Vond ik wel heel erg snel, dus een mailtje geschreven en nu krijg ik gewoon een nieuwe ! Dan ga ik meteen maar weer wat nieuwe kleertjes bestellen
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:22:54 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60140208
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Eli heeft s nachts een pyjama aan (romper + broekje + truitje met lange mouw. Allemaal heel dun, met een hele dunne slaapzak eroverheen en een lakentje, maar die is meer voor de show en het nachtiruteel, want dat ding houdt het geen 5 minuten vol (lees: wordt aan de kant geschoven)

Stiemie, Linde gaat nu ineens heel snel met motoriek, wel leuk!

Volgende week hebben we ook weer CB....
Is Eli inmiddels weer helemaal beter?

Lakentjes liggen hier nu even in de kast. Linde is zo in bed aan het draaien, woelen en keren dat ik het een beetje eng begon te vinden, maar ik zie dat veel mensen hier gewoon een lakentje gebruiken. Misschien toch maar weer eens proberen als het wat kouder wordt.

Ze gaat nu inderdaad ineens snel. Vanmorgen bij de opvang zag ik ineens dat ze echt een beetje met de andere kindjes kon spelen. Zo leuk om te zien. En ze "kruipt" nu ook de hele kamer door, mijn kleine boeffie
pi_60140219
Heb ook wel eens gelezen, dat als je minstens een half uur buiten bent je al genoeg vitD voor die dag binnenkrijgt.. Als je iets leest, post je het dan? Chris moet straks ook aan de vitD, maar vraag me af of hij met gewoon eten en buiten wandelen niet genoeg binnen krijgt..

Arme pip in de was..
Wij hebben het breipatroon van Chris zijn favo knuffel gekregen, maar nu moet ik nog een breister gaan regelen
pi_60140276
Hihi Stiemie, ik kreeg van de week een mailtje van rainbowbabies met 2 shirts halen 1 betalen, omdat ze alweer 9 maanden is ofzo. Moet ik ook nog even gebruik van maken .
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:27:47 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60140319
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Heb ook wel eens gelezen, dat als je minstens een half uur buiten bent je al genoeg vitD voor die dag binnenkrijgt.. Als je iets leest, post je het dan? Chris moet straks ook aan de vitD, maar vraag me af of hij met gewoon eten en buiten wandelen niet genoeg binnen krijgt..

Arme pip in de was..
Wij hebben het breipatroon van Chris zijn favo knuffel gekregen, maar nu moet ik nog een breister gaan regelen

Vitamine D
In de nieuwe voedingsrichtlijnen voor zuigelingen en peuters van de Inspectie voor de Gezondheidszorg staat dat baby's vanaf twee weken vitamine D nodig hebben. Verder staat er: "Naast suppletie met vitamine D zijn er vanaf de leeftijd van drie maanden geen andere vitaminen en mineralen supplementen nodig, mits het kind een normaal voedingspatroon heeft."(p. 30)

Ik vind de aanbeveling om vitamine D te geven soms overdreven, vooral in de zomer, als baby's vitamine D uit zonlicht aanmaken. In sommige landen, wordt vitamine D alleen aangeraden in risico-gevallen: kinderen met een donkere huid in een koud klimaat, kinderen waarvan de moeders nooit buitenkomen of alleen zwaar gesluierd, kinderen die fulltime in kinderdagverblijven zitten in de binnenstad en weinig buitenkomen. En prematuren.

Zie ook:
"The relationship between serum 25-hydroxyvitamin D (25-OHD) concentrations and sunshine exposure in 61 term, exclusively breast-fed infants younger than 6 months of age was investigated. Sunshine exposure was quantitated using a sunshine and clothing diary, which was verified by infant-adapted ultraviolet dosimetry. By multiple regression techniques, infant serum 25-OHD concentrations were significantly related to UV exposure and maternal serum 25-OHD concentrations. Infant 25-OHD concentrations correlated with sunshine exposure in infants whose mothers had low (less than 35 ng/ml) or high (greater than 35 ng/ml) serum concentrations of 25-OHD (r = 0.70, P less than 0.001 and r = 0.53, P = 0.004, respectively). Estimates were made to determine sunshine exposure conditions necessary to maintain serum 25-OHD concentrations above the lower limit of the normal range (11 ng/ml). A conservative estimate would be 30 minutes per week wearing only a diaper or 2 hours a week fully clothed without a hat."
bron: Sunshine exposure and serum 25-hydroxyvitamin D concentrations in exclusively breast-fed infants in de Journal of Pediatrics van september 1985

Van borstvoeding.com

http://www.borstvoeding.c(...)n-kindervoeding.html

nog een artikel

Ze spreken zichzelf wel steeds tegen vind ik. Het is de ene mening tegen de andere.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:27:51 #115
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60140324
Saartje is ook weer goedgekeurd gisteren, 7115 bij 64 cm. Een compact dikkerdje dus
Ze heeft ook haar prikken gekregen maar meer dan een beetje verhoging heeft ze er geen last van gehad gelukkig Volgens de wvk was ze érg op mama gericht, vind ik helemaal niet erg
Saartje
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:31:42 #116
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60140415
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saartje is ook weer goedgekeurd gisteren, 7115 bij 64 cm. Een compact dikkerdje dus
Ze heeft ook haar prikken gekregen maar meer dan een beetje verhoging heeft ze er geen last van gehad gelukkig Volgens de wvk was ze érg op mama gericht, vind ik helemaal niet erg
Saar is 1cm kleiner dan Jen en 190 gram zwaarder... Of te wel, ze gaan best gelijk op!
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:34:12 #117
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60140471
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:25 schreef Nijna het volgende:
Hihi Stiemie, ik kreeg van de week een mailtje van rainbowbabies met 2 shirts halen 1 betalen, omdat ze alweer 9 maanden is ofzo. Moet ik ook nog even gebruik van maken .
Hoe komen jullie toch steeds aan al die handige mailtjes van Rainbowbabies? Ik koop er regelmatig, maar ontvang nooit zulke leuke acties
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:37:10 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60140561
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:34 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Hoe komen jullie toch steeds aan al die handige mailtjes van Rainbowbabies? Ik koop er regelmatig, maar ontvang nooit zulke leuke acties
Ik heb ooit eens een gratis mutsje besteld, maar daar verder geen aandacht meer aan besteed. Maar zelfs ik krijg nog dikwijls mail van ze.

Ik heb trouwens helemaal niets van Rainbowbabies. Ik ben een grote fan van Mexx.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 juli 2008 @ 11:41:52 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60140693
welkom Jade, gefeliciteerd Luna

hoe spreek je dit uit? als Ja-de of zoals de kleine van Sil en Knut?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60141009
Luna gefeliciteerd!!

Ze hebben gister nogmaals Dana's bloed gecontroleerd en het HB was weer normaal . De kinderarts komt niet meer elke dag kijken, ze moet gewoon de kuur afmaken en verder is alles prima in orde. Ze woog vandaag alweer 3425 gram en ze was nu 53 cm

De zuster zei dat ze mischien wel over een weekje gingen kijken of ze de laatste paar dagen de antibiotica ook op een andere manier konden geven, dus via een drankje ofzo ipv via een infuus ...ik hoop het, maar zal me er maar niet op verheugen, kan het ook niet tegenvallen
pi_60141283
Hallo Jade

Bla, wat fijn dat het zo goed gaat met Dana!!
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:42:57 #122
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60142103
Bla wat fijn dat het zo goed gaat
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:09:49 #123
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60147061
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:22 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Is Eli inmiddels weer helemaal beter?

Yup
De HA dreigde met een facale kweek, en sinsdien is het weer goed!
Zelfs zijn nekkwabbies zijn weeer terug

Fijn dat het beter gaat met Dana!
En welkom Jade! Mooie naam, en mooi kindje
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 20:08:45 #124
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60151556
Maja is opeens kleine baby af. Gisteren zat ze voor het eerst een hele tijd rechtop op de tafelrand met haar hoofdje omhoog, armpjes ondersteund door papa. Vandaag wilde ze niet meer liggend in de doek maar wilde ze rechtop zitten. En ze gaat reiken en pakken, had vandaag een kikkerknuffel en een rol toiletpapier te grazen. Lekker frommelen en sabbelen
't Is mijn laatste babietje, dus ze had van mij best nog even klein mogen blijven
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 20:09:37 #125
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60151576
Bla, wat een goede berichten!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_60152049
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:34 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat naar aanleiding van dat gratis mutsje is. Want er stond zoiets in van: nu mirte 9 maanden is... enzovoort...
pi_60152625
Macka, kleine meisjes worden groot. .. kleine jongetjes ook trouwens

Hier bijzonder weinig last gehad van de prikjes.. de wvk had nog gewaarschuwd dat hij van deze wel wat meer last kon krijgen dan de vorige 3. Maar eigenlijk helemaal niks. Hoogste temp was 37,7 en ook geen andere kwaaltjes.. Zo mogen alle prikjes wel gaan.
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:57:54 #128
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60152714
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Luna gefeliciteerd!!

Ze hebben gister nogmaals Dana's bloed gecontroleerd en het HB was weer normaal . De kinderarts komt niet meer elke dag kijken, ze moet gewoon de kuur afmaken en verder is alles prima in orde. Ze woog vandaag alweer 3425 gram en ze was nu 53 cm

De zuster zei dat ze mischien wel over een weekje gingen kijken of ze de laatste paar dagen de antibiotica ook op een andere manier konden geven, dus via een drankje ofzo ipv via een infuus ...ik hoop het, maar zal me er maar niet op verheugen, kan het ook niet tegenvallen
Fijn zeg Bla! Stijn kreeg op het laatst de antibiotica gewoon oraal en dat ging super. Hij vond het echt heerlijk, zat er echt bij te smakken, zo lief

Wat gaat het snel he Macka! Stijn is ook al zo'n grote vent aan het worden, hele verhalen lachen, wil het liefst rechtop zitten. Nee, hij is echt geen baby meer hoor.
Lekker douchen!
pi_60157501
Fijn, blabla!

Hier slaapt Bink in een truitje/pyamajasje en een luier onder een lakentje en dekentje (op koude dagen dubbel) in de wieg. Hij slaapt bij ons op de kamer, dus dat is sowieso warmer dan alleen op een kamer. Zodra hij in het ledikant gaat, word de deken vervangen voor een slaapzak. Dat heb ik bij de andere 2 ook gedaan, ik vertrouw dat gedraai in zo'n 'groot' bed niet.

Bink is dinsdag weer bij het CB geweest. 5255 gram (wat gedaald in de curve naar gemiddeld) en 57 cm, hoofdomtrek 39 cm. En hij bewees echt wel een Bink te zijn, want ondanks zijn donkerpaarse kleur en ader-kabels op zijn koppie tijdens het prikken, was hij meteen weer stil zodra de naald eruit was! Hij heeft de 24 uur erna alleen maar geslapen en moest hem af en toe echt dwingen om mij van ploftieten te verlossen!
Hij doet het trouwens ongelooflijk lekker, huilt een stuk minder (vanavond even wegdenken!!! ) en kan zo lekker nieuwsgierig om zich heen kijken! En lachen tegen mama... héérlijk!
  Jubileum moderator donderdag 17 juli 2008 @ 07:39:35 #130
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60158908
Bla Eva heeft ook ooit een kuur van prednison gehad, die via infuus moest worden gegeven. Ze knapte daar zo van op dat de artsen besloten om het oraal te gaan proberen zodat ze mee naar huis kon, ze lag er inmiddels al ruim een week. Gelukkig vond ze het erg lekker en ging dat allemaal goed zodat we niet de resterende tijd in het ziekenhuis hoefden te blijven.
Ik hoop dat het bij Dana ook lukt!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:07:36 #131
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60159060
bla, wat fijn dat het met dana wat beter gaat.

En alle opgroeiende/nieuwe truckjes kunnende, enz ook even een

hier gisteren naar het consultatie bureau geweest, een keertje extra tussendoor. meneer woog 8860, is 69 cm lang, en hoofdomtrek 44,5. volgens de curve, zit hij met hoofdje en lengte tussen de +1,5 en de +2. gewicht zit net iets onder de +2. Maar hij blijft wel consequent deze lijnen volgen dus dat is allemaal goed.
Ook gaan we nu zijn nachtflesje afbouwen, we gaan elke week een schepje minder poeder doen op het zelfde water, krijgt nu dus een flesje van 180/5 en volgende week 180/4 etc. aan het eind geven we dus alleen maar water, wat beter is voor zijn tandjes. Wij krijgen namelijk het idee dat ie helemaal het flesje niet meer nodig heeft maard at het gewoon gewoonte is.
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:40:45 #132
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_60159287
Hier word snachts een flanellen pyama'tje gedragen met lange mouwen en lange pijpen.
Rachel weigert onder elke vorm van deken/laken te slapen, maar is wel n ontzettende koukleum en draaitol in bed. als in je legt haar op de rug op het hoofdeinde en wordt wakker op buik of zij op voeteneinde, of overdwars etc. lakens en dekens dus ook maar uit bed gehaald on verstikking te voorkomen. haar kamer temperatuur is 18 graden, bij warmer wil ze niet slapen ook al ligt ze bwv in haar blote billen, kouder wil ik dus niet omdat ze haar sokken ook uitrekt, en ik niet wil dat ze ziek wordt.

Oh ja Rachel begint toch te kruipen, het is welliswaar max. 4 kruipjes en is dan boos omdat het niet snel gaat of omdat ze omvalt maar toch het is een begin

Ennuh mag Rachel ook in de OP ? 24-11-2007 [Gedaan - Webkim]

[ Bericht 17% gewijzigd door Webkim op 17-07-2008 19:10:00 ]
Gewoon n stuiterballetje
pi_60159359
Ik zou t zo fijn vinden als ze t bij Dana ook de laatste dagen oraal gaan geven, en dat dat net zo makkelijk gaat als bij Stijn en Eva

Vanmorgen om 7 uur belde ze dat ze heel erg lag te huilen..van de honger, dus niks ergs...maar toch baal ik dan zo dat ik er op dat moment niet voor dr ben en ze dus moet wachten tot de zuster mij heeft gebeld om te vragen of ze dr voeding eerder mag.
Ze was wel nog wakker toen ik net ging kijken dus ik heb dr ff flink geknuffeld en toen viel ze fijn in mijn armen in slaap

Rachel wat goed meid!

En Bink, zo klein en nu al zo stoer
pi_60161494
Bla, het zou toch fijn zijn als ze eerder naar huis kan.. Hoe lang moet ze nog?
Ik vind het trouwens goed dat de zuster belt. Het lijkt zo normaal, maar lang niet alle zuster/zkh-en hebben zoveel communicatie richting ouders..

Rachel, goed zeg, aan de kruip! nog even en ze vliegt de hele kamer door!

Hestria, dan zit Dennis heel erg in de buurt van Chris zijn lijntje.. Alleen Chris zijn hoofd was een anderhalve cm groter.. Ons dikkoppie

En Binkie een echte bink bij de prikjes! Stoere jongen!

Chris heeft verder geen last gehad van zijn prikjes. Denk dat de vorige reactie toch echt kwam van de combi prikjes en verkoudheid.. Dat ga ik dus nooit weer doen..
pi_60162935
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Bla, het zou toch fijn zijn als ze eerder naar huis kan.. Hoe lang moet ze nog?
Ik vind het trouwens goed dat de zuster belt. Het lijkt zo normaal, maar lang niet alle zuster/zkh-en hebben zoveel communicatie richting ouders..
Ze moet nog tot de 26e de antibiotica kuur afmaken, hopen dat ze de laatste halve week ofzo dit thuis mag doen....ik zal morgen de kinderarts eens aan de jas trekken om te vragen of dit echt een mogenlijkheid is.

En ik vond het ook fijn dat de zuster belde om in elk geval te vragen wat mij het beste leek. Ze zijn zowiezo heel lief en betrekken je zoveel mogenlijk bij alles (tenminste de meeste zusters)
Dat scheelt, denk dat als dat anders was geweest ik het er een stuk moeilijker mee zou hebben haar daar s'nachts alleen te laten.
  donderdag 17 juli 2008 @ 17:45:36 #136
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60170487
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 08:07 schreef hestria het volgende:
bla, wat fijn dat het met dana wat beter gaat.

En alle opgroeiende/nieuwe truckjes kunnende, enz ook even een

hier gisteren naar het consultatie bureau geweest, een keertje extra tussendoor. meneer woog 8860, is 69 cm lang, en hoofdomtrek 44,5. volgens de curve, zit hij met hoofdje en lengte tussen de +1,5 en de +2. gewicht zit net iets onder de +2. Maar hij blijft wel consequent deze lijnen volgen dus dat is allemaal goed.
Ook gaan we nu zijn nachtflesje afbouwen, we gaan elke week een schepje minder poeder doen op het zelfde water, krijgt nu dus een flesje van 180/5 en volgende week 180/4 etc. aan het eind geven we dus alleen maar water, wat beter is voor zijn tandjes. Wij krijgen namelijk het idee dat ie helemaal het flesje niet meer nodig heeft maard at het gewoon gewoonte is.
Wat goed! Weer goedgekeurd!

Kan je de nachtfles niet ook in volume afbouwen? Dan ben je er meteen helemaal vanaf?

Volgende week mogen wij voor de prikjes en check. ben benieuwd...
pi_60171767
Saartje zag zojuist haar voetjes voor het eerst, grappig Nog ff dan gaat ze ze in d`r mond steken, vind ik altijd zo gezellig
Saartje
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:21:06 #138
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60172435
het idee achter het verdunnen, is het flesje niet meer aantrekkelijk maken, dus dat ie dan uit zichzelf niet meer om dat flesje s'nacht vraagt.

maneki, dta hebben die 2 van mij allebei nog nooit gedaan, dennis zit wel aan zijn voeten, maar in zijn mond steken ho maar. Vind het jammer is altijd zo'n lief gezicht.
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:52:08 #139
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60173051
Bla wat een goed nieuws

Saartje, doe maar gauw in je mond stoppen.. Dat staat zoooo schattig Vooral als je een jurkje aan hebt en dan die dikke pamperkont omhoog komt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60173523
Mirte kan hardop lachen, echt giebelen . Ze ligt op het aankleedkussen enorm hard te zwaaien naar... (geen idee... gewoon in de lucht) en dan giert ze het uit.
Ook om kietelen wordt gelachen of als ze ontdekt dat er een bepaalde reactie komt op iets wat zij doet wat een genot
pi_60174044
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:52 schreef E.T. het volgende:
Bla wat een goed nieuws

Saartje, doe maar gauw in je mond stoppen.. Dat staat zoooo schattig Vooral als je een jurkje aan hebt en dan die dikke pamperkont omhoog komt
Jaaa! Ik heb allemaal van die luierbroekjes met roezels op de kont voor haar. Veeg me op als ze d`r kont laat zien dan !
Saartje
  donderdag 17 juli 2008 @ 20:53:54 #142
14746 k_i_m
pi_60174291
Die zijn leuk! Ik heb rompers met roezels op de kont .

Ik werd net opgeschrikt door gekrijs. Toen ik bovenkwam zag ik een beentje klem zitten tussen de spijlen van het ledikantje . Vorige week lag ze al ondersteboven in bed, ben benieuwd wat ze verder nog verzint voor rare toestanden .
In my life
Why do I smile
pi_60174425
Nog ff dan wordt ze ook wakker met 2 vertikale strepen over haar gezicht, van het tegen de spijlen in slaap zijn gevallen
Saartje
pi_60174476
Amber heeft vandaag weer zo'n leuk cadeautje via de post gekregen Van een van de dames van het my little pony forum waar ik zit.

k_i_m; hier ook een paar rompertjes met roezels op de kont, erg schattig!!

Ambertje ligt nu lekker bij papa te slapen, weer vermoeiende dag, voor het eerst naar buiten geweest en dan ook nog eens een klein autoritje.
Had vandaag wel de wijkverpleegkundige verwacht, maar niks nog?
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60174518
Oh wat leuk! Een ontzettend lief cadeautje
Saartje
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:00:59 #146
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_60181841
Llwella wat n ontzettend lief en zeer orgineel kado ! erg leuk en wat lastig dat de wijkverpleegkundige niet even iets van zich heeft laten horen
Gewoon n stuiterballetje
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:17:24 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60182093
Llewella, wat een schattig kadootje

Ja lief, he, als ze zichzelf grappig gaan vinden Mirte lachen naar zichzelf.

Eli heeft ook nooit zijn voeten in zijn mond gestoken. probeert nu wel eens, maar zeer sporadisch. Er is een wereld te ontdekken, toch?

We zitten trouwens nu in de fase avondeten-wordt-eerst-drie-keer-alle-hoeken-van-de-kamer-getoond-voordat-ik-erover-denk-om-het-op-te-eten...
a.k.a. het wordt geweigerd behalve als het heeeeel lekker is.

Hoelang duurt dit? word er een beetje kriegel van. Als hij niet eet, dan niet, geen zin om er een heel punt van e maken, maar ik vind het zo zonde, eli laat het koud worden, terwijl wij het lekker hadden kunnen eten.

En het is gewoon leuker als hij gewoon eet...

Ach, het is vast een FFFFAAAAASSSSEEEEE......

Verder issie heel erg lief
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:21:50 #148
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_60182164
DaviniaHR maar er in iedergeval geen strijd van om hem te laten eten. dit werkt alleen maar aver-rechts. je kan misschien wel proberen om hem vooraf te helpen met een aantal happen en hem dan weer zn gang te laten gaan, zo heeft ie in iedergeval iets binnen.
Natuurlijk is het kriegel verwekkend voor jou, maar zoals je al zegt tis n fase
Gewoon n stuiterballetje
pi_60182505
Llewella wat een schattig kadootjes

Davinia succes
pi_60182698
Llewella, leuk cadeautje!
pi_60183675
Llewella, wat leuk zo'n kadootje!

Kim, ook al zo'n klein bedzwervertje.

Rompers/broekjes met roezels
Alleen niet voor Chris

Davinia, dat lijkt me lastig. Chris wilde alleen niet eten als hij tandjes kreeg. Hij laat ook duidelijk merken wanneer hij niet meer hoeft, en dan probeer ik even later nog een hapje, en anders gaat het aan de kant. Maar dat is meestal pas na minimaal 3/4e bakje...

Hier trouwens geen teen-in-de-mond fase gehad.. Misschien 1 of 2 keer. De rest van de wereld wat veel leuker.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:39:26 #152
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_60188204
ik zie dat ons wondertje al in het lijstje staat
Hier gaat alles heel goed.. het eerste fotootje van ons meisje

Haar naam wordt op zijn engels uitgesproken...
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:54:19 #153
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_60188564
Luna wat een mooi meiske heb je weer gebakken...

Davinia hier was de truc gewoon samen gaan eten en haar in de kinderstoel met een bordje voor haar neus met eten erbij laten zitten en geen aandacht geven. Op een gegeven moment is ze zelf gaan eten en eet nog steeds. Mits hijnog geholpen moet worden maar wij hebben altijd gerapleyd. En als ze niet wou eten nou dan niet maar wij hebben nooit ons eten koud laten worden omdat mevrouwtje hier zat te rommelen met eten.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:54:24 #154
24188 Belana
kloon van belana
pi_60188567
ze is prachtig luna
stormy waters...
sailin'
pi_60188912
Luna, mooi gedaan hoor! Dat tongetje
pi_60193565
Mooi meiske heb je daar Luna
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:43:44 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60194720
Mooi meisje, die Jade (What's in a name, yade is ook al zo'n scheetje)

De kwijlklieren zijn hier wakker geworden, dus wellicht is tand nr. 5 op komst...
En is dat de reden waarom hij zijn avondeten weigert. (En delen van lunch...)

@Mibos, we geven zelf nog wel alles aan. We hebben geprobeerd een vol bord neer te leggen voor zijn neus, maar dan eindigt alles op de grond. Hij eet verder wel van onze hand/een lepel.

Enig punt is wel dat ik me dan weer zorgen maak dat hij mss gaat wennen dat hij lekker brood of flesje krijgt als hij het andere eten weigert. Ikzelf ben/was nml een notoir slecht eter, dus dit is wel een angst die ik heb.
Maar we bieden hem te eten aan zolang onze maaltijd duurt, mss vijf minuutjes langer, en daarna is het gewoon fles of boterham. Hij blijft wel de hele tijd aan tafel zitten.

Bla, is er al nws of je de AB verder thuis mag geven?
pi_60197580
Davinia, waarom nog fles of boterham als hij geen avondeten eet??

Bij ons is het thuis (en ook op het werk) toch echt niets anders als ze 's avonds niet willen eten.
Mij lijkt dat ie dus wel gaat wennen aan die fles of boterham zo...
Ze zijn zo klein al slim zat En verder kan hij wel wat hebben
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:52:44 #159
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60197934
Lunastar wat een schatje

Davinia volgens mij wennen ze er wel snel aan als je iets anders aanbiedt bij weigeren van het 'gewone' eten, al kan ik me voorstellen dat je soms gewoon voor een fles of boterham gaat omdat je ook geen zin hebt in een hongerig kind 's nachts om 3 uur ofzo terwijl je zelf weer vroeg opmoet

Hier ligt het dus ook een beetje aan de situatie van het moment of we voor een vervangend iets gaan
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:56:28 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_60198012
Ruben had het woensdag al afgekeken bij Pepijn, maar hij kan uit een glas drinken!!!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:31:06 #161
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60198568
pfff, kan iemand mijn kind even vertellen dat het tijd is om te slapen? Manlief is weg en meneer is al sinds 18:00 wakker en wil niet gaan slapen. heb een half uur geleden zijn pap gegeven, en normaal gaat ie daarna lekker pitten, maar nu ligt ie te brullen in zijn bed. Word er een beetje moedeloos van.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 08:15:38 #162
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60203372
Klinkt niet fijn Hestria. En natuurlijk gebeurt zoiets altijd als je net een avondje alleen bent. Hopelijk is Dennis toch nog snel na je berichtje in slaap gevallen.

Gisteren is Linde gaan trakteren op het kdv. Ze vond de cakejes zelf in ieder geval erg lekker, kleine vreetsmurf van me Woensdag hadden ze een foutje gemaakt (invalleidster) en daardoor had ze 's middags 2 boterhammen en een nutrilonfles van 180 ml gekregen. En het ging er allemaal gewoon in

Vandaag de laatste voorbereidinkjes voor haar verjaardag doen en dan is ze morgen gewoon 1 jaar oud
Vorig jaar ging ik op deze dag met een vriendin shoppen en met haar zoontje naar de kinderboerderij (waar we morgen Linde's verjaardag vieren ) 's Avonds heb ik nog met collega's op een terrasje gezeten, niet wetende dat ik toen al 4 dagen gebroken vliezen had... Was ook vreemd om gisteren in het ziekenhuis te zijn waar Linde bijna een jaar geleden geboren is Pfff gaat een emo dagje worden zo
  zaterdag 19 juli 2008 @ 08:42:16 #163
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60203459
linde al bijna 1 jaar! gaat snel he. Zo stond ik laast op het station om manlief op te halen, kwam ineens het besef dat ik de laaste keer dat ik daar stond, weeen had en dennis er een uur later was. (nu pas besef ik wat een idioote aktie dat was van me, maar op het moment zelf leek dat het juiste)

Ruben al zelf uit een glas drinken. Knap hoor!

Luna mooie meid hoor!

meneer is pas om 23:00 gaan slapen, 5 min voordat manlief thuis kwam Dus die komt binnen en zegt, zo lekker rustig hier .
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:20:39 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_60204045
Ik moet hem hier ook gewoon even plaatsen

Ruben heeft gisteren voor het eerst vis gehad. In tegenstelling tot hoe het eruit ziet vond hij het erg lekker

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:49:58 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_60204376
Eindelijk het 6 maanden mailtje van RBB

Zijn er nog mensen die ook wat willen bestellen? Ik wilde uiterlijk dinsdag mijn bestelling plaaten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60205450
Linde bijna 1 jr al!, kan me voorstellen dat je daar een beetje emo van word...je kleine grote meisje

Ruben kleine knoeipot!

Vanmorgen even met de kinderarts gesproken om te kijken hoelang Dana nog precies moet blijven. Helaas willen ze de kuur echt via het infuus afmaken omdat de ruggeprik niet is gelukt en ze geen risico willen nemen. Dat wilt zeggen dat ze nog t/m vrijdag via een infuus de AB krijgt toegediend en zaterdag naar huis mag.

Ook al had ik haar liever eerder thuis gehad, ik ben blij dat ze het zekere voor t onzekere nemen, en door t op en neer gerij gaat zo'n week toch best snel.

De zusters vinden dr allemaal een superlief kindje, ze hadden zelfs in dr dossier erbij geschreven dat het zo'n lachebekje was
pi_60206040
He Bla, ik kom normaal niet (over een paar weekjes wel )in dit topic, las in het update topic over je kleine meisje! Jee, wat schrikken joh! En wat lang, 2 weken in het ziekenhuis . Wel fijn dat het goed gaat en het personeel zo lief is. Sterkte deze week .
pi_60211911
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 10:49 schreef Troel het volgende:
Eindelijk het 6 maanden mailtje van RBB

Zijn er nog mensen die ook wat willen bestellen? Ik wilde uiterlijk dinsdag mijn bestelling plaaten
Is dat een fenomeen? het 6 mnd RBB mailtje? Zitten daar dikke kortingsacties aan vast?
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 19 juli 2008 @ 18:01:57 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_60212019
15% en geen verzendkosten

En eigenlijk zijn we allemaal erg stom geweest, want natuurlijk hadden we elkaar aan moeten melden, dan hadden we tegoedbonnen enzo gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:11:32 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60214686
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:52 schreef Stiemie het volgende:
Lunastar wat een schatje

Davinia volgens mij wennen ze er wel snel aan als je iets anders aanbiedt bij weigeren van het 'gewone' eten, al kan ik me voorstellen dat je soms gewoon voor een fles of boterham gaat omdat je ook geen zin hebt in een hongerig kind 's nachts om 3 uur ofzo terwijl je zelf weer vroeg opmoet

Hier ligt het dus ook een beetje aan de situatie van het moment of we voor een vervangend iets gaan
Wel, het eten gaat weer beter!
Ik wil gewoon niet dat hij met lege maag naar bed gaat, want dan zitten wij idd s nachts met de gebakken peren. (en zo'n evt. extra fles is dan 3 of 4 schepjes ipv 6, dus ook geen hele fles.)
Maar ik zal idd wel opletten dat hij er niet aan gaat wennen, want dat is niet de bedoeling.

Is het wel eens voorgekomen, eigenlijk, dat de grotere babies s nachts wakker werden, omdat ze nog honger hadden?
Het kwijlen gaat ook goed

Vandaag heeft hij heerlijk gespeeld met zn autootjes (hoezo rolbevestigend speelgoed ). het zijn van die auto's van brilliant basics van fisher price, die je in elkaar kan zetten en kan stapelen en zo. Hij heeft echt een uur gezeten en de autootjes in en uit elkaar getrokken. Heel schattig

Bla, jammer dat Dana niet eerder naar huis kan, maar wel goed dat ze zo goed voor haar zorgen!

Hestria, slaap lekker

Toetsenbord is brak
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:39:39 #171
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60216920
Hier is het bijna zover: Linde is nog maar 20 minuten een echte baby en daarna gewoon een dreumesje.

Het afgelopen jaar is zo ontzettend snel gegaan. Na 5 dagen met gebroken vliezen te hebben gelopen is Linde op vrijdag 20-07-2007 om 21.28 uur geboren. Ik was toen 38 weken zwanger en dacht juist dat ik vast overtijd zou gaan lopen, maar niets was minder waar. De bevalling was heftig en lang en er moest uiteindelijk na 2 uur persen een vacuumpomp aan te pas komen. Maar daar was ze dan eindelijk: onze Linde

Ik had al eens voor de grap tegen mijn moeder gezegd dat ons kindje vast op 20 juli geboren zou worden omdat het dan zo'n mooie geboortedatum zou hebben en uiteindelijk kwam dat dus uit

Het begin was erg zwaar. Linde werd de eerste maand een huilbaby genoemd, maar niks bleek minder waar. De borstvoeding lukte gewoon niet en dus huilde ze van de honger. Wat heb ik me daardoor schuldig gevoeld We besloten geen 'live' borstvoeding meer te geven, maar om alles te kolven. Dat heb ik vier maanden volgehouden en toen was zowel ik als de voeding op. Intussen was de honger bij Linde gelukkig ook voorbij en onze huilbaby veranderde in een vrolijk lachebekje.

Inmiddels is ons meisje bijna geen baby meer. Ze kruipt, gaat zitten, eet vanalles met ons mee, begint met het zeggen van haar eerste woordjes (papa, uit ), wijst onderweg naar vanalles en lacht de hele dag. Het is soms druk, soms heftig, soms zwaar, maar altijd fijn om bij haar te zijn

De ballonnen zijn opgeblazen, de slingers hangen, de cadeaus zijn ingepakt en we zijn er hier klaar voor

Zes dagen oud:

Bijna 1 jaar oud:

Dag Isa, Ethan Gabriel, Alannah, Chris, Sophie Juliet, Liande, Eli, Lena, Mirte, Anna Sophie, Lucas, Senna, Emma, Roos, Eva, Yana, Rachel, Jasmin, Caspar, Floortje, Zoe Isa, Nathan Tristan, Maarten, Hannah Chiara Maria, Sasha Alexander, Ayden, Ruben Matthias Jesse, Vera, Yara, Gwen, Noah Arthur Dent, Oliver, Dennis, Matthijs, Colin, Jennifer Esmee, 'Saartje', Thomas, Mika, Ruby, Lilah Marie, Nienke Maria Simone, Maja, Annika, Piet Stijn, Rosa Mae Allison, Gabi, Rebecca, Bink, Yade April, Marlien, Junah, Dana Jamie, Nika, Lotte Jolein, Koen Jurriaan, Amber Mae, Jade en Tim
pi_60218197
Stiemie, ik word helemaal emo van je post... Vergeet hem niet te copiëren voor in het foto-album! Hoe een klein babymeisje een echte meid wordt! Gefeliciteerd, Linde en veel plezier in het dreumustopic!

Blabla, wat moet dat moeilijk zijn om die kleine nog in het ziekenhuis te laten... Maar wat je zegt, inderdaad beter dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Wel fijn dat ze ook daar een lachebekje is!

Troel... gooi je het op een afstandje naar hem toe ofzo?

Davinia... ik heb het zelf nog wel eens dat ik wakker lig van de honger. Lijkt me dus niets vreemds.

Wij zijn vandaag op kraamvisite naar Drenthe geweest en ik heb eindelijk (na 10 dagen door omstandigheden) mijn nichtje gezien! Wat een lekker moppie is dat! Natuurlijk even Bink (precies 8 weken ouder, hoewel hij volgens de planning maar een maand ouder zou zijn) naast haar gelegd, maar qua lengte deed ze niet veel voor hem onder! Wel een groot verschil in die leeftijd, Bink kijkt al zoveel wakkerder en ontdekkend de wereld in en kleine Esra is nog zo'n bergje onschuld dat zich nog niets van de wereld aantrekt! Prachtig om mijn zoon zo naast de dochter van mijn broer en schoonzus te zien. Die kunnen nog veel aan elkaar hebben in de toekomst, ondanks dat we zover bij elkaar vandaan wonen. Ook leuk om mijn broer als vader te zien trouwens! Zo heerlijk beschermend naar zijn kleine meisje! Opa en oma konden het natuurlijk ook niet laten om even langs te komen en er werd aardig wat afgeflitst vandaag!
  zondag 20 juli 2008 @ 08:05:56 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_60220506
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:05 schreef Mammietje het volgende:

Troel... gooi je het op een afstandje naar hem toe ofzo?

Dit is compleet papas werk

(En die weet nog niet echt hoe Rubens maaiende armen te omzeilen )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 20 juli 2008 @ 08:07:35 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_60220508
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:11 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wel, het eten gaat weer beter!
Goedzo Eli!!!

Stiemie, Linde, gefeliciteerd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 20 juli 2008 @ 08:49:41 #175
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60220624
Stiemie, hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je grote kleine meid
.... met gevoel voor drama....
  zondag 20 juli 2008 @ 09:45:56 #176
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60220829
Mammietje ik kreeg ook tranen in mijn ogen tijdens het typen

De jarige ligt hier nog te slapen
pi_60220962
Stiemie van harte met je grote meid .

Linde, lekker uitgeslapen op je verjaardag? Van harte gefeliciteerd hoor en tot over een paar maandjes in het dreumestopic van Mirte
  zondag 20 juli 2008 @ 10:49:22 #178
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60221208
Stiemie, gefeliciteerd met je groote kleine meid!! Veel plezier in het dreumes topic!
pi_60221360
!!!!!Stiemie gefeliciteerd met je grote meisje!!!!

Madelieve dankje en tot over een paar weekjes
pi_60224546
Tjonge zeg, hier is het brullen als madam haar zin niet krijgt .
En zwaar gefrustreerd als ze ergens niet bij kan... ze gaat nu achteruit of ze rolt... zou ze nog gaan kruipen? .
  zondag 20 juli 2008 @ 15:16:10 #181
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60225838
Stiemie, van harte gefeliciteerd!! Hopelijk is/was het een mooie dag voor jullie allemaal vandaag!!
Red de zeehond!
  zondag 20 juli 2008 @ 21:12:51 #182
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60232363
Stiemie gefeliciteerd met Linde!

Madam hier is nog/weer wakker Dat is al een hele tijd niet meer vorgekomen. Ze had zeker opgevangen dat ik haar niet meer wakker wilde gaan maken voor een late voeding omdat ze dan overdag wat meer trek zou hebben en besloot het dan maar af te dwingen
Saartje
  zondag 20 juli 2008 @ 21:22:41 #183
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60232590
Stiemie, gefeliciteerd met je mooie dame!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60234320
Stiemie, gefeliciteerd met je dametje!!! Hopelijk heeft ze (en jullie) een mooie dag gehad vol kadootjes!

Ons prinsje (zie ook het foto topic) ligt heerlijk te dromen in zijn eigen mega bed. Vandaag is ook zijn naveltje er EINDELIJK afgevallen
pi_60236457
stiemie een beetje te laat dus maar niet minder gemeend, gefeliciteerd met je prinsesje
mama van 3 kids!
  maandag 21 juli 2008 @ 08:03:48 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_60238182
WIj hebben Rubens bed inmiddels omlaag gezet (box moet nog), maar nu kan ik hem geen zoen meer geven als hij in bed ligt
Vandaag weer naar het consultatiebureau, ik ben heel erg benieuwd

Maneki, uiteindelijk is ze toch wel in slaap gevallen hoop ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 21 juli 2008 @ 08:38:08 #187
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60238367
Uiteindelijk is ze om 22.30 in slaap gevallen, na nog een voltankbeurt. Maar ze heeft wel geslapen tot 7.00 vanmorgen, wat de laatste tijd steeds vaker 5.30 was
Saartje
pi_60240755
Davinia, voor een keertje zo'n fles wat groter maken kan geen kwaad. Ik zou geloof ik geen hele boterham geven. Maar hier kwam het slechte eten door tandjes, en dan gaat een boterham ook niet..
Vannacht had Chris het rond 11 uur op een brullen gezet. Na een half uur heeft papa toch ook nog maar een klein flesje melk gegeven. Hij had overdag wat raar gegeten (brood en warm omgedraaid) en daar werd hij wel iets rustiger van. Maar dat is 1 keer, vanavond niet weer..

Bla, jammer van het moeten blijven.. Tel maar lekker af naar zaterdag.

Ruben, lekkere vieze snoet.. Maar ook lekker gesmuld!

Nijna, als ze zo gefrustreerd raakt, dan heeft ze in ieder geval een reden om snel te leren kruipen. Dan gaat dan soms ook nog wel snel..

Wij zijn het weekend bij Opa en Oma geweest. 2 daagjes en 1 nachtje.. Heel gezellig, zaterdag druk met allerlei verjaardagsvisite (oma). en zondag lekker rustig. Alleen het slapen was een beetje boel drama. zaterdagavond heel veel gehuild en zondag zijn ochtendslaapje ook. Echt helemaal in paniek en brullen. Het zal de drukte wel geweest zijn, en de andere slaapjes gingen prima. Wel zielig als je mannetje als hij eindelijk slaapt nog een kwartier in zijn slaap loopt na te snikken

Chris lijkt steeds doelbewuster met zijn vingertje te gaan wijzen. In boekjes en naar knopjes echt met 1 vinger eropaf. Dan zie je dat die onschuldige baby steeds meer veranderd in een verfijnd mini-mensje
  maandag 21 juli 2008 @ 12:14:45 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_60242114
Ruben is weer goedgekeurd vanochtend. Hij weigerde alleen netjes recht te liggen bij het meten, dus is hij wat kleiner opgemeten
Qua gewicht is hij behoorlijk gegroeid in de twee maanden, hij weegt nu 7300 gram!

De arts noemde hem vandaag ook al wijs en hij deed al dingen die je normaal pas bij 9 maanden hoeft te kunnen (maar waar ik meerdere mensen al over hoor met kinderen in dezelfde leeftijd, dus volgens mij valt het allemaal wel mee).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60244127
Wij zijn vandaag voor het eerst op het CB geweest voor Koen, even gebruik gemaakt van het inloopspreekuur, en inmiddels weegt hij 4860 gram
Ze waren zeer tevreden over zijn naveltje.
pi_60244370
Yara is ook weer goedgekeurd op het CB. 8600 gram en 62,5 cm met 6 maanden.

Waar Yara goed door de keuring kwam scoorde ik een dikke onvoldoende Het gesprek tussen mij en de arts op het CB verliep niet echt soepel.
Het begon al bij de vraag 'geef je al potjes?' Ik vond dat al een hele vreemde vraag omdat je er dan automatisch vanuit gaat dat bijvoeding gelijk staat aan potjes eten. Waarom geen 'ben je al begonnen met bijvoeding?' Maar goed, netjes aangegeven dat Yara sinds vorige week 1x per dag wat bijvoeding krijgt, groente of fruit..vers, geen potjes. (in stukken heb ik nog niet eens vermeld ) Ik gaf aan dat ik haar eerst een paar dagen achter elkaar banaan heb laten proeven, daarna een paar dagen wortel. Meteen begint mevrouw driftig in het dossier te bladeren en vraagt waarom ik dat dan weer doe 'want zoveel allergieen zitten er niet in de familie'. Nou, om haar aan de smaak te laten wennen misschien?
Dan geeft ze aan dat ik met 7 maanden maar vlees moet gaan geven en krijg ik weer een minpunt als ik aangeef dat we geen vlees eten. Mevrouw de arts is nu redelijk de weg kwijt en vraagt aan mij wat ik haar dan ga geven met 7 maanden. Nou, gewoon...groenten en fruit, en als dat goed gaat rond een maand of 8 ook aardappelen..rijst...ik kreeg weer een strenge blik toegeworpen. Ze weet echter zelf niks over voeding zonder vlees bij babies en kinderen en dus verwijst ze me door naar de kinderdietist. Nee, nu hoef ik nog niet, maar met 7,5 maand moet ik er toch echt langs want dan moet een kindje wel vlees eten.
Volgende pijnpunt, de borstvoeding:geef je nog hoe vaak geef je nog? Dat ligt nu rond de 6 voedingen op een dag, soms 7, en dat zeg ik dan ook. óei, dat is wel heel erg veel! zegt ze meteen. Ik zag haar alweer een aantekening maken Vervolgens zegt ze 'als je haar een potje geeft dan kun je een voeding laten vervallen en zo de borstvoeding afbouwen' Nou jaaaa zeg....wie zegt dat ik wil afbouwen? Waarom moet ik afbouwen? En waarom is het *bij*voeden als je het niet als erbij maar als vervanging gaat geven?
Ik geef aan dat afbouwen geen optie is en dat was maar vreemd. Het is toch veel makkelijker om een potje te geven en dan minder borstvoeding?
Ik heb me echt in moeten houden, dacht dat ze op het CB redelijk pro-BV waren.

Dus blijkbaar doe ik zo'n beetje alles verkeerd en mag ik naar de kinderdietist. Gezellig. Ik neem m'n boek 'eten voor de kleintjes' met bijbehorende voedingsschema's mee en dan mogen ze me daar laten weten wat ik allemaal zo verschikkelijk verkeerd aan het doen zijn. En dan mogen ze meteen een briefje schrijven aan mevr. de arts van het CB. En nu ga ik even een klacht insturen naar de organisatie achter het CB, want ik begin het een beetje zat te worden om als 'freak' gezien te worden door die arts. Een beetje meer open staan voor andere ideeen kan geen kwaad.

*is best pissig en wist niet of dit nou hier moest, of in het rapley topic of in het stoom afblazen topic want het is een beetje van alle 3*
It's all up to you
  maandag 21 juli 2008 @ 13:57:53 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_60244492
Tearsong, is het misschien een idee om die dietiste te bellen en daar aan te geven dat je het eigenlijk helemaal niet eens bent met de verwijzing en dat je je afvraagt of het uberhaupt zin heeft om een afpsraak te maken? WEllicht dat ze dan al zo;n briefje schrijven voordat ze je gezien hebben

Ik heb me trouwens ook laten bedotten hoor, ik zei vanochtend nog tegen Bert dat wat mij betreft de volgende afspraak met de volgende prikjes mocht, maar toen er vier andere ouders zaten te wachten en de volgende afspraak over 6 weken genoemd werd, stond ik met mijn bek vol tanden en heb ik dus maar ja gezegd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60244793
Ik moet als ik me niet vergis eind van deze week of volgende week weer langs het CB. Ben benieuwd hoe groot Nathan nu is en hoe zwaar.

Ik had met Morgaine ook altijd ruzie bij het CB. Ze dronk te veel, at te veel of te weinig, mankeerde wat aan haar oog en moest langs een oogarts. Was niks aan de hand maar omdat ze een platte neus heeft (tsja der vader is niet voor niets Surinaams) lijkt het of ze een lui oog heeft maar volkomen gezond verklaard door de oogarts. Dezelfde CB arts later toch weer lopen klagen over haar oog etc. Ik deed het ook nooit goed volgend die lui.

Godzijdank heb ik er nu met dit kind tot op heden geen last van gehad. Ik ben zelf ook een stuk mondiger dan eerst waardoor ik rustig vertel wat ik er van vind, hoe ik iets doe en wat ik van hen verwacht en juist niet verwacht. Zo hadden ze geen zin om Nathan te meten na een weegcontrole maar juist net was hij ontslagen uit het ziekenhuis. Ik wou weten of hij ook gegroeid was en zij vonden dat onzin. Niks onzin zei ik en ik heb hem op laten meten. Groei in gewicht staat bij ook in verhouding met groei in de lengte. Misschien staat er wel heel groot in het dossier "moeder is betweter of bitch" zal mij worst wezen. Ik ben daar voor controle hoe het gaat met mijn kind, en niet of deze wel in het ideale cb plaatje past of welke curve hij boven of onder groeit.
pi_60244923
gabi gaat ook alleen nog maar met papa naar dat enge CB. Mama is daar ook helemaal klaar mee...
Papa zegt netjes ja en amen, doet het prikje mee en gaat dan thuis weer lekker verder met wat we aan het doen waren...nl. een tevreden gabi opvoeden
pi_60245220
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:21 schreef tinny het volgende:
Papa zegt netjes ja en amen, doet het prikje mee en gaat dan thuis weer lekker verder met wat we aan het doen waren...nl. een tevreden gabi opvoeden
Werkt prima dan. Zou voor mij ook wat zijn, als m'n man tegen prikken zou kunnen
It's all up to you
  maandag 21 juli 2008 @ 14:47:16 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60245421
TearSong, sorry ik moest even lachen om je verhaal!

Idd, lekker doen wat Tinny zegt. ja en amen roepen, en verder gaan met wat je doet.
Als je geen vlees eet, geef je toch vleesvervangers? Zit ook van alles in. Helemaal prima.

Ach, ze bedoelen het goed, maar zijn gehinderd door oogkleppen.

(Ik heb makkelijk praten, de mijne zijn lief Al waren de invallers ook wel vervelend...)
pi_60246164
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:47 schreef DaviniaHR het volgende:

(Ik heb makkelijk praten, de mijne zijn lief Al waren de invallers ook wel vervelend...)
Nou we hebben hier 2 wijkverpleegkundigen en 2 artsen. Moet eerlijk zeggen dat de wijkverpleegkundigen geweldig zijn en 1 van de 2 artsen ook. Maar wij hadden nou net even 'die andere'.
It's all up to you
pi_60246523
Tearsong, weer iemand met een lekkere CB ervaring erbij
Ik vertel niks meer dan nodig, en de dingen die ik naar mijn hoofd geworpen krijg van de arts laat ik lekker langs me heen vliegen.. knik daarbinnen, en buiten trek ik mijn eigen plan..
Al moet ik zeggen dat het me nog redelijk meevalt. Maar 1 keer een echt botte opmerking gehad (over BV, wat niet gelukt was, maar de arts toch nog even 4 maanden nadat ik gestopt was een "sneeer" gaf, dat het toch beter was... Ja, en wat moet ik daarmee dan?)
  maandag 21 juli 2008 @ 20:01:45 #199
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60251520
hihi, zo vond ik Dennis net in zijn bed.

en vrolijk dat ie was
pi_60252376
Dennis, kleine rollebol
Die was lekker uitgeslapen
pi_60252698
Ohhh hestria hier moet ik op reageren
De vrolijkheid *SPAT* ervan af
pi_60254948
DF, ik ben benieuwd of de frustratie resulteert in snel gaan kruipen . Ze schoof vandaag harder achteruit dan gisteren en heel soms leek ze toch aanstalten te maken om vooruit te komen, maar dat maakte ze dan niet af.
En gillen, erg leuk en dat mama mee ging doen was nog leuker .
Ach Chris, zo onder de indruk van alle drukte? Hopelijk slaap je nu weer lekker in je eigen bedje.

Tearsong, wat een gezellig bezoekje aan het CB... aarrgh. Sinds ik heb gezegd dat ze niet zo moesten zeiken over de voeding, dat ze teveel kreeg (kind groeide niet overdreven hard ofzo, ik kwam niet over de liter heen) zijn ze ineens alleen maar positief... Tja...
Leuke foto trouwens in het rapley topic!

Dennis, was je aan het gymnastieken?
pi_60261089
Nijna, eens kijken wat je meid vandaag weer leert

Chris was vannacht ook weer van streek.. weer om half 12 wakker. Deze keer na een poosje trootsne, maar in slaap laten huilen. Hij had 8 min van zijn papa, na 5 min was het stil.. En daarna nog een keer om 1 uur, en om 7 uur nog een verdwaald kreetje. Uiteindelijk pas om 8 uur echt wakker.
Misschien nog wat restjes van het weekend..
Als je eenmaal gewend bent aan doorslaap nachten, dan worden die gebroken nachten een stukje slopender.. En dat terwijl papa er vannacht steeds is uitgegaan..
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:56:16 #204
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60261906
Oh Hestria wat een prachtig kereltje heb je zeg Die oogjes en die lach
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:18:51 #205
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60262369
Superleuke foto's van Dennis, vooral die onderste is echt Dan smelt je moederhart toch direct?

Sterkte vandaag DF, neem er een lekker bij

Nog maar een paar daagjes tot de grote dag!!
Red de zeehond!
pi_60262484
Haha, die Dennis! Is dat een typisch 5 maanden dingetje, draaien in bed? Ik heb er sinds kort ook zo een.
En het consultatiebureau, blegh, ik mag me geloof ik wel eens goed inlezen over rapley-en voor wij er weer heen moeten voor de 6 mnds. afspraak.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:28:29 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_60262579
Doe geen moeite, ze weten toch niet wat het is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60269415
Kan best meevallen, toch?
Is het CB bij jullie een centrale organisatie of niet?
Nu ja, hier is het centraal per gewest, voor het Vlaams gewest is dat Kind en Gezin. Niet dat zij steeds op 1 lijn zitten qua advies (heb ik al gemerkt op fora), maar toch, ’t is 1 organisatie die min of meer aan hetzelfde touw trekt.

Heb eigenlijk nog nooit te klagen gehad. Nu ja, buiten wat maffe adviesen als, nou ja, die 6e voeding zou weg moeten vallen dus- toen ik zei dat Liande ’s nachts nog at (rond 4 maand) (ze ging ervan uit dat Liande inclusief nachtvoedingen op 6 voedingen zat)
En verder de tip om een kind aan het eten te krijgen… laat het wat langer honger lijden.
Ik ben zelf ook niet geneigd om nieuwe dingen te leren eten als ik honger heb, dan wil ik iets vertrouwd. En als mijn honger dan gestild is, wil ik wel eens wat nieuws proberen. Of ik moet al heel hongerig zijn
Waarom moet ik van mijn dochter dan anders verwachten?
Maar dan lees ik hier dat je ze zo verwend, dat ze dan weten dat er toch melk volgt???

Dus ik ben tevreden

Stiemie en Linde, nog een late gelukkige verjaardag!

Ruben Maait hij al z’n eten zo weg?

Mirthe bijna aan de kruip!

Dennis ziet er echt vrolijk uit zo ‘s morgens!

Hier gaat alles ook goed… weer een stapje groter geworden want … Liande staat los!
Afgelopen week heeft ze dapper geoefend en zaterdag moest ze even showen met wat ze kon… staat ze ineens in ’t midden van de H&M een tasje op te heffen. En door de knietjes en weer rechtkomen! Woei, gaat goed!
pi_60269993
DF, wie weet kijkt ze vandaag wel wat kunsten af van andere kinderen op het KDV. Daar is ze momenteel (en mama heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om weer wat te koken voor in de vriezer, de badkamer te schrobben en nu even tijd om op mn kont te zitten).
Chris toch weer op de goede weg... hou vol mannetje!

Iksje, ik vind het CB hier erg verschillend. Je hoort zoveel verschillende adviezen als er CB's zijn volgens mij . Ik denk dat ze allemaal denken dat zij het wiel hebben uitgevonden en hun adviezen het beste zijn.
Liande los staan wat stoer!!!! Met tasje nog wel, wauw!
pi_60270835
Iksje. zelfs binnen 1 CB zijn er geen vaste adviezen. De arts is hier anders dan de beide verpleegkundigen. En het advies van de CB-telefoonlijn weer heel anders.
Ik geloof dat ze regionaal werken, maar er landelijke richtinglijnen zijn, toch geven de meeste artsen daar hun eigen draai aan. Mijn arts is heel erg tegen bijvoeden voor de 6 maanden en pro BV. Anderen zijn daar weer makkelijker in.. En die richtlijnen zijn ook niet altijd up-to-date, voordat het door die organisatie is opgenomen duurt gewoon een poos.
En van die simpele dingen: na het prikken even het plekje masseren, is vervelend, maar de verpleegkundigen doen het wel, de arts niet. Bij de prik van de arts had hij veel meer last van zijn beentjes. Waarom dat niet standaard doen?

Liande, stoer zeg!! Kun je dat Chris ook niet leren? Ze was wel aardig rap met lopen/staan toch?

Jelly, nog maar 5! daagjes. Wat gaat dat snel zeg..
pi_60271336
Ik weet niet of dat snel is?
Tegenwoordig is het meest gevoerde gesprek met vreemden:
- hoe oud is ze?
- bijna 11 maanden
- oh, dan loopt ze bijna!

Terwijl ik ook altijd dacht dat de meeste kindjes met 12 à 15 maanden los liepen (en eerder richting 15 dan richting 12 maand)

Liande trok zich vroeg recht in bed/box (7m) en schuifelt langs tafels en kasten sinds ze 8 maand is. Dus dat is al wel een poosje.

En eigenlijk ben ik blij dat ze nog niet loopt… kom nu al ogen te kort soms
pi_60271880
Maarten is naar het CB geweest. 74 cm en ong 9600
Nog ff en hij zakt door de wipstoel
gezond hollands jochie is het. Alles wat tiptop in orde
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:39:31 #213
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60272244
Ardenlyn wat een flinkerd Hij is groter en zwaarder dan Linde de laatste keer bij het cb
Al heb ik volgens mij ook wel een krielkipje hoor
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:42:40 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_60272319
UHm, Stiemie, wat doe jij hier nog
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:40:56 #215
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60274972
Uh ja... ik... eh... ja...ik ga maar weer eens
  dinsdag 22 juli 2008 @ 19:41:57 #216
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60276365
fijn dat alles tip top in orde was Ardenlynn.

en liande los lopen! goed hoor!!

hier gaat alles lekker zijn gangetje, geen nieuwe dingen ofzo, maar een heerlijk jongetje dat me een partij kan mopperen omdat hij maar niet vooruit komt! en mama maar zeggen, ja jongen je moet het toch echt zelf doen alsof dat helpt
pi_60277892
stiemie, tot over 2,5 week

Hestria, altijd fijn als het goed gaat..

Iksje, ik dacht altijd dat het gemiddelde voor los lopen zo'n 13 maanden was. En rond de 10/11 maanden gaan staan/zitten en met 11/12 maanden stapjes langs de tafel. Maar ieder kind volgt zijn eigen lijntje.. De ene wat meer grof motoriek, de ander fijn motoriek, weer een ander gaat vlot praten. En ik geloof dat Chris nogal gemiddeld is..

Ardelyn, dat is een lekkere knul!
Chris was met 7,5mnd 73,5 cm en 10,11 kg daar is ie dan weer niet gemiddeld

Chris lijkt steeds vaker een brmm klank te gebruiken als hij met zijn vrachtauto of vliegtuig speelt.. Zo leuk om hem dan lekker zelf te zien spelen. Geen idee wat hij erbij denkt, maar ontdekken doet hij zeker.. En zijn blikje tomatenpuree gaat altijd mee (zelfs toen hij bij me kwam kijken en ik aan het onkruid wieden was)
pi_60289697
Goedemorgen mama's papa's en baby's
Allemaal lekker geslapen?

Wij hebben heerlijk geslapen vannacht.. Volgens papa 2 kreetjes ergens midden in de nacht, maar mams heeft heerlijk doorgeslapen. Lekker uitgerust dus. En Chris is ook lekker vrolijk. Ligt nu te pitten.. Die rommelnachten waren dus vast van het drukke weekend..
pi_60289927
Lekker slapen, dat zou ik ook nog wel eens willen

[klaagmodus]
Al 11 maanden onderbroken nachten... vannacht ging het 'goed' dacht ik. Kind uit bedje geplukt en bij ons genomen (want ik voelde me zelfs te moe om rechtop te gaan zitten voeden)... in de hoop dat ze in slaap zou vallen tussen ons en het tot 's morgens zou trekken.
Niet dus...na een dik half uur sussen haar toch maar in haar bedje gaan terugleggen, ze slaapt niet in dezelfde ruimte. Nog 15 min huilen en daarna heeft ze wel tot 8u geslapen.
Maar daar had ik niks aan want ik moest om 10 voor zes op.

Pfffff
[/klaagmodus]
  woensdag 23 juli 2008 @ 10:47:01 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60289990
Liande los staan! Wat knap, zeg!!!
DF, wat moet Chris met een lbikje tomatenpuree?
En weer allemaal kids goedgekeurd op het CB! En iksje, wat anderen ook al zeggen, het cb zou gecentreeerd moeten zijn qua advies en dingen,maar het is allesbehalve dat.

Eli blaast weer bellen met zijn neus
Heeft toch wel bijna twee maanden gduurd sinds de vorige verkoudheid. Gaat de goede kant op
En het optrekken en schuifelen langs banken en tafels gaat steeds beter!
Alleen zegt hij geen "mama" meer En "eten"ook niet meer. Ach, komt wel weer terug

Verder gaat het eigenlijk allemaal prima! Heb gister een keizersnee mogen zien. Echt vol in het zicht, aan het voeteneind, achter de instrumenten, zeg maar. (Heb opdracht in een zkh, dus ben er dagelijks). wat is dat ontzettend gaaf zeg! Joh, ik wilde meteen blijven zitten voor de volgende, maar ja, er moet ook gewerkt worden...
pi_60290057
Poeh, wat een nacht weer Iksje...

Voed je normaalgesproken op de babykamer dan? Ik doe 't 's nachts altijd liggend in ons bed, met een gedimd lichtje aan. Dan soezelt -ie lekker weer in en met een beetje mazzel kan ik hem dan weer zo overleggen in z'n bedje. En dan geef ik hem trouwens het liefst de 'binnekand-bed-borst' om te voorkomen dat -ie uit bed rolt als *ik* in slaap val.

Thomas poept trouwens nogal eens na de laatste voeding. Dus als -ie daarna nog eens komt sta ik in het holst van de nacht een luier te verschonen (waarvan hij dan klaarwakker wordt en gaat huilen), omdat ik het niet vind kunnen hem tot zes uur met plakbillen in bed te laten liggen. In plaats van dat hij het nou even tot de volgende ochtend bewaart...

Davinia, bahbah, neusbellen
Er was gisteren een keizersnee op tv (House), maar ik moest toch even weglopen; werd er zelf helemaal naar van en voelde ter plekke weer het gewroet en gegraaf in mijn eigen buik. Brrr.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60290285
Iksje, balen van die nachten zeg..

Beterschap Eli, Hopelijk ben je snel van je bellen af..

Davinia, Moet je Chris vragen Hij versleept allerlei spullen tussen de voorraadkast, de duplodoos, en diverse kastjes/lades in de woonkamer.. Zo'n tomatenblikje rolt leuk, dus favoriet om achteraan te kruipen/tijgeren..
Ik laat hem lekker zijn gang gaan overdag, en 's avonds dan breng ik alles wel weer terug waar het hoort. Geen zin om continu nee te moeten zeggen. We proberen hem alleen te leren dat hij van de oven en de radiator ombouw af moet blijven. En dat hij niet met dingen op de tv mag slaan.
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:04:21 #223
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60290404
Och Iksje, dat is idd niet fijn - misschien voor het avondeten even een dutje doen?

Ethan heeft gisteravond vanaf bedtijd rond 8 uur zeker een half uur keihard gebruld / gehuild. Nu doet hij dat normaal gesproken echt nooit, en zeker niet zo overstuur dat wij echt voor een raadsel stonden.. in bed, uit bed, knuffelen, liedjes zingen.. echt niets hielp. Hij was inmiddels zo warm geworden dat ik dacht dat hij mss koorts had, maar ook dat was het niet. Na heel veel getroost en een beetje drinken toch maar weer in bed gelegd en net toen ik tegen manlief zei dat als hij over 5 minuten nog huilde we naar het ziekenhuis zouden gaan (lichtelijke paniek ) werd hij 2 minuten daarna stil en snikte nog wat na. En we hebben nog steeds geen idee wat er aan de hand was.. misschien nieuwe tandjes ofzo, maar daar heeft hij eerder nooit echt last van gehad en verder huilt hij eigenlijk nooit (ja, als ie weer 'ns omvalt ofzo).

Oh.. en hij heeft me gisteren keihard in m'n elleboog gebeten Ik krijste het uit van de pijn, waardoor hij zich een hoedje schrok en spontaan mee begon te gillen

Wat ontzettend gaaf om zoiets mee te mogen maken Davinia! Was het een jongen of meisje?
Red de zeehond!
pi_60290527
Met Mirte naar de huisarts geweest omdat ze maar blijft hoesten. Toch een luchtweginfectie en aan de antibiotica, want het duurt gewoon te lang ze komt er niet overheen zelf.
Ik had de afspraak al staan en was er wel blij om, want ze was vanmorgen ontroostbaar. Toen ik haar uit bed haalde brullen alsof ik haar pijn deed en zo bleef het maar een beetje doorsudderen.
Er werd ook niet gerold in de box, ze had er geen zin in.
Nu ligt ze na haar drankje en fruitje lekker te slapen en ik hoop dat ze gauw opknapt (en niet aan de diarree gaat want we willen volgende week in centerparks wel gaan zwemmen eigenlijk...)
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:11:18 #225
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_60290575
Zo gisteren was Isa jarig alweer 1 jaar voorbij, flesjes zijn verbannen en nachtflessen zijn al geruime tijd verleden tijd. Ze kruipt nu uren achter de katten aan en begint woordjes te zeggen, mama,papa en nee nee komt er al goed uit jaja kent zo ook maar is niet zo interessant. Ze kan heel ondeugend zijn en ook weer ontzettend lief in alles een echt meisje meisje, als ik tegen haar vertel: kijk een wat een enorm mooooooie jurk (en dat op hoge stem en met uithaal bij mooi) dan glundert ze en weet ze wat er gaat gebeuren dan komt er een mooie jurk uit de kast Zwaaien kan ze als de beste en tja een baby is ze in mijn ogen al een tijdje niet meer, die tijd lieten we achter ons toen Isa definitief geen fles meer wilde drinken, dat was het *slik* moment.

Maar lieve mensen wij verkassen dus naar een topic verderop, hopelijk tot snel en heel veel succes met jullie kleine schatjes.

Mama van Isa en Ties
pi_60290702
Mirte, ook veel beterschap voor jou!! Hopelijk helpt de AB snel. En kun je volgende week vrolijk op vakantie!

Isa ook alweer een jaar. Gefeliciteerd . Zo te horen is ze ook al een echt dreumusje!!
Tot heel snel..
pi_60291238
Ik vroeg me af wanneer je je baby kan gaan vervoeren in de wandelwagen inzet...
Gabi groeit nl. als kool en ik vrees dat zij met een paar weken (ze is nu 12 wkn) uit de wieg is gegroeid..
Maar hoe nemen we haar dan mee uit wandelen??
pi_60291593
Tinny, meestal vanaf een maand of 6. En dan wel in de ligstand..
Chris heeft tot 6 maanden in de reiswieg gelegen, maar zat wel zowat klem. Hij had nog 1 cm over. Hij vond het ook niet zo leuk mee, maar even op en neer naar de super ging nog net.
Het groeien gaat ook steeds iets langzamer. Hoe groot is Gaby nu ongeveer?
  woensdag 23 juli 2008 @ 12:26:39 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60292509
Wow, Isa ook al een jaar! Veel plezier bij de dreumesjes

@JR, het was een jongetje, Lucas Kleine frummel, helemaal gaaf en onder het smeer. Oeh, * rammel *

Inmiddels is het bijna half 1 en Eli heeft nog steeds geen ochtenddutje gedaan. Ik dacht ff te wat te kunnen werken tijdens het slaapje, maar nee, hoor!

Dan maar boodschapjes doen
pi_60296593
Tinny ik denk dat we hier met een maand of 5 de zit inzet op de wagen hebben gezet. Wel in ligstand, maar in de bak kon ze niet meer genoeg zien en lag ze te mopperen als we langer dan 10 minuten liepen. Liggend in de zitinzet zag ze meer en kon ik weer gewoon boodschappen doen met een vrolijk rondkijkend meisje.
Is jullie dametje zo groot of de wagen zo klein?

Isa, tot ziens bij de dreumessen over een paar maanden
pi_60298512
Nog gefeliciteerd met je kleine/grote meid stiemie
En Isa ook gefeliciteerd!

ik vind het ineens zo snel gaan met Maarten.
Hij krijgt nu ook sinds 3 dagen een stukje brood en hij vind het heerlijk.
Hij kan al alleen zitten op de bank en zijn evenwicht word steeds beter.
Soms wil hij iets pakken en kukelt hij om maar gaat echt goed
Ook is hij aan het dromen 's nachts
Soms ineens gekreun en ik ga kijken en ligt hij nog heerlijk te pitten.
Hoop dat hij leuke dromen heeft

Maarten ging toen hij ong 5enhalve maand was in de wandelwagen.

Mirthe beterschap

Edit: ook weer wat bij RBB besteld. Behoorlijk irritant dat de kleertjes groter zijn want na heel wat keer in de droger zijn z'n truitjes nog steeds te groot.
Heb nu expres een maat kleiner en nu maar hopen dat die niet te kort worden in de wasmachine (ik doe die nieuwe niet in de droger)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2008 16:46:19 ]
  woensdag 23 juli 2008 @ 17:24:56 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_60299449
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 11:37 schreef tinny het volgende:
Ik vroeg me af wanneer je je baby kan gaan vervoeren in de wandelwagen inzet...
Gabi groeit nl. als kool en ik vrees dat zij met een paar weken (ze is nu 12 wkn) uit de wieg is gegroeid..
Maar hoe nemen we haar dan mee uit wandelen??
In een draagdoek
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60314593
hmm, de draagdoekmaffia dringt door tot in het baby-topic

Die goede nacht van gisteren was een foutje geloof ik.. vannacht was het weer gezellig, een paar keer wakker geweest. om 10 uur, omdat ik even bij hem keek en hem een aai over zijn wang deed, omdat ik hem te stil vond liggen.. Dat was brullen.. Tegen 12-en nog eens, even bij mij op schoot uitgesnikt, en helaas wel huilend in slaap moeten vallen (3 min ofzo).. en om half 2 nog wat kreetjes, maar niet hoeven troosten. Hij friemelde ook steeds aan zijn oor, lijkt wat meer te kwijlen, en de poepbroeken worden er niet mooier op.. Dus ik vermoed een tandje, Ik zie alleen niet echt iets.. Dus we wachten af..
pi_60315057
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:14 schreef Deepfreeze het volgende:

Die goede nacht van gisteren was een foutje geloof ik..
wat is het normale ritme dan?
pi_60315236
oh, normaal slaapt hij wel netjes door (20.30-7.30).. Alleen vanaf het weekend wat issues. Dacht dat het van het drukke weekend kwam, en gisternacht ging ook weer rustig, zoals normaal.. Alleen vannacht weer drama dus.. Blijkbaar geen weekend-stress, maar toch iets anders (zoals tandjes)
pi_60315888
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:14 schreef Deepfreeze het volgende:
hmm, de draagdoekmaffia dringt door tot in het baby-topic
Hihi, dat was ook mijn gedachte . Erg leuk trouwens die draagdoekmeets e.d. Bij een volgende wil ik ook .

Mirte was vanmorgen weer een heel stuk beter in haar sas. Geen brullen meer bij het optillen dus ze is lekker naar het KDV om nog even te spelen, morgen voor het laatst.
Wel jammer omdat ze het er gewoon goed naar haar zin heeft. Maar ja, als ik thuis ben is het ook wel zonde van het geld... En het is ook lekker om haar gewoon thuis te hebben dan natuurlijk .
pi_60315979
Fijn dat Mirte weer vrolijker is.. Nog maar 2 daagjes naar het KDV, en dan lekker met mama thuis spelen!!
pi_60316868
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 11:18 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hihi, dat was ook mijn gedachte . Erg leuk trouwens die draagdoekmeets e.d. Bij een volgende wil ik ook .
bij een volgende meet, of bij een volgend kind??

Memmel en Davinia kunnen je vertellen dat een draagdoek ook prima werkt als je pas begint met dragen bij een wat ouder kindje.

Draagdoekmaffie, borstvoedingsmaffia
zal ik mijn strafblad alvast aanvragen
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:12:59 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_60316899
Mijn buurvrouw is dus nu ook helemaal into draagdoeken en haar zoontje is van september vorig jaar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 24 juli 2008 @ 12:21:35 #240
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60317070
hier een 3de tandje , niet de bovenste 2, maar de hoektand ernaast, maar gezien de lucht en het kwijl dat er nog steeds uitkomt, verwacht ik dat er nog wel 1 aankomt. we wachten af.

van dat verdunde nachtflesje gaan we af, sinds we dat geven komt meneer 2x per nacht, Hij heeft het kennelijk nog steeds nodig, dus dan laten we het maar, nachtrust is ons te belangrijk.
  donderdag 24 juli 2008 @ 13:37:25 #241
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60318957
Juist nu Anna wat groter is, vind ik een doek erg makkelijk. Geen handjes die in de supermarkt alles uit de schappen graaien en door kunnen lopen als we in de regen gaan wandelen. We kunnen samen onder een paraplu.
*OUD heilige*
  donderdag 24 juli 2008 @ 20:48:10 #242
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60327684
Hestria, fijn! Weer een tandje door!

Draagdoekmaffia => meld

Ik vind het een uitkomst. Je kan gewoon lopen zoals je gewoon loopt, je hoeft geen rekening te houden met de grootte van je wandelwagen, en je krijgt geen lamme, danwel pijnlijke arm, want het gewicht wordt goed verdeeld.

Nu nog een paar verschillende knopen leren...
  donderdag 24 juli 2008 @ 21:40:14 #243
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60328804
hier vanavond een soort van rapley geprobeert, dat resulteerde in een meneer die heerlijk op een broodkost aan het sabbelen was, vervolgens kokhalsde en en daarna een mama die een kleffe hap brood uit het verhemelte kon vissen. Voorlopig krijgt ie dat dus niet meer, wacht wel tot ie wat ouder is
pi_60329149
tsja rapley adviseert niet voor niets beginnen met zachte groente en fruit vanaf 6 maanden.
Dennis is 5,5 maand... broodkorst als je geen stukjes gewend bent is best drastisch.

Overigens als je brood wat uit laat drogen dan is het minder klef.
pi_60329405
voor brood is 't sowieso toch nog een beetje vroeg, of vergis ik me? ik ben niet meer zo thuis in die introductieschema's.
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:05:01 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_60329413
Ruben doet dat ook met het zachte groente en fruit en ook als hij gepureerd eet heeft hij soms dat hij echt moet kokhalzen. Minder snel eten maakte helaas niet uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60329461
kokhalzen is natuurlijke reflex, dat word vanzelf minder.
Is alleen maar goed dat ze kokhalzen, want dat voorkomt verslikken.

Brood/gluten word tot 6 maanden zeker afgeraden, daarna langzaam beginnen.
  donderdag 24 juli 2008 @ 22:08:51 #248
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60329512
krijgt ook niet standaart brood hoor! waren aan het barbeknoeien en meneer was zo aan het graaien naar het brood, dat ik hem een stukje gaf om te kijken wat ie ermee zou doen, hij vond het in ieder geval wel lekker want werd boos toen ik het afpakte.
pi_60335191
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 12:11 schreef p_iglet het volgende:

bij een volgende meet, of bij een volgend kind??
Kan allebei . Maar wellicht moet ik gewoon een keer komen meeten met de draagdoekdames, dan kan ik misschien eens proberen? . Tot wat voor gewicht kan je zo'n doek goed gebruiken?
Het lijkt mij ook wel wat. Wij hebben de Minimonkey gekocht, die vooral gebruikt is als hangmatje in de box, want verder is het eigenlijk een onding, al gebruik ik em nu heel soms om Mirte er zittend in te hebben. Ben er toch niet helemaal wild van. Dus een fatsoenlijke doek proberen lijkt me wel een keer wat.
Het lijkt me ook handig voor bv op vakantie. Want ik zat al te denken dat het misschien helemaal niet handig is als we in centerparks straks met de wagen naar de zwembad lopen, want waar laat je dat ding... En een doek stop je wat makkelijker in je tas...

Hestria alweer een tand!!!
pi_60335705
Broodkorst lijkt me idd ook moeilijk om mee te beginnen..probeer dat zelf maar eens weg te krijgen zonder je tanden te gebruiken

Sorry trouwens dat ik hier soms alleen binnen val, iets post en vaak niet eens of maar half op anderen reageer, t is geen desinteresse maar gewoonweg tijdgebrek.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 09:54:39 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_60335788
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 09:19 schreef Nijna het volgende:

[..]

Kan allebei . Maar wellicht moet ik gewoon een keer komen meeten met de draagdoekdames, dan kan ik misschien eens proberen? . Tot wat voor gewicht kan je zo'n doek goed gebruiken?

tot behoorlijk wat kilo's. ET had pas zelfs Saskia nog op haar rug
En anders kun je de doek altijd nog gebruiken om kralenspeeltjes vast te zetten aan de tafel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:19:40 #252
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60337641
Ethans wheelybug is binnen ik kon mezelf nog echt inhouden om er niet zelf mee te gaan spelen

Hoe is het eigenlijk nu met Dana, Bla?
Red de zeehond!
pi_60338111
Jelly, mooi optijd! Nog maar 2 daagjes.. Een wheelybug is cool! Wanneer gaan jullie zijn verjaardag vieren?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 11:55:32 #254
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60338538
Eli krijgt ook een wheelybug voor zn verjaardag. wat was eigenlijk de levertijd?

Enneh, Nijna, woon je een beetje in de buurt vn amsterdam?
  vrijdag 25 juli 2008 @ 12:09:40 #255
14746 k_i_m
pi_60338855
Wij hebben ook een Wheelybug. Die hebben we gewoon in een winkel hier in de buurt gekocht, voorraad zat! . (mocht je in tijdnood komen met bestellen)
In my life
Why do I smile
pi_60338991
Ik had ook al naar zo'n wheelybug gekeken, maar hij krijgt nu (van mijn ouders) deze. Alleen dan het rode in het donkerblauw:

Met een grote doos blokken om te vervoeren of te gooien, te sabbelen, te verstoppen, en heel heel misschien om te bouwen
pi_60338994
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:19 schreef jellyrose het volgende:
Hoe is het eigenlijk nu met Dana, Bla?
Met Dana gaat het prima ze mag zaterdagmiddag eindelijk naar huis
ze heeft geen koorts meer gehad, drinkt goed en krijgt zaterdag om 4 uur de laatste antibiotica

En de wheelybug is cool he die krijgt Dana ook als ze wat ouder is
  vrijdag 25 juli 2008 @ 12:30:58 #258
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60339299
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:55 schreef DaviniaHR het volgende:
Eli krijgt ook een wheelybug voor zn verjaardag. wat was eigenlijk de levertijd?
1 dag via hetrietje!

DF, we 'vieren' het zondag op de kinderboerderij (dank voor de tip Stiemie ) en daarna een bbq in de tuin, maar we doen het alleen met directe familie. Ik ben niet zo'n fan van enorme kinderverjaardagen, geloof ik

Goed nieuws Bla!! Zaterdag = morgen dus? Fijn!!
Red de zeehond!
pi_60339603
Vinden jullie dat niet eng zo'n wheelybug? Ik vind ze ook heel mooi maar ik zie direct ongevallen gebeuren.
Ik vind het al eng als ze wild hobbelend op haar giraf zit...

Deze dus:

En fijn dat Dana naar huis mag!
pi_60339701
Goed nieuws Bla.. Nog maar 1 nachtje!

Jelly, bij ons komen ook "alleen maar" de opa's oma's en ooms en tantes.. 8 personen, en misschien nog een buur voor een bakje koffie.. Hebben geen vrienden met kinderen, een echt kinderfeestje komt wel als Chris vriendjes heeft..
pi_60340480
Oh ja, hier net zo, alleen doen we 2 feestjes (gescheiden grootouders die elkaar niet kunnen zien of ruiken). Telkens met 5 gasten, dus 8 personen per feestje.
pi_60342202
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 11:55 schreef DaviniaHR het volgende:

Enneh, Nijna, woon je een beetje in de buurt vn amsterdam?
Ik woon nog wel een stukkie van Amsterdam vandaan (net boven Nijmegen)
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:47:32 #263
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60342658
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:27 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik woon nog wel een stukkie van Amsterdam vandaan (net boven Nijmegen)
je bent nog steeds uitgenodigd om mijn doek uit te proberen, maar het is wel een stukje rijden

Wij gaan een echt kinderfeestje doen. Dus alles uit de woonkamer ruimen en een aantal dreumessen uitnodigen + ouders. En daarna de schade opmaken

zaterdag (dus 1 dag na de verjaardag) komt wrs wel wat fam, weet nog niet. iig niet mn pa en stiefma, want die zitten dan in verweggistan op huwelijksreis...

En dana bijna naar huis! Helemaal goed!
Heel veel succes bla en bla-man!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 14:59:43 #264
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60342895
Linde heeft zo'n zelfde bakfietsje gekregen bij haar geboorte en op haar verjaardag deze van mijn broertje en schoonzusje:

Is een enorme hit, vooral de muziek als je op zijn neus drukt

Oh en wij hadden geloof ik wel een beetje een druk feestje In totaal zo'n 30 volwassenen en 10 kinderen. Maar Linde vond het helemaal geweldig
  vrijdag 25 juli 2008 @ 17:17:20 #265
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60345732
vandaag nog eens goed in meneer zijn mond gekeken, Ondanks dat het kwijlen gestopt is, zie je de 2 voortanden op sommige punten wel heel goed, nog steeds onder het tandvlees, maar zeker al een bobbel. Dus met een beetje geluk hebben we hier binnen een korte tijd ook tand 4 & 5. Dan hebben we geloof ik voorlopig weer al het tandenleed gehad.
  Jubileum moderator vrijdag 25 juli 2008 @ 20:19:07 #266
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60348621
Wat fijn dat Dana morgen mee naar huis mag
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_60350447
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 14:47 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

je bent nog steeds uitgenodigd om mijn doek uit te proberen, maar het is wel een stukje rijden
We gaan eerst eens even op vakantie, maar wie weet ga ik daarna de tocht wel een keer ondernemen. In elk geval bedankt voor de uitnodiging .

Dana bijna naar huis, wat super meid , fijn bla!
  vrijdag 25 juli 2008 @ 21:47:54 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_60350479
Dana
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 25 juli 2008 @ 21:55:36 #269
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60350630
Fijn dat Dana al bijna naar huis mag

Ik ben vandaag voor het eerst met Saartje onder de douche geweest, ze vond het vreselijk Maar het moest wel ff want ze zat helemaal onder het zand van het strand
Saartje
pi_60356607
Jaaaa vandaag is het zover straks om 4 uur laatste ab en dan mag ze mee naar huis

Maneki ben jij nooit bang dat je uitglijdt onder de douche met de kleine...of heb je echt een losse douchecabine ipv douchen in bad?
  zaterdag 26 juli 2008 @ 09:47:37 #271
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60356775
We hebben een douchecabine met een antislipmat, dus ik ben niet zo bang dat ik uitglij. Ik laat haar ook aangeven als ik zelf al sta, ben niet zo goed in instappen met m`n handen vol

Is het al 4 uur?
Saartje
pi_60356809
Hm dat klinkt idd wel makkelijker als dat stomme glibber bad van ons

bijna, bijna
pi_60357755
Nog maar 5 uurtjes...We tellen mee

Als we Chris op onze arm onder de douche hebben, dan gebruiken we geen zeep.. Dan wordt het wel eng glibberig..

Vannacht weer een feestje.. Eerst bij de achterburen, tot een uur of 3, en bij Chris vanaf iets voor 3 tot half 5.. Na wat gerommel, proberen te laten huilen (ging steeds staan, aan zijn oor peuteren), rustig in onze armen houden (ging hij zitten klappen en indiaantje spelen). Uiteindelijk een klein flesje melk (120/2) erin gestopt.. Nog even een knuffel, terug in bed, en geen kick meer gehoord..
Dan wou je dat je dat eerder had gedaan, maar ja, het moet ook geen gewoonte worden natuurlijk. Dus als het niet hoeft.. Hij kwijlt ook wat meer, en we hebben meer poepluiers.. En dat met het oortje pulken lijkt me genoeg tekenen voor tandjes.. Heb alleen geen idee welke.. We zullen zien..
  zaterdag 26 juli 2008 @ 11:42:16 #274
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60358139
Bla, wat heerlijk dat Dana bijna naar huis mag
.... met gevoel voor drama....
pi_60359683
Fijn dat Dana vandaag naar huis mag!!!

Hier raak ik maar niet bijgelezen, Lotte is op zich heel rustig, maar de tijd gaat zo snel op een dag dat ik aan computeren bijna niet toe kom, en als het al wel zo is, dan is het bijlezen maar niet kunnen reageren en het dan weer kwijt zijn wat ik wilde reageren..

M'n meisje heeft het wel heel erg zwaar met de warmte, in huis is het beneden nog wel heel lekker, maar Lotte heeft het zo warm..
Ze wil momenteel ongeveer alleen maar op onze arm/borst slapen en dat is soms wel wat lastig
Maar ach, ze is pas 4 weekjes, we genieten dan maar echt van het knuffelen en slapen bij ons en dat zal vast wel weer anders gaan worden
pi_60360315
Bla, nog 2 uurtjes... en dan heerlijk Dana mee naar huis .
pi_60361988
mrien, die warmte is zo vervelend.. Geniet maar lekker van je meisje op jullie arm.. Nu past het nog

Bla, al bijna thuis??
pi_60362810
ze is thuis

naja al een paar uurtjes. Toen we vanmorgen dr flesje van half 11 gingen geven hadden ze dr infuusje al er uit. De zuster had zich verteld en ze had dus dr laatste AB s'morgens als gehad, dus we mochten haar direct meenemen

Komende week naar de KNO arts om voor de zekerheid een gehoortest te laten doen en in augustus op controle bij de kinderkarts

Ik ben zoooooo blij dat ze er weer is
pi_60363383
Wat heerlijk Bla dat je meisje eindelijk weer thuis is ! Geeft vast een hoop rust voor jullie allemaal....
pi_60364292
absoluut
pi_60366622
Bla, wat fijn dat Dana thuis is!!!
Heeft ze verder nog last van dingen? of is gewoon lekker happy?
  zaterdag 26 juli 2008 @ 21:45:22 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60368445
Fijn dat ze weer thuis is Bla!

Onze kongen wordt groot, hij heeft zijn eerste kinderziekte erop zitten!
Een paar dagen flinke koorts en daarna, toen dat weg was, zat hij vol met vlekjes. De 5e of de 6e ziekte is dat dan dus dacht ik.
Wel zielig hoor, 39 graden koorts bij 35 graden buiten. Hij heeft in die 3-4 dagen meer gehuild dan in de afgelopen 7 maanden bij elkaar.

Maar goed, voor hij ziek werd, en erna was hij gewoon zijn heerlijke vrolijke zelfje en hebben we heerlijk genoten van de vakantie.
Tand 7 is door, nu 4 boven en 3 onder en het eten gaat ook prima. Flessen zijn steeds minder interessant, die gaan bijna nooit meer leeg en hij kijkt al het andere eten letterlijk uit onze mond.
En verder is hij gewoon echt zooooooooooooo enorm leuk!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:04:13 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_60368913
Foto's willen we zien!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 26 juli 2008 @ 22:11:05 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60369053
Ik ga ze morgen uitzoeken! Daar heb ik nu echt even geen puf voor.
pi_60369859
Blabla wat fijn dat je meisje weer lekker thuis is... en alweer een paar uurtjes eerder dan verwacht

BE, die 5e of 6e ziekte heeft Sander ook gehad 1 jaar terug (de vlekjes waren bijna weg op zijn 3e verjaardag en toen was het ook zo ontzettend heet buiten. Wilde Sasha ook de hele tijd bij je hangen?
Ik had een heel silhouet van zweet in mijn t-shirt staan van Sander zijn lichaam

Koen heeft duidelijk zijn dagje niet vandaag, heeft ook nog maar 1 keer gepoept en heeft duidelijk last van krampjes..... en ik vind het zo sneu, maar je kan er zo verdomd weinig aan doen
pi_60370454
Tand 7 alweer voor Sascha

Wel zielig idd, koorts als t toch al zo heet is buitne, arm menneke...gelukkig dat ie weer beter is!!
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Bla, wat fijn dat Dana thuis is!!!
Heeft ze verder nog last van dingen? of is gewoon lekker happy?
Ze is wel wat huilerig vandaag, maar dat staat los van t hele ziekenhuis verhaal gok ik ..
Vriendje denkt dat ze last heeft van de voeding die wij hebben en wil overstappen op friso omdat ze het daar in t ziekenhuis ook goed op deed (alhoewel er volgens de kinderarts geen verschil zit tussen friso en nutrilon)

maar nu ligt ze in elk geval al ruim een uur heerlijk te slapen
  zondag 27 juli 2008 @ 02:09:35 #287
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60372720
Wat heerlijk dat Dana thuis is, Bla!!

En met dat fijne nieuws kom ik al half afscheid nemen van het babietjes-topic.. om 11.22 is Ethan dan echt 1 jaar.. ik heb nu al zin in taart eten en kadootjes uitpakken! En het aller- aller- allerfijnste kado heb ik zelf vanochtend al gekregen; de eerste echte 'mama'. Geen mamammamama of tussen neus en lippen door een half geluid dat klinkt als mama, maar een echte pure 'mama' gericht tegen mij

Tot snel in het dreumestopic allemaal!!
Red de zeehond!
  zondag 27 juli 2008 @ 08:12:55 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_60373690
Gefeliciteerd jellyrose en Ethan!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 juli 2008 @ 08:55:20 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60373787
Tot in het volgende topic!

Lovelylady, idd alleen maar hangen en plakken, en het was al zo warm! Arm wurm.

Zo zag het er dus uit:

[ Bericht 20% gewijzigd door BE op 27-07-2008 09:37:05 ]
pi_60374028
BE, al 7 !!! tandjes. Wauw zeg! Lijkt me zo naar met die hitte ziek zijn... gelukkig heeft hij het weer gehad.
Die foto, arm mannetje

Dana lekker weer thuis .

Jellyrose en Ethan tot bij de dreumessen over een paar maanden . Wat mooi een echt "mama"
pi_60374066
Gefeliciteerd Ethan en tot over een maand of 11 in t volgende topic
  zondag 27 juli 2008 @ 11:17:00 #292
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_60374825
Ethan, gefeliciteerd met je 1e verjaardag!
En wat lief Jelly, een echte mama voor je 1e moederjaardag!!
Over 2 weekjes komt Chris je helpen het dreumustopic op stelten te zetten!!

Sasha al 7 tanden! geen wonder dat hij zo lekker wil eten.. Nu kan het
Hier ook die vlekjesziekte gehad, een maand of 2 terug. Zo sneu. En met die hitte nog een stuk zieliger..
Geniet maar lekker van je jochie BE..

Bla, fijn dat dana verder geen last heeft.. Zo'n huildagje kan ook gewoon komen, omdat ze weer in een hele andere situatie zit. In het zkh is alles anders, en dan moet ze gewoon weer even wennen thuis.. Voeding kan ook wel, sommige kindjes zijn daar wel gevoellig voor, anderen niet.. Zou gewoon lekker rustig aan doen, zeker met deze warmte..

Chris heeft vannacht weer lekker geslapen.. Ik werd vanochtend pas na 8 uur wakker gemaakt, terwijl hij rond half 9 al heerlijk liep te snurken.. Maar dat 7e tandje komt vast nog wel, het kwijlen wordt steeds erger..
  zondag 27 juli 2008 @ 12:55:10 #293
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60376052
Fijn dat dana thuis is!!!

BE dat is nit fijn ziek zijn met zulke temperaturen, En 7 tandjes al wow.

Ethan 1 jaar, gefeiciteerd!!!

hier is het 4de tandje door, heeft er nu 2 onder, 1midden boven en de tand ernaast is ook door, de andere middentand boven staat ook op springen, en meen aan de onderkant naast de 2 midden ook een wit puntje te zien.

en hij zit op handen en knien te wippen , maar meer doet/kan ie nog niet. en zelfs het in de starthouding zitten kost hem al veel moeite, maar toch!
Gisteren is ie voor het eerst in een buitenbadje geweest, vond het heerlijk, lekker spatteren terwijl michelle hem vast hielt. zo'n lief gezicht.
  zondag 27 juli 2008 @ 13:09:03 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60376291
Wat goed van Dennis zeg, wiebelen en wippen is ook heel ok hoor!

Sasha lijkt wel een beetje klaar met de fles...
Ik heb hem nu na 80cc maar een boterhammetje gegeven met een beetje diksap ernaast.
Wel genieten hoor, zo'n boterhammetje.
Volgende week maar bij het cb vragen hoeveel opvolgmelk hij nou precies moet per dag want vooralsnog vind hij er niks meer aan.
pi_60376311
BE 500cc melkproducten (maar dan kan ook vanaf 9 maandne pas zijn), en dan vanaf een jaar max 300cc..
  zondag 27 juli 2008 @ 13:14:09 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60376353
Ja, ik zag idd ook 500-600cc staan op het lijstje, maar daarnaast nog yoghurt.
Als dat nou incl. de yoghurt is wordt het al weer makkelijker.

Ik ga zo nog maar een slokje proberen.
  zondag 27 juli 2008 @ 13:27:46 #297
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_60376553
Bla, de friso is lichter verteerbaar dan de nutrilon. En zo in 1x overstappen kan de eerste dagen wat onrustige darmpjes geven. Maar zal dan beter gaan.

Zoë zit nog stees op maar alleen peer en bv. Ze wil alles wel maar van de brocoli zat ze verstopt. Daarna werd ze ziek en is nu net weer wat aan het beteren dus als ze weer fit is gaan we weer voor meeerdere smaakjes.

Verder doet ze het prima is nu ruim 7 maanden weegt 7,1 kilo en is 66 cm lang. Geen tand te zien, wil veel zitten draait alleen als het echt voor een uitdaging gaat.

Verder is eht een rustig meisje.

Maar baal ik er van dat ze zo weinig verdraagt nog. Waarschcijnlijk ook door de allergieen dat haar darmen daar op reageren. Maar dat vergt weer veel vna mijn energie want ze komt toch om de 3 uur (max) voor een voeding ook in de nachten

Ach maar we gaan met alle liefde door

Be al 7 tanden en een kinderziekte sjonge jou knul laat er geen gras over groeien.

En een jarig jobje gefeliciteerd nu een kleine dreumes!
  zondag 27 juli 2008 @ 14:14:09 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_60377436
quote:
Op zondag 27 juli 2008 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik zag idd ook 500-600cc staan op het lijstje, maar daarnaast nog yoghurt.
Als dat nou incl. de yoghurt is wordt het al weer makkelijker.

Ik ga zo nog maar een slokje proberen.
Da's exclusief

Op het lijstje van het CB staat hier in ieder geval bij nog 3 keer een fles van rond de 200 cc en daarnaast nog yoghurt bij het avondeten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 27 juli 2008 @ 14:25:07 #299
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_60377624
Onze jongste (7 maanden) heeft het moeilijk met die hitte. Normaal slaapt hij veel overdag, nu niet. Hoe doen jullie dat ?
opgezegd@fok.nl
  zondag 27 juli 2008 @ 15:50:27 #300
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60378977
dennis zit nu gewoon lekker buiten in een badje met papa. verder heeft hij heel de dag niks anders aan als een luier en als we weggaan een kort roekje en mouwloos hempje, rommertjes zijn veel te warm nu. Vaak is hij na het badderen lekker koel en gaat ie heerlijk slapen. Deden hem voorheen gewoon in de badkuip op een graad of 30 maar sinds gisteren gewoon in een badje buiten, geen idee hoe koud, maar niet ijskoud.
pi_60379805
Thomas is net ook in een zwembadje geweest. Hij vond het niet heel bijzonder. Beetje op zijn rug liggen en met zijn voeten stampen, maar dat doet -ie voortdurend. Zei zijn vader op mijn overenthousiaste: "Kijk! Hij vindt het echt heel leuk. Hij watertrappelt!"
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')