abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60090015
Vorige deel: Het grote kleine babietjes topic deel 152

Babietjes

27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Anna Sophie, dochter van rodesappigeaardbei
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
***01 juli 2008: Koen Jurriaan, zoon van LovelyLady***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Webkim op 25-07-2008 23:46:11 ]
Fake it till you make it...
pi_60090024
Kopietje van mn laatste berichtje in het vorige topic:

Lena aan het kruipen, wauw knappe meid!!!

Tico, hier geen Hoogvliet dus huggies in de reclame gaat niet lukken. Ik hou het even in mn achterhoofd. Ik ga eerst afwachten hoe dat zwemluierbroekje zit dat ik opgestuurd krijg.

Mirte die kruipt nog niet, maar heeft sinds gister wel door dat ze rollend ook best kan komen waar ze komen wil. Het rollen ging al een tijdje goed, maar veel meer dan heen en weer deed ze niet. Gisteren ging ze doelgericht op weg naar de deur naar de gang
Vanmorgen in bed had ze haar zinnen gezet op het horloge van papa wat net buiten bereik op het nachtkastje lag. Ze kwam er uiteindelijk wel na heel wat rekken en strekken en het was niet leuk dat papa daarna al heel snel zn horloge terug wilde .
pi_60090062
Rollende kindjes Ik kwam vroeger ook rollend waar ik wezen wilde, kruipen ging ik pas doen toen ik kon lopen
En Saartje is lief Dat wilde ik ff kwijt
Saartje
pi_60090191
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Rollende kindjes Ik kwam vroeger ook rollend waar ik wezen wilde, kruipen ging ik pas doen toen ik kon lopen
En Saartje is lief Dat wilde ik ff kwijt
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60090857
Lena aan de kruip, wat goed zeg!!

Hier een jochie, met bijna een 6e tand door.. Het midden is al door, maar de zijkanten moeten nog. Hopelijk vandaag of morgen, want ben die vieze luiers nu wel zat
Gisteren heeft papa de zandbak afgemaakt, dus Chris heeft lekker met zand gespeeld.. Was even wennen, maar wel leuk. Lekker knijpen, en dan je handje open, en weg glijd het zand..
En hij heeft vanochtend een stukje langs de tvkast geschuifeld.. ik had een favoriet speeltje net een metertje naast hem gelegd. En hij ging heel voorzichtig, stapje voor stapje opzij Weer een leuke voor het CB woensdag..

Nog even een vraagje: hoe doen jullie de grote kleintje onder de douche/bad? We gingen steeds met Chris onder de douche zitten, maar hij wil nu alleen maar kruipen, en dat is natuurlijk veel te link op de gladde tegels.. De tummytub is te klein, en het badje op de standaard te wiebelig.. Zou een badje op de grond werken, of is dat ook nog onstabiel? Of misschien maar een cementkuip gaan halen
Hij vind het heerlijk in het water, dus wil hem ook niet even snel onder de douche doorhalen en weer eruit..
pi_60090908
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:11 schreef Deepfreeze het volgende:

Hier een jochie, met bijna een 6e tand door.. Het midden is al door, maar de zijkanten moeten nog. Hopelijk vandaag of morgen, want ben die vieze luiers nu wel zat
Gisteren heeft papa de zandbak afgemaakt, dus Chris heeft lekker met zand gespeeld.. Was even wennen, maar wel leuk. Lekker knijpen, en dan je handje open, en weg glijd het zand..
En hij heeft vanochtend een stukje langs de tvkast geschuifeld.. ik had een favoriet speeltje net een metertje naast hem gelegd. En hij ging heel voorzichtig, stapje voor stapje opzij Weer een leuke voor het CB woensdag..

Nog even een vraagje: hoe doen jullie de grote kleintje onder de douche/bad? We gingen steeds met Chris onder de douche zitten, maar hij wil nu alleen maar kruipen, en dat is natuurlijk veel te link op de gladde tegels.. De tummytub is te klein, en het badje op de standaard te wiebelig.. Zou een badje op de grond werken, of is dat ook nog onstabiel? Of misschien maar een cementkuip gaan halen
Hij vind het heerlijk in het water, dus wil hem ook niet even snel onder de douche doorhalen en weer eruit..
Lijkt mij een hele goede en die zijn ook niet zo duur.
  maandag 14 juli 2008 @ 10:48:41 #7
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60091590
quote:
http://www.bibabath.com/nl/index.html Misschien is dit wat? Toch nog een bad, onder de douche .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 14 juli 2008 @ 10:49:52 #8
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_60091612
Bla, wat naar zeg. Hopelijk is ze weer helemala opgeknapt na die twee weken en mogen jullie haar weer lekker mee naar huis toe nemen.

Kruipen! Wat knap!

Gisteren hebben wij vol verbazing naar het bovenste deel van Yade haar gebit gekeken. Het lijkt er namelijk op dat Yade haar voortandjes doorkomen.... Knut is geboren met een tandje en het zit ook ijn zijn familie. Ik ben benieuwd, misschien is het wel niet zo, we kijken het wel aan. Ze lijkt er in ieder geval niet echt last van te hebben. We zijn gisteren ook voor het eerst naar de dierentuin toe geweest and Yade heeft volop genoten van de buitenlucht. Het is echt een buitenkindje, ze vind het heerlijk om te wandelen of gewoon buiten te zitten.
pi_60091835
quote:
Op maandag 14 juli 2008 10:49 schreef Silmarwen het volgende:

Gisteren hebben wij vol verbazing naar het bovenste deel van Yade haar gebit gekeken. Het lijkt er namelijk op dat Yade haar voortandjes doorkomen.... Knut is geboren met een tandje en het zit ook ijn zijn familie. Ik ben benieuwd, misschien is het wel niet zo, we kijken het wel aan. Ze lijkt er in ieder geval niet echt last van te hebben. We zijn gisteren ook voor het eerst naar de dierentuin toe geweest and Yade heeft volop genoten van de buitenlucht. Het is echt een buitenkindje, ze vind het heerlijk om te wandelen of gewoon buiten te zitten.
Zodan, Yade is dan wel een echte vroege met tanden! Hier is echt nog niets te zien.

Had ik trouwens al gezgd dat we hier bezig zijn met koemelk terug in het dieet? Vrijdag 50cc melk gedronken...geen reactie. Zaterdag 50cc en wat producten met melksporen (macaroni met kaas ) en gister alleen brood met melk. En tot zover geen reactie!

Nu zit ze natuurlijk op het kdv dus probeer ik het verder in de vakantie. Dag 1: 50 cc, dag 2 3x 50 cc dag 3 3x 100 cc en dag 4 3x 150cc. Maar omdat ze dus op het kdv verblijf zit wil ik de leidsters er niet mee belasten voor het geval dat ze opeens wel reageerd. Dus in de vakantie hebben we alle tijd.

Verder als we de melk terug hebben in het dieet (of niet) mogen we verder met bijvoeden. Ik heb een lijstje met groenten en fruit die ik haar mag geven vanaf 6 maanden. Liever beginnen met de groente en beginnen met 1 theelepel per dag. Dat 3 dagen achter elkaar en als er een reactie komt meteen stoppen. Vanaf 6,5 maand mag ik brood geven. En als Jen 7 maanden is heb ik weer een afspraak met de dietist.

Voor groente en fruit geven ben ik van het geven van stukjes, die ze zelf kan pakken en gewoon lekker vers ipv uit een potje. Ik heb even achter op een potje "banaan" gelezen, maar daar zit wel wat meer in dan alleen banaan....
pi_60091997
Tico, wat fijn dat het goed lijkt te gaan met de melkproducten! Dan blijft alleen ei over?

En Yade, nu al tandjes! Die is er lekker vroeg bij!!

Dat bibabad ziet er leuk uit!, alleen wel een beetje prijzig.. maarja, een cementkuip vouw je niet zo makkelijk op. We denken verder..
  maandag 14 juli 2008 @ 11:13:38 #11
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60092082
quote:
Op maandag 14 juli 2008 11:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Tico, wat fijn dat het goed lijkt te gaan met de melkproducten! Dan blijft alleen ei over?

En Yade, nu al tandjes! Die is er lekker vroeg bij!!

Dat bibabad ziet er leuk uit!, alleen wel een beetje prijzig.. maarja, een cementkuip vouw je niet zo makkelijk op. We denken verder..
Ook vervelend, maar een stuk minder vervelend dan koemelk en ei.
  maandag 14 juli 2008 @ 11:31:24 #12
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60092470
Bla, ik lees nu pas dat Dana nog 2 weken in het ziekenhuis moet blijven wat rot! Maar wel heel fijn dat jullie er zo vroeg bij waren en ze niet eerst heel ziek is geworden. Veel sterkte!

En Tico, wat goed! Hopelijk blijft het zo goed gaan!

DF, is zo'n antislipmat of antislip stickers ofzo niet wat voor jullie douche?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_60092599
Deepfreeze, antislip stickers? Of een antislipmatje?
Hier douchen we ook meestal samen met haar, omdat ze wil staan en dat is toch glad. Binnenkort weer een eigen douche (wonen tijdelijk in) en dan overwegen we dus ook stickers of een matje.

Ticoo, fijn dat het provoceren goed gaat. Duimen dat het zo blijft op vakantie!
pi_60092612
quote:

Ik heb hier nog een hoge douchebak staan, een hoekbad formaat douchebak, zo'n 90 cm bij 90 dus en een ronde voorkant oftewel 1/4 rond, en ik gok zo'n 55 cm hoog.

lastig te krijgen volgens mij. ik had hem volgens mij bij de Wehkamp besteld ooit, maar hij is hier gratis af te halen .

ideaal, passen twee kleine kinderen (dreumes + kleuter) in of 1 volwassene die niet persé zijn/haar benen hoeft te strekken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 14 juli 2008 @ 11:40:49 #15
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60092657
Ik ben er ook superblij mee!! Ik neem op vakantie nu ook kv mee HA nummer 1. Dat is op aanraden van de dietist voor het geval dat er iets gebeurd. Maar Ha is toch een stukje goedkoper dan pepti en ook verkrijgbaar in zakjes voor 100cc. Zo hoef ik dus geen hele bus aan te schaffen en als die opengaat niuet een hele zwik weg te gooien.
  maandag 14 juli 2008 @ 11:45:03 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60092747
Anna ging een hele tijd in een wasmand in bad. Een stevige, voor dat doel gekocht. Sinds de verhuizing gebruiken we hem als wasmand en gaat Anna in de douchebak (best diep) in bad of onder de douche.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60093634
Yade nu al tantjes...jij bent er op tijd bij meisje

Tico fijn dat het goed lijkt te gaan
  maandag 14 juli 2008 @ 12:34:09 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_60093794
quote:
Op maandag 14 juli 2008 09:11 schreef Troel het volgende:
Als katjes muizen, dan mauwen we ze niet...

Dat is zo waar! Toen ik vanochtend wakker werd en dacht, hey, Ruben nog niet gehoord, gluurde ik even om zijn kamerdeur. Had hij doodleuk de klamboe in bed zitten trekken en zat daar mee te spelen (Klamboe lag naast het bed (ik dacht onbereikbaar)) Toch grappig dat ze zo vroeg al doorhebben dat als ze iets doen waarvan ze eigenlijk wel weten dat het nietmag, ze dan zo stil zijn (ik gok tenminste dat ze dat wel doorhebben)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 juli 2008 @ 13:12:28 #19
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_60094625
Dat laatst eviel mij inderdaad ook op Ticootje, er zitten behoorlijk wat "bijproducten" in zo'n dergelijk potje
Daarom ik gekozen voor een staafmixer en vers fruit. Zo wordt het ook net zo fijn als je t hebben wil en bestaat het alleen uit het fruit dat jij je kleintje wil geven.
Ook voor de verse warme hap zweer ik bij mn staafmixer, alhoewel ik zo af en toe de zachtere groente ( bloemkool broccoli etc ) nu gewoon prak.
Maar natuurlijk hoop ik voor je dat er geen negatieve reacties komen op het "dieet".

Hier heeft Rachel ( bijna 8 maanden ) Het rupsen volledig onder de knie en rupst door de hele kamer. Rupsen is meer buikschuiven en zich dmv armpjes vooruit slepen met vlakke hand en gestrekte armpjes, en heel af en toe een pamperkontje dat omhoog komt.
Het tanden leed is na 4 dagen nog steeds niet over hier, t lijkt wel of t tandje blijft hangen, de scherpe randjes zijn er half uit en na elke gewone voeding moet ik hier echt de boel aantippen met Detinox zodat ze even rustig kan slapen zonder gillend wakker te worden. Arm meisje.
Nu lekker met Oma naar de kinderboerderij zodat ik heel even n momentje voor mezelf had <3

Oh ja en Bla natuurlijk heel veel sterkte Wat goed dat ze er zo snel bij waren en dat alle betrokken artsen zo allert hebben gereageerd !
Geef Dana maar een hele dikke knuf en jezelf en lief ook natuurlijk
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 14 juli 2008 @ 13:27:21 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60095009
Het is gelukt

Geen frusti gemopper en gehuil meer omdat het draaien van rug naar buik niet lukt...

Nu nieuw frusti gehuil en gemopper omdat terugdraaien niet lukt en ze het zat is op dr buik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60096437
DF, babybadje in de douchebak zetten? Als die stevig staat kiept ie volgens mij echt niet zomaar om. Wij hebben een zitbadje wat laatst in de aanbieding was bij de Leenbakker voor 25 euro.

Mirte geniet met volle teugen , ze kunnen erin tot zo'n 25 kilo geloof ik.
  maandag 14 juli 2008 @ 14:38:09 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_60096803
Die is leuk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 juli 2008 @ 14:49:03 #23
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_60097037
quote:
Op zondag 13 juli 2008 21:45 schreef Lishe het volgende:
Enehm, tromgeroffel... Lena kruipt!
De knappert!!
pi_60097103
Maar dan heb je - lijkt mij zo op de foto - al wel een behoorlijk grote douche nodig
pi_60097524
We hebben niet eens een douchebak. Alleen een ruimte van 1 bij 2 meter, met aan een kant een wasbak, en de andere kant de douche.. Alleen halverwege de tegelvloer een afloopje, zodat het water niet de gang oploopt
Maar dat ding van de leenbakker vind ik er maar maf uitzien. Zit er dan nog een laagje water in, en een zitje ofzo? Ik denk dat we maar eens een babybadje op de grond gaan proberen..
In ieder geval bedankt voor het meedenken! Denk dat het ook wel beter wordt als hij kan staan, maar zit nu net even in een klim/klauter/kruip-fase...
  maandag 14 juli 2008 @ 15:10:44 #26
14746 k_i_m
pi_60097562
En de IKEA kinderstoel? Ik meen me te herinneren dat er hier wat mensen posten die kind met stoel en al onder de douche zetten .
In my life
Why do I smile
  maandag 14 juli 2008 @ 15:41:30 #27
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60098338
quote:
Op maandag 14 juli 2008 15:10 schreef k_i_m het volgende:
En de IKEA kinderstoel? Ik meen me te herinneren dat er hier wat mensen posten die kind met stoel en al onder de douche zetten .
Die heb ik
En hij is inderdaad steviger dan ik dacht.
  maandag 14 juli 2008 @ 15:56:05 #28
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60098767
Babybadje en dan zitten heeft hier wel gewerkt deepfreeze, en nog steeds. Emma gaat vaker in dat badje dan in het grote bad,kost een stuk minder water. Wel een paar keer duidelijk maken dat klimmen uit het bad niet gewenst is

En de ikeastoel hebben wij ook,functioneerde ook heel goed als badzitje als ze van top tot teen onder het eten zat. En met 12 kilo is hij nog steeds heel stabiel, sterker nog niet lang geleden zat Lotus van 4 er nog in zonder problemen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60099476
Chris heeft laatst ook in die ikea stoel gezeten (in de ikea) dat paste nog mooi. En vond ik ook wel stabiel (bij 11 kilo). Maar ik denk dat het dan wel een badje op de vloer zal worden.. Moeten we alleen even een nieuwe halen, de oude heeft een slangetje uit de bodem lopen, dus die kan niet op de grond staan..
En die stoel misschien, ook handig voor op vakantie in september...
  maandag 14 juli 2008 @ 16:44:07 #30
62233 Jelief
ikke lief!
pi_60100101
Vorig jaar waren we aan het kamperen met de scouting (haarlem jamborette) Toen stonden er in het personeelsrestaurant ook een stuk of 5 van die stoelen, allemaal zelf meegenomen. Ideaal omdat je hem zo uit elkaar haalt en met nog wat speelgoed in het zitje neemt hij amper plaats in.
-einde reclame-
Dei van ons gaat trouwens al een jaar of vijf mee, eerst af en toe voor Lotus en nu intensief voor Emma , ik gok dat hij nummer twee ook wel overleefd en dat we niet de moeite nemen om een mooiere dure stoel te kopen.

Leeenaaaa!mooi knap meisje
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 14 juli 2008 @ 19:30:59 #31
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60103720
Hier ook een rollend meisje. Welliswaar met een beetje hulp van de kast waar ze zich iets tegen af kon zetten. Maar vandaag voor het eerst op de grond. Ze kon het al op bed, dat geeft iets mee. Maar nu kan ze het helemaal zelf. Terugrollen lukt nog niet zo goed.
  maandag 14 juli 2008 @ 20:57:59 #32
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60105821
quote:
Op maandag 14 juli 2008 14:21 schreef Nijna het volgende:
DF, babybadje in de douchebak zetten? Als die stevig staat kiept ie volgens mij echt niet zomaar om. Wij hebben een zitbadje wat laatst in de aanbieding was bij de Leenbakker voor 25 euro.
[ afbeelding ]
Mirte geniet met volle teugen , ze kunnen erin tot zo'n 25 kilo geloof ik.
Ik dacht ff 1 sec ":o wat is mirte groot geworden! "

Wij hebben Eli nog in de het babybadje in de hoge standaard. gaat prima. Anders denk ik idd dat we hem in het grote bad doen, of anders babybadje in grote bad en op de knieën...
Hij vindt het kleine badje zo prettig, namelijk. Anders hadden we helemaal over kunnen gaan op grote bad.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 14 juli 2008 @ 22:01:38 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_60107602
Een half jaar geleden wist ik dat ik de dag erna moeder zou zijn
Wat ik erg grappig vond was dat ik er eigenlijk het hele weekend een beetje mee bezig was in mijn hoofd, zo van, een half jaar geleden, maar ik had het verder niet hardop uitgesproken. Dat deed Bert zondag dus wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60107812
Lena, knapperd!

Iksje, wij hebben niet een hele ruime douchebak, langwerpig met een ovaal gat zeg maar... maar daar past het net in.

DF, er zit een zitje in. Een soort stoeltje, beentjes zitten tot onderin, billen dus op het stoeltje en dan water erin. Als ik het water tot aan de onderkant van de handvaten laat komen, zit Mirte tot net onder haar schouders onder water.
Die Ikea stoelen hebben ze tegenwoordig ook in het rood en blauw . Zag ze staan van de week.
Wij hebben de witte en die staat buiten bij de tuintafel.

Davinia, dat is niet onze douche en ook niet mijn kleine Mirte . Hahaha.
Ik gebruik de hoge standaard niet meer, want ik doe haar nu ook aan- en uitkleden op de grond in de douche. We hadden eerder een plank op de wasbakken en daar het aankleedkussen op, maar ze wordt zo rollerig dat ik dat niet meer stevig genoeg vindt liggen. Dan alles maar laag . Al heb ik haar vandaag na het badderen in haar doek gewikkeld en op de commode gelegd, vonden mama's knieën toch wat prettiger dan alsmaar op de grond zitten .
  maandag 14 juli 2008 @ 23:43:44 #35
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60110417
Zo we zijn weer thuis. We hebben echt een heerlijk lang weekend gehad en Linde vond kamperen echt heel erg leuk Alleen jammer dat heel veel tandjesluiers in combinatie met kamperen een wat mindere combi is

Ze heeft echt heerlijk geslapen in de tent (2 nachten tot 8 uur 's morgens!) en 's middags sliep ze in haar eigen slaaptentje in de schaduw van een boom midden op het grasveld. Dat vond ze blijkbaar heerlijk want ze heeft beide keren bijna 3 uur geslapen

Volgend jaar gaan we dus lekker met de tent weg
  dinsdag 15 juli 2008 @ 07:34:13 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_60113576
quote:
Op maandag 14 juli 2008 23:43 schreef Stiemie het volgende:
Alleen jammer dat heel veel tandjesluiers in combinatie met kamperen een wat mindere combi is

ZIjn tandjesluiers net zo erg als antibioticaluiers of erger?

Fijn dat het zo leuk was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60114156
Stiemie, fijn dat jullie een paar lekker daagjes hebben gehad! Is alles goed gegaan met het eten?
Frisse buitenlucht is goed voor slaapjes!

Nijna, dat klinkt opzich wel goed, zo'n badje.. Dat ze lekker onder water zitten, dat is met een gewoon badje weer niet zo..
Wij wikkelen Chris na het douchen in een handdoek, en nemen dat pakketje mee naar de commode. Dat is hier het makkelijkst, en heb je ook alle spullen om je heen liggen..
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:09:29 #38
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60114267
Ik heb een klein lolbroekje geproduceerd
Ze ligt in de box steeds met allemaal knuffeltjes en poppetjes op haar hoofd en gaat dan hard met haar voetjes trappen en armpjes maaien, zodat ze er afvallen en dan doet ze het opnieuw
En ze heeft een nieuwe klank ontdekt 'blah' Erg leuk om 5.30 vanuit het ledikantje blahblahblahBLAHblah blaaaaaahblablah
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:13:03 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60114312
Lekker babbelen maneki. Heerlijk zo'n meiske. (Iets minder dat dat dan perse om 5.30 moet)

Vanmorgen heb ik Jen maar wakker gemaakt, ze lag om 6 uur in haar slaap te snikken. Heel zielig vind ik dat (ze doet het wel vaker), dus ik maak haar wakker en ze zet het op een brullen! Ze schrok er helemaal van, en toen zag ze mama en was het weer goed, en toen zag ze de borst en was het helemaal goed. En nog even lekker bij mama geslapen en om 7 uur was ze weer helemaal vrolijke Jen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:22:27 #40
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60114427
Ohhh Maneki dat klinkt gezellig zeg

De antibioticaluiers die we tot nu toe hebben gehad, waren zeker minder erg dan de tandjesluiers. Maar misschien dat dat ook nog per kind kan verschillen?

*UPDATE* Linde krijgt maar liefst 2 tandjes Het zijn de voortandjes bovenin dus straks hebben we een gezellig konijntje

Deepfreeze ik had uiteindelijk een aantal verschillende Olvarit-potjes meegenomen maar een aantal weigerde ze gewoon te eten, net als de pannenkoek trouwens Maar dat kan natuurlijk ook door het minder lekker zijn van de tandjes komen.
pi_60114506
Maneki, dat klinkt heerlijk, jammer van het tijdstip, maar heerlijk om van te genieten..

Linde, 2 tandjes! Nog even een spurtje voordat ze een jaar wordt Het eten is hier ook vaak minder als er tandjes op knappen staan. Dan eet Chris alleen zijn honger weg, en geen hap meer.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:30:35 #42
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60114523
Volgens mij smaakt gewoon eten wat je vers maakt ook veel beter dan de potjes. Ik ben tegen potjes. Mijn moeder daarintegen is hylarisch van potjes, want het is zo handig. Ik denk dat als Jen eenmaal vers eten gewent is dat ze de potjes gewoon niet meer hoeft.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:35:41 #43
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60114586
Maneki, Lena doet dat precies zo! Maar ze zegt er o bij.
DeLiedje, dank voor de foto! Prachtig!
Mama-Linde, succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:35:44 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_60114588
Nou, vergis je er niet in. Ruben heeft eerst zelfgemaakt spul gehad en af en toe een potje, op vakantie wat meer potjes, maar hij vreet nog steeds eigengemaakt spul en potjes alsof zijn leven ervanafhangt.
(Overigens moet ik er wel bij vermelden dat wij alleen die potjes geven waarvan we de inhoud zelf ook op kunnen eten zonder de kokhalzen )

En als ik soms kijk wat de kwaliteit van de groente is, dan geef ik soms liever een potje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60114637
Stiemie, wat heerlijk dat het zo'n succes was! Iets minder van de tandjesluiers, maar je kan niet alles hebben .
pi_60114679
Maneki wat leuk, lijkt me echt schattig om te horen

Een Linde konijntje

En er bestaan nog ergere luiers als antibiotica luiers ik had niet verwacht dat het mogenlijk was hihi

Ik vind het trouwens echt geweldig om te merken dat ik mijn meisje echt leer kennen. Je weet wanneer ze gaat huilen of lachen, je weet wat ze leuk vind, je weet hoe je dr in slaap krijgt. Heerlijk gevoel
Het gaat ook supergoed met dr, je zou echt niet zeggen dat ze ziek is
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:07:24 #47
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60115096
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:35 schreef Troel het volgende:
Nou, vergis je er niet in. Ruben heeft eerst zelfgemaakt spul gehad en af en toe een potje, op vakantie wat meer potjes, maar hij vreet nog steeds eigengemaakt spul en potjes alsof zijn leven ervanafhangt.
(Overigens moet ik er wel bij vermelden dat wij alleen die potjes geven waarvan we de inhoud zelf ook op kunnen eten zonder de kokhalzen )

En als ik soms kijk wat de kwaliteit van de groente is, dan geef ik soms liever een potje.
De potjes voor 8+ maanden vind ik al een stuk beter eruit zien als die van 4+ en 6+ maanden. Als ik die potjes zie dan is het een ondefineerbare smuriepap. Sorry hoor, maar dat ga ik dus echt niet geven.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:38:12 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_60115566
Alles ziet eruit als smurriepap als je het pureert
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:40:57 #49
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60115615
Anna heeft heel lang alleen vers gehad. Daarna soms een potje. En die eet ze veel beter dan het meeste verse eten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:43:52 #50
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60115659
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:38 schreef Troel het volgende:
Alles ziet eruit als smurriepap als je het pureert
en dat vind ik dus echt vies!

Maar goed, misschien piep ik over 4 weken wel anders...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:44:44 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_60115675
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

en dat vind ik dus echt vies!

Maar goed, misschien piep ik over 4 weken wel anders...
Vast wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60116310
Ticootje, als je al die smurrie er vies uit vindt zien, is het dan niet iets om stukken te gaan geven?

Het vers vind ik zelf lekkerder smaken dan de potjes, het lijkt Mirte niet zoveel uit te maken, maar die krijgt niet zo vaak een potje. En ik probeer steeds meer om gewoon dingen te koken waar ze van kan mee-eten.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:21:22 #53
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60116364
Ik ga aan de Rapley, als Saar het daar mee eens is iig
Ik wil iig wel weer vers geven, heb ik bij de jongens ook gedaan. Het enige wat ze uit een potje kregen was bruine bonen van olvarit
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:23:00 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116394
Ik kreeg vorige week de babydoos van felicitas... Daar zat een fruit hap in... Echt heerlijk! (die heb ik dus opgegeten)

Hier gaan we ook voor de rapley, als Jen meewerkt. Ik denk wel dat Jen er heel geschikt voor is, lekker zelf pakken en zelf doen.
pi_60116417
(Bruine) bonen is toch pas met een jaar? Dan geef je toch geen potjes meer? (hoewel er hier ook soms nog potjes gegeven worden- ze is bijna 11maand , door de oma, die kookt bijna nooit vers, al helemaal niet voor zichzelf)
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:27:49 #56
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60116470
hier net zo als bij michelle gewoon vers, af en toe een potje als we weg gaan en ik weet dat daar geen faciliteiten zijn om fruithapje te maken, of als wij echt iets eten wat babies niet mogen hebben.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:30:12 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_60116516
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:24 schreef Iksje het volgende:
(Bruine) bonen is toch pas met een jaar? Dan geef je toch geen potjes meer? (hoewel er hier ook soms nog potjes gegeven worden- ze is bijna 11maand , door de oma, die kookt bijna nooit vers, al helemaal niet voor zichzelf)
nee hoor, bruine bonen met appel, vanaf 4 maanden

Ruben is niet zo gek van de Rapley, dat scheelt wellicht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60116607
Chris krijgt het meeste vers geprakt/gepureerd. Al wordt het nu al steeds grover.. En steeds meer fruit uit het knuistje.. Alleen als we een weekendje uit logeren zijn krijgt hij een potje, en dat eet hij net zo makkelijk.
Maar de 4+ potjes vond hij niks. We hadden hem op dag 1 en 2 verse wortel gegeven, en op dag 3 een potje. Maar dat potje was geen groot succes. Met de 6+/8+ potjes gaat het wel goed. En ik vind de ala carte bakjes ook beter. En die zijn hier ook zo op..
Bruine bonen kan buikkrampjes veroorzaken, maar in de potjes zit voor de helft appel, 25% bonen en 25% rijst ofzo.. Dus dat is maar een kleine hoeveelheid. Chris eet nu ook chili con carne met ons mee, en heeft er geen last van. Kool daarintegen is wel pijnlijk. Dus daar wachten we mee tot een jaar, dan proberen we het nog eens.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:39:56 #59
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60116678
Ik snap de aversie tegen potjes babyvoedsel nooit zo goed eigenlijk. Wij wisselen (biologische) potjes en vers met elkaar af. Met vers bedoel ik dus ook echt vers en niet Knorr wereldgerechten en meer van dat soort spul. Hoe minder kunstmatige toevoegingen hoe beter imo en ik durf te wedden dat een potje Olvarit in een heleboel huishoudens in Nederland een stuk voedzamer en gezonder is dan wat pa & ma hun kind anders zouden voorschotelen
Red de zeehond!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:43:17 #60
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60116747
Nadeel van de potjes is dat een heleboel van de potjesgerechten met appelsap worden aangemaakt. Zo smaakt het lekker zoet en eten ze er goed van, maar voor de smaakontwikkeling is het natuurlijk minder goed. Ze leren zo niet afzonderlijke smaken kennen.

Ik had voor Linde afgelopen weekend bijvoorbeeld een potje met aardappel, sperziebonen, rundvlees en... appelsap
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:45:44 #61
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116804
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:43 schreef Stiemie het volgende:
Nadeel van de potjes is dat een heleboel van de potjesgerechten met appelsap worden aangemaakt. Zo smaakt het lekker zoet en eten ze er goed van, maar voor de smaakontwikkeling is het natuurlijk minder goed. Ze leren zo niet afzonderlijke smaken kennen.

Ik had voor Linde afgelopen weekend bijvoorbeeld een potje met aardappel, sperziebonen, rundvlees en... appelsap
Dat dus.

Met Jen mogen we dus iedere keer 1 soort groente/fruit introduceren, potjes zijn dan dus erg ongeschikt. In het potje banaan zit ook appelsap.
pi_60116862
oh, ik hoor net van papa dat Chris ook zand lust
Hij loopt de klontjes uit de zandbank ik zijn mond te stoppen. Ach ja, zand schuurt de maag
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:56:47 #63
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60117046
Ik weet niet over welke potjes dit gaat, maar op geen enkel etiket hier staat als ingredient ook maar iets als appel of appelsap vermeldt

Overigens maak ik me wel druk over het systematisch aanleren van suiker in de thee en limonade in de yoghurt en dat soort dingen.
Red de zeehond!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:57:44 #64
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60117071
Deepfreeze zand smaakt volgens Linde best lekker. En afgelopen weekend wilde ze steeds gras eten. Ach het zal wel wat op sla lijken Of zal ze het van de koe hebben afgekeken?

dinsdag 15 juli 2008 @ 11:59:22 #65
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60117102
Jellyrose ik had een potje van Olvarit vanaf 8 maanden met aardappel, sperziebonen en rundvlees (en dus appelsap ) Hier trouwens ook geen suiker in thee, yoghurt en over bv aardbeien. Dat gebruik ik ook nooit in die gevallen omdat dat vroeger zo aangeleerd is.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:02:27 #66
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60117159
LInde

Wat suf trouwens... dat ze het toevoegen bij iets met rode kool ofzo kan ik me nog wel voorstellen, maar sperziebonen?!
Red de zeehond!
pi_60117207
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:30 schreef Troel het volgende:

[..]

nee hoor, bruine bonen met appel, vanaf 4 maanden

Ruben is niet zo gek van de Rapley, dat scheelt wellicht
4 maand! En kool dan weer niet, zelfs niet voor 25% in zo'n potje?

Hier is het prinsesseboontjes en snijboontjes vanaf 6 maand (wat hier trouwens last gaf toen, nu niet meer), witte/bruine/rode bonen vanaf 1 jaar. Vandaar (alweer) mijn verwondering over het verschil. Net of baby's een andere spijsvertering hebben als ze boven de moerdijk wonen
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:11:01 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_60117345
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:56 schreef jellyrose het volgende:
Ik weet niet over welke potjes dit gaat, maar op geen enkel etiket hier staat als ingredient ook maar iets als appel of appelsap vermeldt

Overigens maak ik me wel druk over het systematisch aanleren van suiker in de thee en limonade in de yoghurt en dat soort dingen.
Potjes Olvarit:

4+ banaan: banaan, water, geconcentreerd appelsap, rijstebloem, geconcentreerd citroensap, vitamine C
4+ gemengd fruit (banaan, sinaasappel, peer, druif): banaan, sinaasappelsap, peer, druivensap, ananassap, appel, tapiocazetmeel, rozenbottel, vitamine C
4+ bruine bonen met appeltjes: appel (50%!!!), bruine bonen, water, vitamine C

6+ lentegroenten risotto met tomaat: bruine bonen, sperziebonen, tomaat, worten, rijst, water, appelsap, maisolie

(in het hapje puur peer zit trouwens geen appelsap )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:11:58 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_60117370
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:05 schreef Iksje het volgende:

[..]

4 maand! En kool dan weer niet, zelfs niet voor 25% in zo'n potje?

Hier is het prinsesseboontjes en snijboontjes vanaf 6 maand (wat hier trouwens last gaf toen, nu niet meer), witte/bruine/rode bonen vanaf 1 jaar. Vandaar (alweer) mijn verwondering over het verschil. Net of baby's een andere spijsvertering hebben als ze boven de moerdijk wonen
sperziebonen hier ook vanaf 4 maand, net zoals bloemkool en broccoli (qua potjes dus he!). Ik heb zelf snijboontjes ook gegeven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60118271
Hebben jullie ook online-richtlijnen?
Dit is de tabel
waar we hier van uit gaan.

En aan de moeders van oudere kindjes… vanaf wanneer vinden jullie een kindje niet meer in de maxi-cosi horen?

Liande is ongeveer 74cm groot en past –zowel in lengte als breedte- nog prima in de maxi-cosi, ik verwacht dat ze haar 1e verjaardag er nog wel in zal halen, aangezien ze ook nog lang geen 13kg weegt. Maar hoort ze dan al niet in een autostoel?
pi_60118664
Bij ons stonden een paar aanwijzingen in het groeiboekje, maar online ken ik het zo niet (niet van het CB, wel van bijv. borstvoeding.com maar die is soms wel voorzichtig).
Zie in die lijst wat "discussie" producten staan.. Zoals sinaasappel en ander citrusfruit, was hier vanaf een maand of 9 tot een jaar, ivm krampjes. En kiwi was ook een laat fruit, ivm allergenen. Druiven juist weer eerder, eventueel zonder schil en pitjes vanaf een maand of 7.. Spruitjes heeft Chris ook al rond de 7 maanden gehad.
De meeste groentes die wij eten, eet hij gewoon mee, alleen kool geeft buikpijn, dus daar wachten we nog even mee. In principe eet hij redelijk met de pot mee..

Chris is met 10 maanden overgegaan naar de nr1 stoel. Maar die was qua schouderbreedte te groot geworden. Hij was toen bijna 11 kilo. Dus groot zat voor de nr1 stoel. Maar zolang ze goed zitten in de MC, kunnen ze daar beter in blijven. Achteruit is de veiligste manier van vervoeren.
pi_60119125
Ik heb Nathan vanaf 6 maanden in de grotere autostoel gedaan. Hij weegt zo ie zo al meer dan 9 kilo, draagt maatje 80 van kleding (langer dan 70 cm is) en hij kwam met zijn voeten voorbij de rand van de maxi cosi waardoor hij vrolijk heen en weer hupte en ik als de dood was dat hij met maxi cosi en al tussen het dashboard en de autostoel terecht zou komen. Ik heb een hoofdsteuntje erbij gekocht voor in de maxi cosi priori zodat zijn hoofdje niet naar rechts en links gaat als ik de bocht omga. En hij zit een stuk lekkerder dan die krappe cosi.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:53:41 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60119761
Even over stukken eten geven.

Jen krijgt vanaf +/-6 maanden (dus nog 4 weken) eerst groente geintroduceerd. Dag 1 mag ze 1 theelepel, dag 2 2-3 theelepels en dag 3 2 eetlepels. Maar kan kan ik dus niet vanaf het begin een stuk wortel geven? Of moet ik er gewoon van uitgaan dat ze op dag 1 toch zelf niet meer dan een theelepel naar binnen zal krijgen?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:04:51 #74
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60120023
Ik zou een heel worteltje geven Tico. Echt veel zal ze er niet van binnen krijgen, en als blijkt dat dat wel gebeurd zou ik het omruilen voor een speeltje zodat ze lekker kan kluiven maar verder niks meer binnenkrijgt.
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:09:25 #75
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60120131
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zou een heel worteltje geven Tico. Echt veel zal ze er niet van binnen krijgen, en als blijkt dat dat wel gebeurd zou ik het omruilen voor een speeltje zodat ze lekker kan kluiven maar verder niks meer binnenkrijgt.
Ja zoiets dacht ik al..

Ik vind het wel moeilijk om te wachten hoor. Kleine kindjes eten geven is zo leuk. En aan de andere kant betekend het ook weer het afsluiten van een periode dat Jen helemaal van mij afhankelijk is.

Als we terug komen van vakantie mag ze een liga mee naar het kdv, en met 6,5 maand mag ze een broodkorst. Dat is ook leuk voor haar, want dan mag ze op het kdv aan tafel meeeten met de andere kindjes.
pi_60120241
Ticootje: ik heb het wel zo gedaan met Tomas ja. Gewoon gekookte worteltjes gegeven en hem zelf laten prutsen. Hij vond het geweldig om bezig te zijn met het voedsel, te voelen dat het glad was en dat het prut wordt als je er iets te hard in knijpt. Ik geloof alleen echt niet dat hij de eerste tijd echt veel binnenkreeg. Is op zich ook niet erg natuurlijk. Na een tijdje begon hij erg goed te eten. Ik vond het wel een fijn idee dat hij zo echt begon met eten op een moment waarop hij er aan toe is. Verder heeft hij z'n eten altijd in stukken gehad of heel gehad. Met Yara wil ik het straks ongeveer hetzelfde doen, we zien wel hoe het gaat
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60120354
Het principe van Rapley is toch dat ze niet meer binnenkrijgen dan ze lichamelijk aankunnen, omdat de motoriek en darmen evensnel ontwikkelen?
Maar de maneki-methode klinkt wel goed.. Zeker omdat jij misschien iets voorzichtiger wil zijn met Jen haar mogelijke reactie..
pi_60120574
Ik zou het ook gewoon geven en evt. weghalen als ze zo'n natuurtalentje is dat ze een halve wortel weg werkt.
Rapley is ideaal als je voorzichtig wilt zijn met introduceren want veel meer dan wat schraapseltjes krijgen ze toch niet naar binnen die eerste keren.
Ik zou gewoon beginnen met wortel en dat als reacties uitblijven een weekje of twee weekjes volhouden. Dan krijgt ze er steeds wat meer van af.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:41:55 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_60121111
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Het principe van Rapley is toch dat ze niet meer binnenkrijgen dan ze lichamelijk aankunnen, omdat de motoriek en darmen evensnel ontwikkelen?
Maar de maneki-methode klinkt wel goed.. Zeker omdat jij misschien iets voorzichtiger wil zijn met Jen haar mogelijke reactie..
Nou, met Rapley krijgt Ruben niet veel binnen, maar hij kan al wel zelf een lepeltje in zijn mond stoppen met spul erop en het leeg weer naar buiten halen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:03:35 #80
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60121625
Wij hebben het eerste autostoeltje gebruikt tot Anna anderhalf was. Toen had ze er echt genoeg van om achteruit te zitten.

De eerste hapjes waren stronkjes brocolli. Dat vond ik wel leuk, want je kunt in de luier zien wat ze binnenkrijgen.
*OUD heilige*
pi_60121919
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:03 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben het eerste autostoeltje gebruikt tot Anna anderhalf was. Toen had ze er echt genoeg van om achteruit te zitten.

De eerste hapjes waren stronkjes brocolli. Dat vond ik wel leuk, want je kunt in de luier zien wat ze binnenkrijgen.
Bedoel je daarmee een soort van maxi-cosi (groep 0) ?

Ik zie hier nog steeds de stukjes terug in haar luier en die variëren in grootte naargelang ze geprakt (brokjespap) dan wel echte stukjes heeft gekregen
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:35:09 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60129160

Kan iemand uitleggen wat er nou zo bijzonder is aan mijn plek? Als ik haar 60cm naar links leg wil ze niet slapen en zo slaapt ze binnen 5 minuten.
pi_60129383
Die plek ruikt heerlijk naar mama??
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:44:55 #84
14746 k_i_m
pi_60129400
Misschien wil ze wel slapen, maar net na de tijd dat jij geen geduld meer hebt om haar in haar eigen bed te laten liggen. En dan is het natuurlijk te laat .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:02:51 #85
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60129862
Iksje, ik zou Liande zo lang mogelijk (dus zolang het past zowel in lengte als breedte) in de kleine maxi-cosi laten zitten.

Linde 2 tandjes tegelijk! En boventandjes ook nog! Sterkte ermee!

Tja, met eten, wij koken alles zelf, dat is voor een deel omdat het net zo makkelijk is om even wat te koken en de blender erop (in het begin iig) en ook omdat de helft van die potjes dan weer niet kosher is, en dan eet je echt maar 1 ding. Dat lijkt me ook weer geen plan.
Nu eet hij gewoon met de pot mee. Althans, vandaag heeft hij 3 tuinboontjes gegeten en 2 happen aardappel, de rest was leuk om mee te spelen. Dus maar een klein flesje erachteraan gegooid.

Al kreeg PR vanmiddag wel de vraag of we thuis wel eens fruit aten, want hij weigert lle stukjes fruit...
Ja, het glibbert, helemaal niet leuk. Ik pureer het maar en geef mte een papfles. komt het ook binnen... mss toch maar weer eerst in stukjes aanbieden en geduld hebben

Tico, wrs ruikt dat idd lekker naar mama. Mss moet je een keertje haar beddengoed onder je pyjama doen en dan gaan slapen. Dan ruikt dat ook naar jou.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60130130
Ticootje, mama's plekje ruikt lekker naar mama.
En veeeel meer ruimte .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:36:34 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60130731
Ja dat ruiken dat dacht ik al! Kim, meestal kan ik haar eenmaal slapend wel overleggen hoor. Maar meestal neem ik daar de moeite niet voor.

Nu ligt ze ook op mijn plek, ik moest even haar dekentje wassen, maar die zit nu in de droger. Maar zonder dekentje gaat ze het hele bed door. Net lag ze er wel in, maar werd ze overdwars wakker...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:44:02 #88
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60130930
hier gaat dennis vanaf morgen in de römer king, stomweg omdat ie klem zit bij de schouders en michelle de maxi cosi gesloopt heeft en ik geen zin heb voor 1 maand een nieuwe aan te schaffen. Bovendien verwacht ik dat dennis al aan de 9 kilo grens zit, maar dat weten we morgen.

Tja tico, zal idd lekker naar mama ruiken, maar troost je ze heeft wel alle ruimte. hier moet ik regelmatig dennis goed neerleggen omdat ie dwars op zijn buik in bed ligt, met zijn benen door de spijlen en zijn hoofd bonkend tegen de andere kant.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:00:46 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_60131431
hier gaat er ook iemand over dwars, maar ik laat hem lekker Ik neem al niet eens meer de moeite om zijn laken in te stoppen aan het voeteneind
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:03:21 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60131503
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:16 schreef Iksje het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee een soort van maxi-cosi (groep 0) ?
Ja, de allereerste waar ze in mocht.
*OUD heilige*
pi_60131520
Wat hebben jullie kindjes aan in bed nu het officieel zomer is? Ik heb voor Thomas van de week 2 korte mouwen pyjamaatjes gekocht, maar hij woelt zijn armen altijd boven laken en deken uit en meldt zich dan voor een voeding met hele koude armen.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:12:18 #92
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60131798
dennis slaapt met een romper en een pyama met lange mouwen. overdags slaapt ie in zijn romper met een shirtje.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:13:42 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_60131837
Ruben heeft al tijden enkel een rompertje aan en slaapt half wel half niet onder een lakentje

In de tent sliep hij in een pyjama en een slaapzak en daaroverheen door hem zelf te pakken een dekentje.

Maar, Ruben is alles behalve een koukleum en heeft het heel snel warm (en heeft dan ookecht van die warmtevlekken)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:51:48 #94
14746 k_i_m
pi_60132896
Lilah gaat nu vaak alleen met een romper naar bed, maar de kamer is dan ook 24 graden. En ze heeft het snel warm .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:54:04 #95
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60132969
Saar is ook koukleum! Die draagt nu een romper, pyjama met lange mouwen, een dun slaapzakje en daaroverheen een bubbele deken en laken. Een laagje minder en ze wordt `s nachts elk uur wakker omdat ze het koud heeft
Saartje
pi_60137068
Hier een rompertje met pyjama met lange mouwen, soms zelfs een sponsen pyjama'tje (velours, of hoe heet dat officieel ). En dan een lakentje erover.
Haar slaapplek ligt aan de noordoostkant van het huis en het is er dus frisser dan in onze slaapkamer (westkant).
In ons oude appartement sliep ze vorig jaar vaak gewoon in een rompertje (eind augustus-begin september)
pi_60137311
Hier een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak. Als dekentje gebruik ik grote inbakerdoeken. De benen doek leg ik onder haar lijf en de wikkeldoek dient als dekbedje. Ik stop haar lekker strak ik dan draait ze (nog) niet.
pi_60137875
Hestria, wat een grote knul, Dennis klem in de maxicosi.

Webkim, een romper en pyamajasje met lange mouwen (of als het heel warm is alleen romper) en een slaapzakje. Momenteel geen dekentjes of lakentjes. Want daar woelt ze zich toch onderuit. Overdag in romper en shirtje in de slaapzak (of het moet echt heet zijn).

Mirte draait ook haar hele bedje door. Vanmorgen lag ze helemaal in elkaar gedoken aan het voeteneind. Ze heeft het niet van een vreemde, dat scheen ik al gedaan te hebben toen ik nog in de couveuse lag. Overdwars en onderin... Sinds ik naast mn lief slaap, slaap ik wat rustiger (althans dat hoop ik voor hem, nog geen commentaar gehad).
pi_60138005
Wat ik wel raar vind is dat Jen dus absoluut niet draait als ze naast me ligt. Dan ligt ze languit op mijn plek en kruipen M. en ik maar tegen elkaar aan op een klein stukje bed.

Het zal mij benieuwen hoe het straks in de caravan gaat, daar kan ze echt niet bij me slapen, daar is het bed echt te smal voor.
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:43:58 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60138207
max draagt al jaren ( ) swinters een badstoffen romper met lange mouwen, 's zomers als het fris is een gewone romper met lange mouwen en als het warm is een gewone romper met korte mouwen.
hij krijgt altijd zo'n heet hoofd, zweethaartjes in zn nek enzo.
als het in de winter echt heel koudkoud is dan heeft ie een rompertje (zonder mouwen) met een pyjamajasje aan.

en dan dus een slaapzakje erover, dik, dun of superdun
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')