quote:Op maandag 14 juli 2008 09:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Rollende kindjesIk kwam vroeger ook rollend waar ik wezen wilde, kruipen ging ik pas doen toen ik kon lopen
En Saartje is liefDat wilde ik ff kwijt
Lijkt mij een hele goedequote:Op maandag 14 juli 2008 10:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Lena aan de kruip, wat goed zeg!!
Hier een jochie, met bijna een 6e tand door.. Het midden is al door, maar de zijkanten moeten nog. Hopelijk vandaag of morgen, want ben die vieze luiers nu wel zat
Gisteren heeft papa de zandbak afgemaakt, dus Chris heeft lekker met zand gespeeld.. Was even wennen, maar wel leuk. Lekker knijpen, en dan je handje open, en weg glijd het zand..
En hij heeft vanochtend een stukje langs de tvkast geschuifeld.. ik had een favoriet speeltje net een metertje naast hem gelegd. En hij ging heel voorzichtig, stapje voor stapje opzijWeer een leuke voor het CB woensdag..
Nog even een vraagje: hoe doen jullie de grote kleintje onder de douche/bad? We gingen steeds met Chris onder de douche zitten, maar hij wil nu alleen maar kruipen, en dat is natuurlijk veel te link op de gladde tegels.. De tummytub is te klein, en het badje op de standaard te wiebelig.. Zou een badje op de grond werken, of is dat ook nog onstabiel? Of misschien maar een cementkuip gaan halen
Hij vind het heerlijk in het water, dus wil hem ook niet even snel onder de douche doorhalen en weer eruit..
http://www.bibabath.com/nl/index.html Misschien is dit wat? Toch nog een bad, onder de douchequote:Op maandag 14 juli 2008 10:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Nog even een vraagje: hoe doen jullie de grote kleintje onder de douche/bad? We gingen steeds met Chris onder de douche zitten, maar hij wil nu alleen maar kruipen, en dat is natuurlijk veel te link op de gladde tegels.. De tummytub is te klein, en het badje op de standaard te wiebelig.. Zou een badje op de grond werken, of is dat ook nog onstabiel? Of misschien maar een cementkuip gaan halen
Hij vind het heerlijk in het water, dus wil hem ook niet even snel onder de douche doorhalen en weer eruit..
Zodan, Yade is dan wel een echte vroege met tanden! Hier is echt nog niets te zien.quote:Op maandag 14 juli 2008 10:49 schreef Silmarwen het volgende:
Gisteren hebben wij vol verbazing naar het bovenste deel van Yade haar gebit gekeken. Het lijkt er namelijk op dat Yade haar voortandjes doorkomen.... Knut is geboren met een tandje en het zit ook ijn zijn familie. Ik ben benieuwd, misschien is het wel niet zo, we kijken het wel aan. Ze lijkt er in ieder geval niet echt last van te hebben. We zijn gisteren ook voor het eerst naar de dierentuin toe geweest and Yade heeft volop genoten van de buitenlucht. Het is echt een buitenkindje, ze vind het heerlijk om te wandelen of gewoon buiten te zitten.
quote:Op maandag 14 juli 2008 11:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Tico, wat fijn dat het goed lijkt te gaan met de melkproducten! Dan blijft alleen ei over?
En Yade, nu al tandjes! Die is er lekker vroeg bij!!
Dat bibabad ziet er leuk uit!, alleen wel een beetje prijzig.. maarja, een cementkuip vouw je niet zo makkelijk op. We denken verder..
Ik heb hier nog een hoge douchebak staan, een hoekbad formaat douchebak, zo'n 90 cm bij 90 dus en een ronde voorkant oftewel 1/4 rond, en ik gok zo'n 55 cm hoog.quote:Op maandag 14 juli 2008 10:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Lena aan de kruip, wat goed zeg!!
Hier een jochie, met bijna een 6e tand door.. Het midden is al door, maar de zijkanten moeten nog. Hopelijk vandaag of morgen, want ben die vieze luiers nu wel zat
Gisteren heeft papa de zandbak afgemaakt, dus Chris heeft lekker met zand gespeeld.. Was even wennen, maar wel leuk. Lekker knijpen, en dan je handje open, en weg glijd het zand..
En hij heeft vanochtend een stukje langs de tvkast geschuifeld.. ik had een favoriet speeltje net een metertje naast hem gelegd. En hij ging heel voorzichtig, stapje voor stapje opzijWeer een leuke voor het CB woensdag..
quote:Op maandag 14 juli 2008 09:11 schreef Troel het volgende:
Als katjes muizen, dan mauwen we ze niet...
Dat is zo waar! Toen ik vanochtend wakker werd en dacht, hey, Ruben nog niet gehoord, gluurde ik even om zijn kamerdeur. Had hij doodleuk de klamboe in bed zitten trekken en zat daar mee te spelen(Klamboe lag naast het bed (ik dacht onbereikbaar)) Toch grappig dat ze zo vroeg al doorhebben dat als ze iets doen waarvan ze eigenlijk wel weten dat het nietmag, ze dan zo stil zijn
(ik gok tenminste dat ze dat wel doorhebben)
De knappert!!quote:Op zondag 13 juli 2008 21:45 schreef Lishe het volgende:
Enehm, tromgeroffel... Lena kruipt!
Die heb ikquote:Op maandag 14 juli 2008 15:10 schreef k_i_m het volgende:
En de IKEA kinderstoel? Ik meen me te herinneren dat er hier wat mensen posten die kind met stoel en al onder de douche zetten.
Ik dacht ff 1 sec ":o wat is mirte groot geworden!quote:Op maandag 14 juli 2008 14:21 schreef Nijna het volgende:
DF, babybadje in de douchebak zetten? Als die stevig staat kiept ie volgens mij echt niet zomaar om. Wij hebben een zitbadje wat laatst in de aanbieding was bij de Leenbakker voor 25 euro.
[ afbeelding ]
Mirte geniet met volle teugen, ze kunnen erin tot zo'n 25 kilo geloof ik.
ZIjn tandjesluiers net zo erg als antibioticaluiers of erger?quote:Op maandag 14 juli 2008 23:43 schreef Stiemie het volgende:
Alleen jammer dat heel veel tandjesluiers in combinatie met kamperen een wat mindere combi is![]()
De potjes voor 8+ maanden vind ik al een stuk beter eruit zien als die van 4+ en 6+ maanden. Als ik die potjes zie dan is het een ondefineerbare smuriepap. Sorry hoor, maar dat ga ik dus echt niet geven.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 09:35 schreef Troel het volgende:
Nou, vergis je er niet in. Ruben heeft eerst zelfgemaakt spul gehad en af en toe een potje, op vakantie wat meer potjes, maar hij vreet nog steeds eigengemaakt spul en potjes alsof zijn leven ervanafhangt.
(Overigens moet ik er wel bij vermelden dat wij alleen die potjes geven waarvan we de inhoud zelf ook op kunnen eten zonder de kokhalzen)
En als ik soms kijk wat de kwaliteit van de groente is, dan geef ik soms liever een potje.
en dat vind ik dus echt vies!quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:38 schreef Troel het volgende:
Alles ziet eruit als smurriepap als je het pureert
Vast welquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
en dat vind ik dus echt vies!
Maar goed, misschien piep ik over 4 weken wel anders...
nee hoor, bruine bonen met appel, vanaf 4 maandenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:24 schreef Iksje het volgende:
(Bruine) bonen is toch pas met een jaar? Dan geef je toch geen potjes meer? (hoewel er hier ook soms nog potjes gegeven worden- ze is bijna 11maand, door de oma, die kookt bijna nooit vers, al helemaal niet voor zichzelf)
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:43 schreef Stiemie het volgende:
Nadeel van de potjes is dat een heleboel van de potjesgerechten met appelsap worden aangemaakt. Zo smaakt het lekker zoet en eten ze er goed van, maar voor de smaakontwikkeling is het natuurlijk minder goed. Ze leren zo niet afzonderlijke smaken kennen.
Ik had voor Linde afgelopen weekend bijvoorbeeld een potje met aardappel, sperziebonen, rundvlees en... appelsap
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:30 schreef Troel het volgende:
[..]
nee hoor, bruine bonen met appel, vanaf 4 maanden
Ruben is niet zo gek van de Rapley, dat scheelt wellicht
Potjes Olvarit:quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:56 schreef jellyrose het volgende:
Ik weet niet over welke potjes dit gaat, maar op geen enkel etiket hier staat als ingredient ook maar iets als appel of appelsap vermeldt![]()
Overigens maak ik me wel druk over het systematisch aanleren van suiker in de thee en limonade in de yoghurt en dat soort dingen.
sperziebonen hier ook vanaf 4 maand, net zoals bloemkool en broccoli (qua potjes dus he!). Ik heb zelf snijboontjes ook gegevenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:05 schreef Iksje het volgende:
[..]
4 maand! En kool dan weer niet, zelfs niet voor 25% in zo'n potje?
Hier is het prinsesseboontjes en snijboontjes vanaf 6 maand (wat hier trouwens last gaf toen, nu niet meer), witte/bruine/rode bonen vanaf 1 jaar. Vandaar (alweer) mijn verwondering over het verschil. Net of baby's een andere spijsvertering hebben als ze boven de moerdijk wonen
Ja zoiets dacht ik al..quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zou een heel worteltje geven Tico. Echt veel zal ze er niet van binnen krijgen, en als blijkt dat dat wel gebeurd zou ik het omruilen voor een speeltje zodat ze lekker kan kluiven maar verder niks meer binnenkrijgt.
Nou, met Rapley krijgt Ruben niet veel binnen, maar hij kan al wel zelf een lepeltje in zijn mond stoppen met spul erop en het leeg weer naar buiten halenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Het principe van Rapley is toch dat ze niet meer binnenkrijgen dan ze lichamelijk aankunnen, omdat de motoriek en darmen evensnel ontwikkelen?
Maar de maneki-methode klinkt wel goed.. Zeker omdat jij misschien iets voorzichtiger wil zijn met Jen haar mogelijke reactie..
Bedoel je daarmee een soort van maxi-cosi (groep 0) ?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:03 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben het eerste autostoeltje gebruikt tot Anna anderhalf was. Toen had ze er echt genoeg van om achteruit te zitten.
De eerste hapjes waren stronkjes brocolli. Dat vond ik wel leuk, want je kunt in de luier zien wat ze binnenkrijgen.
Ja, de allereerste waar ze in mocht.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:16 schreef Iksje het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee een soort van maxi-cosi (groep 0) ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |