abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:44:44 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_60115675
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

en dat vind ik dus echt vies!

Maar goed, misschien piep ik over 4 weken wel anders...
Vast wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60116310
Ticootje, als je al die smurrie er vies uit vindt zien, is het dan niet iets om stukken te gaan geven?

Het vers vind ik zelf lekkerder smaken dan de potjes, het lijkt Mirte niet zoveel uit te maken, maar die krijgt niet zo vaak een potje. En ik probeer steeds meer om gewoon dingen te koken waar ze van kan mee-eten.
Fake it till you make it...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:21:22 #53
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60116364
Ik ga aan de Rapley, als Saar het daar mee eens is iig
Ik wil iig wel weer vers geven, heb ik bij de jongens ook gedaan. Het enige wat ze uit een potje kregen was bruine bonen van olvarit
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:23:00 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116394
Ik kreeg vorige week de babydoos van felicitas... Daar zat een fruit hap in... Echt heerlijk! (die heb ik dus opgegeten)

Hier gaan we ook voor de rapley, als Jen meewerkt. Ik denk wel dat Jen er heel geschikt voor is, lekker zelf pakken en zelf doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60116417
(Bruine) bonen is toch pas met een jaar? Dan geef je toch geen potjes meer? (hoewel er hier ook soms nog potjes gegeven worden- ze is bijna 11maand , door de oma, die kookt bijna nooit vers, al helemaal niet voor zichzelf)
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:27:49 #56
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60116470
hier net zo als bij michelle gewoon vers, af en toe een potje als we weg gaan en ik weet dat daar geen faciliteiten zijn om fruithapje te maken, of als wij echt iets eten wat babies niet mogen hebben.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:30:12 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_60116516
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:24 schreef Iksje het volgende:
(Bruine) bonen is toch pas met een jaar? Dan geef je toch geen potjes meer? (hoewel er hier ook soms nog potjes gegeven worden- ze is bijna 11maand , door de oma, die kookt bijna nooit vers, al helemaal niet voor zichzelf)
nee hoor, bruine bonen met appel, vanaf 4 maanden

Ruben is niet zo gek van de Rapley, dat scheelt wellicht
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60116607
Chris krijgt het meeste vers geprakt/gepureerd. Al wordt het nu al steeds grover.. En steeds meer fruit uit het knuistje.. Alleen als we een weekendje uit logeren zijn krijgt hij een potje, en dat eet hij net zo makkelijk.
Maar de 4+ potjes vond hij niks. We hadden hem op dag 1 en 2 verse wortel gegeven, en op dag 3 een potje. Maar dat potje was geen groot succes. Met de 6+/8+ potjes gaat het wel goed. En ik vind de ala carte bakjes ook beter. En die zijn hier ook zo op..
Bruine bonen kan buikkrampjes veroorzaken, maar in de potjes zit voor de helft appel, 25% bonen en 25% rijst ofzo.. Dus dat is maar een kleine hoeveelheid. Chris eet nu ook chili con carne met ons mee, en heeft er geen last van. Kool daarintegen is wel pijnlijk. Dus daar wachten we mee tot een jaar, dan proberen we het nog eens.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:39:56 #59
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60116678
Ik snap de aversie tegen potjes babyvoedsel nooit zo goed eigenlijk. Wij wisselen (biologische) potjes en vers met elkaar af. Met vers bedoel ik dus ook echt vers en niet Knorr wereldgerechten en meer van dat soort spul. Hoe minder kunstmatige toevoegingen hoe beter imo en ik durf te wedden dat een potje Olvarit in een heleboel huishoudens in Nederland een stuk voedzamer en gezonder is dan wat pa & ma hun kind anders zouden voorschotelen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:43:17 #60
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60116747
Nadeel van de potjes is dat een heleboel van de potjesgerechten met appelsap worden aangemaakt. Zo smaakt het lekker zoet en eten ze er goed van, maar voor de smaakontwikkeling is het natuurlijk minder goed. Ze leren zo niet afzonderlijke smaken kennen.

Ik had voor Linde afgelopen weekend bijvoorbeeld een potje met aardappel, sperziebonen, rundvlees en... appelsap
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:45:44 #61
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60116804
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:43 schreef Stiemie het volgende:
Nadeel van de potjes is dat een heleboel van de potjesgerechten met appelsap worden aangemaakt. Zo smaakt het lekker zoet en eten ze er goed van, maar voor de smaakontwikkeling is het natuurlijk minder goed. Ze leren zo niet afzonderlijke smaken kennen.

Ik had voor Linde afgelopen weekend bijvoorbeeld een potje met aardappel, sperziebonen, rundvlees en... appelsap
Dat dus.

Met Jen mogen we dus iedere keer 1 soort groente/fruit introduceren, potjes zijn dan dus erg ongeschikt. In het potje banaan zit ook appelsap.
pi_60116862
oh, ik hoor net van papa dat Chris ook zand lust
Hij loopt de klontjes uit de zandbank ik zijn mond te stoppen. Ach ja, zand schuurt de maag
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:56:47 #63
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60117046
Ik weet niet over welke potjes dit gaat, maar op geen enkel etiket hier staat als ingredient ook maar iets als appel of appelsap vermeldt

Overigens maak ik me wel druk over het systematisch aanleren van suiker in de thee en limonade in de yoghurt en dat soort dingen.
Red de zeehond!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:57:44 #64
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60117071
Deepfreeze zand smaakt volgens Linde best lekker. En afgelopen weekend wilde ze steeds gras eten. Ach het zal wel wat op sla lijken Of zal ze het van de koe hebben afgekeken?

dinsdag 15 juli 2008 @ 11:59:22 #65
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60117102
Jellyrose ik had een potje van Olvarit vanaf 8 maanden met aardappel, sperziebonen en rundvlees (en dus appelsap ) Hier trouwens ook geen suiker in thee, yoghurt en over bv aardbeien. Dat gebruik ik ook nooit in die gevallen omdat dat vroeger zo aangeleerd is.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:02:27 #66
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60117159
LInde

Wat suf trouwens... dat ze het toevoegen bij iets met rode kool ofzo kan ik me nog wel voorstellen, maar sperziebonen?!
Red de zeehond!
pi_60117207
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:30 schreef Troel het volgende:

[..]

nee hoor, bruine bonen met appel, vanaf 4 maanden

Ruben is niet zo gek van de Rapley, dat scheelt wellicht
4 maand! En kool dan weer niet, zelfs niet voor 25% in zo'n potje?

Hier is het prinsesseboontjes en snijboontjes vanaf 6 maand (wat hier trouwens last gaf toen, nu niet meer), witte/bruine/rode bonen vanaf 1 jaar. Vandaar (alweer) mijn verwondering over het verschil. Net of baby's een andere spijsvertering hebben als ze boven de moerdijk wonen
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:11:01 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_60117345
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 11:56 schreef jellyrose het volgende:
Ik weet niet over welke potjes dit gaat, maar op geen enkel etiket hier staat als ingredient ook maar iets als appel of appelsap vermeldt

Overigens maak ik me wel druk over het systematisch aanleren van suiker in de thee en limonade in de yoghurt en dat soort dingen.
Potjes Olvarit:

4+ banaan: banaan, water, geconcentreerd appelsap, rijstebloem, geconcentreerd citroensap, vitamine C
4+ gemengd fruit (banaan, sinaasappel, peer, druif): banaan, sinaasappelsap, peer, druivensap, ananassap, appel, tapiocazetmeel, rozenbottel, vitamine C
4+ bruine bonen met appeltjes: appel (50%!!!), bruine bonen, water, vitamine C

6+ lentegroenten risotto met tomaat: bruine bonen, sperziebonen, tomaat, worten, rijst, water, appelsap, maisolie

(in het hapje puur peer zit trouwens geen appelsap )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:11:58 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_60117370
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:05 schreef Iksje het volgende:

[..]

4 maand! En kool dan weer niet, zelfs niet voor 25% in zo'n potje?

Hier is het prinsesseboontjes en snijboontjes vanaf 6 maand (wat hier trouwens last gaf toen, nu niet meer), witte/bruine/rode bonen vanaf 1 jaar. Vandaar (alweer) mijn verwondering over het verschil. Net of baby's een andere spijsvertering hebben als ze boven de moerdijk wonen
sperziebonen hier ook vanaf 4 maand, net zoals bloemkool en broccoli (qua potjes dus he!). Ik heb zelf snijboontjes ook gegeven
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60118271
Hebben jullie ook online-richtlijnen?
Dit is de tabel
waar we hier van uit gaan.

En aan de moeders van oudere kindjes… vanaf wanneer vinden jullie een kindje niet meer in de maxi-cosi horen?

Liande is ongeveer 74cm groot en past –zowel in lengte als breedte- nog prima in de maxi-cosi, ik verwacht dat ze haar 1e verjaardag er nog wel in zal halen, aangezien ze ook nog lang geen 13kg weegt. Maar hoort ze dan al niet in een autostoel?
pi_60118664
Bij ons stonden een paar aanwijzingen in het groeiboekje, maar online ken ik het zo niet (niet van het CB, wel van bijv. borstvoeding.com maar die is soms wel voorzichtig).
Zie in die lijst wat "discussie" producten staan.. Zoals sinaasappel en ander citrusfruit, was hier vanaf een maand of 9 tot een jaar, ivm krampjes. En kiwi was ook een laat fruit, ivm allergenen. Druiven juist weer eerder, eventueel zonder schil en pitjes vanaf een maand of 7.. Spruitjes heeft Chris ook al rond de 7 maanden gehad.
De meeste groentes die wij eten, eet hij gewoon mee, alleen kool geeft buikpijn, dus daar wachten we nog even mee. In principe eet hij redelijk met de pot mee..

Chris is met 10 maanden overgegaan naar de nr1 stoel. Maar die was qua schouderbreedte te groot geworden. Hij was toen bijna 11 kilo. Dus groot zat voor de nr1 stoel. Maar zolang ze goed zitten in de MC, kunnen ze daar beter in blijven. Achteruit is de veiligste manier van vervoeren.
pi_60119125
Ik heb Nathan vanaf 6 maanden in de grotere autostoel gedaan. Hij weegt zo ie zo al meer dan 9 kilo, draagt maatje 80 van kleding (langer dan 70 cm is) en hij kwam met zijn voeten voorbij de rand van de maxi cosi waardoor hij vrolijk heen en weer hupte en ik als de dood was dat hij met maxi cosi en al tussen het dashboard en de autostoel terecht zou komen. Ik heb een hoofdsteuntje erbij gekocht voor in de maxi cosi priori zodat zijn hoofdje niet naar rechts en links gaat als ik de bocht omga. En hij zit een stuk lekkerder dan die krappe cosi.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 13:53:41 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60119761
Even over stukken eten geven.

Jen krijgt vanaf +/-6 maanden (dus nog 4 weken) eerst groente geintroduceerd. Dag 1 mag ze 1 theelepel, dag 2 2-3 theelepels en dag 3 2 eetlepels. Maar kan kan ik dus niet vanaf het begin een stuk wortel geven? Of moet ik er gewoon van uitgaan dat ze op dag 1 toch zelf niet meer dan een theelepel naar binnen zal krijgen?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:04:51 #74
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60120023
Ik zou een heel worteltje geven Tico. Echt veel zal ze er niet van binnen krijgen, en als blijkt dat dat wel gebeurd zou ik het omruilen voor een speeltje zodat ze lekker kan kluiven maar verder niks meer binnenkrijgt.
Saartje
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:09:25 #75
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60120131
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik zou een heel worteltje geven Tico. Echt veel zal ze er niet van binnen krijgen, en als blijkt dat dat wel gebeurd zou ik het omruilen voor een speeltje zodat ze lekker kan kluiven maar verder niks meer binnenkrijgt.
Ja zoiets dacht ik al..

Ik vind het wel moeilijk om te wachten hoor. Kleine kindjes eten geven is zo leuk. En aan de andere kant betekend het ook weer het afsluiten van een periode dat Jen helemaal van mij afhankelijk is.

Als we terug komen van vakantie mag ze een liga mee naar het kdv, en met 6,5 maand mag ze een broodkorst. Dat is ook leuk voor haar, want dan mag ze op het kdv aan tafel meeeten met de andere kindjes.
pi_60120241
Ticootje: ik heb het wel zo gedaan met Tomas ja. Gewoon gekookte worteltjes gegeven en hem zelf laten prutsen. Hij vond het geweldig om bezig te zijn met het voedsel, te voelen dat het glad was en dat het prut wordt als je er iets te hard in knijpt. Ik geloof alleen echt niet dat hij de eerste tijd echt veel binnenkreeg. Is op zich ook niet erg natuurlijk. Na een tijdje begon hij erg goed te eten. Ik vond het wel een fijn idee dat hij zo echt begon met eten op een moment waarop hij er aan toe is. Verder heeft hij z'n eten altijd in stukken gehad of heel gehad. Met Yara wil ik het straks ongeveer hetzelfde doen, we zien wel hoe het gaat
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60120354
Het principe van Rapley is toch dat ze niet meer binnenkrijgen dan ze lichamelijk aankunnen, omdat de motoriek en darmen evensnel ontwikkelen?
Maar de maneki-methode klinkt wel goed.. Zeker omdat jij misschien iets voorzichtiger wil zijn met Jen haar mogelijke reactie..
pi_60120574
Ik zou het ook gewoon geven en evt. weghalen als ze zo'n natuurtalentje is dat ze een halve wortel weg werkt.
Rapley is ideaal als je voorzichtig wilt zijn met introduceren want veel meer dan wat schraapseltjes krijgen ze toch niet naar binnen die eerste keren.
Ik zou gewoon beginnen met wortel en dat als reacties uitblijven een weekje of twee weekjes volhouden. Dan krijgt ze er steeds wat meer van af.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:41:55 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_60121111
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Het principe van Rapley is toch dat ze niet meer binnenkrijgen dan ze lichamelijk aankunnen, omdat de motoriek en darmen evensnel ontwikkelen?
Maar de maneki-methode klinkt wel goed.. Zeker omdat jij misschien iets voorzichtiger wil zijn met Jen haar mogelijke reactie..
Nou, met Rapley krijgt Ruben niet veel binnen, maar hij kan al wel zelf een lepeltje in zijn mond stoppen met spul erop en het leeg weer naar buiten halen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:03:35 #80
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60121625
Wij hebben het eerste autostoeltje gebruikt tot Anna anderhalf was. Toen had ze er echt genoeg van om achteruit te zitten.

De eerste hapjes waren stronkjes brocolli. Dat vond ik wel leuk, want je kunt in de luier zien wat ze binnenkrijgen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60121919
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:03 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben het eerste autostoeltje gebruikt tot Anna anderhalf was. Toen had ze er echt genoeg van om achteruit te zitten.

De eerste hapjes waren stronkjes brocolli. Dat vond ik wel leuk, want je kunt in de luier zien wat ze binnenkrijgen.
Bedoel je daarmee een soort van maxi-cosi (groep 0) ?

Ik zie hier nog steeds de stukjes terug in haar luier en die variëren in grootte naargelang ze geprakt (brokjespap) dan wel echte stukjes heeft gekregen
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:35:09 #82
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60129160

Kan iemand uitleggen wat er nou zo bijzonder is aan mijn plek? Als ik haar 60cm naar links leg wil ze niet slapen en zo slaapt ze binnen 5 minuten.
pi_60129383
Die plek ruikt heerlijk naar mama??
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:44:55 #84
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60129400
Misschien wil ze wel slapen, maar net na de tijd dat jij geen geduld meer hebt om haar in haar eigen bed te laten liggen. En dan is het natuurlijk te laat .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:02:51 #85
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60129862
Iksje, ik zou Liande zo lang mogelijk (dus zolang het past zowel in lengte als breedte) in de kleine maxi-cosi laten zitten.

Linde 2 tandjes tegelijk! En boventandjes ook nog! Sterkte ermee!

Tja, met eten, wij koken alles zelf, dat is voor een deel omdat het net zo makkelijk is om even wat te koken en de blender erop (in het begin iig) en ook omdat de helft van die potjes dan weer niet kosher is, en dan eet je echt maar 1 ding. Dat lijkt me ook weer geen plan.
Nu eet hij gewoon met de pot mee. Althans, vandaag heeft hij 3 tuinboontjes gegeten en 2 happen aardappel, de rest was leuk om mee te spelen. Dus maar een klein flesje erachteraan gegooid.

Al kreeg PR vanmiddag wel de vraag of we thuis wel eens fruit aten, want hij weigert lle stukjes fruit...
Ja, het glibbert, helemaal niet leuk. Ik pureer het maar en geef mte een papfles. komt het ook binnen... mss toch maar weer eerst in stukjes aanbieden en geduld hebben

Tico, wrs ruikt dat idd lekker naar mama. Mss moet je een keertje haar beddengoed onder je pyjama doen en dan gaan slapen. Dan ruikt dat ook naar jou.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60130130
Ticootje, mama's plekje ruikt lekker naar mama.
En veeeel meer ruimte .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:36:34 #87
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60130731
Ja dat ruiken dat dacht ik al! Kim, meestal kan ik haar eenmaal slapend wel overleggen hoor. Maar meestal neem ik daar de moeite niet voor.

Nu ligt ze ook op mijn plek, ik moest even haar dekentje wassen, maar die zit nu in de droger. Maar zonder dekentje gaat ze het hele bed door. Net lag ze er wel in, maar werd ze overdwars wakker...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 21:44:02 #88
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60130930
hier gaat dennis vanaf morgen in de römer king, stomweg omdat ie klem zit bij de schouders en michelle de maxi cosi gesloopt heeft en ik geen zin heb voor 1 maand een nieuwe aan te schaffen. Bovendien verwacht ik dat dennis al aan de 9 kilo grens zit, maar dat weten we morgen.

Tja tico, zal idd lekker naar mama ruiken, maar troost je ze heeft wel alle ruimte. hier moet ik regelmatig dennis goed neerleggen omdat ie dwars op zijn buik in bed ligt, met zijn benen door de spijlen en zijn hoofd bonkend tegen de andere kant.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:00:46 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_60131431
hier gaat er ook iemand over dwars, maar ik laat hem lekker Ik neem al niet eens meer de moeite om zijn laken in te stoppen aan het voeteneind
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:03:21 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60131503
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:16 schreef Iksje het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee een soort van maxi-cosi (groep 0) ?
Ja, de allereerste waar ze in mocht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60131520
Wat hebben jullie kindjes aan in bed nu het officieel zomer is? Ik heb voor Thomas van de week 2 korte mouwen pyjamaatjes gekocht, maar hij woelt zijn armen altijd boven laken en deken uit en meldt zich dan voor een voeding met hele koude armen.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:12:18 #92
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60131798
dennis slaapt met een romper en een pyama met lange mouwen. overdags slaapt ie in zijn romper met een shirtje.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:13:42 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_60131837
Ruben heeft al tijden enkel een rompertje aan en slaapt half wel half niet onder een lakentje

In de tent sliep hij in een pyjama en een slaapzak en daaroverheen door hem zelf te pakken een dekentje.

Maar, Ruben is alles behalve een koukleum en heeft het heel snel warm (en heeft dan ookecht van die warmtevlekken)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:51:48 #94
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60132896
Lilah gaat nu vaak alleen met een romper naar bed, maar de kamer is dan ook 24 graden. En ze heeft het snel warm .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:54:04 #95
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60132969
Saar is ook koukleum! Die draagt nu een romper, pyjama met lange mouwen, een dun slaapzakje en daaroverheen een bubbele deken en laken. Een laagje minder en ze wordt `s nachts elk uur wakker omdat ze het koud heeft
Saartje
pi_60137068
Hier een rompertje met pyjama met lange mouwen, soms zelfs een sponsen pyjama'tje (velours, of hoe heet dat officieel ). En dan een lakentje erover.
Haar slaapplek ligt aan de noordoostkant van het huis en het is er dus frisser dan in onze slaapkamer (westkant).
In ons oude appartement sliep ze vorig jaar vaak gewoon in een rompertje (eind augustus-begin september)
pi_60137311
Hier een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak. Als dekentje gebruik ik grote inbakerdoeken. De benen doek leg ik onder haar lijf en de wikkeldoek dient als dekbedje. Ik stop haar lekker strak ik dan draait ze (nog) niet.
pi_60137875
Hestria, wat een grote knul, Dennis klem in de maxicosi.

Webkim, een romper en pyamajasje met lange mouwen (of als het heel warm is alleen romper) en een slaapzakje. Momenteel geen dekentjes of lakentjes. Want daar woelt ze zich toch onderuit. Overdag in romper en shirtje in de slaapzak (of het moet echt heet zijn).

Mirte draait ook haar hele bedje door. Vanmorgen lag ze helemaal in elkaar gedoken aan het voeteneind. Ze heeft het niet van een vreemde, dat scheen ik al gedaan te hebben toen ik nog in de couveuse lag. Overdwars en onderin... Sinds ik naast mn lief slaap, slaap ik wat rustiger (althans dat hoop ik voor hem, nog geen commentaar gehad).
pi_60138005
Wat ik wel raar vind is dat Jen dus absoluut niet draait als ze naast me ligt. Dan ligt ze languit op mijn plek en kruipen M. en ik maar tegen elkaar aan op een klein stukje bed.

Het zal mij benieuwen hoe het straks in de caravan gaat, daar kan ze echt niet bij me slapen, daar is het bed echt te smal voor.
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:43:58 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_60138207
max draagt al jaren ( ) swinters een badstoffen romper met lange mouwen, 's zomers als het fris is een gewone romper met lange mouwen en als het warm is een gewone romper met korte mouwen.
hij krijgt altijd zo'n heet hoofd, zweethaartjes in zn nek enzo.
als het in de winter echt heel koudkoud is dan heeft ie een rompertje (zonder mouwen) met een pyjamajasje aan.

en dan dus een slaapzakje erover, dik, dun of superdun
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')