abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juli 2008 @ 09:45:56 #176
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60220829
Mammietje ik kreeg ook tranen in mijn ogen tijdens het typen

De jarige ligt hier nog te slapen
pi_60220962
Stiemie van harte met je grote meid .

Linde, lekker uitgeslapen op je verjaardag? Van harte gefeliciteerd hoor en tot over een paar maandjes in het dreumestopic van Mirte
Fake it till you make it...
  zondag 20 juli 2008 @ 10:49:22 #178
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60221208
Stiemie, gefeliciteerd met je groote kleine meid!! Veel plezier in het dreumes topic!
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_60221360
!!!!!Stiemie gefeliciteerd met je grote meisje!!!!

Madelieve dankje en tot over een paar weekjes
pi_60224546
Tjonge zeg, hier is het brullen als madam haar zin niet krijgt .
En zwaar gefrustreerd als ze ergens niet bij kan... ze gaat nu achteruit of ze rolt... zou ze nog gaan kruipen? .
Fake it till you make it...
  zondag 20 juli 2008 @ 15:16:10 #181
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60225838
Stiemie, van harte gefeliciteerd!! Hopelijk is/was het een mooie dag voor jullie allemaal vandaag!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  zondag 20 juli 2008 @ 21:12:51 #182
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60232363
Stiemie gefeliciteerd met Linde!

Madam hier is nog/weer wakker Dat is al een hele tijd niet meer vorgekomen. Ze had zeker opgevangen dat ik haar niet meer wakker wilde gaan maken voor een late voeding omdat ze dan overdag wat meer trek zou hebben en besloot het dan maar af te dwingen
Saartje
  zondag 20 juli 2008 @ 21:22:41 #183
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60232590
Stiemie, gefeliciteerd met je mooie dame!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60234320
Stiemie, gefeliciteerd met je dametje!!! Hopelijk heeft ze (en jullie) een mooie dag gehad vol kadootjes!

Ons prinsje (zie ook het foto topic) ligt heerlijk te dromen in zijn eigen mega bed. Vandaag is ook zijn naveltje er EINDELIJK afgevallen
pi_60236457
stiemie een beetje te laat dus maar niet minder gemeend, gefeliciteerd met je prinsesje
mama van 3 kids!
  maandag 21 juli 2008 @ 08:03:48 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_60238182
WIj hebben Rubens bed inmiddels omlaag gezet (box moet nog), maar nu kan ik hem geen zoen meer geven als hij in bed ligt
Vandaag weer naar het consultatiebureau, ik ben heel erg benieuwd

Maneki, uiteindelijk is ze toch wel in slaap gevallen hoop ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 21 juli 2008 @ 08:38:08 #187
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60238367
Uiteindelijk is ze om 22.30 in slaap gevallen, na nog een voltankbeurt. Maar ze heeft wel geslapen tot 7.00 vanmorgen, wat de laatste tijd steeds vaker 5.30 was
Saartje
pi_60240755
Davinia, voor een keertje zo'n fles wat groter maken kan geen kwaad. Ik zou geloof ik geen hele boterham geven. Maar hier kwam het slechte eten door tandjes, en dan gaat een boterham ook niet..
Vannacht had Chris het rond 11 uur op een brullen gezet. Na een half uur heeft papa toch ook nog maar een klein flesje melk gegeven. Hij had overdag wat raar gegeten (brood en warm omgedraaid) en daar werd hij wel iets rustiger van. Maar dat is 1 keer, vanavond niet weer..

Bla, jammer van het moeten blijven.. Tel maar lekker af naar zaterdag.

Ruben, lekkere vieze snoet.. Maar ook lekker gesmuld!

Nijna, als ze zo gefrustreerd raakt, dan heeft ze in ieder geval een reden om snel te leren kruipen. Dan gaat dan soms ook nog wel snel..

Wij zijn het weekend bij Opa en Oma geweest. 2 daagjes en 1 nachtje.. Heel gezellig, zaterdag druk met allerlei verjaardagsvisite (oma). en zondag lekker rustig. Alleen het slapen was een beetje boel drama. zaterdagavond heel veel gehuild en zondag zijn ochtendslaapje ook. Echt helemaal in paniek en brullen. Het zal de drukte wel geweest zijn, en de andere slaapjes gingen prima. Wel zielig als je mannetje als hij eindelijk slaapt nog een kwartier in zijn slaap loopt na te snikken

Chris lijkt steeds doelbewuster met zijn vingertje te gaan wijzen. In boekjes en naar knopjes echt met 1 vinger eropaf. Dan zie je dat die onschuldige baby steeds meer veranderd in een verfijnd mini-mensje
  maandag 21 juli 2008 @ 12:14:45 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_60242114
Ruben is weer goedgekeurd vanochtend. Hij weigerde alleen netjes recht te liggen bij het meten, dus is hij wat kleiner opgemeten
Qua gewicht is hij behoorlijk gegroeid in de twee maanden, hij weegt nu 7300 gram!

De arts noemde hem vandaag ook al wijs en hij deed al dingen die je normaal pas bij 9 maanden hoeft te kunnen (maar waar ik meerdere mensen al over hoor met kinderen in dezelfde leeftijd, dus volgens mij valt het allemaal wel mee).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60244127
Wij zijn vandaag voor het eerst op het CB geweest voor Koen, even gebruik gemaakt van het inloopspreekuur, en inmiddels weegt hij 4860 gram
Ze waren zeer tevreden over zijn naveltje.
pi_60244370
Yara is ook weer goedgekeurd op het CB. 8600 gram en 62,5 cm met 6 maanden.

Waar Yara goed door de keuring kwam scoorde ik een dikke onvoldoende Het gesprek tussen mij en de arts op het CB verliep niet echt soepel.
Het begon al bij de vraag 'geef je al potjes?' Ik vond dat al een hele vreemde vraag omdat je er dan automatisch vanuit gaat dat bijvoeding gelijk staat aan potjes eten. Waarom geen 'ben je al begonnen met bijvoeding?' Maar goed, netjes aangegeven dat Yara sinds vorige week 1x per dag wat bijvoeding krijgt, groente of fruit..vers, geen potjes. (in stukken heb ik nog niet eens vermeld ) Ik gaf aan dat ik haar eerst een paar dagen achter elkaar banaan heb laten proeven, daarna een paar dagen wortel. Meteen begint mevrouw driftig in het dossier te bladeren en vraagt waarom ik dat dan weer doe 'want zoveel allergieen zitten er niet in de familie'. Nou, om haar aan de smaak te laten wennen misschien?
Dan geeft ze aan dat ik met 7 maanden maar vlees moet gaan geven en krijg ik weer een minpunt als ik aangeef dat we geen vlees eten. Mevrouw de arts is nu redelijk de weg kwijt en vraagt aan mij wat ik haar dan ga geven met 7 maanden. Nou, gewoon...groenten en fruit, en als dat goed gaat rond een maand of 8 ook aardappelen..rijst...ik kreeg weer een strenge blik toegeworpen. Ze weet echter zelf niks over voeding zonder vlees bij babies en kinderen en dus verwijst ze me door naar de kinderdietist. Nee, nu hoef ik nog niet, maar met 7,5 maand moet ik er toch echt langs want dan moet een kindje wel vlees eten.
Volgende pijnpunt, de borstvoeding:geef je nog hoe vaak geef je nog? Dat ligt nu rond de 6 voedingen op een dag, soms 7, en dat zeg ik dan ook. óei, dat is wel heel erg veel! zegt ze meteen. Ik zag haar alweer een aantekening maken Vervolgens zegt ze 'als je haar een potje geeft dan kun je een voeding laten vervallen en zo de borstvoeding afbouwen' Nou jaaaa zeg....wie zegt dat ik wil afbouwen? Waarom moet ik afbouwen? En waarom is het *bij*voeden als je het niet als erbij maar als vervanging gaat geven?
Ik geef aan dat afbouwen geen optie is en dat was maar vreemd. Het is toch veel makkelijker om een potje te geven en dan minder borstvoeding?
Ik heb me echt in moeten houden, dacht dat ze op het CB redelijk pro-BV waren.

Dus blijkbaar doe ik zo'n beetje alles verkeerd en mag ik naar de kinderdietist. Gezellig. Ik neem m'n boek 'eten voor de kleintjes' met bijbehorende voedingsschema's mee en dan mogen ze me daar laten weten wat ik allemaal zo verschikkelijk verkeerd aan het doen zijn. En dan mogen ze meteen een briefje schrijven aan mevr. de arts van het CB. En nu ga ik even een klacht insturen naar de organisatie achter het CB, want ik begin het een beetje zat te worden om als 'freak' gezien te worden door die arts. Een beetje meer open staan voor andere ideeen kan geen kwaad.

*is best pissig en wist niet of dit nou hier moest, of in het rapley topic of in het stoom afblazen topic want het is een beetje van alle 3*
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 21 juli 2008 @ 13:57:53 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_60244492
Tearsong, is het misschien een idee om die dietiste te bellen en daar aan te geven dat je het eigenlijk helemaal niet eens bent met de verwijzing en dat je je afvraagt of het uberhaupt zin heeft om een afpsraak te maken? WEllicht dat ze dan al zo;n briefje schrijven voordat ze je gezien hebben

Ik heb me trouwens ook laten bedotten hoor, ik zei vanochtend nog tegen Bert dat wat mij betreft de volgende afspraak met de volgende prikjes mocht, maar toen er vier andere ouders zaten te wachten en de volgende afspraak over 6 weken genoemd werd, stond ik met mijn bek vol tanden en heb ik dus maar ja gezegd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60244793
Ik moet als ik me niet vergis eind van deze week of volgende week weer langs het CB. Ben benieuwd hoe groot Nathan nu is en hoe zwaar.

Ik had met Morgaine ook altijd ruzie bij het CB. Ze dronk te veel, at te veel of te weinig, mankeerde wat aan haar oog en moest langs een oogarts. Was niks aan de hand maar omdat ze een platte neus heeft (tsja der vader is niet voor niets Surinaams) lijkt het of ze een lui oog heeft maar volkomen gezond verklaard door de oogarts. Dezelfde CB arts later toch weer lopen klagen over haar oog etc. Ik deed het ook nooit goed volgend die lui.

Godzijdank heb ik er nu met dit kind tot op heden geen last van gehad. Ik ben zelf ook een stuk mondiger dan eerst waardoor ik rustig vertel wat ik er van vind, hoe ik iets doe en wat ik van hen verwacht en juist niet verwacht. Zo hadden ze geen zin om Nathan te meten na een weegcontrole maar juist net was hij ontslagen uit het ziekenhuis. Ik wou weten of hij ook gegroeid was en zij vonden dat onzin. Niks onzin zei ik en ik heb hem op laten meten. Groei in gewicht staat bij ook in verhouding met groei in de lengte. Misschien staat er wel heel groot in het dossier "moeder is betweter of bitch" zal mij worst wezen. Ik ben daar voor controle hoe het gaat met mijn kind, en niet of deze wel in het ideale cb plaatje past of welke curve hij boven of onder groeit.
pi_60244923
gabi gaat ook alleen nog maar met papa naar dat enge CB. Mama is daar ook helemaal klaar mee...
Papa zegt netjes ja en amen, doet het prikje mee en gaat dan thuis weer lekker verder met wat we aan het doen waren...nl. een tevreden gabi opvoeden
pi_60245220
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:21 schreef tinny het volgende:
Papa zegt netjes ja en amen, doet het prikje mee en gaat dan thuis weer lekker verder met wat we aan het doen waren...nl. een tevreden gabi opvoeden
Werkt prima dan. Zou voor mij ook wat zijn, als m'n man tegen prikken zou kunnen
It's all up to you
  maandag 21 juli 2008 @ 14:47:16 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60245421
TearSong, sorry ik moest even lachen om je verhaal!

Idd, lekker doen wat Tinny zegt. ja en amen roepen, en verder gaan met wat je doet.
Als je geen vlees eet, geef je toch vleesvervangers? Zit ook van alles in. Helemaal prima.

Ach, ze bedoelen het goed, maar zijn gehinderd door oogkleppen.

(Ik heb makkelijk praten, de mijne zijn lief Al waren de invallers ook wel vervelend...)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60246164
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:47 schreef DaviniaHR het volgende:

(Ik heb makkelijk praten, de mijne zijn lief Al waren de invallers ook wel vervelend...)
Nou we hebben hier 2 wijkverpleegkundigen en 2 artsen. Moet eerlijk zeggen dat de wijkverpleegkundigen geweldig zijn en 1 van de 2 artsen ook. Maar wij hadden nou net even 'die andere'.
It's all up to you
pi_60246523
Tearsong, weer iemand met een lekkere CB ervaring erbij
Ik vertel niks meer dan nodig, en de dingen die ik naar mijn hoofd geworpen krijg van de arts laat ik lekker langs me heen vliegen.. knik daarbinnen, en buiten trek ik mijn eigen plan..
Al moet ik zeggen dat het me nog redelijk meevalt. Maar 1 keer een echt botte opmerking gehad (over BV, wat niet gelukt was, maar de arts toch nog even 4 maanden nadat ik gestopt was een "sneeer" gaf, dat het toch beter was... Ja, en wat moet ik daarmee dan?)
  maandag 21 juli 2008 @ 20:01:45 #199
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60251520
hihi, zo vond ik Dennis net in zijn bed.

en vrolijk dat ie was
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_60252376
Dennis, kleine rollebol
Die was lekker uitgeslapen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')