Yara is ook weer goedgekeurd op het CB. 8600 gram en 62,5 cm met 6 maanden.
Waar Yara goed door de keuring kwam scoorde ik een dikke onvoldoende

Het gesprek tussen mij en de arts op het CB verliep niet echt soepel.
Het begon al bij de vraag 'geef je al potjes?' Ik vond dat al een hele vreemde vraag omdat je er dan automatisch vanuit gaat dat bijvoeding gelijk staat aan potjes eten. Waarom geen 'ben je al begonnen met bijvoeding?' Maar goed, netjes aangegeven dat Yara sinds vorige week 1x per dag wat bijvoeding krijgt, groente of fruit..vers, geen potjes. (in stukken heb ik nog niet eens vermeld

) Ik gaf aan dat ik haar eerst een paar dagen achter elkaar banaan heb laten proeven, daarna een paar dagen wortel. Meteen begint mevrouw driftig in het dossier te bladeren en vraagt waarom ik dat dan weer doe 'want zoveel allergieen zitten er niet in de familie'. Nou, om haar aan de smaak te laten wennen misschien?
Dan geeft ze aan dat ik met 7 maanden maar vlees moet gaan geven en krijg ik weer een minpunt als ik aangeef dat we geen vlees eten. Mevrouw de arts is nu redelijk de weg kwijt en vraagt aan mij wat ik haar dan ga geven met 7 maanden. Nou, gewoon...groenten en fruit, en als dat goed gaat rond een maand of 8 ook aardappelen..rijst...ik kreeg weer een strenge blik toegeworpen. Ze weet echter zelf niks over voeding zonder vlees bij babies en kinderen en dus verwijst ze me door naar de kinderdietist. Nee, nu hoef ik nog niet, maar met 7,5 maand moet ik er toch echt langs want dan moet een kindje wel vlees eten.
Volgende pijnpunt, de borstvoeding:geef je nog hoe vaak geef je nog? Dat ligt nu rond de 6 voedingen op een dag, soms 7, en dat zeg ik dan ook. óei, dat is wel heel erg veel! zegt ze meteen. Ik zag haar alweer een aantekening maken

Vervolgens zegt ze 'als je haar een potje geeft dan kun je een voeding laten vervallen en zo de borstvoeding afbouwen' Nou jaaaa zeg....wie zegt dat ik wil afbouwen? Waarom moet ik afbouwen? En waarom is het *bij*voeden als je het niet als erbij maar als vervanging gaat geven?
Ik geef aan dat afbouwen geen optie is en dat was maar vreemd. Het is toch veel makkelijker om een potje te geven en dan minder borstvoeding?
Ik heb me echt in moeten houden, dacht dat ze op het CB redelijk pro-BV waren.
Dus blijkbaar doe ik zo'n beetje alles verkeerd en mag ik naar de kinderdietist. Gezellig. Ik neem m'n boek 'eten voor de kleintjes' met bijbehorende voedingsschema's mee en dan mogen ze me daar laten weten wat ik allemaal zo verschikkelijk verkeerd aan het doen zijn. En dan mogen ze meteen een briefje schrijven aan mevr. de arts van het CB. En nu ga ik even een klacht insturen naar de organisatie achter het CB, want ik begin het een beetje zat te worden om als 'freak' gezien te worden door die arts. Een beetje meer open staan voor andere ideeen kan geen kwaad.
*is best pissig en wist niet of dit nou hier moest, of in het rapley topic of in het stoom afblazen topic want het is een beetje van alle 3*