abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60138364
Ronja normaal gesproken een romper. Korte mouwen als het niet koud is, lange mouwen en eventueel een broekje als het koud is.
Geen slaapzak, en op dit moment meestal alleen een luier
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:58:40 #102
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60138476
Linde draagt altijd een romper (lange of korte mouw dat verschilt) en een pyamajasje. Tot slot draagt ze er in de zomer een dunne slaapzak over zonder mouwen en in de winter eentje met mouwen.

Vanmorgen zat mijn ukkie tot mijn grote verbazing ineens rechtop in bed Eindelijk dus ook gelukt om te gaan zitten met een slaapzakje aan.
pi_60138619
Chris heeft nu 's nachts meestal een pyama jasje met lange mouwen aan, en dan in een slaapzak. En tot zijn middel/oksels ingestopt onder een laken+deken. Als het echt wat warmer is, dan wordt het een pyamatrui met korte mouwen, of alleen een romper met lange mouwen. En de deken eraf. Vind het wel fijn om hem nog in te stoppen met een lakentje. Ook al is dat binnen 3 tellen verdwenen..
Chris vinden we nog steeds door het hele bed terug. Maar hij slaapt wel, dus stoppen hem meestal nog eens in als we zelf naar bed gaan, en dan horen we hem de hele nacht niet weer..

Chris is vanochtend weer goedgekeurd op het CB.. de score: gewicht 11,320 kg (+570), lengte 79,7 cm(+4,9) en hoofdomtrek 49 cm(+0,8).. Vooral qua lengte schiet hij lekker door. Gewicht zit nu op de +1 lijn, en de andere twee rond de +1,5. We moeten alleen nog even oefenen met de pincetgreep. Dat begint te komen, maar nog niet helemaal. Hij zit nu ook even in een grof motorieke fase (optrekken/langs de kast lopen)
We mogen ook over naar de gewone melk. Nu nog even bedenken hoe we hem van 500 cc KV naar 300 cc melk gaan krijgen.
En de prikjes zitten er ook weer in, de eerste ging perfect, de tweede leverde een lekkere brulpartij op.. Eens kijken wat de reactie is..
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:21:04 #104
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60138887
Chris wat ben je groot zeg! Jeetje Fijn dat alles goed was Deepfreeze!

Bij Linde is die grof motorieke fase juist minder. Die begint nu met optrekken enzo maar dat deed haar daarvoor niks Daarentegen kan ze wel keurig alle afgevallen hagelslagjes 1 voor 1 van haar bordje pakken tussen 2 vingertjes
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:38:58 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60139268
Oh, vandaag zit Pip in de was. Het moest echt na mondjes melk en keiharde oren, poten, staart en neus. Gewoon even een frsse pip mee op vakantie. De tutdoek van difrax mocht nu mee naar het kdv, maar vaak blijft ze net zo lang piepen tot ze Pip krijgt...

Heerlijk he? Ik ga na de vakantie even een mevrouw mailen van marktplaats... ik heb namelijk een pip2 gevonden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60139385
Grote jongen inderdaad! Was dat op 3 maanden, die groei of korter?
Hier ga je na de laatste reeks prikken (met 4 maand) nog met 6 en 9 maand en dan met 1 jaar weer voor nog prikjes. Tussen 6 en 9 maand was er hier ook 6cm bij

Linde, wat knap dat je al zo goed kan pakken!

Ik wacht vol ongeduld op de eerste woordjes. Verder dan een mamamamama of baba is ze nog niet geraakt en meestal is het niet eens op ons gericht
Grofmotorisch zit het hier wel ok, ze begint stilaan los te staan (ok, wel maar 15 sec) en ze stapt steeds verder aan het handje.
De box is echt geen optie meer, mevrouwtje wil de wereld aan kruipend, schuifelend en stappend verkennen.

Ik vraag me ook af of ze een slaapzakje zou accepteren... dat hebben we bij de geboorte niet gedaan (zo onhandig met nachtelijke verschoonbeurten), maar we hebben ook zo eentje dat alle hoeken van haar bed afreist. Al is de voorkeur veranderd van rechtsonder naar links- of rechtsboven
pi_60139886
Iskje, maar op ruim 2 maanden: 9 mei tot 16 juli. (9 tot 11 maanden).
Hier ga je met 2,3,4,11, 14 maanden, en 4 en 9 jaar voor prikken. En dan nog met 6, 7 1/2 en 9 maand nog CB bezoeken tussendoor (en tussen 14mnd en 4jaar ook, weet niet precies wanneer).
We zetten Chris nog wel regelmatig in de box. Vaak maar 5 tot 10 minuutjes, maar dan vermaakt hij zich nog prima. Vind het ook wel makkelijk, om even mijn handen vrij te hebben.

Stiemie, grappig om te zien dat elk kind zich toch anders ontwikkelt, maar uiteindelijk leren ze het allemaal wel. Chris kan trouwens niet zelf gaan zitten. Zelfs als je hem neerzet is hij vaak snel weer aan de kruip.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:10:45 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60139938
Ik zag dit op de website van Dr Sears:

Does my breastfeeding newborn need vitamin supplements?
Unless your baby has special nutritional needs (for example, a tiny premie), you don't need to give vitamin supplements. When fed by a healthy mother, a healthy, full-term baby who is getting enough breastmilk does not need vitamin or iron supplements.

In the past, there has been concern about possible low levels of different vitamins and minerals in mother's milk, including vitamin D and iron. This led to the routine prescription of vitamin supplements for breastfeeding babies. Newer research has shown that sufficient amounts of these nutrients are found in human milk, in forms readily used by infants.

In rare situations, where mothers and babies receive very little exposure to the sun because of religious or cultural clothing choices that keep their skin covered nearly all the time, babies may need vitamin D supplements. And, mothers who are vegans (they eat no animal foods at all) will need to take a vitamin B12 supplement while nursing.

Ik denk toch maar even opzoeken over vitamine D. Ik dacht het ook op borstvoeding.com te hebben gelezen... Maar ik kreeg dus op mn donder van het CB omdat ik geen vitamine D geef.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:17:55 #109
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60140111
Eli heeft s nachts een pyjama aan (romper + broekje + truitje met lange mouw. Allemaal heel dun, met een hele dunne slaapzak eroverheen en een lakentje, maar die is meer voor de show en het nachtiruteel, want dat ding houdt het geen 5 minuten vol (lees: wordt aan de kant geschoven)

Stiemie, Linde gaat nu ineens heel snel met motoriek, wel leuk!

Volgende week hebben we ook weer CB....
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:19:15 #110
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60140132
Oh wat hebben ze toch een geweldige service bij Rainbowbabies zeg Ik had in december voor Linde een romper gekocht, maar omdat alles zo groot valt, duurde het nogal lang voordat ze 'm aan kon. Nu heeft ze 'm 1 a 2 x gedragen en er zitten gaatjes in bij de drukkertjes op haar schouder. Vond ik wel heel erg snel, dus een mailtje geschreven en nu krijg ik gewoon een nieuwe ! Dan ga ik meteen maar weer wat nieuwe kleertjes bestellen
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:22:54 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60140208
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Eli heeft s nachts een pyjama aan (romper + broekje + truitje met lange mouw. Allemaal heel dun, met een hele dunne slaapzak eroverheen en een lakentje, maar die is meer voor de show en het nachtiruteel, want dat ding houdt het geen 5 minuten vol (lees: wordt aan de kant geschoven)

Stiemie, Linde gaat nu ineens heel snel met motoriek, wel leuk!

Volgende week hebben we ook weer CB....
Is Eli inmiddels weer helemaal beter?

Lakentjes liggen hier nu even in de kast. Linde is zo in bed aan het draaien, woelen en keren dat ik het een beetje eng begon te vinden, maar ik zie dat veel mensen hier gewoon een lakentje gebruiken. Misschien toch maar weer eens proberen als het wat kouder wordt.

Ze gaat nu inderdaad ineens snel. Vanmorgen bij de opvang zag ik ineens dat ze echt een beetje met de andere kindjes kon spelen. Zo leuk om te zien. En ze "kruipt" nu ook de hele kamer door, mijn kleine boeffie
pi_60140219
Heb ook wel eens gelezen, dat als je minstens een half uur buiten bent je al genoeg vitD voor die dag binnenkrijgt.. Als je iets leest, post je het dan? Chris moet straks ook aan de vitD, maar vraag me af of hij met gewoon eten en buiten wandelen niet genoeg binnen krijgt..

Arme pip in de was..
Wij hebben het breipatroon van Chris zijn favo knuffel gekregen, maar nu moet ik nog een breister gaan regelen
pi_60140276
Hihi Stiemie, ik kreeg van de week een mailtje van rainbowbabies met 2 shirts halen 1 betalen, omdat ze alweer 9 maanden is ofzo. Moet ik ook nog even gebruik van maken .
Fake it till you make it...
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:27:47 #114
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60140319
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Heb ook wel eens gelezen, dat als je minstens een half uur buiten bent je al genoeg vitD voor die dag binnenkrijgt.. Als je iets leest, post je het dan? Chris moet straks ook aan de vitD, maar vraag me af of hij met gewoon eten en buiten wandelen niet genoeg binnen krijgt..

Arme pip in de was..
Wij hebben het breipatroon van Chris zijn favo knuffel gekregen, maar nu moet ik nog een breister gaan regelen

Vitamine D
In de nieuwe voedingsrichtlijnen voor zuigelingen en peuters van de Inspectie voor de Gezondheidszorg staat dat baby's vanaf twee weken vitamine D nodig hebben. Verder staat er: "Naast suppletie met vitamine D zijn er vanaf de leeftijd van drie maanden geen andere vitaminen en mineralen supplementen nodig, mits het kind een normaal voedingspatroon heeft."(p. 30)

Ik vind de aanbeveling om vitamine D te geven soms overdreven, vooral in de zomer, als baby's vitamine D uit zonlicht aanmaken. In sommige landen, wordt vitamine D alleen aangeraden in risico-gevallen: kinderen met een donkere huid in een koud klimaat, kinderen waarvan de moeders nooit buitenkomen of alleen zwaar gesluierd, kinderen die fulltime in kinderdagverblijven zitten in de binnenstad en weinig buitenkomen. En prematuren.

Zie ook:
"The relationship between serum 25-hydroxyvitamin D (25-OHD) concentrations and sunshine exposure in 61 term, exclusively breast-fed infants younger than 6 months of age was investigated. Sunshine exposure was quantitated using a sunshine and clothing diary, which was verified by infant-adapted ultraviolet dosimetry. By multiple regression techniques, infant serum 25-OHD concentrations were significantly related to UV exposure and maternal serum 25-OHD concentrations. Infant 25-OHD concentrations correlated with sunshine exposure in infants whose mothers had low (less than 35 ng/ml) or high (greater than 35 ng/ml) serum concentrations of 25-OHD (r = 0.70, P less than 0.001 and r = 0.53, P = 0.004, respectively). Estimates were made to determine sunshine exposure conditions necessary to maintain serum 25-OHD concentrations above the lower limit of the normal range (11 ng/ml). A conservative estimate would be 30 minutes per week wearing only a diaper or 2 hours a week fully clothed without a hat."
bron: Sunshine exposure and serum 25-hydroxyvitamin D concentrations in exclusively breast-fed infants in de Journal of Pediatrics van september 1985

Van borstvoeding.com

http://www.borstvoeding.c(...)n-kindervoeding.html

nog een artikel

Ze spreken zichzelf wel steeds tegen vind ik. Het is de ene mening tegen de andere.
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:27:51 #115
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60140324
Saartje is ook weer goedgekeurd gisteren, 7115 bij 64 cm. Een compact dikkerdje dus
Ze heeft ook haar prikken gekregen maar meer dan een beetje verhoging heeft ze er geen last van gehad gelukkig Volgens de wvk was ze érg op mama gericht, vind ik helemaal niet erg
Saartje
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:31:42 #116
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60140415
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saartje is ook weer goedgekeurd gisteren, 7115 bij 64 cm. Een compact dikkerdje dus
Ze heeft ook haar prikken gekregen maar meer dan een beetje verhoging heeft ze er geen last van gehad gelukkig Volgens de wvk was ze érg op mama gericht, vind ik helemaal niet erg
Saar is 1cm kleiner dan Jen en 190 gram zwaarder... Of te wel, ze gaan best gelijk op!
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:34:12 #117
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60140471
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:25 schreef Nijna het volgende:
Hihi Stiemie, ik kreeg van de week een mailtje van rainbowbabies met 2 shirts halen 1 betalen, omdat ze alweer 9 maanden is ofzo. Moet ik ook nog even gebruik van maken .
Hoe komen jullie toch steeds aan al die handige mailtjes van Rainbowbabies? Ik koop er regelmatig, maar ontvang nooit zulke leuke acties
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:37:10 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_60140561
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:34 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Hoe komen jullie toch steeds aan al die handige mailtjes van Rainbowbabies? Ik koop er regelmatig, maar ontvang nooit zulke leuke acties
Ik heb ooit eens een gratis mutsje besteld, maar daar verder geen aandacht meer aan besteed. Maar zelfs ik krijg nog dikwijls mail van ze.

Ik heb trouwens helemaal niets van Rainbowbabies. Ik ben een grote fan van Mexx.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 juli 2008 @ 11:41:52 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60140693
welkom Jade, gefeliciteerd Luna

hoe spreek je dit uit? als Ja-de of zoals de kleine van Sil en Knut?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60141009
Luna gefeliciteerd!!

Ze hebben gister nogmaals Dana's bloed gecontroleerd en het HB was weer normaal . De kinderarts komt niet meer elke dag kijken, ze moet gewoon de kuur afmaken en verder is alles prima in orde. Ze woog vandaag alweer 3425 gram en ze was nu 53 cm

De zuster zei dat ze mischien wel over een weekje gingen kijken of ze de laatste paar dagen de antibiotica ook op een andere manier konden geven, dus via een drankje ofzo ipv via een infuus ...ik hoop het, maar zal me er maar niet op verheugen, kan het ook niet tegenvallen
pi_60141283
Hallo Jade

Bla, wat fijn dat het zo goed gaat met Dana!!
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:42:57 #122
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60142103
Bla wat fijn dat het zo goed gaat
  woensdag 16 juli 2008 @ 16:09:49 #123
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60147061
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:22 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Is Eli inmiddels weer helemaal beter?

Yup
De HA dreigde met een facale kweek, en sinsdien is het weer goed!
Zelfs zijn nekkwabbies zijn weeer terug

Fijn dat het beter gaat met Dana!
En welkom Jade! Mooie naam, en mooi kindje
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 20:08:45 #124
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60151556
Maja is opeens kleine baby af. Gisteren zat ze voor het eerst een hele tijd rechtop op de tafelrand met haar hoofdje omhoog, armpjes ondersteund door papa. Vandaag wilde ze niet meer liggend in de doek maar wilde ze rechtop zitten. En ze gaat reiken en pakken, had vandaag een kikkerknuffel en een rol toiletpapier te grazen. Lekker frommelen en sabbelen
't Is mijn laatste babietje, dus ze had van mij best nog even klein mogen blijven
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 20:09:37 #125
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60151576
Bla, wat een goede berichten!
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_60152049
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:34 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat naar aanleiding van dat gratis mutsje is. Want er stond zoiets in van: nu mirte 9 maanden is... enzovoort...
pi_60152625
Macka, kleine meisjes worden groot. .. kleine jongetjes ook trouwens

Hier bijzonder weinig last gehad van de prikjes.. de wvk had nog gewaarschuwd dat hij van deze wel wat meer last kon krijgen dan de vorige 3. Maar eigenlijk helemaal niks. Hoogste temp was 37,7 en ook geen andere kwaaltjes.. Zo mogen alle prikjes wel gaan.
  woensdag 16 juli 2008 @ 20:57:54 #128
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60152714
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Luna gefeliciteerd!!

Ze hebben gister nogmaals Dana's bloed gecontroleerd en het HB was weer normaal . De kinderarts komt niet meer elke dag kijken, ze moet gewoon de kuur afmaken en verder is alles prima in orde. Ze woog vandaag alweer 3425 gram en ze was nu 53 cm

De zuster zei dat ze mischien wel over een weekje gingen kijken of ze de laatste paar dagen de antibiotica ook op een andere manier konden geven, dus via een drankje ofzo ipv via een infuus ...ik hoop het, maar zal me er maar niet op verheugen, kan het ook niet tegenvallen
Fijn zeg Bla! Stijn kreeg op het laatst de antibiotica gewoon oraal en dat ging super. Hij vond het echt heerlijk, zat er echt bij te smakken, zo lief

Wat gaat het snel he Macka! Stijn is ook al zo'n grote vent aan het worden, hele verhalen lachen, wil het liefst rechtop zitten. Nee, hij is echt geen baby meer hoor.
Lekker douchen!
pi_60157501
Fijn, blabla!

Hier slaapt Bink in een truitje/pyamajasje en een luier onder een lakentje en dekentje (op koude dagen dubbel) in de wieg. Hij slaapt bij ons op de kamer, dus dat is sowieso warmer dan alleen op een kamer. Zodra hij in het ledikant gaat, word de deken vervangen voor een slaapzak. Dat heb ik bij de andere 2 ook gedaan, ik vertrouw dat gedraai in zo'n 'groot' bed niet.

Bink is dinsdag weer bij het CB geweest. 5255 gram (wat gedaald in de curve naar gemiddeld) en 57 cm, hoofdomtrek 39 cm. En hij bewees echt wel een Bink te zijn, want ondanks zijn donkerpaarse kleur en ader-kabels op zijn koppie tijdens het prikken, was hij meteen weer stil zodra de naald eruit was! Hij heeft de 24 uur erna alleen maar geslapen en moest hem af en toe echt dwingen om mij van ploftieten te verlossen!
Hij doet het trouwens ongelooflijk lekker, huilt een stuk minder (vanavond even wegdenken!!! ) en kan zo lekker nieuwsgierig om zich heen kijken! En lachen tegen mama... héérlijk!
  Jubileum moderator donderdag 17 juli 2008 @ 07:39:35 #130
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_60158908
Bla Eva heeft ook ooit een kuur van prednison gehad, die via infuus moest worden gegeven. Ze knapte daar zo van op dat de artsen besloten om het oraal te gaan proberen zodat ze mee naar huis kon, ze lag er inmiddels al ruim een week. Gelukkig vond ze het erg lekker en ging dat allemaal goed zodat we niet de resterende tijd in het ziekenhuis hoefden te blijven.
Ik hoop dat het bij Dana ook lukt!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:07:36 #131
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60159060
bla, wat fijn dat het met dana wat beter gaat.

En alle opgroeiende/nieuwe truckjes kunnende, enz ook even een

hier gisteren naar het consultatie bureau geweest, een keertje extra tussendoor. meneer woog 8860, is 69 cm lang, en hoofdomtrek 44,5. volgens de curve, zit hij met hoofdje en lengte tussen de +1,5 en de +2. gewicht zit net iets onder de +2. Maar hij blijft wel consequent deze lijnen volgen dus dat is allemaal goed.
Ook gaan we nu zijn nachtflesje afbouwen, we gaan elke week een schepje minder poeder doen op het zelfde water, krijgt nu dus een flesje van 180/5 en volgende week 180/4 etc. aan het eind geven we dus alleen maar water, wat beter is voor zijn tandjes. Wij krijgen namelijk het idee dat ie helemaal het flesje niet meer nodig heeft maard at het gewoon gewoonte is.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  donderdag 17 juli 2008 @ 08:40:45 #132
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_60159287
Hier word snachts een flanellen pyama'tje gedragen met lange mouwen en lange pijpen.
Rachel weigert onder elke vorm van deken/laken te slapen, maar is wel n ontzettende koukleum en draaitol in bed. als in je legt haar op de rug op het hoofdeinde en wordt wakker op buik of zij op voeteneinde, of overdwars etc. lakens en dekens dus ook maar uit bed gehaald on verstikking te voorkomen. haar kamer temperatuur is 18 graden, bij warmer wil ze niet slapen ook al ligt ze bwv in haar blote billen, kouder wil ik dus niet omdat ze haar sokken ook uitrekt, en ik niet wil dat ze ziek wordt.

Oh ja Rachel begint toch te kruipen, het is welliswaar max. 4 kruipjes en is dan boos omdat het niet snel gaat of omdat ze omvalt maar toch het is een begin

Ennuh mag Rachel ook in de OP ? 24-11-2007 [Gedaan - Webkim]

[ Bericht 17% gewijzigd door Webkim op 17-07-2008 19:10:00 ]
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_60159359
Ik zou t zo fijn vinden als ze t bij Dana ook de laatste dagen oraal gaan geven, en dat dat net zo makkelijk gaat als bij Stijn en Eva

Vanmorgen om 7 uur belde ze dat ze heel erg lag te huilen..van de honger, dus niks ergs...maar toch baal ik dan zo dat ik er op dat moment niet voor dr ben en ze dus moet wachten tot de zuster mij heeft gebeld om te vragen of ze dr voeding eerder mag.
Ze was wel nog wakker toen ik net ging kijken dus ik heb dr ff flink geknuffeld en toen viel ze fijn in mijn armen in slaap

Rachel wat goed meid!

En Bink, zo klein en nu al zo stoer
pi_60161494
Bla, het zou toch fijn zijn als ze eerder naar huis kan.. Hoe lang moet ze nog?
Ik vind het trouwens goed dat de zuster belt. Het lijkt zo normaal, maar lang niet alle zuster/zkh-en hebben zoveel communicatie richting ouders..

Rachel, goed zeg, aan de kruip! nog even en ze vliegt de hele kamer door!

Hestria, dan zit Dennis heel erg in de buurt van Chris zijn lijntje.. Alleen Chris zijn hoofd was een anderhalve cm groter.. Ons dikkoppie

En Binkie een echte bink bij de prikjes! Stoere jongen!

Chris heeft verder geen last gehad van zijn prikjes. Denk dat de vorige reactie toch echt kwam van de combi prikjes en verkoudheid.. Dat ga ik dus nooit weer doen..
pi_60162935
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Bla, het zou toch fijn zijn als ze eerder naar huis kan.. Hoe lang moet ze nog?
Ik vind het trouwens goed dat de zuster belt. Het lijkt zo normaal, maar lang niet alle zuster/zkh-en hebben zoveel communicatie richting ouders..
Ze moet nog tot de 26e de antibiotica kuur afmaken, hopen dat ze de laatste halve week ofzo dit thuis mag doen....ik zal morgen de kinderarts eens aan de jas trekken om te vragen of dit echt een mogenlijkheid is.

En ik vond het ook fijn dat de zuster belde om in elk geval te vragen wat mij het beste leek. Ze zijn zowiezo heel lief en betrekken je zoveel mogenlijk bij alles (tenminste de meeste zusters)
Dat scheelt, denk dat als dat anders was geweest ik het er een stuk moeilijker mee zou hebben haar daar s'nachts alleen te laten.
  donderdag 17 juli 2008 @ 17:45:36 #136
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60170487
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 08:07 schreef hestria het volgende:
bla, wat fijn dat het met dana wat beter gaat.

En alle opgroeiende/nieuwe truckjes kunnende, enz ook even een

hier gisteren naar het consultatie bureau geweest, een keertje extra tussendoor. meneer woog 8860, is 69 cm lang, en hoofdomtrek 44,5. volgens de curve, zit hij met hoofdje en lengte tussen de +1,5 en de +2. gewicht zit net iets onder de +2. Maar hij blijft wel consequent deze lijnen volgen dus dat is allemaal goed.
Ook gaan we nu zijn nachtflesje afbouwen, we gaan elke week een schepje minder poeder doen op het zelfde water, krijgt nu dus een flesje van 180/5 en volgende week 180/4 etc. aan het eind geven we dus alleen maar water, wat beter is voor zijn tandjes. Wij krijgen namelijk het idee dat ie helemaal het flesje niet meer nodig heeft maard at het gewoon gewoonte is.
Wat goed! Weer goedgekeurd!

Kan je de nachtfles niet ook in volume afbouwen? Dan ben je er meteen helemaal vanaf?

Volgende week mogen wij voor de prikjes en check. ben benieuwd...
pi_60171767
Saartje zag zojuist haar voetjes voor het eerst, grappig Nog ff dan gaat ze ze in d`r mond steken, vind ik altijd zo gezellig
Saartje
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:21:06 #138
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60172435
het idee achter het verdunnen, is het flesje niet meer aantrekkelijk maken, dus dat ie dan uit zichzelf niet meer om dat flesje s'nacht vraagt.

maneki, dta hebben die 2 van mij allebei nog nooit gedaan, dennis zit wel aan zijn voeten, maar in zijn mond steken ho maar. Vind het jammer is altijd zo'n lief gezicht.
  donderdag 17 juli 2008 @ 19:52:08 #139
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60173051
Bla wat een goed nieuws

Saartje, doe maar gauw in je mond stoppen.. Dat staat zoooo schattig Vooral als je een jurkje aan hebt en dan die dikke pamperkont omhoog komt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60173523
Mirte kan hardop lachen, echt giebelen . Ze ligt op het aankleedkussen enorm hard te zwaaien naar... (geen idee... gewoon in de lucht) en dan giert ze het uit.
Ook om kietelen wordt gelachen of als ze ontdekt dat er een bepaalde reactie komt op iets wat zij doet wat een genot
pi_60174044
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 19:52 schreef E.T. het volgende:
Bla wat een goed nieuws

Saartje, doe maar gauw in je mond stoppen.. Dat staat zoooo schattig Vooral als je een jurkje aan hebt en dan die dikke pamperkont omhoog komt
Jaaa! Ik heb allemaal van die luierbroekjes met roezels op de kont voor haar. Veeg me op als ze d`r kont laat zien dan !
Saartje
  donderdag 17 juli 2008 @ 20:53:54 #142
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60174291
Die zijn leuk! Ik heb rompers met roezels op de kont .

Ik werd net opgeschrikt door gekrijs. Toen ik bovenkwam zag ik een beentje klem zitten tussen de spijlen van het ledikantje . Vorige week lag ze al ondersteboven in bed, ben benieuwd wat ze verder nog verzint voor rare toestanden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60174425
Nog ff dan wordt ze ook wakker met 2 vertikale strepen over haar gezicht, van het tegen de spijlen in slaap zijn gevallen
Saartje
pi_60174476
Amber heeft vandaag weer zo'n leuk cadeautje via de post gekregen Van een van de dames van het my little pony forum waar ik zit.

k_i_m; hier ook een paar rompertjes met roezels op de kont, erg schattig!!

Ambertje ligt nu lekker bij papa te slapen, weer vermoeiende dag, voor het eerst naar buiten geweest en dan ook nog eens een klein autoritje.
Had vandaag wel de wijkverpleegkundige verwacht, maar niks nog?
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60174518
Oh wat leuk! Een ontzettend lief cadeautje
Saartje
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:00:59 #146
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_60181841
Llwella wat n ontzettend lief en zeer orgineel kado ! erg leuk en wat lastig dat de wijkverpleegkundige niet even iets van zich heeft laten horen
Gewoon n stuiterballetje
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:17:24 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60182093
Llewella, wat een schattig kadootje

Ja lief, he, als ze zichzelf grappig gaan vinden Mirte lachen naar zichzelf.

Eli heeft ook nooit zijn voeten in zijn mond gestoken. probeert nu wel eens, maar zeer sporadisch. Er is een wereld te ontdekken, toch?

We zitten trouwens nu in de fase avondeten-wordt-eerst-drie-keer-alle-hoeken-van-de-kamer-getoond-voordat-ik-erover-denk-om-het-op-te-eten...
a.k.a. het wordt geweigerd behalve als het heeeeel lekker is.

Hoelang duurt dit? word er een beetje kriegel van. Als hij niet eet, dan niet, geen zin om er een heel punt van e maken, maar ik vind het zo zonde, eli laat het koud worden, terwijl wij het lekker hadden kunnen eten.

En het is gewoon leuker als hij gewoon eet...

Ach, het is vast een FFFFAAAAASSSSEEEEE......

Verder issie heel erg lief
  vrijdag 18 juli 2008 @ 09:21:50 #148
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_60182164
DaviniaHR maar er in iedergeval geen strijd van om hem te laten eten. dit werkt alleen maar aver-rechts. je kan misschien wel proberen om hem vooraf te helpen met een aantal happen en hem dan weer zn gang te laten gaan, zo heeft ie in iedergeval iets binnen.
Natuurlijk is het kriegel verwekkend voor jou, maar zoals je al zegt tis n fase
Gewoon n stuiterballetje
pi_60182505
Llewella wat een schattig kadootjes

Davinia succes
pi_60182698
Llewella, leuk cadeautje!
pi_60183675
Llewella, wat leuk zo'n kadootje!

Kim, ook al zo'n klein bedzwervertje.

Rompers/broekjes met roezels
Alleen niet voor Chris

Davinia, dat lijkt me lastig. Chris wilde alleen niet eten als hij tandjes kreeg. Hij laat ook duidelijk merken wanneer hij niet meer hoeft, en dan probeer ik even later nog een hapje, en anders gaat het aan de kant. Maar dat is meestal pas na minimaal 3/4e bakje...

Hier trouwens geen teen-in-de-mond fase gehad.. Misschien 1 of 2 keer. De rest van de wereld wat veel leuker.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:39:26 #152
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_60188204
ik zie dat ons wondertje al in het lijstje staat
Hier gaat alles heel goed.. het eerste fotootje van ons meisje

Haar naam wordt op zijn engels uitgesproken...
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:54:19 #153
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_60188564
Luna wat een mooi meiske heb je weer gebakken...

Davinia hier was de truc gewoon samen gaan eten en haar in de kinderstoel met een bordje voor haar neus met eten erbij laten zitten en geen aandacht geven. Op een gegeven moment is ze zelf gaan eten en eet nog steeds. Mits hijnog geholpen moet worden maar wij hebben altijd gerapleyd. En als ze niet wou eten nou dan niet maar wij hebben nooit ons eten koud laten worden omdat mevrouwtje hier zat te rommelen met eten.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:54:24 #154
24188 Belana
kloon van belana
pi_60188567
ze is prachtig luna
stormy waters...
sailin'
pi_60188912
Luna, mooi gedaan hoor! Dat tongetje
pi_60193565
Mooi meiske heb je daar Luna
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:43:44 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60194720
Mooi meisje, die Jade (What's in a name, yade is ook al zo'n scheetje)

De kwijlklieren zijn hier wakker geworden, dus wellicht is tand nr. 5 op komst...
En is dat de reden waarom hij zijn avondeten weigert. (En delen van lunch...)

@Mibos, we geven zelf nog wel alles aan. We hebben geprobeerd een vol bord neer te leggen voor zijn neus, maar dan eindigt alles op de grond. Hij eet verder wel van onze hand/een lepel.

Enig punt is wel dat ik me dan weer zorgen maak dat hij mss gaat wennen dat hij lekker brood of flesje krijgt als hij het andere eten weigert. Ikzelf ben/was nml een notoir slecht eter, dus dit is wel een angst die ik heb.
Maar we bieden hem te eten aan zolang onze maaltijd duurt, mss vijf minuutjes langer, en daarna is het gewoon fles of boterham. Hij blijft wel de hele tijd aan tafel zitten.

Bla, is er al nws of je de AB verder thuis mag geven?
pi_60197580
Davinia, waarom nog fles of boterham als hij geen avondeten eet??

Bij ons is het thuis (en ook op het werk) toch echt niets anders als ze 's avonds niet willen eten.
Mij lijkt dat ie dus wel gaat wennen aan die fles of boterham zo...
Ze zijn zo klein al slim zat En verder kan hij wel wat hebben
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:52:44 #159
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60197934
Lunastar wat een schatje

Davinia volgens mij wennen ze er wel snel aan als je iets anders aanbiedt bij weigeren van het 'gewone' eten, al kan ik me voorstellen dat je soms gewoon voor een fles of boterham gaat omdat je ook geen zin hebt in een hongerig kind 's nachts om 3 uur ofzo terwijl je zelf weer vroeg opmoet

Hier ligt het dus ook een beetje aan de situatie van het moment of we voor een vervangend iets gaan
  vrijdag 18 juli 2008 @ 21:56:28 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_60198012
Ruben had het woensdag al afgekeken bij Pepijn, maar hij kan uit een glas drinken!!!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:31:06 #161
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60198568
pfff, kan iemand mijn kind even vertellen dat het tijd is om te slapen? Manlief is weg en meneer is al sinds 18:00 wakker en wil niet gaan slapen. heb een half uur geleden zijn pap gegeven, en normaal gaat ie daarna lekker pitten, maar nu ligt ie te brullen in zijn bed. Word er een beetje moedeloos van.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 08:15:38 #162
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60203372
Klinkt niet fijn Hestria. En natuurlijk gebeurt zoiets altijd als je net een avondje alleen bent. Hopelijk is Dennis toch nog snel na je berichtje in slaap gevallen.

Gisteren is Linde gaan trakteren op het kdv. Ze vond de cakejes zelf in ieder geval erg lekker, kleine vreetsmurf van me Woensdag hadden ze een foutje gemaakt (invalleidster) en daardoor had ze 's middags 2 boterhammen en een nutrilonfles van 180 ml gekregen. En het ging er allemaal gewoon in

Vandaag de laatste voorbereidinkjes voor haar verjaardag doen en dan is ze morgen gewoon 1 jaar oud
Vorig jaar ging ik op deze dag met een vriendin shoppen en met haar zoontje naar de kinderboerderij (waar we morgen Linde's verjaardag vieren ) 's Avonds heb ik nog met collega's op een terrasje gezeten, niet wetende dat ik toen al 4 dagen gebroken vliezen had... Was ook vreemd om gisteren in het ziekenhuis te zijn waar Linde bijna een jaar geleden geboren is Pfff gaat een emo dagje worden zo
  zaterdag 19 juli 2008 @ 08:42:16 #163
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60203459
linde al bijna 1 jaar! gaat snel he. Zo stond ik laast op het station om manlief op te halen, kwam ineens het besef dat ik de laaste keer dat ik daar stond, weeen had en dennis er een uur later was. (nu pas besef ik wat een idioote aktie dat was van me, maar op het moment zelf leek dat het juiste)

Ruben al zelf uit een glas drinken. Knap hoor!

Luna mooie meid hoor!

meneer is pas om 23:00 gaan slapen, 5 min voordat manlief thuis kwam Dus die komt binnen en zegt, zo lekker rustig hier .
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:20:39 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_60204045
Ik moet hem hier ook gewoon even plaatsen

Ruben heeft gisteren voor het eerst vis gehad. In tegenstelling tot hoe het eruit ziet vond hij het erg lekker

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 19 juli 2008 @ 10:49:58 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_60204376
Eindelijk het 6 maanden mailtje van RBB

Zijn er nog mensen die ook wat willen bestellen? Ik wilde uiterlijk dinsdag mijn bestelling plaaten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60205450
Linde bijna 1 jr al!, kan me voorstellen dat je daar een beetje emo van word...je kleine grote meisje

Ruben kleine knoeipot!

Vanmorgen even met de kinderarts gesproken om te kijken hoelang Dana nog precies moet blijven. Helaas willen ze de kuur echt via het infuus afmaken omdat de ruggeprik niet is gelukt en ze geen risico willen nemen. Dat wilt zeggen dat ze nog t/m vrijdag via een infuus de AB krijgt toegediend en zaterdag naar huis mag.

Ook al had ik haar liever eerder thuis gehad, ik ben blij dat ze het zekere voor t onzekere nemen, en door t op en neer gerij gaat zo'n week toch best snel.

De zusters vinden dr allemaal een superlief kindje, ze hadden zelfs in dr dossier erbij geschreven dat het zo'n lachebekje was
pi_60206040
He Bla, ik kom normaal niet (over een paar weekjes wel )in dit topic, las in het update topic over je kleine meisje! Jee, wat schrikken joh! En wat lang, 2 weken in het ziekenhuis . Wel fijn dat het goed gaat en het personeel zo lief is. Sterkte deze week .
pi_60211911
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 10:49 schreef Troel het volgende:
Eindelijk het 6 maanden mailtje van RBB

Zijn er nog mensen die ook wat willen bestellen? Ik wilde uiterlijk dinsdag mijn bestelling plaaten
Is dat een fenomeen? het 6 mnd RBB mailtje? Zitten daar dikke kortingsacties aan vast?
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 19 juli 2008 @ 18:01:57 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_60212019
15% en geen verzendkosten

En eigenlijk zijn we allemaal erg stom geweest, want natuurlijk hadden we elkaar aan moeten melden, dan hadden we tegoedbonnen enzo gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 19 juli 2008 @ 21:11:32 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60214686
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 21:52 schreef Stiemie het volgende:
Lunastar wat een schatje

Davinia volgens mij wennen ze er wel snel aan als je iets anders aanbiedt bij weigeren van het 'gewone' eten, al kan ik me voorstellen dat je soms gewoon voor een fles of boterham gaat omdat je ook geen zin hebt in een hongerig kind 's nachts om 3 uur ofzo terwijl je zelf weer vroeg opmoet

Hier ligt het dus ook een beetje aan de situatie van het moment of we voor een vervangend iets gaan
Wel, het eten gaat weer beter!
Ik wil gewoon niet dat hij met lege maag naar bed gaat, want dan zitten wij idd s nachts met de gebakken peren. (en zo'n evt. extra fles is dan 3 of 4 schepjes ipv 6, dus ook geen hele fles.)
Maar ik zal idd wel opletten dat hij er niet aan gaat wennen, want dat is niet de bedoeling.

Is het wel eens voorgekomen, eigenlijk, dat de grotere babies s nachts wakker werden, omdat ze nog honger hadden?
Het kwijlen gaat ook goed

Vandaag heeft hij heerlijk gespeeld met zn autootjes (hoezo rolbevestigend speelgoed ). het zijn van die auto's van brilliant basics van fisher price, die je in elkaar kan zetten en kan stapelen en zo. Hij heeft echt een uur gezeten en de autootjes in en uit elkaar getrokken. Heel schattig

Bla, jammer dat Dana niet eerder naar huis kan, maar wel goed dat ze zo goed voor haar zorgen!

Hestria, slaap lekker

Toetsenbord is brak
  zaterdag 19 juli 2008 @ 23:39:39 #171
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60216920
Hier is het bijna zover: Linde is nog maar 20 minuten een echte baby en daarna gewoon een dreumesje.

Het afgelopen jaar is zo ontzettend snel gegaan. Na 5 dagen met gebroken vliezen te hebben gelopen is Linde op vrijdag 20-07-2007 om 21.28 uur geboren. Ik was toen 38 weken zwanger en dacht juist dat ik vast overtijd zou gaan lopen, maar niets was minder waar. De bevalling was heftig en lang en er moest uiteindelijk na 2 uur persen een vacuumpomp aan te pas komen. Maar daar was ze dan eindelijk: onze Linde

Ik had al eens voor de grap tegen mijn moeder gezegd dat ons kindje vast op 20 juli geboren zou worden omdat het dan zo'n mooie geboortedatum zou hebben en uiteindelijk kwam dat dus uit

Het begin was erg zwaar. Linde werd de eerste maand een huilbaby genoemd, maar niks bleek minder waar. De borstvoeding lukte gewoon niet en dus huilde ze van de honger. Wat heb ik me daardoor schuldig gevoeld We besloten geen 'live' borstvoeding meer te geven, maar om alles te kolven. Dat heb ik vier maanden volgehouden en toen was zowel ik als de voeding op. Intussen was de honger bij Linde gelukkig ook voorbij en onze huilbaby veranderde in een vrolijk lachebekje.

Inmiddels is ons meisje bijna geen baby meer. Ze kruipt, gaat zitten, eet vanalles met ons mee, begint met het zeggen van haar eerste woordjes (papa, uit ), wijst onderweg naar vanalles en lacht de hele dag. Het is soms druk, soms heftig, soms zwaar, maar altijd fijn om bij haar te zijn

De ballonnen zijn opgeblazen, de slingers hangen, de cadeaus zijn ingepakt en we zijn er hier klaar voor

Zes dagen oud:

Bijna 1 jaar oud:

Dag Isa, Ethan Gabriel, Alannah, Chris, Sophie Juliet, Liande, Eli, Lena, Mirte, Anna Sophie, Lucas, Senna, Emma, Roos, Eva, Yana, Rachel, Jasmin, Caspar, Floortje, Zoe Isa, Nathan Tristan, Maarten, Hannah Chiara Maria, Sasha Alexander, Ayden, Ruben Matthias Jesse, Vera, Yara, Gwen, Noah Arthur Dent, Oliver, Dennis, Matthijs, Colin, Jennifer Esmee, 'Saartje', Thomas, Mika, Ruby, Lilah Marie, Nienke Maria Simone, Maja, Annika, Piet Stijn, Rosa Mae Allison, Gabi, Rebecca, Bink, Yade April, Marlien, Junah, Dana Jamie, Nika, Lotte Jolein, Koen Jurriaan, Amber Mae, Jade en Tim
pi_60218197
Stiemie, ik word helemaal emo van je post... Vergeet hem niet te copiëren voor in het foto-album! Hoe een klein babymeisje een echte meid wordt! Gefeliciteerd, Linde en veel plezier in het dreumustopic!

Blabla, wat moet dat moeilijk zijn om die kleine nog in het ziekenhuis te laten... Maar wat je zegt, inderdaad beter dat ze het zekere voor het onzekere nemen. Wel fijn dat ze ook daar een lachebekje is!

Troel... gooi je het op een afstandje naar hem toe ofzo?

Davinia... ik heb het zelf nog wel eens dat ik wakker lig van de honger. Lijkt me dus niets vreemds.

Wij zijn vandaag op kraamvisite naar Drenthe geweest en ik heb eindelijk (na 10 dagen door omstandigheden) mijn nichtje gezien! Wat een lekker moppie is dat! Natuurlijk even Bink (precies 8 weken ouder, hoewel hij volgens de planning maar een maand ouder zou zijn) naast haar gelegd, maar qua lengte deed ze niet veel voor hem onder! Wel een groot verschil in die leeftijd, Bink kijkt al zoveel wakkerder en ontdekkend de wereld in en kleine Esra is nog zo'n bergje onschuld dat zich nog niets van de wereld aantrekt! Prachtig om mijn zoon zo naast de dochter van mijn broer en schoonzus te zien. Die kunnen nog veel aan elkaar hebben in de toekomst, ondanks dat we zover bij elkaar vandaan wonen. Ook leuk om mijn broer als vader te zien trouwens! Zo heerlijk beschermend naar zijn kleine meisje! Opa en oma konden het natuurlijk ook niet laten om even langs te komen en er werd aardig wat afgeflitst vandaag!
  zondag 20 juli 2008 @ 08:05:56 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_60220506
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:05 schreef Mammietje het volgende:

Troel... gooi je het op een afstandje naar hem toe ofzo?

Dit is compleet papas werk

(En die weet nog niet echt hoe Rubens maaiende armen te omzeilen )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 20 juli 2008 @ 08:07:35 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_60220508
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 21:11 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wel, het eten gaat weer beter!
Goedzo Eli!!!

Stiemie, Linde, gefeliciteerd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 20 juli 2008 @ 08:49:41 #175
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60220624
Stiemie, hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van je grote kleine meid
.... met gevoel voor drama....
  zondag 20 juli 2008 @ 09:45:56 #176
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_60220829
Mammietje ik kreeg ook tranen in mijn ogen tijdens het typen

De jarige ligt hier nog te slapen
pi_60220962
Stiemie van harte met je grote meid .

Linde, lekker uitgeslapen op je verjaardag? Van harte gefeliciteerd hoor en tot over een paar maandjes in het dreumestopic van Mirte
  zondag 20 juli 2008 @ 10:49:22 #178
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60221208
Stiemie, gefeliciteerd met je groote kleine meid!! Veel plezier in het dreumes topic!
pi_60221360
!!!!!Stiemie gefeliciteerd met je grote meisje!!!!

Madelieve dankje en tot over een paar weekjes
pi_60224546
Tjonge zeg, hier is het brullen als madam haar zin niet krijgt .
En zwaar gefrustreerd als ze ergens niet bij kan... ze gaat nu achteruit of ze rolt... zou ze nog gaan kruipen? .
  zondag 20 juli 2008 @ 15:16:10 #181
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60225838
Stiemie, van harte gefeliciteerd!! Hopelijk is/was het een mooie dag voor jullie allemaal vandaag!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  zondag 20 juli 2008 @ 21:12:51 #182
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60232363
Stiemie gefeliciteerd met Linde!

Madam hier is nog/weer wakker Dat is al een hele tijd niet meer vorgekomen. Ze had zeker opgevangen dat ik haar niet meer wakker wilde gaan maken voor een late voeding omdat ze dan overdag wat meer trek zou hebben en besloot het dan maar af te dwingen
Saartje
  zondag 20 juli 2008 @ 21:22:41 #183
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60232590
Stiemie, gefeliciteerd met je mooie dame!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60234320
Stiemie, gefeliciteerd met je dametje!!! Hopelijk heeft ze (en jullie) een mooie dag gehad vol kadootjes!

Ons prinsje (zie ook het foto topic) ligt heerlijk te dromen in zijn eigen mega bed. Vandaag is ook zijn naveltje er EINDELIJK afgevallen
pi_60236457
stiemie een beetje te laat dus maar niet minder gemeend, gefeliciteerd met je prinsesje
mama van 3 kids!
  maandag 21 juli 2008 @ 08:03:48 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_60238182
WIj hebben Rubens bed inmiddels omlaag gezet (box moet nog), maar nu kan ik hem geen zoen meer geven als hij in bed ligt
Vandaag weer naar het consultatiebureau, ik ben heel erg benieuwd

Maneki, uiteindelijk is ze toch wel in slaap gevallen hoop ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 21 juli 2008 @ 08:38:08 #187
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_60238367
Uiteindelijk is ze om 22.30 in slaap gevallen, na nog een voltankbeurt. Maar ze heeft wel geslapen tot 7.00 vanmorgen, wat de laatste tijd steeds vaker 5.30 was
Saartje
pi_60240755
Davinia, voor een keertje zo'n fles wat groter maken kan geen kwaad. Ik zou geloof ik geen hele boterham geven. Maar hier kwam het slechte eten door tandjes, en dan gaat een boterham ook niet..
Vannacht had Chris het rond 11 uur op een brullen gezet. Na een half uur heeft papa toch ook nog maar een klein flesje melk gegeven. Hij had overdag wat raar gegeten (brood en warm omgedraaid) en daar werd hij wel iets rustiger van. Maar dat is 1 keer, vanavond niet weer..

Bla, jammer van het moeten blijven.. Tel maar lekker af naar zaterdag.

Ruben, lekkere vieze snoet.. Maar ook lekker gesmuld!

Nijna, als ze zo gefrustreerd raakt, dan heeft ze in ieder geval een reden om snel te leren kruipen. Dan gaat dan soms ook nog wel snel..

Wij zijn het weekend bij Opa en Oma geweest. 2 daagjes en 1 nachtje.. Heel gezellig, zaterdag druk met allerlei verjaardagsvisite (oma). en zondag lekker rustig. Alleen het slapen was een beetje boel drama. zaterdagavond heel veel gehuild en zondag zijn ochtendslaapje ook. Echt helemaal in paniek en brullen. Het zal de drukte wel geweest zijn, en de andere slaapjes gingen prima. Wel zielig als je mannetje als hij eindelijk slaapt nog een kwartier in zijn slaap loopt na te snikken

Chris lijkt steeds doelbewuster met zijn vingertje te gaan wijzen. In boekjes en naar knopjes echt met 1 vinger eropaf. Dan zie je dat die onschuldige baby steeds meer veranderd in een verfijnd mini-mensje
  maandag 21 juli 2008 @ 12:14:45 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_60242114
Ruben is weer goedgekeurd vanochtend. Hij weigerde alleen netjes recht te liggen bij het meten, dus is hij wat kleiner opgemeten
Qua gewicht is hij behoorlijk gegroeid in de twee maanden, hij weegt nu 7300 gram!

De arts noemde hem vandaag ook al wijs en hij deed al dingen die je normaal pas bij 9 maanden hoeft te kunnen (maar waar ik meerdere mensen al over hoor met kinderen in dezelfde leeftijd, dus volgens mij valt het allemaal wel mee).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60244127
Wij zijn vandaag voor het eerst op het CB geweest voor Koen, even gebruik gemaakt van het inloopspreekuur, en inmiddels weegt hij 4860 gram
Ze waren zeer tevreden over zijn naveltje.
pi_60244370
Yara is ook weer goedgekeurd op het CB. 8600 gram en 62,5 cm met 6 maanden.

Waar Yara goed door de keuring kwam scoorde ik een dikke onvoldoende Het gesprek tussen mij en de arts op het CB verliep niet echt soepel.
Het begon al bij de vraag 'geef je al potjes?' Ik vond dat al een hele vreemde vraag omdat je er dan automatisch vanuit gaat dat bijvoeding gelijk staat aan potjes eten. Waarom geen 'ben je al begonnen met bijvoeding?' Maar goed, netjes aangegeven dat Yara sinds vorige week 1x per dag wat bijvoeding krijgt, groente of fruit..vers, geen potjes. (in stukken heb ik nog niet eens vermeld ) Ik gaf aan dat ik haar eerst een paar dagen achter elkaar banaan heb laten proeven, daarna een paar dagen wortel. Meteen begint mevrouw driftig in het dossier te bladeren en vraagt waarom ik dat dan weer doe 'want zoveel allergieen zitten er niet in de familie'. Nou, om haar aan de smaak te laten wennen misschien?
Dan geeft ze aan dat ik met 7 maanden maar vlees moet gaan geven en krijg ik weer een minpunt als ik aangeef dat we geen vlees eten. Mevrouw de arts is nu redelijk de weg kwijt en vraagt aan mij wat ik haar dan ga geven met 7 maanden. Nou, gewoon...groenten en fruit, en als dat goed gaat rond een maand of 8 ook aardappelen..rijst...ik kreeg weer een strenge blik toegeworpen. Ze weet echter zelf niks over voeding zonder vlees bij babies en kinderen en dus verwijst ze me door naar de kinderdietist. Nee, nu hoef ik nog niet, maar met 7,5 maand moet ik er toch echt langs want dan moet een kindje wel vlees eten.
Volgende pijnpunt, de borstvoeding:geef je nog hoe vaak geef je nog? Dat ligt nu rond de 6 voedingen op een dag, soms 7, en dat zeg ik dan ook. óei, dat is wel heel erg veel! zegt ze meteen. Ik zag haar alweer een aantekening maken Vervolgens zegt ze 'als je haar een potje geeft dan kun je een voeding laten vervallen en zo de borstvoeding afbouwen' Nou jaaaa zeg....wie zegt dat ik wil afbouwen? Waarom moet ik afbouwen? En waarom is het *bij*voeden als je het niet als erbij maar als vervanging gaat geven?
Ik geef aan dat afbouwen geen optie is en dat was maar vreemd. Het is toch veel makkelijker om een potje te geven en dan minder borstvoeding?
Ik heb me echt in moeten houden, dacht dat ze op het CB redelijk pro-BV waren.

Dus blijkbaar doe ik zo'n beetje alles verkeerd en mag ik naar de kinderdietist. Gezellig. Ik neem m'n boek 'eten voor de kleintjes' met bijbehorende voedingsschema's mee en dan mogen ze me daar laten weten wat ik allemaal zo verschikkelijk verkeerd aan het doen zijn. En dan mogen ze meteen een briefje schrijven aan mevr. de arts van het CB. En nu ga ik even een klacht insturen naar de organisatie achter het CB, want ik begin het een beetje zat te worden om als 'freak' gezien te worden door die arts. Een beetje meer open staan voor andere ideeen kan geen kwaad.

*is best pissig en wist niet of dit nou hier moest, of in het rapley topic of in het stoom afblazen topic want het is een beetje van alle 3*
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 21 juli 2008 @ 13:57:53 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_60244492
Tearsong, is het misschien een idee om die dietiste te bellen en daar aan te geven dat je het eigenlijk helemaal niet eens bent met de verwijzing en dat je je afvraagt of het uberhaupt zin heeft om een afpsraak te maken? WEllicht dat ze dan al zo;n briefje schrijven voordat ze je gezien hebben

Ik heb me trouwens ook laten bedotten hoor, ik zei vanochtend nog tegen Bert dat wat mij betreft de volgende afspraak met de volgende prikjes mocht, maar toen er vier andere ouders zaten te wachten en de volgende afspraak over 6 weken genoemd werd, stond ik met mijn bek vol tanden en heb ik dus maar ja gezegd
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60244793
Ik moet als ik me niet vergis eind van deze week of volgende week weer langs het CB. Ben benieuwd hoe groot Nathan nu is en hoe zwaar.

Ik had met Morgaine ook altijd ruzie bij het CB. Ze dronk te veel, at te veel of te weinig, mankeerde wat aan haar oog en moest langs een oogarts. Was niks aan de hand maar omdat ze een platte neus heeft (tsja der vader is niet voor niets Surinaams) lijkt het of ze een lui oog heeft maar volkomen gezond verklaard door de oogarts. Dezelfde CB arts later toch weer lopen klagen over haar oog etc. Ik deed het ook nooit goed volgend die lui.

Godzijdank heb ik er nu met dit kind tot op heden geen last van gehad. Ik ben zelf ook een stuk mondiger dan eerst waardoor ik rustig vertel wat ik er van vind, hoe ik iets doe en wat ik van hen verwacht en juist niet verwacht. Zo hadden ze geen zin om Nathan te meten na een weegcontrole maar juist net was hij ontslagen uit het ziekenhuis. Ik wou weten of hij ook gegroeid was en zij vonden dat onzin. Niks onzin zei ik en ik heb hem op laten meten. Groei in gewicht staat bij ook in verhouding met groei in de lengte. Misschien staat er wel heel groot in het dossier "moeder is betweter of bitch" zal mij worst wezen. Ik ben daar voor controle hoe het gaat met mijn kind, en niet of deze wel in het ideale cb plaatje past of welke curve hij boven of onder groeit.
pi_60244923
gabi gaat ook alleen nog maar met papa naar dat enge CB. Mama is daar ook helemaal klaar mee...
Papa zegt netjes ja en amen, doet het prikje mee en gaat dan thuis weer lekker verder met wat we aan het doen waren...nl. een tevreden gabi opvoeden
pi_60245220
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:21 schreef tinny het volgende:
Papa zegt netjes ja en amen, doet het prikje mee en gaat dan thuis weer lekker verder met wat we aan het doen waren...nl. een tevreden gabi opvoeden
Werkt prima dan. Zou voor mij ook wat zijn, als m'n man tegen prikken zou kunnen
It's all up to you
  maandag 21 juli 2008 @ 14:47:16 #196
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60245421
TearSong, sorry ik moest even lachen om je verhaal!

Idd, lekker doen wat Tinny zegt. ja en amen roepen, en verder gaan met wat je doet.
Als je geen vlees eet, geef je toch vleesvervangers? Zit ook van alles in. Helemaal prima.

Ach, ze bedoelen het goed, maar zijn gehinderd door oogkleppen.

(Ik heb makkelijk praten, de mijne zijn lief Al waren de invallers ook wel vervelend...)
pi_60246164
quote:
Op maandag 21 juli 2008 14:47 schreef DaviniaHR het volgende:

(Ik heb makkelijk praten, de mijne zijn lief Al waren de invallers ook wel vervelend...)
Nou we hebben hier 2 wijkverpleegkundigen en 2 artsen. Moet eerlijk zeggen dat de wijkverpleegkundigen geweldig zijn en 1 van de 2 artsen ook. Maar wij hadden nou net even 'die andere'.
It's all up to you
pi_60246523
Tearsong, weer iemand met een lekkere CB ervaring erbij
Ik vertel niks meer dan nodig, en de dingen die ik naar mijn hoofd geworpen krijg van de arts laat ik lekker langs me heen vliegen.. knik daarbinnen, en buiten trek ik mijn eigen plan..
Al moet ik zeggen dat het me nog redelijk meevalt. Maar 1 keer een echt botte opmerking gehad (over BV, wat niet gelukt was, maar de arts toch nog even 4 maanden nadat ik gestopt was een "sneeer" gaf, dat het toch beter was... Ja, en wat moet ik daarmee dan?)
  maandag 21 juli 2008 @ 20:01:45 #199
156412 hestria
erg gastvrij
pi_60251520
hihi, zo vond ik Dennis net in zijn bed.

en vrolijk dat ie was
pi_60252376
Dennis, kleine rollebol
Die was lekker uitgeslapen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')