abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 08:04:54 #1
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59941056
quote:
NS schrapt toilet in treinen
door Harrie Nijen Twilhaar

AMSTERDAM - Tot grote woede van treinreizigers willen de Nederlandse Spoorwegen en spoorwegbeheerder ProRail het aantal beschikbare toiletten in treinen en op stations in de toekomst aanzienlijk verminderen.

Het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov) eist dat minister Camiel Eurlings (Verkeer) de Nederlandse Spoorwegen alsnog dwingt nieuwe stoptreinen te voorzien van toiletten.

Naast NS beschikken de Achterhoekse treinen van Syntus eveneens niet over toiletten.

"Zonder overleg heeft de NS ook in de dubbeldekstreinen met de groene bankjes nagenoeg alle toiletten afgesloten. In de hele trein is soms maar één toilet beschikbaar. En vaak is zo'n wc ook nog defect", aldus Rikus Spithorst namens de consumentenorganisaties. Eerdere adviezen om wel toiletten te plaatsen heeft de NS naast zich neergelegd.

"We ontvangen veel klachten over het verdwijnen van toiletten. Het niet voorzien in toiletvoorzieningen staat ook op gespannen voet met de wettelijke verplichting dat het openbaar vervoer voor iedereen toegankelijk moet zijn. Een zwakke blaas is in die zin niet anders dan de noodzaak een rolstoel te kunnen gebruiken in de trein", benadrukt Spithorst. Binnen de Locov zijn o.a. de ANWB, Consumentenbond, CG-Raad (Chronisch zieken en Gehandicapten Raad), Fietsersbond, samenwerkende ouderenorganisaties en Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (Rover) aangesloten.

Op nieuwere, nog te bouwen stations zoals Amsterdam Holendrecht komen eveneens geen toiletten.

De NS bevestigt het schrappen van toiletten. De maatregel levert volgens het spoorbedrijf per geschrapte toilet vier extra zitplaatsen op. Bovendien wordt er te weinig gebruik gemaakt van de toiletten.

"Er zijn plannen om in onze nieuwe stoptreinen, de Sprinters, geen toiletten meer toe te passen. Daarnaast worden wij geconfronteerd met vernieling en vervuiling", laat Ernst Japikse, directeur Klantenservice van NS in een reactie weten. "NS heeft al eerder gereden met treinen zonder toilet, zoals op de Hofpleinlijn en tussen Zoetermeer en Den Haag."

"De spoorsector heeft dus weer eens niet nagedacht. Op stations waar treinen mét toilet stoppen zijn wc's. Op stations waar treinen zónder toilet stoppen kun je als reiziger voor het lenigen van je sanitaire nood dus niet terecht. Dit is echt schandalig", zegt Spithorst. De 64-jarige Hennie van de Laan uit Oegstgeest, al ruim 40 jaar chronisch blaaspatiënt, is furieus op het spoorwegbedrijf. Zij kwam letterlijk in hoge nood te zetten.

Ze kreeg het advies maar een plastic zakje te gebruiken om voortaan in een overvolle stoptrein haar behoefte te doen. Een klacht bij de NS werd afgedaan met een excuusbriefje. "Het is belachelijk dat ik niet meer met de stoptrein naar mijn kinderen kan reizen. Met angst en beven zit in ik de trein. Bang voor vertragingen onderweg."
Some memories are best forgotten
Room 23
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 08:06:31 #2
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59941060
Vind het in ieder geval een zwaar idioot plan..
Some memories are best forgotten
Room 23
  maandag 7 juli 2008 @ 08:08:24 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_59941072
Achterlijke plannen.
pi_59941103
Het zoveelste slechte idee.
I feel kinda Locrian today
  maandag 7 juli 2008 @ 08:15:27 #5
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59941109
Tja, de heilige en opgehemelde marktwerking, he? Per toilet 4 zitplaatsen meer, dus meer reizigers in een trein proppen, dus meer verdienen per trein.

Goed he, privatisering van het OV? Laten we vooral ook andere nutszaken gaan privatiseren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_59941129
zet bij alle toiletten (trein/station) een dame die geld vraagt. mocht er iemand misbruik van maken kan zij dat direct doorgeven aan de controleur/spoorweg politie etc.
pi_59941133
Dan gaan die 4 mensen maar lekker staan
Belachelijk toch, er hoort gewoon minimaal 1 en eigenlijk zeker meer wc's in een trein te zijn..
Ook zouden ze er eens op moeten letten dat die een beetje schoon gemaakt worden.
Of zit dat niet in de prijs inbegrepen
pi_59941165
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:


Goed he, privatisering van het OV? Laten we vooral ook andere nutszaken gaan privatiseren.
De NS is nog net zo een staatsbedrijf als dat het 20 jaar terug was hoor . Wat dat betreft is is er niets geprivatiseerd .
  maandag 7 juli 2008 @ 08:26:57 #9
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59941203
Achterlijk plan.

Kleine noot, de treinen van Syntus hebben inderdaad geen toiletten maar daar zit je maximaal een half uur in, langer is het traject gewoon niet
  maandag 7 juli 2008 @ 08:29:33 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_59941219
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:23 schreef rickmans het volgende:

[..]

De NS is nog net zo een staatsbedrijf als dat het 20 jaar terug was hoor . Wat dat betreft is is er niets geprivatiseerd .
Beter opletten. De subsidies zijn eraf en er wordt verwacht dat de NS als een commercieel bedrijf werkt, inclusief winstprognoses en dat soort zaken. Dan krijg je dus dit soort cosmetische bezuinigingen: Het oogt leuk, maar levert op termijn nauwelijks wat op.

En trouwens: Was het niet de bedoeling dat meer mensen met de trein zouden gaan? Mogen die niet meer plassen onderweg? Als jij voor je werk van maastricht naar Zwolle moet, verwachten ze dan dat je al die tijd een knoop in je lul legt of zo?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 7 juli 2008 @ 08:31:04 #11
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_59941238
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:23 schreef rickmans het volgende:

[..]

De NS is nog net zo een staatsbedrijf als dat het 20 jaar terug was hoor . Wat dat betreft is is er niets geprivatiseerd .
alleen moeten ze met steeds hardere cijfertjes komen. Honderd nieuwe treinen zònder 3 wc's betekent nou eenmaal 1200 zitplaatsen meer... Of zou het zo zijn dat ze subsidie krijgen per aangeboden zitplaats? Dan is het een kwestie van de wet of het contract wat aanscherpen en hardere afspraken maken over toiletten...
  maandag 7 juli 2008 @ 08:33:07 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_59941253
niemand die rept over de goorheid van die toiletten?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 7 juli 2008 @ 08:33:14 #13
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_59941257
Het is erg vervelend voor mensen zoals die Hennie, maar voor mezelf maakt het me eigenlijk weinig uit. Die toiletten zijn zo ranzig en goor dat ik liever met buikpijn in de trein zit dan naar het toilet ga...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_59941282
De eerste topic waarbij Fokkers het unaniem eens zijn.
I feel kinda Locrian today
  maandag 7 juli 2008 @ 08:40:29 #15
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59941319
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:33 schreef MikeyMo het volgende:
niemand die rept over de goorheid van die toiletten?
Je pist erin, je hoeft er geen 3-gangen menu van te eten.
  maandag 7 juli 2008 @ 08:49:01 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59941380
Het was mij ook al vaker opgevallen dat er steeds meer WC's op slot zitten! Combineer dit met schoonmaakpersoneel op station Maastricht: gewoon de fles WC-reiniger leeggooien op het spoor, zodat het lijkt of je je werk doet... Belachelijk dat dit bedrijf op deze manier kosten wil sparen. Zeker omdat de kosten van schoonmaken al jarenlang worden betaald!
Op langere trajecten is het erg fijn om gewoon relaxt te kunnen drinken wat ik wil. NS zet ook nog regelmatig een trein een paar uur stil in een weiland, wat willen ze dan, dat mensen tegen het hokje van de conducteur gaan staan pissen?
Los hiervan mag NS zich redelijk schamen over de smerigheid van die WC's: vergelijk dit met een vliegtuig, waar het elke landing wordt schoongemaakt! NS zou dat ook gewoon elke paar uur moeten doen, gezien het aantal gebruikers er van.
censuur :O
pi_59941659
Ik ben het er mee eens dat in de korte afstanden geen WC hoeft te zitten. Bijvoorbeeld in die Sprinters, daar zitten toch geen WC's in? Maar in de lange afstanden is het toch echt nodig.
pi_59941720
Ik hang 'm altijd gewoon uit 't raampje. Ik zie het probleem dus niet zo.
  maandag 7 juli 2008 @ 09:38:17 #19
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_59941966
Aan de ene kant willen ze mensen stimuleren om meer met het Openbare Vervoer te reizen en dan krijg je van dit soort plannen
  maandag 7 juli 2008 @ 09:38:50 #20
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_59941980
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, de heilige en opgehemelde marktwerking, he? Per toilet 4 zitplaatsen meer, dus meer reizigers in een trein proppen, dus meer verdienen per trein.

Goed he, privatisering van het OV? Laten we vooral ook andere nutszaken gaan privatiseren.
'

De bedoeling van marktwerking is nu, dat er een vervoersbedrijf komt wat wél een toilet aan kan bieden en daarmee kan rekenen op meer reizigers. Het is een domme zet van de NS en andere vervoerders kunnen hier kansen grijpen.
pi_59941991
Waarom gaan de burgers niet eens staken? Wat een idioot besluit zeg. Er gaan ook kinderen met de trein (is al een lastig iets wanneer ze op de snelweg naar de wc moeten). En al die studenten die bezopen zijn en ik weet niet hoe vaak over de benen (want de treinen zijn soms idioot vol op vrijdag) moeten klimmen om naar de wc te komen? Waar laten die hun gele water

Misschien de mensen die dergelijke besluiten nemen met de route laten nemen zodat ze zo'n 5 a 6 uur niet naar de wc kunnen.

Ze doen alsof je voor de lol naar die vieze gore toiletten moet. Reken er maar op dat menig eerste klas cabine gevuld zal worden met uitwerpselen. Helemaal feest wanneer er iemand aan de schijt is
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 09:41:47 #22
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59942020
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:39 schreef paddy het volgende:
Reken er maar op dat menig eerste klas cabine gevuld zal worden met uitwerpselen. Helemaal feest wanneer er iemand aan de schijt is
Goed plan, de eerste klas is toch vrij rustig meestal dus daar kun je wel even bezig
Some memories are best forgotten
Room 23
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 09:43:51 #23
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59942043
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:38 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

'

De bedoeling van marktwerking is nu, dat er een vervoersbedrijf komt wat wél een toilet aan kan bieden en daarmee kan rekenen op meer reizigers. Het is een domme zet van de NS en andere vervoerders kunnen hier kansen grijpen.
Is het niet de bedoeling zoals in Engeland, dat uiteindelijk je op hetzelfde traject meerdere maatschappijen kunt kiezen?
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_59942057
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:33 schreef MikeyMo het volgende:
niemand die rept over de goorheid van die toiletten?
De trein is in het algemeen erg smerig.

Eigenlijk heeft de trein helemaal geen voordelen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 7 juli 2008 @ 09:48:22 #25
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59942122
Ach, het blijft verbazingwekkend (doch ook hoopgevend!) dat mensen met goedbetaalde banen zonder enige schaamte zulke beslissingen nemen en deze ook rustig onderbouwen met het argument dat het per toilet 4 zitplaatsen oplevert.

Alsof dat een ruil is die daadwerkelijk iets oplevert. Met die 4 extra zitplaatsen per coupe (als dat er al zoveel zijn), zou je nog steeds een halfuur moeten wringen om een toilet te bereiken, alleen nu is die er dus niet meer.

Top.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 7 juli 2008 @ 09:49:48 #26
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59942152
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De trein is in het algemeen erg smerig.

Eigenlijk heeft de trein helemaal geen voordelen.
Nou ja, je hoeft niet te sturen. Maar dan nog presteren die klootzakken het om te botsen
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 7 juli 2008 @ 09:52:39 #27
146900 Siaor
Dump die junk
pi_59942201
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:26 schreef Erasmo het volgende:
Achterlijk plan.

Kleine noot, de treinen van Syntus hebben inderdaad geen toiletten maar daar zit je maximaal een half uur in, langer is het traject gewoon niet
Heb al een paar keer mee gemaakt dat het echt overduidelijk naar urine ruikt in die treinen
And then?
pi_59942319
ach kom op, iedereen weet waarvoor dit eigenlijk is bedoeld. De conducteurs willen een fatsoenlijke kantine in de trein met breedbeeld en biljart. Ik vind het best als ze geen toiletten meer doen in de treinen, maar zorg dan wel dat de ramen open kunnen.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 7 juli 2008 @ 10:06:31 #29
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_59942434
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:43 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Is het niet de bedoeling zoals in Engeland, dat uiteindelijk je op hetzelfde traject meerdere maatschappijen kunt kiezen?
Dat is precies wat ik bedoel ja. En wat de bedoeling is van concurrentie en marktwerking enz
pi_59942606
En wat als je misselijk wordt en moet overgeven? Gewoon ergens in een hoekje doen?
Openbaar vervoer en marktwerking; blijf maar geloven in dat sprookje.
  maandag 7 juli 2008 @ 10:32:33 #31
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59942841
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:06 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel ja. En wat de bedoeling is van concurrentie en marktwerking enz
Nou, want in Engeland zijn de treinen TOP!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59942935
Komt gewoon omdat NS wc te duur vind in de nieuwe treinen, omdat het afvalwater tegenwoordig bij de nieuwe treinen opgevangen moet worden.
Is natuurlijk wel goed die nieuwe regels dat geen wc afval op het spoor komt, alleen hierdoor gaan ze wel meteen weer bezuinigingen.
............................
  maandag 7 juli 2008 @ 10:44:11 #33
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_59943071
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:39 schreef paddy het volgende:
Waarom gaan de burgers niet eens staken? Wat een idioot besluit zeg. Er gaan ook kinderen met de trein (is al een lastig iets wanneer ze op de snelweg naar de wc moeten). En al die studenten die bezopen zijn en ik weet niet hoe vaak over de benen (want de treinen zijn soms idioot vol op vrijdag) moeten klimmen om naar de wc te komen? Waar laten die hun gele water
Moeten ze maar leren zindelijk te worden.

Mooi, dan zijn er minder ouders met kinderen in de trein. Heeft de rest van de trein niet zo'n last van al dat geblèr, stuk rustiger.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_59943097
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:39 schreef paddy het volgende:
Waarom gaan de burgers niet eens staken? Wat een idioot besluit zeg. Er gaan ook kinderen met de trein (is al een lastig iets wanneer ze op de snelweg naar de wc moeten). En al die studenten die bezopen zijn en ik weet niet hoe vaak over de benen (want de treinen zijn soms idioot vol op vrijdag) moeten klimmen om naar de wc te komen? Waar laten die hun gele water

Misschien de mensen die dergelijke besluiten nemen met de route laten nemen zodat ze zo'n 5 a 6 uur niet naar de wc kunnen.

Ze doen alsof je voor de lol naar die vieze gore toiletten moet. Reken er maar op dat menig eerste klas cabine gevuld zal worden met uitwerpselen. Helemaal feest wanneer er iemand aan de schijt is
idd wanneer je moet dan moet je.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 7 juli 2008 @ 10:46:36 #35
15029 rickmans
Hasselmans
pi_59943118
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Beter opletten. De subsidies zijn eraf en er wordt verwacht dat de NS als een commercieel bedrijf werkt, inclusief winstprognoses en dat soort zaken. Dan krijg je dus dit soort cosmetische bezuinigingen: Het oogt leuk, maar levert op termijn nauwelijks wat op.
De staat is nog steeds 100% eigenaar van de NS, dus het is niet geprivatiseerd. Het wel of niet toekennen van subsidies zegt niets over het wel of niet geprivatiseerd zijn.
quote:
En trouwens: Was het niet de bedoeling dat meer mensen met de trein zouden gaan? Mogen die niet meer plassen onderweg? Als jij voor je werk van maastricht naar Zwolle moet, verwachten ze dan dat je al die tijd een knoop in je lul legt of zo?
De ambitie van de NS is een groei van 2,5% per jaar aan reizigers, die van de overheid is zelfs 5%. Persoonlijk vind ik het een rare zet. Want als je meer zitplaatsen in een trein stopt resulteert dat vaker in een lagere bezetting. De trein zou juist de competitie aan moeten gaan op service en niet service eruit slopen.
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 10:46:36 #36
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59943119
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:17 schreef Elfletterig het volgende:
En wat als je misselijk wordt en moet overgeven? Gewoon ergens in een hoekje doen?
Daar waren we al over uit, gewoon eerste klas
Some memories are best forgotten
Room 23
  maandag 7 juli 2008 @ 10:56:06 #37
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_59943297
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:44 schreef Demophon het volgende:

[..]

Moeten ze maar leren zindelijk te worden.

Mooi, dan zijn er minder ouders met kinderen in de trein. Heeft de rest van de trein niet zo'n last van al dat geblèr, stuk rustiger.
Mijn dochter is prima zindelijk, maar een treinreis van 2,5 uur kan ze het echt niet ophouden.. Menig volwassene heeft daar ook meer dan grote moeite mee.

En ouders met kinderen reizen over het algemeen op de tijden dat het rustig is in de trein.. En als ze al eens in de spits reizen, doen ze dat zeker niet voor hun lol.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_59943413
Veel interessanter is het afschaffen van eerste klas
pi_59943518
Volgens mij snappen sommige het niet het is gelukkig wel zo dat in de sneltreinen/intercity's gewoon wc's blijven.
Dus als je een lang reis heb dat kom je altijd wel langs een station met wc's of zit je in een trein met wc's
Alleen in de vernieuwde sprinters en nieuwe stoptreinen(SLT) zitten geen wc's meer en ook die nu rond rijden van de stoptreinen zijn een hoop wc's gesloten.

Maar blijft natuurlijk een slechte zaak dat er geen wc's meer zitten in de toekomst, in de stoptreinen en sprinters.
Maar blijkbaar vind NS dat te veel geld kosten
............................
pi_59943597
quote:
Op maandag 7 juli 2008 10:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nou, want in Engeland zijn de treinen TOP!
idd als het ergens een puinzooi qua spoorwegen is geweest de laatste jaren de dan is het wel in de UK
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_59943674
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:02 schreef katerwater het volgende:
Veel interessanter is het afschaffen van eerste klas
Klopt die is 9 van de 10x helemaal leeg dat ze die eens gaan verkleinen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 7 juli 2008 @ 11:15:26 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59943685
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:02 schreef katerwater het volgende:
Veel interessanter is het afschaffen van eerste klas
Hell no. Dan moet ik zeker bij al die studenten en zulks volk in de coupe gaan ziten
pi_59943687
Gelukkig bestaat de auto nog.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_59943707
Krankzinnig die privatisering (VVD) van Nutsbedrijven.
Sportieve inbreng
  maandag 7 juli 2008 @ 11:19:29 #45
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_59943776
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:02 schreef katerwater het volgende:
Veel interessanter is het afschaffen van eerste klas
Goed idee inderdaad.

Wat betreft de toiletten in de trein, daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, zeker in een stoptrein zijn die gewon zwaar overbodig. In de trein van Groningen naar Maastricht kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Dat de toiletten op stations verdwijnen is natuurlijk belachelijk, kunnen ze daarna weer zeuren over wildplassen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 7 juli 2008 @ 11:21:49 #46
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59943833
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:07 schreef sander89 het volgende:
Volgens mij snappen sommige het niet het is gelukkig wel zo dat in de sneltreinen/intercity's gewoon wc's blijven.
Dus als je een lang reis heb dat kom je altijd wel langs een station met wc's of zit je in een trein met wc's
Alleen in de vernieuwde sprinters en nieuwe stoptreinen(SLT) zitten geen wc's meer en ook die nu rond rijden van de stoptreinen zijn een hoop wc's gesloten.

Maar blijft natuurlijk een slechte zaak dat er geen wc's meer zitten in de toekomst, in de stoptreinen en sprinters.
Maar blijkbaar vind NS dat te veel geld kosten
Je kunt best met een stoptrein een flink traject moeten afleggen, b.v. Haren-Enschede Drienerlo. Dat is meer dan twee uur. Dan kun je natuurlijk in de 5 minuten die je hebt op Zwolle proberen naar de WC te gaan, maar als je niet de enige bent die dat heeft bedacht is het vast weinig succesvol.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 7 juli 2008 @ 11:22:31 #47
58560 Oksel
Gezellig.
pi_59943849
Waar moet ik nu dan coke snuiven?
  maandag 7 juli 2008 @ 11:27:08 #48
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59943945
uit je oksel
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59944018
Wel grappig dat ze in het bericht zeggen dat het op de sprinters die tussen Zoetermeer/Den Haag en Rotterdam Hofplein/Den Haag reden geen wc's zaten. Maar dat is ook maar een ritje van een half uur. Stel je voor dat je van Tilburg naar Amsterdam moet, dan zou het toch wel prettig zijn als je naar de wc kan. Wat zou je anders moeten doen? Uitstappen, een wc zoeken en dan de volgende trein pakken?
  maandag 7 juli 2008 @ 11:33:35 #50
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_59944087
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:23 schreef rickmans het volgende:

[..]

De NS is nog net zo een staatsbedrijf als dat het 20 jaar terug was hoor . Wat dat betreft is is er niets geprivatiseerd .
De NS is gedeeltelijk geprivatiseerd. Syntus is een particulier bedrijf en heeft inderdaad geen wc's in haar achterhoekse treinen, heel irritant
  maandag 7 juli 2008 @ 11:34:30 #51
117098 Hathor
Effe niet
pi_59944109
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:26 schreef Erasmo het volgende:
Achterlijk plan.

Kleine noot, de treinen van Syntus hebben inderdaad geen toiletten maar daar zit je maximaal een half uur in, langer is het traject gewoon niet
Je zal toevallig maar es net vreselijk moeten kleien, dan duurt dat anderhalfuur toch wel erg lang hoor.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 7 juli 2008 @ 11:36:34 #52
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59944145
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:33 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

De NS is gedeeltelijk geprivatiseerd. Syntus is een particulier bedrijf en heeft inderdaad geen wc's in haar achterhoekse treinen, heel irritant
Het scheelt dat maar korte lijntjes zijn, voor de rest steekt Syntus iig met kop en schouders boven de rest van de kleine treinbedrijven uit!
  maandag 7 juli 2008 @ 11:37:05 #53
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_59944158
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:26 schreef Erasmo het volgende:
Achterlijk plan.

Kleine noot, de treinen van Syntus hebben inderdaad geen toiletten maar daar zit je maximaal een half uur in, langer is het traject gewoon niet
Dat is niet waar, van Winterswijk naar Arnhem Centraal duurt 1 uur en 7 minuten
  maandag 7 juli 2008 @ 11:39:47 #54
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_59944202
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:36 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Het scheelt dat maar korte lijntjes zijn, voor de rest steekt Syntus iig met kop en schouders boven de rest van de kleine treinbedrijven uit!
Vind je dat? Syntus heeft in vergelijking met NS (tenminste op het traject Arnhem-Winterswijk) véél meer vertragingen. Eigenlijk kijk ik er van op als er een dag is zonder vertragingen. Maar het komt ook regelmatig voor dat er helemaal geen trein komt. Wat de andere kleine trein diensten betreft: daar kom ik niet zo vaak, dus ik zou het niet weten
pi_59944233
Of gewoon pissen voordat je weggaat.
pi_59944245
Maar het is natuurlijk wel een kutmaatregel. 4 zitplaatsen, waar hebben we het over?
  maandag 7 juli 2008 @ 11:44:34 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59944286
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:39 schreef rood_verzet het volgende:
Vind je dat? Syntus heeft in vergelijking met NS (tenminste op het traject Arnhem-Winterswijk) véél meer vertragingen. Eigenlijk kijk ik er van op als er een dag is zonder vertragingen. Maar het komt ook regelmatig voor dat er helemaal geen trein komt. Wat de andere kleine trein diensten betreft: daar kom ik niet zo vaak, dus ik zou het niet weten
NS heeft toch 50% van de aandelen van Syntus? Allemaal één pot nat!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59944289
Wat een achtelijk plan. Niet meer roken, niet meer naar de wc, prijzen van treinkaartjes die elk jaar stijgen en je krijgt er niks voor terug. Ja vertragingen en sein- en wisselstoringen. We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein .
pi_59944320
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:41 schreef Repeat het volgende:
Of gewoon pissen voordat je weggaat.
doe ik altijd, maar dat is soms niet voldoende
Ik heb 1 keer in de trein gezeten van Amsterdam naar Maastricht, waar geen enkele wc werkte. Echt geen enkele! Als ik 3 uur in de trein zit moet ik echt wel even mijn blaas legen hoor.
pi_59944408
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein .
Goed punt. Daarmee trek je ook mensen de trein in.
pi_59944429
Dan plas je toch gewoon in zo´n prullenbakje? De prullenbakken op het balkon hangen vaak op de ideale hoogte ervoor, wel oppassen dat de klep niet naar beneden valt.
  maandag 7 juli 2008 @ 11:51:31 #62
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59944433
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:39 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Vind je dat? Syntus heeft in vergelijking met NS (tenminste op het traject Arnhem-Winterswijk) véél meer vertragingen. Eigenlijk kijk ik er van op als er een dag is zonder vertragingen. Maar het komt ook regelmatig voor dat er helemaal geen trein komt. Wat de andere kleine trein diensten betreft: daar kom ik niet zo vaak, dus ik zou het niet weten
Ja, ik rij alleen maar op de trajecten Winterswijk-Zutphen en Oldenbzaal-Zutphen en de enige keer dat ik vertraging heb gehad is toen Prorail weer een fuckup had gemaakt.
pi_59944522
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:50 schreef Repeat het volgende:

[..]

Goed punt. Daarmee trek je ook mensen de trein in.
Dan nog wi-fi erbij (wat ooit een plan was, maar af is geschaft omdat het teveel zou kosten) en je kan echt werken in de trein. Oja en die mensen met die voedselkarretjes moeten terug!
  maandag 7 juli 2008 @ 12:00:06 #64
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59944612
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dan nog wi-fi erbij (wat ooit een plan was, maar af is geschaft omdat het teveel zou kosten) en je kan echt werken in de trein. Oja en die mensen met die voedselkarretjes moeten terug!
Gewoon een restauratiecoupe achter de intercitys hangen
pi_59944783
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein .
In de nieuwe dubbeldekker wel die rijden eind 2008 Alleen is dat alleen maar de 1ste klas en die trein kom je amper tegen natuurlijk.
............................
  maandag 7 juli 2008 @ 12:10:29 #66
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_59944869
Leuk voor mensen met suikerziekte die ong. 2uur in de trein zitten.
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_59944890
En een eerste klas kaartje is helemaal belachelijk duur, voor dat geld kan je bijna een auto huren en er zelf naartoe rijden.
  maandag 7 juli 2008 @ 12:13:03 #68
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59944935
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:11 schreef Sapstengel het volgende:
En een eerste klas kaartje is helemaal belachelijk duur, voor dat geld kan je bijna een auto huren en er zelf naartoe rijdengezellig in de file gaan staan.
pi_59944961
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:51 schreef Geqxon het volgende:
Dan plas je toch gewoon in zo´n prullenbakje? De prullenbakken op het balkon hangen vaak op de ideale hoogte ervoor, wel oppassen dat de klep niet naar beneden valt.
Daar zitten gaatjes aan de onderkant in. Dat heb ik wel eens ervaren toen ik moest kotsen in de trein, de brokjes blijven dan wel in de bak zitten.
pi_59945197
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:13 schreef Erasmo het volgende:

[..]
. Als ik ergens naartoe ga met meer dan 3 mensen gaan we standaard met de auto. Dagje Amsterdam bijvoorbeeld, stel je gaat met z'n vieren ben je ongeveer 60 euro kwijt aan treinkaartjes (met korting, anders ruim 90) . Voor dat bedrag kan je makkelijk naar Amsterdam rijden en dan zelfs ook nog in het centrum parkeren.
  maandag 7 juli 2008 @ 12:40:43 #71
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_59945581
Ik lach me kapot

Als ik in een trein zit en er is geen wc en ik moet zeiken, dan zeik ik voortaan gewoon dat raam lekker onder. Stelletje lutsers!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 7 juli 2008 @ 13:05:33 #72
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59946103
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:18 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Ik hang 'm altijd gewoon uit 't raampje. Ik zie het probleem dus niet zo.
Nieuwe treinen hebben geen ramen die open kunnen...
censuur :O
pi_59946164
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar zitten gaatjes aan de onderkant in. Dat heb ik wel eens ervaren toen ik moest kotsen in de trein, de brokjes blijven dan wel in de bak zitten.
Lastig als je aan de dunne zit!
  maandag 7 juli 2008 @ 13:12:04 #74
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_59946258
Zo leuk dat in een topic waarin geklaagd wordt dat er geen toiletten in de nieuwe STOP treinen komen, het vol staat met 'jamaar wat als ik nou van Tilburg naar Amsterdam moet?'. Echt stoptrein traject, goed gedaan jongens...Wat je wel gaat krijgen is natuurlijk dat iedere dronken stapper met teveel bierop in de koppelstukken gaan zeiken, en conducteurs die ze daarop aanspreken dan door de hele groep inelkaar worden getikt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Redactie Sport maandag 7 juli 2008 @ 13:26:50 #75
218273 crew  JayJay8
pi_59946592
Ben benieuwd hoe snel ze er weer op terugkomen...
pi_59946606
En dat doen ze om uit te sparen? Dit is veel handiger :

pi_59947527
Zou echt belachelijk zijn als dit doorgaat. Uitstappen omdat je naar de wc moet
  maandag 7 juli 2008 @ 14:10:11 #78
3767 Herald
Come get some
pi_59947671
Ik ga 6 dagen in de week met de trein, zit in 13 stoptreinen en 7 intercity's in de week. Ben er wekelijks 13 uur mee kwijt en de laatste keer dat ik in de trein naar het toilet ben gegaan is vorig jaar augustus en het toilet op het station zag mij in september 2006 voor het laatst als klant.
Maar die stoere FOK!kertjes hebben allemaal een zwak blaasje zodat ze elke treinrit naar dat stinkende hok moeten verkassen om een pipi te machen. En nu gaan ze dan allemaal ruig in een hoekje van de trein zeiken of schijten. Is dan dat voor of nadat je naar Kanaleneiland gaat om het tuig daar aan te pakken?

"als ik een inbreker tegenkom, dan zal niemand zijn lijk ooit vinden mwoehahaha oh nu moet ik even een zittend plasje plegen hoor, ben al zeker 10 minuten niet meer gegaan hihihihi"
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_59947822
Allemachtig, wat een ongenuanceerde draad is dit. Uit het artikel maak ik op dat het alleen om stoptreinen gaat, ofwel treinen die op de kortere trajecten rijden. En dat zijn dus treinen waar maar een zeer beperkt aantal mensen langer dan een aantal uur in zit (op de meeste trajecten kan je er denk ik nog niet eens een uur in zitten). In de sneltreinen/intercity's blijven gewoon toiletten aanwezig zoals onderstaande link bijvoorbeeld laat zien, dat betreft de presentatie van de nieuwe sneltreinen die NS heeft besteld en waarvan de eerste kort geleden is opgeleverd, er zit een prachtig toilet in.

http://www.mp-produktie.n(...)ier%20in%20Aken.html

En oja, kunnen die jochies die gelijk weer gaan zeiken over de privatisering van de NS gelijk even een trein gaan koppen? De NS is niet geprivatiseerd in de zin dat het zonder invloed van de overheid kan opereren, zo moet de NS aan een heel scala van wettelijke eisen voldoen die zeer diep ingrijpen in de bedrijfshuishouding. Verder is het natuurlijk alleen maar goed dat er toiletten uit gaan ten behoeve van zitruimte, dat drukt de kosten waardoor de prijs van het kaartje ook binnen de perken kan blijven. Het is gewoon niet te verantwoorden zo'n voorziening kosten wat kost in stand te houden, ook daar moet je een normale bedrijfseconomische afweging maken.

[ Bericht 29% gewijzigd door Bolkesteijn op 07-07-2008 14:21:54 ]
pi_59947971
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein .
Zie de link in de post hierboven.
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 14:27:03 #81
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59948034
Bolkesteijn is een NS Rukker
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_59948073
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als jij voor je werk van maastricht naar Zwolle moet, verwachten ze dan dat je al die tijd een knoop in je lul legt of zo?
Ja, josti. Op het traject Maastricht Zwolle neem je natuurlijk eerst de intercity/sneltrein naar Utrecht Centraal, om daar over te stappen op de intercity/sneltrein naar Zwolle. Zeer belangrijk in deze post is om de intercity/sneltrein te onderscheiden van de sprinter/stoptrein, het schrappen van de toiletten betreft namelijk alleen die treinen. Dus op het traject Woerden-Utrecht kun je heel even (15 minuten ) niet naar het toilet, menigeen zit nog langer in de streekbus.
pi_59948086
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:27 schreef Manu82 het volgende:
Bolkesteijn is een NS Rukker
Ja, ik zou best bij NS willen werken hoor. Lijkt mij een leuke werkgever.
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 14:30:56 #84
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59948127
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, ik zou best bij NS willen werken hoor. Lijkt mij een leuke werkgever.
Je bedoelt gewoon te zeggen dat het je een uitdaging lijkt. Ook mooi!
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_59948282
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
zoals onderstaande link bijvoorbeeld laat zien, dat betreft de presentatie van de nieuwe sneltreinen die NS heeft besteld en waarvan de eerste kort geleden is opgeleverd, er zit een prachtig toilet in.
Hoeveel toiletten zitten er nu in. Dat er 1 in zit zien we.

Vroeger had je per intercity rijtuig 1 wc. Een paar weken geleden heb ik in een dubbeldekkertrein richting denhaag vanuit tiburg kunnen staan. Dit was een korte dubbeldekker met maar 2 rijtuigen tussen de koppen in, en ik had het idee dat er alleen nog maar een toillet in de tussen rijtuigen aanwezig is.

Moeders met kinderen die in dordrecht maar overstapten en een trein later namen omdat de ene wc die nog wel bereikbaar was afgesloten was.
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 14:39:30 #86
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_59948309
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een achtelijk plan. Niet meer roken, niet meer naar de wc, prijzen van treinkaartjes die elk jaar stijgen en je krijgt er niks voor terug. Ja vertragingen en sein- en wisselstoringen. We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein .
Jawel hoor, megavieze treinen.

Wist je dat ..
  • de wc's en tafeltjes gewoon allemaal schoongemaakt worden met hetzelfde sopje en doekje?

  • dat er volgens het schoonmaakpersoneel geen tijd is om het water te vervangen?

    Praat maar eens met zo'n schoonmaakmeneer die met zijn emmertje en koud sopje de trein uitkomt..
  • pi_59948356
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 14:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Zie de link in de post hierboven.
    Wow, 1 stopcontact per 2 stoelen en alleen in de eerste klasse. Wat een technologische vooruitgang!
    pi_59948566
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 14:39 schreef Loedertje het volgende:

    [..]

    Jawel hoor, megavieze treinen.

    Wist je dat ..
  • de wc's en tafeltjes gewoon allemaal schoongemaakt worden met hetzelfde sopje en doekje?

  • dat er volgens het schoonmaakpersoneel geen tijd is om het water te vervangen?

    Praat maar eens met zo'n schoonmaakmeneer die met zijn emmertje en koud sopje de trein uitkomt..

  • Je had ook laatst die Samson van de PvdA die pleite voor gratis internet in de trein, terwijl het in de spits niet eens mogelijk is om je laptop open te klappen
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_59949038
    Prima, zeker als intercity's wel gewoon 'n toilet blijven behouden. Ik reis al vier jaar met de trein dagelijks, en nooit daar naar het toilet geweest Ik vind het overigens ook niet charmant, mensen die in de trein naar het toilet gaan. Die hebben vast ook van die dreadlocks of huidskleurige onderbroeken aan. Brrr..
    pi_59949060
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 14:52 schreef JohnDope het volgende:

    [..]


    Je had ook laatst die Samson van de PvdA die pleite voor gratis internet in de trein, terwijl het in de spits niet eens mogelijk is om je laptop open te klappen
    Maar je hebt tegenweurdig ook internet op je telefoon Dat wil nog wel lukken.
      maandag 7 juli 2008 @ 15:18:52 #91
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_59949118
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:15 schreef Taurus het volgende:
    Prima, zeker als intercity's wel gewoon 'n toilet blijven behouden. Ik reis al vier jaar met de trein dagelijks, en nooit daar naar het toilet geweest Ik vind het overigens ook niet charmant, mensen die in de trein naar het toilet gaan. Die hebben vast ook van die dreadlocks of huidskleurige onderbroeken aan. Brrr..
    Het gaat om de mogelijkheid.. sommige mensen moeten nu eenmaal vaker pissen dan andere.. lastig, maar waar
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
    pi_59949329
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:16 schreef Taurus het volgende:

    [..]

    Maar je hebt tegenweurdig ook internet op je telefoon Dat wil nog wel lukken.
    Alleen kan je daar niet op werken.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      maandag 7 juli 2008 @ 15:39:10 #93
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_59949506
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Allemachtig, wat een ongenuanceerde draad is dit. Uit het artikel maak ik op dat het alleen om stoptreinen gaat, ofwel treinen die op de kortere trajecten rijden. En dat zijn dus treinen waar maar een zeer beperkt aantal mensen langer dan een aantal uur in zit (op de meeste trajecten kan je er denk ik nog niet eens een uur in zitten). In de sneltreinen/intercity's blijven gewoon toiletten aanwezig zoals onderstaande link bijvoorbeeld laat zien, dat betreft de presentatie van de nieuwe sneltreinen die NS heeft besteld en waarvan de eerste kort geleden is opgeleverd, er zit een prachtig toilet in.
    Volgens mij zijn er genoeg stoptreinen die vrij lange trajecten afleggen, b.v. Groningen-Zwolle, Zwolle-Enschede, Amersfoort-Zwolle, als je dus via Zwolle op twee van zulke trajecten reist en met een bus aanreist of verder reist is het niet ondenkbaar dat je 2.5 uur onderweg bent.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_59949740
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:39 schreef Iblis het volgende:
    Volgens mij zijn er genoeg stoptreinen die vrij lange trajecten afleggen, b.v. Groningen-Zwolle, Zwolle-Enschede, Amersfoort-Zwolle, als je dus via Zwolle op twee van zulke trajecten reist en met een bus aanreist of verder reist is het niet ondenkbaar dat je 2.5 uur onderweg bent.
    Zullen we dan ook maar toiletten in de streekbussen gaan eisen? Het is niet ondenkbaar nee, maar om hoeveel reizigers gaat het? Voor de NS (en Syntus) kennelijk om zo weinig reizigers dat zij het niet meer nodig achten om in stoptreinen, ten behoeve van reizigersgerief, toiletten te bouwen. Hou ook in het achterhoofd dat het meestal niet echt logisch is om het hele stoptreintraject van begin tot eind af te reizen (afgezien van Zwolle - Enschede dan).
    pi_59949944
    Toiletten in streek bussen.

    En dan zeker een raampje en een stop-knop bij het toilet?
    pi_59950034
    "Buschauffeur, wil je bij de volgende halten stoppen? Ik moet alleen wel mijn reet nog even afvegen!"
    pi_59950123
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:58 schreef Geqxon het volgende:
    Toiletten in streek bussen.

    En dan zeker een raampje en een stop-knop bij het toilet?
    Tsja, er zijn kennelijk mensen die ieder half uur naar het toilet willen. Gek genoeg hoor je ze er alleen over bij de nationale pispaal, NS. Terwijl er toch zat mensen zijn die een half uur per dag (heen en terug dus een uur) in de streekbus zitten. Daar hoor je dan weer niemand over. Hypocriet gezeur dus en de NS moet daar niet aan toegeven.
    pi_59950202
    Te weinig gebruik van de toiletten? Ik maak het vaak genoeg mee dat ik moet wachten. Moet er soms constant een rij van 10 wachtenden staan voordat er "genoeg" gebruik van gemaakt wordt.

    Idioot plan.
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
      maandag 7 juli 2008 @ 16:11:15 #99
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_59950246
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Zullen we dan ook maar toiletten in de streekbussen gaan eisen? Het is niet ondenkbaar nee, maar om hoeveel reizigers gaat het? Voor de NS (en Syntus) kennelijk om zo weinig reizigers dat zij het niet meer nodig achten om in stoptreinen, ten behoeve van reizigersgerief, toiletten te bouwen. Hou ook in het achterhoofd dat het meestal niet echt logisch is om het hele stoptreintraject van begin tot eind af te reizen (afgezien van Zwolle - Enschede dan).
    Je hoeft niet het gehele traject, maar die trajecten zijn lang genoeg om sowieso vrij lang onderweg te zijn, als je b.v. in Putten opstapt en naar Wierden gaat. Procentueel zal het natuurlijk om een klein gedeelte van de reizigers gaan, maar voor hen is het irritant genoeg.

    In de auto kun je naar een tankstation en dan kun je verder rijden als je klaarbent, je verliest dan relatief weinig tijd; door op een station te gaan kun je je aansluiting missen en dan duurt je reis direct een stuk langer als het om een stoptrein gaat die met lage frequentie rijdt. (Dat is bij metro ook iets minder een probleem.)

    Dat bussen geen toilet hebben is waar, maar daar lijkt het me problematischer om zo’n voorziening in te bouwen (met name als er maar met 10 persoons busjes wordt gereden). Voor mensen die derhalve van het platteland afkomen en al eerst een flinke tijd reizen met de bus, en dan met de stoptrein verder moeten, lijkt me het niet onmogelijk dat ze lange tijd zonder toiletmogelijkheid moeten reizen. De NS (maar ook Syntus) zou er dus volgens mij goed aan doen om toch toiletten te hebben.

    Ik kan me voorstellen dat in de randstad zo'n toilet ideaal is voor zwartrijders (maar daar gaat toch de onvolprezen OV-chipkaart al een eind aan maken?), en ze ze daar liever kwijt dan rijk zijn, maar toch het blijft m.i. gewoon een basis voorziening die ik eigenlijk wel verwacht. Ook omdat b.v. de kleinere stations geen toilet hebben. Als iedereen één minuut voordat hij of zij de stoptrein in zou gaan zou kunnen plassen zou het misschien nog te verdedigen zijn, maar dat is niet het geval.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_59950475
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 16:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Tsja, er zijn kennelijk mensen die ieder half uur naar het toilet willen. Gek genoeg hoor je ze er alleen over bij de nationale pispaal, NS. Terwijl er toch zat mensen zijn die een half uur per dag (heen en terug dus een uur) in de streekbus zitten. Daar hoor je dan weer niemand over. Hypocriet gezeur dus en de NS moet daar niet aan toegeven.
    Ja, gek he. In de treinen zitten nou eenmaal wc's. Altijd al zo geweest. In stadsbussen hebben nog nooit wc's gezeten. Dus dat er dan gezeken (hehe) wordt als die dingen verdwijnen, vind ik niet geheel onlogisch.
      maandag 7 juli 2008 @ 19:08:50 #101
    132605 kawotski
    Il Dottore
    pi_59954204
    knijp me ff.. leven we echt in 2008? Kan iemand mij nog een verbetering van de laaste 5 jaar noemen, alles wordt duurder maar we krijgen er steeds minder voor terug..
    Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
    Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
    Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
    pi_59954290
    Op zich ben ik redelijk tevreden over de NS. Reis er elke dag mee naar tevredenheid. Natuurlijk wel een druk stuk qua treinen Amersfoort-Utrecht. Dus daar heb ik niet over te klagen. Maar WC's uit de trein halen voor 4 plekken is echt een slecht idee.Niet dat ik elke rit naar de WC ga maar 4 plekken gaat de drukte echt niet verhelpen en als je moet is het wel beter.
      maandag 7 juli 2008 @ 19:15:46 #103
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59954331
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 16:20 schreef Grunner het volgende:

    [..]

    Ja, gek he. In de treinen zitten nou eenmaal wc's. Altijd al zo geweest. In stadsbussen hebben nog nooit wc's gezeten. Dus dat er dan gezeken (hehe) wordt als die dingen verdwijnen, vind ik niet geheel onlogisch.
    Waar kun je langer in zitten, een stadsbus of een trein?
    pi_59959377
    quote:
    Baanwerkers ziek van ontlasting
    Geschreven door E.G.W
    zondag 09 september 2007

    door Harry van Gelder
    AMSTERDAM - Baanwerkers aan het spoor worden geregeld ziek van de massale hoeveelheid uitwerpselen die treinreizigers op het spoor deponeren.

    "Het is niet gezond om je werk tussen de poep en pies te doen", zeggen de baanwerkers. Het ongefilterd lozen van ontlasting heeft allerlei ziekten, zoals bijvoorbeeld hepatitis B en chronische bronchitis, tot gevolg. Ook heeft de poep op de rails al geregeld tot gevaarlijke situaties geleid. Zo zijn er al een aantal treinen in het noorden van het land door stootblokken gereden, omdat ze vanwege de uitwerpselen op de rails te ver doorgleden.

    Biotoilet
    De NS zegt bezig te zijn met een gesloten toiletsysteem omdat dat vanuit milieuoogpunt sinds kort wettelijk verplicht is. De spoorwegen waarschuwen echter dat het nog jaren kan gaan duren voor er biotoiletten in de treinen zitten. Volgens een woordvoerder is het een 'kostbare en tijdrovende operatie', doordat duizenden treinen moeten worden omgebouwd en er op de stations voorzieningen getroffen moeten worden om de toiletten leeg te kunnen halen.


    "Ik vind dat ongelooflijk. In iedere caravan zit tegenwoordig een chemisch toilet, waarom niet in de trein", zegt bestuurder Egon Groen van FNV Bondgenoten. Volgens hem waaien het gebruikte wc-papier en de uitwerpselen je op sommige emplacementen om de oren. "Zo kun je niet werken", zegt Groen.

    De baanwerkers hebben er schoon genoeg van. Het werk is zo smerig dat ze hun taken niet goed kunnen uitoefenen. De zaak is des te nijpender omdat ze onder een enorme druk staan van het reizigersbedrijf van de NS om hun werk snel en efficiënt te verrichten.

    Verwaarloosd
    De NS wil zo min mogelijk last hebben van vertragingen door het onderhoud aan de baan. Daarom wil de NS dat de veiligheidsnormen voor de baanwerkers worden opgerekt. De vakbond is daar fel op tegen. Er wordt momenteel extreem veel onderhoud aan het spoor verricht omdat het jaren is verwaarloosd. Mede vanwege de kosten heeft de NS de toiletten al uit de stoptreinen gehaald. Dit tot groot verdriet van de consumentenorganisaties. In de intercity zitten ze nog wel.


    (Bron de Telegraaf)
    http://www.veiligheid.vvmc.nl/veilig/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=9

    NS wil er geen geld in steken en kiest voor een verslechtering van de service.
    Article 1 Universal Declaration of Human Rights
    'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
    pi_59959533
    Net alsof die 4 mensen de trein niet instappen omdat er geen stoelen beschikbaar zijn...
    pi_59959652
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 22:28 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
    Net alsof die 4 mensen de trein niet instappen omdat er geen stoelen beschikbaar zijn...
    Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
      maandag 7 juli 2008 @ 22:41:22 #107
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_59959893
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
    Ja, het is echter spijtig dat ze een halve monopolist zijn op dit gebied, alhoewel ik me voor kan stellen dat een gedeelte van de reizigers nu (nog) liever met de auto reist. Veel treinreizigers hebben echter die keus niet.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_59961607
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
    Die toiletten worden nu al niet schoongemaakt, dus je gaat mij niet wijsmaken dat dit scheelt in de kosten. Verder een schande natuurlijk, dit is een basisvoorziening.
      maandag 7 juli 2008 @ 23:48:22 #109
    154605 Gijsbrecht2
    irreligieus
    pi_59961910
    Waar moet je nou poepen voortaan bij heftige aandrang in de trein???
    Ik ben darmpatient en moet soms spontaan schijten, omdat ik het niet kan ophouden.
    En zo zijn er nog een kleine miljoen Nederlanders met identieke maag en darmproblemen.
    Of krijgen we een emmertje van de NS.
    Sportieve inbreng
      Trouwste user 2022 dinsdag 8 juli 2008 @ 01:54:41 #110
    7889 tong80
    Spleenheup
    pi_59963753
    Mooi kut.

    Ik ga een paar keer per jaar naar Amsterdam. Gaat via Utrecht.

    Op het station is er te weinig tijd op te poepen of te pissen. Als je het toilet al kunt vinden.

    Zit dan 2 uur in de trein.

    Moet altijd wel een keer pissen.

    Niet meer roken in de trein, niet meer poepen, niet meer pissen.

    En ze willen mensen uit de trein halen en meer met het openbaar vervoer laten reizen

    Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
    pi_59963823
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 08:26 schreef Erasmo het volgende:
    Achterlijk plan.

    Kleine noot, de treinen van Syntus hebben inderdaad geen toiletten maar daar zit je maximaal een half uur in, langer is het traject gewoon niet
    Arnhem-Winterswijk is meer dan een uur, en die heeft werkelijk ALTIJD vertraging

    dan zit je er al gauw 1,5 tot 2 uur in
    pi_59963888
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 11:39 schreef rood_verzet het volgende:

    [..]

    Vind je dat? Syntus heeft in vergelijking met NS (tenminste op het traject Arnhem-Winterswijk) véél meer vertragingen. Eigenlijk kijk ik er van op als er een dag is zonder vertragingen. Maar het komt ook regelmatig voor dat er helemaal geen trein komt. Wat de andere kleine trein diensten betreft: daar kom ik niet zo vaak, dus ik zou het niet weten
    Daar kan de syntus overigens weinig aan doen. Het is 9 van de 10 keer een sein/overweg/wisselstoring. Allemaal door slecht onderhoud. Dat spoorlijntje ligt er sinds 1800-zoveel en sindsdien is er volgens mij weinig aan veranderd.
    pi_59965429
    Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
    pi_59966579
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 11:07 schreef sander89 het volgende:
    Volgens mij snappen sommige het niet het is gelukkig wel zo dat in de sneltreinen/intercity's gewoon wc's blijven.
    Dus als je een lang reis heb dat kom je altijd wel langs een station met wc's of zit je in een trein met wc's
    Alleen in de vernieuwde sprinters en nieuwe stoptreinen(SLT) zitten geen wc's meer en ook die nu rond rijden van de stoptreinen zijn een hoop wc's gesloten.

    Maar blijft natuurlijk een slechte zaak dat er geen wc's meer zitten in de toekomst, in de stoptreinen en sprinters.
    Maar blijkbaar vind NS dat te veel geld kosten
    Oh ja, dus dat je halverwege je reis uitstapt op een station, hopende dat ze daar wel de wc open hebben gelaten, en dan op de volgende trein wacht. Of dat de machinist even wacht met verder rijden tot je klaar bent.

    Klotestreek! Inderdaad: gewoon naar de eerste klas!
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 10:50:21 #115
    135486 Manu82
    How you doin'?
    pi_59966784
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 09:25 schreef Stansfield het volgende:
    Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
    Interesseert me geen fuck

    Vanaf nu in elke trein zeiken in de eerste klas
    Some memories are best forgotten
    Room 23
      dinsdag 8 juli 2008 @ 10:53:41 #116
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_59966850
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 09:25 schreef Stansfield het volgende:
    Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
    Er zijn genoeg stoptreintrajecten die meer dan een uur duren, zeker als je ook nog aankomt met de bus, of verder reist met de bus kan het gehele reistraject zonder toilet vrij lang worden. Het is niet alleen dat een enkel individueel ritje nu zo’n probleem is, maar er zijn genoeg mensen die van stoptrein in stoptrein overstappen, of van bus in stoptrein, waardoor ze telkens niet naar de WC kunnen.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 11:17:43 #117
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_59967290
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
    NS kijkt naar de benzineprijzen + enorme belasting daarop, en naar z'n eigen subsidie, en NS ziet dat de "concurrentie" steeds verder de nek wordt omgedraaid. NS komt er dus mee weg.
    censuur :O
      dinsdag 8 juli 2008 @ 11:19:50 #118
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_59967336
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 09:25 schreef Stansfield het volgende:
    Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
    Grappig hierbij is juist dat ze veel "stoptreinen" sinds de laatste nieuwe dienstregeling "intercity" noemen. Het boemeltje Leiden-Utrecht bijvoorbeeld (tevens het slechtste spoor van Nederland, je schud werkelijk alle kanten op) heet nu een intercity. Jaja Leiden Lammenschans en Alphen zijn intercitystations
    Binnenkort zullen ze alles wel stoptrein gaan noemen...
    censuur :O
    pi_59969573
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 11:17 schreef RemcoDelft het volgende:
    NS kijkt naar de benzineprijzen + enorme belasting daarop, en naar z'n eigen subsidie, en NS ziet dat de "concurrentie" steeds verder de nek wordt omgedraaid. NS komt er dus mee weg.
    Precies.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 20:54:01 #120
    219969 Ghazi
    Ille qui nos omnes servabit
    pi_59981457
    Die toiletten zijn sowieso niet te tolereren. Zelf heb ik een paar keer bijna moeten kotsen, terwijl ik het toilet naar binnen ging om te plassen. Wat een vreselijk vieze stinkende zwijnenstal is het toch altijd.

    Het gerucht gaat dat menig reiziger schimmel aan haar of zijn geslachtsdelen heeft opgelopen na het bezoeken van de treintoiletten. Dat is de reden waarom de NS ze weg wil doen. De stinkwc's zijn namelijk een aanslag op de volksgezondheid.
    What lies in the shadow of the statue?
      dinsdag 8 juli 2008 @ 21:27:37 #121
    29444 RemcoDelft
    4 8 15 16 23 42
    pi_59982191
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 20:54 schreef Ghazi het volgende:
    Die toiletten zijn sowieso niet te tolereren. Zelf heb ik een paar keer bijna moeten kotsen, terwijl ik het toilet naar binnen ging om te plassen. Wat een vreselijk vieze stinkende zwijnenstal is het toch altijd.

    Het gerucht gaat dat menig reiziger schimmel aan haar of zijn geslachtsdelen heeft opgelopen na het bezoeken van de treintoiletten. Dat is de reden waarom de NS ze weg wil doen. De stinkwc's zijn namelijk een aanslag op de volksgezondheid.
    Zoals ik eerder opmerkte: meerdere keren per dag schoonmaken is heel normaal bij zulke gebruikersaantallen per wc.
    censuur :O
    pi_59989085
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 20:54 schreef Ghazi het volgende:

    Het gerucht gaat dat menig reiziger schimmel aan haar of zijn geslachtsdelen heeft opgelopen na het bezoeken van de treintoiletten.
    Dan ben je wel vreemd bezig . Mijn geslachtsdelen komen nooit in aanraking met de wc, bij een man lijkt het me dat al helemaal onmogelijk
      † In Memoriam † woensdag 9 juli 2008 @ 09:29:10 #123
    13819 Loedertje
    Trotse GILF.
    pi_59989619
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 20:54 schreef Ghazi het volgende:
    Die toiletten zijn sowieso niet te tolereren. Zelf heb ik een paar keer bijna moeten kotsen, terwijl ik het toilet naar binnen ging om te plassen. Wat een vreselijk vieze stinkende zwijnenstal is het toch altijd.
    Nogmaals, áls men ze schoonmaakt dan gaat men nadien met hetzelfde doekje/sopje door de wagons heen om de tafeltjes *schoon* te maken, da's pas ranzig
      woensdag 9 juli 2008 @ 11:17:19 #124
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_59991272
    Dan zouden ze daar eens verandering in moeten brengen ipv de toiletten te schrappen.
    pi_59991726
    Te weinig gebruik van de toiletten? Ja, of dat nu met hygiëne te maken heeft om met de daadwerkelijke vraag, geen idee. Maar goed, wat doet het ertoe? Wat waren al die ontevreden mensen van plan dan, naar de concurrent? Ze hebben maar gewoon te gehoorzamen. Stelletje zeikerds!

    Minachtend,

    De NS
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
      woensdag 9 juli 2008 @ 12:02:49 #126
    138914 Slappy
    ambtenaar
    pi_59992228
    Voor straf moeten we trein onder pissen en poepen.
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')