abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2008 @ 15:18:52 #91
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_59949118
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:15 schreef Taurus het volgende:
Prima, zeker als intercity's wel gewoon 'n toilet blijven behouden. Ik reis al vier jaar met de trein dagelijks, en nooit daar naar het toilet geweest Ik vind het overigens ook niet charmant, mensen die in de trein naar het toilet gaan. Die hebben vast ook van die dreadlocks of huidskleurige onderbroeken aan. Brrr..
Het gaat om de mogelijkheid.. sommige mensen moeten nu eenmaal vaker pissen dan andere.. lastig, maar waar
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_59949329
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:16 schreef Taurus het volgende:

[..]

Maar je hebt tegenweurdig ook internet op je telefoon Dat wil nog wel lukken.
Alleen kan je daar niet op werken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 7 juli 2008 @ 15:39:10 #93
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59949506
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Allemachtig, wat een ongenuanceerde draad is dit. Uit het artikel maak ik op dat het alleen om stoptreinen gaat, ofwel treinen die op de kortere trajecten rijden. En dat zijn dus treinen waar maar een zeer beperkt aantal mensen langer dan een aantal uur in zit (op de meeste trajecten kan je er denk ik nog niet eens een uur in zitten). In de sneltreinen/intercity's blijven gewoon toiletten aanwezig zoals onderstaande link bijvoorbeeld laat zien, dat betreft de presentatie van de nieuwe sneltreinen die NS heeft besteld en waarvan de eerste kort geleden is opgeleverd, er zit een prachtig toilet in.
Volgens mij zijn er genoeg stoptreinen die vrij lange trajecten afleggen, b.v. Groningen-Zwolle, Zwolle-Enschede, Amersfoort-Zwolle, als je dus via Zwolle op twee van zulke trajecten reist en met een bus aanreist of verder reist is het niet ondenkbaar dat je 2.5 uur onderweg bent.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59949740
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:39 schreef Iblis het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg stoptreinen die vrij lange trajecten afleggen, b.v. Groningen-Zwolle, Zwolle-Enschede, Amersfoort-Zwolle, als je dus via Zwolle op twee van zulke trajecten reist en met een bus aanreist of verder reist is het niet ondenkbaar dat je 2.5 uur onderweg bent.
Zullen we dan ook maar toiletten in de streekbussen gaan eisen? Het is niet ondenkbaar nee, maar om hoeveel reizigers gaat het? Voor de NS (en Syntus) kennelijk om zo weinig reizigers dat zij het niet meer nodig achten om in stoptreinen, ten behoeve van reizigersgerief, toiletten te bouwen. Hou ook in het achterhoofd dat het meestal niet echt logisch is om het hele stoptreintraject van begin tot eind af te reizen (afgezien van Zwolle - Enschede dan).
pi_59949944
Toiletten in streek bussen.

En dan zeker een raampje en een stop-knop bij het toilet?
pi_59950034
"Buschauffeur, wil je bij de volgende halten stoppen? Ik moet alleen wel mijn reet nog even afvegen!"
pi_59950123
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:58 schreef Geqxon het volgende:
Toiletten in streek bussen.

En dan zeker een raampje en een stop-knop bij het toilet?
Tsja, er zijn kennelijk mensen die ieder half uur naar het toilet willen. Gek genoeg hoor je ze er alleen over bij de nationale pispaal, NS. Terwijl er toch zat mensen zijn die een half uur per dag (heen en terug dus een uur) in de streekbus zitten. Daar hoor je dan weer niemand over. Hypocriet gezeur dus en de NS moet daar niet aan toegeven.
pi_59950202
Te weinig gebruik van de toiletten? Ik maak het vaak genoeg mee dat ik moet wachten. Moet er soms constant een rij van 10 wachtenden staan voordat er "genoeg" gebruik van gemaakt wordt.

Idioot plan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 7 juli 2008 @ 16:11:15 #99
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59950246
quote:
Op maandag 7 juli 2008 15:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zullen we dan ook maar toiletten in de streekbussen gaan eisen? Het is niet ondenkbaar nee, maar om hoeveel reizigers gaat het? Voor de NS (en Syntus) kennelijk om zo weinig reizigers dat zij het niet meer nodig achten om in stoptreinen, ten behoeve van reizigersgerief, toiletten te bouwen. Hou ook in het achterhoofd dat het meestal niet echt logisch is om het hele stoptreintraject van begin tot eind af te reizen (afgezien van Zwolle - Enschede dan).
Je hoeft niet het gehele traject, maar die trajecten zijn lang genoeg om sowieso vrij lang onderweg te zijn, als je b.v. in Putten opstapt en naar Wierden gaat. Procentueel zal het natuurlijk om een klein gedeelte van de reizigers gaan, maar voor hen is het irritant genoeg.

In de auto kun je naar een tankstation en dan kun je verder rijden als je klaarbent, je verliest dan relatief weinig tijd; door op een station te gaan kun je je aansluiting missen en dan duurt je reis direct een stuk langer als het om een stoptrein gaat die met lage frequentie rijdt. (Dat is bij metro ook iets minder een probleem.)

Dat bussen geen toilet hebben is waar, maar daar lijkt het me problematischer om zo’n voorziening in te bouwen (met name als er maar met 10 persoons busjes wordt gereden). Voor mensen die derhalve van het platteland afkomen en al eerst een flinke tijd reizen met de bus, en dan met de stoptrein verder moeten, lijkt me het niet onmogelijk dat ze lange tijd zonder toiletmogelijkheid moeten reizen. De NS (maar ook Syntus) zou er dus volgens mij goed aan doen om toch toiletten te hebben.

Ik kan me voorstellen dat in de randstad zo'n toilet ideaal is voor zwartrijders (maar daar gaat toch de onvolprezen OV-chipkaart al een eind aan maken?), en ze ze daar liever kwijt dan rijk zijn, maar toch het blijft m.i. gewoon een basis voorziening die ik eigenlijk wel verwacht. Ook omdat b.v. de kleinere stations geen toilet hebben. Als iedereen één minuut voordat hij of zij de stoptrein in zou gaan zou kunnen plassen zou het misschien nog te verdedigen zijn, maar dat is niet het geval.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59950475
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tsja, er zijn kennelijk mensen die ieder half uur naar het toilet willen. Gek genoeg hoor je ze er alleen over bij de nationale pispaal, NS. Terwijl er toch zat mensen zijn die een half uur per dag (heen en terug dus een uur) in de streekbus zitten. Daar hoor je dan weer niemand over. Hypocriet gezeur dus en de NS moet daar niet aan toegeven.
Ja, gek he. In de treinen zitten nou eenmaal wc's. Altijd al zo geweest. In stadsbussen hebben nog nooit wc's gezeten. Dus dat er dan gezeken (hehe) wordt als die dingen verdwijnen, vind ik niet geheel onlogisch.
  maandag 7 juli 2008 @ 19:08:50 #101
132605 kawotski
Il Dottore
pi_59954204
knijp me ff.. leven we echt in 2008? Kan iemand mij nog een verbetering van de laaste 5 jaar noemen, alles wordt duurder maar we krijgen er steeds minder voor terug..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_59954290
Op zich ben ik redelijk tevreden over de NS. Reis er elke dag mee naar tevredenheid. Natuurlijk wel een druk stuk qua treinen Amersfoort-Utrecht. Dus daar heb ik niet over te klagen. Maar WC's uit de trein halen voor 4 plekken is echt een slecht idee.Niet dat ik elke rit naar de WC ga maar 4 plekken gaat de drukte echt niet verhelpen en als je moet is het wel beter.
  maandag 7 juli 2008 @ 19:15:46 #103
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59954331
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:20 schreef Grunner het volgende:

[..]

Ja, gek he. In de treinen zitten nou eenmaal wc's. Altijd al zo geweest. In stadsbussen hebben nog nooit wc's gezeten. Dus dat er dan gezeken (hehe) wordt als die dingen verdwijnen, vind ik niet geheel onlogisch.
Waar kun je langer in zitten, een stadsbus of een trein?
pi_59959377
quote:
Baanwerkers ziek van ontlasting
Geschreven door E.G.W
zondag 09 september 2007

door Harry van Gelder
AMSTERDAM - Baanwerkers aan het spoor worden geregeld ziek van de massale hoeveelheid uitwerpselen die treinreizigers op het spoor deponeren.

"Het is niet gezond om je werk tussen de poep en pies te doen", zeggen de baanwerkers. Het ongefilterd lozen van ontlasting heeft allerlei ziekten, zoals bijvoorbeeld hepatitis B en chronische bronchitis, tot gevolg. Ook heeft de poep op de rails al geregeld tot gevaarlijke situaties geleid. Zo zijn er al een aantal treinen in het noorden van het land door stootblokken gereden, omdat ze vanwege de uitwerpselen op de rails te ver doorgleden.

Biotoilet
De NS zegt bezig te zijn met een gesloten toiletsysteem omdat dat vanuit milieuoogpunt sinds kort wettelijk verplicht is. De spoorwegen waarschuwen echter dat het nog jaren kan gaan duren voor er biotoiletten in de treinen zitten. Volgens een woordvoerder is het een 'kostbare en tijdrovende operatie', doordat duizenden treinen moeten worden omgebouwd en er op de stations voorzieningen getroffen moeten worden om de toiletten leeg te kunnen halen.


"Ik vind dat ongelooflijk. In iedere caravan zit tegenwoordig een chemisch toilet, waarom niet in de trein", zegt bestuurder Egon Groen van FNV Bondgenoten. Volgens hem waaien het gebruikte wc-papier en de uitwerpselen je op sommige emplacementen om de oren. "Zo kun je niet werken", zegt Groen.

De baanwerkers hebben er schoon genoeg van. Het werk is zo smerig dat ze hun taken niet goed kunnen uitoefenen. De zaak is des te nijpender omdat ze onder een enorme druk staan van het reizigersbedrijf van de NS om hun werk snel en efficiënt te verrichten.

Verwaarloosd
De NS wil zo min mogelijk last hebben van vertragingen door het onderhoud aan de baan. Daarom wil de NS dat de veiligheidsnormen voor de baanwerkers worden opgerekt. De vakbond is daar fel op tegen. Er wordt momenteel extreem veel onderhoud aan het spoor verricht omdat het jaren is verwaarloosd. Mede vanwege de kosten heeft de NS de toiletten al uit de stoptreinen gehaald. Dit tot groot verdriet van de consumentenorganisaties. In de intercity zitten ze nog wel.


(Bron de Telegraaf)
http://www.veiligheid.vvmc.nl/veilig/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=9

NS wil er geen geld in steken en kiest voor een verslechtering van de service.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_59959533
Net alsof die 4 mensen de trein niet instappen omdat er geen stoelen beschikbaar zijn...
pi_59959652
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:28 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Net alsof die 4 mensen de trein niet instappen omdat er geen stoelen beschikbaar zijn...
Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:41:22 #107
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59959893
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
Ja, het is echter spijtig dat ze een halve monopolist zijn op dit gebied, alhoewel ik me voor kan stellen dat een gedeelte van de reizigers nu (nog) liever met de auto reist. Veel treinreizigers hebben echter die keus niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_59961607
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
Die toiletten worden nu al niet schoongemaakt, dus je gaat mij niet wijsmaken dat dit scheelt in de kosten. Verder een schande natuurlijk, dit is een basisvoorziening.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:48:22 #109
154605 Gijsbrecht2
irreligieus
pi_59961910
Waar moet je nou poepen voortaan bij heftige aandrang in de trein???
Ik ben darmpatient en moet soms spontaan schijten, omdat ik het niet kan ophouden.
En zo zijn er nog een kleine miljoen Nederlanders met identieke maag en darmproblemen.
Of krijgen we een emmertje van de NS.
Sportieve inbreng
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 juli 2008 @ 01:54:41 #110
7889 tong80
Spleenheup
pi_59963753
Mooi kut.

Ik ga een paar keer per jaar naar Amsterdam. Gaat via Utrecht.

Op het station is er te weinig tijd op te poepen of te pissen. Als je het toilet al kunt vinden.

Zit dan 2 uur in de trein.

Moet altijd wel een keer pissen.

Niet meer roken in de trein, niet meer poepen, niet meer pissen.

En ze willen mensen uit de trein halen en meer met het openbaar vervoer laten reizen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_59963823
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:26 schreef Erasmo het volgende:
Achterlijk plan.

Kleine noot, de treinen van Syntus hebben inderdaad geen toiletten maar daar zit je maximaal een half uur in, langer is het traject gewoon niet
Arnhem-Winterswijk is meer dan een uur, en die heeft werkelijk ALTIJD vertraging

dan zit je er al gauw 1,5 tot 2 uur in
pi_59963888
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:39 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Vind je dat? Syntus heeft in vergelijking met NS (tenminste op het traject Arnhem-Winterswijk) véél meer vertragingen. Eigenlijk kijk ik er van op als er een dag is zonder vertragingen. Maar het komt ook regelmatig voor dat er helemaal geen trein komt. Wat de andere kleine trein diensten betreft: daar kom ik niet zo vaak, dus ik zou het niet weten
Daar kan de syntus overigens weinig aan doen. Het is 9 van de 10 keer een sein/overweg/wisselstoring. Allemaal door slecht onderhoud. Dat spoorlijntje ligt er sinds 1800-zoveel en sindsdien is er volgens mij weinig aan veranderd.
pi_59965429
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
pi_59966579
quote:
Op maandag 7 juli 2008 11:07 schreef sander89 het volgende:
Volgens mij snappen sommige het niet het is gelukkig wel zo dat in de sneltreinen/intercity's gewoon wc's blijven.
Dus als je een lang reis heb dat kom je altijd wel langs een station met wc's of zit je in een trein met wc's
Alleen in de vernieuwde sprinters en nieuwe stoptreinen(SLT) zitten geen wc's meer en ook die nu rond rijden van de stoptreinen zijn een hoop wc's gesloten.

Maar blijft natuurlijk een slechte zaak dat er geen wc's meer zitten in de toekomst, in de stoptreinen en sprinters.
Maar blijkbaar vind NS dat te veel geld kosten
Oh ja, dus dat je halverwege je reis uitstapt op een station, hopende dat ze daar wel de wc open hebben gelaten, en dan op de volgende trein wacht. Of dat de machinist even wacht met verder rijden tot je klaar bent.

Klotestreek! Inderdaad: gewoon naar de eerste klas!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  † In Memoriam † dinsdag 8 juli 2008 @ 10:50:21 #115
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59966784
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:25 schreef Stansfield het volgende:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
Interesseert me geen fuck

Vanaf nu in elke trein zeiken in de eerste klas
Some memories are best forgotten
Room 23
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:53:41 #116
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59966850
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:25 schreef Stansfield het volgende:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
Er zijn genoeg stoptreintrajecten die meer dan een uur duren, zeker als je ook nog aankomt met de bus, of verder reist met de bus kan het gehele reistraject zonder toilet vrij lang worden. Het is niet alleen dat een enkel individueel ritje nu zo’n probleem is, maar er zijn genoeg mensen die van stoptrein in stoptrein overstappen, of van bus in stoptrein, waardoor ze telkens niet naar de WC kunnen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:17:43 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59967290
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
NS kijkt naar de benzineprijzen + enorme belasting daarop, en naar z'n eigen subsidie, en NS ziet dat de "concurrentie" steeds verder de nek wordt omgedraaid. NS komt er dus mee weg.
censuur :O
  dinsdag 8 juli 2008 @ 11:19:50 #118
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_59967336
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:25 schreef Stansfield het volgende:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
Grappig hierbij is juist dat ze veel "stoptreinen" sinds de laatste nieuwe dienstregeling "intercity" noemen. Het boemeltje Leiden-Utrecht bijvoorbeeld (tevens het slechtste spoor van Nederland, je schud werkelijk alle kanten op) heet nu een intercity. Jaja Leiden Lammenschans en Alphen zijn intercitystations
Binnenkort zullen ze alles wel stoptrein gaan noemen...
censuur :O
pi_59969573
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 11:17 schreef RemcoDelft het volgende:
NS kijkt naar de benzineprijzen + enorme belasting daarop, en naar z'n eigen subsidie, en NS ziet dat de "concurrentie" steeds verder de nek wordt omgedraaid. NS komt er dus mee weg.
Precies.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:54:01 #120
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_59981457
Die toiletten zijn sowieso niet te tolereren. Zelf heb ik een paar keer bijna moeten kotsen, terwijl ik het toilet naar binnen ging om te plassen. Wat een vreselijk vieze stinkende zwijnenstal is het toch altijd.

Het gerucht gaat dat menig reiziger schimmel aan haar of zijn geslachtsdelen heeft opgelopen na het bezoeken van de treintoiletten. Dat is de reden waarom de NS ze weg wil doen. De stinkwc's zijn namelijk een aanslag op de volksgezondheid.
What lies in the shadow of the statue?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')