Zie de link in de post hierboven.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein.
Ja, josti. Op het traject Maastricht Zwolle neem je natuurlijk eerst de intercity/sneltrein naar Utrecht Centraal, om daar over te stappen op de intercity/sneltrein naar Zwolle. Zeer belangrijk in deze post is om de intercity/sneltrein te onderscheiden van de sprinter/stoptrein, het schrappen van de toiletten betreft namelijk alleen die treinen. Dus op het traject Woerden-Utrecht kun je heel even (15 minutenquote:Op maandag 7 juli 2008 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als jij voor je werk van maastricht naar Zwolle moet, verwachten ze dan dat je al die tijd een knoop in je lul legt of zo?
Je bedoelt gewoon te zeggen dat het je een uitdaging lijkt. Ook mooi!quote:Op maandag 7 juli 2008 14:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, ik zou best bij NS willen werken hoor. Lijkt mij een leuke werkgever.
Hoeveel toiletten zitten er nu in. Dat er 1 in zit zien we.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
zoals onderstaande link bijvoorbeeld laat zien, dat betreft de presentatie van de nieuwe sneltreinen die NS heeft besteld en waarvan de eerste kort geleden is opgeleverd, er zit een prachtig toilet in.
quote:Op maandag 7 juli 2008 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een achtelijk plan. Niet meer roken, niet meer naar de wc, prijzen van treinkaartjes die elk jaar stijgen en je krijgt er niks voor terug. Ja vertragingen en sein- en wisselstoringen. We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein.
Wow, 1 stopcontact per 2 stoelen en alleen in de eerste klasse. Wat een technologische vooruitgang!quote:
quote:Op maandag 7 juli 2008 14:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]Jawel hoor, megavieze treinen.
Wist je dat ..de wc's en tafeltjes gewoon allemaal schoongemaakt worden met hetzelfde sopje en doekje? dat er volgens het schoonmaakpersoneel geen tijd is om het water te vervangen?
Praat maar eens met zo'n schoonmaakmeneer die met zijn emmertje en koud sopje de trein uitkomt..
Maar je hebt tegenweurdig ook internet op je telefoonquote:Op maandag 7 juli 2008 14:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je had ook laatst die Samson van de PvdA die pleite voor gratis internet in de trein, terwijl het in de spits niet eens mogelijk is om je laptop open te klappen
Het gaat om de mogelijkheid.. sommige mensen moeten nu eenmaal vaker pissen dan andere.. lastig, maar waarquote:Op maandag 7 juli 2008 15:15 schreef Taurus het volgende:
Prima, zeker als intercity's wel gewoon 'n toilet blijven behouden. Ik reis al vier jaar met de trein dagelijks, en nooit daar naar het toilet geweestIk vind het overigens ook niet charmant, mensen die in de trein naar het toilet gaan. Die hebben vast ook van die dreadlocks of huidskleurige onderbroeken aan. Brrr..
Alleen kan je daar niet op werken.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:16 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar je hebt tegenweurdig ook internet op je telefoonDat wil nog wel lukken.
Volgens mij zijn er genoeg stoptreinen die vrij lange trajecten afleggen, b.v. Groningen-Zwolle, Zwolle-Enschede, Amersfoort-Zwolle, als je dus via Zwolle op twee van zulke trajecten reist en met een bus aanreist of verder reist is het niet ondenkbaar dat je 2.5 uur onderweg bent.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Allemachtig, wat een ongenuanceerde draad is dit. Uit het artikel maak ik op dat het alleen om stoptreinen gaat, ofwel treinen die op de kortere trajecten rijden. En dat zijn dus treinen waar maar een zeer beperkt aantal mensen langer dan een aantal uur in zit (op de meeste trajecten kan je er denk ik nog niet eens een uur in zitten). In de sneltreinen/intercity's blijven gewoon toiletten aanwezig zoals onderstaande link bijvoorbeeld laat zien, dat betreft de presentatie van de nieuwe sneltreinen die NS heeft besteld en waarvan de eerste kort geleden is opgeleverd, er zit een prachtig toilet in.
Zullen we dan ook maar toiletten in de streekbussen gaan eisen?quote:Op maandag 7 juli 2008 15:39 schreef Iblis het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg stoptreinen die vrij lange trajecten afleggen, b.v. Groningen-Zwolle, Zwolle-Enschede, Amersfoort-Zwolle, als je dus via Zwolle op twee van zulke trajecten reist en met een bus aanreist of verder reist is het niet ondenkbaar dat je 2.5 uur onderweg bent.
Tsja, er zijn kennelijk mensen die ieder half uur naar het toilet willen.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:58 schreef Geqxon het volgende:
Toiletten in streek bussen.
En dan zeker een raampje en een stop-knop bij het toilet?
Je hoeft niet het gehele traject, maar die trajecten zijn lang genoeg om sowieso vrij lang onderweg te zijn, als je b.v. in Putten opstapt en naar Wierden gaat. Procentueel zal het natuurlijk om een klein gedeelte van de reizigers gaan, maar voor hen is het irritant genoeg.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zullen we dan ook maar toiletten in de streekbussen gaan eisen?Het is niet ondenkbaar nee, maar om hoeveel reizigers gaat het? Voor de NS (en Syntus) kennelijk om zo weinig reizigers dat zij het niet meer nodig achten om in stoptreinen, ten behoeve van reizigersgerief, toiletten te bouwen. Hou ook in het achterhoofd dat het meestal niet echt logisch is om het hele stoptreintraject van begin tot eind af te reizen (afgezien van Zwolle - Enschede dan).
Ja, gek he. In de treinen zitten nou eenmaal wc's. Altijd al zo geweest. In stadsbussen hebben nog nooit wc's gezeten. Dus dat er dan gezeken (hehe) wordt als die dingen verdwijnen, vind ik niet geheel onlogisch.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, er zijn kennelijk mensen die ieder half uur naar het toilet willen.Gek genoeg hoor je ze er alleen over bij de nationale pispaal, NS. Terwijl er toch zat mensen zijn die een half uur per dag (heen en terug dus een uur) in de streekbus zitten. Daar hoor je dan weer niemand over. Hypocriet gezeur dus en de NS moet daar niet aan toegeven.
Waar kun je langer in zitten, een stadsbus of een trein?quote:Op maandag 7 juli 2008 16:20 schreef Grunner het volgende:
[..]
Ja, gek he. In de treinen zitten nou eenmaal wc's. Altijd al zo geweest. In stadsbussen hebben nog nooit wc's gezeten. Dus dat er dan gezeken (hehe) wordt als die dingen verdwijnen, vind ik niet geheel onlogisch.
http://www.veiligheid.vvmc.nl/veilig/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=9quote:Baanwerkers ziek van ontlasting
Geschreven door E.G.W
zondag 09 september 2007
door Harry van Gelder
AMSTERDAM - Baanwerkers aan het spoor worden geregeld ziek van de massale hoeveelheid uitwerpselen die treinreizigers op het spoor deponeren.
"Het is niet gezond om je werk tussen de poep en pies te doen", zeggen de baanwerkers. Het ongefilterd lozen van ontlasting heeft allerlei ziekten, zoals bijvoorbeeld hepatitis B en chronische bronchitis, tot gevolg. Ook heeft de poep op de rails al geregeld tot gevaarlijke situaties geleid. Zo zijn er al een aantal treinen in het noorden van het land door stootblokken gereden, omdat ze vanwege de uitwerpselen op de rails te ver doorgleden.
Biotoilet
De NS zegt bezig te zijn met een gesloten toiletsysteem omdat dat vanuit milieuoogpunt sinds kort wettelijk verplicht is. De spoorwegen waarschuwen echter dat het nog jaren kan gaan duren voor er biotoiletten in de treinen zitten. Volgens een woordvoerder is het een 'kostbare en tijdrovende operatie', doordat duizenden treinen moeten worden omgebouwd en er op de stations voorzieningen getroffen moeten worden om de toiletten leeg te kunnen halen.
"Ik vind dat ongelooflijk. In iedere caravan zit tegenwoordig een chemisch toilet, waarom niet in de trein", zegt bestuurder Egon Groen van FNV Bondgenoten. Volgens hem waaien het gebruikte wc-papier en de uitwerpselen je op sommige emplacementen om de oren. "Zo kun je niet werken", zegt Groen.
De baanwerkers hebben er schoon genoeg van. Het werk is zo smerig dat ze hun taken niet goed kunnen uitoefenen. De zaak is des te nijpender omdat ze onder een enorme druk staan van het reizigersbedrijf van de NS om hun werk snel en efficiënt te verrichten.
Verwaarloosd
De NS wil zo min mogelijk last hebben van vertragingen door het onderhoud aan de baan. Daarom wil de NS dat de veiligheidsnormen voor de baanwerkers worden opgerekt. De vakbond is daar fel op tegen. Er wordt momenteel extreem veel onderhoud aan het spoor verricht omdat het jaren is verwaarloosd. Mede vanwege de kosten heeft de NS de toiletten al uit de stoptreinen gehaald. Dit tot groot verdriet van de consumentenorganisaties. In de intercity zitten ze nog wel.
(Bron de Telegraaf)
Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:28 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Net alsof die 4 mensen de trein niet instappen omdat er geen stoelen beschikbaar zijn...
Ja, het is echter spijtig dat ze een halve monopolist zijn op dit gebied, alhoewel ik me voor kan stellen dat een gedeelte van de reizigers nu (nog) liever met de auto reist. Veel treinreizigers hebben echter die keus niet.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
quote:Op maandag 7 juli 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
Arnhem-Winterswijk is meer dan een uur, en die heeft werkelijk ALTIJD vertragingquote:Op maandag 7 juli 2008 08:26 schreef Erasmo het volgende:
Achterlijk plan.
Kleine noot, de treinen van Syntus hebben inderdaad geen toiletten maar daar zit je maximaal een half uur in, langer is het traject gewoon niet
Daar kan de syntus overigens weinig aan doen. Het is 9 van de 10 keer een sein/overweg/wisselstoring. Allemaal door slecht onderhoud. Dat spoorlijntje ligt er sinds 1800-zoveel en sindsdien is er volgens mij weinig aan veranderd.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:39 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Vind je dat? Syntus heeft in vergelijking met NS (tenminste op het traject Arnhem-Winterswijk) véél meer vertragingen. Eigenlijk kijk ik er van op als er een dag is zonder vertragingen. Maar het komt ook regelmatig voor dat er helemaal geen trein komt. Wat de andere kleine trein diensten betreft: daar kom ik niet zo vaak, dus ik zou het niet weten
Oh ja, dus dat je halverwege je reis uitstapt op een station, hopende dat ze daar wel de wc open hebben gelaten, en dan op de volgende trein wacht. Of dat de machinist even wacht met verder rijden tot je klaar bent.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:07 schreef sander89 het volgende:
Volgens mij snappen sommige het niet het is gelukkig wel zo dat in de sneltreinen/intercity's gewoon wc's blijven.
Dus als je een lang reis heb dat kom je altijd wel langs een station met wc's of zit je in een trein met wc's
Alleen in de vernieuwde sprinters en nieuwe stoptreinen(SLT) zitten geen wc's meer en ook die nu rond rijden van de stoptreinen zijn een hoop wc's gesloten.
Maar blijft natuurlijk een slechte zaak dat er geen wc's meer zitten in de toekomst, in de stoptreinen en sprinters.
Maar blijkbaar vind NS dat te veel geld kosten
Interesseert me geen fuckquote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:25 schreef Stansfield het volgende:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
Er zijn genoeg stoptreintrajecten die meer dan een uur duren, zeker als je ook nog aankomt met de bus, of verder reist met de bus kan het gehele reistraject zonder toilet vrij lang worden. Het is niet alleen dat een enkel individueel ritje nu zo’n probleem is, maar er zijn genoeg mensen die van stoptrein in stoptrein overstappen, of van bus in stoptrein, waardoor ze telkens niet naar de WC kunnen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:25 schreef Stansfield het volgende:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
NS kijkt naar de benzineprijzen + enorme belasting daarop, en naar z'n eigen subsidie, en NS ziet dat de "concurrentie" steeds verder de nek wordt omgedraaid. NS komt er dus mee weg.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het scheelt natuurlijk ook in de schoonmaakkosten en het onderhoud. Ik ga er vanuit dat NS er aan heeft gerekend en dat het de verslechtering van de service waard vindt.
Grappig hierbij is juist dat ze veel "stoptreinen" sinds de laatste nieuwe dienstregeling "intercity" noemen. Het boemeltje Leiden-Utrecht bijvoorbeeld (tevens het slechtste spoor van Nederland, je schud werkelijk alle kanten op) heet nu een intercity. Jaja Leiden Lammenschans en Alphen zijn intercitystationsquote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:25 schreef Stansfield het volgende:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het alleen gaat om stoptreinen dus het is weer een storm in een glas water.
Precies.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:17 schreef RemcoDelft het volgende:
NS kijkt naar de benzineprijzen + enorme belasting daarop, en naar z'n eigen subsidie, en NS ziet dat de "concurrentie" steeds verder de nek wordt omgedraaid. NS komt er dus mee weg.
Zoals ik eerder opmerkte: meerdere keren per dag schoonmaken is heel normaal bij zulke gebruikersaantallen per wc.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:54 schreef Ghazi het volgende:
Die toiletten zijn sowieso niet te tolereren. Zelf heb ik een paar keer bijna moeten kotsen, terwijl ik het toilet naar binnen ging om te plassen. Wat een vreselijk vieze stinkende zwijnenstal is het toch altijd.
Het gerucht gaat dat menig reiziger schimmel aan haar of zijn geslachtsdelen heeft opgelopen na het bezoeken van de treintoiletten. Dat is de reden waarom de NS ze weg wil doen. De stinkwc's zijn namelijk een aanslag op de volksgezondheid.
Dan ben je wel vreemd bezigquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:54 schreef Ghazi het volgende:
Het gerucht gaat dat menig reiziger schimmel aan haar of zijn geslachtsdelen heeft opgelopen na het bezoeken van de treintoiletten.
Nogmaals, áls men ze schoonmaakt dan gaat men nadien met hetzelfde doekje/sopje door de wagons heen om de tafeltjes *schoon* te maken, da's pas ranzigquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:54 schreef Ghazi het volgende:
Die toiletten zijn sowieso niet te tolereren. Zelf heb ik een paar keer bijna moeten kotsen, terwijl ik het toilet naar binnen ging om te plassen. Wat een vreselijk vieze stinkende zwijnenstal is het toch altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |