Je zal toevallig maar es net vreselijk moeten kleien, dan duurt dat anderhalfuur toch wel erg lang hoor.quote:Op maandag 7 juli 2008 08:26 schreef Erasmo het volgende:
Achterlijk plan.
Kleine noot, de treinen van Syntus hebben inderdaad geen toiletten maar daar zit je maximaal een half uur in, langer is het traject gewoon niet
Het scheelt dat maar korte lijntjes zijn, voor de rest steekt Syntus iig met kop en schouders boven de rest van de kleine treinbedrijven uit!quote:Op maandag 7 juli 2008 11:33 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
De NS is gedeeltelijk geprivatiseerd. Syntus is een particulier bedrijf en heeft inderdaad geen wc's in haar achterhoekse treinen, heel irritant
Dat is niet waar, van Winterswijk naar Arnhem Centraal duurt 1 uur en 7 minutenquote:Op maandag 7 juli 2008 08:26 schreef Erasmo het volgende:
Achterlijk plan.
Kleine noot, de treinen van Syntus hebben inderdaad geen toiletten maar daar zit je maximaal een half uur in, langer is het traject gewoon niet
Vind je dat? Syntus heeft in vergelijking met NS (tenminste op het traject Arnhem-Winterswijk) véél meer vertragingen. Eigenlijk kijk ik er van op als er een dag is zonder vertragingen. Maar het komt ook regelmatig voor dat er helemaal geen trein komt. Wat de andere kleine trein diensten betreft: daar kom ik niet zo vaak, dus ik zou het niet wetenquote:Op maandag 7 juli 2008 11:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het scheelt dat maar korte lijntjes zijn, voor de rest steekt Syntus iig met kop en schouders boven de rest van de kleine treinbedrijven uit!
NS heeft toch 50% van de aandelen van Syntus?quote:Op maandag 7 juli 2008 11:39 schreef rood_verzet het volgende:
Vind je dat? Syntus heeft in vergelijking met NS (tenminste op het traject Arnhem-Winterswijk) véél meer vertragingen. Eigenlijk kijk ik er van op als er een dag is zonder vertragingen. Maar het komt ook regelmatig voor dat er helemaal geen trein komt. Wat de andere kleine trein diensten betreft: daar kom ik niet zo vaak, dus ik zou het niet weten
doe ik altijd, maar dat is soms niet voldoendequote:Op maandag 7 juli 2008 11:41 schreef Repeat het volgende:
Of gewoon pissen voordat je weggaat.
Goed punt. Daarmee trek je ook mensen de trein in.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein.
Ja, ik rij alleen maar op de trajecten Winterswijk-Zutphen en Oldenbzaal-Zutphen en de enige keer dat ik vertraging heb gehad is toen Prorail weer een fuckup had gemaakt.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:39 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Vind je dat? Syntus heeft in vergelijking met NS (tenminste op het traject Arnhem-Winterswijk) véél meer vertragingen. Eigenlijk kijk ik er van op als er een dag is zonder vertragingen. Maar het komt ook regelmatig voor dat er helemaal geen trein komt. Wat de andere kleine trein diensten betreft: daar kom ik niet zo vaak, dus ik zou het niet weten
Dan nog wi-fi erbij (wat ooit een plan was, maar af is geschaft omdat het teveel zou kosten) en je kan echt werken in de trein. Oja en die mensen met die voedselkarretjes moeten terug!quote:Op maandag 7 juli 2008 11:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
Goed punt. Daarmee trek je ook mensen de trein in.
Gewoon een restauratiecoupe achter de intercitys hangenquote:Op maandag 7 juli 2008 11:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dan nog wi-fi erbij (wat ooit een plan was, maar af is geschaft omdat het teveel zou kosten) en je kan echt werken in de trein. Oja en die mensen met die voedselkarretjes moeten terug!
In de nieuwe dubbeldekker wel die rijden eind 2008quote:Op maandag 7 juli 2008 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein.
quote:Op maandag 7 juli 2008 12:11 schreef Sapstengel het volgende:
En een eerste klas kaartje is helemaal belachelijk duur, voor dat geld kan je bijna een auto huren en er zelf naartoe rijdengezellig in de file gaan staan.
Daar zitten gaatjes aan de onderkant in. Dat heb ik wel eens ervaren toen ik moest kotsen in de trein, de brokjes blijven dan wel in de bak zitten.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:51 schreef Geqxon het volgende:
Dan plas je toch gewoon in zo´n prullenbakje? De prullenbakken op het balkon hangen vaak op de ideale hoogte ervoor, wel oppassen dat de klep niet naar beneden valt.
quote:
Nieuwe treinen hebben geen ramen die open kunnen...quote:Op maandag 7 juli 2008 09:18 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:
Ik hang 'm altijd gewoon uit 't raampje. Ik zie het probleem dus niet zo.
Lastig als je aan de dunne zit!quote:Op maandag 7 juli 2008 12:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Daar zitten gaatjes aan de onderkant in. Dat heb ik wel eens ervaren toen ik moest kotsen in de trein, de brokjes blijven dan wel in de bak zitten.
Zie de link in de post hierboven.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein.
Ja, josti. Op het traject Maastricht Zwolle neem je natuurlijk eerst de intercity/sneltrein naar Utrecht Centraal, om daar over te stappen op de intercity/sneltrein naar Zwolle. Zeer belangrijk in deze post is om de intercity/sneltrein te onderscheiden van de sprinter/stoptrein, het schrappen van de toiletten betreft namelijk alleen die treinen. Dus op het traject Woerden-Utrecht kun je heel even (15 minutenquote:Op maandag 7 juli 2008 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als jij voor je werk van maastricht naar Zwolle moet, verwachten ze dan dat je al die tijd een knoop in je lul legt of zo?
Je bedoelt gewoon te zeggen dat het je een uitdaging lijkt. Ook mooi!quote:Op maandag 7 juli 2008 14:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, ik zou best bij NS willen werken hoor. Lijkt mij een leuke werkgever.
Hoeveel toiletten zitten er nu in. Dat er 1 in zit zien we.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
zoals onderstaande link bijvoorbeeld laat zien, dat betreft de presentatie van de nieuwe sneltreinen die NS heeft besteld en waarvan de eerste kort geleden is opgeleverd, er zit een prachtig toilet in.
quote:Op maandag 7 juli 2008 11:44 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een achtelijk plan. Niet meer roken, niet meer naar de wc, prijzen van treinkaartjes die elk jaar stijgen en je krijgt er niks voor terug. Ja vertragingen en sein- en wisselstoringen. We hebben zelfs niet eens een stopcontact in de trein.
Wow, 1 stopcontact per 2 stoelen en alleen in de eerste klasse. Wat een technologische vooruitgang!quote:
quote:Op maandag 7 juli 2008 14:39 schreef Loedertje het volgende:
[..]Jawel hoor, megavieze treinen.
Wist je dat ..de wc's en tafeltjes gewoon allemaal schoongemaakt worden met hetzelfde sopje en doekje? dat er volgens het schoonmaakpersoneel geen tijd is om het water te vervangen?
Praat maar eens met zo'n schoonmaakmeneer die met zijn emmertje en koud sopje de trein uitkomt..
Maar je hebt tegenweurdig ook internet op je telefoonquote:Op maandag 7 juli 2008 14:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je had ook laatst die Samson van de PvdA die pleite voor gratis internet in de trein, terwijl het in de spits niet eens mogelijk is om je laptop open te klappen
Het gaat om de mogelijkheid.. sommige mensen moeten nu eenmaal vaker pissen dan andere.. lastig, maar waarquote:Op maandag 7 juli 2008 15:15 schreef Taurus het volgende:
Prima, zeker als intercity's wel gewoon 'n toilet blijven behouden. Ik reis al vier jaar met de trein dagelijks, en nooit daar naar het toilet geweestIk vind het overigens ook niet charmant, mensen die in de trein naar het toilet gaan. Die hebben vast ook van die dreadlocks of huidskleurige onderbroeken aan. Brrr..
Alleen kan je daar niet op werken.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:16 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar je hebt tegenweurdig ook internet op je telefoonDat wil nog wel lukken.
Volgens mij zijn er genoeg stoptreinen die vrij lange trajecten afleggen, b.v. Groningen-Zwolle, Zwolle-Enschede, Amersfoort-Zwolle, als je dus via Zwolle op twee van zulke trajecten reist en met een bus aanreist of verder reist is het niet ondenkbaar dat je 2.5 uur onderweg bent.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Allemachtig, wat een ongenuanceerde draad is dit. Uit het artikel maak ik op dat het alleen om stoptreinen gaat, ofwel treinen die op de kortere trajecten rijden. En dat zijn dus treinen waar maar een zeer beperkt aantal mensen langer dan een aantal uur in zit (op de meeste trajecten kan je er denk ik nog niet eens een uur in zitten). In de sneltreinen/intercity's blijven gewoon toiletten aanwezig zoals onderstaande link bijvoorbeeld laat zien, dat betreft de presentatie van de nieuwe sneltreinen die NS heeft besteld en waarvan de eerste kort geleden is opgeleverd, er zit een prachtig toilet in.
Zullen we dan ook maar toiletten in de streekbussen gaan eisen?quote:Op maandag 7 juli 2008 15:39 schreef Iblis het volgende:
Volgens mij zijn er genoeg stoptreinen die vrij lange trajecten afleggen, b.v. Groningen-Zwolle, Zwolle-Enschede, Amersfoort-Zwolle, als je dus via Zwolle op twee van zulke trajecten reist en met een bus aanreist of verder reist is het niet ondenkbaar dat je 2.5 uur onderweg bent.
Tsja, er zijn kennelijk mensen die ieder half uur naar het toilet willen.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:58 schreef Geqxon het volgende:
Toiletten in streek bussen.
En dan zeker een raampje en een stop-knop bij het toilet?
Je hoeft niet het gehele traject, maar die trajecten zijn lang genoeg om sowieso vrij lang onderweg te zijn, als je b.v. in Putten opstapt en naar Wierden gaat. Procentueel zal het natuurlijk om een klein gedeelte van de reizigers gaan, maar voor hen is het irritant genoeg.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zullen we dan ook maar toiletten in de streekbussen gaan eisen?Het is niet ondenkbaar nee, maar om hoeveel reizigers gaat het? Voor de NS (en Syntus) kennelijk om zo weinig reizigers dat zij het niet meer nodig achten om in stoptreinen, ten behoeve van reizigersgerief, toiletten te bouwen. Hou ook in het achterhoofd dat het meestal niet echt logisch is om het hele stoptreintraject van begin tot eind af te reizen (afgezien van Zwolle - Enschede dan).
Ja, gek he. In de treinen zitten nou eenmaal wc's. Altijd al zo geweest. In stadsbussen hebben nog nooit wc's gezeten. Dus dat er dan gezeken (hehe) wordt als die dingen verdwijnen, vind ik niet geheel onlogisch.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsja, er zijn kennelijk mensen die ieder half uur naar het toilet willen.Gek genoeg hoor je ze er alleen over bij de nationale pispaal, NS. Terwijl er toch zat mensen zijn die een half uur per dag (heen en terug dus een uur) in de streekbus zitten. Daar hoor je dan weer niemand over. Hypocriet gezeur dus en de NS moet daar niet aan toegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |