Wow... Respect hoor wist niet dat er zoveel tijd in zatquote:Op zondag 6 juli 2008 19:09 schreef toma het volgende:
[..]
Over deze heb ik best lang gedaan. Wilde het niveau wat hoger tillen dan m'n vorige tekeningen. Over z'n hoofd heb ik zo'n 2 a 3 uur gedaan. De rest heb ik in zo'n 4 uur afgewerkt. Heb er een paar dagen over gedaan.
Vind het erg tof dat jullie het zo waarderen
Maar wat is dan het verschil met Spanje waar spelers wel zulke contracten ondertekenen?quote:Op zondag 6 juli 2008 19:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er dan nog veel spelers een contract willen tekenen voor Ajax, of heb ik het mis?
Daar kan dat gewoon. Dinho was volgens mij 150 miljoen. Prachtige tekening weer trouwens!quote:Op zondag 6 juli 2008 19:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar wat is dan het verschil met Spanje waar spelers wel zulke contracten ondertekenen?
Volgens mij is het daar verplicht ofzo.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar wat is dan het verschil met Spanje waar spelers wel zulke contracten ondertekenen?
Tja Spanje is de top als spelers daar spelen hoeven ze vaak nergens anders meer naartoe. Spelers zien Ajax toch als een stapje voor de absolute top en willen dan ook wel zekerheid dat ze voor een beetje normale prijs nog weg kunnen.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het is vrij onmogelijk om een realistische afkoopsom in een contract te laten zetten, zeker in de veranderende transfermarkt. Het Bosman-arrest, het Webber-arrest - het zijn allemaal dingen die van invloed in zijn op de transferprijs. Je kan wel iemand een contract van 5 jaar laten tekenen en in zijn 2de contractjaar 45 miljoen vragen, maar dan kan hij in zijn 3de seizoen de club verlaten voor +- 8 miljoen. Dus waar sta je dan als club zijnde?quote:
Ik denk dat hij het nummer van Urzaiz over neemt.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:48 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Nog niks bekend over zijn rugnummer zeker?
Wel mooi dat zo'n jongen gelijk het nummer van zo'n legende overneemt.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het nummer van Urzaiz over neemt.
Hij is een tijdje geleden gelinkt aan Bayern Munchen, Manchester United en Juventus.quote:Op zondag 6 juli 2008 20:05 schreef TheJanitor het volgende:
Hopelijk wordt ook Van der Vaart verkocht dit jaar. Ik geloof dat wij toch 20 of 25% krijgen bij een transfer? Volgend jaar gaat hij weg voor 1,5miljoen. Dan zouden wij 300.000 krijgen.
Daarom hoop ik dat hij nu gaat voor 20miljoen. Krijgen wij toch zo'n 4 a 5miljoen.
Ik vind het trouwens vreemd dat er bijna nooit transfergeruchten over Van der Vaart zijn of krijgen wij daar gewoon niets van mee?
Hij is een barcelona fan toch?quote:Op zondag 6 juli 2008 20:12 schreef DJ_Ryow het volgende:
dacht dat Rafael een Real Madrid fan was? weet niet of ie dan voor Atletico gaat spelen..
quote:Doorgang van Sunderland - Ajax onzeker
Ajax speelt deze zomer in de voorbereiding onder andere een wedstrijd uit tegen het Engelse Sunderland. En daar zijn een aantal Sunderland-supporters niet blij mee. Zij hebben Feyenoord namelijk als tweede club en maken regelmatig de oversteek naar Rotterdam.
Om hun onvrede kenbaar te maken wordt de wedstrijd inmiddels massaal geboycot. De meeste leden van het ALS (A Love Supreme - de grootste onafhankelijke supportersclub) hebben zelfs te kennen gegeven de wedstrijd zelfs niet te bezoeken als de entree gratis zou zijn.
Bij de club is nu ook het besef doorgedrongen dat het organiseren van deze wedstrijd misschien niet zo verstandig was. Om de oefenpot toch niet op een fiasco te laten uitlopen heeft de club inmiddels besloten de toegangsprijzen te halveren.
De afkorting FTM (Fuck the Mags) is inmiddels uitgebreid tot FTM&SOA (& Shit on Ajax).
Dit jaar krijgen wij nog 20% van de transferprijs van vd Vaart, volgend jaar kan hij voor 1,5 miljoen weg.quote:Op zondag 6 juli 2008 20:07 schreef kevin6188 het volgende:
Toevallig is eerder vandaag bekend geworden dat Atletico 15 miljoen euro voor hem over heeft. Al heeft Jol eerder deze week gezegd dat hij bij HSV blijft.
Als rechtpoot voetbal ik ook altijd links, en dat gaat altijd zeer goed.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je weet toch, Van Basten zet linkspoten rechts en rechtspoten links!
quote:Op zondag 6 juli 2008 22:30 schreef Egamer het volgende:
[..]
Als rechtpoot voetbal ik ook altijd links, en dat gaat altijd zeer goed.
Er staat nergens in het artikel dat de wedstrijd misschien niet door zou gaan, titel slaat weer nergens op.quote:
quote:Op zondag 6 juli 2008 22:30 schreef Egamer het volgende:
[..]
Als rechtpoot voetbal ik ook altijd links, en dat gaat altijd zeer goed.
Eigenlijk is het raar dat de meeste profs niet eens tweebenig zijn of in ieder geval een fatsoenlijke voorzet kan geven met zijn mindere been.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Je weet toch, Van Basten zet linkspoten rechts en rechtspoten links!
gaare zooi.quote:
Blijkt wel hoe goed de opleiding is in Nederland al wordt daar bij PSV voldoende aandacht aanbesteedquote:Op maandag 7 juli 2008 00:02 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Eigenlijk is het raar dat de meeste profs niet eens tweebenig zijn of in ieder geval een fatsoenlijke voorzet kan geven met zijn mindere been.
Het ziet er uit als onzin maar ik plaats het toch maar ff.quote:"AJAX en Liverpool eens over transfer Suárez""
Amsterdam - Ajax en Liverpool zijn het eens geworden over de transfer van Luis Suárez, de onderhandelingen die afgelopen nacht zijn voltooit verliepen moeizaam. Liverpool melden zich al in februari van dit jaar voor je Ajacied maar Ajax weigerde mee te werken, nu de transfer van Sulejmani rond is heeft Ajax besloten om met een transfer in te stemmen.
De Uruguayaan international tekent een contract voor 4 jaar bij de club uit Liverpool. Bbc meld dat de transfersom rond de 22 miljoen dollar ligt.
Suárez die vorig jaar nog een transfer forceerde naar Ajax word maandag medisch gekeurd.
Vorig jaar kocht Liverpool Ryan Babel ook al van Ajax.
Wat een spelfouten, zeg.quote:Op maandag 7 juli 2008 08:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het ziet er uit als onzin maar ik plaats het toch maar ff.
Inderdaad, maar het zou wel des Ajax' zijn om dit te flikkenquote:
Daar wilde ik misschien nog heen, maar als het stadion zo goed als leeg is hoeft het niet zo nodig.quote:
Voltooit, melden, je Ajacied, Uruguayaan international, Bbc meld, word maandag.quote:
Jij wou hem toch op 10 zetten ?quote:
dit is een linksback toch?quote:Juan Pablo Sorin moet op zoek naar een nieuwe werkgever. In goed overleg verlaat de verdediger Hamburger SV. Dit ondanks een nog doorlopend contract bij de nieuwe werkgever van Martin Jol.
De 32-jarige verdediger was niet aanwezig op de eerste trainingen van Hamburger SV ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. Dit aangezien het bestuur de Argentijn recent kenbaar maakte geen gebruik meer te willen maken van zijn diensten.
In 2006 arriveerde Sorin bij Hamburger SV. Mede door blessures kon de Argentijn niet voldoen aan de hooggespannen verwachtingen in Duitsland.
Onze medische staf helpt hem er wel bovenop denk je?quote:
Nou ja, we hebben nieuwe mensen daar, dus wie weetquote:Op maandag 7 juli 2008 10:23 schreef Blight het volgende:
[..]
Onze medische staf helpt hem er wel bovenop denk je?
Wie dan?quote:Op maandag 7 juli 2008 10:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Liverpool heeft wel een speler zoals Suarez nodig maar voor 15 miljoen kun je wel betere spelers halen
Dat niet alleenquote:Op maandag 7 juli 2008 10:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, we hebben nieuwe mensen daar, dus wie weet.
Datolo beter dan Suarez?quote:Op maandag 7 juli 2008 10:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Valeri, Alexis, Enano, Silva, Datolo, Guerron
Heb het afgelopen jaar 1 wedstrijd gemist...quote:Op maandag 7 juli 2008 10:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga eens wat vaker Boca kijken
Hij is er al, en die zou ik serieus niet bij Ajax willen zien spelen, hoe geweldig hij ook is.....quote:Op maandag 7 juli 2008 11:22 schreef Longmen het volgende:
Chrstiano Ronaldo komt naar Amsterdam. Dat betekend dus dat hij....![]()
Zou wel een keiharde kick in the face van Real Madrid zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:22 schreef Longmen het volgende:
Chrstiano Ronaldo komt naar Amsterdam. Dat betekend dus dat hij....![]()
Neuh sta daar ook niet om te springen. Wel leuk als iemand op de training een keiharde doodschop geeft aan Ronaldo.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hij is er al, en die zou ik serieus niet bij Ajax willen zien spelen, hoe geweldig hij ook is.....
quote:Middenvelder van Ajax Cape Town, Clifford Ngobeni, zal in de zomer stage gaan lopen in Amsterdam, dat meldt Ajax Showtime. De 21-jarige Zuid-Afrikaan zal zich aansluiten bij Jong Ajax of bij het eerste, in aanloop naar het komende voetbaljaar. Eerder contracteerde Ajax de Cape Towner Daylon Claassen, die volgend jaar bij Jong Ajax speelt. Mocht Ajax Ngobeni willen vastleggen, dan moet daarvoor een transfersom betaald worden.
Er moet geld overgemaakt worden bij een overname, omdat het Amsterdamse Ajax met Cape Town heeft afgesproken drie spelers gratis te mogen halen. Die limiet is inmiddels bereikt met Steven Pienaar, Stanton Lewis en Daylon Claassen.
Wat een klasbakken heeft die samenwerking toch opgeleverd.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:31 schreef sjimz het volgende:
Er moet geld overgemaakt worden bij een overname, omdat het Amsterdamse Ajax met Cape Town heeft afgesproken drie spelers gratis te mogen halen. Die limiet is inmiddels bereikt met Steven Pienaar, Stanton Lewis en Daylon Claassen.
Tot nu toe een 50% score.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:36 schreef Longmen het volgende:
[..]
Wat een klasbakken heeft die samenwerking toch opgeleverd.
Niet veel, afgelopen jaar hebben ze zelf quitte gedraaid dacht ik gelezen te hebben.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel heeft dat projectje in Zuid Afrika tot op heden gekost?
Alleen moeten we voor die lol voortaan wel gewoon transfergeld betalenquote:Op maandag 7 juli 2008 11:41 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Niet veel, afgelopen jaar hebben ze zelf quitte gedraaid dacht ik gelezen te hebben.
En daarbij hebben ze ook nog is net een nieuwe (grote) hoofdsponsor dus valt allemaal wel mee denk ik zo.
En als je de site regelmatig checked en ziet dat ze op internationale jeugdtoernooien amper onderdoen voor jeugdteams van het "echte" ajax denk ik dat we er nog zat lol van gaan beleven.
Het kost nou eenmaal heel wat jaren om jeugdspelers op te leiden. Je kunt moeilijk verwachten na 2 jaar resultaat te boeken. Dat is dan puur toeval.
Ik heb het niet over Aegon he, ik heb het over MTN, nieuwe sponsor van Ajax Cape Town.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat heeft die grote hoofdsponsor te maken met Ajax CT?
Zullen heus geen miljoenen zijn hoor, ik zou je daar niet zo heel druk om maken.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:43 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alleen moeten we voor die lol voortaan wel gewoon transfergeld betalen
Denk je echt dat echt?quote:Op maandag 7 juli 2008 11:46 schreef Wooldoor het volgende:
Het hoeft niet allemaal geld op te leveren zulke projecten in Afrika, je doet ook zeker wat aan ontwikkelingshulp en geeft je club hier een goede naam mee. Al die gastjes in Africa zien nu dat het mogelijk is om ooit voor Ajax te kunnen spelen. In de toekomst heeft Ajax hier mischien voordeel mee dat talenten mischien eerder kiezen voor Ajax dan voor een europese topclub.
Bron? Ken hem verder niet.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:49 schreef M0NTANA het volgende:
Antonio Cleilson da Silva Feitosa, kortweg Amaral, wordt misschien de nieuwe centrale verdediger.
Iemand bekend met hem?
Het is een rechtsback van 1.67 m.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:49 schreef M0NTANA het volgende:
Antonio Cleilson da Silva Feitosa, kortweg Amaral, wordt misschien de nieuwe centrale verdediger.
Iemand bekend met hem?
Denk het toch wel je maakt goede reclame voor je club in het buitenland. En sommige spelers kiezen toch vaak de weg van de geleidelijkheid. Kijk naar Zlatan, er zaten ook al meerdere europese topclubs achter hem aan maar toch koos hij voor Ajax.quote:
Gelukkig is dat geen verdediger.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, en dan kan je beter Vd Heijden de kans geven, die zal het niet slechter doen
Ajax is al bijna 10 jaar bezig in Zuid-Afrika.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:56 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Denk het toch wel je maakt goede reclame voor je club in het buitenland. En sommige spelers kiezen toch vaak de weg van de geleidelijkheid. Kijk naar Zlatan, er zaten ook al meerdere europese topclubs achter hem aan maar toch koos hij voor Ajax.
Achter Elmander en Lazovic(bij Feyenoord) zaten ook meerdere Europese topclubs aanquote:Op maandag 7 juli 2008 11:56 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Denk het toch wel je maakt goede reclame voor je club in het buitenland. En sommige spelers kiezen toch vaak de weg van de geleidelijkheid. Kijk naar Zlatan, er zaten ook al meerdere europese topclubs achter hem aan maar toch koos hij voor Ajax.
Een transfer naar Arsenal mislukte voor Zlatan bij Ajax tekende.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Maar je denkt dat Zlatan ook voor Ajax had gekozen als Milan, Real en MU een contract hadden klaar liggen?
quote:Op maandag 7 juli 2008 12:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met de nadruk op mislukte
Sorry, maar ik word soms een beetje moe van betweterige nepargentino'squote:Op maandag 7 juli 2008 12:28 schreef sjimz het volgende:
Wat posts verwijderd.
DAM en Triptamine, hou die discussie in PM of MSN
Gewoon negeren.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:29 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Sorry, maar ik word soms een beetje moe van betweterige nepargentino's
Er is al jaren lang niet geluisterd naar de scouting en wie weet waren die talenten er wel.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ajax is al bijna 10 jaar bezig in Zuid-Afrika.
Dan zou er toch al de vruchten een keer van af geplukt moeten worden.
quote:Miralem Sulejmani is na Dario Cvitanich de tweede aankoop voor het volgende voetbaljaar. Voor hoeveel dan? Zestien punt twee miljoen. Ka-ching! Een gigantische zak gevuld met briefgeld gaat naar Friesland en wij krijgen de jonge talentvolle Serviër terug en die zal binnen de betonnen stellages van de Arena z'n kunstje vertonen. En dat terwijl hij een paar jaar geleden aan Ajax werd aangeboden, Ajax wilde ‘m niet en dus kon Heerenveen hem voor een paar tonnetjes binnenhalen. Dat kun je dus rustig een ‘foutje' noemen.
'He man alles lekker? Ey, ik heb hier een teepie van een jonge aanvaller. Aardig dribbelaartje, komt ergens uit de Balkan ofsow. Kijk jij effe of 't wat is.'
Ik weet niet of bij Ajax duidelijk is wie de band (of dvd, voor de vorm) in handen kreeg en de beelden bekeek van de speler met de, inmiddels, grootste Nederlandse transfer ooit. Maar het woord ‘foutje' is wel op z'n plaats dacht ik zo. Op zich fantastisch toch? De keuringsdienst van Ajax: ‘nee, hij ken wel aardig ballen, maar is te onstuimig, kijkt nauwelijks om zich heen. Is niks voor ons.' Binnen twee jaar betaal je de absolute hoofdprijs omdat de nieuwe hoofdcoach hem koste wat kost in z'n elftal wil hebben. Die coach is bepaald geen koekebakker, lijkt me.
Stel je hebt Sulejmani gezien op band en besloten om ‘m niet te halen, dan moet je de berichtgeving over z'n transfer naar Ajax toch anders beleven. Ik vind het fascinerend. Zie je dat transferbedrag en dat je dan op monotone, binnensmondse wijze toegeeft; ‘tja, foutje'. Wel eentje van zestien miljoen. Hallo!
Hoe leg je dat uit?
‘Toen wassie nog niet goed; hij hep zich geweldig ontwikkeld bij Heerenveen' of ‘het risico was te groot, we nemen immers nooit risico's als het gaat om spelerstransfers' of ‘ja, we hadden toen net die en die gecontracteerd en die zou nou juist op zijn positie gaan spelen'. Of (misschien/waarschijnlijk de meest eerlijke uitleg): ‘ehmm.., wat hebben we toen zitten slapen zeg'.
Toch ben ik blij met de aankoop van Sulejmani. Het is namelijk een goede, technische speler die continu voor gevaar zorgt. Amsterdams gezegd; een balvirtuoos. Daarvoor mag je best wat geld uitgeven, al is zestien miljoen misschien wat veel van het goede. Als je kijkt naar het afgelopen jaar dan werd er op transfergebied vooral gekozen voor meer spelers voor minder geld. Op dit moment weten we echter niet meer hoe we die gasten moeten dumpen. Terwijl ze wel bakken geld verdienen. Het illustere duo Rommedahl & Luque slurpt na een training meer geld dan water. Daar zijn we weinig mee opgeschoten. Het kapitaal moet op het veld staan: prima Miralem. Al is de aankoop in dit (vreemde) geval gelijktijdtig een vorm van extreme kapitaalvernietiging.
Alex is ook een Zuid Amerikaan die van wanten weet.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:34 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Er is al jaren lang niet geluisterd naar de scouting en wie weet waren die talenten er wel.
Wel leuk al die kleine zuid-amerikaanse gasten maar ik heb toch liever een beuker als Goian van Roemenie.
Ik denk niet dat dat hem zal zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:46 schreef Wooldoor het volgende:
Het mogelijke uitshirt hieronder, pas op het plaatje is niet groot
http://www.ajax-zone.nl/nieuws/648
Dat was het probleem met Van Geel: Er was geen plek voor oog voor talent. Kijk je naar wat een speler al kan of naar wat hij zou kunnen als je hem goed opleidt. Dat laatste is iets moeillijker dan kijken wie er bovenaan de topscorerslijst staat of welke bijna versleten spelers beschikbaar zijn, maar ook niet heel moeilijk.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:35 schreef Houniet het volgende:
Hoe leg je dat uit?
‘Toen wassie nog niet goed; hij hep zich geweldig ontwikkeld bij Heerenveen' of ‘het risico was te groot, we nemen immers nooit risico's als het gaat om spelerstransfers' of ‘ja, we hadden toen net die en die gecontracteerd en die zou nou juist op zijn positie gaan spelen'. Of (misschien/waarschijnlijk de meest eerlijke uitleg): ‘ehmm.., wat hebben we toen zitten slapen zeg'.
Nee dat shirt heeft geen strepen aan de onderkant en heeft een lichtere kleur blauw.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:51 schreef DJ_Ryow het volgende:
dat shirt zweeft al een tijdje rond op internet. snap niet dat mensen nu ineens denken dat dat het uit-shirt is.
quote:'Huntelaar ruikt zijn kans aan spitsenfront'
Nu het EK-circus zijn tenten heeft afgebroken, verplaatst de aandacht van de internationale voetbalgemeenschap zich naar een ander spektakel; de opening van de transfermarkt.
Tijdens de zomers waarin een eindtoernooi plaatsheeft komt de handel doorgaans laat op gang. Op hun gemak kuieren clubs langs de etalage die EK of WK heet en pas als spelers zich op dat hoogste platform hebben bewezen, komen de grote zakken met geld op tafel.
De meest interessante strijd zal de komende tijd ontbranden rond de Russische sensatie Andrei Arsjavin. De 27-jarige spelmaker van Zenit Sint-Petersburg zette zijn naam tijdens de zegetocht in het toernooi om de UEFA Cup al op de kaart en voegde daar anderhalve week geleden tijdens het kwartfinaleduel met Nederland op het EK voor de zekerheid nog even de wedstrijd van zijn leven aan toe. Een dag na dat verpletterende optreden maakte Barcelona zijn belangstelling voor Arsjavin wereldkundig. Zó snel kan het gaan.
Ook bij het Nederlands elftal hoopten enkele internationals zichzelf tijdens het EK in de kijker van topclubs te spelen. Rafael van der Vaart heeft het bij Hamburger SV wel zo'n beetje gezien en aast op een vertrek naar het land waar zijn familiewortels liggen, Spanje. Orlando Engelaar beseft dat de oogsttijd in zijn carrière is aangebroken en hoopt dat FC Twente en Schalke 04 tot een akkoord over zijn transfersom komen. En voor Khalid Boulahrouz kwam zijn onverwachte basisplaats tijdens het voorbije EK ook al niet slecht uit; zijn loopbaan behoeft een nieuwe impuls sinds hij door Chelsea werd verhuurd aan Sevilla.
In de schaduw van deze basisklanten van Oranje hoopte ook Klaas-Jan Huntelaar (24, foto) in Zwitserland op een plaats in de internationale spotlichten. De aanvalsleider van Ajax bewees het afgelopen seizoen dat de Nederlandse competitie hem weinig uitdagingen meer te bieden heeft. Met 33 goals in 34 wedstrijden schroefde Huntelaar zijn doelpuntentotaal in de vaderlandse competitie op tot 129 stuks, in 173 duels. In het Nederlands elftal toonde de spits zich al net zo trefzeker: acht doelpunten in dertien interlands, daarmee kun je thuiskomen.
Vandaar dat Huntelaar tijdens het EK smachtte naar wat speeltijd, om de wereld te laten zien dat hij ook tegen grotere ploegen dan De Graafschap en Heracles Almelo zijn mannetje staat. Het was hem niet gegund, onder meer door het bizarre wisselbeleid van bondscoach Marco van Basten in de laatste wedstrijd tegen Rusland. Na een uur spelen was Oranje door alle wissels heen, terwijl kort daarop Ruud van Nistelrooy door krampaanvallen rijp was voor een tocht naar de kant, ten faveure van Huntelaar.
Zijn anonieme EK heeft de ambities van de topschutter niet aangetast. Vorig jaar al gaf Huntelaar aan dat hij steeds dichter tegen een overstap naar het buitenland kwam aan te zitten. Hij ging te rade bij mensen die hij hoog acht, onder wie Marco van Basten. Ook die adviseerde hem zijn ontwikkeling in een topcompetitie voort te zetten. Dat zei hij in zijn hoedanigheid als bondscoach, toen nog niet wetende dat hij Ajax zou gaan leiden en Huntelaar later dus binnenboord zou willen houden.
Het lijkt Van Basten niet te gaan lukken. De afgelopen maanden probeerde Ajax de topscorer manmoedig tot een contractverlenging te verleiden. Maar Huntelaar is een slimme jongen. Ook hij weet dat het transfergeweld op het punt staat los te barsten, vooral aan het spitsenfront. Didier Drogba wil weg bij Chelsea, Emmanuel Adebayor forceert een breuk met Arsenal, en Barcelona doet Samuel Eto'o in de uitverkoop. Zodra de eerste van hen van topclub is gewisseld, zal de carrousel gaan draaien. En Huntelaar zal wachten en loeren, om op het juiste moment in te springen.
AN 18 juniquote:Op maandag 7 juli 2008 13:08 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Nee dat shirt heeft geen strepen aan de onderkant en heeft een lichtere kleur blauw.
Gevonden ja. Het hele 'stuk':quote:Op maandag 7 juli 2008 11:54 schreef RikkieD. het volgende:
voetbalzone.nl bij transfergeruchten, die zeggen het weer van O Globo te hebben
quote:Ajax wacht niet meer op de mogelijke komst van Henrique op huurbasis. De club heeft een officieel bod uitgebracht op Antonio Cleilson da Silva Feitosa, kortweg Amaral (foto). De twintigjarige verdediger, veelvuldig jeugdinternational, is eigendom van Palmeiras en speelt op huurbasis bij Atlético Mineiro. De rappe Braziliaan kan zowel in het centrum als aan de rechterflank uit de voeten. (O Globo)
Ok my bad, gelijk een stuk beter te zien. Ziet er wel ok uit maar je moet zo'n shirt aan zien en niet los.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:23 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
AN 18 juni
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum1/3253-22.php#post105304
Zal lekker worden ja. Maar goed, Voetbalzone staat dan ook niet bepaald bekend om haar betrouwbaarheid.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een centrale verdediger van 1.67 lijkt me wel gaaf om te zien
Dit bedoel je?quote:Op maandag 7 juli 2008 13:32 schreef DJ_Ryow het volgende:
je kunt er vergif op innemen dat dat lelijke lichtblauwe shirt het uit-shirt is alleen dan met Adidas, Ajax-logo en Aegon op dezelfde manier als bij het thuis-shirt.
juist.quote:
Globo dan weer welquote:Op maandag 7 juli 2008 13:35 schreef Blight het volgende:
[..]
Zal lekker worden ja. Maar goed, Voetbalzone staat dan ook niet bepaald bekend om haar betrouwbaarheid.
Dat lichtblauwe shirt is erg mooi, alleen die broekquote:Op maandag 7 juli 2008 13:59 schreef Wooldoor het volgende:
Hier nog een andere variant van uitshirt en broek, die is nog lelijker vooral die broek:
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=5476
Inderdaad, dat past er toch niet bij..quote:Op maandag 7 juli 2008 14:02 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat lichtblauwe shirt is erg mooi, alleen die broek
Rood is een kleur, blauw is een toestand.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:09 schreef D.zire het volgende:
Blauw is zo'n lelijke kleur.
Rood kan natuurlijk ook een toestand zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:16 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Rood is een kleur, blauw is een toestand.
Aldus ajax update.nlquote:‘Oleguer wordt snel gepresenteerd’
6 July, 2008
Na de overgang van Sulejmani lijkt ook de transfer van Oleguer naar Ajax zo goed als rond. De verdediger van Barcelona staat op het punt om een contract te tekenen, zo melden bronnen rondom Danny Blind. Verdere details zijn helaas nog niet bekend.
Ook is Ajax nog steeds in gesprek met de Catalanen over het huren van Henrique, maar in welk stadium deze besprekingen zich bevinden is ook weinig bekend.
Vind dit shirt een beetje op dat Griekse shirt lijken waarmee ze kampioen werden. Had harry nu nog maar bij ons gespeeld, had hij ons sowieso kampioen gemaaktquote:Op maandag 7 juli 2008 13:59 schreef Wooldoor het volgende:
Hier nog een andere variant van uitshirt en broek, die is nog lelijker vooral die broek:
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=5476
altijd grappig die sitesquote:Op maandag 7 juli 2008 15:07 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Die gasten zitten internationaal jo!
Ze waren vast net terug vanuit Barcelona om het te verifiëren.![]()
quote:Op maandag 7 juli 2008 15:41 schreef F1Bas het volgende:
Voor hoeveel jaar heeft Sulejmani eigenlijk getekend?
Als 5 jaar niet lukt de transfer terugdraaien maar... Anders is 16,3mil echt TE veel geld. Ook al is het brutoquote:Op maandag 7 juli 2008 15:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Denk dat het 4 of 5 jaar wordt... Dat was namelijk de hele grap, ze waren nog niet helemaal rond met de speler
quote:Ajax volgt Braziliaanse verdediger
In de zoektocht naar een opvolger voor John Heitinga komt Ajax wederom uit in de Braziliaanse competitie. De Amsterdammers hebben ditmaal belangstelling voor Antonio Cleilson da Silva Feitosa, kortweg Amaral.
Amaral komt in beeld, omdat Ajax de voorkeur zou geven aan het kopen van een verdediger in plaats van Henrique te huren van FC Barcelona. In dat kader is ook Oleguer Presas in beeld.
Volgens de Braziliaanse krant O Globo heeft Ajax een officieel bod uitgebracht op de twintigjarige Amaral. De rappe verdediger, die ook aan de rechterkant kan spelen, is eigendom van Palmeiras, maar speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor Atlético Mineiro.
quote:Op maandag 7 juli 2008 17:07 schreef VoreG het volgende:
bijna onmogelijk om minder dan 3 doelpunten per wedstrijd te scoren
Inderdaad zeg. Lijkt me ook sterk dat het thuisshirt een beetje een retro-look heeft en dan het uitshirt deze futuristische look.quote:Op maandag 7 juli 2008 16:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wow, dat ene shirt met die rare strepen is echt van een ongekend niveau lelijk.
De tering, zelden zo'n spuuglelijk shirt gezien.
Nah, eerder een wielrenner.quote:Op maandag 7 juli 2008 17:25 schreef Static-NL het volgende:
lijkt inderdaad meer op een keepers shirt.
Aldus Johan Derksen.quote:In Nederland is er geen defensie die Suarez en Sulejmani tegen kan houden'', sprak de geroemde analiticus.
Waar zegt ie dat?quote:Op maandag 7 juli 2008 18:10 schreef sjimz het volgende:
Volgens Blind komt er alleen nog 1 verdediger en dan is de selectie rond.
quote:
quote:Blind: "Selectie compleet na contracteren verdediger"
Ajax wil nog een verdediger aan de selectie toevoegen. "Als dat is gebeurd, hebben we onze spelersgroep ingevuld zoals we dat primair voor ogen hadden", vertelt Danny Blind in de nieuwe editie van Sportweek. De eerste optie blijft Henrique, die vorige week door Barcelona is vastgelegd.
De Braziliaan zou gehuurd worden. "We zijn de mogelijkheden daartoe aan het aftasten. Maar we sluiten ook andere opties niet uit. Een verdediger heeft nog steeds de prioriteit. Daarnaast houden we er rekening mee dat er misschien spelers uit de basis of de breedte vertrekken."
quote:
Dat laat nog wel ruimte voor eventuele extra spelers naast een CV.quote:zoals we dat primair voor ogen hadden
Een week geleden had Blind het nog over minimaal 1 verdediger erbij. Dus dat het er meer kunnen zijn. Ook aldus Sportweek.quote:
Weekje extra de tijd voor Ferguson und Freunden?quote:Amsterdam, 07 jul 2008
Ajax 1 staat maandag 14 juli voor het eerst op het trainingsveld. De eerste oefensessie onder leiding van Marco van Basten begint om 11.00 uur en vindt plaats op de Toekomst.
De eerste training is natuurlijk vrij toegankelijk voor de Ajax-supporters. Degenen die niet in staat zijn naar de Toekomst te komen, kunnen de training live zien op Ajax TV. Overigens zijn niet alle Ajacieden erbij tijdens de eerste werkdag van Ajax 1. Klaas Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg beginnen vanwege hun deelname aan EURO 2008 een week later.
Dat zeker, maar als je primaire target een 21-jarige verdediger is, naast de 22-jarige Vermaelen, vraag je om problemen. Zeker met een niet-Nederlands sprekende...quote:Op maandag 7 juli 2008 18:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
[..]
Dat laat nog wel ruimte voor eventuele extra spelers naast een CV.
Dat zei van Geel en die is nu weg. Ik zie Huntelaar echt nog wel weg gaan op 28 augustus ofzo.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:34 schreef Ruiseart het volgende:
"Na de eerste training gaat er niemand meer weg"
[..]
Weekje extra de tijd voor Ferguson und Freunden?
en een blessure gevoelige Vermaelen en Van der Wielquote:Op maandag 7 juli 2008 18:34 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Een verdediger lijkt me karig na het vetrek van Heitinga, Stam en .. Kuffour.
Kuffour was in princiepe de vevanger van Stam dus je hoeft alleen vervangers voor Stam en Kuffour.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:34 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Een verdediger lijkt me karig na het vetrek van Heitinga, Stam en .. Kuffour.
Nogmaals:quote:Op maandag 7 juli 2008 18:38 schreef D.zire het volgende:
[..]
Dat zei van Geel en die is nu weg. Ik zie Huntelaar echt nog wel weg gaan op 28 augustus ofzo.
Diezelfde Van Geel liet Sneijder en Babel vertrekken, dus denk je echt dat dit zijn idee was?quote:[..]
'Op het moment dat het komende seizoen begint, mogen de key-players niet meer vertrekken', zegt technisch directeur Martin van Geel in Het Parool. 'Het is een beslissing van Ajax, dus ook de nieuwe trainer Marco van Basten heeft een stem gehad in dit besluit.'
[..]
Heb je gezopen ofzoquote:Op maandag 7 juli 2008 19:20 schreef so-long het volgende:
als ajax nog maar 1 speler aantrekt het leifts oleguer of toch bouhlrouz, zeker oleguer is al wat ouder en ervaren. hij heeft jarenlang op spaans topniveau gevoetbald en lang van vaste waarde geweest bij barca maar nu iets mindwer. toch en welkome versterking vooe ajax.
liever niet alléén henrique of amaral. dan heb je een te onervaren centrum-verdeiging
Op 1 maand na 2 jaar.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:23 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Heb je gezopen ofzo
Oleguer is trouwens niet veel ouder dan Boulahrouz.
Dat is inderdaad niet zo super veel.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja das toch niet veel?
Stond al op de vorige pagina, daar staat ook nog bij dat het vertrek van Davids intern wordt opgevangen. Lindgren dus. In principe is die vervanger van de winter al gekocht.quote:
Dat is waar natuurlijk. Hetzelfde geldt voor Silva.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:37 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Stond al op de vorige pagina, daar staat ook nog bij dat het vertrek van Davids intern wordt opgevangen. Lindgren dus. In principe is die vervanger van de winter al gekocht.
Waarschijnlijk bedoeld ie deze:quote:Op maandag 7 juli 2008 19:54 schreef Aanvoerder het volgende:
Geel-oranje? Moet je me toch echt even het geheugen opfrissen.
Toch heb je voor Lindgren niet echt een goede vervanger bij een blessure oid.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is waar natuurlijk. Hetzelfde geldt voor Silva.
Oh ja die zit er ook nog bij...quote:Op maandag 7 juli 2008 18:50 schreef Wooldoor het volgende:
En Colin als laatste redmiddel voor centraal of op rechts, anders had van Basten hem echt niet gehouden. En de 2 wedstrijden ofzo die hij centraal speelde waren echt niet zo heel dramatisch.
Het lijkt me sterk, want ik zou het raar vinden als bij het thuisshirt het logo op het hart zit en bij het uitshirt in het midden.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:55 schreef GGMM het volgende:
Ik vind het shirt op ajax1 echt vet. Die ga ik kopen als hij echt is.
[ afbeelding ]
Vertonghen eventueel, denk ik.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:57 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Toch heb je voor Lindgren niet echt een goede vervanger bij een blessure oid.
plus het feit dat het al een oud model is van adidas.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:58 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk, want ik zou het raar vinden als bij het thuis shirt het logo op het hart zit en bij het uitshirt in het midden.
In het klein:quote:Op maandag 7 juli 2008 19:54 schreef Aanvoerder het volgende:
Geel-oranje? Moet je me toch echt even het geheugen opfrissen.
Precies. Grotere kans dat het die blauwe met die grijze broek wordt.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:58 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk, want ik zou het raar vinden als bij het thuisshirt het logo op het hart zit en bij het uitshirt in het midden.
Oh ja, hoewel ik daar nooit aan de kleur oranje dacht. Was voor mij gewoon een geel uitshirt, maar nu ik er wat beter naar kijk...quote:Op maandag 7 juli 2008 19:57 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoeld ie deze:
[ afbeelding ]
Je maakt een fucking grap toch?quote:Op maandag 7 juli 2008 19:55 schreef GGMM het volgende:
Ik vind het shirt op ajax1 echt vet. Die ga ik kopen als hij echt is.
[ afbeelding ]
Ik heb zelf wel eens wedstirjden van Jong Ajax gezien waar Vito Wormgoor me erg positief opviel.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zijn er naast Daley Blind eigenlijk nog meer echt getalenteerde CV's?
Ik zie het nog wel gebeuren dat ie met z'n 18 jaar straks in het eerste staat....
In het echt waren die banen toch meer remspoor-achtig.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:00 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
In het klein:
[ afbeelding ]
Edit: Wat gaat het hier toch snel, ik bedoelde inderdaad die w00h00 aangaf.
Die Belg, Alderweireld misschien?quote:Op maandag 7 juli 2008 20:23 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Ik heb zelf wel eens wedstirjden van Jong Ajax gezien waar Vito Wormgoor me erg positief opviel.
Volgens mij zijn er verder niet echt getalenteerde CV's in Jong Ajax of de A1.
Parma roze?quote:Op maandag 7 juli 2008 20:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je maakt een fucking grap toch?
Dit is, hands down, het lelijkste uitshirt dat Ajax ooit heeft gehad. Of welke club dan ook.
Die roze shirtjes van Parma (?) waren nog mooier..
lelijker dan dit?quote:Op maandag 7 juli 2008 20:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je maakt een fucking grap toch?
Dit is, hands down, het lelijkste uitshirt dat Ajax ooit heeft gehad. Of welke club dan ook.
Die roze shirtjes van Parma (?) waren nog mooier..
ik bedoelde niet veel ouder dan bouhlarouz maar dan vd wie, vermaelen en vertonghe. we hebben achterin geen leider; silva is wel 28, maar we hebben een oude(re) speler als olguer nodig. Hij is ook 28(?) en ik denk een goede cv (rechts).quote:Op maandag 7 juli 2008 19:23 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Heb je gezopen ofzo
Oleguer is trouwens niet veel ouder dan Boulahrouz.
Wtfquote:
quote:for Ajax's sake I hope it's another Amaral
Jah duitse bundesliga club een jaar of 10 terugquote:Op maandag 7 juli 2008 21:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Das een thuisshirt toch?.
Mijn hemel, is dit echt????
Dat klinkt alweer goed! Laten we hopen dat het een loos gerucht is!quote:Op maandag 7 juli 2008 21:32 schreef jna het volgende:
Ik vraag net wat informatie over die Amaral aan een supporter van Atletico Mineiro.
Het kwam hier op neer:
[..]
Plus dat die gast alleen als rechtsback speelt en heel soms als linksback. Ik kon me ook al niet voorstellen dat die gast centraal speelt met z'n 1.67mquote:Op maandag 7 juli 2008 21:45 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat klinkt alweer goed! Laten we hopen dat het een loos gerucht is!
Wat vonden de Argentijnen eigenlijk van de transfer van Cvitanich?
Hey, dat zei ik ook al ongeveerquote:Op maandag 7 juli 2008 21:32 schreef jna het volgende:
Ik vraag net wat informatie over die Amaral aan een supporter van Atletico Mineiro.
Het kwam hier op neer:
[..]
Die speelden in '98 met dat shirt in de Arena. In die wedstrijd toen we in 13 minuten een 0-2 ombogen in een 4-2.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jah duitse bundesliga club een jaar of 10 terug
Vfl Bochum geloof ik
Net zoals Sulejmani zeker.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je moet wat als je ploeg prutsers in de top heeft
Absoluut, je kan beter Rommedahl en Kennedy opstellen natuurlijk.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je Suljemani en Amaral koopt ga je er in elk geval op achteruit
Laat dat wijf toch lullen, d'r is nog nooit een zinnig woord uit haar bek gekomenquote:Op maandag 7 juli 2008 22:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Absoluut, je kan beter Rommedahl en Kennedy opstellen natuurlijk..
Mitea ook al zo'n toppertje.
Klopt. Met Isaksson gaan jullie er natuurlijk wel op vooruit.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je Suljemani en Amaral koopt ga je er in elk geval op achteruit
Ja, mooi geweest idd.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:40 schreef Sethje het volgende:
Hulde @ the doc
Ben blij als het seizoen weer begint al dat wachten....
=normaal doen=quote:Op maandag 7 juli 2008 21:32 schreef jna het volgende:
Het kwam hier op neer:
[..]
Dat is gewoon een kul vergelijking.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
Je moet als vrouw ook niet naakt over straat gaan en dan raar opkijken als je aangerand wordt.
Als hij met die zwakzinnige posts blijft komen, blijf je houden dat mensen er zo op reageren.
Oorzaak - gevolg.
Vind jij het ook zo erg van Suarez dat ie misschien weggaat?quote:Op maandag 7 juli 2008 23:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kul vergelijking.
Alle offtopic posts gaan vanaf hier weer verwijderd worden en ik verwijs je voor feedback naar het desbetreffende topic
Ik denk niet dat Suarez al weggaat.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Vind jij het ook zo erg van Suarez dat ie misschien weggaat?
Welke bedoel je? die dwerg?quote:Op maandag 7 juli 2008 23:09 schreef marcb1974 het volgende:
Toch een goede verdediger kopen ipv 1 huren? Zouden ze het echt gaan snappen dan
Geen idee wie, ze zoeken maar eens goedquote:
Tsja, als ie goed is wel, als hij tegenvalt zou je willen dat hij gehuurd was.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Geen idee wie, ze zoeken maar eens goed
Maar zie liever dat ze kopen dan huren
Kopen moet direct garantie tot succes zijn, bij huren kan men zich verder orienteren. Dat is niet ideaal, het liefst haal je een speler die er staat en waarop je verder kunt bouwen. Maar mogelijk is dat helaas niet altijd. Dan moet je slim zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:09 schreef marcb1974 het volgende:
Toch een goede verdediger kopen ipv 1 huren? Zouden ze het echt gaan snappen dan
Daar sluit ik me volledig bij aan.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:26 schreef DJ_Ryow het volgende:
tuurlijk normaal gesproken liever kopen als het een goede speler is. maar met de huidige slechte scouting, het weinige geld en het niet kunnen bieden van CL (waardoor Ajax niet interessant is voor veel spelers) kunnen we beter huren. dan na een landstitel en de scouting op orde kunnen we weer aan kopen gaan denken.
Beter lezen. Er staat nog 1 speler en ze hebben rond wat ze minstens willen hebben.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:29 schreef Cyberia18 het volgende:
Maar dus nog 1 aankoop....sjeez![]()
Ik blijf het een groot risico vinden gezien de blessuregevoeligheid van Vermaelen en Van der Wiel
precies. je moet dan ook wel enkel jonge talenten huren. niet oude spelers ala Roger. dan heb je idd kans op slechte motivatie en dergelijke. een jong talent wil indruk maken op z'n club en groeien.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:35 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Huren zou goed kunnen uitpakken. Een huurling wil toch ook een goede indruk maken op het team waar hij in eerste instantie voor wil spelen.
quote:Ajax wil het trainingsveld anders
AMSTERDAM - Hij heeft nog geen stap op het trainingsveld gezet en geen oefenvorm uitgelegd, maar Marco van Basten heeft nu al zijn invloed aangewend om veranderingen bij Ajax door te voeren. Het trainingsveld naast de Amsterdam Arena krijgt een opknapbeurt.
Heel wat trainers die de laatste jaren in Amsterdam de scepter zwaaiden over de Ajax-selectie klaagden over het winderige trainingsveld naast de Arena. Van Basten en Ajax gaan er voor volgend seizoen wat aan doen. En zo is naast Gertjan Verbeek bij Feyenoord ook Ajax’ nieuwe trainer bezig om veranderingen aan te brengen in de infrastructuur van de club.
De hekken rond het veld worden vervangen door hogere exemplaren en aan de hekken worden windschermen bevestigd met daarop bomenprints. Om de wind maar zoveel mogelijk tegen te houden.
Het zicht op de trainende Ajacieden wordt door de hekken aan het zicht onttrokken maar daar heeft de club wat op bedacht. Voor supporters wordt een plek gecreëerd aan de zijde waar nu nog het - tijdelijk gesloten - supportershome staat. Ajax wil daar een tribune laten bouwen. Besloten trainingen worden in de Arena afgewerkt.
Één verandering is al doorgevoerd in Amsterdam Zuid-Oost. Het kunstgras op het trainingsveld, dat vorig seizoen nog de helft van het veld vormde, is vervangen door echte graszoden.
Uiteindelijk zal het trainingsveld naast de Arena verdwijnen. De club bekijkt elk jaar de mogelijkheid om de hele club (inclusief kantoren) te verhuizen naar het jeugdcomplex van de club, De Toekomst. Dat complex ligt hemelsbreed vijfhonderd meter van de Arena, maar trainers ervaarden die afstand in het verleden veel groter. ,,Het lijkt wel vijftig kilometer,’’ riep Henk ten Cate in zijn periode als Ajax-trainer.
Ajax onderzoekt ook de mogelijkheid om iets te doen aan de lange weg die de spelers moeten afleggen van de kleedkamers in het stadion naar het trainingsveld. De lange gang naar het trainingsveld voert hen langs een parkeerdek en een lange trap.
Het bouwen van een brug die de spelers direct van de Arena naar het trainingsveld moet leiden, zoals intern wel eens is overwogen, is niet aan de orde. ,,De gemeente zal dat niet zomaar goedkeuren,’’ zegt Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis.
Je hebt gelijk ja. My badquote:Op maandag 7 juli 2008 23:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Beter lezen. Er staat nog 1 speler en ze hebben rond wat ze minstens willen hebben.
Er staat niet dat er nog maar 1 iemand wordt gehaald.
quote:Zaakwaarnemer Luque: 'Albert verdient nog te weinig bij Ajax'
Datum: 8-jul-2008 00:13
Met de komst van Miralem Sulejmani is het lot van de vorige verlosser Albert Luque (30) definitief bezegeld. De grootverdiener mag na nog geen jaar alweer weg. Er is één probleem. Luque wíl niet weg. “Hij wil triomferen in Amsterdam,” staat deze week in Sportweek over de Spanjaard in een uitgebreide reportage, waaruit hieronder een aantal passages, van Daan Dekker en Bart Vlietstra.
Weg?
Luque’s vader Rafael, tevens zijn zaakwaarnemer, meldt dat de onheilsboodschap nog niet richting Spanje is gecommuniceerd. “Moet Albert weg? Ik weet daar niks van. De club heeft niks van zich laten horen en er staan ook geen gesprekken gepland. Albert wil niet weg, hij wil zijn contract uitdienen en triomferen in Amsterdam. Van een vertrek is absoluut geen sprake. Mijn zoon heeft het goed naar zijn zin in Amsterdam.”
Salaris
Luque zou alleen willen vertrekken als hij elders een gelijkwaardig salaris krijgt, zo liet hij vlak voor de zomerstop in de Ajax-kleedkamer vallen. Pa Luque is het gezeur over geld zat. “Dat Albert veel verdient, vind ik onzin. Sterker nog: hij verdient te weinig! Als de nieuwe trainer Albert opstelt, zal iedereen dat zien. Dan hebben de supporters en de pers het niet meer over zijn salaris. Hij is nog steeds een absolute topspeler, zelfs nog beter dan in zijn Deportivo-tijd. We zullen het zien dit jaar.”
Ik denk dat het vooral met trots te maken heeft. Ik ben geen psycholoog, maar volgens mij willen veel supporters nog niet inzien dat we niet meer de club van weleer zijn (en waarschijnlijk voorlopig ook niet meer zullen worden), en beschouwen het als vernederend dat we een speler moeten huren van een historisch gezien minder succesvolle club als Barcelona. De waarheid is natuurlijk heel anders en ik vind het persoonlijk prima om een talentvolle speler te huren van een grotere club zolang Ajax daar beter van wordt.quote:
Je zult je erover verbazen hoeveel er nog zo zijn.quote:
Wat krijgen we nu dan weer.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:44 schreef w00h00 het volgende:
Daley is een middenvelder.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zijn er naast Daley Blind eigenlijk nog meer echt getalenteerde CV's?
Ik zie het nog wel gebeuren dat ie met z'n 18 jaar straks in het eerste staat....
quote:Aissati komt niet. Ajax heeft ook nooit interesse getoond. Net als Aimar. Met Cvitanich, Perez en evt. Sulejmani is die positie al prima opgevuld.
Kan jullie vertellen dat Henrique wordt gehuurd van Barcelona, voor minimaal één seizoen. Hij volgt Heitinga op.
Pavlychenko komt ook niet, Ajax is tevreden met een voorhoede met Suarez, Huntelaar, Sulejmani als beoogde basisspelers. Martina krijgt een kans voorin, net als een (her)kans(ing) voor Leonardo.
Alleen wanneer Huntelaar vertrekt, kan er nog een spits komen (Pavlychenko mogelijk), maar Van Basten gaat er vanuit dat hij blijft. Wil zelf ook waarschijnlijk blijven, bij Real/Barça/United gaat hij twijfelen. Heeft zich ook nog geen club gemeld. Ajax vraag 25 miljoen voor hem.
Er wordt nog naar een verdediger en verdedigende middenvelder gezocht.
Tot hier de updates, doe er je voordeel mee. Allen 100 procent waarheid.
Hij mag weg, dus dat zegt genoeg over wat de plannen met hem zijn. Wedstrijden zal hij dus niet gauw spelen. Dan moet hij het maar op de trainingen laten zien en heel eventueel in de oefenwedstrijden.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:46 schreef Rnnz het volgende:
Sowieso, zo veel heb ik niet van Luque gezien om hem af te schrijven.
Laat hem voor dat salaris wat ie krijgt maar eens werken, want ik wil hem nou eindelijk wel eens zien spelen een paar wedstrijden achter elkaar.
Tsja, als je wordt binnengehaald en je krijg amper kans om wat te laten zien, en je bent al 30... ik zou ook het geld meepakken hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:28 schreef Emimich het volgende:
[..]
Over Luque: fijn om zo'n profiteur in je selectie te hebben die met alle plezier van de wereld Ajax de komende jaren miljoenen aan salaris zal gaan kosten.
Ok, bedankt voor je bijdrage! Heb jij Ajax dan ooit een warme club gevonden? Jij bent al geboren met een ochtendhumeur lijkt het wel, alles is kut wat Ajax betreft.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 06:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat het een koude club is
Geen dank en neequote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:39 schreef El-Salvador het volgende:
Ok, bedankt voor je bijdrage! Heb jij Ajax dan ooit een warme club gevonden?
Die Rio tochquote:'Ajax wil overbodige Ryan Babel wel huren'
Ryan Babel is op de transferlijst gezet door zijn club Liverpool. Dat hij op de nominatie staat verkocht te worden vind Babel niet prettig. “Ik baal ervan dat het zo moet gaan. Vooral omdat ik van iemand anders moest horen dat ik kandidaat was om verkocht te worden”, zei hij. “Het voelt als een motie van wantrouwen van de trainer” voegde hij eraan toe.
Het bedrag waarvoor hij weg mag is vastgesteld op 14 miljoen euro. Het is nog maar de vraag of een club bereid zal zijn dit relatief hoge bedrag op tafel te leggen. Ajax zou Babel inmiddels gepolst hebben,volgens de Dailly Express zouden de Amsterdammers de international graag een jaartje huren van The Reds.
Waarschijnlijk is het ook weer gewoon één of ander lulverhaal, komkommers......quote:
Ja hij was toch verkozen tot talent van het jaar?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:27 schreef BoNi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het ook weer gewoon één of ander lulverhaal, komkommers......
Lijkt me inderdaad ook onzin, volgens mij zijn ze juist heel tevreden over hem.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Babel heeft het in de eindfase van het seizoen best aardig gedaan bij Liverpool. Ik geloof hier helemaal niets van.
http://www.europesoccer.n(...)-Ajax%E2%80%99-.htmlquote:'Oleguer wordt snel gepresenteerd bij Ajax’
Na het binnen halen van Sulejmani lijkt ook de transfer van Oleguer naar Ajax zo goed als rond. De verdediger van Barcelona staat op het punt om een contract te tekenen, zo melden bronnen rondom Danny Blind. Verdere details zijn helaas nog niet bekend.
Ook is Ajax nog steeds in gesprek met de Catalanen over het huren van Henrique. De supporterswebsite van Ajax maakte bekend dat de komst van Henrique een kwestie van tijd is. De Braziliaan, die vooral verdedigend ingezet wordt, zou voor één seizoen gehuurd worden van Barcelona FC. De Blaugranas hebben de verdediger nog maar net zelf gecontracteerd.
En dan als sitenaam: Europe Soccer NL ...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:53 schreef Blight het volgende:
Ik word nu een beetje moe over die 'binnenkort meer nieuws over Oleguer'-berichten. Het is steeds hetzelfde bericht, met alleen een iets andere woordkeuze.
Welke post, SCC's?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:00 schreef Blight het volgende:
Ik wacht nog steeds op post van Ajax trouwens. De boel zou toch in juni verzonden worden?
Suarez en Huntelaar liep sowieso al en Sulejmani kan ook gewoon 4-4-3 spelen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:50 schreef Nashje het volgende:
Grappig trouwens al die optimisme over Suarez - Huntelaar - Sulejmani. Dalijk loopt het voor geen meter en is het allemaal weer kut.
Dan wordt Huntelaar vervangen door Cvitanich en dan kan er weer combinatievoetbal worden gespeeld.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:50 schreef Nashje het volgende:
Grappig trouwens al die optimisme over Suarez - Huntelaar - Sulejmani. Dalijk loopt het voor geen meter en is het allemaal weer kut.
Ik had laatst de supportersbalie een email gestuurd omdat ik een adreswijziging wilde doorgeven, en in het antwoord op mijn email is me verteld dat ze in juni verstuurd zouden worden. Maar goed, de servicedesk daar is niet altijd even scherp.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:34 schreef kevin6188 het volgende:
Ik verwacht ze persoonlijk pas rond 10 augustus. Geen idee waarop dat gebaseerd moet zijn, maar het zou me verbazen als ze nog deze maand komen.
Hmm, ok. Is wel erg vroeg dan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:57 schreef Blight het volgende:
[..]
Ik had laatst de supportersbalie een email gestuurd omdat ik een adreswijziging wilde doorgeven, en in het antwoord op mijn email is me verteld dat ze in juni verstuurd zouden worden. Maar goed, de servicedesk daar is niet altijd even scherp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |