precies. je moet dan ook wel enkel jonge talenten huren. niet oude spelers ala Roger. dan heb je idd kans op slechte motivatie en dergelijke. een jong talent wil indruk maken op z'n club en groeien.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:35 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Huren zou goed kunnen uitpakken. Een huurling wil toch ook een goede indruk maken op het team waar hij in eerste instantie voor wil spelen.
quote:Ajax wil het trainingsveld anders
AMSTERDAM - Hij heeft nog geen stap op het trainingsveld gezet en geen oefenvorm uitgelegd, maar Marco van Basten heeft nu al zijn invloed aangewend om veranderingen bij Ajax door te voeren. Het trainingsveld naast de Amsterdam Arena krijgt een opknapbeurt.
Heel wat trainers die de laatste jaren in Amsterdam de scepter zwaaiden over de Ajax-selectie klaagden over het winderige trainingsveld naast de Arena. Van Basten en Ajax gaan er voor volgend seizoen wat aan doen. En zo is naast Gertjan Verbeek bij Feyenoord ook Ajax’ nieuwe trainer bezig om veranderingen aan te brengen in de infrastructuur van de club.
De hekken rond het veld worden vervangen door hogere exemplaren en aan de hekken worden windschermen bevestigd met daarop bomenprints. Om de wind maar zoveel mogelijk tegen te houden.
Het zicht op de trainende Ajacieden wordt door de hekken aan het zicht onttrokken maar daar heeft de club wat op bedacht. Voor supporters wordt een plek gecreëerd aan de zijde waar nu nog het - tijdelijk gesloten - supportershome staat. Ajax wil daar een tribune laten bouwen. Besloten trainingen worden in de Arena afgewerkt.
Één verandering is al doorgevoerd in Amsterdam Zuid-Oost. Het kunstgras op het trainingsveld, dat vorig seizoen nog de helft van het veld vormde, is vervangen door echte graszoden.
Uiteindelijk zal het trainingsveld naast de Arena verdwijnen. De club bekijkt elk jaar de mogelijkheid om de hele club (inclusief kantoren) te verhuizen naar het jeugdcomplex van de club, De Toekomst. Dat complex ligt hemelsbreed vijfhonderd meter van de Arena, maar trainers ervaarden die afstand in het verleden veel groter. ,,Het lijkt wel vijftig kilometer,’’ riep Henk ten Cate in zijn periode als Ajax-trainer.
Ajax onderzoekt ook de mogelijkheid om iets te doen aan de lange weg die de spelers moeten afleggen van de kleedkamers in het stadion naar het trainingsveld. De lange gang naar het trainingsveld voert hen langs een parkeerdek en een lange trap.
Het bouwen van een brug die de spelers direct van de Arena naar het trainingsveld moet leiden, zoals intern wel eens is overwogen, is niet aan de orde. ,,De gemeente zal dat niet zomaar goedkeuren,’’ zegt Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis.
Je hebt gelijk ja. My badquote:Op maandag 7 juli 2008 23:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Beter lezen. Er staat nog 1 speler en ze hebben rond wat ze minstens willen hebben.
Er staat niet dat er nog maar 1 iemand wordt gehaald.
quote:Zaakwaarnemer Luque: 'Albert verdient nog te weinig bij Ajax'
Datum: 8-jul-2008 00:13
Met de komst van Miralem Sulejmani is het lot van de vorige verlosser Albert Luque (30) definitief bezegeld. De grootverdiener mag na nog geen jaar alweer weg. Er is één probleem. Luque wíl niet weg. “Hij wil triomferen in Amsterdam,” staat deze week in Sportweek over de Spanjaard in een uitgebreide reportage, waaruit hieronder een aantal passages, van Daan Dekker en Bart Vlietstra.
Weg?
Luque’s vader Rafael, tevens zijn zaakwaarnemer, meldt dat de onheilsboodschap nog niet richting Spanje is gecommuniceerd. “Moet Albert weg? Ik weet daar niks van. De club heeft niks van zich laten horen en er staan ook geen gesprekken gepland. Albert wil niet weg, hij wil zijn contract uitdienen en triomferen in Amsterdam. Van een vertrek is absoluut geen sprake. Mijn zoon heeft het goed naar zijn zin in Amsterdam.”
Salaris
Luque zou alleen willen vertrekken als hij elders een gelijkwaardig salaris krijgt, zo liet hij vlak voor de zomerstop in de Ajax-kleedkamer vallen. Pa Luque is het gezeur over geld zat. “Dat Albert veel verdient, vind ik onzin. Sterker nog: hij verdient te weinig! Als de nieuwe trainer Albert opstelt, zal iedereen dat zien. Dan hebben de supporters en de pers het niet meer over zijn salaris. Hij is nog steeds een absolute topspeler, zelfs nog beter dan in zijn Deportivo-tijd. We zullen het zien dit jaar.”
Ik denk dat het vooral met trots te maken heeft. Ik ben geen psycholoog, maar volgens mij willen veel supporters nog niet inzien dat we niet meer de club van weleer zijn (en waarschijnlijk voorlopig ook niet meer zullen worden), en beschouwen het als vernederend dat we een speler moeten huren van een historisch gezien minder succesvolle club als Barcelona. De waarheid is natuurlijk heel anders en ik vind het persoonlijk prima om een talentvolle speler te huren van een grotere club zolang Ajax daar beter van wordt.quote:
Je zult je erover verbazen hoeveel er nog zo zijn.quote:
Wat krijgen we nu dan weer.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:44 schreef w00h00 het volgende:
Daley is een middenvelder.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zijn er naast Daley Blind eigenlijk nog meer echt getalenteerde CV's?
Ik zie het nog wel gebeuren dat ie met z'n 18 jaar straks in het eerste staat....
quote:Aissati komt niet. Ajax heeft ook nooit interesse getoond. Net als Aimar. Met Cvitanich, Perez en evt. Sulejmani is die positie al prima opgevuld.
Kan jullie vertellen dat Henrique wordt gehuurd van Barcelona, voor minimaal één seizoen. Hij volgt Heitinga op.
Pavlychenko komt ook niet, Ajax is tevreden met een voorhoede met Suarez, Huntelaar, Sulejmani als beoogde basisspelers. Martina krijgt een kans voorin, net als een (her)kans(ing) voor Leonardo.
Alleen wanneer Huntelaar vertrekt, kan er nog een spits komen (Pavlychenko mogelijk), maar Van Basten gaat er vanuit dat hij blijft. Wil zelf ook waarschijnlijk blijven, bij Real/Barça/United gaat hij twijfelen. Heeft zich ook nog geen club gemeld. Ajax vraag 25 miljoen voor hem.
Er wordt nog naar een verdediger en verdedigende middenvelder gezocht.
Tot hier de updates, doe er je voordeel mee. Allen 100 procent waarheid.
Hij mag weg, dus dat zegt genoeg over wat de plannen met hem zijn. Wedstrijden zal hij dus niet gauw spelen. Dan moet hij het maar op de trainingen laten zien en heel eventueel in de oefenwedstrijden.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:46 schreef Rnnz het volgende:
Sowieso, zo veel heb ik niet van Luque gezien om hem af te schrijven.
Laat hem voor dat salaris wat ie krijgt maar eens werken, want ik wil hem nou eindelijk wel eens zien spelen een paar wedstrijden achter elkaar.
Tsja, als je wordt binnengehaald en je krijg amper kans om wat te laten zien, en je bent al 30... ik zou ook het geld meepakken hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:28 schreef Emimich het volgende:
[..]
Over Luque: fijn om zo'n profiteur in je selectie te hebben die met alle plezier van de wereld Ajax de komende jaren miljoenen aan salaris zal gaan kosten.
Ok, bedankt voor je bijdrage! Heb jij Ajax dan ooit een warme club gevonden? Jij bent al geboren met een ochtendhumeur lijkt het wel, alles is kut wat Ajax betreft.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 06:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat het een koude club is
Geen dank en neequote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:39 schreef El-Salvador het volgende:
Ok, bedankt voor je bijdrage! Heb jij Ajax dan ooit een warme club gevonden?
Die Rio tochquote:'Ajax wil overbodige Ryan Babel wel huren'
Ryan Babel is op de transferlijst gezet door zijn club Liverpool. Dat hij op de nominatie staat verkocht te worden vind Babel niet prettig. “Ik baal ervan dat het zo moet gaan. Vooral omdat ik van iemand anders moest horen dat ik kandidaat was om verkocht te worden”, zei hij. “Het voelt als een motie van wantrouwen van de trainer” voegde hij eraan toe.
Het bedrag waarvoor hij weg mag is vastgesteld op 14 miljoen euro. Het is nog maar de vraag of een club bereid zal zijn dit relatief hoge bedrag op tafel te leggen. Ajax zou Babel inmiddels gepolst hebben,volgens de Dailly Express zouden de Amsterdammers de international graag een jaartje huren van The Reds.
Waarschijnlijk is het ook weer gewoon één of ander lulverhaal, komkommers......quote:
Ja hij was toch verkozen tot talent van het jaar?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:27 schreef BoNi het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het ook weer gewoon één of ander lulverhaal, komkommers......
Lijkt me inderdaad ook onzin, volgens mij zijn ze juist heel tevreden over hem.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Babel heeft het in de eindfase van het seizoen best aardig gedaan bij Liverpool. Ik geloof hier helemaal niets van.
http://www.europesoccer.n(...)-Ajax%E2%80%99-.htmlquote:'Oleguer wordt snel gepresenteerd bij Ajax’
Na het binnen halen van Sulejmani lijkt ook de transfer van Oleguer naar Ajax zo goed als rond. De verdediger van Barcelona staat op het punt om een contract te tekenen, zo melden bronnen rondom Danny Blind. Verdere details zijn helaas nog niet bekend.
Ook is Ajax nog steeds in gesprek met de Catalanen over het huren van Henrique. De supporterswebsite van Ajax maakte bekend dat de komst van Henrique een kwestie van tijd is. De Braziliaan, die vooral verdedigend ingezet wordt, zou voor één seizoen gehuurd worden van Barcelona FC. De Blaugranas hebben de verdediger nog maar net zelf gecontracteerd.
En dan als sitenaam: Europe Soccer NL ...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:53 schreef Blight het volgende:
Ik word nu een beetje moe over die 'binnenkort meer nieuws over Oleguer'-berichten. Het is steeds hetzelfde bericht, met alleen een iets andere woordkeuze.
Welke post, SCC's?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:00 schreef Blight het volgende:
Ik wacht nog steeds op post van Ajax trouwens. De boel zou toch in juni verzonden worden?
Suarez en Huntelaar liep sowieso al en Sulejmani kan ook gewoon 4-4-3 spelen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:50 schreef Nashje het volgende:
Grappig trouwens al die optimisme over Suarez - Huntelaar - Sulejmani. Dalijk loopt het voor geen meter en is het allemaal weer kut.
Dan wordt Huntelaar vervangen door Cvitanich en dan kan er weer combinatievoetbal worden gespeeld.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:50 schreef Nashje het volgende:
Grappig trouwens al die optimisme over Suarez - Huntelaar - Sulejmani. Dalijk loopt het voor geen meter en is het allemaal weer kut.
Ik had laatst de supportersbalie een email gestuurd omdat ik een adreswijziging wilde doorgeven, en in het antwoord op mijn email is me verteld dat ze in juni verstuurd zouden worden. Maar goed, de servicedesk daar is niet altijd even scherp.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:34 schreef kevin6188 het volgende:
Ik verwacht ze persoonlijk pas rond 10 augustus. Geen idee waarop dat gebaseerd moet zijn, maar het zou me verbazen als ze nog deze maand komen.
Hmm, ok. Is wel erg vroeg dan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:57 schreef Blight het volgende:
[..]
Ik had laatst de supportersbalie een email gestuurd omdat ik een adreswijziging wilde doorgeven, en in het antwoord op mijn email is me verteld dat ze in juni verstuurd zouden worden. Maar goed, de servicedesk daar is niet altijd even scherp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |