bevallen iddquote:Op vrijdag 4 juli 2008 09:55 schreef Vivi het volgende:
@ OooLizaooO , Je bedoelt 4 weken bevallen neem ik aan?
het is niet echt beurs, ook niet blauw, maar wel gevoelig, en ik moet vaker plassen heb ik het idee ...quote:Op vrijdag 4 juli 2008 16:23 schreef Lois het volgende:
Madelieve, zo had je je verlof niet voorgesteld natuurlijk. Heel veel sterkte!
DJMO ik had dat ook regelmatig na een echo, een beurse buik. Leek wel op mijn buik 1 grote blauwe plek was, het zal er wel bijhoren denk ik.
Oho Llewella where art thou?
heb jij een man als verloskundigequote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:34 schreef Llewella het volgende:
Als het goed is wordt ik vanavond een handje geholpen, of ik weet niet wat de vk van plan is precies, maar wel dat er vanavond actie wordt ondernomen als het nog te rustig zou blijven.
Vanochtend ging het aardig goed, tot het middaguur, toen heb ik wat kunnen slapen, maar de weeen zijn ook minder actief geworden, net weer geslapen, wel weeen blijven houdend, maar er zit te lang tussen, het gaat heel rustig aan.
Voor mijzelf is het goed zo; zolang het voor de baby ook goed blijft, maar ik stel me zo voor dat ik nu even een aardige adempauze heb gehad voor we de avond ingaan.
Het voelt iig fijn dat de vk me goed in de gaten houdt en ik voel me vertrouwd dat hij me goed zal helpen hier doorheen!
Vriendlief heeft inmiddels ook wat slaap ingehaald.
sterkte!!!quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:34 schreef Llewella het volgende:
Als het goed is wordt ik vanavond een handje geholpen, of ik weet niet wat de vk van plan is precies, maar wel dat er vanavond actie wordt ondernomen als het nog te rustig zou blijven.
Vanochtend ging het aardig goed, tot het middaguur, toen heb ik wat kunnen slapen, maar de weeen zijn ook minder actief geworden, net weer geslapen, wel weeen blijven houdend, maar er zit te lang tussen, het gaat heel rustig aan.
Voor mijzelf is het goed zo; zolang het voor de baby ook goed blijft, maar ik stel me zo voor dat ik nu even een aardige adempauze heb gehad voor we de avond ingaan.
Het voelt iig fijn dat de vk me goed in de gaten houdt en ik voel me vertrouwd dat hij me goed zal helpen hier doorheen!
Vriendlief heeft inmiddels ook wat slaap ingehaald.
dat geluk heb ik nu nooit.. ik kan over het algemeen beter met mannelijke artsen overweg dan vrouwenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:07 schreef pmponer het volgende:
wij hebben ook een mannelijke verloskundige
Nee hoor, ik ben in het begin 4,5 kilo afgevallen vanwege de misselijkheid. Dat trekt vanzelf weer bijquote:Op vrijdag 4 juli 2008 11:21 schreef Raissa het volgende:
Ik heb inmiddels al een paar dagen de verwijzing voor de echo in huis. Dinsdag afspraak bij de vk, moet nog even beslissen wanneer ik de echo wil.
Ik ben trouwens al 1,5 kilo afgevallen (niet door een dieet maar door de misselijkheid), volgens mij is dat in het begin niet zo heel erg, toch?
Da's wel een héle duidelijke zeg!quote:
nu jaaaaaaaaaaa. ik moet echt beter opletten, want dit blijde nieuws is me ontgaanquote:Op vrijdag 4 juli 2008 23:30 schreef Bass-Miss het volgende:
Leuk he, die echo's!
Wij zijn gisteren ook mogen gaan.
[ afbeelding ]
En een filmpje...
dank je welquote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:54 schreef Jelief het volgende:
Llewella, je neemt idd eenflinke aanloop. Ik hoop dat je thuis fijn kunt ontspannen én dat als het dan toch doorzet het goed doorzet en je meisje er snel is.
Djmo, kus!
loop je met ivf niet bij de gyn?? iig fijn dat je mooie echos hebt!quote:Op zaterdag 5 juli 2008 18:49 schreef Buiwkie het volgende:
Thx Fruppel en DJMO!!
Officieel nog 28 dagen maar de VK zegtdat ik maar uitmoet gaan van de uiterste datum, dus nog 6 weken.
Anders ga je al zo snel zitten wachten zegt zij... tja, daar zit opzich wel wat in dacht ik dus ik ga er dan ook maar van uit dat ons meisje lekker blijft zitten.
Officieel 1 augustus uitgerekend.
Mooie echo's hebben wij gelukkig wel, dit vanwege een IVF traject.
Nee, niet meer, we hebben verder geen medische indicatie dus alles gaat sinds de 10de week via de VK en ik mag ook gewoon thuis bevallen.quote:loop je met ivf niet bij de gyn?? iig fijn dat je mooie echos hebt!
Nee hoor, wij weten het pas sinds gisteren. Iemand zal het heel enthousiast al in de lijst gezet hebben gisteren denk ik.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
Igraine, wrsch weer een meid, leuk!2 zussen die elkaar in de haren kunnen vliegen uren zoet kunnen spelen. Wel fijn dat jullie nog een keer mogen voor die echo. Of was dat al bekend, nu ik in de lijst kijk.
ik draag hem nu al, ben morgen 16 weken, was met 14 weken al te dik om nog in mijn trainingsbroeken te passen. de H&M had een mooie meegroeibeha die ook als voedingsbeha dient later, voor 12,99 ¤ . ik droeg nooit beha's maar heb m nu wel nodig, ze worden te groot om zonder ondersteuning te laten de hele dag ....quote:Op zondag 6 juli 2008 17:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vanaf wanneer gingen/gaan jullie een positiebroek dragen?
En waar kun je een beetje goedkope meegroeibh kopen? Zou Hema ze hebben?
Mijn bh's zitten niet lekker meer. Knellen een beetje. Is dat niet erg snel?
Llewella ben benieuwd of je je meisje al in je armen hebt!
weet je dat ik daar geen eens een idee van heb? ik dacht iets van een kleine b cup ofzo.. en deze beha is een 80 cquote:Op zondag 6 juli 2008 18:23 schreef freecell het volgende:
De HEMA heeft zowel voedings- als meegroeibeha's.
Helemaal in het begin al een voedingsbeha kopen is vaak niet zo handig, aangezien je borsten in de zwangerschap en ook direct ná de zwangerschap nog flink kunnen groeien. En het is heel normaal dat je borsten snel groter worden hoor!Sommige mensen merken daaraan zelfs dat ze zwanger zijn.
En DJMO welke maat draag jij normaal dan dat je beha-loos door het leven gaat?
Okquote:Op zondag 6 juli 2008 18:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
weet je dat ik daar geen eens een idee van heb? ik dacht iets van een kleine b cup ofzo.. en deze beha is een 80 c
ik moet wel zeggen, deze beha die ik nu heb, groeit lekker mee, en kan makkelijk versteld worden. met hema had ik de vorige keer niet zulke goeie ervaringen dus vandaar dat ik gelijk naar H&M ben gegaan, goeie kwaliteit, en niet duur.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Ok
De HEMA gaat trouwens inderdaad niet erg ver met maten. Ik pas er ook al een tijdje niet meer inIk geloof dat de grootste cup een C is daar.
Dat was ikquote:Op zondag 6 juli 2008 13:54 schreef Igraine het volgende:
Nee hoor, wij weten het pas sinds gisteren. Iemand zal het heel enthousiast al in de lijst gezet hebben gisteren denk ik.![]()
wel ontzettend lievvquote:Op zondag 6 juli 2008 19:39 schreef Raissa het volgende:
Ik krijg net een mailtje van mijn moeder. We hadden het mijn broertje nog niet verteld. Hij is 15 en heeft autisme en we waren er niet zeker van of hij iets met de informatie zou kunnen. Stuurt mijn moeder net het volgende:
"Ik heb het Ingwer net toch maar verteld. Hij vroeg waar we geweest waren.
Ik heb hem verteld dat jullie een baby krijgen en dat hij dus oom wordt. Hij stond me een tijdje aan te kijken. Toen kwam er een big smile op zijn gezicht en zei hij: 'Já hoor! Dan krijgen we zo meteen dribble (onze hond) én die baby over de vloer.'"
Ik vond het wel een komische uitspraak
ik paste na 8 weken mijn eigen spijkerbroeken niet meer, maar trainingsbroeken nog wel.. toen ben ik eerst overgestapt op broeken van mijn vriend, maar die pas ik nu ook al niet meer.. en hij weegt bijna 100 kilo.. kan je nagaanquote:Op zondag 6 juli 2008 20:43 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dan ga ik binnenkort op jacht naar een meegroeibh. Die ik toen met Kim had zijn te klein helaas.
En positiebroek ga ik dan toch wel mee beginnen. Heb nog 1 broek die ik pas. En 1tje die ik niet dichtkrijg, maar wel lekker zit verder. Voor in huis zeg maar.
Ik ben ook zo'n beetje vanaf 12 weken positie kleding gaan dragen, ik kreeg al snel een buikie en paste niet meer in mijn maatje 36/38...quote:Op zondag 6 juli 2008 17:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vanaf wanneer gingen/gaan jullie een positiebroek dragen?
En waar kun je een beetje goedkope meegroeibh kopen? Zou Hema ze hebben?
Mijn bh's zitten niet lekker meer. Knellen een beetje. Is dat niet erg snel?
Haha, geeft toch niets. Maar wel bedankt nu !!quote:Op zondag 6 juli 2008 21:07 schreef Marie79 het volgende:
Ow ik vergeet je gewoon welkom te heten hier, BuiwkieWelkom dus!
Zo zie je maar .... Gaaf dat hij het toch begrijpt, lijkt me voor jou als zus heel fijn!!!!quote:Op zondag 6 juli 2008 19:39 schreef Raissa het volgende:
Ik krijg net een mailtje van mijn moeder. We hadden het mijn broertje nog niet verteld. Hij is 15 en heeft autisme en we waren er niet zeker van of hij iets met de informatie zou kunnen. Stuurt mijn moeder net het volgende:
"Ik heb het Ingwer net toch maar verteld. Hij vroeg waar we geweest waren.
Ik heb hem verteld dat jullie een baby krijgen en dat hij dus oom wordt. Hij stond me een tijdje aan te kijken. Toen kwam er een big smile op zijn gezicht en zei hij: 'Já hoor! Dan krijgen we zo meteen dribble (onze hond) én die baby over de vloer.'"
Ik vond het wel een komische uitspraak
gewoon klikken op de smiley van je keuze onder je bericht als je op reageren of quoten kliktquote:Op zondag 6 juli 2008 21:52 schreef Buiwkie het volgende:
[..]
Haha, geeft toch niets. Maar wel bedankt nu !!
ps ik kom maar niet uit die smilies, kan iemand ff helpen hoe ik ze nu in me berichtje krijg?? Thx
Zeker weten! Jij welkom hier!quote:Op zondag 6 juli 2008 21:53 schreef Buiwkie het volgende:
[..]
Zo zie je maar .... Gaaf dat hij het toch begrijpt, lijkt me voor jou als zus heel fijn!!!!
Je hebt een smiley in je berichtje!quote:Op zondag 6 juli 2008 21:52 schreef Buiwkie het volgende:
[..]
Haha, geeft toch niets. Maar wel bedankt nu !!
Wassen wordt wel aangeraden omdat er nog wat chemische zooi uit de fabriek in en op de kleding kan zittenquote:Op maandag 7 juli 2008 10:12 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik heb trouwens vakantie nu, zalig. Ik lees hier dat veel moeders kleertjes gaan wassen op voorhand. Wassen jullie ook alle nieuwe kleertjes eens?
Moguh,...quote:Op maandag 7 juli 2008 11:23 schreef freecell het volgende:
Ik zit nu echt met een 'wanneer doe ik wat' idee
Haha, wanneer klossen en zeiltje is nu duidelijk, maar wanneer zet je bijvoorbeeld je 'vluchttas' klaar? En wanneer ga je kleertjes wassen? En wanneer zet je het wiegje klaar?
Wanneer deden jullie dat allemaal ongeveer?
dat deed ik dus gister. tijdens de jaarlijkse kerkBBQ (ik ben niet kerkelijk, maar schoonpapa wel, je wil trouwnes niet geloven hoeveel gezeik *dat* (uiteraard!) oplevert.........) moest er namelijk uitgebreid (weer) over die kaartjes begonnen worden. dat is natuurlijk ook een uitgelezen en geschikt moment. dus toen verloor ik mijn geduld. ik zei dat we dus mooi zelf wel uitmaken wie een kaartje krijgt en wie niet. het goede nieuws is dat sangdrax er ook geen trek in heeft, uiteraard bespreken wij dingen wel onder elkaar. maar ja: sangdrax is net als ik al zn leven lang dergelijk manipulatief en gemeen gedrag gewend (hij van zn pa, ik van mijn ma) en gaat er anders mee om dan ik. waar ik boos wordt danwel wegloop geeft hij zn pa zn zin om maar van het gezeur af te zijn. de vriendin van schoonpa heeft hem trouwens ook al op zn falie gegeven, daar niet van (whehe!). ik vind het alleen zo naar dat zelfs nu dit allemaal zo moet. kunnen ze nou niet een keertrje een paar maanden lang een beetje rekening houden met ons? zoveel is dat nu toch ook niet gevraagd. geen achterbaks jaloers gedoe van mijn ma, geen manipulatief en raar gedoe van zijn pa. niemand die alvast 'behulpzaam' meubeltjes koopt (in volledig andere stijl en kleur dan de rest) geen gezeur over welk geloof, geen wagonladfing kleertjes in een 'zekere' kleur terwijl wij nadrukkelijk vroegen dat niet te doen, geen gepiep over "maar ik wil bij de bevalling zijn" terwijl dat in ons huis echt niet realistisch haalbaar is, wanneer de doop (en ja: voor iemand het vraagt: er is me idd serieus gevraagd om qua bevalling/uitgerekende datum vooraf een beetje rekening te houden met vakanties.............) wie dan de doopouders, waar we gaan wonen, of ik werk (je moet wel werken hoor, totdat je zwanger bent, dan moet je maar ontslag nemen). manmanman, ik ben het *zo* zat!quote:simmu wat een vervelend gezeik zeg.. kan je niet gewoon zeggen: tot hier en niet verder anders flikker je maar op (ofzo) ik kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt bah.
oeh! we hopen het zo hard!!!quote:Op maandag 7 juli 2008 12:55 schreef Reinhilde het volgende:
Simmu![]()
Gelukkig ga je bijna verhuizen!! (Toch?)
quote:Op maandag 7 juli 2008 12:53 schreef simmu het volgende:
[..]
dat deed ik dus gister. tijdens de jaarlijkse kerkBBQ (ik ben niet kerkelijk, maar schoonpapa wel, je wil trouwnes niet geloven hoeveel gezeik *dat* (uiteraard!) oplevert.........) moest er namelijk uitgebreid (weer) over die kaartjes begonnen worden. dat is natuurlijk ook een uitgelezen en geschikt moment. dus toen verloor ik mijn geduld. ik zei dat we dus mooi zelf wel uitmaken wie een kaartje krijgt en wie niet. het goede nieuws is dat sangdrax er ook geen trek in heeft, uiteraard bespreken wij dingen wel onder elkaar. maar ja: sangdrax is net als ik al zn leven lang dergelijk manipulatief en gemeen gedrag gewend (hij van zn pa, ik van mijn ma) en gaat er anders mee om dan ik. waar ik boos wordt danwel wegloop geeft hij zn pa zn zin om maar van het gezeur af te zijn. de vriendin van schoonpa heeft hem trouwens ook al op zn falie gegeven, daar niet van (whehe!). ik vind het alleen zo naar dat zelfs nu dit allemaal zo moet. kunnen ze nou niet een keertrje een paar maanden lang een beetje rekening houden met ons? zoveel is dat nu toch ook niet gevraagd. geen achterbaks jaloers gedoe van mijn ma, geen manipulatief en raar gedoe van zijn pa. niemand die alvast 'behulpzaam' meubeltjes koopt (in volledig andere stijl en kleur dan de rest) geen gezeur over welk geloof, geen wagonladfing kleertjes in een 'zekere' kleur terwijl wij nadrukkelijk vroegen dat niet te doen, geen gepiep over "maar ik wil bij de bevalling zijn" terwijl dat in ons huis echt niet realistisch haalbaar is, wanneer de doop (en ja: voor iemand het vraagt: er is me idd serieus gevraagd om qua bevalling/uitgerekende datum vooraf een beetje rekening te houden met vakanties.............) wie dan de doopouders, waar we gaan wonen, of ik werk (je moet wel werken hoor, totdat je zwanger bent, dan moet je maar ontslag nemen). manmanman, ik ben het *zo* zat!
en dan zijn die verschillende sets ouders ook nog eens strontjaloers op elkaar! net een stel verwende kleine kinderen.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:01 schreef freecell het volgende:
Die ouders Simmu
Lijkt me vrij vermoeiend!
En een webcam op je beeb!Echt niet!
Wij willen al voorkomen dat er de eerste dag teveel foto's worden gemaaktIk hoef niet over 2 jaar nog ergens een zeer oncharmante foto van een pas bevallen mezelf tegen te komen en ik heb ook geen zin in een beeb die overstuur is door het flitsen. Die komt net uit een veilig, donker plekje, dan lijkt flitsen me niet echt tof.
Alleen beeb heeft een oma die fotogek is, dus dat kon nog wel eens wat lastig worden
Ook ik wil je toch voorzichtig feliciteren, ik hoop dat jullie er wel blij mee zijn!!!quote:Oja enpassantik hoor voorlopig weer in dit topic thuis, net een test gedaan omdat ik t niet vertrouwde en ik ben weer in verwachting
dwars door pil nog wel
,Lief komt straks naar huis zodat we samen de VK e.d kunnen gaan bellen. Wordt nog zwaar met n meisje van 7 maanden en weer in verwachting zijn
jezus christus .. ik ben blij dat dat ik dat gezeik allemaal niet heb.. ik krijg wel kleertjes enzo, maar wat ik niet wil mag ik zo weggooien of teruggeven, want het is allemaal 2ehands, en die tante verkoopt dat normaal op de rommelmarkt. een uitvinding, want zo stoot ik niemand voor het hoofd, en er zitten echt mooie-leuke-praktische dingen bijquote:Op maandag 7 juli 2008 12:53 schreef simmu het volgende:
[..]
dat deed ik dus gister. tijdens de jaarlijkse kerkBBQ (ik ben niet kerkelijk, maar schoonpapa wel, je wil trouwnes niet geloven hoeveel gezeik *dat* (uiteraard!) oplevert.........) moest er namelijk uitgebreid (weer) over die kaartjes begonnen worden. dat is natuurlijk ook een uitgelezen en geschikt moment. dus toen verloor ik mijn geduld. ik zei dat we dus mooi zelf wel uitmaken wie een kaartje krijgt en wie niet. het goede nieuws is dat sangdrax er ook geen trek in heeft, uiteraard bespreken wij dingen wel onder elkaar. maar ja: sangdrax is net als ik al zn leven lang dergelijk manipulatief en gemeen gedrag gewend (hij van zn pa, ik van mijn ma) en gaat er anders mee om dan ik. waar ik boos wordt danwel wegloop geeft hij zn pa zn zin om maar van het gezeur af te zijn. de vriendin van schoonpa heeft hem trouwens ook al op zn falie gegeven, daar niet van (whehe!). ik vind het alleen zo naar dat zelfs nu dit allemaal zo moet. kunnen ze nou niet een keertrje een paar maanden lang een beetje rekening houden met ons? zoveel is dat nu toch ook niet gevraagd. geen achterbaks jaloers gedoe van mijn ma, geen manipulatief en raar gedoe van zijn pa. niemand die alvast 'behulpzaam' meubeltjes koopt (in volledig andere stijl en kleur dan de rest) geen gezeur over welk geloof, geen wagonladfing kleertjes in een 'zekere' kleur terwijl wij nadrukkelijk vroegen dat niet te doen, geen gepiep over "maar ik wil bij de bevalling zijn" terwijl dat in ons huis echt niet realistisch haalbaar is, wanneer de doop (en ja: voor iemand het vraagt: er is me idd serieus gevraagd om qua bevalling/uitgerekende datum vooraf een beetje rekening te houden met vakanties.............) wie dan de doopouders, waar we gaan wonen, of ik werk (je moet wel werken hoor, totdat je zwanger bent, dan moet je maar ontslag nemen). manmanman, ik ben het *zo* zat!
Dat is op zich wel een goed idee misschien! Dank je!quote:Op maandag 7 juli 2008 13:06 schreef simmu het volgende:
[..]
en dan zijn die verschillende sets ouders ook nog eens strontjaloers op elkaar! net een stel verwende kleine kinderen.
kan je anders trouwens mbt foto's maken niet een half uurtje poseren inlassen? dan staan jullie er mooi op want dat kan je van te voren aankondigen en dus eerst oppoetsen, en is het niet de hele tijd.
Fijn dat alles goed was bij je!!quote:Hier was ctg helemaal in orde, baby bewoog constant héén en weer, hartslag helemaal in orde.. lichtte contracties, maar niet noemenswaardig... donderdag moet ik weer op controle... om 7u... dan denk je dat je is kunt uitslapenben wel benieuwd wanneer beebje komt
liefs lunastar
quote:Op maandag 7 juli 2008 13:11 schreef simmu het volgende:
bierkratjes zijn ook gratis (statiegeld) en prima bruikbaar als klossen trouwens. bij ons bed kon het niet eens met echte kossen!
aanvullend tipje, leg dan wel n plank oid op de kant waar jij je bedpootjes op wil zetten.. anders kun je wel eens risico lopen door enthousiast gedrag dat je er n beetje doorheen gaatquote:Op maandag 7 juli 2008 13:11 schreef simmu het volgende:
bierkratjes zijn ook gratis (statiegeld) en prima bruikbaar als klossen trouwens. bij ons bed kon het niet eens met echte kossen!
Daar krijg ik altijd vreselijke jeuk van. Ja, ze bedoelen het misschien goed, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het ook goed ís. Manmanman, wat wordt daar toch een boel mee vergoeilijkt. Ik moest laatst de bruiloft van mijn schoonzusje regelen en de moeder van haar (nu) man bemoeide zich ook echt overal mee, maar volgens iedereen bedoelde ze het wel goed. Nou en? Het moest er nog bij komen dat ze het verkeerd bedoelde.quote:Op maandag 7 juli 2008 13:08 schreef simmu het volgende:
en weet je wat het ergste is: zodra ik tegen iemand zeg dat ik het allemaal zo vervelend vind kan ik te horen krijgen dat ik toch moet snappen dat ze het goed bedoelen, en dat ik daar best wat meer begrip voor op kan brengen. (*simmu steekt dan der tong uit trouwens*)
Jammer dat mensen altijd hun mening klaar hebben , ook wij hebben katten en niet eentje....quote:De enige van wie ik af en toe "last" heb, is mn broertje. Last is een groot woord, maar we raken weleens in een discussie verwikkeld over dat wij de katten houden en dat niet kan met een baby ivm de katten haren enz.Tja dan kan ik me weleens boos maken en dat ik dat onzin vind. Ik doe de katten pas weg op het moment dat er gezondheidsredenen zijn.
was zo'n topic er ooit niet?quote:Op maandag 7 juli 2008 13:56 schreef freecell het volgende:
Ook leuk onderwerp: waar krijg je afkeurende blikken over?
Ik kan dit soort dingen redelijk goed negeren heb ik ontdekt!(zou bijna een nieuw topic waard zijn dit
)
Marit1978 ik ben nu 36 weken en 3 dagen zwanger van de 1ste, Maffemuts is nu weer zwanger van de 2de (haar 1ste is nu 7 maanden)quote:buiwkie, pittig om zo snel weer zwanger te zijn ja .. hier was de oudste net 8mnd toen ik de positieve test in handen had. Straks dus 16mnd als de tweede er is.
quote:Op maandag 7 juli 2008 15:49 schreef marit1978 het volgende:
hihi..maffemuts / buiwkie... nouja... ik bedoelde het goed
Antwoord:quote:Op maandag 7 juli 2008 15:48 schreef Estrys het volgende:
Asics gefeliciteerd.
De kat negeren? Al zou ik het willen dan kan dat echt niet bij ons. Wat een rare opmerkingen zeg.
Wat is dat trouwens dat wanneer je zwanger bent ineens iedereen alles maar zegt wat ie denkt: "zie je ik dacht het al, je krijgt een dikke kont" NAH, hallooooo ja joh, roept u maar maakt het uit...
quote:Op maandag 7 juli 2008 16:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Antwoord:
Ja, klopt, ik heb een baarmoeder in mijn kontIk hoop dat het een tweeling wordt, anders word ik zo ongelijk op het einde!
Ik ben 7 weken en 2 dagen en ik merk het al.quote:Op maandag 7 juli 2008 15:48 schreef Estrys het volgende:
Asics gefeliciteerd.
De kat negeren? Al zou ik het willen dan kan dat echt niet bij ons. Wat een rare opmerkingen zeg.
Wat is dat trouwens dat wanneer je zwanger bent ineens iedereen alles maar zegt wat ie denkt: "zie je ik dacht het al, je krijgt een dikke kont" NAH, hallooooo ja joh, roept u maar maakt het uit...
Wat een lekker ding!quote:Op maandag 7 juli 2008 14:17 schreef Asics het volgende:
Joehoe !!! 29 juni is ons zoontje Timo geboren. Het is een kerngezond kereltje en na 2 nachten mochten moeder en kind gezellig mee naar huis. Druk weekje gehad, met veel visite en kraamhulp, maar het was en is nog steeds kei gezellig. Wat zijn meneer en mevrouw Asics gelukkig.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 7 juli 2008 16:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Antwoord:
Ja, klopt, ik heb een baarmoeder in mijn kontIk hoop dat het een tweeling wordt, anders word ik zo ongelijk op het einde!
ik kan me wel in je standpunt vinden, ergens, maar als jij een diertje hebt van 18 jaar oud, doe jij dat niet zomaar even weg omdat je een kind krijgt. simpel. als het kind er super allergisch voor is, dan wordt het een ander verhaal, maar zolang dat niet het geval is, .. een huisdier is net als een kind: het is geen speelgoed waar je afstand van doet zodra je er genoeg van hebtquote:Op maandag 7 juli 2008 18:47 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Ach, eigenlijk werkt het altijd 2 kanten op. Jij hebt niets te zeggen over het feit dat ze hun katten wegdeden. Maar dat hoeven zij dat net zo goed niet te doen wanneer jij ze wel houdt natuurlijk.
Zelf heb ik er helemaal niks mee en kan me ook nooit goed voorstellen dat mensen én kinderen hebben én huisdieren houden maar dat is ieder voor zich. Ik heb er gewoon niets mee maar zolang mensen de kids en dieren altijd goed in het zicht hebben is er niets mis mee lijkt me. Zoiezo als je al beestjes hebt waar je je aan hecht, doe je ze zéker niet weg. Heb je ze niet, kan je erover denken of je ze dan al wel of niet neemt.
Kan me er namelijk wel altijd zo aan irriteren als Wesley bij een hond staat ofzo en ik ga er gewoon voor de zekerheid even bijstaan dat ze dan zeggen: Oohh maar hij doet echt niets hoor!!
Nee dat zal best maar ik ben er gewoon liever bij okee. Je zal namelijk niet de eerste zijn die zoiets zegt en vervolgens gebeurd er wel wat. Soms liever te bezorgd dan ''alles maar laten gaan''
Maar that's just me
Nee dat bedoelde ik ook. Zoiezo als je ze al hebt.quote:Op maandag 7 juli 2008 18:58 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik kan me wel in je standpunt vinden, ergens, maar als jij een diertje hebt van 18 jaar oud, doe jij dat niet zomaar even weg omdat je een kind krijgt. simpel. als het kind er super allergisch voor is, dan wordt het een ander verhaal, maar zolang dat niet het geval is, .. een huisdier is net als een kind: het is geen speelgoed waar je afstand van doet zodra je er genoeg van hebt
als je nog geen huisdieren hebt, kan ik me voorstellen dat je bewust kiest om ze ook niet te nemenquote:Op maandag 7 juli 2008 19:21 schreef TeenageDirtbag het volgende:
[..]
Nee dat bedoelde ik ook. Zoiezo als je ze al hebt.
Alleen zou ik er zelf persoonlijk over nadenken om huisdieren te nemen als ik al kinderen heb. En heb ik er weinig mee dus ik kies er niet voor om ze te nemen. Maar niets mis mee als mensen dat wel willen. Afijn, ik heb dat net uitgelegd
Dat is wat ik ook denk.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:23 schreef k_i_m het volgende:
Nog niks van Llewella?. Zou het dan toch een keizersnee zijn geworden?
.
Madelieve, ik duim voor je mee dat het niet besmettelijk is!quote:Op maandag 7 juli 2008 18:59 schreef Madelieve het volgende:
Asics wat een dooootje![]()
hij ziet er helemaal tevreden en rustig uit...
Maffemuts, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Vanmiddag bij de verloskundige geweest en alles is perfect. Hoofdje ligt netjes naar beneden, ze draait af en toe nog wel om haar as waardoor haar billen de ene keer links en de andere keer rechts uitsteken. Zeker 's ochtends (als al het vet naar de zijkanten is gezakt na een nacht liggen) is het allemaal zo goed te voelen, daar lig ik dan echt van te genieten
. En ze heeft vaak de hik, dat voel ik ook steeds harder.
Dit is de eerste keer sinds dagen dat ik niet rond dit tijdstip in het ziekenhuis ben, lief wordt nu gedialyseerd dus die is niet op zijn kamer. Ik was er wel vanmorgen even, toen was hij alleen maar suf en misselijk. Ik had er weer geen goed gevoel over, ze zijn inmiddels bijna 2 dagen bezig met de juiste antibiotica, dan zou dat toch aan moeten slaan? Een paar uur laten belde hij me, dokter was komen vertellen dat ze in zijn ontlasting nog een andere bacterie hadden gevonden dan diegene die in zijn buik was aangetroffen. Dat verklaart dus een heleboel.... Hij krijgt dus nu 2 soorten antibiotica en ik hoop echt dat hij nu snel opknapt. Hij is wel verplaatst naar een soort quarantaine-kamer, je mag alleen binnen met schort voor, handen wassen enz. Pas na zijn telefoontje begon ik me af te vragen hoe besmettelijk die bacterie dan is en eventueel hoe gevaarlijk voor mij en dus de baby? Ik heb de afgelopen dagen ook gebruik gemaakt van het toilet op zijn kamer daar... AMC gebeld maar de verpleging kon het me niet vertellen dus ik moet morgen met de arts spreken. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik niet meer bij hem op bezoek zou kunnen maar ik wil uiteraard ook geen risico lopen. Maar het is wel duidelijk dat hij nog wel even zoet is in het AMC....
Een datum heb ik nog niet, maar die zal volgen wanneer ik zeker weet dat alles goedzit.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 07:54 schreef klonelin het volgende:
Ik kom me hier even voorzichtig melden.
Vorig jaar in november met 11 weken een miskraam gehad en heb net een 2e streepje geplast.
Als ik het zo inschat ben ik nu ergens tussen de 6 en 8 weken zwanger, ergens begin mei was mijn laatste menstruatie.
Ik heb niet eerder getest omdat ik begin juni nog een klein beetje oud bloed verloor, ik dacht dat mijn lichaam misschien gewoon wat van slag was. Maar nu toch een 2e streepje!
Deze naam is een kloon zoals jullie zien.. als alles wat verder gevorderd is zal ik me wel bekendmaken maar jullie zullen me niet kennen aangezien ik in ouders nooit echt een actieve poster ben geweest
Groetjes,
Klonelin
Dat is al vlot Fuente dat je het zo duidelijk voelt! Leuk. Ik voel hier bijna niks. Heel soms voel ik een soort fladdertje, maar niet eens elke dag. Nou ja, op de echo kunnen zien dat het goed beweegt, dus daar ligt het niet aan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 07:09 schreef Fuente het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren!
Madelieve, jeetje, ik weet niet goed wat ik moet zeggen, ik wens je heel veel sterkte meis
Jelief, oh vreselijk he? Afgelopen weekend hadden wij een bruiloft en de moeder van de bruid kon het ook niet laten. En toen: Oooh jeeeetje, nog maar 19 weken? Jeetje, je lijkt wel 8 maanden! Oooh was je eerste kind 8,5 pond? Ach meisje toch, dat wordt nog wat!
En vervolgens kreeg ik eetadviezen(ik ben ook zwaar van mezelf) want dan zou deze baby in ieder geval niet zo groot worden
![]()
Ik kan dat dus echt niet uitstaan he.
De baby is inmiddels af en toe mijn buik aan het verbouwen! Gisteravond ging beep zo tekeer dat manlief het ook heel goed kon voelen, super!
Alereerst van harte welkom en gefeliciteerd!! Als je 8 weken overtijd bent, betekent dat dus dat je al 10 weken zwanger bent. De eerste 2 weken voor je eisprong tellen gewoon mee/krijg je "cadeau".quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:39 schreef mijsje het volgende:
ja, dat kan ik me voorstellen dat je dat niet kan uitstaan Fuente... ik moet zeggen dat ik dat allemaal ook niet zo zie zitten in een zwangerschap.
ik ben ook heel benieuwd wanneer ik mijn kindje voor het eerst zal voelen en hoe dat zal zijn... ik ben pas in mijn negende week van ons eerste kindje als het allemaal goed is... (heb gisteren een positieve test gedaan na 8 weken overtijd zijn)
Ben je dan niet al 12 weken?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Alereerst van harte welkom en gefeliciteerd!! Als je 8 weken overtijd bent, betekent dat dus dat je al 10 weken zwanger bent. De eerste 2 weken voor je eisprong tellen gewoon mee/krijg je "cadeau".
Klonelin ook van harte welkom en gefeliciteerd!!
even snel, ik moet zo weg; ik heb hier het info boekje van mijn vk, en daar staat in dat het met 26-28 weken de erkenning op het gemeentehuis geregeld moet worden, als je de baby de achternaam van je partner wil geven. je moet er wel samen voor naar het gemeentehuisquote:Op dinsdag 8 juli 2008 12:20 schreef Raissa het volgende:
Zo! We hebben de eerste afspraak bij de VK gehad. Volgende week vrijdag krijgen we de 1e echo. We hebben besloten om een combinatietest te laten doen, hier hoor ik volgende week vrijdag ook wat meer over (wanneer enzo).
De kans is groot dat ik toch naar een Gyn moet met medische indicatie, mijn internist krijgt hierover de zeggenschap, dat hoor ik dus a.s. vrijdag.
Oh, en hoorde dat we (milanese en ik zijn niet getrouwd) het kindje al vóór 14 weken moeten aangeven!
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:29 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Alereerst van harte welkom en gefeliciteerd!! Als je 8 weken overtijd bent, betekent dat dus dat je al 10 weken zwanger bent. De eerste 2 weken voor je eisprong tellen gewoon mee/krijg je "cadeau".
ik ben ook gewoon dik, goed dikquote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:03 schreef Igraine het volgende:
[..]
Dat is al vlot Fuente dat je het zo duidelijk voelt! Leuk. Ik voel hier bijna niks. Heel soms voel ik een soort fladdertje, maar niet eens elke dag. Nou ja, op de echo kunnen zien dat het goed beweegt, dus daar ligt het niet aan.
Oh ja, leuke opmerkingen zijn dat. Zo had ik van het weekend ook een verjaardag en iemand kwam me feliciteren met m'n zwangerschap. Dus een ander gelijk: "Ooooooh, ben je zwanger!?"
Ja, je dacht dat ik gewoon een vette pens had van mezelf hè....Heb ik ook, daar niet van
Ik heb dus geen duidelijk zwangere buik, maar lijk 'gewoon' dik.
Dat had ik bij de vorige ook, toen hadden sommige mensen het nieteens door toen ik al 7 maanden was.
hoopvol dan: ik was dikquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:39 schreef Fuente het volgende:
[..]
ik ben ook gewoon dik, goed dikMaar gelukkig lijkt het al wel wat met die buik.
Misschien ligt je placenta voor? Dat had ik bij Sara, die voelde ik pas ergens rond 25 weken duidelijk.
Deze uk voelde ik rond 14 weken soms al iets fladderen, heel af en toe. En nu is het 's avonds altijd druk in m'n buik. Dat wordt nog wat straks!
Hmm heb vannacht wel een half pufje genomen, werd gek/wakker van de "rochel" geluiden. Op zich lijkt het me gek, vrouwen die astma hebben, zullen het ook moeten gebruiken en het komt niet in je bloed oid. Het gaat niet verder dan je longen. Paracetamol mag wel... nou ja.. ik ga maar niet meer nemen en volgende week aan de VK vragen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:49 schreef Fuente het volgende:
Simmu, dat heb ik dan wel. Ik val af in mijn zwangerschappen, bij Sara bijna 10 kilo en nu zit ik op -3. Terwijl ik echt wel eet!
Diaan, Ik heb wel ventolin voor Sara, maar kan de bijsluiter zo niet vinden. Ff google?
http://www.consumed.nl/medicijnen/2849/Ventolin%C2%AE_Inhalaties
Ik denk het niet dus!
ik had het ook zo voor de baby indaalde (nu is het een stuk beterquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hmm heb vannacht wel een half pufje genomen, werd gek/wakker van de "rochel" geluiden. Op zich lijkt het me gek, vrouwen die astma hebben, zullen het ook moeten gebruiken en het komt niet in je bloed oid. Het gaat niet verder dan je longen. Paracetamol mag wel... nou ja.. ik ga maar niet meer nemen en volgende week aan de VK vragen.
En helemaal vervelend als je ook nog de volgende dag moet werkenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:03 schreef simmu het volgende:
[..]
ik had het ook zo voor de baby indaalde (nu is het een stuk beter)
ik had het minder als ik op mijn rechterzij lag, en een tijdje rustig blijven liggen en afwachten bracht ook wel wat verbetering. maar its idd naar! *troost*
bij mij komt het trouwens ook van de allergieen, na de bevalling ga ik dus wel direct aan medicijn, want ik wordt er ook gek van en al die neusspray is ook niet goed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |