abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59945513
Maffemuts! Gefeliciteerd, ook al is het onverwachts!

Simmu, ik snap heel goed dat je er helemaal klaar mee bent! Pffff wat een geleuter zeg. Ik denk dat als dat bij mij zou gebeuren ik wsl heel kinderachtig zou reageren met: 'Nou, dan doen we toch helemaal geen kaartjes!'

Sterkte ermee, als ik jou was zou ik gewoon zelf een kaartje uitzoeken, alles helemaal zelf, en dan gewoon dus ook zelf versturen. naar je schoonvader.
En een webcam zetten op je baby?!?!?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 juli 2008 @ 12:37:26 #152
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59945516
moeten we je feliciteren maffemuts?? ik doe het toch maar
simmu wat een vervelend gezeik zeg.. kan je niet gewoon zeggen: tot hier en niet verder anders flikker je maar op (ofzo) ik kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt bah.

over die klossen.. ik kom nu al niet lekker mijn bed meer uit en ik ben pas zestien weken (precies vandaag) dus ik denk er over om het bed wel al wat op te hogen zodat ik makkelijker op kan staan. zijn die dingen gratis te leen of moet je ze huren? (bij mijn eerste heb ik ze niet gebruikt namelijk dus ken het helemaal niet)

en tsja vluchtkoffer.. ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen, en misschien een paar dagen blijven, dus ik maak ook wel een koffer op tijd klaar. (eigenlijk twee, een voor mezelf, en een voor de kleine)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_59945837
quote:
simmu wat een vervelend gezeik zeg.. kan je niet gewoon zeggen: tot hier en niet verder anders flikker je maar op (ofzo) ik kan me voorstellen dat je hier helemaal gek van wordt bah.
dat deed ik dus gister. tijdens de jaarlijkse kerkBBQ (ik ben niet kerkelijk, maar schoonpapa wel, je wil trouwnes niet geloven hoeveel gezeik *dat* (uiteraard!) oplevert.........) moest er namelijk uitgebreid (weer) over die kaartjes begonnen worden. dat is natuurlijk ook een uitgelezen en geschikt moment. dus toen verloor ik mijn geduld. ik zei dat we dus mooi zelf wel uitmaken wie een kaartje krijgt en wie niet. het goede nieuws is dat sangdrax er ook geen trek in heeft, uiteraard bespreken wij dingen wel onder elkaar. maar ja: sangdrax is net als ik al zn leven lang dergelijk manipulatief en gemeen gedrag gewend (hij van zn pa, ik van mijn ma) en gaat er anders mee om dan ik. waar ik boos wordt danwel wegloop geeft hij zn pa zn zin om maar van het gezeur af te zijn. de vriendin van schoonpa heeft hem trouwens ook al op zn falie gegeven, daar niet van (whehe!). ik vind het alleen zo naar dat zelfs nu dit allemaal zo moet. kunnen ze nou niet een keertrje een paar maanden lang een beetje rekening houden met ons? zoveel is dat nu toch ook niet gevraagd. geen achterbaks jaloers gedoe van mijn ma, geen manipulatief en raar gedoe van zijn pa. niemand die alvast 'behulpzaam' meubeltjes koopt (in volledig andere stijl en kleur dan de rest) geen gezeur over welk geloof, geen wagonladfing kleertjes in een 'zekere' kleur terwijl wij nadrukkelijk vroegen dat niet te doen, geen gepiep over "maar ik wil bij de bevalling zijn" terwijl dat in ons huis echt niet realistisch haalbaar is, wanneer de doop (en ja: voor iemand het vraagt: er is me idd serieus gevraagd om qua bevalling/uitgerekende datum vooraf een beetje rekening te houden met vakanties.............) wie dan de doopouders, waar we gaan wonen, of ik werk (je moet wel werken hoor, totdat je zwanger bent, dan moet je maar ontslag nemen). manmanman, ik ben het *zo* zat!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59945847
Maffemuts gefeliciteerd! En veel sterkte de komende tijd, want het is wel even het roer weer om hè?
Hoelang ben je ongeveer zwanger denk je?

DJMO: hier kan je klossen gratis lenen bij zo'n hulpmiddelenuitleencentrum (3x woordwaarde!). Maar volgens mij zit er een maximale termijn aan hoe lang je ze mag lenen.
pi_59945872
Simmu

Gelukkig ga je bijna verhuizen!! (Toch?)
pi_59946000
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:55 schreef Reinhilde het volgende:
Simmu

Gelukkig ga je bijna verhuizen!! (Toch?)
oeh! we hopen het zo hard!!!
sangdrax heeft de 24ste het laatste (formeel & definitief) gesprek! er moest eerst een interne sollicitatieronde gedaan worden na de informele open sollicitatie (dus allemaal heel positief)

geen lawaai van de gabberbuurtjes, geen nare familie, geen straatlawaai, en last but not least: voor dezelfde prijs als deze crappy 4-hoog-achter-zonder-lift-denhaagzuidwest-prachtbuurt een mooie eensgezinswoning!!!!!!!!!!!!!!

en ja: er zit een verhuispremie aan vast, als we particulier willen huren danwel kopen doen ze aan bemiddeling, en als we in de gemeente zelf willen wonen (echt een klein dorpje!) krijgen we een urgentieverklaring
pi_59946025
Die ouders Simmu
Lijkt me vrij vermoeiend!

En een webcam op je beeb! Echt niet!
Wij willen al voorkomen dat er de eerste dag teveel foto's worden gemaakt Ik hoef niet over 2 jaar nog ergens een zeer oncharmante foto van een pas bevallen mezelf tegen te komen en ik heb ook geen zin in een beeb die overstuur is door het flitsen. Die komt net uit een veilig, donker plekje, dan lijkt flitsen me niet echt tof.

Alleen beeb heeft een oma die fotogek is, dus dat kon nog wel eens wat lastig worden
  maandag 7 juli 2008 @ 13:05:57 #158
220694 Buiwkie
CountDown
pi_59946112
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:53 schreef simmu het volgende:

[..]

dat deed ik dus gister. tijdens de jaarlijkse kerkBBQ (ik ben niet kerkelijk, maar schoonpapa wel, je wil trouwnes niet geloven hoeveel gezeik *dat* (uiteraard!) oplevert.........) moest er namelijk uitgebreid (weer) over die kaartjes begonnen worden. dat is natuurlijk ook een uitgelezen en geschikt moment. dus toen verloor ik mijn geduld. ik zei dat we dus mooi zelf wel uitmaken wie een kaartje krijgt en wie niet. het goede nieuws is dat sangdrax er ook geen trek in heeft, uiteraard bespreken wij dingen wel onder elkaar. maar ja: sangdrax is net als ik al zn leven lang dergelijk manipulatief en gemeen gedrag gewend (hij van zn pa, ik van mijn ma) en gaat er anders mee om dan ik. waar ik boos wordt danwel wegloop geeft hij zn pa zn zin om maar van het gezeur af te zijn. de vriendin van schoonpa heeft hem trouwens ook al op zn falie gegeven, daar niet van (whehe!). ik vind het alleen zo naar dat zelfs nu dit allemaal zo moet. kunnen ze nou niet een keertrje een paar maanden lang een beetje rekening houden met ons? zoveel is dat nu toch ook niet gevraagd. geen achterbaks jaloers gedoe van mijn ma, geen manipulatief en raar gedoe van zijn pa. niemand die alvast 'behulpzaam' meubeltjes koopt (in volledig andere stijl en kleur dan de rest) geen gezeur over welk geloof, geen wagonladfing kleertjes in een 'zekere' kleur terwijl wij nadrukkelijk vroegen dat niet te doen, geen gepiep over "maar ik wil bij de bevalling zijn" terwijl dat in ons huis echt niet realistisch haalbaar is, wanneer de doop (en ja: voor iemand het vraagt: er is me idd serieus gevraagd om qua bevalling/uitgerekende datum vooraf een beetje rekening te houden met vakanties.............) wie dan de doopouders, waar we gaan wonen, of ik werk (je moet wel werken hoor, totdat je zwanger bent, dan moet je maar ontslag nemen). manmanman, ik ben het *zo* zat!

Pfffffffffffffffff Wow wat een gezeik kan een mens overzich heen krijgen en dat in jou toestand!!!
Niet te geloven, en jullie krijgen toch een kindje voorjullie en niet je familie, vreselijk als mensen zich zo opdringen of de regie overnemen.
Hou je voet stijf hoor!!!! Je staat zwaar in recht samen met je partner!
pi_59946117
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:01 schreef freecell het volgende:
Die ouders Simmu
Lijkt me vrij vermoeiend!

En een webcam op je beeb! Echt niet!
Wij willen al voorkomen dat er de eerste dag teveel foto's worden gemaakt Ik hoef niet over 2 jaar nog ergens een zeer oncharmante foto van een pas bevallen mezelf tegen te komen en ik heb ook geen zin in een beeb die overstuur is door het flitsen. Die komt net uit een veilig, donker plekje, dan lijkt flitsen me niet echt tof.

Alleen beeb heeft een oma die fotogek is, dus dat kon nog wel eens wat lastig worden
en dan zijn die verschillende sets ouders ook nog eens strontjaloers op elkaar! net een stel verwende kleine kinderen.

kan je anders trouwens mbt foto's maken niet een half uurtje poseren inlassen? dan staan jullie er mooi op want dat kan je van te voren aankondigen en dus eerst oppoetsen, en is het niet de hele tijd.
pi_59946129
Ow trouwens, mijn schoonmoeder en haar man gaan in oktober 2 weken op vakantie.
Zij tegen mij: "ik weet niet of ik zo lang zonder mijn kleinkind kan! "
Daar schrok ik wel een beetje van, want ze komen hier normaal een keer of 3/4 per jaar en dat vind ik best prima eigenlijk. Maar blijkbaar is ze van plan om vaker dan eens per 2 weken langs te komen?

En daarna zei ze ook nog dat ze meer vrije dagen kreeg. Standaard de vrijdag vrij. "dan kan ik lekker komen oppassen".
Ik, in een assertieve bui: "Dat is heel lief aangeboden, maar niet nodig, want ik ben gastouder, dus gewoon thuis, ook op vrijdag"
Zij: Dan kom ik je toch lekker vrijdags gezelschap houden?

Ik vind mijn schoonmoeder heel erg lief, maar dit zijn toch niet de berichten waar ik blij van word

Vooral niet omdat we genoeg ouders hebben (ik heb één stel ouders, TARA heeft een papa met vrouw en een mama met man, ik heb dus 2 paar schoonouders)
pi_59946160
en weet je wat het ergste is: zodra ik tegen iemand zeg dat ik het allemaal zo vervelend vind kan ik te horen krijgen dat ik toch moet snappen dat ze het goed bedoelen, en dat ik daar best wat meer begrip voor op kan brengen. (*simmu steekt dan der tong uit trouwens*)

edit: oppassen is gelukkig geen probleem. mijn ouders willen/kunnen niet vanwege allebei nog werkend, schoonmama idem, en schoonpapa krijgt zelf thuiszorg vanwege zijn psychische problemen (o.a. smetvrees) alhoewel hij al wel piept over "komen logeren".
  maandag 7 juli 2008 @ 13:08:17 #162
220694 Buiwkie
CountDown
pi_59946167
quote:
Oja enpassant ik hoor voorlopig weer in dit topic thuis, net een test gedaan omdat ik t niet vertrouwde en ik ben weer in verwachting dwars door pil nog wel ,Lief komt straks naar huis zodat we samen de VK e.d kunnen gaan bellen. Wordt nog zwaar met n meisje van 7 maanden en weer in verwachting zijn
Ook ik wil je toch voorzichtig feliciteren, ik hoop dat jullie er wel blij mee zijn!!!
Liefs
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 7 juli 2008 @ 13:09:12 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_59946192
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:53 schreef simmu het volgende:

[..]

jezus christus .. ik ben blij dat dat ik dat gezeik allemaal niet heb.. ik krijg wel kleertjes enzo, maar wat ik niet wil mag ik zo weggooien of teruggeven, want het is allemaal 2ehands, en die tante verkoopt dat normaal op de rommelmarkt. een uitvinding, want zo stoot ik niemand voor het hoofd, en er zitten echt mooie-leuke-praktische dingen bij geboortekaartjes.. ja misschien voor de mensen die ver weg wonen, maar anders?? ik moet er heel goed over nadenken. als ik met problemen bij mijn schoonvader kom, zoals nu laatst die fiets. hij knapt hem op, en ik krijg hem als nieuw terug.. ik hoef niet eens te vragen wat het gekost heeft want dan kijkt hij me de deur uit. idem met tante van mijn kant, ik krijg van alles, maar ze vragen eerst wat ik wil hebben. nu is mijn schoonvader godzijgedankt niet christelijk, en mijn tante dus weer wel, maar dat levert ook geen problemen op, ze weten dat ik niet geloof en dat ze me er niet lastig mee moeten vallen.

de bevalling is trouwens ook simpel, alleen mijn partner is er erbij, en als het overdag is, en mijn dochter zou het willen, dan zij ook, verder niemand. zelfs schoonpapa wacht maar op de gang.

meid wat heb ik een geluk in vergelijking met jou .. dikke knuffel meis, dat je het nog even vol kan houden tot je verhuisd bent!

Freecell, ik zal van de week eens informeren bij de zilverenkruis hier, daar zit ook zo'n zorgding bij volgens mij. thnx!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 7 juli 2008 @ 13:10:14 #164
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59946214
Owlet fijn dat 20 weken echo in orde was

Hier was ctg helemaal in orde, baby bewoog constant héén en weer, hartslag helemaal in orde.. lichtte contracties, maar niet noemenswaardig... donderdag moet ik weer op controle... om 7u... dan denk je dat je is kunt uitslapen ben wel benieuwd wanneer beebje komt

En ben ook héél benieuwd hoe het met Llewella is...

liefs lunastar
pi_59946225
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:06 schreef simmu het volgende:

[..]

en dan zijn die verschillende sets ouders ook nog eens strontjaloers op elkaar! net een stel verwende kleine kinderen.

kan je anders trouwens mbt foto's maken niet een half uurtje poseren inlassen? dan staan jullie er mooi op want dat kan je van te voren aankondigen en dus eerst oppoetsen, en is het niet de hele tijd.
Dat is op zich wel een goed idee misschien! Dank je!
pi_59946236
bierkratjes zijn ook gratis (statiegeld) en prima bruikbaar als klossen trouwens. bij ons bed kon het niet eens met echte kossen!
  maandag 7 juli 2008 @ 13:12:06 #167
220694 Buiwkie
CountDown
pi_59946260
quote:
Hier was ctg helemaal in orde, baby bewoog constant héén en weer, hartslag helemaal in orde.. lichtte contracties, maar niet noemenswaardig... donderdag moet ik weer op controle... om 7u... dan denk je dat je is kunt uitslapen ben wel benieuwd wanneer beebje komt

liefs lunastar
Fijn dat alles goed was bij je!!
Nu maar wachten ......
  maandag 7 juli 2008 @ 13:12:46 #168
220694 Buiwkie
CountDown
pi_59946281
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:11 schreef simmu het volgende:
bierkratjes zijn ook gratis (statiegeld) en prima bruikbaar als klossen trouwens. bij ons bed kon het niet eens met echte kossen!

Hier hebben wij ook aan zitten denken!!
  maandag 7 juli 2008 @ 13:16:31 #169
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_59946371
Dank jullie voor de felicitaties, het zal waarschijnlijk nog niet verder zijn dan 6 weken, toen mijn laatste periode gehad zeg maar.. mja goed dat zegt bij mij ook niets
En ja ergens ben ik er blij mee, andere kant weer de angst periode in.. leg ik later nog wel eens uit indien nodig
Maar ja eerst maar wachten tot lief thuis is... en dan duurt wachten weer eens onwijs lang

En Simmu, t wordt jou ook totaal niet makkelijk gemaakt wat vind ik dat erg voor je. Juist om dat je van zo'n periode zorgeloos zou moeten kunnen genieten maken anderen het voor je tot een grote boze donderwolk. Ik hoop dat je er nog uitkomt, maar zoals je eerder aangaf lijkt dat bijna het 8e wereld wonder te worden dan... En dan zou ik wat betreft de kaartjes inderdaad doen wat je eerder al aangaf ook iedereen die jij kent en fam en dergelijke sturen.. laat m dan maar goed in de knip gaan. dan bedenkt hij zich vast wel de volgende keer.
Een webcam zou ik alleen doen als ik er zelf achterstond en dan alleen nog voor verre familie die bv in het buitenland woont. maar niet 24/7 omdat schoonpaps dat zo wil..
t doet me bijna ergens aan denken zoals hij zijn wil probeert op te leggen.. dictatuur. Sorry dat ik t zo noem, misschien ook wel overdreven.. maar zo komt het op mij atm wel over.
Sterkte meid.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  maandag 7 juli 2008 @ 13:18:45 #170
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_59946417
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:11 schreef simmu het volgende:
aanvullend tipje, leg dan wel n plank oid op de kant waar jij je bedpootjes op wil zetten.. anders kun je wel eens risico lopen door enthousiast gedrag dat je er n beetje doorheen gaat
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 13:25:20 #171
43556 miss_dynastie
pi_59946559
Simmu, ik snap eigenlijk al het gedoe niet... misschien mis ik wat, maar jullie zijn toch de ouders? Waarom bemoeit iedereen zich dan met die kaartjes?
pi_59946569
Wat vervelend, gedoe met schoonouders en andere bemoeierds.
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:08 schreef simmu het volgende:
en weet je wat het ergste is: zodra ik tegen iemand zeg dat ik het allemaal zo vervelend vind kan ik te horen krijgen dat ik toch moet snappen dat ze het goed bedoelen, en dat ik daar best wat meer begrip voor op kan brengen. (*simmu steekt dan der tong uit trouwens*)

Daar krijg ik altijd vreselijke jeuk van. Ja, ze bedoelen het misschien goed, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het ook goed ís. Manmanman, wat wordt daar toch een boel mee vergoeilijkt. Ik moest laatst de bruiloft van mijn schoonzusje regelen en de moeder van haar (nu) man bemoeide zich ook echt overal mee, maar volgens iedereen bedoelde ze het wel goed. Nou en? Het moest er nog bij komen dat ze het verkeerd bedoelde.

Mijn ouders en schoonmoeder (schoonvader is helaas al overleden) zijn echt superlief trouwens. Daar heb ik het echt mee getroffen!

Maffemuts, gefeliciteerd. Het zal wel een schok zijn! Owlet, wat leuk, weer een meisje . Veel meisjes de laatste tijd! En Buiwkie, welkom.
pi_59946579
Maffemuts gefeliciteerd. Ben je al een beetje aan het idee gewend?

Buiwkie, Kim heeft een hele tijd in de kinderwagenbak bij ons op de kamer geslapen. Ging prima.

Simmu
pi_59946635
ik ben bedrijfswiskundige, en sangdrax is informaticus, dus we zijn allebei goed thuis in computers & internet. wij zijn heel stellig van mening dat ons frummeltje zo lang mogelijk internetloos door het leven moet gaan! vooral sangdrax is heel goed op de hoogte van hoe dingen mis kunnen gaan als je kinderen onbeperkt toegang tot internet geeft, dus geen computers op slaapkamers, geen webcams, en volledige controle door ons. niks te computerprivacy voor kinderen bij ons!
gewoon buitenspelen. maar we moeten nog maar zien of we dit waar kunnen maken hoor
  maandag 7 juli 2008 @ 13:29:27 #175
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59946652
Met Twan destijds heb ik helemaal geen klossen onder het bed gedaan, bevallen deed ik in het ziekenhuis en de VK vond het niet nodig. Ik wil nu ook weer in het ziekenhuis (of Mama-kind kliniek die in januari hier opengaat).

Simmu wat een gezeur zeg van zowel je schoonvader als moeder... daar heb ik gelukkig geen last van. Mn ouders wonen dichtbij maar bemoeien zich nergens mee en mn schoonouders wonen ver weg en zie ik niet zo vaak. De enige van wie ik af en toe "last" heb, is mn broertje. Last is een groot woord, maar we raken weleens in een discussie verwikkeld over dat wij de katten houden en dat niet kan met een baby ivm de katten haren enz. Tja dan kan ik me weleens boos maken en dat ik dat onzin vind. Ik doe de katten pas weg op het moment dat er gezondheidsredenen zijn.

Maffemuts, van harte welkom en gefeliciteerd!!
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')