Eindelijk na lang wachten dan een berichtje van mij!
Zondag 6/7/8 is na 33 minuten persen om 3 over 3 smiddags onze mooie dochter Amber Mae geboren!
Geen klein dametje, 4580 gram en 53 cm groot met een flinke bos haar en meteen en mooie gezonde blos!
Een heel mooi 'af' kindje dus die het erg goed heeft gehad in mijn buik!
De bevalling was heavy, maar ik heb hem niet als zwaar of traumatisch ervaren, maar wel een heftige ervaring.
Nadat ik na dinsdag al een beetje liep te sputteren met veel vocht en slijmverlies, de ontsluiting niet op gang kwam nadat de eerste lichte weeen kwamen donderdagochtend, vrijdag op zaterdag weer naar het ziekenhuis om bij te slapen, werd het de nacht van zaterdag op zondag me het allemaal teveel en heb ik m'n vriend gesmeekt de vk te bellen, de weeen waren op 23:00 begonnen, en die heb ik nog kunnen wegsudderen tot een uur of 3 snachts.
VK heeft me naar het ziekenhuis gestuurd om me daar eerst weer een cocktail shot te geven om me te laten slapen, maar dat is uiteindelijk niet gebeurd, ik had nog steeds maar 1 cm ontsluiting thuis, met een beetje enthousiasme kon je er 2 van maken, maar tijdens het ritje naar het ziekenhuis is dat naar 4 gegaan.
Ik wilde heel graag geholpen worden qua pijn of slapen, was gewoon op na al dat gesudder, en uiteindelijk voor een ruggeprik gekozen ook al waren ze daar geen voorstander van. Ik ben absoluut blij dat ik dat heb gedaan ook al heb ik daar altijd grotere angst voor gehad dan voor bevallen zelf!
Mijn ouders en mijn vriend hebben geassisteerd bij de bevalling zelf, en ik was even bang dat er een vacuumpomp aan te pas moest komen omdat ik het zo lang vond duren voor het hoofdje eruit kwam, maar daar was ze dan eindelijk, en ik voelde meteen dat ze een heel mooi solide stevig kindje was!
En ze is zo lekker zoet! Doet het fantastisch aan de borst meteen al direct na de geboorte!
Ze ligt nu lekker bij papa.
foto's ga ik allemaal nog rustig uitzoeken, eerst zo rondbvellen, ben net uit het ziekenhuis, want mijn lichaam heeft een behoorlijke optater gehad. Ik kon nog niet zelf plassen, daar was het wachten op, en heel fijn, maar ik moet zo dus bellen voor een rollator

M'n bekken is behoorlijk week, spieren erg pijnlijk, maar de zusters waren al blij vanochtend te zien dat ik al meer kon dan gisteren, vanochtend zelf naar de wc, douchen en aangekleed.
Dus al met al, behoorlijk heavy, maar ik heb er zo'n prachtige dochter voor terug dat ik het er graag voor over heb!!!!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae