jammer, die is van 2007.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:32 schreef chansadres het volgende:
3. Radiohead - In Rainbows
Hoe kan ik die vergetenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:04 schreef bartrid het volgende:
In willekeurige volgorde:
5ive - Hesperus
Aidan John Moffat - I Can Hear You Heart
Motorpsycho - Little Lucid Moments
Bardo Pond - Bardo Pond
Creature with the atom brain - I am the golden gate bridge
The Fall - Imperial Wax Solvent
Fuck Buttons - Street Horrsing
Gutter Twins - Saturnalia
Meat Beat Manifesto - Autoimmune
Nick Cave & The Bad Seeds - Dig!!! Lazarus Dig!!!
Torche - Meanderthal
Portion Control - Slug
Portishead - Third
Echt vanwege de muziek of gewoon omdat het een Beatle is?quote:Op woensdag 25 juni 2008 01:57 schreef Aisumasen het volgende:
Ringo Starr - Liverpool 8
...en dat was het wel zo'n beetje.
Ohja, ook nog.quote:Op woensdag 25 juni 2008 03:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Midnight Boom - The Kills
De gelijknamige single was in elk geval genant slecht.quote:Op woensdag 25 juni 2008 02:48 schreef Aisumasen het volgende:
Gekocht omdat het een Beatle is, beluisterd omdat het een hele leuke plaat is.
Hm, daar zitten er een paar tussen die ik zeker moet checken......quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:38 schreef GeorgKacher het volgende:
....Interessante lijst....
Precies! Die stem kleurt het geheel wel zo ongelovelijk mooi in. Zoveel soul, zoveel klankkleur en het gaat allemaal zo vanzelf dat het bijna eng is om naar te luisteren. Live heb ik hem gezien in tivoli en dat was nog indrukwekkender, het beatboxen, de 'trompetsolo's met de stem', de timing, het timbre noem maar op, Jose James is een geweldenaar.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:37 schreef Numbie het volgende:
Jose James - The Dreamer (wat een stem! die composities! te mooi!)
Complete onzin.. dat dacht ik vroeger ook maar dan moet je gewoon beter zoeken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:44 schreef Viking84 het volgende:
Er zijn sinds 2000 geen goede cd's meer uitgebracht hoor.
Ik heb hem nu opstaan, naar aanleiding van dit topicquote:Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Precies! Die stem kleurt het geheel wel zo ongelovelijk mooi in. Zoveel soul, zoveel klankkleur en het gaat allemaal zo vanzelf dat het bijna eng is om naar te luisteren. Live heb ik hem gezien in tivoli en dat was nog indrukwekkender, het beatboxen, de 'trompetsolo's met de stem', de timing, het timbre noem maar op, Jose James is een geweldenaar.
Wat is Jex Thoth voor muziek? De rest ken ik wel nl...quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:48 schreef trebremmit het volgende:
Tot nu toe springen deze vijf er bovenuit wat mij betreft.
1. Jex Thoth - Jex Thoth
2. Ufomammut - Idolum
3. Draconian - Turning Season Within
4. Textures - Silhouettes
5. Opeth - Watershed
Die ga ik eens checken.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:57 schreef ranja het volgende:
Laat ik dan maar eens een uitgebreide post doen. Met (hopelijk werkende) plaatjes en beschrijvingen.
Ik heb dit jaar 12 nieuwe albums gekocht, dit is de voorlopige volgorde.
1 The Black Angels - Directions to See a Ghost (2008)
De reincarnatie van The Velvet Underground, ze hebben zich zelfs naar een nummer van ze vernoemd. Lekker lange nummers, heerlijk donker.
8 Lawn - Silver (2008)
3e album van Lawn en de nummers zijn wat korter en minder langzaam. Oftewel wat meer gewoon rock en minder space. Maar nog wel erg degelijk.
De Machine ben ik zeker met je eens.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:59 schreef Klonk het volgende:
Willekeurig:
Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends
Nick Cave & The Bad Seeds - Dig!!! Lazarus Dig!!
The Raconteurs - Consolers of the Lonely
Jeugd van tegenwoordig - De machine (en dat terwijl ik normaal gesproken allergisch ben voor Nederlandstalige muziek, maar dit is echt een briljant album)
Doom/Stoner met een vette jaren 70 sound en een zangeres.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:37 schreef bartrid het volgende:
[..]
Wat is Jex Thoth voor muziek? De rest ken ik wel nl...
Die twee moet ik nog luisteren. Ik hoop dat Saturnalia binnenkort naar me toegestuurd wordt op LP, hij zou een dezer dagen wel weer op voorraad moeten zijn, als de schatting van de verkoper een beetje in de goede richting zat.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:33 schreef ruud.nl het volgende:
The Gutter Twins - Saturnalia
dEUS - Vantage Point[/i]
kunnen me wel bekoren tot dusver, hoewel de laatste eigenlijk al in 2007 gereleased is.
Inderdaad, Chocolate starfish and the hotdog flavored water was de laatste fatsoenlijke plaat van Limp Bizkitquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:44 schreef Viking84 het volgende:
Er zijn sinds 2000 geen goede cd's meer uitgebracht hoor.
Idd ook niet slechtquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:07 schreef ioko het volgende:
R.E.M. - Accelerate
Voor de rest, niet zoveel muziek gekocht, en nergens echt van onder de indruk.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Inderdaad, Chocolate starfish and the hotdog flavored water was de laatste fatsoenlijke plaat van Limp Bizkit
die telt bij mij als 2007 album, internationale release.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:13 schreef placebeau het volgende:
tegan & sara - the con
Zo best hoge waardering zeg! Ik kom er maar moeilijk achter of ik hem nou echt goed vind.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:13 schreef placebeau het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
tim van hamel - welcome to the blue house
Weet je het nu wel? Het is compleet andere muziek dan dat ik normaal gesproken luister (ik luister niet veel naar rap/soul muziek) maar het is zo mooi dat ik bijna zeker weet dat niemand hem gaat overtreffen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb hem nu opstaan, naar aanleiding van dit topic
maar ik moet eerlijk zeggen: ik weet het nog niet.....
Das eind 2007, maar welquote:Op woensdag 25 juni 2008 16:33 schreef methodmich het volgende:
Willekeurig niet te missen in 2008
Angus & Julia Stone - A Book Like This
Nieuwe Scar Symmetry!? Waarom wist ik dat nog niet. Gelijk even binnenhalenquote:Op woensdag 25 juni 2008 17:12 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Nou deze heb ik gelukkig al voorbij zien komen :
Opeth - Watershed.
voorderest alleen Scar Symmentry - Holographic Universe die ik binnen heb..
Ja, ik weet het inmiddels wel, denk ik. Niet echt iets voor mijquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:37 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Weet je het nu wel? Het is compleet andere muziek dan dat ik normaal gesproken luister (ik luister niet veel naar rap/soul muziek) maar het is zo mooi dat ik bijna zeker weet dat niemand hem gaat overtreffen.
ik heb de plaat al live zien spelen, dat scheelt ook wel in de beoordeling.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zo best hoge waardering zeg! Ik kom er maar moeilijk achter of ik hem nou echt goed vind.
Cutie dank uquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:20 schreef Klonk het volgende:
Kleine toevoeging: Death Cab for Cuty - Narrow Stairs hoort nog in mijn lijstje thuis
Hoe dan ook een prachtplaat!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Op mijn CD staat anders toch echt 2008....
Als je maar laat om 'm te openen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:03 schreef GeorgKacher het volgende:
Door dit topic verheug ik me alweer op het eindejaarslijstjes topic al duurt dat nog een half jaar. Echt nieuwe muziek heb ik hier nog niet ontdekt, hopeljik komt dat nog.
winner! Voeg Hercules and love affair, Vampire Weekend en Bon Iver (officieel '07) toe en je hebt een prima lijst.quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:43 schreef Waaghals het volgende:
1. Cut Copy - In Ghost Colours
2. Portishead- Third
3. M83 - Satudays = Youth
Joh vond je het nog iets?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:06 schreef Corsnor het volgende:
[..]
Nieuwe Scar Symmetry!? Waarom wist ik dat nog niet. Gelijk even binnenhalen
m.i.a is 2007quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:50 schreef DrPwn het volgende:
m.i.a - kala
be your own pet - get awkward
hjaltalín - sleepdrunk seasons
verder niet echt iets heel interessants gehoord wat specifiek dit jaar is uitgekomen
Die zou beter in het lijstje meest overschatte albums van 2008 tot dusver kunnen staan imo. Geen enkel nummer op dat album dat het niveau van Time to pretend haalt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Verschrikkelijk goed imho in willekeurige volgorde:
MGMT - Oracular Spectacular
Cut Copy - In Ghost Colours
Fleet Foxes - Fleet Foxes
Beach House - Devotion
Hercules and Love Affair - Hercules and Love Affair
M83 - Saturdays=Youth
goed imho in willekeurige volgorde:
Blood Red Shoes - Box Of Secret
Lightspeed Champion - Falling Of The Lavender Bridge
Madrugada - Madrugada
The Black Keys - Attack & Release
She & Him - Volume One
Vampire Weekend - Vampire Weekend
No Age - Nouns
Silver Jews - Lookout Mountain, Lookout Sea
dEUS - Vantage Point
Destroyer - Trouble In Dreams
Hey een nieuwe TWDY meteen even luisteren. Young mountain was briljant.quote:Op maandag 30 juni 2008 22:43 schreef Seam het volgende:
1. This Will Destroy You - This Will Destroy You
Helemaal mee eens, puur hype-bandje zoals afgelopen jaar Klaxons.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:45 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Die zou beter in het lijstje meest overschatte albums van 2008 tot dusver kunnen staan imo. Geen enkel nummer op dat album dat het niveau van Time to pretend haalt.
Dat vind ik dus niet.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:45 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Die zou beter in het lijstje meest overschatte albums van 2008 tot dusver kunnen staan imo. Geen enkel nummer op dat album dat het niveau van Time to pretend haalt.
Amy McDonald is van 2007 net als Riot! van Paramore...quote:Op zondag 6 juli 2008 09:39 schreef Chr0nicle het volgende:
Hmm 80% van de muziek die hier voorbij komt zegt me helemaal niks :|
Anyway. Voor mij euh
Amy Macdonald - This is the life (die was toch van 2008??)
John Mayer - Where the light is (tis een live album tho, geen nieuwe platen)
Duffy - Rockferry
Paramore - Riot
Vergeet vast nog wel iets...
quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Verschrikkelijk goed imho in willekeurige volgorde:
MGMT - Oracular Spectacular
Cut Copy - In Ghost Colours
Beach House - Devotion
Hercules and Love Affair - Hercules and Love Affair
M83 - Saturdays=Youth
goed imho in willekeurige volgorde:
Blood Red Shoes - Box Of Secret
Lightspeed Champion - Falling Of The Lavender Bridge
Madrugada - Madrugada
The Black Keys - Attack & Release
She & Him - Volume One
Vampire Weekend - Vampire Weekend
No Age - Nouns
Silver Jews - Lookout Mountain, Lookout Sea
dEUS - Vantage Point
Destroyer - Trouble In Dreams
Nederlands trots, bijzonder goed album.quote:Over a succession of rhythm melting vinyl releases for Tectonic, SubSolo and Philpot, Dave Huismans has asserted himself as the leading practitioner of forward thinking dancefloor motions currently in operation. Under the' Dogdaze, A Made Up Sound and his revered 2562 moniker Huismans has shocked the now merged techno and dubstep fraternities with a brilliantly consistent stream of bare bones riddims encompassing brittle 2-step, lurching techno and bass driven dub with a fractured brokenbeat aesthetic that sounds quite unlike anything else being produced today.
Aerial is Huismans' massively anticipated debut album and contains some of the most deadly material produced under his 2562 guise, formed into a coherent statement of ten tracks set to detonate headphoness and Soundsystems around the world this summer. This CD edition pulls together four tracks previously dispatched over the course of three individual 12"s released in the last year, plus six sparkling fresh productions primed to dub the world into submission. The set skanks into view with 'Redux' plumbing the depths of a breezing downtempo dub cut in the finest Rhythm & Sound styles, and clearing the airspace for the snaking syncopations of 'Morvern'.
From here there's a run of tracks culled from recent releases, ready to educate unblessed ears with some bass stepping sanctification, but the real treats for those who've been paying close attention come in the form of the stunning 'Basin dub' composed from delicate blue chords and a double-timed rhythmic intuition that couldn't have come from anyone else, followed by the equally crushing 'Greyscale', realisng many a technoXdubstep nerd's wet dream with a sacred stylistic blend of Burial, Basic Channel and T++ that leaves us floored. Finally another new effort 'The times' signs off the album with some moody and expansive dub chords whipped into spectral plumes over a coma-slow riddim that brings us full circle and ready for repeat.
This album follows in the massively revered tradition of dub experimentation and rhythm science laid down in the lineage stretching from Lee Perry through King Tubby, Scientist, Steve Gurley, Dillinja, Photek, Rhythm & Sound, Kode 9 and Burial, so all we can say is that if any of those names have remotely affected you in any way you really need to check this album out. Without doubt one of the albums of the year - absolutely mighty.
Behalve dat Radiohead beter in ONZ of KLB besproken kan worden is dat album toch echt uit 2007.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:50 schreef Ftju het volgende:
Hoewel ik meer Nin fan ben dan Radiohead fan, Radiohead heeft een gigantische meester werk afgeleverd.
Een beetje objectiviteit zou niet ongepast zijn bij een mod.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Behalve dat Radiohead beter in ONZ of KLB besproken kan worden is dat album toch echt uit 2007.
Radiohead is kut. Kane moet dood. Jazz is voor aanstellers. En alles wat naar Sensation gaat is debiel kutvolk.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:11 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Een beetje objectiviteit zou niet ongepast zijn bij een mod.
En Metal is voor langharig ongewassen werkschuw tuigquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Radiohead is kut. Kane moet dood. Jazz is voor aanstellers. En alles wat naar Sensation gaat is debiel kutvolk.
Ga lekker naar die neuzelmuziek van je luisterenquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:18 schreef cafca het volgende:
[..]
En Metal is voor langharig ongewassen werkschuw tuig
quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Radiohead is kut en belachelijk overschat. Kane moet dood en hun lijken moeten worden getoond in een circus. Jazz is voor ware muziekliefhebbers. En alles wat naar Sensation gaat is debiel kutvolk.
Opmerkelijk! Ik vind deze aanzienlijk minder dan de vorige. Zo'n samenwerking moet mijns inziens ook eenmalig zijn. De glans en het schokkende is er wel vanaf nu.quote:
Die trippende bejaarde jazzmuzikanten moeten eens stoppenquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Radiohead is kut. Kane moet dood. Jazz is voor aanstellers. En alles wat naar Sensation gaat is debiel kutvolk.
Die was ik vergeten. Hoorde hem vandaag weer en idd een pracht plaat. Moet die nieuwe van Shearwater ook maar snel gaan luisteren.quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:17 schreef BUG80 het volgende:
Vijf platen die absoluut tot mijn favorieten van het jaar behoren (in willekeurige volgorde):
Elbow - The Seldom Seen Kid
Ik denk dat ik inmiddels wel durf te zeggen dat ik dit het beste album van Elbow vind. Avontuurlijk en vol met mooie songs.
Coldplay:quote:Ik heb de cd nu 1x geheel beluisterd en ben teleurgesteld.
De über-catchy nummers van de vorige cd zijn op 1 na (I'm Yours) niet aanwezig op deze cd. Het geheel is erg relaxt en layed back, maar weet mij geen moment echt te boeien, wat de vorige 2 cd's wel konden. Dit is wel een ideale "zwoele zomeravond met een glas wijn cd", maar is dat eigenlijk geen synoniem voor "lege" muziek?
Het neemt niet weg dat er enkele sterke nummers op deze cd staan. I'm yours (al is de oude versie beter), Coyotes, If it Kills me en A Beautiful Mess zijn nummers waar Mraz het niveau van zijn vorige 2 cd's haalt. Vooral de laatste 2 nummers bewijzen dat Mraz gewoon uitblinkt in het zingen van 'funky' popballads. If it Kills me is naar mijn mening met voorsprong het beste nummer van de cd, lekker zoet, zoals Mraz hoort te klinken
Zijn liefde voor het geloof is ook duidelijk te horen in sommige nummers, wat mij persoonlijk niet zo aanspreekt, maar dat terzijde.
Nee, ik voorspel helaas geen Europese doorbraak voor Mraz met deze cd. Dat had hij beter met zijn vorige cd kunnen proberen.
Voor mij juist een van de lekkerdere albums.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:48 schreef Moody het volgende:
MEGA floppers: Jason Mraz en Coldplay. Van beiden had ik een goed album verwacht, maar ze zijn me erg tegengevallen.
Mraz: (kopie van mijn reactie op musicmeter)
[..]
Zal komen doordat ik deze samenwerking vorig jaar helemaal gemist heb. Dit was het eerste album van hun wat ik te horen kreeg. Ben later pas ook het eerste album gaan luisteren. Hoewel ik niet veel kwaliteitsverschil tussen de twee albums vind zitten, ben ik het met je eens dat de eerste net iets beter klinkt. Maar het nieuwe lag voor mij vooral bij het tweede album. Vandaar de nominatie.quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:57 schreef pfaf het volgende:
[..]
Opmerkelijk! Ik vind deze aanzienlijk minder dan de vorige. Zo'n samenwerking moet mijns inziens ook eenmalig zijn. De glans en het schokkende is er wel vanaf nu.
Het 1e album was echt heel goed. Het 2e album begon al behoorlijk zoet te worden, maar het was nog goed te bekroppen door de sterke nummers. Het 3e album is niet alleen mierzoet, maar ook nog eens erg commercieel. Een combinatie waar ik niet warm voor loopquote:Op maandag 21 juli 2008 02:23 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Voor mij juist een van de lekkerdere albums.
Zo kan smaak toch behoorlijk verschillen
Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar er staan op zich nog wel meer bijzonder fraaie nummers op die plaat naast 'Time to pretend'. Echt een groeiplaat. En live ook best te pruimen in Doornroosje eerder dit jaar.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:45 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
ik ben benieuwd, ik hem 'm net binnenquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar er staan op zich nog wel meer bijzonder fraaie nummers op die plaat naast 'Time to pretend'. Echt een groeiplaat. En live ook best te pruimen in Doornroosje eerder dit jaar.
Maarre, geen geniale plaat, hoor. Die heb ik dit jaar nog niet echt gehoord, maar goed; echt heel veel tijd heb ik dit jaar niet aan nieuwe albums besteed.
Er ziiten wel een paar aardige nummers tussen (psychameleon bijvoorbeeld), maar voor de rest deed het me als album vrij weinig. Ik moet trouwens ook erg aan de zang wennen. Maar misschien heeft'ie nog wat tijd nodig en eigenlijk geldt dat voor alle albums (behalve die van Miss Kittin en The Kills) die in het rijtje van ''teleurstellingen" staan. Het jaar is immers nog niet om!quote:Op donderdag 24 juli 2008 02:29 schreef steeg het volgende:
Ik vond the sun and the neon light van Booka Shade eigenlijk een fantastisch album, waarom viel het je zo tegen? Ik relax er helemaal op.
De eerste paar nummers ja, daarna wordt het wel erg saai.quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:14 schreef placebeau het volgende:
modern guilt van beck is ook leuk, [..]
Op een aantal nummers na vind ik dat ook wel een aardig album ja!quote:Op donderdag 24 juli 2008 02:25 schreef Sno0ze het volgende:
Mijn lijst, so far:
Favo's:
Daedelus - Love to make music to
De nummers met Cat Power zijn wel tof. Port O'Brien idd ook leuk.quote:Op donderdag 24 juli 2008 08:14 schreef placebeau het volgende:
modern guilt van beck is ook leuk, en port o'brien was ik ook nog vergeten te noemen.
Nooit geweten dat jij nog ooit zou gaan voor zo'n typisch Brits hypebandje als the Courteeners.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:31 schreef methodmich het volgende:
En The Courteeners, ook zeker een aanrader.
Is dat een hype dan? Geen idee, had een verzamelaartje van OOR laatst met Britse bands voor London Calling, waarop drie aardige songs stonden. Heb daarop de plaat beluisterd, deed me wel wat denken aan Suede en ook een beetje The Smiths. Dus vandaar.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:44 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nooit geweten dat jij nog ooit zou gaan voor zo'n typisch Brits hypebandje als the Courteeners.
Nieuw spul uit de Sähkö stal?? Thanx voor de tip!quote:
Ongelooflijk dat er dan toch iemand is in dit topic die Sähkö kent! Maar inderdaad, ziehier: Ø - Olevaquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:59 schreef Ian_Curtis het volgende:
[..]
Nieuw spul uit de Sähkö stal?? Thanx voor de tip!
Haha, ik ben een oude bekende van je... check m'n last.fm link. Oleva is al voor 94% binnen dus ga 'm zo heerlijk beluisteren.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:37 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat er dan toch iemand is in dit topic die Sähkö kent! Maar inderdaad, ziehier: Ø - Oleva
Idd. Ellen Alliens vorige albums waren toch meer techno/elektro-ish. Dit is te minimaalquote:Op donderdag 24 juli 2008 09:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oe, dat is toch wel een fijne plaat. Iets te kale plaat voor je, neem ik aan?
Die ben ik nu aan het luisteren en tot nu toe bevalt ie erg goedquote:Op maandag 4 augustus 2008 23:10 schreef Smart_ass het volgende:
Kan niet zo goed kiezen.
ja erg tof album!quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:18 schreef Sno0ze het volgende:
[..]
Die ben ik nu aan het luisteren en tot nu toe bevalt ie erg goed
Ben benieuwd. Ik vond The Wallflowers (waar hij de leadsinger van was) altijd een leuke band (One Headlight, 6th Avenue Heartache)quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:35 schreef RedGuy het volgende:
Seeing Things van Jakob Dylan heeft me tot nu toe geen moment verveeld.
Inderdaad, erg goed album.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:35 schreef RedGuy het volgende:
Seeing Things van Jakob Dylan heeft me tot nu toe geen moment verveeld.
Heb jij het album al beluisterd, en zo ja; wat is jouw mening erover dan methodmich?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:46 schreef methodmich het volgende:
Dat verrast me wel, dat Jakob Dylan zo goed gewaardeerd wordt. Zijn werk met The Wallflowers vond ik vrij dertien-in-dozijn, hoewel zeker goed luisterbaar.
Hoe durf je Editors eentonig te noemenquote:Op zondag 10 augustus 2008 22:01 schreef Moody het volgende:
Nog een leuke van dit jaar:
At the Spine - Vita
[ afbeelding ]
De 'eentonige' ritmes van de Editors gecombineerd met de melodieën van Coldplay.
Staat op repeat op mijn mp3-speler. Aan het eind van de week weet ik meer
Nou, zelfs als Editors fan moet je toegeven dat de basis van elk nummer vrijwel hetzelfde is. Dat kan een sterk punt zijn, maar een cd als An End Has A Start is niet eens van de meest gevarieerde cd'squote:Op maandag 11 augustus 2008 18:56 schreef Seam het volgende:
[..]
Hoe durf je Editors eentonig te noemen
Oke, je hebt ook wel een beetje gelijk.quote:Op maandag 11 augustus 2008 21:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Nou, zelfs als Editors fan moet je toegeven dat de basis van elk nummer vrijwel hetzelfde is. Dat kan een sterk punt zijn, maar een cd als An End Has A Start is niet eens van de meest gevarieerde cd's
Trouwens, 'eentonig' staat tussen haakjes, het is niet negatief bedoeld.
Ik quote mezelf om deze cd nog eens flink aan te prijzen. Na nog enkele keren geluisterd te hebben, kom ik tot de conclusie dat dit een top-cd is!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:49 schreef Moody het volgende:
Met stip in de top-10
The Features - Some Kind of Salvation
[ afbeelding ]
Kruising tussen The Zutons en The Killers (het kan echt). Trompetten, vrij bombastisch met een rauw kantje en een stem die veel weg heeft van Brandon Flowers van The Killers. Een cd die van begin tot eind boeit. Toppertje!
Die viel me juist 200% tegen. Urban Hymn was een top-cd en vanaf toen werd het allemaal minder met deze laatste cd als dieptepunt. Hij kabbelt maar voort zonder ergens spannend te worden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:31 schreef trebremmit het volgende:
Fleet Foxes ook eens geluisterd en ik vind er niks aan.
Maar wat ik wel goed vind is het nieuwe album van The Verve dat Forth heet.
[ afbeelding ]
Het schijnt in mijn 'genre' te passen, maar ik vind ladytron echt niks aanquote:Op woensdag 25 juni 2008 10:57 schreef ranja het volgende:
Ladytron - Velocifero (2008)[/b]
Eensquote:Op woensdag 25 juni 2008 17:18 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hot Chip - Made In The Dark
Crystal Castles - Crystal Castles
Die onthoud ik even, txquote:
Idd erg trippy..quote:Op donderdag 24 juli 2008 02:29 schreef steeg het volgende:
the sun and the neon light van Booka Shade
'Boy from School' staat toch echt op 'The Warning', wat de tweede plaat van Hot Chip is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 12:43 schreef e-wok het volgende:
Het eerste album van Hot Chip blijf ik hun beste album vinden, draai em vaak(het album met 'boy from school' er op)
heb je hun eerste album, 604 al eens geluisterd? die ligt misschien meer in je straatje, mee electro en minder 'rock'.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 12:43 schreef e-wok het volgende:
Het schijnt in mijn 'genre' te passen, maar ik vind ladytron echt niks aan
Doe mij maar felix the housecat of 'chicks on speed'
Euh nee... Hip Hop, Dubstep, Techno etc. etc.quote:Op maandag 11 augustus 2008 18:38 schreef Chillah.Bee het volgende:
OMGIk ken serieus maar 2 of 3 CD's in dit topic. Allemaal alternatieve rock?
De rap muziek vind ik ook tegenvallen, misschien komt het omdat ik het nummer van mrOizo zo tof vindquote:Op maandag 18 augustus 2008 02:22 schreef Erotica_ het volgende:
Ik vond 'm best slecht![]()
En Justice kwam vorig jaar al uit
Je hebt gelijkquote:Op maandag 18 augustus 2008 16:01 schreef Grobbel het volgende:
'Boy from School' staat toch echt op 'The Warning', wat de tweede plaat van Hot Chip is.
type eens een band in op youtube, missschien vind je het nog leuk ookquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:09 schreef Paaskonijn het volgende:
God ik ken hier echt geen een band ofzo van
never heard of zeg maar
Nou, daar dacht ik aan. Maar dan kies ik waarschijnlijk weer de bands uit waar ik een hekel aan heb. Rap, techno, hardcore muziekquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:22 schreef e-wok het volgende:
[..]
type eens een band in op youtube, missschien vind je het nog leuk ook
Ligt eraan van welke muziek je houdt. Ik luister eigenlijk vaker andere CD's maar die zijn dan al 30 jaar oud ofzoquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:49 schreef Z het volgende:
Het kan eigenlijk alleen maar beter dan die twee middelmatige plaatjes die jij noemt.
En wat voor muziek is dat dan?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:59 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Ligt eraan van welke muziek je houdt. Ik luister eigenlijk vaker andere CD's maar die zijn dan al 30 jaar oud ofzo![]()
Oh dat geloof ik ook best hoor. Gewoon te lui om al die bands in te typen om te zoeken of ik het misschien leuk vind.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En wat voor muziek is dat dan?
Er staan hier namelijk genoeg platen, die geen techno, rap of hardcore zijn.
Die gaan we, met dank aan de naam van de band, maar eens uitproberen.quote:Op donderdag 17 juli 208 20:48 schreef Moody het volgende:
Cloud Cult - Feel Good Ghosts
[ afbeelding ]
Het album klinkt zoals de cover eruit ziet, een beetje vreemd en samenhangend. Apart, soms catchy, maar erg constant.
Ik denk dat dat ook wel een beetje het probleem is van The Notwist nu. Het momentum wat ze toen hadden is na 6 jaar stilte helemaal verdwenen, en het lijkt wel alsof er niemand nog echt op zit te wachten. Heb 'm zelf al wel een paar keer gehoord, wel weer de oude Notwist, alhoewel inderdaad niet zo goed als Neon Golden. Al geef ik (nota bene met 4 albums van de band in de kast) ook wel eerlijk toe dat ik ook niet echt meer de magie van de vorige platen kan oproepen bij deze nieuwe.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 22:02 schreef thijsdetweede het volgende:
afbeelding ]
Niet zo fantastisch als Neon Golden, maar zo'n album wordt ook maar 1 keer per decennium gemaakt.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 21:15 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Opvallende naam temidden van het metal geweld.
Zekerquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:09 schreef methodmich het volgende:
André Manuel & de Knetterse Fanfare ook erg tof!
Mooie lijst. Zal die albums, die ik niet ken ook eens checken.quote:Op dinsdag 9 september 2008 10:49 schreef emokid het volgende:
Het beste album tot zover is denk ik April. Net iets treffender dan Fleet Foxes.
Sun Kil Moon - April (2008)
[ afbeelding ]
5/5
Fleet Foxes - Fleet Foxes (2008)
[ afbeelding ]
5/5
Black Mountain - In the Future (2008)
[ afbeelding ]
4/5
Beck - Modern Guilt (2008)
[ afbeelding ]
4,5/5
Bon Iver - For Emma, Forever Ago (2008;))
[ afbeelding ]
4,5/5
Tyler Ramsey - A Long Dream About Swimming Across the Sea (2008)
[ afbeelding ]
4/5
Drive-By Truckers - Brighter Than Creation's Dark (2008)
[ afbeelding ]
4/5
Nick Cave and the Bad Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!! (2008)
[ afbeelding ]
4/5
The Rolling Stones - Shine a Light (2008)
[ afbeelding ]
4/5
No Age - Nouns (2008)
[ afbeelding ]
4.5/5
Shearwater - Rook (2008)
[ afbeelding ]
4/5
The Tallest Man on Earth - Shallow Grave (2008)
[ afbeelding ]
4.5/5
Bonnie "Prince" Billy - Lie Down in the Light (2008)
[ afbeelding ]
3,5/5
Dennis Wilson - Pacific Ocean Blue (2008)
[ afbeelding ]
4/5
Okkervil River - The Stand Ins (2008)
[ afbeelding ]
4.5/5
Wolf Parade - At Mount Zoomer (2008)
[ afbeelding ]
4/5
Deerhunter - Microcastle (2008)
[ afbeelding ]
4.5/5
Conor Oberst - Conor Oberst (2008)
[ afbeelding ]
4/5
So true, heb 'm gisteren ook gehaald, werkelijk geniaalquote:Op vrijdag 29 augustus 2008 14:12 schreef Frollo het volgende:
Where You Go I Go Too van Lindstrøm, omg wat een fijne plaat!
Alleen al het eerste nummer: een dancesymfonie van bijna een half uur, puur trippen gewoon.
Oja, domme titelquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:34 schreef Joesse het volgende:
[..]
hij voelt zich vereerd
[ afbeelding ]
En, na uitgebreide luisterbeurten: Hij is erg tof ja! Vooral Men Most Explore/Journey of the Featherless kan mijn goedkeuring op dit moment wegdragen. Wel een cd waarvan ik vermoed dat ik hem in 2009 nauwelijks nog zal draaien.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:48 schreef Moody het volgende:
Mijn toplijstje t/m 15 juli 2008 in no particular order (daar moet ik wat langer over nadenken):
Cloud Cult - Feel Good Ghosts
[ afbeelding ]
Het album klinkt zoals de cover eruit ziet, een beetje vreemd en samenhangend. Apart, soms catchy, maar erg constant.
Hij is fijn he?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 23:29 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
En, na uitgebreide luisterbeurten: Hij is erg tof ja! Vooral Men Most Explore/Journey of the Featherless kan mijn goedkeuring op dit moment wegdragen. Wel een cd waarvan ik vermoed dat ik hem in 2009 nauwelijks nog zal draaien.
Boo hoo.quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:58 schreef Verloren_onschuld het volgende:
"Noem hier je meest vage cd uit een klein niche van de muziekwereld en benadruk zijn genialiteit"
Droeftoeter.quote:Op maandag 6 oktober 2008 15:49 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
En wat is de titel van hun album...?
Emo. Duh.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 12:27 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Klinkt experimenteel, wat voor muziek is het?
Hmm... eens even uitchecken dan!quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:42 schreef trebremmit het volgende:
De nieuwe van Anthony Rother is zeer goed te doen vooral het laatste nummer van 55 minuten is erg spacen.
De plaat heet My name is Beuys von telekraft.
3 sterren vind ik goed. 4: Uitstekend 5: Klassiekerquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:52 schreef ranja het volgende:
en is 3 sterren: goed, matig, gaat wel?
Dan knip je de laatste 75 er toch af. Dit zijn honderd albums die ik goed vind en regelmatig luister. Ik hou van een compleet lijstje met alle albums waar ik van heb genoten. Het mogen er misschien veel klinken voor mensen maar voor mij is deze lijst een mooie weergave van wat voor goede muziek er in 2008 is uitgekomen. Er mist weinig al zijn behoorlijk wat albums buiten de boot gevallen, die ik toch graag heb beluisterd (Korpiklaani, Blood Red Shoes, Ade, Ting Tings). Ik hou nu eenmaal van muziek en ik luister er graag naar veel soorten. Dan word je lijst automatisch langer dan als je enkel naar Post-rock of punk luistert.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:58 schreef Z het volgende:
Een top 100, wat een onzin. Wat voor waarde moet ik nu hechten aan je #100.
Glasvegas is aan mij ook niet echt besteed. Echt een one trick pony, waarbij de zeurderige zang het al gauw in het irritante trekt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:08 schreef Heathen. het volgende:
Glasvegas was trouwens een van de meest verschrikkelijke verschijningen die ik de laatste tijd ben tegengekomen. Dat jij die 'uitstekend' aan geeft kan ik niet echt bij met mijn hoofd. Het eerste nummer klinkt leuk, maar dan vervolgens constant dat onnodige gekreel. Dat is zo jammer want het was zeker een band met potentie maar de zanger bakt er zo weinig van ondanks zijn geschikte stem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |