abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2008 @ 08:57:26 #126
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60012526
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 11:13 schreef SlaggY het volgende:
Voor mij deze:

[ afbeelding ]
Opmerkelijk! Ik vind deze aanzienlijk minder dan de vorige. Zo'n samenwerking moet mijns inziens ook eenmalig zijn. De glans en het schokkende is er wel vanaf nu.
  Moderator donderdag 10 juli 2008 @ 09:36:54 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_60013118
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 21:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Radiohead is kut. Kane moet dood. Jazz is voor aanstellers. En alles wat naar Sensation gaat is debiel kutvolk.
Die trippende bejaarde jazzmuzikanten moeten eens stoppen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:17:57 #128
71333 BUG80
Stop making sense
pi_60029765
Vijf platen die absoluut tot mijn favorieten van het jaar behoren (in willekeurige volgorde):

R.E.M. - Accelerate
R.E.M. in de hoogste versnelling is lekker verfrissend. Ook staan er wat rustige songs op, die zelfs een beetje naar Automatic for the People ruiken.

Elbow - The Seldom Seen Kid
Ik denk dat ik inmiddels wel durf te zeggen dat ik dit het beste album van Elbow vind. Avontuurlijk en vol met mooie songs.

dEUS - Vantage Point
Niet hun beste werk, maar wie had dat ook verwacht. Wel een erg fijne plaat, lekker afwisselend ook. De laatste paar songs kunnen zelfs 'popsongs' genoemd worden. Maar dan wel erg goede.

Madrugada - Madrugada
Het afscheidsalbum van deze band is meteen een ongelooflijk goede. Wat een songs staan er op deze plaat. Met de tragische dood van gitarist Robert Duras in het achterhoofd is alles nog eens extra aangrijpend.

Shearwater - Rook
Geen woorden aan vuil maken, gewoon luisteren en raak overtuigd van deze prachtige plaat. Verveelt nog steeds niet na vele luisterbeurten.

Onder andere de nieuwe Sigur Rós bevalt me ook erg goed, maar die is nog te 'vers'.

De flop van het jaar is wat mij betreft 'Red' van Guillemots. De verwachtingen waren hooggespannen (ik vind Through the Windowpane nog steeds een van de beste platen ooit gemaakt), maar deze poppy plaat smaakt naar kauwgomballen. Niks voor mij.
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:36:40 #129
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60030273
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 22:17 schreef BUG80 het volgende:
Vijf platen die absoluut tot mijn favorieten van het jaar behoren (in willekeurige volgorde):

Ik denk dat ik inmiddels wel durf te zeggen dat ik dit het beste album van Elbow vind. Avontuurlijk en vol met mooie songs.

Die was ik vergeten. Hoorde hem vandaag weer en idd een pracht plaat. Moet die nieuwe van Shearwater ook maar snel gaan luisteren.
pi_60068894
Ik wil in ieder geval nog even Visiter van the Dodos aan mijn lijstje toevoegen
pi_60174182
Mijn toplijstje t/m 15 juli 2008 in no particular order (daar moet ik wat langer over nadenken):

Cloud Cult - Feel Good Ghosts

Het album klinkt zoals de cover eruit ziet, een beetje vreemd en samenhangend. Apart, soms catchy, maar erg constant.

Beste album van Elbow tot dusver. Nummers als Grounds for Divorce, hadden al lang door de radio opgepikt moeten worden.

Madrugada - Madrugada

Afscheidsalbum van zeer hoog niveau. Deze band kan zich gerust de meest ondergewaarde band van de afgelopen 10 jaar noemen. Mensen die ze nog niet kennen moeten deze meepakken!

Death Cab for Cutie - Narrow Stairs

Klein meesterwerkje van DCfC. Blind gekocht en geen spijt van gehad

Shearwater - Rook

Met zo'n cover móet het wel goed zijn. En dat is het ook Drommerig, maar nooit saai. Het nummer Rooks maakt grote kans om mijn nr van het jaar te worden.

Phantom Planet - Raise The Dead

Normaal past dit niet zo in mijn straatje, maar dit klinkt toch wel erg goed. Elk nummer heeft wel wat. Het is een kruising tussen Bell X1 en Radiohead met een zeer catchy sausje.

Vampire Weekend - Vampire Weekend

Orginaliteit is soms ver te zoeken in de muziekwereld, maar deze nieuwkomer mag er zeker wezen! Je kunt het omschrijven als "Rockgae". Deze cd heeft mij nog niet verveeld.

Islands - Arm's Way

Ook deze past normaal gesproken niet echt in mijn straatje, maar de opbouw van de nummers en de constante kwaliteit van de nummers zorgen ervoor dat hij aan het eind van het jaar in mijn top10 staat.

Andrew Bird - Armchair Apocrypha en Okkervil River - The Stage Names zijn volgens mij nog uit 2007, dus mogen niet mee. Anders hadden deze er zeker bij gestaan

MEGA floppers: Jason Mraz en Coldplay. Van beiden had ik een goed album verwacht, maar ze zijn me erg tegengevallen.

Mraz: (kopie van mijn reactie op musicmeter)
quote:
Ik heb de cd nu 1x geheel beluisterd en ben teleurgesteld.
De über-catchy nummers van de vorige cd zijn op 1 na (I'm Yours) niet aanwezig op deze cd. Het geheel is erg relaxt en layed back, maar weet mij geen moment echt te boeien, wat de vorige 2 cd's wel konden. Dit is wel een ideale "zwoele zomeravond met een glas wijn cd", maar is dat eigenlijk geen synoniem voor "lege" muziek?

Het neemt niet weg dat er enkele sterke nummers op deze cd staan. I'm yours (al is de oude versie beter), Coyotes, If it Kills me en A Beautiful Mess zijn nummers waar Mraz het niveau van zijn vorige 2 cd's haalt. Vooral de laatste 2 nummers bewijzen dat Mraz gewoon uitblinkt in het zingen van 'funky' popballads. If it Kills me is naar mijn mening met voorsprong het beste nummer van de cd, lekker zoet, zoals Mraz hoort te klinken

Zijn liefde voor het geloof is ook duidelijk te horen in sommige nummers, wat mij persoonlijk niet zo aanspreekt, maar dat terzijde.

Nee, ik voorspel helaas geen Europese doorbraak voor Mraz met deze cd. Dat had hij beter met zijn vorige cd kunnen proberen.
Coldplay:
Vanaf X&Y zijn ze gezakt naar het niveau 'doorsnee' en met het nieuwe album mogen ze van mij part dat predikaat niet eens hebben. Na 2 luisterbeurten is de lol er al af. Punt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Moody op 18-07-2008 21:18:39 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_60174261
Cloud Cult is tof, inderdaad!
pi_60174564
Ik ben ook wel gek op die nieuwe plaat van Elbow. En ik vind Brain Thrust Mastery van We Are Scientists wel leuk. Die van dEUS en The Gutter Twins hoor ik ook graag. Bovendien komen alle vier de bands op Lowlands. Wat een geluksvogel ben ik toch.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  zondag 20 juli 2008 @ 22:43:15 #134
206970 iuvenis
potentiele painkiller
pi_60234392
Die nieuwe van Motley Crue, saints of los angeles, wel een aardige plaat, lijkt mij zo...
Oh ja, en natuurlijk inflikted van Cavalera Conspiracy...
En nog meer om op te noemen..
love's a loaded gun....
pi_60237337
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 20:48 schreef Moody het volgende:
MEGA floppers: Jason Mraz en Coldplay. Van beiden had ik een goed album verwacht, maar ze zijn me erg tegengevallen.

Mraz: (kopie van mijn reactie op musicmeter)
[..]

Voor mij juist een van de lekkerdere albums.
Zo kan smaak toch behoorlijk verschillen
  maandag 21 juli 2008 @ 09:40:47 #136
44151 SlaggY
Awesome.
pi_60239167
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 08:57 schreef pfaf het volgende:

[..]

Opmerkelijk! Ik vind deze aanzienlijk minder dan de vorige. Zo'n samenwerking moet mijns inziens ook eenmalig zijn. De glans en het schokkende is er wel vanaf nu.
Zal komen doordat ik deze samenwerking vorig jaar helemaal gemist heb. Dit was het eerste album van hun wat ik te horen kreeg. Ben later pas ook het eerste album gaan luisteren. Hoewel ik niet veel kwaliteitsverschil tussen de twee albums vind zitten, ben ik het met je eens dat de eerste net iets beter klinkt. Maar het nieuwe lag voor mij vooral bij het tweede album. Vandaar de nominatie.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:45:39 #137
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60272415
Nu ik hem iets vaker heb gehoord, kan ik met gerust hart zeggen dat de nieuwe Shearwater ook bij de beste platen van het jaar hoort.

De nieuwe plaat van the Hold Steady rockt ook weer hard. Dus die maakt ook goede kans in mijn jaarlijstje te verschijnen.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 16:58:51 #138
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_60272787
door de vele lovende berichten vandaag die van Shearwater maar gekocht, ben benieuwd Tevens het album van Fleet Foxes, het klonk veelbelovend bij de luisterpaal
pi_60273671
2562 - Aerial
Jamie Lidell - Jim
Kubus & BangBang - Pie & Mash
Lyrics Born - Everywhere at once

Wellicht dat de nieuwe van Beck nog in de smaak gaat vallen bij me... tot nu toe is dat nog niet echt het geval. Verder ben ik benieuwd naar het tweede album van zZz die - als het goed is - ergens in september gereleased wordt.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:01:33 #140
39793 Moody
el moody
pi_60276788
quote:
Op maandag 21 juli 2008 02:23 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Voor mij juist een van de lekkerdere albums.
Zo kan smaak toch behoorlijk verschillen
Het 1e album was echt heel goed. Het 2e album begon al behoorlijk zoet te worden, maar het was nog goed te bekroppen door de sterke nummers. Het 3e album is niet alleen mierzoet, maar ook nog eens erg commercieel. Een combinatie waar ik niet warm voor loop Erg jammer, want de stijl van het 1e album sprak me wel erg aan.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 23 juli 2008 @ 02:51:56 #141
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_60286494
Waar ik nu aan denk is Portishead, Wolf Parade, Shearwater, Okkervil River, Elbow, Timesbold en Fleet Foxes
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_60286767
Geen idee welke van de voor mij nieuwe albums uit welk jaar komen. TVP dus.
full stops and exclamation marks
pi_60301530

1. EF - I Am Responsible

2. Heartthrob - Dear Painter, Paint Me

3. M83 - Saturdays = Youth

4. This Will Destroy You - This Will Destroy You

5. MGMT - Oracular Spectacular

6. Foals - Antidotes

7. Adem - Takes (Die Aphex Twin cover! )

8. Hot Chip - Made in the Dark

9. Cut Copy - In Ghost Colours

10. Polder - Poldermodel
pi_60301887
Jamie Lidell - Jim
Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends
Duffy - Rockferry
Jason Mraz - We sing, we dance, we steal things
The Kooks - Konks
MGMT - Oracular Spectacular
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:02:39 #145
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_60303230
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:45 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Die zou beter in het lijstje meest overschatte albums van 2008 tot dusver kunnen staan imo. Geen enkel nummer op dat album dat het niveau van Time to pretend haalt.
Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar er staan op zich nog wel meer bijzonder fraaie nummers op die plaat naast 'Time to pretend'. Echt een groeiplaat. En live ook best te pruimen in Doornroosje eerder dit jaar.

Maarre, geen geniale plaat, hoor. Die heb ik dit jaar nog niet echt gehoord, maar goed; echt heel veel tijd heb ik dit jaar niet aan nieuwe albums besteed.
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:33:18 #146
148362 Ferdie88
Fuck the Norm
pi_60304037

Deze vind ik erg prettig om naar te luisteren
Hallowed be my name
  woensdag 23 juli 2008 @ 20:33:43 #147
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 23 juli 2008 @ 21:00:17 #148
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_60304870
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 20:02 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar er staan op zich nog wel meer bijzonder fraaie nummers op die plaat naast 'Time to pretend'. Echt een groeiplaat. En live ook best te pruimen in Doornroosje eerder dit jaar.

Maarre, geen geniale plaat, hoor. Die heb ik dit jaar nog niet echt gehoord, maar goed; echt heel veel tijd heb ik dit jaar niet aan nieuwe albums besteed.
ik ben benieuwd, ik hem 'm net binnen
  woensdag 23 juli 2008 @ 22:49:09 #149
85962 ioko
I Appear Missing
pi_60308002
Friek, wat voor soort muziek is dit? Ik ken namelijk niets, maar ben wel geinteresseerd.....
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 24 juli 2008 @ 02:25:41 #150
215391 Sno0ze
a sincere imposter
pi_60311790
Mijn lijst, so far:

Favo's:
Sébastien Tellier - Sexuality
Portishead - Third
Fuck Buttons - Street horrrsing