jammer, die is van 2007.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:32 schreef chansadres het volgende:
3. Radiohead - In Rainbows
Hoe kan ik die vergetenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:04 schreef bartrid het volgende:
In willekeurige volgorde:
5ive - Hesperus
Aidan John Moffat - I Can Hear You Heart
Motorpsycho - Little Lucid Moments
Bardo Pond - Bardo Pond
Creature with the atom brain - I am the golden gate bridge
The Fall - Imperial Wax Solvent
Fuck Buttons - Street Horrsing
Gutter Twins - Saturnalia
Meat Beat Manifesto - Autoimmune
Nick Cave & The Bad Seeds - Dig!!! Lazarus Dig!!!
Torche - Meanderthal
Portion Control - Slug
Portishead - Third
Echt vanwege de muziek of gewoon omdat het een Beatle is?quote:Op woensdag 25 juni 2008 01:57 schreef Aisumasen het volgende:
Ringo Starr - Liverpool 8
...en dat was het wel zo'n beetje.
Ohja, ook nog.quote:Op woensdag 25 juni 2008 03:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Midnight Boom - The Kills
De gelijknamige single was in elk geval genant slecht.quote:Op woensdag 25 juni 2008 02:48 schreef Aisumasen het volgende:
Gekocht omdat het een Beatle is, beluisterd omdat het een hele leuke plaat is.
Hm, daar zitten er een paar tussen die ik zeker moet checken......quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:38 schreef GeorgKacher het volgende:
....Interessante lijst....
Precies! Die stem kleurt het geheel wel zo ongelovelijk mooi in. Zoveel soul, zoveel klankkleur en het gaat allemaal zo vanzelf dat het bijna eng is om naar te luisteren. Live heb ik hem gezien in tivoli en dat was nog indrukwekkender, het beatboxen, de 'trompetsolo's met de stem', de timing, het timbre noem maar op, Jose James is een geweldenaar.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:37 schreef Numbie het volgende:
Jose James - The Dreamer (wat een stem! die composities! te mooi!)
Complete onzin.. dat dacht ik vroeger ook maar dan moet je gewoon beter zoeken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:44 schreef Viking84 het volgende:
Er zijn sinds 2000 geen goede cd's meer uitgebracht hoor.
Ik heb hem nu opstaan, naar aanleiding van dit topicquote:Op woensdag 25 juni 2008 12:19 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Precies! Die stem kleurt het geheel wel zo ongelovelijk mooi in. Zoveel soul, zoveel klankkleur en het gaat allemaal zo vanzelf dat het bijna eng is om naar te luisteren. Live heb ik hem gezien in tivoli en dat was nog indrukwekkender, het beatboxen, de 'trompetsolo's met de stem', de timing, het timbre noem maar op, Jose James is een geweldenaar.
Wat is Jex Thoth voor muziek? De rest ken ik wel nl...quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:48 schreef trebremmit het volgende:
Tot nu toe springen deze vijf er bovenuit wat mij betreft.
1. Jex Thoth - Jex Thoth
2. Ufomammut - Idolum
3. Draconian - Turning Season Within
4. Textures - Silhouettes
5. Opeth - Watershed
Die ga ik eens checken.quote:Op woensdag 25 juni 2008 10:57 schreef ranja het volgende:
Laat ik dan maar eens een uitgebreide post doen. Met (hopelijk werkende) plaatjes en beschrijvingen.
Ik heb dit jaar 12 nieuwe albums gekocht, dit is de voorlopige volgorde.
1 The Black Angels - Directions to See a Ghost (2008)
De reincarnatie van The Velvet Underground, ze hebben zich zelfs naar een nummer van ze vernoemd. Lekker lange nummers, heerlijk donker.
8 Lawn - Silver (2008)
3e album van Lawn en de nummers zijn wat korter en minder langzaam. Oftewel wat meer gewoon rock en minder space. Maar nog wel erg degelijk.
De Machine ben ik zeker met je eens.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:59 schreef Klonk het volgende:
Willekeurig:
Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends
Nick Cave & The Bad Seeds - Dig!!! Lazarus Dig!!
The Raconteurs - Consolers of the Lonely
Jeugd van tegenwoordig - De machine (en dat terwijl ik normaal gesproken allergisch ben voor Nederlandstalige muziek, maar dit is echt een briljant album)
Doom/Stoner met een vette jaren 70 sound en een zangeres.quote:Op woensdag 25 juni 2008 14:37 schreef bartrid het volgende:
[..]
Wat is Jex Thoth voor muziek? De rest ken ik wel nl...
Die twee moet ik nog luisteren. Ik hoop dat Saturnalia binnenkort naar me toegestuurd wordt op LP, hij zou een dezer dagen wel weer op voorraad moeten zijn, als de schatting van de verkoper een beetje in de goede richting zat.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:33 schreef ruud.nl het volgende:
The Gutter Twins - Saturnalia
dEUS - Vantage Point[/i]
kunnen me wel bekoren tot dusver, hoewel de laatste eigenlijk al in 2007 gereleased is.
Inderdaad, Chocolate starfish and the hotdog flavored water was de laatste fatsoenlijke plaat van Limp Bizkitquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:44 schreef Viking84 het volgende:
Er zijn sinds 2000 geen goede cd's meer uitgebracht hoor.
Idd ook niet slechtquote:Op woensdag 25 juni 2008 11:07 schreef ioko het volgende:
R.E.M. - Accelerate
Voor de rest, niet zoveel muziek gekocht, en nergens echt van onder de indruk.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Inderdaad, Chocolate starfish and the hotdog flavored water was de laatste fatsoenlijke plaat van Limp Bizkit
die telt bij mij als 2007 album, internationale release.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:13 schreef placebeau het volgende:
tegan & sara - the con
Zo best hoge waardering zeg! Ik kom er maar moeilijk achter of ik hem nou echt goed vind.quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:13 schreef placebeau het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
tim van hamel - welcome to the blue house
Weet je het nu wel? Het is compleet andere muziek dan dat ik normaal gesproken luister (ik luister niet veel naar rap/soul muziek) maar het is zo mooi dat ik bijna zeker weet dat niemand hem gaat overtreffen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb hem nu opstaan, naar aanleiding van dit topic
maar ik moet eerlijk zeggen: ik weet het nog niet.....
Das eind 2007, maar welquote:Op woensdag 25 juni 2008 16:33 schreef methodmich het volgende:
Willekeurig niet te missen in 2008
Angus & Julia Stone - A Book Like This
Nieuwe Scar Symmetry!? Waarom wist ik dat nog niet. Gelijk even binnenhalenquote:Op woensdag 25 juni 2008 17:12 schreef Mr-Fluffy het volgende:
Nou deze heb ik gelukkig al voorbij zien komen :
Opeth - Watershed.
voorderest alleen Scar Symmentry - Holographic Universe die ik binnen heb..
Ja, ik weet het inmiddels wel, denk ik. Niet echt iets voor mijquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:37 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Weet je het nu wel? Het is compleet andere muziek dan dat ik normaal gesproken luister (ik luister niet veel naar rap/soul muziek) maar het is zo mooi dat ik bijna zeker weet dat niemand hem gaat overtreffen.
ik heb de plaat al live zien spelen, dat scheelt ook wel in de beoordeling.quote:Op donderdag 26 juni 2008 19:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zo best hoge waardering zeg! Ik kom er maar moeilijk achter of ik hem nou echt goed vind.
Cutie dank uquote:Op vrijdag 27 juni 2008 09:20 schreef Klonk het volgende:
Kleine toevoeging: Death Cab for Cuty - Narrow Stairs hoort nog in mijn lijstje thuis
Hoe dan ook een prachtplaat!quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Op mijn CD staat anders toch echt 2008....
Als je maar laat om 'm te openen.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:03 schreef GeorgKacher het volgende:
Door dit topic verheug ik me alweer op het eindejaarslijstjes topic al duurt dat nog een half jaar. Echt nieuwe muziek heb ik hier nog niet ontdekt, hopeljik komt dat nog.
winner! Voeg Hercules and love affair, Vampire Weekend en Bon Iver (officieel '07) toe en je hebt een prima lijst.quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:43 schreef Waaghals het volgende:
1. Cut Copy - In Ghost Colours
2. Portishead- Third
3. M83 - Satudays = Youth
Joh vond je het nog iets?quote:Op vrijdag 27 juni 2008 00:06 schreef Corsnor het volgende:
[..]
Nieuwe Scar Symmetry!? Waarom wist ik dat nog niet. Gelijk even binnenhalen
m.i.a is 2007quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:50 schreef DrPwn het volgende:
m.i.a - kala
be your own pet - get awkward
hjaltalín - sleepdrunk seasons
verder niet echt iets heel interessants gehoord wat specifiek dit jaar is uitgekomen
Die zou beter in het lijstje meest overschatte albums van 2008 tot dusver kunnen staan imo. Geen enkel nummer op dat album dat het niveau van Time to pretend haalt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:37 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Verschrikkelijk goed imho in willekeurige volgorde:
MGMT - Oracular Spectacular
Cut Copy - In Ghost Colours
Fleet Foxes - Fleet Foxes
Beach House - Devotion
Hercules and Love Affair - Hercules and Love Affair
M83 - Saturdays=Youth
goed imho in willekeurige volgorde:
Blood Red Shoes - Box Of Secret
Lightspeed Champion - Falling Of The Lavender Bridge
Gutter Twins - Saturnalia
Madrugada - Madrugada