Volgens hun algemene voorwaarden kan dit helemaal niet:quote:Geachte mevrouw van Lienelien,
Helaas moeten we u mededelen dat uw bestelling voor het Lowlands evenement is geannuleerd.
Dit omdat er afgelopen zaterdag te veel boekingen waren binnen gekomen.
We hadden maar een beperkt aantal kaarten voor de prijs van ¤ 135,-.
Dit waren de zogeheten “early birth” kaarten.
Alle andere kaarten die we hebben vermelden een prijs die nog hoger is dan de prijs die wij u hebben berekend.
Dan hebben we het nog niet eens over de prijs die wij hebben betaald, want die ligt nog hoger.
Dit alles kon gebeuren omdat wij zelf zaterdag bij een ander groot festival stonden voor de kaartverkoop (Indian Summer) en ons voorraad systeem niet gekoppeld is aan de website.
Je kunt dus oneindig bestellen.
Er wordt aan de website gewerkt om dit in de toekomst tegen te gaan.
We begrijpen dat dit voor nu erg vervelend is voor u.
U kunt nog wel kaarten bestellen via de site alleen hebben we de prijs moeten verhogen.
Als u toch nog interesse heeft in de kaarten willen we u een korting van ¤ 25,- per kaartje aanbieden voor hetzelfde aantal kaarten als dat u eerder bij ons had besteld.
Mocht u hier verder nog vragen over hebben kunt u die naar ons mailen, of u kunt ons bereiken op 075-6122229 / 06-13779694.
Bestelling: ------------------------------------------------------------------------------
vrijdag 15 augustus 2008 | 14:00 - Lowlands - Walibi World, Evenemententerrein, Biddinghuizen
Entree - Categorie 2
1 kaart a ¤ 135,00 per stuk voor ¤ 135,00
Subtotaal: ¤ 135,00
Servicekosten: ¤ 6,00
Verzendkosten: ¤ 1,50
Korting iDEAL / Creditcard (VISA, MasterCard, Maestro): ¤ -1,50
Totaal: ¤ 141,00
------------------------------------------------------------------------------------------
Onze excuses voor het ongemak.
Groetjes, Saskia
quote:ARTIKEL 1: Algemeen
Lid 1. Algemeen
Naam:
Tickets4U B.V.
Handelsregister:
Kamer van Koophandel te Amsterdam (nummer: 34217084).
Doelstelling:
Het bemiddelen in de aan- en verkoop van entreebewijzen van evenementen in de breedste zin van de betekenis.
De algemene voorwaarden van Tickets4U B.V. zijn opgesteld met als doel duidelijkheid te scheppen tussen de kopende partij en verkopende partij, Tickets4U B.V. i.v.m. betalings- en leveringsverplichtingen van beide.
Art. 28B van de wet omzetbelasting staat niet toe BTW te vermelden. Dit geldt zowel voor de in- als verkoop van entreebewijzen.
Lid 2. Toepassing Algemene Voorwaarden
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Tickets4U B.V. en de kopende partij c.q verkopende partij. De algemene voorwaarden zijn van toepassing, ongeacht de vestigingsplaats van de bij die overeenkomst betrokken partijen en ook ongeacht de plaats waar de overeenkomst tot stand is gekomen dan wel ten uitvoer wordt gebracht.
Lid 3. Aanvaarding
Het doen van een bestelling houdt in dat de toepasselijkheid van deze voorwaarden wordt aanvaard. Indien de kopende partij zich niet kan verenigen met de inhoud van de voorwaarden dient de kopende partij schriftelijk en gemotiveerd binnen 72 uur na de overeenkomst te protesteren tegen de inhoud van deze.
ARTIKEL 2: Het tot stand komen en de inhoud van de overeenkomst
Lid 1. Het tot stand komen van de overeenkomst
Een overeenkomst tussen Tickets4U B.V. en de kopende partij, komt tot stand, middels:
- een online bestelling op de site www.tickets4U.nl
- een e-mail naar info@tickets4U.nl
- een telefonische bestelling.
Op de overeenkomst tussen de partijen is altijd van toepassing het Nederlands recht en bij het ontstaan van een juridisch conflict de rechter van de rechtbank Haarlem in eerste instantie bevoegd om van de zaak kennis te nemen.
Lid 2. Herroeping
Een gedaan aanbod van Ticket4U is vrijblijvend en kan indien nodig door Tickets4U B.V. worden herroepen, doch uiterlijk binnen 8 uren na aanvaarding van de overeenkomst. Herroeping wegens correctie van fouten in de prijsberekening van Tickets4U B.V. is toegestaan.
Indien de kopende partij de bestelling niet binnen 7 dagen heeft voldaan, is Tickets4U B.V. gemachtigd de bestelling zonder tegenbericht en zonder opgave van redenen te annuleren.
Lid 3. Verplichtingingen kopende partij
De kopende partij verstrekt Tickets4U B.V. alle gewenste gegevens bij het sluiten van de overeenkomst. Indien de kopende partij hierin te kort schiet of de juistheid van gegevens niet aannemelijk wordt geacht, kunnen de hierdoor ontstane kosten op de wederpartij worden verhaald en kan de overeenkomst worden ontbonden.
Wanneer de bestelde entreebewijzen niet worden afgehaald voor het evenement of wanneer de koper niet schriftelijk cq per email annuleert, is de gedane bestelling nog van kracht en zal het overeengekomen bedrag als nog in rekening worden gebracht bij de koper.
Wanneer de wederpartij met de tijdige betaling in gebreke blijft, wordt er aanspraak gemaakt op een contractuele rente van 0,5% per maand.
ARTIKEL 3: Betaling
Lid 1. Prijzen
De prijzen zijn gebaseerd op kostenfactoren zoals eventuele vervoerskosten, sociale lasten, tussenhandel, belastingen enzovoorts geldend op het moment van de aanbieding c.q. de overeenkomst tussen de kopende partij en Tickets4U B.V.. Onvoorziene veranderingen in bovengenoemde kostenfactoren ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
Een eerder tot stand gekomen overeenkomst, geldt niet automatisch voor nabestellingen.
Lid 2. Betaling
Tickets4U B.V. biedt een aantal betalingsmethoden aan waarvan gebruik gemaakt kan worden. De entreebewijzen worden pas verzonden of overhandigd zodra de betaling op de rekening van de Tickets4U B.V. is bijgeschreven of contant is voldaan.
Tickets4U B.V. is gemachtigd om een aanbetaling te vragen van 20% van het totale bedrag per reservering met een minimum bedrag van ¤ 10,00 per entreebewijs.
ARTIKEL 4: Leveringsmethoden
Na tot stand komen van de overeenkomst kan de kopende partij kiezen uit de volgende leveringsmethoden:
Lid 1. Aangetekend met waarde aangifte verzenden
Kosten hiervan zijn Euro 8,00 voor zendingen binnen Nederland. Na betaling van de bestelling en de verzendkosten wordt de bestelling, binnen 3 werkdagen aangetekend met waarde aangifte van de TNT Post verzonden. De zending is verzekerd tot maximaal ¤ 46,00.
Indien de TNT post medewerker niet in staat is de zending persoonlijk af te geven zal de zending naar het dichtstbijzijnde postkantoor worden verstuurd, alwaar het vanaf de volgende werkdag afgehaald kan worden tot 2 weken blijft liggen. U wordt hiervan op de hoogte gesteld middels een schriftelijke melding van TNT post.
Lid 2. Verzenden zonder aantekenen
Dit gebeurd kosteloos maar het risico ligt volledig bij de kopende partij. Na betaling van de bestelling wordt de bestelling per gewone post via TNT Post verzonden. Bij vermissing is Tickets4U B.V. niet aansprakelijk.
Lid 3. Afhalen
De kopende partij kan op afspraak de gereserveerde entreebewijzen binnen 1 week, na het afsluiten van de overeenkomst afhalen. Na deze termijn kan zonder tegenbericht de overeenkomst worden ontbonden door Tickets4U B.V..
Indien het evenement binnen 2 werkdagen na de bestelling plaats vindt, dan kunnen de entreebewijzen alleen worden afgehaald. Er wordt dan met de kopende partij een afspraak gemaakt over de afhaling van de bestelde entreebewijzen. Wanneer de kopende partij deze entreebewijzen niet op het afgesproken tijdstip ophaalt, is Tickets4U B.V. gemachtigd de bestelling te laten vervallen en deze entreebewijzen aan derden te verkopen. Wanneer het Tickets4U B.V. niet lukt de entreebewijzen aan derden te verkopen, zullen de volledige kosten als nog verhaald worden op de persoon die de bestelling geplaatst heeft en niet heeft geannuleerd en/of afgehaald. Tenzij anders overeengekomen.
Lid 4. Annulering
Wanneer de entreekaarten nog niet afgehaald of betaald zijn, voor een evenement die over, langer dan 2 weken plaatsvindt, zullen bij annulering geen verdere kosten in rekening worden gebracht. Indien de zending reeds betaald is en/of afgehaald, kunnen de entreebewijzen niet meer geretourneerd of geannuleerd worden. Wanneer de annulering binnen 2 weken voor het evenement plaatsvindt, wordt er 25% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.
Wanneer de annulering 1 week voor het evenement of binnen 1 week voor het evenement plaats vindt, wordt er 50% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.
Wanneer de annulering binnen 24 uur voor aanvang van het evenement plaats vindt, wordt er 75% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.
Wanneer de wederpartij met de tijdige betaling in gebreke blijft, wordt er aanspraak gemaakt op een contractuele rente van 0,5% per maand.
ARTIKEL 5: Onvoorziene omstandigheden en risicoverdeling
Lid 1. Overmacht, onvoorziene omstandigheden en aansprakelijkheid
Onder overmacht wordt verstaan een tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden die Tickets4U B.V. niet kan worden toegerekend, waardoor Tickets4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten.
Lid 2. Afgelasting evenement
Bij afgelasting van een evenement waarbij er sprake is van restitutie door de organisatoren van het evenement zelf, neemt de kopende partij genoegen met het oorspronkelijk op het entreebewijs vermelde verkoopbedrag(excl. servicekosten/fee) omdat in veel gevallen de entreebewijzen moeilijk zijn te verkrijgen en daaraan diverse kosten (mede in verband met tussenhandel) zijn verbonden.
Tickets4U B.V. kan door de kopende partij niet worden aangesproken voor het verschil tussen de door Tickets4U B.V. aan haar berekende verkoopprijs.
ARTIKEL 6: Wijzigingen/Aanvullingen
De onderneming heeft te allen tijde het recht de algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. Deze wijzigingen en/of aanvullingen hebben geen terugwerkende kracht.
Ja, natuurlijk. Maar ik wil naar Lowlands, dus dan maar zo. Was tenminste nog betaalbaar. Op marktplaats vragen ze er ¤250 voor oidquote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:56 schreef 43 het volgende:
Sorry hoor maar je hebt toch wel door dat je nooit en te nimmer kaarten moet bestellen bij zulke louche sites?
¤225 nu oid. Dat ga ik dus echt niet doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:02 schreef Naamah het volgende:
En hoeveel kosten die duurdere kaarten dan, die je nu met 25 euro korting mag kopen? Ik vind het raar.. Als de kaarten nou echt óp waren geweest (dan hadden ze nog niet in hun recht gestaan denk ik, maar toch..), maar nu hebben ze nog kaarten je moet er alleen meer voor betalen!! Vaag..
Mail met als onderwerp 'orderbevestiging'quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:05 schreef Dirkh het volgende:
De vraag is of ze jouw aanvraag in de eerste instantie hebben aanvaard. Bijvoorbeeld door een bevestigingsemail dat de opdracht in goede orde is ontvangen en verwerkt etc.
Daar konden ze nog wel eens op terugvallen, opdracht is niet aanvaard dus hoeven ze niet te leveren. (althans dat zullen ze zeggen)
quote:Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor uw bestelling.
U heeft er voor gekozen de tickets per post te willen ontvangen.
Voor het aangetekend versturen van tickets wordt ¤ 1,50 extra berekend.
Deze ¤ 1,50 wordt u kwijtgescholden aangezien u betaald d.m.v. iDEAL.
Bestelling: ------------------------------------------------------------------------------
vrijdag 15 augustus 2008 | 14:00 - Lowlands - Walibi World, Evenemententerrein, Biddinghuizen
1 kaart a ¤ 135,00 per stuk voor ¤ 135,00
Subtotaal: ¤ 135,00
Servicekosten: ¤ 6,00
Verzendkosten: ¤ 1,50
Korting iDEAL / Creditcard (VISA, MasterCard, Maestro): ¤ -1,50
Totaal: ¤ 141,00
------------------------------------------------------------------------------------------
Wanneer uw betaling met iDEAL/Creditcard mislukt kunt u deze hervatten in het onderdeel 'Mijn T4U' op onze website.
In het onderdeel 'Mijn T4U' op onze website kunt u ook te allen tijde de status van uw bestelling volgen.
Bedankt voor uw interesse en veel plezier met uw bestelling.
Met vriendelijke groet,
Tickets4U B.V.
quote:Geachte mevrouw Lienelien,
Hierbij de bevestiging van uw betaling van factuur 2008027932.
Hartelijk bedankt voor uw keuze voor deze wijze van betalen.
Met vriendelijke groet,
Tickets4U B.V.
Volgens mij ook. Maarja, ik denk niet dat ik 'm ga kijgen van ze.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens mij sta je gewoon in je recht door het kaartje te eisen voor de prijs die je betaald hebt.
Er zijn genoeg ticketbureaus die betrouwbaar zijn. Maar daar betaal je inderdaad ook het volle pond.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:35 schreef Q. het volgende:
En daarom moet je nooit met zulke oplichters in zee gaan.
Tjah, als je hier kijkt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1299236/0quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
ja, dat hóren ze te doen. denk alleen niet dat ze het gaan doenquote:Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Ik ben best bereid om de offici:ele verkoopprijs te betalen, hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Er zijn genoeg ticketbureaus die betrouwbaar zijn. Maar daar betaal je inderdaad ook het volle pond.
Ik hoop dat het zo in z'n werk gaat. De laatste jaren is het kopen van concert/festival-kaarten rampzalig omdat er een aantal bedrijven zijn die de markt verpesten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Je moet niet aanbieden wat je niet hebt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:43 schreef lienelien het volgende:
[..]
Tjah, als je hier kijkt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1299236/0
Ze hebben hem een mail gestuurd waarin staat dat één van de contacten via waar zij kaartjes kopen ineens 60 kaartjes niet aan hen verkocht. Dus zullen ze zich wel gaan beroepen op overmacht, blabla, niet hun schuld, door derden. Maar toch is dat onzin eigenlijk aangezien ze nu nog wel kaartjes verkopen.
Ik vermoed alleen dat ze voorlopig niet zullen toegeven en met een beetje pech zijn ze voordat TS haar gelijk krijgt ook door de kaarten heen. Dan kunnen ze dus niet aan hun verplichting voldoen, zullen ze TS schadeloos moeten stellen en zal ze haar geld terug krijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Ze verdienen kapitalen en maar janken dat ze zo zielig zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik hoop dat het zo in z'n werk gaat. De laatste jaren is het kopen van concert/festival-kaarten rampzalig omdat er een aantal bedrijven zijn die de markt verpesten.
Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmachtquote:Dit is de reactie van tickets4u. Ze noemen het nu overmacht
quote:
De 2e prijsstijging was nodig omdat er ook naar ons toe een order is
geannuleerd.
We hadden namelijk nog 60 kaarten bij één van onze connecties besteld
die allemaal geannuleerd zijn.
Doordat er zaterdag niemand op kantoor aanwezig was en we dus het aantal
orders niet in de gaten konden houden hadden we helaas meerdere
overboekingen.
Dit noemen we dan ook overmacht.
We konden niet voorzien dat er zoveel kaarten op 1 dag besteld ging
worden.
Dan hadden we de prijs wel al eerder verhoogd.
Uw order is daarom dan ook geannuleerd.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Groetjes xxxxx
Ze verdienen inderdaad kapitalen en de prijzen worden ook steeds abnormalerquote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze verdienen kapitalen en maar janken dat ze zo zielig zijn..
En dan alsnog meer dan 200 euro gaan betalen voor een kaartje zeker?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:50 schreef Leonos het volgende:
Ah Lienelien, gewoon last minute goed op marktplaats zoeken
Dat is ernstig.quote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:30 schreef erikkll het volgende:
Ik zou ze voor de rechter slepen, kijken wat die heel laat van hun verhaal.
Dat dus, en ik zou me er ontzettend in vastbijten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Ja maar dan heb je ze wel. Lijkt het mij zeker waard.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:35 schreef kriele het volgende:
[..]
Ben wel bang dat tegen die tijd dat de rechtzaak dient het al bijna weer Lowlands 2009 is.
Inderdaad, breed advies inwinnen lijkt me nuttig. Tip: http://www.kopersbelangen.nl/ Een forum waar ook veel mensen met know-how van dit soort dingen rondlopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...
Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
Ombudsman is alleen voor problemen met de overheid.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...
Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
quote:Beste Saskia,
Ik ben zeer teleurgesteld in de mail die ik van uw bedrijf vanmiddag heb mogen ontvangen. Ik vind namelijk dat ik volledig in mijn recht sta om het kaartje te kopen voor de, zaterdag 21 juni j.l., overeengekomen prijs van 135 euro. Ik heb advies ingewonnen en na bestudering van de algemene voorwaarden zijn er mijns inziens een tweetal passages waar deze discussie betrekking op heeft;
"Een gedaan aanbod van Ticket4U is vrijblijvend en kan indien nodig door Tickets4U B.V. worden herroepen, doch uiterlijk binnen 8 uren na aanvaarding van de overeenkomst. Herroeping wegens correctie van fouten in de prijsberekening van Tickets4U B.V. is toegestaan"
Aangezien ik ruimschoots aan alle voorwaarden heb voldaan (betaald en een orderbevestiging ontvangen) en ik onderstaande mail minimaal 72 uur na aanvaarding heb gekregen kan Ticket4U zich niet meer herroepen op dit artikel.
"ARTIKEL 5: Onvoorziene omstandigheden en risicoverdeling
Lid 1. Overmacht, onvoorziene omstandigheden en aansprakelijkheid
Onder overmacht wordt verstaan een tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden die Tickets4U B.V. niet kan worden toegerekend, waardoor Tickets4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten"
Aangezien uit uw mail blijkt dat u nog voldoende kaarten heeft, lijkt me overmacht en/of onvoorziene omstandigheden waardoor "Ticket4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten" juridisch volstrekt onhoudbaar. Het is immers uw verantwoording als ondernemer om het voorraad systeem te koppelen aan de website. Eventuele financiële schade uwerzijds voor het inkopen van kaarten tegen een hogere prijs (wat ik overigens ten zeerste betwijfel), valt dan ook volledig onder de noemer ondernemersrisico.
Ik begrijp dat het voor uw organisatie veel aantrekkelijker is om hogere prijzen voor dit product te vragen nu Lowlands reeds is uitverkocht. U heeft daar ook alle recht toe, echter U kunt niet met terugwerkende kracht een koopovereenkomst op deze gronden nietig verklaren. Ik hoop dan ook dat we het beide niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk en verwacht dat ik alsnog een kaartje aangetekend krijgt toegezonden op korte termijn, zodat het niet nodig is om me te beraden op verdere juridische stappen.
Hopend op een positieve reactie,
Met vriendelijke groet,
G-E.
Geloof je het zelf? Er is bij Tickets4u geen één kaart voor 135 euro de deur uit gegaan uiteraard. Dit is gewoon een ordinair lokkertje. Er zijn genoeg gekken die dan alsnog voor de hoofdprijs een ticket bestellen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Van Tweakers
[..]
Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmacht
En dat er veel kaarten zouden worden verkocht, was ook totaal niet te verwachten. Dat de verkoop voor Lowlands begint, maakt ook niet uit. Daar wil toch niemand heen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Van Tweakers
[..]
Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmacht
Dit soort bedrijven mogen van mij keihard aangepakt worden.
Ze hebben nog kaarten beschikbaar dus er kan daarbij geen sprake zijn van overmacht
Die bedrijven zijn zelf schuld aan een stormloop van kaarten. De bedrijven kopen een hoop kaarten op waardoor de festivals sneller uitverkocht raken en daarom is de toeloop op kaarten groter.quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:33 schreef Light het volgende:
[..]
En dat er veel kaarten zouden worden verkocht, was ook totaal niet te verwachten. Dat de verkoop voor Lowlands begint, maakt ook niet uit. Daar wil toch niemand heen.
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:11 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je ze wel. Lijkt het mij zeker waard.
Het is niet zo dat de verkoop net begon, er was zelfs net de dag ervoor een mail de deur uit gegaan bij de organisatie dat er nog maar 5.000 kaarten beschikbaar waren. Iedereen had kunnen weten dat het vrijdag of zaterdag uitverkocht zou zijn en dat dergelijke acties dus erg populair zouden zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2008 08:33 schreef Light het volgende:
[..]
En dat er veel kaarten zouden worden verkocht, was ook totaal niet te verwachten. Dat de verkoop voor Lowlands begint, maakt ook niet uit. Daar wil toch niemand heen.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:57 schreef ottoaanmnstokkos het volgende:
ik wil niet veel zeggen
maar als je iets wilt doen, moet je het heel snel doen.
voor je het weet is lowlands voorbij en zit je nog 4 jaar lang aan een rechtzaak vast die maar niet opschiet en wel kosten met zich meebrengt.
Nou?quote:Op woensdag 25 juni 2008 05:12 schreef r_one het volgende:
Kan er geen conservatoir beslag gelegd worden op nog niet verkochte tickets?
En al naar de rechtswinkel geweest? Ik wilde morgen ook eens gaan om te kijken of het zin heeft om enige stappen te ondernemen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...
Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
Zeer professioneel en vooral inhoudelijk goed mailtje natuurlijkquote:
Het is absoluut niet zo dat het voor ons aantrekkelijker is om ze nu voor een hogere prijs te verkopen.
De prijs op de kaartjes is nog minder dan de prijs die wij op de website hadden staan.
Dat is dus ook nog een fout die we hadden op de site.
We gaan natuurlijk geen kaarten met verlies verkopen.
Helaas is het allemaal zo gelopen daar is nu niets meer aan te veranderen.
De laatste kaarten zullen hoogst waarschijnlijk vandaag verkocht worden.
Dus raad ik u aan snel een beslissing te nemen over wat u wilt.
De rechtswinkel dus. De rechtswinkel hier helpt particulieren gratis, het zijn ook studenten (MER) die het doen, begeleid door docenten.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:55 schreef Gangster-Engel het volgende:
Ik heb allleen geen zin om er heel veel geld aan uit te geven. Iemand tips wat nu de beste methode is om verdere stappen te ondernemen?
Mijn bloed kookt echt als ik zo'n mailtje lees, en ik ben nota bene helemaal geen slachtoffer van die gasten.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:55 schreef Gangster-Engel het volgende:
Ik kreeg overigens vandaag onderstaande mail terug:
[..]
Zeer professioneel en vooral inhoudelijk goed mailtje natuurlijk
+1 Werkelijkwaar elke zin in dat mailtje druist in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:02 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mijn bloed kookt echt als ik zo'n mailtje lees, en ik ben nota bene helemaal geen slachtoffer van die gasten.
Ik acht dat zeker niet ondenkbaar. Net weer geantwoord:quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:00 schreef MadGuy het volgende:
Misschien is Saskia wel in haar eentje dat bureau?
quote:Beste Saskia,
Ik vond de mail die ik vanmiddag van U mocht ontvangen hoogst onplezierig. Het irriteert me mateloos dat U in uw reactie op geen enkele door mij aangedragen argumenten ingaat.
Ons rechtssysteem zit gelukkig niet zo in elkaar dat U zich kunt beroepen op "Helaas is het allemaal zo gelopen daar is nu niets meer aan te veranderen", want in die situatie kan er nooit meer vertrouwd worden op aangegane overeenkomsten. Ik hoop dat U dit wel begrijpt. In dit geval bent U als verkoper namelijk een verplichting tot levering aangegaan, middels een rechtsgeldige zakelijke overeenkomst. Ik heb tot op heden nog geen enkel argument mogen ontvangen waardoor deze overeenkomst ontbonden kan worden. Momenteel zijn er nog steeds kaarten te bestellen voor Lowlands (of is er weer sprake van een oneindige voorraad?) via uw website, dus ik begrijp werkelijk niet waarom U niet kunt leveren. De prijs die U voor deze kaarten hebt betaald en het verlies dat uw organisatie daar eventueel mee maakt is in deze discussie volstrek irrelevant.
Maar goed na het lezen van onderstaande mail, heb ik aangenomen dat we er op deze manier niet uit zullen komen (aan U om het tegendeel te bewijzen), u kunt dan ook zeer binnenkort een aangetekende brief verwachten waarin ik "Ticket4U" officieel in gebreke van levering stel.
Met vriendelijke groet,
G-E
Het zou wel een keer mooi zijn als iemand het ook een keer zo ver laat komen. Juridische stappen nemen lijkt in de eerste instantie vrij makkelijk, maar dan blijkt dat er best wel wat tijd en in veel gevallen ook geld mee speelt en haakt men af. Dat weet Saskia, dat weten de meeste bedrijven en komen daar dan vaak ook mee weg.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:07 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Ik acht dat zeker niet ondenkbaar. Net weer geantwoord:
[..]
Morgen naar de rechtswinkel om te kijken wat de mogelijkheden zijn!
veel te duur..quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:33 schreef whosvegas het volgende:
Ik zou mijn geld terug laten storten en het hier proberen:
http://livenationnl.viago(...)ise-Kaartjes/E-86324
http://www.lowlands.nl/news.php?page=306
quote:Op woensdag 25 juni 2008 12:31 schreef WheeleE het volgende:
Die 'Early Birth'-tickets, zoals ze dat noemden, bood LL zelf ook al aan onder de naam Vroege Vogels-actie, voor 132.50. T4U kan hun actie dan wel zo noemen, maar niet voor de prijs van 135,-, dat is bijna de gewone verkoopprijs van een LL-ticket.
Als T4U nog gewoon tickets in voorraad hebben lijkt het me kat in het bakkie voor TS, T4U moet en kan gewoon leveren. Een organisatorische miskleun bij hun is niet het probleem van hun klanten.
Is in OUD vast wel animo voorquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:02 schreef verita het volgende:
Wie zit er nu te wachten op vroege bevallingskaarten?
Idd, ga ik ook doen ja.quote:Op donderdag 26 juni 2008 01:14 schreef hydraulix het volgende:
Verzend het dan ook via de 'normale' weg (tip wat Tourniquet gaf) en blijf ook het topic op tweakers volgen (of misschien doe je dat al). Deel mijn mening ook met Spijkerbroek: mijn steun hebben jullie ook!
Nee, klopt. Maar als je kijkt naar de houding van dit bedrijf zie ik het niet echt meer gebeuren..quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nogmaals, zij hebben je aankoop bevestigd en zijn dus juridisch verplicht te leveren. Zeker omdat er geen enkel (voor deze situatie relevant) voorbehoud wordt gemaakt in hun eigen voorwaarden.
Meer valt er niet over te twisten.
Dat dacht ik ook al jaquote:Op donderdag 26 juni 2008 08:04 schreef Erasmo het volgende:
Die mails die ze schrijven, is die typmiep soms een afgewezen pabo-studente ofzo
Ik ga ze inderdaad lekker lang lastigvallenquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:02 schreef verita het volgende:
[..]
Wie zit er nu te wachten op vroege bevallingskaarten?
Ow wacht, deze briljante organisatie bedoelt vast 'Early Birds'
OT: you go TS, ik zou ook heel vasthoudend zijn en ze inderdaad even goed laten merken dat je het er niet bij laat zitten.
Nee, helaas niet. Maar ook zonder rbverz. moeten ze me gewoon een kaartje gevenquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:23 schreef CraZaay het volgende:
tvp!
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Die nemen een zaak als deze niet in behandeling, daarvoor is de vordering niet groot genoeg.quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:23 schreef CraZaay het volgende:
tvp!
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Welke GC?quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:06 schreef Tinkepink het volgende:
Je zou het eens kunnen proberen via de Geschillencommissie.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:54 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Ik heb het hier in WGR al eens eerder geschreven, maar ik vind het schokkend hoe slecht kleine ondernemers op de hoogte zijn van hun rechten en, met name, plichten. Het kan gewoon niet zo zijn dat je als bedrijf maar wat doet.
In dit geval zullen ze heus wel weten dat wat ze doen niet in de haak is, maar proberen ze je gewoon af te bluffen. Die Saskia moet gewoon eens een echte vent zijn en haar verlies nemen, verder verdient ze toch zakken vol met geld met deze parasitaire business dus geen gezeur.
Waar zijn de capabele mensen gebleven?
Oeh! Ben benieuwd hoe het gaat lopen!quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld. Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!
quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld. Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!
Aangetekend versturen is voldoende hoor. Als die brief dan geweigerd wordt, kan een rechter er alsnog vanuit gaan dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief. En als de brief niet terugkomt maar ook niet wordt afgeleverd dan heeft de TPG zich niet aan de afspraak gehouden.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:19 schreef Tourniquet het volgende:
Let wel op dat je de ingebreke stelling juridisch 100% waterdicht maakt. Er zijn wat dingen waar je op moet letten die je bijvoorbeeld zeker moet vermelden en het zou zonde zijn als de "zaak" afketst door een onzorgvuldigheid.
Bijvoorbeeld, stuur een aangetekende brief óók per gewone post en meldt beide verzendmethoden in de brief. Als de aangetekende brief niet wordt opgehaald maar de gewone brief niet terugkomt heb je bewijs dat de brief verzonden is en is dit voor een rechter voldoende onderbouwing aan te nemen dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief.
Zou daar een checklist van zijn dan? Het belangrijkste lijkt me dat je de tegenpartij een redelijke kans biedt om het probleem op te lossen. Korter dan een week is te kort, zeker als je brieven heen en weer gaat sturen.quote:En zo zijn er nog wat dingetjes (heb er helaas geen checklist van ofzo)
Ook aan het begin van een zin mag u met een hoofdletterquote:PS "U" is met een kleine letter, tenzij je God of bijv. de koningin bedoeld, maar dat lijkt me hier niet het geval.
Misschien wel voldoende, maar het is wel aan te raden omdat je dan sterker staat. Zie: http://www.debeir-vanraes.be/advies.htmquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:04 schreef Light het volgende:
[..]
Aangetekend versturen is voldoende hoor. Als die brief dan geweigerd wordt, kan een rechter er alsnog vanuit gaan dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief. En als de brief niet terugkomt maar ook niet wordt afgeleverd dan heeft de TPG zich niet aan de afspraak gehouden.
Er zijn een paar punten die je altijd moet vermelden, inderdaad de redelijke termijn maar bijv. ook dat alle voortvloeiende kosten voor hun rekening komen enz.quote:Zou daar een checklist van zijn dan? Het belangrijkste lijkt me dat je de tegenpartij een redelijke kans biedt om het probleem op te lossen. Korter dan een week is te kort, zeker als je brieven heen en weer gaat sturen.
Uiteraard.quote:Ook aan het begin van een zin mag u met een hoofdletter
Gaaf, dat je er serieus werk van gaat maken. Aanpakken die luiquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Compleet mee eens. Dit is eerlijkshalve de eerste keer dat ik met zo'n organisatie te maken krijg, maar letterlijk elke zin van bovenstaande reactie van Ticket4U druist regelrecht tegen mijn rechtsgevoel in. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dan ze denken om zo'n manier te kunnen ondernemen. Ze gooien het er steeds op dat ze geen kaarten met verlies kunnen verkopen, maar het is voor mij als afnemer toch volstrekt irrelevant wat zij voor de kaarten hebben betaald. Ik zie het al gebeuren dat je de AH uitloopt met een winkelwagen vol met krattten bier, omdat deze in de bonus waren en dat er dan iemand achter je aan komt rennen....."sorry bij nader inzien hebben we deze kratten onder kostprijs verkocht, wilt u even het dubbele afrekenen?"
Als ik niet zo'n reactie terug had gehad, was ik er wellicht niet eens mee doorgegaan, maar nu ben ik vanavond gelijk uit mijn werk naar de rechtswinkel gegaan.![]()
Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld. Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!
@Lienelien, ik zou ook zsm naar de rechtswinkel gaan, want van hoe meer kanten er iets aangedaan wordt, hoe groter de kans van slagen. Tip; Neem alle mails/bewijs van betaling/voorwaarden mee.
Of Kassa, of Radar, of misschien zelfs wel Opgelicht.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:47 schreef hydraulix het volgende:
Misschien een idee om ook de media in te lichten. Dit geval past wel bij (klinkt misschien wel suf) Hart van Nederland
Geweldig, mijn steun heb jequote:Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Compleet mee eens. Dit is eerlijkshalve de eerste keer dat ik met zo'n organisatie te maken krijg, maar letterlijk elke zin van bovenstaande reactie van Ticket4U druist regelrecht tegen mijn rechtsgevoel in. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dan ze denken om zo'n manier te kunnen ondernemen. Ze gooien het er steeds op dat ze geen kaarten met verlies kunnen verkopen, maar het is voor mij als afnemer toch volstrekt irrelevant wat zij voor de kaarten hebben betaald. Ik zie het al gebeuren dat je de AH uitloopt met een winkelwagen vol met krattten bier, omdat deze in de bonus waren en dat er dan iemand achter je aan komt rennen....."sorry bij nader inzien hebben we deze kratten onder kostprijs verkocht, wilt u even het dubbele afrekenen?"
Als ik niet zo'n reactie terug had gehad, was ik er wellicht niet eens mee doorgegaan, maar nu ben ik vanavond gelijk uit mijn werk naar de rechtswinkel gegaan.![]()
Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld. Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!
@Lienelien, ik zou ook zsm naar de rechtswinkel gaan, want van hoe meer kanten er iets aangedaan wordt, hoe groter de kans van slagen. Tip; Neem alle mails/bewijs van betaling/voorwaarden mee.
En bij het aanspreken van een vorst. Verder is het volgens mij niet zozeer 'verboden' om een hoofdletter te gebruiken, maar wel ongebruikelijk en ouderwets.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:04 schreef Light het volgende:
Ook aan het begin van een zin mag u met een hoofdletter
Ehm sorry hoor, maar je moet wel een enorm suffe droeftoeter zijn wil je met je kop bij HvN gaan staan huilenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:47 schreef hydraulix het volgende:
Misschien een idee om ook de media in te lichten. Dit geval past wel bij (klinkt misschien wel suf) Hart van Nederland
Zomerstop.. Een van mijn huisgenootjes gaat stagelopen bij opgelicht, maar zij beginnen pas weer op 11 augustusquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, waarom niet de media? Het is komkommertijd. Het is in de afgelopen maanden meerdere keren ter sprake gekomen in het nieuws en de politiek.
hacken die zooiquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:10 schreef Thomass het volgende:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ';'
AND persoonsgegevens_items_velden_emailadres.log_geschiedenis_' at line 18
Goed ontwikkelde en beveiligde site
Wat een prutser aan de telefoon. Hoop dat je er echt mee doorgaat hoor om je kaartje te bemachtigen. Ik zou even rondmailen naar sbs6, rtl at5 of weet ik het, hoe meer mediaaandacht hoe beter denk ik zo.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:01 schreef lienelien het volgende:
Klik hier voor mij, Tickets4u zelf en Mojo op de radio. Nouja, radio.. Campusradio. Maar zoals ik al zei: misschien pikken andere media het nu op oid...
Wat een laf 'interview' met die Tickets4U gozer. Leg hem eens flink het vuur aan de schenen, wijs hem eens goed op zijn plichten. Hier had natuurlijk heel veel meer in gezeten.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:01 schreef lienelien het volgende:
Klik hier voor mij, Tickets4u zelf en Mojo op de radio. Nouja, radio.. Campusradio. Maar zoals ik al zei: misschien pikken andere media het nu op oid...
Van de school voor journalistiek, dus ik had er meer van verwacht.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:20 schreef MadGuy het volgende:
Ja, daar had meer uitgesleept kunnen worden. Maar goed, het is natuurlijk campusradio.
Gezien dat feit, zou je dat zeker verwachten, had tickets4u duidelijk gewezen op de rechten, nu kwam hij er makkelijk van af. Stuur rtl boulevard erop af zou ik zeggenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Van de school voor journalistiek, dus ik had er meer van verwacht.
Dit dusquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Mijn bloed kookt echt als ik zo'n mailtje lees, en ik ben nota bene helemaal geen slachtoffer van die gasten.
alweer uitverkocht, of nog niet beschikbaar?quote:Op maandag 30 juni 2008 16:24 schreef MAY-be het volgende:
500 TICKETS
Weer een extra, speciaal en breaking nieuwtje voor iedereen met een LLowlife profiel: er zijn 500 extra Lowlands tickets beschikbaar gekomen!
Doordat een kaartenactie met een sponsor op het laatste moment niet doorgaat, komen deze tickets weer beschikbaar voor de verkoop. Tegen de normale prijs natuurlijk!
Om chaos, vechtpartijen en lange rijen bij het postkantoor te voorkomen, worden de tickets alleen op internet verkocht via LiveNation.nl
Om zwarthandel tegen te gaan kun je maximaal 2 tickets kopen.
quote:Op maandag 30 juni 2008 16:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
alweer uitverkocht, of nog niet beschikbaar?
heb vandaag al meerdere keren gebeld naar de rechtswinkel maar ze nemen niet op.. (langsgaan kan alleen op donderdagavond en dan moet ik werken..)quote:
Uiteraard zal tickts4u dat proberen, of ze er mee weg komen is punt 2. Welke omstandigheden waren dan 'onvoorzien' én kunnen tickets4u niet worden toegerekend?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:59 schreef lienelien het volgende:
De rechtswinkel heeft het voor me nagekeken, en ze zeggen wel zeker te weten dat tickets4u zich gaat verschuilen achter 'onvoorziene omstandigheden' en blabla, ze hebben al vaker zo'n gevalletje gehad.
Jawel hoor, de rechtswinkel heeft je correct over de eerst te nemen stap geadviseerd en slechts hun (reële) verwachting uitgesproken over de logische reactie van tickets4u. Of hebben ze door laten schemeren dat je kansloos bezig bent, dat de vordering/schadevergoeding rechtens niet opeisbaar is?quote:Dus, nog niets verdergekomen..
Ga daar maar vanuit. Ze opereren aan de randen van de wet maar niet ver er overheen. Juist om te voorkomen dat ze in een rechtzaak ook meteen gezeik krijgen over de manier ze hun geld verdienen of dat hun business model daarmee enorm veel publiciteit genereert.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:19 schreef rene90 het volgende:
Krijg je je geld wel teruggestort trouwens, heb dat misschien over het hoofd gezien maar wel een belangrijk punt van dit geheel.
hun handelaar die 60 kaarten ineens niet meer aan hen verkocht. (las ik in dat topic op tweakers)quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Uiteraard zal tickts4u dat proberen, of ze er mee weg komen is punt 2. Welke omstandigheden waren dan 'onvoorzien' én kunnen tickets4u niet worden toegerekend?
Nee, ze zei zo van je kaartje zal je niet meer krijgen, maar je kan het ze nog wel moeilijk maken en ze een beetje blijven lastigvallen.quote:Jawel hoor, de rechtswinkel heeft je correct over de eerst te nemen stap geadviseerd en slechts hun (reële) verwachting uitgesproken over de logische reactie van tickets4u. Of hebben ze door laten schemeren dat je kansloos bezig bent, dat de vordering/schadevergoeding rechtens niet opeisbaar is?
Ja, ga ik wel vanuit. Heb met creditcard betaald, en die rekening kan ik niet inzien. Neem aan dat ze het gewoon niet afschijven, maar dat kan ik pas een maand ná de eventuele transactie zien, da's wel kut.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:19 schreef rene90 het volgende:
Krijg je je geld wel teruggestort trouwens, heb dat misschien over het hoofd gezien maar wel een belangrijk punt van dit geheel.
Dan nog komen ze er niet mee weg. Als zij er een derde/handelaar tussen zetten, is dat hun risico. Zij bieden wat aan, zij ontbinden de koop niet op tijd, zij hebben nog kaartjes, dus van onvoorziene omstandigheden kan geen sprake zijn. Dan hadden ze in hun AV een voorbehoud moeten maken voor (onvoorziene) prijsstijgingen en dát hebben ze niet gedaan.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:27 schreef lienelien het volgende:
hun handelaar die 60 kaarten ineens niet meer aan hen verkocht. (las ik in dat topic op tweakers)
De rechtswinkel zei ook dat ze waarschijnlijk (zoals een ander ticketbureau eerder heeft gedaan) dan zullen zeggen dat hun betalingen door een derde worden geregeld, en dus dat het niet hun schuld was en blabla, en dan blijven ze dus wel binnen hun algemene voorwaarden
Typisch rechtswinkel, de weg van de minste weerstand.quote:Nee, ze zei zo van je kaartje zal je niet meer krijgen, maar je kan het ze nog wel moeilijk maken en ze een beetje blijven lastigvallen.
Ik ga nog wel een aangetekende brief schijven (ligt al klaar, heb alleen geen printer) en dan eens kijken of ik daar wél een reactie op krijg.
Mazzelaarquote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:27 schreef lienelien het volgende:
Maar, ik heb ook nog goéd nieuws: één van m'n huisgenootjes die al tijden lang een LLkaartje heeft liggen heeft nu toch besloten naar Sziget te gaan, en dus mag ik haar kaartje, uiteraard tegen de normale prijs, overnemen
Juist dat zei men hier bij de rechtswinkel ook.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan nog komen ze er niet mee weg. Als zij er een derde/handelaar tussen zetten, is dat hun risico. Zij bieden wat aan, zij ontbinden de koop niet op tijd, zij hebben nog kaartjes, dus van onvoorziene omstandigheden kan geen sprake zijn. Dan hadden ze in hun AV een voorbehoud moeten maken voor (onvoorziene) prijsstijgingen en dát hebben ze niet gedaan.
Twee weken afwachten nu dus. Ik hoop dat ik het toch nog voor elkaar krijg!quote:Hierbij stel ik u in de gelegenheid de overeenkomst binnen 2 weken na te komen. Indien binnen veertien dagen na dagtekening van deze brief mijn cliënt het kaartje niet heeft ontvangen, stel ik u reeds nu voor alsdan in gebreke. Ik zie mij dan genoodzaakt een procedure bij de rechtbank Breda sector kanton op te starten op grond van niet nakoming van de overeenkomst, waarvan de proceskosten geheel ten laste van Ticket4U zullen worden gebracht. Tevens zal dan aanspraak worden gemaakt op de wettelijke rente, alsmede de buitengerechtelijke incassokosten.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:05 schreef Sovereign het volgende:
Nog nooit zo'n briefje zien werken als een gewone particulier dat schreef.
quote:Hierbij stel ik u in de gelegenheid de overeenkomst binnen 2 weken na te komen. Indien binnen veertien dagen na dagtekening van deze brief mijn cliënt het kaartje niet heeft ontvangen, stel ik u reeds nu voor alsdan in gebreke. Ik zie mij dan genoodzaakt een procedure bij de rechtbank Breda sector kanton op te starten op grond van niet nakoming van de overeenkomst, waarvan de proceskosten geheel ten laste van Ticket4U zullen worden gebracht. Tevens zal dan aanspraak worden gemaakt op de wettelijke rente, alsmede de buitengerechtelijke incassokosten.
Het gaat volgens mij om "een redelijke termijn". Normaliter gaat die termijn in vanaf dagtekening van de brief, die doet er een dag over, en de brief terug doet er ook een dag over. Als je dan 5 dagen neemt, blijven er maar 3 daadwerkelijk over voor het bedrijf. Dat is krap. Twee weken is een prima termijn, lijkt me.quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:29 schreef paladin het volgende:
teeveeepee
Is er eigenlijk een minimale termijn die je moet stellen in dit soort vorderingen? 2 weken klinkt wel redelijk netjes, maar de TS is veel meer gediend bij een snelle afhandeling. Mag men ook bijvoorbeeld 5 werkdagen of 1 week opgeven?
Eerste punt: oké, hij heeft gelijk. Tweede punt: dikke onzin, daar is dit topic wel het bewijs van. En zijn opmerking over het feit dat een dergelijke wet niet te handhaven is: hij geeft dus moedwillig toe de wet te willen ontduiken.quote:Zorgen over mogelijke wetgeving maakt hij [Rogiervan der Heijden van Ticket Unlimited, MG] zich dan ook niet.“Ten eerste is de wet onzin, wat wij doen is niets meer of minder dan inspelen op de markt. Wij bestaan bij de gratie van de consument. We hebben nog nooit slechte reacties gehad, hooguit dat we te duur zijn. Ten tweede is zo’n wet niet te handhaven, wij vinden echt wel een oplossing.”
Ook echt die zelfverzonnen kaartjes voor U2quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:06 schreef Tourniquet het volgende:
Screenshots van het stukje in de Metro:
http://i37.tinypic.com/s66e1k.png
http://i36.tinypic.com/izxr0x.png
Zou wel mooi zijn als er tijdens de komkommertijd een mediahetze tegen die uitvreters komt nu die wet actueel is in de kamer. Grote kans dat je dan meer partijen meekrijgtquote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:36 schreef Roi het volgende:
TS als je je verhaal vandaag mailt naar de Metro weet ik voor 99% zeker dat het morgen in de krant staat.
Zoals ik al eerder in dit topic schreef, ik ben in 2001 voor het concert van U2 bij Slane Castle, Ierland ook de l*l geweest door niet bestaande kaarten te kopen bij een ticketbureau in Duitsland, dus ik ken dat gevoel dat je je genaaid voelt zelf maar al te goed en steun TS wat dat betreft dan ook...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:11 schreef FJD het volgende:
Iets wat ook nergens betwist wordt, alleen het handelen met TS is niet legaal, voor zover ik iets van NL recht weet natuurlijk.
Mail is onderweg!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:36 schreef Roi het volgende:
TS als je je verhaal vandaag mailt naar de Metro weet ik voor 99% zeker dat het morgen in de krant staat.
Geld is niet van cc afgehaald zover ik weet.. Verder geen reactie op m'n brief gehad. Hopeloos dus.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:38 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hoe is het nu Lienelien? Al geld terug of iets?
Goed ideequote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:55 schreef Erasmo het volgende:
Het zou wel mooi zijn als je nu een brief naar de metro stuurde, ik weet niet of je dat artikel vandaag toevallig ook gelezen hebt
quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 14:55 schreef Erasmo het volgende:
Het zou wel mooi zijn als je nu een brief naar de metro stuurde, ik weet niet of je dat artikel vandaag toevallig ook gelezen hebt
quote:
Ook even de spits en de dag mailen?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:00 schreef lienelien het volgende:
[..]
[..]
[..]
psst, stukje omhoog kijken
Ben benieuw of/wat voor een reactie ik krijg van metro...
ja! en doe ook de telegraaf... die lui smeken om zulke verhalen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:13 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ook even de spits en de dag mailen?
Zitten ze nu op een ander vak?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:17 schreef Roi het volgende:
- never mind -
uhm. lowlands is al voorbijquote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:03 schreef MAY-be het volgende:
is er al weer iets van een update?
Dat is precies waar ze op hopen, lekker rekken zodat ze van het gezeik af zijn.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |