abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:49:16 #26
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_59657365
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Ik vermoed alleen dat ze voorlopig niet zullen toegeven en met een beetje pech zijn ze voordat TS haar gelijk krijgt ook door de kaarten heen. Dan kunnen ze dus niet aan hun verplichting voldoen, zullen ze TS schadeloos moeten stellen en zal ze haar geld terug krijgen.

Kutbedrijven zijn het.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:49:30 #27
141482 Q.
JurassiQ
pi_59657369
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Ik hoop dat het zo in z'n werk gaat. De laatste jaren is het kopen van concert/festival-kaarten rampzalig omdat er een aantal bedrijven zijn die de markt verpesten.
Ze verdienen kapitalen en maar janken dat ze zo zielig zijn. .
For great justice!
pi_59657384
Ah Lienelien, gewoon last minute goed op marktplaats zoeken
pi_59657394
tvp
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:51:53 #30
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_59657411
Van Tweakers
quote:
Dit is de reactie van tickets4u. Ze noemen het nu overmacht

quote:
De 2e prijsstijging was nodig omdat er ook naar ons toe een order is
geannuleerd.
We hadden namelijk nog 60 kaarten bij één van onze connecties besteld
die allemaal geannuleerd zijn.
Doordat er zaterdag niemand op kantoor aanwezig was en we dus het aantal
orders niet in de gaten konden houden hadden we helaas meerdere
overboekingen.
Dit noemen we dan ook overmacht.
We konden niet voorzien dat er zoveel kaarten op 1 dag besteld ging
worden.
Dan hadden we de prijs wel al eerder verhoogd.
Uw order is daarom dan ook geannuleerd.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Groetjes xxxxx
Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmacht
Dit soort bedrijven mogen van mij keihard aangepakt worden.

Ze hebben nog kaarten beschikbaar dus er kan daarbij geen sprake zijn van overmacht
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:54:06 #31
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_59657461
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:49 schreef Q. het volgende:

[..]

Ze verdienen kapitalen en maar janken dat ze zo zielig zijn. .
Ze verdienen inderdaad kapitalen en de prijzen worden ook steeds abnormaler
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_59657624
Win eens informatie in bij de rechtswinkel, zou ik zeggen.
pi_59657740
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:50 schreef Leonos het volgende:
Ah Lienelien, gewoon last minute goed op marktplaats zoeken
En dan alsnog meer dan 200 euro gaan betalen voor een kaartje zeker?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:12:36 #34
242 Pinball
Electric Monk
pi_59657793
quote:
Op dinsdag 24 juni 200817:58 schreef ThE_ED het volgende:
Early Birth
Dat is ernstig.

Wat een sukkels.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_59658064
Bijna m'n EK kaarten en hun verkocht !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_59658166
tvp, wat een debielen
pi_59658185
Ik zou ze voor de rechter slepen, kijken wat die heel laat van hun verhaal.
pi_59658286
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:30 schreef erikkll het volgende:
Ik zou ze voor de rechter slepen, kijken wat die heel laat van hun verhaal.

Ben wel bang dat tegen die tijd dat de rechtzaak dient het al bijna weer Lowlands 2009 is.
pi_59658738
wat in Lowlandstopic al genoemd werd: Kassa/Radar eventueel mailen.
t.v.p
pi_59658856
Waarschijnlijk konden ze die 60 kaarten niet meer halen omdat je er tegen die tijd nog maar 2 per klant kon kopen (dacht ik te hebben gelezen)? En dus niet 3×20.
Stakkers wel, ik hoop nog dat je ze krijgt voor Lowlands.
pi_59658940
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:10:14 #42
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_59659034
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Dat dus, en ik zou me er ontzettend in vastbijten.
Echt netjes maar ontzettend vervelend gaan doen, publiciteit zoeken, mailen, bellen enz.
Volgens mij sta je ontzettend in je recht, dus dreigen met advocaat zou ik gewoon doen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:11:20 #43
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_59659054
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:35 schreef kriele het volgende:

[..]

Ben wel bang dat tegen die tijd dat de rechtzaak dient het al bijna weer Lowlands 2009 is.
Ja maar dan heb je ze wel. Lijkt het mij zeker waard.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_59659301
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
Inderdaad, breed advies inwinnen lijkt me nuttig. Tip: http://www.kopersbelangen.nl/ Een forum waar ook veel mensen met know-how van dit soort dingen rondlopen.

Wel tof dat je er werk van maakt en het niet gewoon laat zitten (zoals 95% wel zou doen helaas).
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:26:45 #45
141482 Q.
JurassiQ
pi_59659420
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
Ombudsman is alleen voor problemen met de overheid.
For great justice!
pi_59659466
oh. De website van Kassa raadt dat aan voor juridisch advies..
pi_59660029
Ik dacht dat het ook voor problemen met bedrijven was? Moet je even op http://www.deombudsman.nl kijken, je hebt ook een nationale ombudsmanen dat is voor problemen met de overheid. Uit die andere site kan ik niet opmaken of dat alleen met de overheid te maken heeft.
pi_59660277
ok thnx!
pi_59664475
Ja Lienelien, deel mijn mening met Tourniquet; goed dat je er werk van maakt (en ondertussen wel meedoen aan prijsvragen hè )
pi_59664626
Afgelopen zaterdag; G-E in paniek, ticketservice heeft geen kaarten meer voor Lowlands. Op www.tickets4u.eu zijn de kaartjes maar zo'n ¤6 duurder dan via ticketservice, dus ik bestel daar, en betaal direct via i-deal. En jawel hoor ik krijg vandaag precies dezelfde mail terug.

Ja ik weet dat het eigenlijk dom is om via zo'n malafide bedrijfje een kaartje te kopen maar ik had na een half uur googlen niet echt het idee dat het echt vaak mis ging bij ticket4u


Ergo: Ik ben het er uiteraard ook zeker niet mee eens en heb net de volgende mail de deur uitgedaan;
quote:
Beste Saskia,

Ik ben zeer teleurgesteld in de mail die ik van uw bedrijf vanmiddag heb mogen ontvangen. Ik vind namelijk dat ik volledig in mijn recht sta om het kaartje te kopen voor de, zaterdag 21 juni j.l., overeengekomen prijs van 135 euro. Ik heb advies ingewonnen en na bestudering van de algemene voorwaarden zijn er mijns inziens een tweetal passages waar deze discussie betrekking op heeft;

"Een gedaan aanbod van Ticket4U is vrijblijvend en kan indien nodig door Tickets4U B.V. worden herroepen, doch uiterlijk binnen 8 uren na aanvaarding van de overeenkomst. Herroeping wegens correctie van fouten in de prijsberekening van Tickets4U B.V. is toegestaan"

Aangezien ik ruimschoots aan alle voorwaarden heb voldaan (betaald en een orderbevestiging ontvangen) en ik onderstaande mail minimaal 72 uur na aanvaarding heb gekregen kan Ticket4U zich niet meer herroepen op dit artikel.

"ARTIKEL 5: Onvoorziene omstandigheden en risicoverdeling
Lid 1. Overmacht, onvoorziene omstandigheden en aansprakelijkheid

Onder overmacht wordt verstaan een tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden die Tickets4U B.V. niet kan worden toegerekend, waardoor Tickets4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten"

Aangezien uit uw mail blijkt dat u nog voldoende kaarten heeft, lijkt me overmacht en/of onvoorziene omstandigheden waardoor "Ticket4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten" juridisch volstrekt onhoudbaar. Het is immers uw verantwoording als ondernemer om het voorraad systeem te koppelen aan de website. Eventuele financiële schade uwerzijds voor het inkopen van kaarten tegen een hogere prijs (wat ik overigens ten zeerste betwijfel), valt dan ook volledig onder de noemer ondernemersrisico.

Ik begrijp dat het voor uw organisatie veel aantrekkelijker is om hogere prijzen voor dit product te vragen nu Lowlands reeds is uitverkocht. U heeft daar ook alle recht toe, echter U kunt niet met terugwerkende kracht een koopovereenkomst op deze gronden nietig verklaren. Ik hoop dan ook dat we het beide niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk en verwacht dat ik alsnog een kaartje aangetekend krijgt toegezonden op korte termijn, zodat het niet nodig is om me te beraden op verdere juridische stappen.

Hopend op een positieve reactie,

Met vriendelijke groet,

G-E.

Ik heb wel het gevoel dat ik volkomen in mijn recht sta, dus ik ben van plan om het er voor de verandering eens niet erbij te laten zitten.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')