Ik vermoed alleen dat ze voorlopig niet zullen toegeven en met een beetje pech zijn ze voordat TS haar gelijk krijgt ook door de kaarten heen. Dan kunnen ze dus niet aan hun verplichting voldoen, zullen ze TS schadeloos moeten stellen en zal ze haar geld terug krijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Ze verdienen kapitalen en maar janken dat ze zo zielig zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik hoop dat het zo in z'n werk gaat. De laatste jaren is het kopen van concert/festival-kaarten rampzalig omdat er een aantal bedrijven zijn die de markt verpesten.
Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmachtquote:Dit is de reactie van tickets4u. Ze noemen het nu overmacht
quote:
De 2e prijsstijging was nodig omdat er ook naar ons toe een order is
geannuleerd.
We hadden namelijk nog 60 kaarten bij één van onze connecties besteld
die allemaal geannuleerd zijn.
Doordat er zaterdag niemand op kantoor aanwezig was en we dus het aantal
orders niet in de gaten konden houden hadden we helaas meerdere
overboekingen.
Dit noemen we dan ook overmacht.
We konden niet voorzien dat er zoveel kaarten op 1 dag besteld ging
worden.
Dan hadden we de prijs wel al eerder verhoogd.
Uw order is daarom dan ook geannuleerd.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Groetjes xxxxx
Ze verdienen inderdaad kapitalen en de prijzen worden ook steeds abnormalerquote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Ze verdienen kapitalen en maar janken dat ze zo zielig zijn..
En dan alsnog meer dan 200 euro gaan betalen voor een kaartje zeker?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:50 schreef Leonos het volgende:
Ah Lienelien, gewoon last minute goed op marktplaats zoeken
Dat is ernstig.quote:
quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:30 schreef erikkll het volgende:
Ik zou ze voor de rechter slepen, kijken wat die heel laat van hun verhaal.
Dat dus, en ik zou me er ontzettend in vastbijten.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Ja maar dan heb je ze wel. Lijkt het mij zeker waard.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:35 schreef kriele het volgende:
[..]
Ben wel bang dat tegen die tijd dat de rechtzaak dient het al bijna weer Lowlands 2009 is.
Inderdaad, breed advies inwinnen lijkt me nuttig. Tip: http://www.kopersbelangen.nl/ Een forum waar ook veel mensen met know-how van dit soort dingen rondlopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...
Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
Ombudsman is alleen voor problemen met de overheid.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...
Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
quote:Beste Saskia,
Ik ben zeer teleurgesteld in de mail die ik van uw bedrijf vanmiddag heb mogen ontvangen. Ik vind namelijk dat ik volledig in mijn recht sta om het kaartje te kopen voor de, zaterdag 21 juni j.l., overeengekomen prijs van 135 euro. Ik heb advies ingewonnen en na bestudering van de algemene voorwaarden zijn er mijns inziens een tweetal passages waar deze discussie betrekking op heeft;
"Een gedaan aanbod van Ticket4U is vrijblijvend en kan indien nodig door Tickets4U B.V. worden herroepen, doch uiterlijk binnen 8 uren na aanvaarding van de overeenkomst. Herroeping wegens correctie van fouten in de prijsberekening van Tickets4U B.V. is toegestaan"
Aangezien ik ruimschoots aan alle voorwaarden heb voldaan (betaald en een orderbevestiging ontvangen) en ik onderstaande mail minimaal 72 uur na aanvaarding heb gekregen kan Ticket4U zich niet meer herroepen op dit artikel.
"ARTIKEL 5: Onvoorziene omstandigheden en risicoverdeling
Lid 1. Overmacht, onvoorziene omstandigheden en aansprakelijkheid
Onder overmacht wordt verstaan een tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden die Tickets4U B.V. niet kan worden toegerekend, waardoor Tickets4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten"
Aangezien uit uw mail blijkt dat u nog voldoende kaarten heeft, lijkt me overmacht en/of onvoorziene omstandigheden waardoor "Ticket4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten" juridisch volstrekt onhoudbaar. Het is immers uw verantwoording als ondernemer om het voorraad systeem te koppelen aan de website. Eventuele financiële schade uwerzijds voor het inkopen van kaarten tegen een hogere prijs (wat ik overigens ten zeerste betwijfel), valt dan ook volledig onder de noemer ondernemersrisico.
Ik begrijp dat het voor uw organisatie veel aantrekkelijker is om hogere prijzen voor dit product te vragen nu Lowlands reeds is uitverkocht. U heeft daar ook alle recht toe, echter U kunt niet met terugwerkende kracht een koopovereenkomst op deze gronden nietig verklaren. Ik hoop dan ook dat we het beide niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk en verwacht dat ik alsnog een kaartje aangetekend krijgt toegezonden op korte termijn, zodat het niet nodig is om me te beraden op verdere juridische stappen.
Hopend op een positieve reactie,
Met vriendelijke groet,
G-E.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |