Is in OUD vast wel animo voorquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:02 schreef verita het volgende:
Wie zit er nu te wachten op vroege bevallingskaarten?
Idd, ga ik ook doen ja.quote:Op donderdag 26 juni 2008 01:14 schreef hydraulix het volgende:
Verzend het dan ook via de 'normale' weg (tip wat Tourniquet gaf) en blijf ook het topic op tweakers volgen (of misschien doe je dat al). Deel mijn mening ook met Spijkerbroek: mijn steun hebben jullie ook!
Nee, klopt. Maar als je kijkt naar de houding van dit bedrijf zie ik het niet echt meer gebeuren..quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nogmaals, zij hebben je aankoop bevestigd en zijn dus juridisch verplicht te leveren. Zeker omdat er geen enkel (voor deze situatie relevant) voorbehoud wordt gemaakt in hun eigen voorwaarden.
Meer valt er niet over te twisten.
Dat dacht ik ook al jaquote:Op donderdag 26 juni 2008 08:04 schreef Erasmo het volgende:
Die mails die ze schrijven, is die typmiep soms een afgewezen pabo-studente ofzo
Ik ga ze inderdaad lekker lang lastigvallenquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:02 schreef verita het volgende:
[..]
Wie zit er nu te wachten op vroege bevallingskaarten?
Ow wacht, deze briljante organisatie bedoelt vast 'Early Birds'
OT: you go TS, ik zou ook heel vasthoudend zijn en ze inderdaad even goed laten merken dat je het er niet bij laat zitten.
Nee, helaas niet. Maar ook zonder rbverz. moeten ze me gewoon een kaartje gevenquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:23 schreef CraZaay het volgende:
tvp!
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Die nemen een zaak als deze niet in behandeling, daarvoor is de vordering niet groot genoeg.quote:Op donderdag 26 juni 2008 09:23 schreef CraZaay het volgende:
tvp!
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
Welke GC?quote:Op donderdag 26 juni 2008 12:06 schreef Tinkepink het volgende:
Je zou het eens kunnen proberen via de Geschillencommissie.
quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:54 schreef Mirko_Zitrovic het volgende:
Ik heb het hier in WGR al eens eerder geschreven, maar ik vind het schokkend hoe slecht kleine ondernemers op de hoogte zijn van hun rechten en, met name, plichten. Het kan gewoon niet zo zijn dat je als bedrijf maar wat doet.
In dit geval zullen ze heus wel weten dat wat ze doen niet in de haak is, maar proberen ze je gewoon af te bluffen. Die Saskia moet gewoon eens een echte vent zijn en haar verlies nemen, verder verdient ze toch zakken vol met geld met deze parasitaire business dus geen gezeur.
Waar zijn de capabele mensen gebleven?
Oeh! Ben benieuwd hoe het gaat lopen!quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld. Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!
quote:Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken, hun eerste indruk is dat ik volledig in mijn recht sta en ze willen deze "zaak" wel oppakken. Ik moet morgen nog wat laatste "bewijsstukken" (mailtjes) bij hun droppen en dan gaan ze kijken of het allemaal klopt wat ik hun heb verteld. Daarna gaan ze Ticket4U namens mij officieel "ingebreken" stellen. Ze hebben dan een bepaalde termijn (10 dagen ofzo) om te reageren en als ze dat niet doen wordt heroverwogen om verdere juridische stappen te ondernemen. Het begin is in ieder geval gemaakt!
Aangetekend versturen is voldoende hoor. Als die brief dan geweigerd wordt, kan een rechter er alsnog vanuit gaan dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief. En als de brief niet terugkomt maar ook niet wordt afgeleverd dan heeft de TPG zich niet aan de afspraak gehouden.quote:Op woensdag 25 juni 2008 23:19 schreef Tourniquet het volgende:
Let wel op dat je de ingebreke stelling juridisch 100% waterdicht maakt. Er zijn wat dingen waar je op moet letten die je bijvoorbeeld zeker moet vermelden en het zou zonde zijn als de "zaak" afketst door een onzorgvuldigheid.
Bijvoorbeeld, stuur een aangetekende brief óók per gewone post en meldt beide verzendmethoden in de brief. Als de aangetekende brief niet wordt opgehaald maar de gewone brief niet terugkomt heb je bewijs dat de brief verzonden is en is dit voor een rechter voldoende onderbouwing aan te nemen dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief.
Zou daar een checklist van zijn dan? Het belangrijkste lijkt me dat je de tegenpartij een redelijke kans biedt om het probleem op te lossen. Korter dan een week is te kort, zeker als je brieven heen en weer gaat sturen.quote:En zo zijn er nog wat dingetjes (heb er helaas geen checklist van ofzo)
Ook aan het begin van een zin mag u met een hoofdletterquote:PS "U" is met een kleine letter, tenzij je God of bijv. de koningin bedoeld, maar dat lijkt me hier niet het geval.
Misschien wel voldoende, maar het is wel aan te raden omdat je dan sterker staat. Zie: http://www.debeir-vanraes.be/advies.htmquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:04 schreef Light het volgende:
[..]
Aangetekend versturen is voldoende hoor. Als die brief dan geweigerd wordt, kan een rechter er alsnog vanuit gaan dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief. En als de brief niet terugkomt maar ook niet wordt afgeleverd dan heeft de TPG zich niet aan de afspraak gehouden.
Er zijn een paar punten die je altijd moet vermelden, inderdaad de redelijke termijn maar bijv. ook dat alle voortvloeiende kosten voor hun rekening komen enz.quote:Zou daar een checklist van zijn dan? Het belangrijkste lijkt me dat je de tegenpartij een redelijke kans biedt om het probleem op te lossen. Korter dan een week is te kort, zeker als je brieven heen en weer gaat sturen.
Uiteraard.quote:Ook aan het begin van een zin mag u met een hoofdletter
Gaaf, dat je er serieus werk van gaat maken. Aanpakken die luiquote:Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Compleet mee eens. Dit is eerlijkshalve de eerste keer dat ik met zo'n organisatie te maken krijg, maar letterlijk elke zin van bovenstaande reactie van Ticket4U druist regelrecht tegen mijn rechtsgevoel in. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dan ze denken om zo'n manier te kunnen ondernemen. Ze gooien het er steeds op dat ze geen kaarten met verlies kunnen verkopen, maar het is voor mij als afnemer toch volstrekt irrelevant wat zij voor de kaarten hebben betaald. Ik zie het al gebeuren dat je de AH uitloopt met een winkelwagen vol met krattten bier, omdat deze in de bonus waren en dat er dan iemand achter je aan komt rennen....."sorry bij nader inzien hebben we deze kratten onder kostprijs verkocht, wilt u even het dubbele afrekenen?"
Als ik niet zo'n reactie terug had gehad, was ik er wellicht niet eens mee doorgegaan, maar nu ben ik vanavond gelijk uit mijn werk naar de rechtswinkel gegaan.![]()
@Lienelien, ik zou ook zsm naar de rechtswinkel gaan, want van hoe meer kanten er iets aangedaan wordt, hoe groter de kans van slagen. Tip; Neem alle mails/bewijs van betaling/voorwaarden mee.
Of Kassa, of Radar, of misschien zelfs wel Opgelicht.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:47 schreef hydraulix het volgende:
Misschien een idee om ook de media in te lichten. Dit geval past wel bij (klinkt misschien wel suf) Hart van Nederland
Geweldig, mijn steun heb jequote:Op donderdag 26 juni 2008 22:29 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Compleet mee eens. Dit is eerlijkshalve de eerste keer dat ik met zo'n organisatie te maken krijg, maar letterlijk elke zin van bovenstaande reactie van Ticket4U druist regelrecht tegen mijn rechtsgevoel in. Ik vind het werkelijk ongelooflijk dan ze denken om zo'n manier te kunnen ondernemen. Ze gooien het er steeds op dat ze geen kaarten met verlies kunnen verkopen, maar het is voor mij als afnemer toch volstrekt irrelevant wat zij voor de kaarten hebben betaald. Ik zie het al gebeuren dat je de AH uitloopt met een winkelwagen vol met krattten bier, omdat deze in de bonus waren en dat er dan iemand achter je aan komt rennen....."sorry bij nader inzien hebben we deze kratten onder kostprijs verkocht, wilt u even het dubbele afrekenen?"
Als ik niet zo'n reactie terug had gehad, was ik er wellicht niet eens mee doorgegaan, maar nu ben ik vanavond gelijk uit mijn werk naar de rechtswinkel gegaan.![]()
@Lienelien, ik zou ook zsm naar de rechtswinkel gaan, want van hoe meer kanten er iets aangedaan wordt, hoe groter de kans van slagen. Tip; Neem alle mails/bewijs van betaling/voorwaarden mee.
En bij het aanspreken van een vorst. Verder is het volgens mij niet zozeer 'verboden' om een hoofdletter te gebruiken, maar wel ongebruikelijk en ouderwets.quote:Op donderdag 26 juni 2008 23:04 schreef Light het volgende:
Ook aan het begin van een zin mag u met een hoofdletter
Ehm sorry hoor, maar je moet wel een enorm suffe droeftoeter zijn wil je met je kop bij HvN gaan staan huilenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 01:47 schreef hydraulix het volgende:
Misschien een idee om ook de media in te lichten. Dit geval past wel bij (klinkt misschien wel suf) Hart van Nederland
Zomerstop.. Een van mijn huisgenootjes gaat stagelopen bij opgelicht, maar zij beginnen pas weer op 11 augustusquote:Op vrijdag 27 juni 2008 10:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, waarom niet de media? Het is komkommertijd. Het is in de afgelopen maanden meerdere keren ter sprake gekomen in het nieuws en de politiek.
hacken die zooiquote:Op vrijdag 27 juni 2008 15:10 schreef Thomass het volgende:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ';'
AND persoonsgegevens_items_velden_emailadres.log_geschiedenis_' at line 18
Goed ontwikkelde en beveiligde site
Wat een prutser aan de telefoon. Hoop dat je er echt mee doorgaat hoor om je kaartje te bemachtigen. Ik zou even rondmailen naar sbs6, rtl at5 of weet ik het, hoe meer mediaaandacht hoe beter denk ik zo.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:01 schreef lienelien het volgende:
Klik hier voor mij, Tickets4u zelf en Mojo op de radio. Nouja, radio.. Campusradio. Maar zoals ik al zei: misschien pikken andere media het nu op oid...
Wat een laf 'interview' met die Tickets4U gozer. Leg hem eens flink het vuur aan de schenen, wijs hem eens goed op zijn plichten. Hier had natuurlijk heel veel meer in gezeten.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 19:01 schreef lienelien het volgende:
Klik hier voor mij, Tickets4u zelf en Mojo op de radio. Nouja, radio.. Campusradio. Maar zoals ik al zei: misschien pikken andere media het nu op oid...
Van de school voor journalistiek, dus ik had er meer van verwacht.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:20 schreef MadGuy het volgende:
Ja, daar had meer uitgesleept kunnen worden. Maar goed, het is natuurlijk campusradio.
Gezien dat feit, zou je dat zeker verwachten, had tickets4u duidelijk gewezen op de rechten, nu kwam hij er makkelijk van af. Stuur rtl boulevard erop af zou ik zeggenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Van de school voor journalistiek, dus ik had er meer van verwacht.
Dit dusquote:Op woensdag 25 juni 2008 20:02 schreef Hephaistos. het volgende:
Mijn bloed kookt echt als ik zo'n mailtje lees, en ik ben nota bene helemaal geen slachtoffer van die gasten.
alweer uitverkocht, of nog niet beschikbaar?quote:Op maandag 30 juni 2008 16:24 schreef MAY-be het volgende:
500 TICKETS
Weer een extra, speciaal en breaking nieuwtje voor iedereen met een LLowlife profiel: er zijn 500 extra Lowlands tickets beschikbaar gekomen!
Doordat een kaartenactie met een sponsor op het laatste moment niet doorgaat, komen deze tickets weer beschikbaar voor de verkoop. Tegen de normale prijs natuurlijk!
Om chaos, vechtpartijen en lange rijen bij het postkantoor te voorkomen, worden de tickets alleen op internet verkocht via LiveNation.nl
Om zwarthandel tegen te gaan kun je maximaal 2 tickets kopen.
quote:Op maandag 30 juni 2008 16:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
alweer uitverkocht, of nog niet beschikbaar?
heb vandaag al meerdere keren gebeld naar de rechtswinkel maar ze nemen niet op.. (langsgaan kan alleen op donderdagavond en dan moet ik werken..)quote:
Uiteraard zal tickts4u dat proberen, of ze er mee weg komen is punt 2. Welke omstandigheden waren dan 'onvoorzien' én kunnen tickets4u niet worden toegerekend?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 15:59 schreef lienelien het volgende:
De rechtswinkel heeft het voor me nagekeken, en ze zeggen wel zeker te weten dat tickets4u zich gaat verschuilen achter 'onvoorziene omstandigheden' en blabla, ze hebben al vaker zo'n gevalletje gehad.
Jawel hoor, de rechtswinkel heeft je correct over de eerst te nemen stap geadviseerd en slechts hun (reële) verwachting uitgesproken over de logische reactie van tickets4u. Of hebben ze door laten schemeren dat je kansloos bezig bent, dat de vordering/schadevergoeding rechtens niet opeisbaar is?quote:Dus, nog niets verdergekomen..
Ga daar maar vanuit. Ze opereren aan de randen van de wet maar niet ver er overheen. Juist om te voorkomen dat ze in een rechtzaak ook meteen gezeik krijgen over de manier ze hun geld verdienen of dat hun business model daarmee enorm veel publiciteit genereert.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:19 schreef rene90 het volgende:
Krijg je je geld wel teruggestort trouwens, heb dat misschien over het hoofd gezien maar wel een belangrijk punt van dit geheel.
hun handelaar die 60 kaarten ineens niet meer aan hen verkocht. (las ik in dat topic op tweakers)quote:Op donderdag 3 juli 2008 11:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Uiteraard zal tickts4u dat proberen, of ze er mee weg komen is punt 2. Welke omstandigheden waren dan 'onvoorzien' én kunnen tickets4u niet worden toegerekend?
Nee, ze zei zo van je kaartje zal je niet meer krijgen, maar je kan het ze nog wel moeilijk maken en ze een beetje blijven lastigvallen.quote:Jawel hoor, de rechtswinkel heeft je correct over de eerst te nemen stap geadviseerd en slechts hun (reële) verwachting uitgesproken over de logische reactie van tickets4u. Of hebben ze door laten schemeren dat je kansloos bezig bent, dat de vordering/schadevergoeding rechtens niet opeisbaar is?
Ja, ga ik wel vanuit. Heb met creditcard betaald, en die rekening kan ik niet inzien. Neem aan dat ze het gewoon niet afschijven, maar dat kan ik pas een maand ná de eventuele transactie zien, da's wel kut.quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:19 schreef rene90 het volgende:
Krijg je je geld wel teruggestort trouwens, heb dat misschien over het hoofd gezien maar wel een belangrijk punt van dit geheel.
Dan nog komen ze er niet mee weg. Als zij er een derde/handelaar tussen zetten, is dat hun risico. Zij bieden wat aan, zij ontbinden de koop niet op tijd, zij hebben nog kaartjes, dus van onvoorziene omstandigheden kan geen sprake zijn. Dan hadden ze in hun AV een voorbehoud moeten maken voor (onvoorziene) prijsstijgingen en dát hebben ze niet gedaan.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:27 schreef lienelien het volgende:
hun handelaar die 60 kaarten ineens niet meer aan hen verkocht. (las ik in dat topic op tweakers)
De rechtswinkel zei ook dat ze waarschijnlijk (zoals een ander ticketbureau eerder heeft gedaan) dan zullen zeggen dat hun betalingen door een derde worden geregeld, en dus dat het niet hun schuld was en blabla, en dan blijven ze dus wel binnen hun algemene voorwaarden
Typisch rechtswinkel, de weg van de minste weerstand.quote:Nee, ze zei zo van je kaartje zal je niet meer krijgen, maar je kan het ze nog wel moeilijk maken en ze een beetje blijven lastigvallen.
Ik ga nog wel een aangetekende brief schijven (ligt al klaar, heb alleen geen printer) en dan eens kijken of ik daar wél een reactie op krijg.
Mazzelaarquote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:27 schreef lienelien het volgende:
Maar, ik heb ook nog goéd nieuws: één van m'n huisgenootjes die al tijden lang een LLkaartje heeft liggen heeft nu toch besloten naar Sziget te gaan, en dus mag ik haar kaartje, uiteraard tegen de normale prijs, overnemen
Juist dat zei men hier bij de rechtswinkel ook.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 15:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan nog komen ze er niet mee weg. Als zij er een derde/handelaar tussen zetten, is dat hun risico. Zij bieden wat aan, zij ontbinden de koop niet op tijd, zij hebben nog kaartjes, dus van onvoorziene omstandigheden kan geen sprake zijn. Dan hadden ze in hun AV een voorbehoud moeten maken voor (onvoorziene) prijsstijgingen en dát hebben ze niet gedaan.
Twee weken afwachten nu dus. Ik hoop dat ik het toch nog voor elkaar krijg!quote:Hierbij stel ik u in de gelegenheid de overeenkomst binnen 2 weken na te komen. Indien binnen veertien dagen na dagtekening van deze brief mijn cliënt het kaartje niet heeft ontvangen, stel ik u reeds nu voor alsdan in gebreke. Ik zie mij dan genoodzaakt een procedure bij de rechtbank Breda sector kanton op te starten op grond van niet nakoming van de overeenkomst, waarvan de proceskosten geheel ten laste van Ticket4U zullen worden gebracht. Tevens zal dan aanspraak worden gemaakt op de wettelijke rente, alsmede de buitengerechtelijke incassokosten.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:05 schreef Sovereign het volgende:
Nog nooit zo'n briefje zien werken als een gewone particulier dat schreef.
quote:Hierbij stel ik u in de gelegenheid de overeenkomst binnen 2 weken na te komen. Indien binnen veertien dagen na dagtekening van deze brief mijn cliënt het kaartje niet heeft ontvangen, stel ik u reeds nu voor alsdan in gebreke. Ik zie mij dan genoodzaakt een procedure bij de rechtbank Breda sector kanton op te starten op grond van niet nakoming van de overeenkomst, waarvan de proceskosten geheel ten laste van Ticket4U zullen worden gebracht. Tevens zal dan aanspraak worden gemaakt op de wettelijke rente, alsmede de buitengerechtelijke incassokosten.
Het gaat volgens mij om "een redelijke termijn". Normaliter gaat die termijn in vanaf dagtekening van de brief, die doet er een dag over, en de brief terug doet er ook een dag over. Als je dan 5 dagen neemt, blijven er maar 3 daadwerkelijk over voor het bedrijf. Dat is krap. Twee weken is een prima termijn, lijkt me.quote:Op donderdag 10 juli 2008 17:29 schreef paladin het volgende:
teeveeepee
Is er eigenlijk een minimale termijn die je moet stellen in dit soort vorderingen? 2 weken klinkt wel redelijk netjes, maar de TS is veel meer gediend bij een snelle afhandeling. Mag men ook bijvoorbeeld 5 werkdagen of 1 week opgeven?
Eerste punt: oké, hij heeft gelijk. Tweede punt: dikke onzin, daar is dit topic wel het bewijs van. En zijn opmerking over het feit dat een dergelijke wet niet te handhaven is: hij geeft dus moedwillig toe de wet te willen ontduiken.quote:Zorgen over mogelijke wetgeving maakt hij [Rogiervan der Heijden van Ticket Unlimited, MG] zich dan ook niet.“Ten eerste is de wet onzin, wat wij doen is niets meer of minder dan inspelen op de markt. Wij bestaan bij de gratie van de consument. We hebben nog nooit slechte reacties gehad, hooguit dat we te duur zijn. Ten tweede is zo’n wet niet te handhaven, wij vinden echt wel een oplossing.”
Ook echt die zelfverzonnen kaartjes voor U2quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:06 schreef Tourniquet het volgende:
Screenshots van het stukje in de Metro:
http://i37.tinypic.com/s66e1k.png
http://i36.tinypic.com/izxr0x.png
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |