abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59656418
Afgelopen zaterdag; Lienelien in paniek, ticketservice heeft geen kaarten meer voor Lowlands. Op www.tickets4u.eu zijn de kaartjes maar zo'n ¤6 duurder dan via ticketservice, dus ik bestel daar, en betaal direct via credit card. Krijg ik vandaag deze mail:
quote:
Geachte mevrouw van Lienelien,

Helaas moeten we u mededelen dat uw bestelling voor het Lowlands evenement is geannuleerd.
Dit omdat er afgelopen zaterdag te veel boekingen waren binnen gekomen.
We hadden maar een beperkt aantal kaarten voor de prijs van ¤ 135,-.
Dit waren de zogeheten “early birth” kaarten.
Alle andere kaarten die we hebben vermelden een prijs die nog hoger is dan de prijs die wij u hebben berekend.
Dan hebben we het nog niet eens over de prijs die wij hebben betaald, want die ligt nog hoger.
Dit alles kon gebeuren omdat wij zelf zaterdag bij een ander groot festival stonden voor de kaartverkoop (Indian Summer) en ons voorraad systeem niet gekoppeld is aan de website.
Je kunt dus oneindig bestellen.
Er wordt aan de website gewerkt om dit in de toekomst tegen te gaan.
We begrijpen dat dit voor nu erg vervelend is voor u.
U kunt nog wel kaarten bestellen via de site alleen hebben we de prijs moeten verhogen.
Als u toch nog interesse heeft in de kaarten willen we u een korting van ¤ 25,- per kaartje aanbieden voor hetzelfde aantal kaarten als dat u eerder bij ons had besteld.
Mocht u hier verder nog vragen over hebben kunt u die naar ons mailen, of u kunt ons bereiken op 075-6122229 / 06-13779694.

Bestelling: ------------------------------------------------------------------------------
vrijdag 15 augustus 2008 | 14:00 - Lowlands - Walibi World, Evenemententerrein, Biddinghuizen
Entree - Categorie 2
1 kaart a ¤ 135,00 per stuk voor ¤ 135,00

Subtotaal: ¤ 135,00
Servicekosten: ¤ 6,00
Verzendkosten: ¤ 1,50
Korting iDEAL / Creditcard (VISA, MasterCard, Maestro): ¤ -1,50
Totaal: ¤ 141,00
------------------------------------------------------------------------------------------

Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes, Saskia
Volgens hun algemene voorwaarden kan dit helemaal niet:
(veel later dan 8 uur, geen schuld van derden, geen onvoorziene omstandigheden, zij missen gewoon de koppeling van hun voorraadsysteem aan de website. Er was naar mijn inzien ook geen sprake van een fout in de prijsberekening -> artikel 2 lid 2)
quote:
ARTIKEL 1: Algemeen
Lid 1. Algemeen

Naam:
Tickets4U B.V.

Handelsregister:
Kamer van Koophandel te Amsterdam (nummer: 34217084).

Doelstelling:
Het bemiddelen in de aan- en verkoop van entreebewijzen van evenementen in de breedste zin van de betekenis.

De algemene voorwaarden van Tickets4U B.V. zijn opgesteld met als doel duidelijkheid te scheppen tussen de kopende partij en verkopende partij, Tickets4U B.V. i.v.m. betalings- en leveringsverplichtingen van beide.

Art. 28B van de wet omzetbelasting staat niet toe BTW te vermelden. Dit geldt zowel voor de in- als verkoop van entreebewijzen.
Lid 2. Toepassing Algemene Voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Tickets4U B.V. en de kopende partij c.q verkopende partij. De algemene voorwaarden zijn van toepassing, ongeacht de vestigingsplaats van de bij die overeenkomst betrokken partijen en ook ongeacht de plaats waar de overeenkomst tot stand is gekomen dan wel ten uitvoer wordt gebracht.
Lid 3. Aanvaarding

Het doen van een bestelling houdt in dat de toepasselijkheid van deze voorwaarden wordt aanvaard. Indien de kopende partij zich niet kan verenigen met de inhoud van de voorwaarden dient de kopende partij schriftelijk en gemotiveerd binnen 72 uur na de overeenkomst te protesteren tegen de inhoud van deze.
ARTIKEL 2: Het tot stand komen en de inhoud van de overeenkomst
Lid 1. Het tot stand komen van de overeenkomst

Een overeenkomst tussen Tickets4U B.V. en de kopende partij, komt tot stand, middels:

- een online bestelling op de site www.tickets4U.nl
- een e-mail naar info@tickets4U.nl
- een telefonische bestelling.

Op de overeenkomst tussen de partijen is altijd van toepassing het Nederlands recht en bij het ontstaan van een juridisch conflict de rechter van de rechtbank Haarlem in eerste instantie bevoegd om van de zaak kennis te nemen.
Lid 2. Herroeping

Een gedaan aanbod van Ticket4U is vrijblijvend en kan indien nodig door Tickets4U B.V. worden herroepen, doch uiterlijk binnen 8 uren na aanvaarding van de overeenkomst. Herroeping wegens correctie van fouten in de prijsberekening van Tickets4U B.V. is toegestaan.

Indien de kopende partij de bestelling niet binnen 7 dagen heeft voldaan, is Tickets4U B.V. gemachtigd de bestelling zonder tegenbericht en zonder opgave van redenen te annuleren.
Lid 3. Verplichtingingen kopende partij

De kopende partij verstrekt Tickets4U B.V. alle gewenste gegevens bij het sluiten van de overeenkomst. Indien de kopende partij hierin te kort schiet of de juistheid van gegevens niet aannemelijk wordt geacht, kunnen de hierdoor ontstane kosten op de wederpartij worden verhaald en kan de overeenkomst worden ontbonden.

Wanneer de bestelde entreebewijzen niet worden afgehaald voor het evenement of wanneer de koper niet schriftelijk cq per email annuleert, is de gedane bestelling nog van kracht en zal het overeengekomen bedrag als nog in rekening worden gebracht bij de koper.

Wanneer de wederpartij met de tijdige betaling in gebreke blijft, wordt er aanspraak gemaakt op een contractuele rente van 0,5% per maand.
ARTIKEL 3: Betaling
Lid 1. Prijzen

De prijzen zijn gebaseerd op kostenfactoren zoals eventuele vervoerskosten, sociale lasten, tussenhandel, belastingen enzovoorts geldend op het moment van de aanbieding c.q. de overeenkomst tussen de kopende partij en Tickets4U B.V.. Onvoorziene veranderingen in bovengenoemde kostenfactoren ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.

Een eerder tot stand gekomen overeenkomst, geldt niet automatisch voor nabestellingen.
Lid 2. Betaling

Tickets4U B.V. biedt een aantal betalingsmethoden aan waarvan gebruik gemaakt kan worden. De entreebewijzen worden pas verzonden of overhandigd zodra de betaling op de rekening van de Tickets4U B.V. is bijgeschreven of contant is voldaan.

Tickets4U B.V. is gemachtigd om een aanbetaling te vragen van 20% van het totale bedrag per reservering met een minimum bedrag van ¤ 10,00 per entreebewijs.
ARTIKEL 4: Leveringsmethoden

Na tot stand komen van de overeenkomst kan de kopende partij kiezen uit de volgende leveringsmethoden:
Lid 1. Aangetekend met waarde aangifte verzenden
Kosten hiervan zijn Euro 8,00 voor zendingen binnen Nederland. Na betaling van de bestelling en de verzendkosten wordt de bestelling, binnen 3 werkdagen aangetekend met waarde aangifte van de TNT Post verzonden. De zending is verzekerd tot maximaal ¤ 46,00.

Indien de TNT post medewerker niet in staat is de zending persoonlijk af te geven zal de zending naar het dichtstbijzijnde postkantoor worden verstuurd, alwaar het vanaf de volgende werkdag afgehaald kan worden tot 2 weken blijft liggen. U wordt hiervan op de hoogte gesteld middels een schriftelijke melding van TNT post.
Lid 2. Verzenden zonder aantekenen

Dit gebeurd kosteloos maar het risico ligt volledig bij de kopende partij. Na betaling van de bestelling wordt de bestelling per gewone post via TNT Post verzonden. Bij vermissing is Tickets4U B.V. niet aansprakelijk.
Lid 3. Afhalen

De kopende partij kan op afspraak de gereserveerde entreebewijzen binnen 1 week, na het afsluiten van de overeenkomst afhalen. Na deze termijn kan zonder tegenbericht de overeenkomst worden ontbonden door Tickets4U B.V..

Indien het evenement binnen 2 werkdagen na de bestelling plaats vindt, dan kunnen de entreebewijzen alleen worden afgehaald. Er wordt dan met de kopende partij een afspraak gemaakt over de afhaling van de bestelde entreebewijzen. Wanneer de kopende partij deze entreebewijzen niet op het afgesproken tijdstip ophaalt, is Tickets4U B.V. gemachtigd de bestelling te laten vervallen en deze entreebewijzen aan derden te verkopen. Wanneer het Tickets4U B.V. niet lukt de entreebewijzen aan derden te verkopen, zullen de volledige kosten als nog verhaald worden op de persoon die de bestelling geplaatst heeft en niet heeft geannuleerd en/of afgehaald. Tenzij anders overeengekomen.

Lid 4. Annulering

Wanneer de entreekaarten nog niet afgehaald of betaald zijn, voor een evenement die over, langer dan 2 weken plaatsvindt, zullen bij annulering geen verdere kosten in rekening worden gebracht. Indien de zending reeds betaald is en/of afgehaald, kunnen de entreebewijzen niet meer geretourneerd of geannuleerd worden. Wanneer de annulering binnen 2 weken voor het evenement plaatsvindt, wordt er 25% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.
Wanneer de annulering 1 week voor het evenement of binnen 1 week voor het evenement plaats vindt, wordt er 50% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.
Wanneer de annulering binnen 24 uur voor aanvang van het evenement plaats vindt, wordt er 75% van de overeengekomen verkoopprijs in rekening gebracht aan de koper.

Wanneer de wederpartij met de tijdige betaling in gebreke blijft, wordt er aanspraak gemaakt op een contractuele rente van 0,5% per maand.
ARTIKEL 5: Onvoorziene omstandigheden en risicoverdeling
Lid 1. Overmacht, onvoorziene omstandigheden en aansprakelijkheid

Onder overmacht wordt verstaan een tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden die Tickets4U B.V. niet kan worden toegerekend, waardoor Tickets4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten.

Lid 2. Afgelasting evenement

Bij afgelasting van een evenement waarbij er sprake is van restitutie door de organisatoren van het evenement zelf, neemt de kopende partij genoegen met het oorspronkelijk op het entreebewijs vermelde verkoopbedrag(excl. servicekosten/fee) omdat in veel gevallen de entreebewijzen moeilijk zijn te verkrijgen en daaraan diverse kosten (mede in verband met tussenhandel) zijn verbonden.
Tickets4U B.V. kan door de kopende partij niet worden aangesproken voor het verschil tussen de door Tickets4U B.V. aan haar berekende verkoopprijs.
ARTIKEL 6: Wijzigingen/Aanvullingen

De onderneming heeft te allen tijde het recht de algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. Deze wijzigingen en/of aanvullingen hebben geen terugwerkende kracht.


Ik heb ze al een mail teruggestuurd en ze gewezen op deze dingen, en dat ik mijn ticket binnen 5 werkdagen in mijn brievenbus verwacht.
Maar nu is mijn vraag: Sta ik in mijn recht? Is mijn interpretatie van de alg. voorwaarden goed?
pi_59656462
Sorry hoor maar je hebt toch wel door dat je nooit en te nimmer kaarten moet bestellen bij zulke louche sites?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:58:39 #3
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_59656502
Early Birth
[KNE]-Mod
pi_59656549
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 17:56 schreef 43 het volgende:
Sorry hoor maar je hebt toch wel door dat je nooit en te nimmer kaarten moet bestellen bij zulke louche sites?
Ja, natuurlijk. Maar ik wil naar Lowlands, dus dan maar zo. Was tenminste nog betaalbaar. Op marktplaats vragen ze er ¤250 voor oid
pi_59656568
En hoeveel kosten die duurdere kaarten dan, die je nu met 25 euro korting mag kopen? Ik vind het raar.. Als de kaarten nou echt óp waren geweest (dan hadden ze nog niet in hun recht gestaan denk ik, maar toch..), maar nu hebben ze nog kaarten je moet er alleen meer voor betalen!! Vaag..
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_59656613
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:02 schreef Naamah het volgende:
En hoeveel kosten die duurdere kaarten dan, die je nu met 25 euro korting mag kopen? Ik vind het raar.. Als de kaarten nou echt óp waren geweest (dan hadden ze nog niet in hun recht gestaan denk ik, maar toch..), maar nu hebben ze nog kaarten je moet er alleen meer voor betalen!! Vaag..
¤225 nu oid. Dat ga ik dus echt niet doen.
En inderdaad, ze hebben nog kaarten, dus kom maar op d'r mee dacht ik zo..
pi_59656625
De vraag is of ze jouw aanvraag in de eerste instantie hebben aanvaard. Bijvoorbeeld door een bevestigingsemail dat de opdracht in goede orde is ontvangen en verwerkt etc.
Daar konden ze nog wel eens op terugvallen, opdracht is niet aanvaard dus hoeven ze niet te leveren. (althans dat zullen ze zeggen)
pi_59656662
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:05 schreef Dirkh het volgende:
De vraag is of ze jouw aanvraag in de eerste instantie hebben aanvaard. Bijvoorbeeld door een bevestigingsemail dat de opdracht in goede orde is ontvangen en verwerkt etc.
Daar konden ze nog wel eens op terugvallen, opdracht is niet aanvaard dus hoeven ze niet te leveren. (althans dat zullen ze zeggen)
Mail met als onderwerp 'orderbevestiging'
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bestelling.

U heeft er voor gekozen de tickets per post te willen ontvangen.

Voor het aangetekend versturen van tickets wordt ¤ 1,50 extra berekend.

Deze ¤ 1,50 wordt u kwijtgescholden aangezien u betaald d.m.v. iDEAL.

Bestelling: ------------------------------------------------------------------------------
vrijdag 15 augustus 2008 | 14:00 - Lowlands - Walibi World, Evenemententerrein, Biddinghuizen
1 kaart a ¤ 135,00 per stuk voor ¤ 135,00

Subtotaal: ¤ 135,00
Servicekosten: ¤ 6,00
Verzendkosten: ¤ 1,50
Korting iDEAL / Creditcard (VISA, MasterCard, Maestro): ¤ -1,50
Totaal: ¤ 141,00
------------------------------------------------------------------------------------------

Wanneer uw betaling met iDEAL/Creditcard mislukt kunt u deze hervatten in het onderdeel 'Mijn T4U' op onze website.

In het onderdeel 'Mijn T4U' op onze website kunt u ook te allen tijde de status van uw bestelling volgen.

Bedankt voor uw interesse en veel plezier met uw bestelling.

Met vriendelijke groet,
Tickets4U B.V.

Onderwerp 'belating factuur'
(direct betaald via creditcard dus)
quote:
Geachte mevrouw Lienelien,

Hierbij de bevestiging van uw betaling van factuur 2008027932.
Hartelijk bedankt voor uw keuze voor deze wijze van betalen.

Met vriendelijke groet,
Tickets4U B.V.


[ Bericht 0% gewijzigd door lienelien op 24-06-2008 18:18:28 ]
pi_59656714
Volgens mij sta je gewoon in je recht door het kaartje te eisen voor de prijs die je betaald hebt.

[ Bericht 43% gewijzigd door spijkerbroek op 24-06-2008 18:19:16 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_59656728
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens mij sta je gewoon in je recht door het kaartje te eisen voor de prijs die je betaald hebt.
Volgens mij ook. Maarja, ik denk niet dat ik 'm ga kijgen van ze.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:14:38 #11
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_59656769
tvp'tje
pi_59656776
Je staat in je recht, het staat in de voorwaarde en ze hebben je bestelling bevestigd.

Maar hoe ga je je recht nu halen?
pi_59656830
Alvast contactinformatie van ze:
http://www.tickets4u.eu/contact/
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:22:18 #14
67333 Kaboutertje_X
Kleine opneuker..
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:22:54 #15
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_59656897
Denk trouwens dat je beter een goede aangetekende brief kunt sturen waarin je juridische stappen aankondigt, dan een simpel mailtje.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:29:12 #16
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59657003
Inderdaad, schrijf een goeie brief en dreig flink. Je staat 100% in je recht en de wederpartij is wettelijk verplicht tot levering over te gaan.

Vrij simpel.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:34:11 #17
154259 D.zire
Freed from d.zire
pi_59657094
Ja volgens mij weten ze zelf ook heel goed dat ze ongelijk hebben. Maar waarschijnlijk zal 90% van de mensen er geen werk van maken.
Freed from desire, Mind and senses purified.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:35:16 #18
141482 Q.
JurassiQ
pi_59657104
En daarom moet je nooit met zulke oplichters in zee gaan.
For great justice!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:36:15 #19
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59657114
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:35 schreef Q. het volgende:
En daarom moet je nooit met zulke oplichters in zee gaan.
Er zijn genoeg ticketbureaus die betrouwbaar zijn. Maar daar betaal je inderdaad ook het volle pond.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:37:07 #20
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_59657127
Je bent niet de enige trouwens
pi_59657141
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
pi_59657248
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Tjah, als je hier kijkt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1299236/0
Ze hebben hem een mail gestuurd waarin staat dat één van de contacten via waar zij kaartjes kopen ineens 60 kaartjes niet aan hen verkocht. Dus zullen ze zich wel gaan beroepen op overmacht, blabla, niet hun schuld, door derden. Maar toch is dat onzin eigenlijk aangezien ze nu nog wel kaartjes verkopen.
quote:
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
ja, dat hóren ze te doen. denk alleen niet dat ze het gaan doen
Morgen maar een aangetekende brief sturen
pi_59657268
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:36 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Er zijn genoeg ticketbureaus die betrouwbaar zijn. Maar daar betaal je inderdaad ook het volle pond.
Ik ben best bereid om de offici:ele verkoopprijs te betalen, hoor
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:44:51 #24
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_59657273
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Ik hoop dat het zo in z'n werk gaat. De laatste jaren is het kopen van concert/festival-kaarten rampzalig omdat er een aantal bedrijven zijn die de markt verpesten.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:48:52 #25
141482 Q.
JurassiQ
pi_59657357
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:43 schreef lienelien het volgende:

[..]

Tjah, als je hier kijkt: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1299236/0
Ze hebben hem een mail gestuurd waarin staat dat één van de contacten via waar zij kaartjes kopen ineens 60 kaartjes niet aan hen verkocht. Dus zullen ze zich wel gaan beroepen op overmacht, blabla, niet hun schuld, door derden. Maar toch is dat onzin eigenlijk aangezien ze nu nog wel kaartjes verkopen.
Je moet niet aanbieden wat je niet hebt.
For great justice!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:49:16 #26
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_59657365
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Ik vermoed alleen dat ze voorlopig niet zullen toegeven en met een beetje pech zijn ze voordat TS haar gelijk krijgt ook door de kaarten heen. Dan kunnen ze dus niet aan hun verplichting voldoen, zullen ze TS schadeloos moeten stellen en zal ze haar geld terug krijgen.

Kutbedrijven zijn het.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:49:30 #27
141482 Q.
JurassiQ
pi_59657369
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:44 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Ik hoop dat het zo in z'n werk gaat. De laatste jaren is het kopen van concert/festival-kaarten rampzalig omdat er een aantal bedrijven zijn die de markt verpesten.
Ze verdienen kapitalen en maar janken dat ze zo zielig zijn. .
For great justice!
pi_59657384
Ah Lienelien, gewoon last minute goed op marktplaats zoeken
pi_59657394
tvp
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:51:53 #30
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_59657411
Van Tweakers
quote:
Dit is de reactie van tickets4u. Ze noemen het nu overmacht

quote:
De 2e prijsstijging was nodig omdat er ook naar ons toe een order is
geannuleerd.
We hadden namelijk nog 60 kaarten bij één van onze connecties besteld
die allemaal geannuleerd zijn.
Doordat er zaterdag niemand op kantoor aanwezig was en we dus het aantal
orders niet in de gaten konden houden hadden we helaas meerdere
overboekingen.
Dit noemen we dan ook overmacht.
We konden niet voorzien dat er zoveel kaarten op 1 dag besteld ging
worden.
Dan hadden we de prijs wel al eerder verhoogd.
Uw order is daarom dan ook geannuleerd.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Groetjes xxxxx
Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmacht
Dit soort bedrijven mogen van mij keihard aangepakt worden.

Ze hebben nog kaarten beschikbaar dus er kan daarbij geen sprake zijn van overmacht
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:54:06 #31
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_59657461
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:49 schreef Q. het volgende:

[..]

Ze verdienen kapitalen en maar janken dat ze zo zielig zijn. .
Ze verdienen inderdaad kapitalen en de prijzen worden ook steeds abnormaler
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_59657624
Win eens informatie in bij de rechtswinkel, zou ik zeggen.
pi_59657740
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:50 schreef Leonos het volgende:
Ah Lienelien, gewoon last minute goed op marktplaats zoeken
En dan alsnog meer dan 200 euro gaan betalen voor een kaartje zeker?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:12:36 #34
242 Pinball
Electric Monk
pi_59657793
quote:
Op dinsdag 24 juni 200817:58 schreef ThE_ED het volgende:
Early Birth
Dat is ernstig.

Wat een sukkels.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_59658064
Bijna m'n EK kaarten en hun verkocht !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_59658166
tvp, wat een debielen
pi_59658185
Ik zou ze voor de rechter slepen, kijken wat die heel laat van hun verhaal.
pi_59658286
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:30 schreef erikkll het volgende:
Ik zou ze voor de rechter slepen, kijken wat die heel laat van hun verhaal.

Ben wel bang dat tegen die tijd dat de rechtzaak dient het al bijna weer Lowlands 2009 is.
pi_59658738
wat in Lowlandstopic al genoemd werd: Kassa/Radar eventueel mailen.
t.v.p
pi_59658856
Waarschijnlijk konden ze die 60 kaarten niet meer halen omdat je er tegen die tijd nog maar 2 per klant kon kopen (dacht ik te hebben gelezen)? En dus niet 3×20.
Stakkers wel, ik hoop nog dat je ze krijgt voor Lowlands.
pi_59658940
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:10:14 #42
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_59659034
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Dirkh het volgende:
Ik kan in hun voorwaarden niks vinden waar zij zich op kunnen beroepen om de bestelling te herroepen.
Jij hebt een bevestiging ontvangen en betaald, zij hebben de kaartjes gewoon nog alleen willen ze er meer geld voor hebben. Mooi niet dus.
Leveren zullen ze, tegen de prijs die jij er voor betaald hebt.
Dat dus, en ik zou me er ontzettend in vastbijten.
Echt netjes maar ontzettend vervelend gaan doen, publiciteit zoeken, mailen, bellen enz.
Volgens mij sta je ontzettend in je recht, dus dreigen met advocaat zou ik gewoon doen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:11:20 #43
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_59659054
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 19:35 schreef kriele het volgende:

[..]

Ben wel bang dat tegen die tijd dat de rechtzaak dient het al bijna weer Lowlands 2009 is.
Ja maar dan heb je ze wel. Lijkt het mij zeker waard.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_59659301
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
Inderdaad, breed advies inwinnen lijkt me nuttig. Tip: http://www.kopersbelangen.nl/ Een forum waar ook veel mensen met know-how van dit soort dingen rondlopen.

Wel tof dat je er werk van maakt en het niet gewoon laat zitten (zoals 95% wel zou doen helaas).
  dinsdag 24 juni 2008 @ 20:26:45 #45
141482 Q.
JurassiQ
pi_59659420
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
Ombudsman is alleen voor problemen met de overheid.
For great justice!
pi_59659466
oh. De website van Kassa raadt dat aan voor juridisch advies..
pi_59660029
Ik dacht dat het ook voor problemen met bedrijven was? Moet je even op http://www.deombudsman.nl kijken, je hebt ook een nationale ombudsmanen dat is voor problemen met de overheid. Uit die andere site kan ik niet opmaken of dat alleen met de overheid te maken heeft.
pi_59660277
ok thnx!
pi_59664475
Ja Lienelien, deel mijn mening met Tourniquet; goed dat je er werk van maakt (en ondertussen wel meedoen aan prijsvragen hè )
pi_59664626
Afgelopen zaterdag; G-E in paniek, ticketservice heeft geen kaarten meer voor Lowlands. Op www.tickets4u.eu zijn de kaartjes maar zo'n ¤6 duurder dan via ticketservice, dus ik bestel daar, en betaal direct via i-deal. En jawel hoor ik krijg vandaag precies dezelfde mail terug.

Ja ik weet dat het eigenlijk dom is om via zo'n malafide bedrijfje een kaartje te kopen maar ik had na een half uur googlen niet echt het idee dat het echt vaak mis ging bij ticket4u


Ergo: Ik ben het er uiteraard ook zeker niet mee eens en heb net de volgende mail de deur uitgedaan;
quote:
Beste Saskia,

Ik ben zeer teleurgesteld in de mail die ik van uw bedrijf vanmiddag heb mogen ontvangen. Ik vind namelijk dat ik volledig in mijn recht sta om het kaartje te kopen voor de, zaterdag 21 juni j.l., overeengekomen prijs van 135 euro. Ik heb advies ingewonnen en na bestudering van de algemene voorwaarden zijn er mijns inziens een tweetal passages waar deze discussie betrekking op heeft;

"Een gedaan aanbod van Ticket4U is vrijblijvend en kan indien nodig door Tickets4U B.V. worden herroepen, doch uiterlijk binnen 8 uren na aanvaarding van de overeenkomst. Herroeping wegens correctie van fouten in de prijsberekening van Tickets4U B.V. is toegestaan"

Aangezien ik ruimschoots aan alle voorwaarden heb voldaan (betaald en een orderbevestiging ontvangen) en ik onderstaande mail minimaal 72 uur na aanvaarding heb gekregen kan Ticket4U zich niet meer herroepen op dit artikel.

"ARTIKEL 5: Onvoorziene omstandigheden en risicoverdeling
Lid 1. Overmacht, onvoorziene omstandigheden en aansprakelijkheid

Onder overmacht wordt verstaan een tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden die Tickets4U B.V. niet kan worden toegerekend, waardoor Tickets4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten"

Aangezien uit uw mail blijkt dat u nog voldoende kaarten heeft, lijkt me overmacht en/of onvoorziene omstandigheden waardoor "Ticket4U B.V. niet in staat is zijn diensten te verrichten" juridisch volstrekt onhoudbaar. Het is immers uw verantwoording als ondernemer om het voorraad systeem te koppelen aan de website. Eventuele financiële schade uwerzijds voor het inkopen van kaarten tegen een hogere prijs (wat ik overigens ten zeerste betwijfel), valt dan ook volledig onder de noemer ondernemersrisico.

Ik begrijp dat het voor uw organisatie veel aantrekkelijker is om hogere prijzen voor dit product te vragen nu Lowlands reeds is uitverkocht. U heeft daar ook alle recht toe, echter U kunt niet met terugwerkende kracht een koopovereenkomst op deze gronden nietig verklaren. Ik hoop dan ook dat we het beide niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk en verwacht dat ik alsnog een kaartje aangetekend krijgt toegezonden op korte termijn, zodat het niet nodig is om me te beraden op verdere juridische stappen.

Hopend op een positieve reactie,

Met vriendelijke groet,

G-E.

Ik heb wel het gevoel dat ik volkomen in mijn recht sta, dus ik ben van plan om het er voor de verandering eens niet erbij te laten zitten.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:28:12 #51
141482 Q.
JurassiQ
pi_59664686
Mooi, laat die lui het maar lekker weten. Ben benieuwd.
For great justice!
pi_59664773
Om jullie maar gelijk voor te zijn;

" U heeft daar ook alle recht toe"

weigerde mijn toetsenbord in eerste instantie overigens op het scherm te zetten . Echter het leek me wel gepast om de zaak ook van hun kant te bekijken.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  woensdag 25 juni 2008 @ 04:37:42 #53
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_59667578
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Van Tweakers
[..]

Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmacht
Geloof je het zelf? Er is bij Tickets4u geen één kaart voor 135 euro de deur uit gegaan uiteraard. Dit is gewoon een ordinair lokkertje. Er zijn genoeg gekken die dan alsnog voor de hoofdprijs een ticket bestellen.
pi_59667601
Kan er geen conservatoir beslag gelegd worden op nog niet verkochte tickets?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage woensdag 25 juni 2008 @ 08:30:47 #55
38148 crew  Innisdemon
pi_59668146
Heel goed. Laat ze maar eens merken dat deze vlieger niet opgaat.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_59668176
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:51 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Van Tweakers
[..]

Wat een louche bedrijven zijn dat toch. Omdat een of andere student niet uit z'n bed wilde komen om kaarten te bestellen liepen ze kaarten mis en dat vinden ze overmacht
Dit soort bedrijven mogen van mij keihard aangepakt worden.

Ze hebben nog kaarten beschikbaar dus er kan daarbij geen sprake zijn van overmacht
En dat er veel kaarten zouden worden verkocht, was ook totaal niet te verwachten. Dat de verkoop voor Lowlands begint, maakt ook niet uit. Daar wil toch niemand heen.
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:19:23 #57
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_59668799
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 08:33 schreef Light het volgende:

[..]

En dat er veel kaarten zouden worden verkocht, was ook totaal niet te verwachten. Dat de verkoop voor Lowlands begint, maakt ook niet uit. Daar wil toch niemand heen.
Die bedrijven zijn zelf schuld aan een stormloop van kaarten. De bedrijven kopen een hoop kaarten op waardoor de festivals sneller uitverkocht raken en daarom is de toeloop op kaarten groter.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  woensdag 25 juni 2008 @ 09:33:47 #58
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_59669070
tvp
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_59669151
tvp, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
pi_59670570
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:11 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Ja maar dan heb je ze wel. Lijkt het mij zeker waard.

True. Dit is een heel mooi incident om die lui eens aan te pakken.
pi_59670959
Dit wil ik wel even volgen. Ben benieuwd hoe het afloopt. Succes!
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:29:12 #62
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_59671867
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 08:33 schreef Light het volgende:

[..]

En dat er veel kaarten zouden worden verkocht, was ook totaal niet te verwachten. Dat de verkoop voor Lowlands begint, maakt ook niet uit. Daar wil toch niemand heen.
Het is niet zo dat de verkoop net begon, er was zelfs net de dag ervoor een mail de deur uit gegaan bij de organisatie dat er nog maar 5.000 kaarten beschikbaar waren. Iedereen had kunnen weten dat het vrijdag of zaterdag uitverkocht zou zijn en dat dergelijke acties dus erg populair zouden zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:57:09 #63
191841 ottoaanmnstokkos
Als je Calimero al zielig vond
pi_59672596
ik wil niet veel zeggen
maar als je iets wilt doen, moet je het heel snel doen.
voor je het weet is lowlands voorbij en zit je nog 4 jaar lang aan een rechtzaak vast die maar niet opschiet en wel kosten met zich meebrengt.
pi_59673359
Die 'Early Birth'-tickets, zoals ze dat noemden, bood LL zelf ook al aan onder de naam Vroege Vogels-actie, voor 132.50. T4U kan hun actie dan wel zo noemen, maar niet voor de prijs van 135,-, dat is bijna de gewone verkoopprijs van een LL-ticket.
Als T4U nog gewoon tickets in voorraad hebben lijkt het me kat in het bakkie voor TS, T4U moet en kan gewoon leveren. Een organisatorische miskleun bij hun is niet het probleem van hun klanten .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_59676048
TVP, ben wel benieuwd naar de uitkomst
pi_59676331
Ha, leuk, ticketmaffia terugpakken
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_59676686
TVP. Zeer benieuwd naar de afloop!
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_59677530
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:37 schreef Hephaistos. het volgende:
Je bent niet de enige trouwens
Niet zelfde persoon?
pi_59679507
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:57 schreef ottoaanmnstokkos het volgende:
ik wil niet veel zeggen
maar als je iets wilt doen, moet je het heel snel doen.
voor je het weet is lowlands voorbij en zit je nog 4 jaar lang aan een rechtzaak vast die maar niet opschiet en wel kosten met zich meebrengt.
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 05:12 schreef r_one het volgende:
Kan er geen conservatoir beslag gelegd worden op nog niet verkochte tickets?
Nou?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:04:40 #70
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_59680660
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:10 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Niet zelfde persoon?
Op Tweakers zitten geen meisjes
pi_59682104
zeer zeker niet dezelfde persoon me wel te verstaan
pi_59682551
tvp

Ik heb bij worldwideticketshop besteld, en die levering duurt me ook te lang inmiddels.
pi_59684535
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 20:05 schreef lienelien het volgende:
Ik ga er niet van uit fs...


Ga kassa en radar oid wel mailen, maar die hebben volgens mij nu ook zomerstop..
Morgen de ombodsman bellen, en misschien naar de rechtswinkel
En al naar de rechtswinkel geweest? Ik wilde morgen ook eens gaan om te kijken of het zin heeft om enige stappen te ondernemen.

Ik kreeg overigens vandaag onderstaande mail terug:
quote:


Het is absoluut niet zo dat het voor ons aantrekkelijker is om ze nu voor een hogere prijs te verkopen.

De prijs op de kaartjes is nog minder dan de prijs die wij op de website hadden staan.

Dat is dus ook nog een fout die we hadden op de site.

We gaan natuurlijk geen kaarten met verlies verkopen.

Helaas is het allemaal zo gelopen daar is nu niets meer aan te veranderen.

De laatste kaarten zullen hoogst waarschijnlijk vandaag verkocht worden.

Dus raad ik u aan snel een beslissing te nemen over wat u wilt.
Zeer professioneel en vooral inhoudelijk goed mailtje natuurlijk

Ik zal dadelijk nog 1 mail terug sturen waarin ik vraag inhoudelijk in te gaan op mijn bezwaren. Ik verwacht overigens niet dat ik nog een kaartje krijg

Maar goed ik heb wel eens zin om echt me gelijk te gaan halen of in iedergeval goed uit te zoeken of ik dat juridisch ook daadwerkelijk heb. Voor mijn gevoel sta ik namelijk zeer sterk. Ik weet alleen bijvoorbeeld niet zeker of een mailwisseling/bevestiging ook echt rechtsgeldig is. Maar goed het gebeurd namelijk te vaak dat je bij zoiets je geld terug krijgt (dat hoop ik tenminste ) een paar keer GVD zegt en weer verder gaat met je leven. Ik heb allleen geen zin om er heel veel geld aan uit te geven. Iemand tips wat nu de beste methode is om verdere stappen te ondernemen?
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  woensdag 25 juni 2008 @ 19:58:24 #74
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_59684629
De prijs op de kaartjes is nog minder dan de prijs die wij op de website hadden staan.

Dat is dus ook nog een fout die we hadden op de site.

We gaan natuurlijk geen kaarten met verlies verkopen.


pi_59684670
Wat een dom mailtje zeg, dus ze maken fout op fout. Tja, een kaartje verkopen en er verlies op maken... nee meneertje daar beginnen we niet aan.
Dan had je ze niet aan moeten bieden! De koper kan toch niet ruiken waar het kaartje voor in is gekocht en dan vervolgens denken "Goh, ze bieden het wel erg goedkoop aan, daar maken ze vast verlies op. Laat ik dan maar niet bestellen, stel je voor straks verliezen ze er nog op."

Snel beslissen hoor. Wat dom zeg.
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:00:41 #76
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_59684690
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:55 schreef Gangster-Engel het volgende:
Ik heb allleen geen zin om er heel veel geld aan uit te geven. Iemand tips wat nu de beste methode is om verdere stappen te ondernemen?
De rechtswinkel dus. De rechtswinkel hier helpt particulieren gratis, het zijn ook studenten (MER) die het doen, begeleid door docenten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:02:12 #77
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_59684741
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 19:55 schreef Gangster-Engel het volgende:


Ik kreeg overigens vandaag onderstaande mail terug:
[..]

Zeer professioneel en vooral inhoudelijk goed mailtje natuurlijk


Mijn bloed kookt echt als ik zo'n mailtje lees, en ik ben nota bene helemaal geen slachtoffer van die gasten.
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:14:58 #78
52513 whosvegas
The Trickster
pi_59685125
Hoog tijd dat de politiek in gaat grijpen en gaat bepalen dat kaartjes niet op deze manier verkocht mogen worden (niet voor hogere prijzen als de officiele prijs).
Voor de finale van het EK ben ik kaarten tegen gekomen van meer dan 10.000 euro


Die bedrijven zitten met z'n allen concert kaartjes op te kopen, waardoor het sneller uitverkocht raakt, zodat zij een hogere prijs kunnen vragen. Als ik naar een concert wil, dat uitverkocht is, dan koop ik via particulier en betaal een paar teintjes als normaal. Nu betaal je voor Lowlands meer als 250 euro,

Dus een oproep aan iedereen, koop nooit bij dat soort bedrijven
Are you nuts??
pi_59685177
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:02 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mijn bloed kookt echt als ik zo'n mailtje lees, en ik ben nota bene helemaal geen slachtoffer van die gasten.
+1 Werkelijkwaar elke zin in dat mailtje druist in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:20:08 #80
52513 whosvegas
The Trickster
pi_59685305
Klacht indienen bij de consumentenbond
Als dat maar genoeg mensen doen, worden ze vanzelf een keer aangepakt
Are you nuts??
pi_59685693
Ik zeg ook: rechtswinkel.
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:33:14 #82
52513 whosvegas
The Trickster
pi_59685749
Ik zou mijn geld terug laten storten en het hier proberen:
http://livenationnl.viago(...)ise-Kaartjes/E-86324
http://www.lowlands.nl/news.php?page=306
Are you nuts??
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 juni 2008 @ 21:33:32 #83
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_59687901
wat een mail van dat bureau die Saskia wordt nergens anders aangenomen gok ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_59688832
Misschien is Saskia wel in haar eentje dat bureau?
pi_59692282
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:00 schreef MadGuy het volgende:
Misschien is Saskia wel in haar eentje dat bureau?
Ik acht dat zeker niet ondenkbaar. Net weer geantwoord:
quote:
Beste Saskia,

Ik vond de mail die ik vanmiddag van U mocht ontvangen hoogst onplezierig. Het irriteert me mateloos dat U in uw reactie op geen enkele door mij aangedragen argumenten ingaat.

Ons rechtssysteem zit gelukkig niet zo in elkaar dat U zich kunt beroepen op "Helaas is het allemaal zo gelopen daar is nu niets meer aan te veranderen", want in die situatie kan er nooit meer vertrouwd worden op aangegane overeenkomsten. Ik hoop dat U dit wel begrijpt. In dit geval bent U als verkoper namelijk een verplichting tot levering aangegaan, middels een rechtsgeldige zakelijke overeenkomst. Ik heb tot op heden nog geen enkel argument mogen ontvangen waardoor deze overeenkomst ontbonden kan worden. Momenteel zijn er nog steeds kaarten te bestellen voor Lowlands (of is er weer sprake van een oneindige voorraad?) via uw website, dus ik begrijp werkelijk niet waarom U niet kunt leveren. De prijs die U voor deze kaarten hebt betaald en het verlies dat uw organisatie daar eventueel mee maakt is in deze discussie volstrek irrelevant.

Maar goed na het lezen van onderstaande mail, heb ik aangenomen dat we er op deze manier niet uit zullen komen (aan U om het tegendeel te bewijzen), u kunt dan ook zeer binnenkort een aangetekende brief verwachten waarin ik "Ticket4U" officieel in gebreke van levering stel.


Met vriendelijke groet,

G-E


Morgen naar de rechtswinkel om te kijken wat de mogelijkheden zijn!
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_59692474
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:07 schreef Gangster-Engel het volgende:

[..]

Ik acht dat zeker niet ondenkbaar. Net weer geantwoord:
[..]

Morgen naar de rechtswinkel om te kijken wat de mogelijkheden zijn!
Het zou wel een keer mooi zijn als iemand het ook een keer zo ver laat komen. Juridische stappen nemen lijkt in de eerste instantie vrij makkelijk, maar dan blijkt dat er best wel wat tijd en in veel gevallen ook geld mee speelt en haakt men af. Dat weet Saskia, dat weten de meeste bedrijven en komen daar dan vaak ook mee weg.
pi_59692687
Let wel op dat je de ingebreke stelling juridisch 100% waterdicht maakt. Er zijn wat dingen waar je op moet letten die je bijvoorbeeld zeker moet vermelden en het zou zonde zijn als de "zaak" afketst door een onzorgvuldigheid.

Bijvoorbeeld, stuur een aangetekende brief óók per gewone post en meldt beide verzendmethoden in de brief. Als de aangetekende brief niet wordt opgehaald maar de gewone brief niet terugkomt heb je bewijs dat de brief verzonden is en is dit voor een rechter voldoende onderbouwing aan te nemen dat de geadresseerde op de hoogte is van de inhoud van de brief.

En zo zijn er nog wat dingetjes (heb er helaas geen checklist van ofzo)

PS "U" is met een kleine letter, tenzij je God of bijv. de koningin bedoeld, maar dat lijkt me hier niet het geval.

[ Bericht 32% gewijzigd door Tourniquet op 25-06-2008 23:34:53 ]
pi_59693518
Ik vind het erg spannend hoe het allemaal af gaat lopen en hoop ook dat TS (en andere gedupeerden) zich niet laten kennen. Ben zelf wel in het bezit van een kaartje, maar word er zelf opgefokt van om alles te lezen hier!
pi_59693570
Ik heb het hier in WGR al eens eerder geschreven, maar ik vind het schokkend hoe slecht kleine ondernemers op de hoogte zijn van hun rechten en, met name, plichten. Het kan gewoon niet zo zijn dat je als bedrijf maar wat doet.

In dit geval zullen ze heus wel weten dat wat ze doen niet in de haak is, maar proberen ze je gewoon af te bluffen. Die Saskia moet gewoon eens een echte vent zijn en haar verlies nemen, verder verdient ze toch zakken vol met geld met deze parasitaire business dus geen gezeur.

Waar zijn de capabele mensen gebleven?
pi_59693871
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:33 schreef whosvegas het volgende:
Ik zou mijn geld terug laten storten en het hier proberen:
http://livenationnl.viago(...)ise-Kaartjes/E-86324
http://www.lowlands.nl/news.php?page=306
veel te duur..
pi_59693888
Ik heb overigens nog helemaal geen reactie op mijn mail. Als ik tijd heb, ga ik morgen eens kijken wat de rechtswinkel voor me kan doen. Echt belachelijk..
pi_59694783
Echt super wat jullie doen!
Ik heb dan wel geen overeenkomst met dit bedrijf, maar vind het wel ronduit schandalig wat zij (en soortgelijke bedrijven) doen. For what it's worth: mijn steun hebben jullie!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_59695027


Zie net dat de rechtswinkel alleen op donderdagavond een inloopspreekuur heeft, maar ik kan morgen wel de hele dag bellen. Dus dat ga ik sowieso wel doen.

Erg vreemd trouwens dat Gangster-Engel vandaag wél een reactie heeft gekregen en ik niet.. Heb m'n mail net nog een keer naar ze gestuurd. Aangetekende brief gaat ook zsm op de post
pi_59695203
Verzend het dan ook via de 'normale' weg (tip wat Tourniquet gaf) en blijf ook het topic op tweakers volgen (of misschien doe je dat al). Deel mijn mening ook met Spijkerbroek: mijn steun hebben jullie ook!
pi_59696420
Wat een grafbedrijf. Je hebt genoeg aan de tips die ik hier lees en top dat je er ook iets mee doet.

We wachten af.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:04:11 #96
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59696501
Die mails die ze schrijven, is die typmiep soms een afgewezen pabo-studente ofzo
pi_59696940
Tvp, succes ermee TS
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:02:57 #98
151515 verita
Happy days
pi_59697117
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 12:31 schreef WheeleE het volgende:
Die 'Early Birth'-tickets, zoals ze dat noemden, bood LL zelf ook al aan onder de naam Vroege Vogels-actie, voor 132.50. T4U kan hun actie dan wel zo noemen, maar niet voor de prijs van 135,-, dat is bijna de gewone verkoopprijs van een LL-ticket.
Als T4U nog gewoon tickets in voorraad hebben lijkt het me kat in het bakkie voor TS, T4U moet en kan gewoon leveren. Een organisatorische miskleun bij hun is niet het probleem van hun klanten .

Wie zit er nu te wachten op vroege bevallingskaarten?
Ow wacht, deze briljante organisatie bedoelt vast 'Early Birds'

OT: you go TS, ik zou ook heel vasthoudend zijn en ze inderdaad even goed laten merken dat je het er niet bij laat zitten.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:23:07 #99
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_59697425
tvp!

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:31:05 #100
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59697563
Nogmaals, zij hebben je aankoop bevestigd en zijn dus juridisch verplicht te leveren. Zeker omdat er geen enkel (voor deze situatie relevant) voorbehoud wordt gemaakt in hun eigen voorwaarden.

Meer valt er niet over te twisten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')