De tickertjes zijn inderdaad weg. En volgens mij worden bekkenklachten altijd even erger direct na de behandeling. Tenminste bij mij wel, maar op de lange duur helpt het wel hoor!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:51 schreef Reinhilde het volgende:
Waar zijn de linkjes?![]()
Gister voor het eerst bekkenfysiotherapie gehad, het deed daarna nog meer pijn![]()
Luna!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 09:20 schreef lunastar het volgende:
blabla meid succes![]()
Hier vanaf iets voor 3u vannacht wakker gelegen met weeën.. pfff nu begon ik te twijfelen of ik wel juist timde... moet je dat doen vanaf wee tot nieuwe wee of eerst de wee laten voorbij gaan en dan timen??
Met gerommel bedoel ik (menstruatieachtige)krampen in de buik die niet regelmatig zijn, dus eigenlijk voorweeën.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:24 schreef pmponer het volgende:
zouden jullie eens kunnen omschrijven wat je met "gerommel" bedoeld.
Ik bedoel ik hoor thuis C ook wel eens over dat het (kindje) "onrustig" is. Het is dan niet zoals eerst met schopjes enzo maar gewoon allerlei ledematen die verplaatst worden. Het schijnt ook een ander gevoel te zijn dan een paar weken geleden, is dat herkenbaar? (voor degene die bezig zijn met de laatste loodjes?)
Hier dus hetzelfde, in principe is het zo dat als de baby er woensdag nog niet is ze dan gaan inleiden (tenzij gyn natuurlijk vrijdag anders zegt)..maar het liefste wil ik thuis bevallenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:23 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik heb echt een flinke baaldag vandaag, be 41 weken en weet dat als ze er over een week niet is ik in het ziekenhuis ga bveallen.
Niet dat het ziekenhuis zo'n ramp is maar ben toch wel angstig voor het inleiden.
Mrien, wij zijn ook een lekker stel zo zeg.
hoort dat pas op het laatst? dat heb ik al weken (tot grote verbazing van de kat)quote:Op dinsdag 24 juni 2008 11:32 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Met gerommel bedoel ik (menstruatieachtige)krampen in de buik die niet regelmatig zijn, dus eigenlijk voorweeën.
Wat jij bedoeld is denk ik gewoon de baby die steeds minder ruimte krijgt om te bewegen, kan af en toe ook flink gevoelig zijn vind ik, vooral tegen ribben aan of tegen de blaas.
Vaak zie je dan ook de buik golfbewegingen maken, ziet er erg "Alien achtig" uit al zeg ik het zelf.
nja, ik zit er zo mee, want ik gun het mijn pa wel, maar ik zie echt niet hoe ik 'op mijn gemak' tijdens de bevalling mijn eigen ding kan doen terwijl het huis vol mensen zit. ik heb tot nu toe elke stap van de weg moeten bevechten (je zou toch verwachten dat mensen het normaal vinden dat je je eigen uitzet wilt in je eigen smaak, je eigen geboortekaartjes enzo) en ik baal er gewoon zo van. dat ze ons gewoon lekker met rust laten! maar als ik niet direct meewerk gaan ze steeds massaal op mijn schuldgevoel werken en iedereen doet steeds leuk mee (blabla, ze bedoelen het toch goed, blabla).quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:04 schreef pmponer het volgende:
Ik denk dat wij pas met (schoon)ouders gaan bellen wanneer het hoofdje er al uit is, ik moet dat gedoe ook niet allemaal in huis. Hoewel ze lijken wel steekproefs gewijs steeds vaker te bellen.
ik zit bij een maatschap, en ik kwam er ook maar niet uit. toen ik dat aangaf zeiden ze daar gewoon: "maakt niet uit, je moet toch thuis starten met alles, en als of zodra jij naar het ziekenhuis wilt of moet, dan gaan wij gewoon mee"quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:35 schreef Neetochzeker het volgende:
Van de verloskundige moet ik alvast even gaan nadenken over of ik in het ziekenhuis wil bevallen of thuis. Ik heb zelf een bloedhekel aan ziekenhuizen maar gezien het feit dat ze daar vaak toch wel iets meer kunnen dan thuis overweeg ik toch voor het ziekenhuis te kiezen.
Hoe zijn jullie tot de beslissing gekomen?
Zo zag ik het ook voor me, en toen beviel ik met een weeenstorm van 5 uur hahahaquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:08 schreef simmu het volgende:
[..]
ik zit bij een maatschap, en ik kwam er ook maar niet uit. toen ik dat aangaf zeiden ze daar gewoon: "maakt niet uit, je moet toch thuis starten met alles, en als of zodra jij naar het ziekenhuis wilt of moet, dan gaan wij gewoon mee"
na veel nadenken wil ik toch in eerste instantie gewoon lekker thuis. ik ken mezelf: ik wil mijn eigen ding ongestoord kunnen doenpannetje soep opzetten, sangdrax dat af laten maken, lekker lang douchen (stoeltje geregeld voor in de douche)
Dan moet je kindje alleen niet eigenwijs zijn en daar niet op willen wachten. Bij Finn liep ik ook 2 weken over tijd. Weinig vruchtwater meer, dus ik zou de volgende ochtend ingeleid worden. Alleen kreeg ik die nacht dus weeën en kwamen we ons dus een uur eerder dan voor de inleiding gepland stond melden met een gewone bevalling. Wel in het ziekenhuis dus, want dat is verplicht bij 42+ weken.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:23 schreef Diaan73 het volgende:
KD wat betreft inleiden: ik ben bij Twan na 42 weken ingeleid en dat is me supergoed bevallenSmorgens om 8 uur melden en 's avonds om half 7 was ik weer thuis met gezonde baby. Ik vond het relaxt eigenlijk, ook omdat ik de nacht ervoor goed had geslapen en redelijk uitgerust aan de bevalling kon beginnen. Het viel bij mij dus heel erg mee en ik zou er bij deze zo weer voor tekenen. Maar ik weet ook dat niet alle inleidervaringen zo positief zijn...
Heb je helemaal gelijk, gelukkig was mijn kindje niet eigenwijs en bleef lekker zitten. Zelfs het vliezen doorprikken de 1e keer lukte niet, de 2e keer wel.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:45 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Dan moet je kindje alleen niet eigenwijs zijn en daar niet op willen wachten. Bij Finn liep ik ook 2 weken over tijd. Weinig vruchtwater meer, dus ik zou de volgende ochtend ingeleid worden. Alleen kreeg ik die nacht dus weeën en kwamen we ons dus een uur eerder dan voor de inleiding gepland stond melden met een gewone bevalling. Wel in het ziekenhuis dus, want dat is verplicht bij 42+ weken.
Ziekenhuis beviel trouwens zo goed, dat ik nu waarschijnlijk weer voor ziekenhuis ga. Deels omdat we anderhalve maand na uitgerekende datum gaan verhuizen en dan misschien thuis al aan het inpakken zijn. Deels omdat ik het toch wel een fijn gevoel vindt dat alles bij de hand is daar. Mijn bevalling verliep prima, maar ik heb wel nog een infuus gehad om de persweeën weer terug te krijgen (die vielen weg, omdat ik ze niet herkende als persweeën en ze dus wegpufte) en de kinderarts heeft nog naar Finn moeten kijken omdat ie een putje net boven z'n billen had. Dingen die me bij thuisbevallen me dus misschien alsnog wel in het ziekenhuis hadden laten belanden.
Ik heb het niet gehad over rommel hoorquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:00 schreef maffemuts het volgende:
Ook ik ben lekker in thuissituatie bevallen, heerlijk, lekker je eigen ding doen, je eigen omgeving. Top vond ik dat.
Mocht je toch twijvelen kun je natuurlijk verschillende informatie opvragen, dus een ziekenhuisbevalling, thuisbevalling maar ook bijvoorbeeld een kraamhotel ( mocht je bang zijn voor de door jou genoemde rommel ( heb ik niets van gemerkt maar goed)
Het zijn slechts opties.. maar houd inderdaad altijd in je achterhoofd dat je altijd nog naar het ziekenhuis kan als het nodig is, ze gaan je dit heus niet verbieden omdat je thuis bevalt.
Houd er alleen rekening mee dat als je besluit zonder medische indicatie in het ziekenhuis o.i.d te bevallen dat je zelf een deel daarvan moet betalen tenzij je in het superdeluxe zorgpakket zit, vraag dit dus tijdig na bij je verzekeraar, anders kom je voor een minder leuke verassing te staan.
Het zelfde geldt overigens ook voor je kraamzorg, check altijd even waar je recht op hebt vanuit je zorgverzekeringspakket. heb je pech net als ik kun je zelf n groot deel ophoesten :/ bij mij bleek achteraf dat ik maar recht had op 3 uur perdag met moeizame borstvoeding.
Succes bij je keuze !
Ik las het net nadat ik had gepostquote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:36 schreef Estrys het volgende:
Ha Marit, ja nou snap ik wel meer dingen niet die op die site staan, haha. Maar ik heb me er ook nog niet echt in verdiept (of willen verdiepen, nog even kop in zand steekt). Bij ons is die eigen bijdrage dus 450 euro
Dat had mijn vader bij mijn zus ook. Die vond t maar nix dat ze thuis wilde bevallen. Hij had teveel ritjes richting ziekenhuis gemaakt met zwangeren. (mijn vader is brandweerman geweest en de ambulance stond vroeger hier bij de brandweerkazerne. En mijn vader was daar dus ook chauffeur van). Hij was blij dat ze uiteindelijk zelf koos voor ziekenhuisbevalling. Uiteindelijk is ze er op medische indicatie bevallen).quote:Op dinsdag 24 juni 2008 16:36 schreef marit1978 het volgende:
hier ook keuze voor zh trouwens,
puur omdat ik zo dicht mogelijk in de buurt wil zijn van 'hulpmiddelen' mocht medisch ingrijpen nodig zijn.
Ik weet te veel over wat er allemaal mis kan gaan, om thuis gerust te zijn.
En gelukkig weet ik dan ook wel weer dat het meestal heel goed gaat
Gefeliciteerd Bla!!!quote:Vandaag om 9:37 is ze geboren, ze heet Dana Jamie, weegt 3035 gram, lengte weten we nog niet. Alles gaat primagr bla
ehm?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:48 schreef snakelady het volgende:
Ik wil even dit stuke laten lezen aan mensen die nog ene keuze moeten maken en denken dat thuisbevallingen gevaarlijker zijn, is dus bewezen dat dit niet zo is.
http://www.geboortecentrumhoofddorp.nl/content/view/24/25/
In de Volkskrant van 31 mei 2008 heeft de gynaecoloog Paul Reuwer juist een heel betoog dat vrouwen in opstand moeten komen, omdat het systeem van thuisbevallen onveilig is.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 17:48 schreef snakelady het volgende:
Ik wil even dit stuke laten lezen aan mensen die nog ene keuze moeten maken en denken dat thuisbevallingen gevaarlijker zijn, is dus bewezen dat dit niet zo is.
http://www.geboortecentrumhoofddorp.nl/content/view/24/25/
Hee, waarom post je hier onder je oude account?quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:28 schreef snakelady het volgende:
Bla, van harte gefeliciteerd en een prachtige naam!!
Omdat ik vergeten ben onder KD in te loggen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:33 schreef beefcake het volgende:
[..]
Hee, waarom post je hier onder je oude account?
En ga nou eens bevallen![]()
![]()
Ik zou, als ik jou was, dat kind straks eerst eens streng toespreken als het er is. Want dit kan toch nietquote:Op dinsdag 24 juni 2008 21:08 schreef snakelady het volgende:
en ik doe mijn best, maar die eigenwijze baby van me wil niet.![]()
Kom ik vandaag terug van de controle-afspraak met de gyn... staat PMPoners' telefoonnummer in mijn nummermelder...quote:Op dinsdag 24 juni 2008 08:47 schreef pmponer het volgende:
Mijn vrouw is komende zondag precies 40 weken, maar tot op heden nog niets wat op een bevalling lijkt.
En het rare is dat wanneer het 37 weken is je er toch wel een beetje op gaat zitten wachtten![]()
Gelukkig heeft zij een heel goede zwangerschap dus het is nog niet vervelend om nog wat dagen te wachtten maar ik zie het toch liever vandaag als morgen
BLA! en Bla-man Gefeliciteerd met jullie dochterquote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:52 schreef Mammietje het volgende:
Kom ik vandaag terug van de controle-afspraak met de gyn... staat PMPoners' telefoonnummer in mijn nummermelder...![]()
![]()
Onmiddelijk terugbellen, zou het dan toch ein-de-lijk....???
![]()
Neemt vrouwlief zelf met een zingerige stem op: "Met C..."
Nog niets dus...
![]()
Sjeesss... doe je ze 3 keer voor hoe het moet zo rond de 38 weken... ben ik na ruim 39 weken ver@$#%&@!!!! nog geen tante...![]()
![]()
Die vraag krijg ik al een tijdje; of althans dat ik wel laat weten welke maat kleertjes ik nog nodig heb.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:17 schreef mrien het volgende:
Owja, ik krijg hier dus nu al vragen wat ik wil hebben als kraamkado
Hebben jullie daar al over nagedacht?
Ik vind het maar moeilijk !
Dat vond ik ook erg moeilijk inderdaad, maar je kan inderdaad gaan voor kado-bonnen, maar ook in setjes kleding die al groter zijn ( 62/68/74 etc) ik denk dat je inmiddels n kast vol van de kleinere maat hebt liggen, en daar zijn ze zooo snel uit.. tenzij je n superklein kindje krijgt.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:17 schreef mrien het volgende:
Owja, ik krijg hier dus nu al vragen wat ik wil hebben als kraamkado
Hebben jullie daar al over nagedacht?
Ik vind het maar moeilijk !
Nog even over die kleertjes.... Als je grotere maatjes vraagt, vraag dan dingen die seizoens onafhankelijk zijn.quote:Op woensdag 25 juni 2008 07:46 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Dat vond ik ook erg moeilijk inderdaad, maar je kan inderdaad gaan voor kado-bonnen, maar ook in setjes kleding die al groter zijn ( 62/68/74 etc) ik denk dat je inmiddels n kast vol van de kleinere maat hebt liggen, en daar zijn ze zooo snel uit.. tenzij je n superklein kindje krijgt.
Maar ook lekkere geurtjes voor jezelf is een optie, een beautybon ( lekker relaxen als het kindje er eenmaal is), voorleesboekjes, practische dingen zoals bijvoorbeeld dingen die je later in het jaar nodig zou hebben bv zwemband als je wilt gaan zwemmen met je kindje, knuffels, en ga zo maar door.
Heel veel opties dus zowel voor jezelf als voor de kleine
Even heel snel... ik werk zelf op een P&O-afdeling en wij sturen de WAZO-aanvraag + zwangerschapsverklaring pas naar het UWV als iemand met verlof gaat. Ik weet wel dat sommige bedrijven 2 weken voor ingang verlof de stukken al moeten doorsturen.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:45 schreef OooLizaooO het volgende:
Ik was hier net aan het praten met iemand van onze afdeling P&O omdat ik ipv 5 weken voor de bevalling toch al 6 weken op voorhand aan mijn bevallingsverlof zou willen beginnen, en nu zegt zij dat dat niet meer gaat omdat het al doorgegeven is. Is dat echt zo?
Speciaal hiervoor aangemeld.quote:Op woensdag 25 juni 2008 13:29 schreef freecell het volgende:
Welkom ano.niempje!
Was je al langer op FOK! of heb je je hiervoor aangemeld?
Ik ben heel benieuwd voor vrijdag.. ik heb het hartje nog nooit HOREN kloppen, alleen zien kloppen... Ik vroeg me eigenlijk al af of ze dat gaan doen vrijdag. Mijnquote:Op woensdag 25 juni 2008 14:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jose, wat vervelend dat je je zo onzeker voelt
Had ik toen ook wel hoor, tis dat ik zo liep te kotsen anders......
Wel fijn dat je naar de vk moet vrijdag, hoor je het hartje weer kloppen en ben je weer helemaal gerustgesteld.
Ik voelde Meike voor het eerst schoppen rond de 18e week van de zwangerschap
En wanneer was het echt zichtbaar??? poeh
Bij mij was dat wel laat hoor, denk rond de 20e week pas dat mensen het begonnen te zien
ja.. ik zeg hem zometeen als hij thuiskomt gelijk dat ie maar weer een dag vrij moet nemen of in ieder geval even van zijn werk weg moet gaan... Voor nu ga ik maar gewoon afwachten. Vrijdag zullen we meer horen (hopelijk letterlijk 'horen'quote:Op woensdag 25 juni 2008 15:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
jose, toen ik voor het eerst naar de VK ging was ik 12 weken zwanger. Ze ging toen het hartje opzoeken, zei wel vantevoren dat ze niet zeker wist of ze het al kon vinden, maar na even speuren hoorden we een klein treintje over een spoorbaan tjoeken......onbetaalbaar
Laat hubbie maar mooi meegaan als het lukt!
Ja alles gaat goed. Ben gelukkig minder moe en weer meer mens 's avonds. Net op tijd voor de leuke periodequote:Op woensdag 25 juni 2008 16:09 schreef Jose81 het volgende:
DIaan... leuk ja, een foto! Ik had laatst inderdaad gezien dat je al een flinke buik hebt voor het aantal weken die je zwanger bent..! En ja, ik heb ook wel gehoord dat een buik bij een tweede over het algemeen wat sneller groeit dan bij een eerste. Ik moet gewoon geduld hebben...Verder alles goed met jou?
Hier net hetzelfde, en als ik dan even voorover ga zitten (ik zit vaak zo om te werken aan mijn pc) dan is er hevig protest vanuit mijn buik! En hij staat ook zo gespannen. Waar moet dat kind nog kruipen? Laat staan groeienquote:Op woensdag 25 juni 2008 16:18 schreef freecell het volgende:
Ik heb nu regelmatig het gevoel heb dat ik niet genoeg ruimte in mijn buik heb. OMhoog dan dus. Naar voren kan nog wel een eindje. Dan ben ik wat kortademig en voorover zitten is er al helemaal niet meer bij.
En dan moet ik nog meer dan 2 maandenMaar misschien went het. De misselijkheid is tenslotte ook gewend
Ik heb het trouwens opgegeven met de misselijkheid. Ik ga er maar vanuit dat het blijft tot het einde van de zwangerschap.
Nou, dat dusquote:Op woensdag 25 juni 2008 17:03 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Hier net hetzelfde, en als ik dan even voorover ga zitten (ik zit vaak zo om te werken aan mijn pc) dan is er hevig protest vanuit mijn buik! En hij staat ook zo gespannen. Waar moet dat kind nog kruipen? Laat staan groeien!?
tja... totdat je erachter komt dat je toch net die ene bent...quote:Maar 1:7200 is een 'mooie' uitslag, toch?
De uitslag is wel zeker, alleen zegt die uitslag niet zo heel erg veel over het feit of je nou wel of geen kindje met down krijgt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:47 schreef LovelyLady het volgende:
Wij hebben 127 euro betaald voor de combinatietest en de uitslag was 1:4600.
Het is en blijft een hoop geld natuurlijk, toch ben ik wel blij dat we het gedaan hebben. Helemaal zeker van de uitslag kan je niet zijn natuurlijk.
Verder de hele dag last van harde buiken gehad, en nu vanavond ook weer. Best wel irritant maar het zal wel ergens goed voor zijn.
Het klopt wel maar volgens mij is het niet compleet wat je zegt. Bij een verdikte nekplooi houden ze er toch rekening mee en gaan ze ondrzoeken of het down syndroom is, toch?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
De uitslag is wel zeker, alleen zegt die uitslag niet zo heel erg veel over het feit of je nou wel of geen kindje met down krijgt.
het is pure statistiek die bedreven wordt: aan de hand van de dikte van de nekplooi wordt een kans berekend (op basis van gegevens die bekend zijn) op down syndroom. dan loop je tegen verschillende problemen aan.quote:Op donderdag 26 juni 2008 08:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Het klopt wel maar volgens mij is het niet compleet wat je zegt. Bij een verdikte nekplooi houden ze er toch rekening mee en gaan ze ondrzoeken of het down syndroom is, toch?
Jeetje, Bright, nog maar 3-4 weken!![]()
Je bent niet de enigequote:Op donderdag 26 juni 2008 09:30 schreef freecell het volgende:
Ik had gisteren zo'n 'ik wil vandaag niet zwanger zijn' bui, maar gelukkig is het over
Je mag mijn buik wel even lenen hoorquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:34 schreef Fruppel het volgende:
Verder zie je ook bij mij nog niets hoor, en ben echt benieuwd wanneer ik er wel wat van ga zien! Lijkt me echt geweldig!!!
Is niet overal volgens mij maar dus wel in ons ziekenhuis... En die controle stelt niet veel voor. Ik ben 4 juni geweest, toen is alleen bloeddruk opgenomen en hoefde dus pas 14 juli weer terug te komen, ruim 5 weken later.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:30 schreef Jose81 het volgende:
Diaan, ik wist niet dat dat de gewone procedure was na IUI... en tja... als het qua afstand toch niet zoveel uitmaakt... En 't is ook niet zo erg om wat langer onder controle van het ziekenhuis te staan...
Ja klopt. Ik ben maar gewoon even gaan bellen en toen een afspraak gemaakt. Hier hebben ze wel wachtlijsten maar gelukkig nog niet voor 2009, we zijn dus gegarandeerd van een plaats. Ik heb zelf meer zoiets van, geregeld is maar geregeld en hoef je niet meer over na te denken.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:47 schreef Estrys het volgende:
Diaan, jij ging toch naar het kinder dagverblijf? Wanneer kan je dat nou het beste regelen. Ze zeggen hier dat er geen wachtlijsten zijn, maar je kan het maar vast geregeld hebben denk ik. Misschien morgen vast eens rond bellen, is dat niet vroeg rond de 12 weken?
oei.. ja, ik kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig voor bent...! Spannend! Sterkte alvast...!!quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:41 schreef logout het volgende:
tja... totdat je erachter komt dat je toch net die ene bent...
Mijn kansberekening bij eerste zwangerschap was 1:1200. Toch was het helemaal mis.
Wij slaan daarom deze keer die test maar helemaal over en gaan gelijk door naar de vlokkentest.
(is pas over 2 weken maar ben nu al doodzenuwachtig)
Herkenbaar. Nu nog nauwelijks, maar bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook. En wat gaan verzitten, naar achter leunen, opzij of naar voren zodat alles eruit kon.quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:54 schreef freecell het volgende:
Nog een vaag iets trouwens:
Sinds een paar weken is het niet meer 'op de wc zitten -> plassen' maar moet ik echt een beetje persen, ook bij plassen. Dat heb ik echt nog nooit eerder in mijn leven gehad.
Iemand die dit herkent of ben ik de enige?
Nee ik bedoel niet de combinatietest maar inderdaad die 6 buisjes voor de dingen die jij allemaal noemt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:55 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Diaan... bloedprikken voor de 12 weken screening... zijn dat die 6 buisjes bloed waar ze kijken naar je bloedgroep, rhesusfactor en bloedgroepantistoffen, Rubella-antistoffen (rode hond), Hepatitis B dragerschap (levervirus), Luesreactie (geslachtsziekte), HIV , Hemoglobine-gehalte en de glucosewaarde? Of is dat iets heel anders? Of bedoel je nu toch die combinatietest?![]()
Ik heb precies hetzelfde. Moeilijk geloven dat je dan ook echt zwanger bent.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:49 schreef ano.niempje het volgende:
Wat een gerommel bij een aantal dames, maar niets wat nog doorzet. Hoop dat het sneldoorzet en jullie je prachtkind in handen kunnen houden.
Hier is het nog allemaal heel pril. Ik heb werkelijk waar nergens last van. Heel vreemd. Bijna niet te geloven dat je dan zwanger bent. Amper gevoelige borsten, niet moe, niet misselijk.
Enige wat het zegt was de dikke + en het het streepje op de testen die ik heb gedaan. En af en toe een lichte vlaag van misselijk zijn. Dan eet ik wat en is het over. En dan de steken... zo eens in de paar dagen voel ik een klein steekje in mijn liezen. Maar op het moment dat ik het voel of dat het opvalt, is het al weer weg.
Best lekker om zo zwanger te zijn.
Ja, herkenbaar. En ook het achteroverleunen, wat Cattie schrijft. Dat soort dingen ben ik allemaal vergeten, geloof ik. Wie weet van hoe veel dingen ik straks ineens denk "oooooh ja. Dát was het. Als ik me dat nog had kunnen herinneren....quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:54 schreef freecell het volgende:
Nog een vaag iets trouwens:
Sinds een paar weken is het niet meer 'op de wc zitten -> plassen' maar moet ik echt een beetje persen, ook bij plassen. Dat heb ik echt nog nooit eerder in mijn leven gehad.
Iemand die dit herkent of ben ik de enige?
Als je thuisbevalt is het antwoord jaquote:Simmu schreef : 8< knipje >8 verder zijn we alvast alle babywasjes aan het doen (moesten die hydrofiele dingen nu wel of niet ook gestreken te worden?)
Dat wordt inderdaad wel eens gezegd, maar dat is echt onzin. Je krijg die dingen nooit steriel en dat hoeft ook niet. Mijn kraamverzorgster vroeg aan mij of ik ze gestreken wou hebben of niet (omdat het niet nodig is, maar wel netter isquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:50 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Als je thuisbevalt is het antwoord jastrijken en dan in een pedaalemmerzak doen en deze dicht knopen (ongv 10 a 15) dit is omdat ze dan "steriel" zijn, maar eerlijk toegegeven na de eerste week ze braaf gestreken te hebben verwijnen ze hier nu ongestreken in de kast. anders ben je meer met strijken bezig dan van je kleintje genieten. maar iig voor de thuis bevalling 10 a 15 gestreken en verpakt weg leggen.
mijn moeder beweert dat je het fornuis het beste kan schoonmaken met een tandenborstelquote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:15 schreef freecell het volgende:
Mijn moeder raadde mij aan om ze de eerste keer te strijken voor ze de kast in gaan, maar daarna niet meer, omdat ze dan minder vocht opnemen.
Ik luister naar mijn mama, die heeft 7 kinderen fatsoenlijk grootgebracht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |