tja... totdat je erachter komt dat je toch net die ene bent...quote:Maar 1:7200 is een 'mooie' uitslag, toch?
De uitslag is wel zeker, alleen zegt die uitslag niet zo heel erg veel over het feit of je nou wel of geen kindje met down krijgt.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:47 schreef LovelyLady het volgende:
Wij hebben 127 euro betaald voor de combinatietest en de uitslag was 1:4600.
Het is en blijft een hoop geld natuurlijk, toch ben ik wel blij dat we het gedaan hebben. Helemaal zeker van de uitslag kan je niet zijn natuurlijk.
Verder de hele dag last van harde buiken gehad, en nu vanavond ook weer. Best wel irritant maar het zal wel ergens goed voor zijn.
Het klopt wel maar volgens mij is het niet compleet wat je zegt. Bij een verdikte nekplooi houden ze er toch rekening mee en gaan ze ondrzoeken of het down syndroom is, toch?quote:Op woensdag 25 juni 2008 22:06 schreef Estrys het volgende:
[..]
De uitslag is wel zeker, alleen zegt die uitslag niet zo heel erg veel over het feit of je nou wel of geen kindje met down krijgt.
het is pure statistiek die bedreven wordt: aan de hand van de dikte van de nekplooi wordt een kans berekend (op basis van gegevens die bekend zijn) op down syndroom. dan loop je tegen verschillende problemen aan.quote:Op donderdag 26 juni 2008 08:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Het klopt wel maar volgens mij is het niet compleet wat je zegt. Bij een verdikte nekplooi houden ze er toch rekening mee en gaan ze ondrzoeken of het down syndroom is, toch?
Jeetje, Bright, nog maar 3-4 weken!![]()
Je bent niet de enigequote:Op donderdag 26 juni 2008 09:30 schreef freecell het volgende:
Ik had gisteren zo'n 'ik wil vandaag niet zwanger zijn' bui, maar gelukkig is het over
Je mag mijn buik wel even lenen hoorquote:Op donderdag 26 juni 2008 09:34 schreef Fruppel het volgende:
Verder zie je ook bij mij nog niets hoor, en ben echt benieuwd wanneer ik er wel wat van ga zien! Lijkt me echt geweldig!!!
Is niet overal volgens mij maar dus wel in ons ziekenhuis... En die controle stelt niet veel voor. Ik ben 4 juni geweest, toen is alleen bloeddruk opgenomen en hoefde dus pas 14 juli weer terug te komen, ruim 5 weken later.quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:30 schreef Jose81 het volgende:
Diaan, ik wist niet dat dat de gewone procedure was na IUI... en tja... als het qua afstand toch niet zoveel uitmaakt... En 't is ook niet zo erg om wat langer onder controle van het ziekenhuis te staan...
Ja klopt. Ik ben maar gewoon even gaan bellen en toen een afspraak gemaakt. Hier hebben ze wel wachtlijsten maar gelukkig nog niet voor 2009, we zijn dus gegarandeerd van een plaats. Ik heb zelf meer zoiets van, geregeld is maar geregeld en hoef je niet meer over na te denken.quote:Op donderdag 26 juni 2008 11:47 schreef Estrys het volgende:
Diaan, jij ging toch naar het kinder dagverblijf? Wanneer kan je dat nou het beste regelen. Ze zeggen hier dat er geen wachtlijsten zijn, maar je kan het maar vast geregeld hebben denk ik. Misschien morgen vast eens rond bellen, is dat niet vroeg rond de 12 weken?
oei.. ja, ik kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig voor bent...! Spannend! Sterkte alvast...!!quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:41 schreef logout het volgende:
tja... totdat je erachter komt dat je toch net die ene bent...
Mijn kansberekening bij eerste zwangerschap was 1:1200. Toch was het helemaal mis.
Wij slaan daarom deze keer die test maar helemaal over en gaan gelijk door naar de vlokkentest.
(is pas over 2 weken maar ben nu al doodzenuwachtig)
Herkenbaar. Nu nog nauwelijks, maar bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook. En wat gaan verzitten, naar achter leunen, opzij of naar voren zodat alles eruit kon.quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:54 schreef freecell het volgende:
Nog een vaag iets trouwens:
Sinds een paar weken is het niet meer 'op de wc zitten -> plassen' maar moet ik echt een beetje persen, ook bij plassen. Dat heb ik echt nog nooit eerder in mijn leven gehad.
Iemand die dit herkent of ben ik de enige?
Nee ik bedoel niet de combinatietest maar inderdaad die 6 buisjes voor de dingen die jij allemaal noemt.quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:55 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Diaan... bloedprikken voor de 12 weken screening... zijn dat die 6 buisjes bloed waar ze kijken naar je bloedgroep, rhesusfactor en bloedgroepantistoffen, Rubella-antistoffen (rode hond), Hepatitis B dragerschap (levervirus), Luesreactie (geslachtsziekte), HIV , Hemoglobine-gehalte en de glucosewaarde? Of is dat iets heel anders? Of bedoel je nu toch die combinatietest?![]()
Ik heb precies hetzelfde. Moeilijk geloven dat je dan ook echt zwanger bent.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 08:49 schreef ano.niempje het volgende:
Wat een gerommel bij een aantal dames, maar niets wat nog doorzet. Hoop dat het sneldoorzet en jullie je prachtkind in handen kunnen houden.
Hier is het nog allemaal heel pril. Ik heb werkelijk waar nergens last van. Heel vreemd. Bijna niet te geloven dat je dan zwanger bent. Amper gevoelige borsten, niet moe, niet misselijk.
Enige wat het zegt was de dikke + en het het streepje op de testen die ik heb gedaan. En af en toe een lichte vlaag van misselijk zijn. Dan eet ik wat en is het over. En dan de steken... zo eens in de paar dagen voel ik een klein steekje in mijn liezen. Maar op het moment dat ik het voel of dat het opvalt, is het al weer weg.
Best lekker om zo zwanger te zijn.
Ja, herkenbaar. En ook het achteroverleunen, wat Cattie schrijft. Dat soort dingen ben ik allemaal vergeten, geloof ik. Wie weet van hoe veel dingen ik straks ineens denk "oooooh ja. Dįt was het. Als ik me dat nog had kunnen herinneren....quote:Op donderdag 26 juni 2008 20:54 schreef freecell het volgende:
Nog een vaag iets trouwens:
Sinds een paar weken is het niet meer 'op de wc zitten -> plassen' maar moet ik echt een beetje persen, ook bij plassen. Dat heb ik echt nog nooit eerder in mijn leven gehad.
Iemand die dit herkent of ben ik de enige?
Als je thuisbevalt is het antwoord jaquote:Simmu schreef : 8< knipje >8 verder zijn we alvast alle babywasjes aan het doen (moesten die hydrofiele dingen nu wel of niet ook gestreken te worden?)
Dat wordt inderdaad wel eens gezegd, maar dat is echt onzin. Je krijg die dingen nooit steriel en dat hoeft ook niet. Mijn kraamverzorgster vroeg aan mij of ik ze gestreken wou hebben of niet (omdat het niet nodig is, maar wel netter isquote:Op vrijdag 27 juni 2008 12:50 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Als je thuisbevalt is het antwoord jastrijken en dan in een pedaalemmerzak doen en deze dicht knopen (ongv 10 a 15) dit is omdat ze dan "steriel" zijn, maar eerlijk toegegeven na de eerste week ze braaf gestreken te hebben verwijnen ze hier nu ongestreken in de kast. anders ben je meer met strijken bezig dan van je kleintje genieten. maar iig voor de thuis bevalling 10 a 15 gestreken en verpakt weg leggen.
mijn moeder beweert dat je het fornuis het beste kan schoonmaken met een tandenborstelquote:Op vrijdag 27 juni 2008 13:15 schreef freecell het volgende:
Mijn moeder raadde mij aan om ze de eerste keer te strijken voor ze de kast in gaan, maar daarna niet meer, omdat ze dan minder vocht opnemen.
Ik luister naar mijn mama, die heeft 7 kinderen fatsoenlijk grootgebracht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |