abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2008 @ 19:30:25 #201
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59683816
Diaan, ik wist niet dat dat de gewone procedure was na IUI... en tja... als het qua afstand toch niet zoveel uitmaakt... En 't is ook niet zo erg om wat langer onder controle van het ziekenhuis te staan...

Als ik jullie ervaringen zo lees, verwacht ik dan ook wel wat te horen bij de vk aanstaande vrijdag. Ik weet trouwens inmiddels dat er waarschijnlijk wel naar het hartje wordt geluisterd... stond op de site, kwam ik vanmiddag nog achter...

Trouwens, ik weet niet of ik dat al gemeld had...! Wij hadden vorige week eigenlijk de combinatietest staan (nu ik jou erover zag posten Llewella, moest ik er opeens aan denken), maar die hebben we afgezegd! Ze zeiden bij de vk dat het een kansberekening is en blijft, dat het eigenlijk niet heel veel zegt en ook -niet onbelangrijk- dat het niet vergoed wordt door de verzekering. De ziekenhuizen zouden er bedragen voor vragen vanaf ¤ 150,-. Ik heb het ziekenhuis toen gebeld en gevraagd wat het ons zou kosten... en wat denk je? ¤ 450,-! Vervolgens hoorde ik van een zwangere moeder van school dat haar zus ook de test had laten doen. Daar kwam uit dat er een heel kleine kans was op een kindje met Down... en zij heeft dus wel een Down kindje gekregen. Het zegt gewoon zo weinig en kost zo veel, dat we toen hebben besloten om het te cancellen...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_59684833
Het is idd een kansberekening; ik kwam op 1:7200 uit.

Ik wist pas achteraf dat het niet vergoed zou worden, maar bij ons is het dus wel vergoed! Maar ik ben ook tot de nok verzekerd Kost idd zo'n 450 euro zag ik op de afrekening van de verzekering.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_59685038
Koningin, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Bla, mooi kindje heb je voor elkaar gebroed.
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:33:02 #204
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_59685745
wel mooi dat je het dan achteraf toch wel vergoed had... ik vind ¤450 voor een kansberekening echt ontzettend veel geld...! Ik twijfelde toch al over dat onderzoek en ben achteraf blij dat ik het af heb gezegd... Maar 1:7200 is een 'mooie' uitslag, toch?

ik ben trouwens helemaal niet zo super uitgebreid verzekerd...ik moest zelfs de medicijnen zelf betalen die ik nodig had om zwanger te raken... kosten: ¤600 voor 4 ampullen Puregon. Gelukkig had ik er maar anderhalve ampul van nodig.. de rest ligt lekker in de koelkast! Maar ik dacht dus dat ik wel goed verzekerd was (bleek alleen voor de behandeling te zijn, niet voor de medicatie)... tot ik er na het ophalen van de medicijnen achterkwam dat ik alleen de eerste keer vergoed zou krijgen en daarna zou het over zijn. Gelukkig was dit een gevalletje 'wie het laatst lacht'....
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_59685994
quote:
Maar 1:7200 is een 'mooie' uitslag, toch?
tja... totdat je erachter komt dat je toch net die ene bent...

Mijn kansberekening bij eerste zwangerschap was 1:1200. Toch was het helemaal mis.
Wij slaan daarom deze keer die test maar helemaal over en gaan gelijk door naar de vlokkentest.
(is pas over 2 weken maar ben nu al doodzenuwachtig)
pi_59686233
Wij hebben 127 euro betaald voor de combinatietest en de uitslag was 1:4600.
Het is en blijft een hoop geld natuurlijk, toch ben ik wel blij dat we het gedaan hebben. Helemaal zeker van de uitslag kan je niet zijn natuurlijk.

Verder de hele dag last van harde buiken gehad, en nu vanavond ook weer. Best wel irritant maar het zal wel ergens goed voor zijn.
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:53:36 #207
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_59686426
Als je ouder bent dan 36 vergoed de verzekering de combinatie test.
En idd, het is een kansberekening, de keus daarvoor moet ieder voor zich maken denk ik.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_59688789
Ano.niempje en Koningin gefeliciteerd!

Bla wat een moppie!

Over wat te vragen. Met Kim is mij/ons nooit gevraagd wil ik/we wilden hebben. De cadeaubon suggestie vind ik wel een goede. Krijg je tenminste niet een lelijk donkergrijs pak voor een meisje.
Ik heb trouwens niks voor mezelf gehad. Alleen kleertjes voor de baby. Ohja, toch wel wat bloemen.

Bij mij zie je trouwens ook nog niet veel hoor. Kijk wel vaak in de spiegel of je al wat ziet.
Zelf zie ik wel een klein bollinkje komen. En het ligt eraan wat voor kleding ik aan heb.
Nu in mijn joggingbroek zie je het beter, das logisch. Overigens pas ik nog maar 1 broek.

Vanaf wanneer gingen jullie positiekleding dragen?

[ Bericht 36% gewijzigd door _Ingrid_ op 25-06-2008 22:04:18 ]
pi_59689194
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:47 schreef LovelyLady het volgende:
Wij hebben 127 euro betaald voor de combinatietest en de uitslag was 1:4600.
Het is en blijft een hoop geld natuurlijk, toch ben ik wel blij dat we het gedaan hebben. Helemaal zeker van de uitslag kan je niet zijn natuurlijk.

Verder de hele dag last van harde buiken gehad, en nu vanavond ook weer. Best wel irritant maar het zal wel ergens goed voor zijn.
De uitslag is wel zeker, alleen zegt die uitslag niet zo heel erg veel over het feit of je nou wel of geen kindje met down krijgt.
ti amo pił di ieri ma meno di domani
  woensdag 25 juni 2008 @ 22:11:27 #210
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59689446
bla wat een popje en hopelijk mogen jullie vrijdag al naar huis

Gefeliciteerd ano.niempje & Koningin en welkom
pi_59689582
Bla, gefeliciteerd, wat een lief poppetje is Dana ! Fijn dat de keizersnee is meegevallen, hopelijk knap je inderdaad heel snel op.

Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!

Ik sta nr 10 in het lijstje ! Het gaat echt zo snel!
Overmorgen mijn laatste dag op mijn werk, ben nu aan het overdragen aan mijn vervangster. Ik heb er lang tegenop gezien, vind mijn werk echt heel leuk en wilde eigenlijk dat niet zo lang missen en geen dingen uit handen geven maar ik merk dat ik er nu echt wel aan toe ben. Toevallig hebben we ook allemaal hele drukke weekenden gehad en dat in combinatie met 5 dagen werken zorgt ervoor dat ik inmiddels redelijk moe ben. Daarnaast een keuken- en badkamerverbouwing gehad, gelukkig is dat nu achter de rug, heb zojuist voor het eerst in bad gezeten (maar heb het de laatste weken zo warm en heb hier ook een uur van na lopen zweten dus wellicht toch handiger om dat pas na de bevalling te doen )

Daarnaast ook een onrustige periode voor mijn lief, hij is nierpatiėnt en doet al bijna 6 jaar thuisdialyse, dat ging niet meer en van de week moest hij voor het eerst een ander vorm van dialyse gaan doen in het ziekenhuis. Gedoe met grote enge naalden enzo, hij zag er vreselijk tegenop dus dat ging mij ook niet echt in de koude kleren zitten. Vanaf nu moet hij elke dinsdag-, donderdag- en zaterdagmorgen dialyseren dus dat is een behoorlijke aanpassing in vergelijking met de vorige dialyse die hij weliswaar elke nacht deed maar wel gewoon thuis. Er komt ook nog bij dat hij geopereerd moet worden, had met de thuisdialyse een slangetje uit zijn buik en die moet er nu uit. Normaal hebben ze daar niet zo'n spoed mee, plannen ze je er een keertje tussendoor maar wij hebben nu aangegeven de operatie zsm te willen, is natuurlijk niet de bedoeling dat ik straks ga bevallen en hij daar net in ligt of nog aan het herstellen is. Begreep de arts heel goed dus hopelijk kan hij binnen 2 weken terecht...

Vanaf maandag dus heerlijk op gemak laatste dingen afmaken, afspreken met vriendinnetjes wat er ook de laatste tijd ook niet echt van gekomen is, ik heb er helemaal zin in
pi_59696383
Madelieve, dat is niet niks zeg! Hopelijk kan je vriend snel terecht voor de operatie
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_59696389
Goedemorgen, wat een brakke nacht weer zeg, getver, en ik blijf last houden van harde buiken.

Hoe is het met KD, Mrien? Luna? En Llewella?

Madelieve wat vervelend dat je mannetje nierpatient is, hier is schoonmoeders ook nierpatient en heeft ook elke maandag woensdag en vrijdagochtend moeten dialyseren. Ze heeft in maart een nieuwe nier gekregen en alles gaat boven verwachting goed gelukkig, dus blijf hoop hebben!!
Wel lekker dat je met verlof kan, je merkt gewoon dat je de rust echt nodig hebt voor jezelf, in deze drukke periode. Lekker gaan genieten!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2008 07:41:33 ]
pi_59696685
Wauw, Bla, gefeliciteerd met jullie eigen Dana!

en ik zie dat we alweer de negende in de rij zijn
ps: eigenlijk zijn we officieel de 18e uitgerekend, maar laat maar staan... dan hebben we nog 2 dagen speling
  donderdag 26 juni 2008 @ 08:58:15 #215
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_59697043
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

De uitslag is wel zeker, alleen zegt die uitslag niet zo heel erg veel over het feit of je nou wel of geen kindje met down krijgt.
Het klopt wel maar volgens mij is het niet compleet wat je zegt. Bij een verdikte nekplooi houden ze er toch rekening mee en gaan ze ondrzoeken of het down syndroom is, toch?

Jeetje, Bright, nog maar 3-4 weken!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_59697304
ja dat klopt wel Rocka maar bij een kans van 1:7200 is de uitslag gunstig, wat ik wil zeggen is dat je nog steeds die ene kan zijn natuurlijk. Het blijft een kansberekening, je weet in ieder geval wel zeker dat je een kans hebt van ongeveer 1 op 7200.
Is de uitslag ongunstig dan gaan ze kijken wat het vervolgonderzoek gaat zijn.

Ik ben nog steeds erg misselijk, vooral sochtends komt mn ontbijt er sneller uit dan het er in ging. Heb wel het idee dat het minder aan het worden is. Heb savonds er geen last meer van. Hoop dat ik over het hoogtepunt heen ben wat dat betreft dan. Nog 3 weekjes en dan vakantie, maar moet nog teveel doen voor die tijd om er al echt mee bezig te zijn.

[ Bericht 40% gewijzigd door Estrys op 26-06-2008 09:22:29 ]
ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_59697430
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 08:58 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Het klopt wel maar volgens mij is het niet compleet wat je zegt. Bij een verdikte nekplooi houden ze er toch rekening mee en gaan ze ondrzoeken of het down syndroom is, toch?

Jeetje, Bright, nog maar 3-4 weken!
het is pure statistiek die bedreven wordt: aan de hand van de dikte van de nekplooi wordt een kans berekend (op basis van gegevens die bekend zijn) op down syndroom. dan loop je tegen verschillende problemen aan.

de belangrijkste: het blijft statistiek. bedenk je het volgende (eenvoudig en niet helemaal correct voorbeeld wat echter wel het idee duidelijk maakt): stel nu even voor het idee dat de kans op een aardbeving in san francisco 1 op 100 is (ik dacht zelfs dat die kans inmiddels veel hoger ligt, maar ik ben lui en heb geen zin om het op te zoeken, denk iig aan het feit dat SF recht op de san andreasbreuk ligt). wanneer die kans net berekend is op dag 1 zullen veel mensen de conclusie trekken dat er dan dus ergens in die 100 dagen of jaren (net hoe de berekening viel) een aardbeving zal zijn. dat hoeft dus helemaal niet. echter; wanneer na 80 dagen of jaren nog steeds geen aarbeving is geweest, dan wordt de effectieve kans dat er wel een aardbeving komt hoger! doch deze is nog steeds lang niet zeker. kansrekening en statistiek is eigenlijk enkel een poging om iets te zeggen over een gegeven situatie zonder dat je dat ooit met zekerheid kan zeggen.

het verdere probleem is dat dit soort statistiek gebruik maakt van modellen die de hele werkelijkheid zoals jouw persoonlijke situatie niet meenemen, dat kan ook niet. er zit altijd een x% kans in dat de uitspraak zelf niet correct is, nog naast de andere onzekerheden die erin zitten doordat je iets berekent over een situatie die feitelijk (nog) niet meetbaar is.

het geeft enkel een indicatie. niet meer, niet minder. ik heb het zelf niet laten doen, ook al kreeg ik het wel vergoed (als frummeltje geboren wordt ben ik 36)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59697492
Hier alles rustig, maar slecht geslapen, tussen 2 en 6 zo'n beetje wakker geweest, en nog een paar keer wakker geworden.

1:7200 is idd gunstig, overigens zou er nog wel wat vanaf zijn gegaan aangezien er een verwijding was aangetroffen in de nierbekkens (softmarker voor syndroom van down), dat zei de gyn. destijds althans, maar dan nog blijft er mooie 'score' over. Alhoewel het natuurlijk wel een kans blijft en geen exacte wetenschap.

Het wordt overigens dus niet alleen berekend adhv de nekplooi, maar ook bloed.
Hier stond ook op de verzekerings-afrekening dat er een genenonderzoek (in het vu?) is vergoed.

Madelieve, veel sterkte met je lief!!

[ Bericht 10% gewijzigd door Llewella op 26-06-2008 09:38:53 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_59697544
Madelieve, wat heftig! Hopelijk komt er na de operatie weer wat meer rust. Hoe ziet het er dan uit voor hem? Komt hij in aanmerking voor een donornier?

Gisteren is hier een van mijn naaste collega's van de ene dag op de andere op straat gezet. De nieuwe manager was er hem al een tijdje aan het buitenpesten en nu hebben ze blijkbaar toch een reden gevonden om hem er uit te knikkeren. En het was hier al zo'n rotsfeer! Ik was al een hele tijd aan het twijfelen omdat ik de stress van op kantoor hier enorm meesleur (klinkt misschien melodramatisch, maar ik zat er echt mee). Na gisteren heb ik dus definitief besloten om mijn zwangerschapsverlof te vervroegen en indien mogelijk nog zoveel mogelijk vakantiedagen op te nemen voor mijn verlof. Als mijn aanvraag goedgekeurd wordt, is 4 juli m'n laatste dag . Mijn vervangster komt van een andere afdeling (ook weer heel lang verhaal) en die is -omwille van die geweldige sfeer hier- ook verder aan het solliciteren gegaan en heeft momenteel 2 aanbiedingen. Gaan ze hier uiteindelijk nog zonder iemand zitten, zal die manager leren .
- sorry ff stoom aflaten -
pi_59697558
Pfoe Madelieve, lastige situatie zeg! Kan me voorstellen dat dat veel gedoe geeft.

Ik had gisteren zo'n 'ik wil vandaag niet zwanger zijn' bui, maar gelukkig is het over
pi_59697575
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:30 schreef freecell het volgende:
Ik had gisteren zo'n 'ik wil vandaag niet zwanger zijn' bui, maar gelukkig is het over
Je bent niet de enige !
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:34:00 #222
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59697628
LLM wat spannend voor jullie!
KD trek je het nog wel een beetje allemaal??

Hier gaat alles prima, geen klachten dus niets te klagen. Ben wel sneller moe en kan 's morgens echt heel erg slecht wakker worden maar ach als dat alles is!
Heb wel weinig eetlust en mijn trek in veel dingen is een stuk minder.
Verder zie je ook bij mij nog niets hoor, en ben echt benieuwd wanneer ik er wel wat van ga zien! Lijkt me echt geweldig!!!
  donderdag 26 juni 2008 @ 09:37:42 #223
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_59697694
Madelieve heel veel sterkte met je vriendje!
pi_59697891
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 09:34 schreef Fruppel het volgende:
Verder zie je ook bij mij nog niets hoor, en ben echt benieuwd wanneer ik er wel wat van ga zien! Lijkt me echt geweldig!!!
Je mag mijn buik wel even lenen hoor
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:00:11 #225
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59698145
goedemorgend

Hoe is het met de dames voor mij???

Hier ook niet echt goed geslapen... en ook hier blijven de harde buiken opkomen.. elke stap geeft een harde buik...

Morgen naar de gyn... ben benieuwd...

verder weet ik het ff niet meer...

liefs lunastar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')