abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:35:55 #51
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_59648959
Wij hebben ook pas gebeld toen Lotte geboren was. 10 min. later stond iedereen op de stoep dat wel, maar gelukkig niet tijdens de bevalling. Ook nu wil ik dat niet. Alleen zitten we nu bij mijn schoonouders in, mocht dit babytje te vroeg komen, of als het huis nog (net) niet af is zal ik bij hun moeten bevallen. Ach dan is er ook geen man overboord.
pi_59649381
Luna, spannend!!

neetochzeker, ik ben tot het besluit gekomen omdat ik dus een bloedhekel aan ziekenhuizen heb Tenminste, als ik er voor mezelf moet zijn.

Heb ik eigenlijk al geupdate over mijn bekken? Ik heb dus fysio gehad, op advies van fysio werk ik nu halve dagen. Het geeft iig een stuk meer rust! En nu elke week fysio en maar zien waar het eindigt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 24 juni 2008 @ 12:57:25 #53
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_59649408
Ik ben van de 1ste thuis bevallen ne hoop dat dat nu wederom kan, ik vond het heerlijk.
Mijn eigen vertrouwde omgeving, alleen bekende gezichten, meteen thuis na de bevalling ( je hebt echt geen rotzooi hoor, dat werken ze weg voor je het in de gaten hebt), voor mij is het ideaal om thuis te bevallen!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:06:21 #54
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_59649608
rotzooi, welke rotzooi? Ik had er inderdaad weinig van gemerkt.

Volgens mij komt er ook een babyboom, zet hem op dames!

Wij gaan van het weekend duiken, alleen moet ik nu een legale smoes bedenken waarom ik dat niet meer mag. Misschine gaan we het wel gewoon meteen vertellen. Het is alleen nog een beetje vroeg, aan de andere kant als het verkeerd zou gaan zouden ze dat ook horen. Lastig lastig lastig.

Mijn schoonouders weten het sinds zondag, we hadden Lotte een shirtje aangedaan met "ik word de grote zus" het duurde niet lang voor ze het doorhadden. Mijn ouders krijgen het zodadelijk te horen, leuk!
pi_59649658
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:35 schreef Neetochzeker het volgende:
Van de verloskundige moet ik alvast even gaan nadenken over of ik in het ziekenhuis wil bevallen of thuis. Ik heb zelf een bloedhekel aan ziekenhuizen maar gezien het feit dat ze daar vaak toch wel iets meer kunnen dan thuis overweeg ik toch voor het ziekenhuis te kiezen.

Hoe zijn jullie tot de beslissing gekomen?
ik zit bij een maatschap, en ik kwam er ook maar niet uit. toen ik dat aangaf zeiden ze daar gewoon: "maakt niet uit, je moet toch thuis starten met alles, en als of zodra jij naar het ziekenhuis wilt of moet, dan gaan wij gewoon mee"

na veel nadenken wil ik toch in eerste instantie gewoon lekker thuis. ik ken mezelf: ik wil mijn eigen ding ongestoord kunnen doen pannetje soep opzetten, sangdrax dat af laten maken, lekker lang douchen (stoeltje geregeld voor in de douche)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_59649713
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 13:08 schreef simmu het volgende:

[..]

ik zit bij een maatschap, en ik kwam er ook maar niet uit. toen ik dat aangaf zeiden ze daar gewoon: "maakt niet uit, je moet toch thuis starten met alles, en als of zodra jij naar het ziekenhuis wilt of moet, dan gaan wij gewoon mee"

na veel nadenken wil ik toch in eerste instantie gewoon lekker thuis. ik ken mezelf: ik wil mijn eigen ding ongestoord kunnen doen pannetje soep opzetten, sangdrax dat af laten maken, lekker lang douchen (stoeltje geregeld voor in de douche)
Zo zag ik het ook voor me, en toen beviel ik met een weeenstorm van 5 uur hahaha Maar wel lekker thuis, was is echt blij mee! En je kan inderdaad altijd alsnog naar het ziekenhuis.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_59649714
Bij Sander ook gekozen specifiek voor thuisbevallen, met idd hetzelfde punt als KD, gewoon lekker in je eigen omgeving, je eigen "licht" en je dingetjes om je heen. Helaas komt het voor dat je na het kiezen toch uiteindelijk in het ziekenhuis belandt. Dat vond ik wel tegenvallen. Echter is mijn ervaring met een ziekenhuis niet vervelend dus doen we het de 2e keer ook weer, simpelweg omdat ik nu wel moet.
Ik vind het op zich ook niet zo heel erg nu, omdat je weet waar je aan toe bent. Je bevalt in het ziekenhuis... en daarmee uit.
Vind het voor vriendlief een stuk vervelender aangezien die in 2006 genoeg ziekenhuis heeft gezien en zijn vader daar is overleden Te jong, en ik heb hem helaas niet mogen leren kennen.
Vriendlief is dus ook een beetje bang voor wat komen gaat en maakt zich erg zorgen.
pi_59650074
Na twee dagen ziek te zijn geweest heb ik vandaag echt een topdag. Mn humeur is goed, ik voel me best goed en het weer is goed. (jammer dat ik op kantoor zit haha) Nou dames, volgens mij is het een topdag om te bevallen dus kom maar op met de babies!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_59651062
Ik heb nog geen sms gehad van Bla, dus ik kan jullie nog niet blij maken met verse-baby-nieuws.
Ik ga zo weer op weg naar Limburg, vanavond van 18-1845 in het rouwcentrum zijn voor mensen die willen kijken bij mijn oma. Mocht ik een sms krijgen van Bla, dan post ik dus pas na die tijd..
pi_59651313
Reinhilde sterkte meis
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:11:37 #61
108648 cattie
lieve moeder
pi_59651328
Fuente, wat fijn dat het rust geeft!

Ik moet in het ziekenhuis bevallen, maar wil ook niet anders. Op 1 of andere manier moet ik er niet aan denken om thuis te bevallen. Daar zou ik me absoluut niet bij op mijn gemak voelen. En ik heb de neiging om gevoelens aan plaatsen te koppelen, dus bij pijn enz verbind ik dat aan de plek. Ziekenhuis is voor mij werken, pijn hebben en alles, thuis om samen met de baby rustig naar toe te gaan, waar rust is en is geweest.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:23:01 #62
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_59651627
Ik ga ook heel bewust in het ziekenhuis bevallen, mede ook omdat daar alles bij de hand is en dat geeft een gerust gevoel. Begin volgend jaar krijgen we in Enschede een geboortekliniek, hopelijk is die al open als ik moet bevallen.. dat lijkt me optimaal.

KD wat betreft inleiden: ik ben bij Twan na 42 weken ingeleid en dat is me supergoed bevallen Smorgens om 8 uur melden en 's avonds om half 7 was ik weer thuis met gezonde baby. Ik vond het relaxt eigenlijk, ook omdat ik de nacht ervoor goed had geslapen en redelijk uitgerust aan de bevalling kon beginnen. Het viel bij mij dus heel erg mee en ik zou er bij deze zo weer voor tekenen. Maar ik weet ook dat niet alle inleidervaringen zo positief zijn...

Reinhilde sterkte vanavond!!
Make love, not war ☮
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:31:00 #63
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_59651826
Hier al wat beter.. na 2 uurtjes slaap... Maar hoop toch dat ik vannacht niet hetzelfde meemaak.. ofwel dat het echt doorzet... want voel dat ik dit niet lang volhou zo hoor ik heb zo genoten van mijn zwangerschap... maar de laatste 2 weekjes zitten me echt tegen.... spijtig vind ik dit wel...en voel me daardoor zo'n klaagdoos..

Hier ook bewust gekozen voor ziekenhuis bevallen omdat we ook met Luna in ziekenhuis zijn bevallen... Maar we hebben wel besloten als alles goed is met mij en baby dat we dan ook zo vlug mogelijk naar huis willen... die 5 daagjes dat ik in ziekenhuis heb gelegen na bevalling van Luna waren er iets te veel aan... Je kunt idd niet je eigen ding doen... je kunt ook je bezoek niet regelen, want ze staan zo plots aan je bed... En ook al doen de vpk hun best... de rust heb je niet... en ik hoop dat thuis wel te vinden...
pi_59652100
Reinhilde; sterkte voor vanavond!

Ik heb voor thuis gekozen, en ben blij dat dat kan! Gezien ik toch wat overgewicht heb, en een chronische darmziekte was ik bang voor medische indicatie; maar ik kan gewoon netjes thuisbevallen.
Voorheen wilde ik graag in het ziekenhuis omdat ik een beetje bang was voor het bevallen, maar nu een paar jaartjes verder heb ik juist zoiets van lekker thuis; knus in m'n eigen veilige omgeving.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 24 juni 2008 @ 14:45:26 #65
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_59652193
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:23 schreef Diaan73 het volgende:

KD wat betreft inleiden: ik ben bij Twan na 42 weken ingeleid en dat is me supergoed bevallen Smorgens om 8 uur melden en 's avonds om half 7 was ik weer thuis met gezonde baby. Ik vond het relaxt eigenlijk, ook omdat ik de nacht ervoor goed had geslapen en redelijk uitgerust aan de bevalling kon beginnen. Het viel bij mij dus heel erg mee en ik zou er bij deze zo weer voor tekenen. Maar ik weet ook dat niet alle inleidervaringen zo positief zijn...
Dan moet je kindje alleen niet eigenwijs zijn en daar niet op willen wachten. Bij Finn liep ik ook 2 weken over tijd. Weinig vruchtwater meer, dus ik zou de volgende ochtend ingeleid worden. Alleen kreeg ik die nacht dus weeën en kwamen we ons dus een uur eerder dan voor de inleiding gepland stond melden met een gewone bevalling. Wel in het ziekenhuis dus, want dat is verplicht bij 42+ weken.
Ziekenhuis beviel trouwens zo goed, dat ik nu waarschijnlijk weer voor ziekenhuis ga. Deels omdat we anderhalve maand na uitgerekende datum gaan verhuizen en dan misschien thuis al aan het inpakken zijn. Deels omdat ik het toch wel een fijn gevoel vindt dat alles bij de hand is daar. Mijn bevalling verliep prima, maar ik heb wel nog een infuus gehad om de persweeën weer terug te krijgen (die vielen weg, omdat ik ze niet herkende als persweeën en ze dus wegpufte) en de kinderarts heeft nog naar Finn moeten kijken omdat ie een putje net boven z'n billen had. Dingen die me bij thuisbevallen me dus misschien alsnog wel in het ziekenhuis hadden laten belanden.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:00:36 #66
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_59654043
Ook ik ben lekker in thuissituatie bevallen, heerlijk, lekker je eigen ding doen, je eigen omgeving. Top vond ik dat.
Mocht je toch twijvelen kun je natuurlijk verschillende informatie opvragen, dus een ziekenhuisbevalling, thuisbevalling maar ook bijvoorbeeld een kraamhotel ( mocht je bang zijn voor de door jou genoemde rommel ( heb ik niets van gemerkt maar goed )
Het zijn slechts opties.. maar houd inderdaad altijd in je achterhoofd dat je altijd nog naar het ziekenhuis kan als het nodig is, ze gaan je dit heus niet verbieden omdat je thuis bevalt.
Houd er alleen rekening mee dat als je besluit zonder medische indicatie in het ziekenhuis o.i.d te bevallen dat je zelf een deel daarvan moet betalen tenzij je in het superdeluxe zorgpakket zit, vraag dit dus tijdig na bij je verzekeraar, anders kom je voor een minder leuke verassing te staan.
Het zelfde geldt overigens ook voor je kraamzorg, check altijd even waar je recht op hebt vanuit je zorgverzekeringspakket. heb je pech net als ik kun je zelf n groot deel ophoesten :/ bij mij bleek achteraf dat ik maar recht had op 3 uur perdag met moeizame borstvoeding.
Succes bij je keuze !

*maffemuts wacht op het moment dat ze felicitaties kan uitdelen*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:04:16 #67
114177 Diaan73
pi_59654130
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 14:45 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Dan moet je kindje alleen niet eigenwijs zijn en daar niet op willen wachten. Bij Finn liep ik ook 2 weken over tijd. Weinig vruchtwater meer, dus ik zou de volgende ochtend ingeleid worden. Alleen kreeg ik die nacht dus weeën en kwamen we ons dus een uur eerder dan voor de inleiding gepland stond melden met een gewone bevalling. Wel in het ziekenhuis dus, want dat is verplicht bij 42+ weken.
Ziekenhuis beviel trouwens zo goed, dat ik nu waarschijnlijk weer voor ziekenhuis ga. Deels omdat we anderhalve maand na uitgerekende datum gaan verhuizen en dan misschien thuis al aan het inpakken zijn. Deels omdat ik het toch wel een fijn gevoel vindt dat alles bij de hand is daar. Mijn bevalling verliep prima, maar ik heb wel nog een infuus gehad om de persweeën weer terug te krijgen (die vielen weg, omdat ik ze niet herkende als persweeën en ze dus wegpufte) en de kinderarts heeft nog naar Finn moeten kijken omdat ie een putje net boven z'n billen had. Dingen die me bij thuisbevallen me dus misschien alsnog wel in het ziekenhuis hadden laten belanden.
Heb je helemaal gelijk, gelukkig was mijn kindje niet eigenwijs en bleef lekker zitten. Zelfs het vliezen doorprikken de 1e keer lukte niet, de 2e keer wel.
Make love, not war ☮
pi_59654787
Ik zit nu even terug te lezen over die verhalen van ouders/schoonouders bij de bevalling. Mn moeder kan ik me nog wel voorstellen maar mijn schoonouders hoeven echt niet op het idee te komen om erbij te willen zijn, dan lach ik ze recht in hun gezicht uit. Het idee zeg.

Wat ik me afvroeg ik las op de site van mijn VK dat je bij een 'verplaatste' thuisbevalling in het ziekenhuis tot de 7cm ontsluiting thuis blijft en dan pas naar het ziekenhuis gaat. Dat zie ik dan weer totaal niet zitten. Is dit standaard zo? Wat kost het bij jullie trouwens? Hier 450 euro en de verzekering vergoed het niet als het niet op medische indicatie is. Het gaat me niet echt om de hoogte van het bedrag ofzo maar ja het is toch wel weer een overweging erbij.
pi_59654867
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:00 schreef maffemuts het volgende:
Ook ik ben lekker in thuissituatie bevallen, heerlijk, lekker je eigen ding doen, je eigen omgeving. Top vond ik dat.
Mocht je toch twijvelen kun je natuurlijk verschillende informatie opvragen, dus een ziekenhuisbevalling, thuisbevalling maar ook bijvoorbeeld een kraamhotel ( mocht je bang zijn voor de door jou genoemde rommel ( heb ik niets van gemerkt maar goed )
Het zijn slechts opties.. maar houd inderdaad altijd in je achterhoofd dat je altijd nog naar het ziekenhuis kan als het nodig is, ze gaan je dit heus niet verbieden omdat je thuis bevalt.
Houd er alleen rekening mee dat als je besluit zonder medische indicatie in het ziekenhuis o.i.d te bevallen dat je zelf een deel daarvan moet betalen tenzij je in het superdeluxe zorgpakket zit, vraag dit dus tijdig na bij je verzekeraar, anders kom je voor een minder leuke verassing te staan.
Het zelfde geldt overigens ook voor je kraamzorg, check altijd even waar je recht op hebt vanuit je zorgverzekeringspakket. heb je pech net als ik kun je zelf n groot deel ophoesten :/ bij mij bleek achteraf dat ik maar recht had op 3 uur perdag met moeizame borstvoeding.
Succes bij je keuze !
Ik heb het niet gehad over rommel hoor Wanneer is er een "medische indicatie"? Ik ben chronisch ziek en de verloskundige zei al dat de kans groot is dat de hoofdverantwoordelijke voor mijn zwangerschap hoogstwaarschijnlijk de gynaecoloog wordt, ik heb geen idee of ik dan uberhaupt een keuze heb.. Ik ben goed verzekerd, daar maak ik me (nog) geen zorgen om

Weet iemand wat de eigen bijdrage is als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen?
pi_59654904
estrys... ik denk dat je dat meer moet lezen als
'in iedergeval naar zh als je thuis tot de 7cm komt maar wel in zh wil bevallen'
hierna kan het zó snel gaan !
Als jij eerder het idee hebt te willen verkassen, is dat echt geen probleem

hier ook keuze voor zh trouwens,
puur omdat ik zo dicht mogelijk in de buurt wil zijn van 'hulpmiddelen' mocht medisch ingrijpen nodig zijn.
Ik weet te veel over wat er allemaal mis kan gaan, om thuis gerust te zijn.
En gelukkig weet ik dan ook wel weer dat het meestal heel goed gaat
pi_59654909
Ha Marit, ja nou snap ik wel meer dingen niet die op die site staan, haha. Maar ik heb me er ook nog niet echt in verdiept (of willen verdiepen, nog even kop in zand steekt). Bij ons is die eigen bijdrage dus 450 euro
pi_59655001
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 16:36 schreef Estrys het volgende:
Ha Marit, ja nou snap ik wel meer dingen niet die op die site staan, haha. Maar ik heb me er ook nog niet echt in verdiept (of willen verdiepen, nog even kop in zand steekt). Bij ons is die eigen bijdrage dus 450 euro
Ik las het net nadat ik had gepost 450 euro vind ik nogal wat!
  dinsdag 24 juni 2008 @ 16:42:50 #73
114177 Diaan73
pi_59655051
HIer volgens mij 300 euro of ik krijg tot 300 euro vergoed dat zou ook kunnen. Ik heb een vrij uitgebreide verzekering ook ivm de IUI enz. Ik krijg zelfs de eigen bijdrage voor de kraamzorg terug/wordt betaald door de verzekering.
Make love, not war ☮
pi_59655208
Hier gaat het ook weer wat beter na een paar uurtjes slaap!
Wij gaan in principe voor een thuisbevalling. Thuis omdat het me gewoon fijner lijkt in je eigen omgeving.
Mocht het toch ziekenhuis worden is dit ook geen enkel probleem, ziekenhuis is vlakbij
pi_59655253
ik heb géééén idee meer van wat wij zelf betaald hebben!

edit:
we zaten net op de 42wkn grens... dus medische indicatie
en dus niet het eigen risico

edit2: Fijn dat je je wat beter voelt nu Mrien !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')