Vooral qua geld wordt het lastig, al het geld gaat naar nieuwe inrichting. Moeten ongeveer alles nieuw kopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:31 schreef Sport_Life het volgende:
'rond die tijd'? Het seizoen duurt van eind november tot eind april!.
Weekendje moet toch wel gaan ?
jawelquote:Op woensdag 25 juni 2008 09:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Nu alweer een wintersport-topic.
Heb je nooit overwogen om in onze zomermaanden op het zuidelijk halfrond te gaan skiën? Bijvoorbeeld in Nieuw Zeeland.
Al aan Frankrijk gedacht? Voordeel van Frankrijk is dat het bijna altijd direct aan de piste ligt en het zijn zeker mooie gebieden (Serre Chevalier, enorm veel bos) en soms dorpjes (vermijd Flaine en Les 3 vallees dan). Nadeel is dan weer de apresski vind ik, die is in Oostenrijk veel fijner.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:32 schreef Pizzaman het volgende:
Dit jaar weer een nieuw dilemma, na jaren naar Hinterglemm te zijn geweest willen we wat anders. Er zijn echter een aantal punten die niet helemaal met elkaar overeenkomen.(we zijn met 6 personen)
Groot gebied, meer dan 150 km piste, daarnaast ook een mooi gebied. Naast goed skien, moet het ook een mooie omgeving zijn. Zowel voor beginners als gevorderden toegankelijk. Liefst chalet aan de piste. (word moeilijk, appartement is ook goed)
Tot nu toe lijken drie gebieden mij erg interessant:
St. Anton am Alrberg. (weet ik opzich niet veel van, wat ik vooral hoor dat het prachtig skien is.) Serfaus. (mooi gebied, hoge ligging misschien wat minder apres-ski) Ischgl. (was favoriet, maar na het lezen van recensies lijkt het wel overspoelt te worden door rijke Russen)
Tot nu toe heb ik eigenlijk nog geen appartement of chalet kunnen vinden wat lekker aan de piste ligt. Vooral accomodaties in St. Anton lijken moeilijk te vinden?
Iemand tips of suggesties voor zowel acco als ski-gebied?
Phoe.. moeilijke vraagquote:Op maandag 21 juli 2008 12:19 schreef Sport_Life het volgende:
Is Wilder Kaiser-Brixental ook leuk voor beginners (zonder talent en met hoogtevrees..) en kinderen? Welk dorp is het best toegankelijk voor beginners Mip?
Ik had vorig jaar geboekt bij sunweb/jiba (famlilie dan en met vrienden sportura/husk), op zich is dat wel prima. We gaan dan wel met eigen vervoer. Maar idd ik zoek ook wat meer websites om wat meer te kunnen vergelijken.. Camelot.nl bijv.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:01 schreef Pizzaman het volgende:
Argh, volgens mij ben ik naar de onmogelijke combi opzoek:Chalet Goed ski-gebied (een van bovengenoemde) Aan de piste In Oostenrijk
Iemand tips op welke websites ik nog moet zoeken naast sites als vrijuit, ILS-chalets en noem maar op?
Ik duik misschien vanmiddag nog even de pistes op (ja, en af), het zonnetje schijnt en we zitten midden in het hoogseizoenquote:Op woensdag 25 juni 2008 09:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Heb je nooit overwogen om in onze zomermaanden op het zuidelijk halfrond te gaan skiën? Bijvoorbeeld in Nieuw Zeeland. Argentinie
Kies een skigebied en probeer dan rechtstreeks te boeken. Ik heb nog nooit via een reisbureau geboekt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:01 schreef Pizzaman het volgende:
Argh, volgens mij ben ik naar de onmogelijke combi opzoek:Chalet Goed ski-gebied (een van bovengenoemde) Aan de piste In Oostenrijk
Iemand tips op welke websites ik nog moet zoeken naast sites als vrijuit, ILS-chalets en noem maar op?
Jammer van de afdaking. Mijn broer wil wel 'makkelijk' tussendoor naar de zijn zoontje kunnen boarden. Dan valt Zermatt af denk ik. Maar wie weet ga ik wel met mijn vriendin daar naartoe.quote:Toevallig ben ik zelf in Zermatt geweest, en ik moet zeggen dat het er erg mooi skien is. Wel moet je altijd met een treintje naar boven, waardoor het soms lang kan duren voordat je kunt beginnen met skien. Dorp is redelijk gezellig, er rijden geen auto's maar alleen electrische wagentjes. Dal-afdaling is niet helemaal mogelijk tot in het dorp. Wij moesten of een stuk lopen of een taxi/bus nemen.
gewoon zelf doen, kan (bijna) niks mis gaan!quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:30 schreef Spider_NL het volgende:
Ging van de week naar beversport voor onderhoud van mn ski's.. geen diensten, kom maar terug als er sneeuw ligt
Zie mijn eerdere post(s) over Brixentalquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:13 schreef Ayen het volgende:
Hallo,
Ik dacht laat ik maar eens mijn mede-ervaren ski'ers en snowboarders om advies vragen. Ben namelijk opzoek naar een geschikte wintersportlocatie voor ut volgende:
- Groep beginnende ski'ers en Snowboarders, ongeveer 8 man/vrouw. (Ben zelf de enige ervaren ski;er dus ga het maar op een snowboard proberen)
- Gaan voornamelijk om het ski'en / boarden, liefst wel een beetje apres-ski voor de feestbeesten onder ons.
Heb zelf al een beetje rond zitten kijken in de plaatsen waar ik zelf al ben geweest en de tips van het reisbureau maar nog niet echt iets geschikt gevonden. Voorkeur gaat op het moment bij mij uit naar
- Mayrhofen
- Brixental
Ik hoor het wel als iemand tips heeft
Met een vliegreis wordt het natuurlijk al snel duur. Zitten er ook studenten tussen van een universiteit?? Anders zou je kunnen overwegen om met studentenwintersport mee te gaan. Was de afgelopen jaren echt super. Meestal in Frankrijk (vorig jaar in Les Menuires, les Trois Vallees), vanwege 1000 studenten is de apres-ski altijd goed. Tis echter wel een busreis maar wel spotgoedkoop. Voor rond de 500 euro heb je alles inclusief lessen, skihuur, appartement, avondeten en ontbijt. Dan hoef je alleen nog maar zelf kleding te regelen, drinken voor in je appartement en de kroeg en dan ben je er.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:05 schreef Poit- het volgende:
Ah tof topic!
Ik heb het maar eens in de groep gegooit om dit jaar nu eindelijk eens te gaan skien met een groep vrienden. 1e opmerking was gelijk dat dat veelste duur is![]()
![]()
Maar goed ik heb ze beloofd dat ik eens wat meer research zou gaan doen. Wat we willen is dit:
- Treinreis/vliegreis
Mijn ervaring is dat de pistes in frankrijk een stuk breder zijn. En het verschil tussen blauw en rood is sowieso niet erg groot dus daar zou ik me niet te druk om maken. Zwart zou ik niet aan beginnen de 1e dag, maar dit lukte me na een week in saalbach ook aardig goed. Gewoon gaan en beneden kom je vanzelf welquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:10 schreef OldJeller het volgende:
Klopt het dat de piste in Oostenrijk (en Zwitserland) moeilijker zijn dan in b.v. Frankrijk?
Zo hoor ik mensen van mensen die in beide landen meerdere malen zijn wezen wintersporten dat b.v. een blauwe piste in Oostenrijk, een rode piste in Frankrijk zou zijn, en dat een rode in Oostenrijk een zwarte in Frankrijk zou zijn.
In hoeverre is dit waar, of kan iemand hier iets over zeggen die het heeft ervaren?
en als ej dan nog eens geneeskunde studeert sponsort de vvaa 200 euro pp die je van de totaalprijs afhaaltquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Met een vliegreis wordt het natuurlijk al snel duur. Zitten er ook studenten tussen van een universiteit?? Anders zou je kunnen overwegen om met studentenwintersport mee te gaan. Was de afgelopen jaren echt super. Meestal in Frankrijk (vorig jaar in Les Menuires, les Trois Vallees), vanwege 1000 studenten is de apres-ski altijd goed. Tis echter wel een busreis maar wel spotgoedkoop. Voor rond de 500 euro heb je alles inclusief lessen, skihuur, appartement, avondeten en ontbijt. Dan hoef je alleen nog maar zelf kleding te regelen, drinken voor in je appartement en de kroeg en dan ben je er.
Wat ik heb gehoord van een vriend die al 18 jaar aan skieen doet is dat de pistes in Oostenrijk makkelijker zijn dan in Frankrijk, zwart in Oostenrijk is vaak vergelijkbaar met een moeilijkere rode in Frankrijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:17 schreef Poit- het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat de pistes in frankrijk een stuk breder zijn. En het verschil tussen blauw en rood is sowieso niet erg groot dus daar zou ik me niet te druk om maken. Zwart zou ik niet aan beginnen de 1e dag, maar dit lukte me na een week in saalbach ook aardig goed. Gewoon gaan en beneden kom je vanzelf wel
Er is al verschil te merken tussen gebieden in Frankrijk onderling, elk gebied heeft een beetje zijn eigen graad. Daarnaast is een rode bukkelpiste met veel ijs lastiger dan een redelijke zwarte piste met verse sneeuw. Mocht je de moeilijkste piste willen zien moet je naar Meyrhoven gaan, daar staat de Harakiri. In de week dat ik er ben geweest heb ik daar 3x een heli zien staan om gecrashte snowboarders en skiers op te halen. Bij dat ding maak je op de helft een bijna-vrije-val vervolgt door een scherpe bocht met allemaal bomen...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:10 schreef OldJeller het volgende:
Klopt het dat de piste in Oostenrijk (en Zwitserland) moeilijker zijn dan in b.v. Frankrijk?
Zo hoor ik mensen van mensen die in beide landen meerdere malen zijn wezen wintersporten dat b.v. een blauwe piste in Oostenrijk, een rode piste in Frankrijk zou zijn, en dat een rode in Oostenrijk een zwarte in Frankrijk zou zijn.
In hoeverre is dit waar, of kan iemand hier iets over zeggen die het heeft ervaren?
Frankrijk (Val Thorens dus) gaat wel lukken voor 1500e met vliegtuig (en incl eten en bier), Oostenrijk ga je niet redden. Zit je ook gelijk aan de piste in Frankrijk en in Oostenrijk moet je nog een takke eind lopen meestal. Voor studenten is Frankrijk prima (apresski met nederlandse feestmuziek) voor ouweluiquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:05 schreef Poit- het volgende:
Ah tof topic!
Ik heb het maar eens in de groep gegooit om dit jaar nu eindelijk eens te gaan skien met een groep vrienden. 1e opmerking was gelijk dat dat veelste duur is![]()
![]()
Maar goed ik heb ze beloofd dat ik eens wat meer research zou gaan doen. Wat we willen is dit:
- Treinreis/vliegreis
- Redelijk groot gebied voor voornamelijk beginners en mezelf(half gevorderde)
- Leuke apre ski
- Periode Eind januari/begin februarie, buiten seizoen
- Chalet liefst aan de piste of dichtbij
- Max budget 1500(voor de nog studerende anders gaan ze niet mee waarschijnlijk, de rest maakt het niet zoveel uit)
Zelf ben ik in ik Gerlos, Westendorf, Saalbach/Hinterglemm en Val Thorans geweest. Voorkeur gaat naar de laatste 2, maar vrees dat dit te duur gaat worden. Wat is een goed alternatief? Ik dacht Tignes of Mayerhofen?
Na even twijfelen of we in december of februari zouden gaan zijn we toch voor februari gegaan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:15 schreef CaLeX het volgende:
februari (location unknown) Ik hoop op oostenrijk of zwitserland, dit omdat ik alleen in tignes en Val tho ben geweest. (word dus mijn derde Wintersportvakantie :p)
[....]
Vliegen?quote:Op maandag 1 september 2008 14:44 schreef tevebe het volgende:
De plannen waren er om met kerst 2 weken te gaan, maar de kosten van het vliegticket stonden me niet aan. Deze winter waarschijnlijk helemaal niks doen op een enkele keer naar Langraaf toe
quote:Op maandag 1 september 2008 14:48 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Vliegen?
Vind het erg kort om te vliegen, Frankrijk/Zwitserland rij je toch zo aan?
Okay, bedacht me na het posten dat zoiets ook kon :pquote:Op maandag 1 september 2008 14:58 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik wou 2 weken naar Canada gaan.Enkele dagen Whistler/Vancouver en enkele dagen Banff/Lake Louise. Alleen zou het ticket al 1200euro kosten. Zwitserland zou eventueel ook nog kunnen, maar heb ik me nog niet echt in verdiept.
Qua kosten valt dat echt mee ja. Misschien moet ik daar ook maar eens naar informeren.quote:Op maandag 1 september 2008 15:14 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Okay, bedacht me na het posten dat zoiets ook kon :p
Was vorig jaar rond die tijd (28-12 tm 5-1) 450 euro voor een apartement (1week) kwijt in Tignes. In 10 uurtjes (vanaf Den Haag) erheen gereden (kwam neer op 100 euro p.p.). Qua tijd was het wel ideaal, alleen in de weekenden was het een beetje druk, de rest van de week kon je meteen de lift inschieten.
voorkeur voor een land?quote:Op maandag 1 september 2008 14:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Na even twijfelen of we in december of februari zouden gaan zijn we toch voor februari gegaan.
Heeft er iemand misschien tips voor locatie/accomodatie voor 10/12 man/vrouw (van beginner tot expert en alles er tussen)
Niet echt, als het maar binnen 12 uur aan te rijden is en meerdere pistes zijn.quote:Op woensdag 3 september 2008 19:16 schreef snellejelle het volgende:
Ik heb nu al weer vreselijk veel zin om te skiën. Ga eind januari met een groep vrienden. waar we naar toe gaan (iig Frankrijk), zien we een weekje van te voren wel
Het filmen van een afdaling is ook vetquote:Op maandag 1 september 2008 15:27 schreef OldJeller het volgende:
Overigens is het 't mooiste om ook filmpjes te maken van de hele plaats met alle pisten en op de piste e.d.
Als je dan terugkijkt zit je er meteen weer helemaal in en zie je alles weer helemaal voor je.. en dat is niet altijd zo als je foto's terugziet.
Dan krijg je d'r weer helemaal zin in.
Ik werk zelf bij een wintersport touroperator. Dan is het wel te doen. Mocht je verder echt wel eisen hebben en niet zomaar overal heen willen is het echt wel an te raden niet te lang te wachten. Er zit nu al zoveel vol....quote:Op woensdag 3 september 2008 22:35 schreef Poit- het volgende:
Is dat te doen dan jelle, last minute boeken? Of rijden je gewoon richting oostenrijk/frankrijk en op hoop van zegen een hotel/appartement zoeken?
Jep ben er 2 jaar geleden geweest. Jean d'Arves is qua uitgaan erg saai, is maar 1 kroegje en wat restaurants. Verder is het qua skien wel aardig, mits er genoeg sneeuw ligt (wat bij ons niet was). Ik zou er niet nog een week heengaan, weekend misschien wel/quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:15 schreef CaLeX het volgende:
Heeft iemand ervaring in Les Sybelles ?
En dan misschien ook met het plaatsje St. Jean D'arves
Thnxquote:Op zaterdag 6 september 2008 14:44 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jep ben er 2 jaar geleden geweest. Jean d'Arves is qua uitgaan erg saai, is maar 1 kroegje en wat restaurants. Verder is het qua skien wel aardig, mits er genoeg sneeuw ligt (wat bij ons niet was). Ik zou er niet nog een week heengaan, weekend misschien wel/
Ah juist, welke? Heb al geboekt naar Val Thorans, 10 januari. Iemand enig idee hoe koud het daar dan is ongeveer? Niet dat het uitmaakt, maar dan weet ik of wat extra kleding mee moet nemen of niet..quote:Op donderdag 4 september 2008 07:37 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ik werk zelf bij een wintersport touroperator. Dan is het wel te doen. Mocht je verder echt wel eisen hebben en niet zomaar overal heen willen is het echt wel an te raden niet te lang te wachten. Er zit nu al zoveel vol....
Ga met laagjes werken. Neem al je gewone wintersportkleding mee (jas, trui,broek etc) en haal bij de Intersport bijv onderkleding van Craft. Als het erg koud is trek je dat aan, anders niet.quote:Op maandag 8 september 2008 13:57 schreef Poit- het volgende:
[..]
Ah juist, welke? Heb al geboekt naar Val Thorans, 10 januari. Iemand enig idee hoe koud het daar dan is ongeveer? Niet dat het uitmaakt, maar dan weet ik of wat extra kleding mee moet nemen of niet..
Superdévoluy is inderdaad best geinig. Niet heel groot (100 km piste), maar wel leukquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:49 schreef Sport_Life het volgende:
Zo de 2e wintersport vakantie is ook geboekt, namelijk Superdevoluy! Niet zo'n super groot gebied, maar wel erg goedkoop en leuk voor een weekje
.
uit mijn hoofd zeg ik 21 en 28 februari. 100% zeker 21 februari.quote:Op woensdag 10 september 2008 00:00 schreef Pizzaman het volgende:
Heeft iemand een overzicht wanneer de voorjaarsvakanties vallen in 2008-2009? In Duitsland bedoel ik dan?
Ja dat doe ik sowieso, enig idee toevallig wat de gemiddelde temperatuur daar is rond die tijd? Zolang er zon is maakt het me weinig uit, maar -5 of -15 is nog aardig verschil natuurlijk dus dan neem ik wat extra truien mee.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ga met laagjes werken. Neem al je gewone wintersportkleding mee (jas, trui,broek etc) en haal bij de Intersport bijv onderkleding van Craft. Als het erg koud is trek je dat aan, anders niet.
wel rustig maar niet goedkoop geloof ik....quote:Op woensdag 10 september 2008 12:05 schreef Pizzaman het volgende:
Mooi, dan ga ik in die periode iig niet. Word denk ik de week van 6 februari, dan is het volgens mij nog betrekkelijk rustig.
Begin januari heb je natuurlijk nog weinig zon. Qua temperatuur verschilt het waarschijnlijk gewoon enorm en kun je niet echt van een gemiddelde spreken. Uitgaan van beiden dus. Ik heb tot -20 in Val Thorens gehad, ergens eind januari volgens mij.quote:Op woensdag 10 september 2008 19:08 schreef Poit- het volgende:
[..]
Ja dat doe ik sowieso, enig idee toevallig wat de gemiddelde temperatuur daar is rond die tijd? Zolang er zon is maakt het me weinig uit, maar -5 of -15 is nog aardig verschil natuurlijk dus dan neem ik wat extra truien mee.
Wel een stuk goedkoper dan de week van de 14de of 21ste.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:28 schreef snellejelle het volgende:
[..]
wel rustig maar niet goedkoop geloof ik....
Ben afgelopen jaar met oudjaar in Tignes geweest. Ook een paar dagen onder de -20 gehad, maar met een wat thermo ondergoed is het goed te doen. Alleen wl je gezicht bedekken.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:43 schreef PrinceSL het volgende:
[..]
Begin januari heb je natuurlijk nog weinig zon. Qua temperatuur verschilt het waarschijnlijk gewoon enorm en kun je niet echt van een gemiddelde spreken. Uitgaan van beiden dus. Ik heb tot -20 in Val Thorens gehad, ergens eind januari volgens mij.
quote:Op woensdag 10 september 2008 20:51 schreef Pizzaman het volgende:
Sja je moet een keuze maken he.
Het word denk ik St. Anton.
Ik ben dit jaar in St. Anton geweest en ga volgend jaar weer (heb al geboekt). Beide keren in de voorjaarsvakantie aangezien m'n vriendin leerkracht is. Ik vond de drukte heel erg meevallen, alleen Valluga I (grote gondel) had wel een behoorlijke rij, maar dat zie je wel vaker bij dergelijke liften.quote:Op donderdag 11 september 2008 17:22 schreef Pizzaman het volgende:
Vertel je ervaring? Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat er 1 iemand mee gaat die niet zo goed kan skiën, terwijl ik overal lees dat het een moeilijk gebied is.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:36 schreef fraubitch het volgende:
Hopelijk dit jaar voor het eerst op wintersport naar Tignes!
Iemand ervaring daar?
ah tof klinkt goed!quote:Op zaterdag 13 september 2008 02:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
![]()
Daar heb ik voor het eerst geboard:D
Echt super, als het echt je eerste keer is zou ik de lift van het dorp naar Col de Frese (Aerofski vanuit Tignes/ Fresse vanuit Val Claret). Dan kan je over de bergkam en heb je daar iets van 5/6 (brede) groene pistes waar je onwijs relaxed kan oefenen. (Mont Blanc / Vetre / Gènepy / Grand Pré / Enzovoorts)
http://www.annuaireski.com/front/gfx/plan/tignes.jpg << Links boven Tignes: Col de Fresse
en aanrader is ook om de lange afdaling naar Tignes Les Brevieres (ofzo) (rechts onder) te maken, vind ik persoonlijk (als je de dode stukken een beetje makkelijk overkomt iig) Vond ik persoonlijk een leuk stuk.... Misschien heb ik daar nog wel foto's van, indien intresse....
En aan het ein d van de week als je het een beetje kan, en het wat helder weer is natuurlijk naar de Gletser. Het is een gebied waar je als beginner erg leuk doorheen komt, wij hebben iig 90%+ van de groene/blauwe en 50%+ van de rode pistes gezien.
Tignes is echt een onwijs gaaf gebied, vorig jaar geweest en echt supergoed bevallenquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:36 schreef fraubitch het volgende:
Hopelijk dit jaar voor het eerst op wintersport naar Tignes!
Iemand ervaring daar?
Show me the pics!!quote:Op zaterdag 13 september 2008 02:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
en aanrader is ook om de lange afdaling naar Tignes Les Brevieres (ofzo) (rechts onder) te maken, vind ik persoonlijk (als je de dode stukken een beetje makkelijk overkomt iig) Vond ik persoonlijk een leuk stuk.... Misschien heb ik daar nog wel foto's van, indien intresse....
Zit Landall daar niet in de buurt?quote:Op zondag 14 september 2008 21:51 schreef Bob-B het volgende:
Waar kan je nu nog een appartement regelen voor 7 pers in de buurt van zell am see/kaprun, heb al wel paar gemaild, maar meesten zitten toch bomvol, nu al...
26 december t/m 3 januariquote:Op maandag 15 september 2008 18:16 schreef Pizzaman het volgende:
Welke periode wil je gaan? Heel februari kun je wel vergeten ben ik nu inmiddels achter, nauwelijks wat te vinden.
oud-en-nieuwquote:Op maandag 15 september 2008 20:12 schreef Bob-B het volgende:
[..]
26 december t/m 3 januari
Ja ik weet het, dé tijd en we hadden een jaar eerder moeten reserveren
Corbier is wel leukquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:15 schreef CaLeX het volgende:
Heeft iemand ervaring in Les Sybelles ?
En dan misschien ook met het plaatsje St. Jean D'arves
Ja dat word pittig, wat je nog kunt kijken of er via Chaletplus nog wat te krijgen is in Konigsleiten, die hebben wel veel voor groepen.quote:Op maandag 15 september 2008 20:12 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dat chalet staat niet in Konigsleiten he.... Wald ligt op een kwartiertje met de auto.quote:Op dinsdag 16 september 2008 00:02 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Ja dat word pittig, wat je nog kunt kijken of er via Chaletplus nog wat te krijgen is in Konigsleiten, die hebben wel veel voor groepen.
Dit is bijvoorbeeld nog vrij:
http://www.chaletsplus.com/showhouse.php?houseid=231&languageid=1&theme=1&action=search&dateFrom=52%202008&dateTo=&category=0®ion=2&hf_3=7
Moet het per se bij Zell am See/Kaprun zijn?
Ik ben in de derde week van Januari in Solden geweest. Het is een vrij groot gebied en er zit ook een boardpark met wat buizen, boxen en schansjes. Veel variatie in pistes en de conditie was nagenoeg perfect toen wij er waren. Er zijn drie toppen boven de 3000 meter.quote:Op maandag 15 september 2008 19:51 schreef keijz het volgende:
Dat Oostenrijk he, is dat nou nog een beetje leuk voor snowboarders? Ik ben tot nu toe alleen maar in Frankrijk geweest, maar we wilden dit jaar toch een iets anders proberen... Sölden bijvoorbeeld.
wanneer wil je en wat zijn je eisen?quote:Op woensdag 17 september 2008 20:11 schreef Emodeviking het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is naar Val Thorens, Les Deux Alpes of één van die andere overbekende skigebieden te gaan met kerst en met zeven personen zonder gelijk de Jackpot te betalen?
Sja, da's niet de goedkoopste periode. Ik zag wel iets van ¤ 390,00 per persoon incl. 6-daagse skipas Les Deux Alpes. Is op basis van eigen vervoer.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:24 schreef Emodeviking het volgende:
zeven personen, met kerst (terug voor Oud en Nieuw). Ik weet dat het een moeilijke is, maar daarom vraag ik het ook hier :p.
La Plagnequote:Op woensdag 17 september 2008 20:29 schreef Wooldoor het volgende:
Van de week geboekt voor 8 dagen naar Plagne Soleil in Maart, met de Thalys alleen dat moet nog bevestigd worden. Anders gaat het het vliegtuig worden
Wij hebben 2 weken geleden gereserveerd voor die periode (wilden in februari, maar door studieverplichtingen kon dat ineens niet) en in eerste instantie had ik zo'n 75 hotels aangeschreven in Serfaus/Fiss/Ladis, maar alles was vol. Uiteindelijk via Vrij Uit een hotelletje gevonden in Serfaus, Vrij Uit had sowieso nog redelijk wat aanbod, maar ja, tis wel prijzig.quote:Op maandag 15 september 2008 20:12 schreef Bob-B het volgende:
[..]
na lang zoeken heb ik iets voor 1-5 januari gevonden voor 230 incl bus skipas en vol pension (ochtend, middag,avond eten). Is dan wel een weekend maar zeker niet duur! In skigebied Les Sybelles overigens, dus geen klein gebied!quote:Op woensdag 17 september 2008 20:47 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Sja, da's niet de goedkoopste periode. Ik zag wel iets van ¤ 390,00 per persoon incl. 6-daagse skipas Les Deux Alpes. Is op basis van eigen vervoer.
[..]
ik dacht een week later?quote:Op vrijdag 19 september 2008 11:25 schreef baba_ganesh_ het volgende:
zoals het er nu naar uit ziet:
Tignes
3 t/m 10 januari
tja, beetje heen en weer gemaild, en we gaan ws. dan van 3 tot 10..quote:
Margarethenstein?quote:Op zondag 14 september 2008 21:51 schreef Bob-B het volgende:
Waar kan je nu nog een appartement regelen voor 7 pers in de buurt van zell am see/kaprun, heb al wel paar gemaild, maar meesten zitten toch bomvol, nu al...
Kou is natuurlijk altijd goed voor sneeuw, maar als er nog niet genoeg sneeuw ligt helpt dat ook niks.quote:Op zondag 21 september 2008 17:05 schreef Honeymooner het volgende:
Zo das wel vroeg idd, naja wij blijven zelden zolang op de piste, gaan meestal heel vroeg heen en rond 3 uur weer terug. Maar goed, verder het thermo-ondergoed mee dus..
En is de sneeuwkwaliteit wel beter met die kou?
Bij welke organisatie heb je dit gevonden? Ben namelijk nog op zoek voor 23/24 januari voor 2 personen naar een leuk gebied waar je dagtochtjes kan maken. En voor maart zoek ik ook nog iets voor 2 skieërs en 2 boarders. Gaat waarschijnlijk minimaal 1 keer de Dolomieten worden.quote:na lang zoeken heb ik iets voor 1-5 januari gevonden voor 230 incl bus skipas en vol pension (ochtend, middag,avond eten). Is dan wel een weekend maar zeker niet duur! In skigebied Les Sybelles overigens, dus geen klein gebied!
Misschien is deze nog vrij? We gaan nu met meer, maar had het vorig jaar bijna geboekt (Penthouse Dquote:Op maandag 15 september 2008 11:07 schreef Pizzaman het volgende:
Potver, na de beslissing te hebben genomen om naar Serfaus te gaan blijkt er gewoon GEEN accomodatie meer over te zijn voor zes personen in de periode die wij voor ogen hadden! Niet te filmen zeg.
Is Fiss een beetje een leuk plaatsje?
Mischien op die site van Wens Chalets hierboven?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:55 schreef charon het volgende:
Iemand nog een leuke tip voor een groot (10 sl.kamer) Chalet o.i.d.?
Jaren geleden een groot apparatement (12-14pers) geboekt via www.skifrance.nl was allemaal prima geregeld. Ons budget was dan ook erg ruim.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:55 schreef charon het volgende:
in welke periode wil je gaan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:55 schreef charon het volgende:
De beruchte week van 14 feb..quote:
Zo beschikbaar:quote:
Dat is mooi genaaid ouwequote:Op maandag 8 september 2008 15:53 schreef Noshiba het volgende:
Beter dan ik, wij hebben al geboekt maar nu kan ik wss niet
Tsjechië, is dat nou wat of ga je voor het eerst?quote:Op zondag 5 oktober 2008 14:06 schreef Houniet het volgende:
December -> Oostenrijk cannceld.
Februari -> Tsjechie Geboekt, Spinderluv in de Feb vakantie. Heb er zin in
.
En zin dat we er in hebben!quote:Op zondag 5 oktober 2008 14:21 schreef Houniet het volgende:
Tweede keer, vind het erg leuk daar. Dit wordt mijn derde wintersport
.
En ofquote:
He bedankt!quote:Op zondag 5 oktober 2008 14:01 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Zo beschikbaar:
24-persoons in Les Deux Alpes: http://www.chalet.nl/winter/accommodatie/F2139/
28-persoons bij Les Menuires: http://www.chalet.nl/winter/accommodatie/F1526/
22-persoons in Saint Martin de Belleville: http://www.chalet.nl/winter/accommodatie/F2047/
18-persoons in Val Thorens: http://www.chalet.nl/winter/accommodatie/F21/
Smaken verschillen gelukkigquote:Op zondag 5 oktober 2008 17:06 schreef charon het volgende:
Budvar is Beter, zelfs dan Grolsch
't komt anders wel van iemand die Grolsch met de paplepel binnenkreeg, en ik geef het ongaarne toe.quote:
Dat bier is echt goed te drinkenquote:
Nu waarschijnlijk zelfs 2 wekenquote:Op maandag 6 oktober 2008 10:34 schreef Noshiba het volgende:misschien alsnog nadat ik eerst als enigste niet mee kon
Denk zelf ook er over na om in mijn eentje te gaan op wintersport, als ik dat ga doen ga ik denk ik mee met: www.studentenwintersport.nlquote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:09 schreef klier het volgende:
Is er niet iets van een organisatie die wintersportreizen heeft waar veel mensen in hun eentje mee meegaan? Ik maak wel makkelijk contact dus op zich zou dat wel iets zijn evt.
Of is dat kansloos :$
Ligt er aan wat je zoekt. De natuur is in Zwitserland mooier (ruiger) vind ik.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 20:25 schreef Man_Made_God het volgende:
Wij willen met een groep van waarschijnlijk 5 personen naar Oostenrijk/Zwitserland in februari. Nu kom ik her en der wel wat chaletjes tegen, maar wat zeggen de experts: Oostenrijk of Zwitserland? En heeft er nog iemand tips voor chalets? Ik ben namelijk wel het één en ander tegengekomen (bijvoorbeeld chalet.nl) maar ik kan me niet voorstellen dat dat de enige optie is op het web?
Bij mij op school hoor ik er wel goede dingen overquote:Op woensdag 8 oktober 2008 17:27 schreef sander89 het volgende:
Iemand trouwens ervaring met: www.studentenwintersport.nl ???
Een chalet heeft wel onze voorkeur. Ik heb wat rond gekeken en dan is het volgens mij niet nodig om meer dan 1500e te betalen voor een chalet. Minder is natuurlijk altijd welkom.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 14:01 schreef charon het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je zoekt. De natuur is in Zwitserland mooier (ruiger) vind ik.
Oostenrijk is soms wat comfortabeler qua skieen. Qua prijs maakt het niets meer uit.
Veel pistes, hoog, laag, wat mag het kosten...
Moet het een chalet zijn?
http://www.chaletfinder.co.uk
interhome
camelot.nl
Maar in Oostenrijk en Zwitserland zoek je het makkelijkst appartementen over de website van het skigebied, of bergfex o.i.d.
Mooi! Het ziet er wel goed uit moet ik zeggen. En goedkoopquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Houniet het volgende:
[..]
Bij mij op school hoor ik er wel goede dingen over.
Dat heb je overal en zijn niet alleen de Hollanders, irritant is het welquote:Op woensdag 15 oktober 2008 08:43 schreef charon het volgende:
Oh, en teveel (midden op de piste zittende) snowhoarders. En Hollanders die de lift niet opvullen omdat ze per se naast mamma moeten zitten.
Toch zijn het daar vooral Hollanders, het begon echt op te vallen. Maar Duitsers kunnen het ook.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:14 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat heb je overal en zijn niet alleen de Hollanders, irritant is het wel
Eensch, maar dat is een ander onderwerpquote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:27 schreef Luni het volgende:
[..]
Voordringen zijn die moffen goed in, maar dan hebben ze aan mij een verkeerde
Ja schijnt wel super te zijn idd. Zelf nooit meegeweest.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Houniet het volgende:
[..]
Bij mij op school hoor ik er wel goede dingen over.
Ik hoop dan alrijd dat de liftman/vrouw ze uit de rij pikt - plaats gemist? sluit maar weer achter aan.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:22 schreef bloodysunday het volgende:
heb ook een hekel dat mensen wachten bij poortjes om zo maar naast elkaar te zitten. Als er bijna niemand in de rij staat vind ik dat geen probleem. Maar als er nog 100 andere wachtende zijn kan ik me daar dood aan iriteren.
Mijn maat die pleurt altijd bij het afstappen :pquote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:05 schreef bloodysunday het volgende:
ik hoop dat ze snoei hard onderuit gaan als ze lift in willen stappen. Is trouwens ook altijd wel leuk om te zien. Van die gasten die te vroeg gaan zitten ofzo. Of te ver naar voren gaan enzo
Zijn wij ook van plan, maar ken het verder niet. Is het daar goed toefen en skien, weet iemand dat misschien?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:27 schreef Martinoss het volgende:
waarom is dit het enige topic hier in dit subforum???![]()
![]()
gelukkig ga ik naar Les Deux Alpes![]()
lekker apres-skien
Ik ook wel eensquote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:38 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Mijn maat die pleurt altijd bij het afstappen :p
Echt niet leuk, zeker omdat hij vaak per ongeluk iemand meeneemt....
Ik heb er zelf alleen last van als ik naast een Skieër sta, die houden meestal niet echt veel rekening mee dat ik met maar 1 voet vast zit.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:11 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik ook wel eens. Vooral als ik met een klein bochtje wil, maar degene naast neemt hem te ruim ...
Toch nog maar eens opzoeken hoe het gebied waar ik met oud en nieuw heenga heet. Is er wel eens leuk vuurwerk op de piste ofzo, of moet ik het deze jaarwisseling doen zonder?
Kan waarschijnlijk wel, maar sommige mensen worden vet zenuwachtig bij het 'landen'. Als ik naast hem sta zorg ik ook altijd dat ik bij het eerste contact met de grond weg ben om hem meer ruimte te geven.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:19 schreef ser het volgende:
Zijn lessen ofzo dan niet een optie als je bij het uitstappen nog valt. Ik bedoel het kan een keer gebeuren maar soms zie je mensen bij lift klungelen dat ik denk blijf of beneden of neem LES! Als ik merk dat ik naast zo iemand in de lift zit dan probeer ik zo snel mogelijk weg te skiën want ik heb geen zin in een blessure door zo'n stuntelaar.
lees net dat het om snowboarden gaatdat schijnt moeilijker te zijn, daar probeer ik meestal een plaats tussen te laten. En anders snel weg!
![]()
Ik krijg dan ook nog gewoon ieder jaar lesquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:19 schreef ser het volgende:
Zijn lessen ofzo dan niet een optie als je bij het uitstappen nog valt. Ik bedoel het kan een keer gebeuren maar soms zie je mensen bij lift klungelen dat ik denk blijf of beneden of neem LES! Als ik merk dat ik naast zo iemand in de lift zit dan probeer ik zo snel mogelijk weg te skiën want ik heb geen zin in een blessure door zo'n stuntelaar.
Dat hangt af van het persoon natuurlijk. Als je alleen gaat kan je snel genoeg wel kenissen maken. Maar de meeste gaan toch met een groepjequote:Op maandag 13 oktober 2008 13:03 schreef klier het volgende:
[..]
Mooi! Het ziet er wel goed uit moet ik zeggen. En goedkoop![]()
Vraagje: Gaan daar veel mensen alleen heen / is het makkelijk ter plaatse vrienden te maken?
Of zijn het meer vriendengroepen die zich inschrijven voor zo'n reis.
Bij huurboards plakken ze die sticker vaak midden tussen de bindingen, of bijna tegen de voorste binding aan. Wat de logica daarvan is weet ik niet, ik sta het liefst met mijn losse voet zo dicht mogelijk bij de binding. En daar kan je ook niet zomaar een sticker op gaan plakkenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:54 schreef Sport_Life het volgende:
als je bovenaan de lift van je snowboard tieft, koop dan zo'n sticker op je board waar je wat meer controle mee krijgt. Wat ik vaak doe is mn been hard tegen de zijkant van de binding drukken, dan kun je je board ook wel redelijk recht houden en beetje sturen.
Mayrhofenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:47 schreef Xie_je het volgende:
Wat zouden jullie kiezen? Solden of Mayrhofen?
We gaan met een groep redelijk ervaren skiers, dus leuk kunnen skien is belangrijk.
Maar een leuke apres-ski is ook wel erg belangrijk..
Nederland. Of hopen dat ze daar een lekkere aanbieding hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:00 schreef CaLeX het volgende:
Vraagje; Is het financieel handiger om goggles in NL te kopen of op locatie?
Precies. Ik heb zelf niet al te dure (iets van 25/30 euro). Let er wel even op dat je goggles koopt die 'anti-fog' zijn e.d.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:18 schreef Lauriette91 het volgende:
[..]
Nederland. Of hopen dat ze daar een lekkere aanbieding hebben.
Pistes zijn redelijk tot goed, maar daarna knallen jongen, niet normaalquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:26 schreef Xie_je het volgende:
[..]
Vertel eens, waarom dan Mayrhofen???
die bouwvakkers zijn wel het nadeel van mayrhofen idd, asociale lui.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:41 schreef charon het volgende:
Sölden. Wat minder bouwvakkers, en een veel mooier gebied.
ok, heb nu een paar Sinners, maar als het flink bewolkt is zie ik echt helemaal niets. Dus wil er nu het liefst een met verwisselbare glazen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:35 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Precies. Ik heb zelf niet al te dure (iets van 25/30 euro). Let er wel even op dat je goggles koopt die 'anti-fog' zijn e.d.
Ter illustratie... in het skigebied waar ik vorig jaar was, waren mijn ski's ruim 200 euro duurder dan waar ik ze in NL heb gekocht
T is een enorm groot skigebied met veel mogelijkheden. & het is heel gezellig & je kan er enorm goed feestenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:26 schreef Xie_je het volgende:
[..]
Vertel eens, waarom dan Mayrhofen???
Sölden, beter publiek en voor de ervaren skiër genoeg te belevenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:47 schreef Xie_je het volgende:
Wat zouden jullie kiezen? Solden of Mayrhofen?
We gaan met een groep redelijk ervaren skiers, dus leuk kunnen skien is belangrijk.
Maar een leuke apres-ski is ook wel erg belangrijk..
Altijd in AFCA vest de piste afquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:39 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Pistes zijn redelijk tot goed, maar daarna knallen jongen, niet normaal
Vorig jaar heb ik 50 euro gekregen om in m'n boxer de piste af te gaan.quote:
Jaaaah dat scream maskerquote:Op zondag 2 november 2008 22:17 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Met een Screammasker de piste af roeleert! Iedereen kijken
heerlijk
!
Hoe groot/lang is die baan eigenlijk? beetje fatsoenlijke lift daar?quote:Op zondag 2 november 2008 23:32 schreef Lauriette91 het volgende:
Net voor het eerst gesnowboard in snowworld.
Had gelijk weer zin om weer op wintersport te gaan![]()
De lift van Snowworld is op zich nog wel ok. Is tenminste een gewone stoeltjeslift. Om het te leren is Snowworld wel leuk. Maar als je het al redelijk tot goed kan is het niet leuk. Dan zit je langer in de liften dan dat je aan het skien bent.quote:Op zondag 2 november 2008 23:46 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hoe groot/lang is die baan eigenlijk? beetje fatsoenlijke lift daar?
Ik ga wel eens naar botrop maar die lift is echt waardeloos...
quote:Op maandag 3 november 2008 09:51 schreef Lauriette91 het volgende:
Oké Jongens.
Nu gaan Landgraaf en Zoetermeer door elkaar heen.
Mijn bericht ging over Zoetermeer.
De berichten van Blik & Charon gaan over Landgraaf.
Ja, als je met je rug naar de 2 pistes staat is er helemaal links een doorgang naar de lange piste.quote:Op maandag 3 november 2008 14:08 schreef Lauriette91 het volgende:
Seriously?![]()
Die heb ik dan gemist ja
Ik had hem gelukkig na een uur ontdektquote:Op maandag 3 november 2008 14:08 schreef Lauriette91 het volgende:
Seriously?![]()
Die heb ik dan gemist ja
Kijk eens naar Damüls.quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:13 schreef beginner4 het volgende:
ik wil met gezin op wintersport, maar zoek een gebied zonder gondel/cabineliften , dus direct aan een leuk skigebied aan de piste. ik ga met 3 kinderen onder de 10 jaar die allen een beetje kunnen skien
ik had het Lachtal, Stiermarken Monarchia park gevonden , kan iemand mij vertellen of daar gondels zijn of kun je rechtstreeks vanuit je appartement/hotel gaan skien? is het een mooi/ leuk gebied?
alle informatie / ervaringen hierover zijn van harte welkom!!!!
Je heb het nou zeker over Zoetemeer?quote:Op maandag 3 november 2008 08:20 schreef Lauriette91 het volgende:
Euhm. Ik vind het veel te klein. Je hebt zeg maar 2 "pistes" Links, en rechts. In het midden van die pistes heb je een aantal liften. 2 Pannenkoekliftjes en een loopband. Aan de rechterkant van de rechterpiste heb je ook nog een pannekoekjeslift.
Als je het wilt leren enzo kan dat daar wel enorm goed. Maar zodra je al heel goed kan skieën of snowboarden is het niet zo leuk. K zou er nooit heen gaan om een dagje te skieeën
Ja.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:46 schreef Luni het volgende:
[..]
Je heb het nou zeker over Zoetemeer?
de lift is waardeloos, maar die piste is wel geweldigquote:Op zondag 2 november 2008 23:46 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hoe groot/lang is die baan eigenlijk? beetje fatsoenlijke lift daar?
Ik ga wel eens naar botrop maar die lift is echt waardeloos...
je kunt helaas niet elke dag op de verse sneeuw staan he.. ik vind 't wel een aardig alternatief, beter iets dan nietsquote:Op woensdag 5 november 2008 16:37 schreef Soolman het volgende:
Indoor is sowieso echt beroerd... Kan niet begrijpen dat mensen,in Botrop, 10 minuten op die lift willen staan om binnen een minuut weer onderaan de "piste" te staan. De halve liters en de feesten 's avonds waren wel erg goed
Gletsjerpistesquote:Op woensdag 5 november 2008 14:44 schreef Salatrel het volgende:
vorig seizoen in les 2 alpes geweest . die piste op de gletsjer is echt zo goddelijk
gewoon naar lokale VVV kantoren bellen?quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:05 schreef copyfile het volgende:
Weet niet helemaal zeker of mijn vraag hier hoort maar zo niet dan hoor ik het wel
We zitten eraan te denken met gezin en opa/oma een weekje of midweekje naar Oostenrijk te gaan. Zou dan ergens December VOLGEND jaar worden. Maar wat we specifiek zoeken is een eigen huisje. We gaan niet echt skieën dus dat is geen pré. Mijn vraag is dus weet iemand gebieden/huisjes/organisaties/site's waar dit te vinden is ? Want heb al een beetje lopen google'en maar wordt er vaak niet echt wijzer van. Hoop dus dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen !
http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowparkenquote:Op vrijdag 7 november 2008 01:05 schreef copyfile het volgende:
Weet niet helemaal zeker of mijn vraag hier hoort maar zo niet dan hoor ik het wel
We zitten eraan te denken met gezin en opa/oma een weekje of midweekje naar Oostenrijk te gaan. Zou dan ergens December VOLGEND jaar worden. Maar wat we specifiek zoeken is een eigen huisje. We gaan niet echt skieën dus dat is geen pré. Mijn vraag is dus weet iemand gebieden/huisjes/organisaties/site's waar dit te vinden is ? Want heb al een beetje lopen google'en maar wordt er vaak niet echt wijzer van. Hoop dus dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen !
http://www.belvilla.nl/index.php?fh_location=//accommodations/nl_NL/land=38295&clearperiod=1&fh_search=quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:03 schreef copyfile het volgende:
Had ik ook al gevonden maar we willen niet op een vakantiepark zitten. Gewoon een vrijstaand huisje ergens in of vlakbij een dorp ofzo...
http://www.belvilla.nl/index.php?fh_location=//accommodations/nl_NL/land=38295&clearperiod=1&fh_search=quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:03 schreef copyfile het volgende:
Had ik ook al gevonden maar we willen niet op een vakantiepark zitten. Gewoon een vrijstaand huisje ergens in of vlakbij een dorp ofzo...
Binnenkort even met zijn allen daar shoppenquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:15 schreef fathank het volgende:
Tip voor iedereen die nog een ski jas ofzo nodig heeft morgen is een fabrieksuitverkoop bij de Nomad in Zevenaar. SKijassen en broeken enzo kun je dr voor een goeie prijs krijgen. Vorig jaar een jas gekocht voor 75 euro. Ik heb nog nooit zo'n warme winterjas gehad. Zie nomad.com voor meer info.
Die fabrieksuitverkoop is alleen morgen. En ik kan alleen 's ochtends want ik ga rond 11 uur richting Utrecht. Dus ik moet morgen weer kankervroeg op terwijl het weekend is kutzooi.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:21 schreef Houniet het volgende:
[..]
Binnenkort even met zijn allen daar shoppen. Afsluiten bij de mac, gezelligheid ten top ouwe
.
quote:Op woensdag 12 november 2008 20:14 schreef Frenzy_ls het volgende:
Yo,
Mede wintersporters, vraagje:
Wegens omstandigheden wil/moet ik dit jaar met het vliegtuig op wintersport. Had m'n vizier een beetje gericht op Val d'Iser / Tignes of dat hele ARC XX verhaal.
Wat me niet helemaal duidelijk is, waar land je dan precies ?! En hoe makkelijk is het dan een bus te nemen van het vliegveld naar je wintersport gebied. Heeft iemand hier ervaring mee ?!
Als iemand leuke wintersport locatie in Oostenrijk weet waar je relatief eenvoudig met het vliegtuig ook kan komen, please let me know. Rede dat ik wat meer naar frankrijk neig is dat ik wel graag veel km piste wil hebben en flink steil ook ( Ben ervaren ski'er, en neem dit jaar m'n gps mee om te kijken hoe hard ik kan
)
Ehm is wel leuk natuurlijk, maar als je van een schuine helling af gaat kun je toch nooit met je GPS een betrouwbare snelheid peilen?quote:Op woensdag 12 november 2008 20:14 schreef Frenzy_ls het volgende:
Yo,
...
( Ben ervaren ski'er, en neem dit jaar m'n gps mee om te kijken hoe hard ik kan)
Die waren idd verdomt handig! ik zal ff kijken of mark ze nog heeftquote:Op donderdag 13 november 2008 18:52 schreef Houniet het volgende:
Dat zou mooi zijn, anders even anders regelen. Wellicht nog kopen. Zo handig die shit.
Whe? Bij je appartement/hotel zit toch wel een parkeerplaats?quote:Op donderdag 13 november 2008 19:57 schreef FireFoz het volgende:
weet iemand hoe het in val thorens zit met parkeren? ik ben van plan om in de voorjaarsvakantie 2009 daar heen te gaan met zn 4en met de auto.. kun je daar een beetje parkeren?
Je hebt er gewoon een grote overdekt parkeerterrein, kost wel iets van 60 euro in de weekquote:Op donderdag 13 november 2008 19:57 schreef FireFoz het volgende:
weet iemand hoe het in val thorens zit met parkeren? ik ben van plan om in de voorjaarsvakantie 2009 daar heen te gaan met zn 4en met de auto.. kun je daar een beetje parkeren?
Dat is niet mijn ervaring. Ik gebruik al jaren een GPS met schermvliegen in o.a de Alpen. Weliswaar niet zo zeer voor snelheidsbepaling (meer voor hoogte en koersquote:Sowieso gaat betrouwbare gps-ontvangst in een berggebied redelijk lastig worden. Ook al die sneeuw om je heen zal niet meewerken voor een goeie ontvangst.
Er zijn een aantal parkeer garage's waar je de auto in kunt(moet) zetten, kost iets van 60 euro voor een week maar dan mag je wel ieder moment er in en uitquote:Op donderdag 13 november 2008 19:57 schreef FireFoz het volgende:
Zijn die dingen verboden dan?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:29 schreef Frenzy_ls het volgende:
Goed dat "walkie-talkies" aangehaald wordt,.. die heb ik ook nog in de kast liggen. Let wel op trouwens, als de politie je ziet (niet dat ik ooit politie op de alpen heb gezien), je kan er een boete voor krijgen of ze worden vernietigd. (tenminste, die ik hier heb liggen).
niet alle accommodaties in Val Tho hebben een eigen parkeerplaats. En als 'ie er is, dan is 'ie zeker niet groot genoeg voor alle auto's...quote:Op donderdag 13 november 2008 20:44 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Whe? Bij je appartement/hotel zit toch wel een parkeerplaats?
quote:Op donderdag 13 november 2008 20:57 schreef ryan_atwood het volgende:
Ik wil nog een hotelletje boeken voor 3 dagen tussen kerst en oud en nieuw in Saalbach.
Iemand goede tips waar dit mogelijk is? of ben ik veel te laat?
De manier waarop hij het zegt zal het wel "high-end" zijn, en niet die 5km dingentjes.quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:04 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Zijn die dingen verboden dan?
2 jaar geleden hebben wij ze mee gehad naar Oostenrijk(2 auto's) maar nooit commentaar op gehad...
Das compleet kansloos denk ik, er is in die periode denk ik geen hotel die een kamer voor 3 dagen boekt, en ik denk das alles inderdaad al compleet vol zit.quote:Op donderdag 13 november 2008 20:57 schreef ryan_atwood het volgende:
Ik wil nog een hotelletje boeken voor 3 dagen tussen kerst en oud en nieuw in Saalbach.
Iemand goede tips waar dit mogelijk is? of ben ik veel te laat?
en in de omgeving?quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:40 schreef Luni het volgende:
[..]
Das compleet kansloos denk ik, er is in die periode denk ik geen hotel die een kamer voor 3 dagen boekt, en ik denk das alles inderdaad al compleet vol zit.
Geen idee, maar ik denk dat 3 dagen in die periode een kansloze missie is, want de rest van de wek is het voor een hotel lastig om die kamer t verhuren aangezien de meeste mensen, zeker in die periode, een week gaan.quote:
er ligt sneeuw in frankrijk....quote:Op vrijdag 14 november 2008 07:51 schreef Chicolate het volgende:
Nog maar een paar weken. Komt er ook nog sneeuw in Frankrijk?
Ik had gekeken op zo'n sneeuwsite, waar ik heen ga (Les sybelles) zou 0 cm liggenquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:21 schreef snellejelle het volgende:
[..]
er ligt sneeuw in frankrijk....
neu, inderdaad in Les Sybelles ligt nog niets... maar in val thorens, tignes, Alpe d' huez en Les Deux Alpes al welquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:58 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik had gekeken op zo'n sneeuwsite, waar ik heen ga (Les sybelles) zou 0 cm liggen
Daar heb ik toch niets aanquote:Op zaterdag 15 november 2008 10:48 schreef snellejelle het volgende:
[..]
neu, inderdaad in Les Sybelles ligt nog niets... maar in val thorens, tignes, Alpe d' huez en Les Deux Alpes al wel
Wtfquote:Op zaterdag 15 november 2008 15:21 schreef Frenzy_ls het volgende:
In Frankrijk moest ik na in Samoens geland te zijn met schermvliegen, mee met de politie vanwege m'n scanner. Op het bureau kreeg ik een preek, en een boete![]()
In zwitserland bijvoorbeeld boren ze er direct een gaatje doorheen.![]()
Wat de fuckquote:Op zaterdag 15 november 2008 15:21 schreef Frenzy_ls het volgende:
Intertoys walkie talkie's zijn geen probleem. Ik heb zelf scanner's die groter bereik hebben, en geen vaste frequentie. Die zijn ook in nederland niet echt gewenst.
In Frankrijk moest ik na in Samoens geland te zijn met schermvliegen, mee met de politie vanwege m'n scanner. Op het bureau kreeg ik een preek, en een boete![]()
In zwitserland bijvoorbeeld boren ze er direct een gaatje doorheen.![]()
Ontopic: Ben er 1/2 uit wat ik ga doen, waarschijnlijk met de Thalys, en dan naar 1 van de ARC's.
Iemand nog accomodatie tips van een ARC ?
Ligt nogal aan je budget. Handschoenen zou ik sowieso in Gore-Tex oid nemen, heb ze laatste bij de Intersport in de aanbieding gehaald (70 euro nog wel..), skibroek moet bij snowboarden wel redelijk waterdicht zijn, bij skien is dat niet per se een vereiste (ook al doen verkopers je anders vermoeden, omdat ze een dure broek willen verkopen). Zou gewoon wat passen in de prijsklasse 100-150 euro minimaal (daaronder is crap tenzij goede aanbieding) en doe even wat "rek en strek oefeningen" om te kijken of de broek lekker zit bij het skien.quote:Op zondag 16 november 2008 21:17 schreef Pizzaman het volgende:
Ik moet dit seizoen alleen nog op zoek naar goede handschoenen en een goede skibroek. Iemand suggesties? Sport_Life, jij misschien? Dacht dat jij in een sportwinkel werkte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |