Vooral qua geld wordt het lastig, al het geld gaat naar nieuwe inrichting. Moeten ongeveer alles nieuw kopen.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 12:31 schreef Sport_Life het volgende:
'rond die tijd'? Het seizoen duurt van eind november tot eind april!.
Weekendje moet toch wel gaan ?
jawelquote:Op woensdag 25 juni 2008 09:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Nu alweer een wintersport-topic.
Heb je nooit overwogen om in onze zomermaanden op het zuidelijk halfrond te gaan skiën? Bijvoorbeeld in Nieuw Zeeland.
Al aan Frankrijk gedacht? Voordeel van Frankrijk is dat het bijna altijd direct aan de piste ligt en het zijn zeker mooie gebieden (Serre Chevalier, enorm veel bos) en soms dorpjes (vermijd Flaine en Les 3 vallees dan). Nadeel is dan weer de apresski vind ik, die is in Oostenrijk veel fijner.quote:Op maandag 21 juli 2008 12:32 schreef Pizzaman het volgende:
Dit jaar weer een nieuw dilemma, na jaren naar Hinterglemm te zijn geweest willen we wat anders. Er zijn echter een aantal punten die niet helemaal met elkaar overeenkomen.(we zijn met 6 personen)
Groot gebied, meer dan 150 km piste, daarnaast ook een mooi gebied. Naast goed skien, moet het ook een mooie omgeving zijn. Zowel voor beginners als gevorderden toegankelijk. Liefst chalet aan de piste. (word moeilijk, appartement is ook goed)
Tot nu toe lijken drie gebieden mij erg interessant:
St. Anton am Alrberg. (weet ik opzich niet veel van, wat ik vooral hoor dat het prachtig skien is.) Serfaus. (mooi gebied, hoge ligging misschien wat minder apres-ski) Ischgl. (was favoriet, maar na het lezen van recensies lijkt het wel overspoelt te worden door rijke Russen)
Tot nu toe heb ik eigenlijk nog geen appartement of chalet kunnen vinden wat lekker aan de piste ligt. Vooral accomodaties in St. Anton lijken moeilijk te vinden?
Iemand tips of suggesties voor zowel acco als ski-gebied?
Phoe.. moeilijke vraagquote:Op maandag 21 juli 2008 12:19 schreef Sport_Life het volgende:
Is Wilder Kaiser-Brixental ook leuk voor beginners (zonder talent en met hoogtevrees..) en kinderen? Welk dorp is het best toegankelijk voor beginners Mip?
Ik had vorig jaar geboekt bij sunweb/jiba (famlilie dan en met vrienden sportura/husk), op zich is dat wel prima. We gaan dan wel met eigen vervoer. Maar idd ik zoek ook wat meer websites om wat meer te kunnen vergelijken.. Camelot.nl bijv.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:01 schreef Pizzaman het volgende:
Argh, volgens mij ben ik naar de onmogelijke combi opzoek:Chalet Goed ski-gebied (een van bovengenoemde) Aan de piste In Oostenrijk
Iemand tips op welke websites ik nog moet zoeken naast sites als vrijuit, ILS-chalets en noem maar op?
Ik duik misschien vanmiddag nog even de pistes op (ja, en af), het zonnetje schijnt en we zitten midden in het hoogseizoenquote:Op woensdag 25 juni 2008 09:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Heb je nooit overwogen om in onze zomermaanden op het zuidelijk halfrond te gaan skiën? Bijvoorbeeld in Nieuw Zeeland. Argentinie
Kies een skigebied en probeer dan rechtstreeks te boeken. Ik heb nog nooit via een reisbureau geboekt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:01 schreef Pizzaman het volgende:
Argh, volgens mij ben ik naar de onmogelijke combi opzoek:Chalet Goed ski-gebied (een van bovengenoemde) Aan de piste In Oostenrijk
Iemand tips op welke websites ik nog moet zoeken naast sites als vrijuit, ILS-chalets en noem maar op?
Jammer van de afdaking. Mijn broer wil wel 'makkelijk' tussendoor naar de zijn zoontje kunnen boarden. Dan valt Zermatt af denk ik. Maar wie weet ga ik wel met mijn vriendin daar naartoe.quote:Toevallig ben ik zelf in Zermatt geweest, en ik moet zeggen dat het er erg mooi skien is. Wel moet je altijd met een treintje naar boven, waardoor het soms lang kan duren voordat je kunt beginnen met skien. Dorp is redelijk gezellig, er rijden geen auto's maar alleen electrische wagentjes. Dal-afdaling is niet helemaal mogelijk tot in het dorp. Wij moesten of een stuk lopen of een taxi/bus nemen.
gewoon zelf doen, kan (bijna) niks mis gaan!quote:Op donderdag 31 juli 2008 23:30 schreef Spider_NL het volgende:
Ging van de week naar beversport voor onderhoud van mn ski's.. geen diensten, kom maar terug als er sneeuw ligt
Zie mijn eerdere post(s) over Brixentalquote:Op maandag 11 augustus 2008 21:13 schreef Ayen het volgende:
Hallo,
Ik dacht laat ik maar eens mijn mede-ervaren ski'ers en snowboarders om advies vragen. Ben namelijk opzoek naar een geschikte wintersportlocatie voor ut volgende:
- Groep beginnende ski'ers en Snowboarders, ongeveer 8 man/vrouw. (Ben zelf de enige ervaren ski;er dus ga het maar op een snowboard proberen)
- Gaan voornamelijk om het ski'en / boarden, liefst wel een beetje apres-ski voor de feestbeesten onder ons.
Heb zelf al een beetje rond zitten kijken in de plaatsen waar ik zelf al ben geweest en de tips van het reisbureau maar nog niet echt iets geschikt gevonden. Voorkeur gaat op het moment bij mij uit naar
- Mayrhofen
- Brixental
Ik hoor het wel als iemand tips heeft
Met een vliegreis wordt het natuurlijk al snel duur. Zitten er ook studenten tussen van een universiteit?? Anders zou je kunnen overwegen om met studentenwintersport mee te gaan. Was de afgelopen jaren echt super. Meestal in Frankrijk (vorig jaar in Les Menuires, les Trois Vallees), vanwege 1000 studenten is de apres-ski altijd goed. Tis echter wel een busreis maar wel spotgoedkoop. Voor rond de 500 euro heb je alles inclusief lessen, skihuur, appartement, avondeten en ontbijt. Dan hoef je alleen nog maar zelf kleding te regelen, drinken voor in je appartement en de kroeg en dan ben je er.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:05 schreef Poit- het volgende:
Ah tof topic!
Ik heb het maar eens in de groep gegooit om dit jaar nu eindelijk eens te gaan skien met een groep vrienden. 1e opmerking was gelijk dat dat veelste duur is![]()
![]()
Maar goed ik heb ze beloofd dat ik eens wat meer research zou gaan doen. Wat we willen is dit:
- Treinreis/vliegreis
Mijn ervaring is dat de pistes in frankrijk een stuk breder zijn. En het verschil tussen blauw en rood is sowieso niet erg groot dus daar zou ik me niet te druk om maken. Zwart zou ik niet aan beginnen de 1e dag, maar dit lukte me na een week in saalbach ook aardig goed. Gewoon gaan en beneden kom je vanzelf welquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:10 schreef OldJeller het volgende:
Klopt het dat de piste in Oostenrijk (en Zwitserland) moeilijker zijn dan in b.v. Frankrijk?
Zo hoor ik mensen van mensen die in beide landen meerdere malen zijn wezen wintersporten dat b.v. een blauwe piste in Oostenrijk, een rode piste in Frankrijk zou zijn, en dat een rode in Oostenrijk een zwarte in Frankrijk zou zijn.
In hoeverre is dit waar, of kan iemand hier iets over zeggen die het heeft ervaren?
en als ej dan nog eens geneeskunde studeert sponsort de vvaa 200 euro pp die je van de totaalprijs afhaaltquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Met een vliegreis wordt het natuurlijk al snel duur. Zitten er ook studenten tussen van een universiteit?? Anders zou je kunnen overwegen om met studentenwintersport mee te gaan. Was de afgelopen jaren echt super. Meestal in Frankrijk (vorig jaar in Les Menuires, les Trois Vallees), vanwege 1000 studenten is de apres-ski altijd goed. Tis echter wel een busreis maar wel spotgoedkoop. Voor rond de 500 euro heb je alles inclusief lessen, skihuur, appartement, avondeten en ontbijt. Dan hoef je alleen nog maar zelf kleding te regelen, drinken voor in je appartement en de kroeg en dan ben je er.
Wat ik heb gehoord van een vriend die al 18 jaar aan skieen doet is dat de pistes in Oostenrijk makkelijker zijn dan in Frankrijk, zwart in Oostenrijk is vaak vergelijkbaar met een moeilijkere rode in Frankrijkquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:17 schreef Poit- het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat de pistes in frankrijk een stuk breder zijn. En het verschil tussen blauw en rood is sowieso niet erg groot dus daar zou ik me niet te druk om maken. Zwart zou ik niet aan beginnen de 1e dag, maar dit lukte me na een week in saalbach ook aardig goed. Gewoon gaan en beneden kom je vanzelf wel
Er is al verschil te merken tussen gebieden in Frankrijk onderling, elk gebied heeft een beetje zijn eigen graad. Daarnaast is een rode bukkelpiste met veel ijs lastiger dan een redelijke zwarte piste met verse sneeuw. Mocht je de moeilijkste piste willen zien moet je naar Meyrhoven gaan, daar staat de Harakiri. In de week dat ik er ben geweest heb ik daar 3x een heli zien staan om gecrashte snowboarders en skiers op te halen. Bij dat ding maak je op de helft een bijna-vrije-val vervolgt door een scherpe bocht met allemaal bomen...quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:10 schreef OldJeller het volgende:
Klopt het dat de piste in Oostenrijk (en Zwitserland) moeilijker zijn dan in b.v. Frankrijk?
Zo hoor ik mensen van mensen die in beide landen meerdere malen zijn wezen wintersporten dat b.v. een blauwe piste in Oostenrijk, een rode piste in Frankrijk zou zijn, en dat een rode in Oostenrijk een zwarte in Frankrijk zou zijn.
In hoeverre is dit waar, of kan iemand hier iets over zeggen die het heeft ervaren?
Frankrijk (Val Thorens dus) gaat wel lukken voor 1500e met vliegtuig (en incl eten en bier), Oostenrijk ga je niet redden. Zit je ook gelijk aan de piste in Frankrijk en in Oostenrijk moet je nog een takke eind lopen meestal. Voor studenten is Frankrijk prima (apresski met nederlandse feestmuziek) voor ouweluiquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:05 schreef Poit- het volgende:
Ah tof topic!
Ik heb het maar eens in de groep gegooit om dit jaar nu eindelijk eens te gaan skien met een groep vrienden. 1e opmerking was gelijk dat dat veelste duur is![]()
![]()
Maar goed ik heb ze beloofd dat ik eens wat meer research zou gaan doen. Wat we willen is dit:
- Treinreis/vliegreis
- Redelijk groot gebied voor voornamelijk beginners en mezelf(half gevorderde)
- Leuke apre ski
- Periode Eind januari/begin februarie, buiten seizoen
- Chalet liefst aan de piste of dichtbij
- Max budget 1500(voor de nog studerende anders gaan ze niet mee waarschijnlijk, de rest maakt het niet zoveel uit)
Zelf ben ik in ik Gerlos, Westendorf, Saalbach/Hinterglemm en Val Thorans geweest. Voorkeur gaat naar de laatste 2, maar vrees dat dit te duur gaat worden. Wat is een goed alternatief? Ik dacht Tignes of Mayerhofen?
Na even twijfelen of we in december of februari zouden gaan zijn we toch voor februari gegaan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:15 schreef CaLeX het volgende:
februari (location unknown) Ik hoop op oostenrijk of zwitserland, dit omdat ik alleen in tignes en Val tho ben geweest. (word dus mijn derde Wintersportvakantie :p)
[....]
Vliegen?quote:Op maandag 1 september 2008 14:44 schreef tevebe het volgende:
De plannen waren er om met kerst 2 weken te gaan, maar de kosten van het vliegticket stonden me niet aan. Deze winter waarschijnlijk helemaal niks doen op een enkele keer naar Langraaf toe
quote:Op maandag 1 september 2008 14:48 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Vliegen?
Vind het erg kort om te vliegen, Frankrijk/Zwitserland rij je toch zo aan?
Okay, bedacht me na het posten dat zoiets ook kon :pquote:Op maandag 1 september 2008 14:58 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik wou 2 weken naar Canada gaan.Enkele dagen Whistler/Vancouver en enkele dagen Banff/Lake Louise. Alleen zou het ticket al 1200euro kosten. Zwitserland zou eventueel ook nog kunnen, maar heb ik me nog niet echt in verdiept.
Qua kosten valt dat echt mee ja. Misschien moet ik daar ook maar eens naar informeren.quote:Op maandag 1 september 2008 15:14 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Okay, bedacht me na het posten dat zoiets ook kon :p
Was vorig jaar rond die tijd (28-12 tm 5-1) 450 euro voor een apartement (1week) kwijt in Tignes. In 10 uurtjes (vanaf Den Haag) erheen gereden (kwam neer op 100 euro p.p.). Qua tijd was het wel ideaal, alleen in de weekenden was het een beetje druk, de rest van de week kon je meteen de lift inschieten.
voorkeur voor een land?quote:Op maandag 1 september 2008 14:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Na even twijfelen of we in december of februari zouden gaan zijn we toch voor februari gegaan.
Heeft er iemand misschien tips voor locatie/accomodatie voor 10/12 man/vrouw (van beginner tot expert en alles er tussen)
Niet echt, als het maar binnen 12 uur aan te rijden is en meerdere pistes zijn.quote:Op woensdag 3 september 2008 19:16 schreef snellejelle het volgende:
Ik heb nu al weer vreselijk veel zin om te skiën. Ga eind januari met een groep vrienden. waar we naar toe gaan (iig Frankrijk), zien we een weekje van te voren wel
Het filmen van een afdaling is ook vetquote:Op maandag 1 september 2008 15:27 schreef OldJeller het volgende:
Overigens is het 't mooiste om ook filmpjes te maken van de hele plaats met alle pisten en op de piste e.d.
Als je dan terugkijkt zit je er meteen weer helemaal in en zie je alles weer helemaal voor je.. en dat is niet altijd zo als je foto's terugziet.
Dan krijg je d'r weer helemaal zin in.
Ik werk zelf bij een wintersport touroperator. Dan is het wel te doen. Mocht je verder echt wel eisen hebben en niet zomaar overal heen willen is het echt wel an te raden niet te lang te wachten. Er zit nu al zoveel vol....quote:Op woensdag 3 september 2008 22:35 schreef Poit- het volgende:
Is dat te doen dan jelle, last minute boeken? Of rijden je gewoon richting oostenrijk/frankrijk en op hoop van zegen een hotel/appartement zoeken?
Jep ben er 2 jaar geleden geweest. Jean d'Arves is qua uitgaan erg saai, is maar 1 kroegje en wat restaurants. Verder is het qua skien wel aardig, mits er genoeg sneeuw ligt (wat bij ons niet was). Ik zou er niet nog een week heengaan, weekend misschien wel/quote:Op vrijdag 5 september 2008 17:15 schreef CaLeX het volgende:
Heeft iemand ervaring in Les Sybelles ?
En dan misschien ook met het plaatsje St. Jean D'arves
Thnxquote:Op zaterdag 6 september 2008 14:44 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jep ben er 2 jaar geleden geweest. Jean d'Arves is qua uitgaan erg saai, is maar 1 kroegje en wat restaurants. Verder is het qua skien wel aardig, mits er genoeg sneeuw ligt (wat bij ons niet was). Ik zou er niet nog een week heengaan, weekend misschien wel/
Ah juist, welke? Heb al geboekt naar Val Thorans, 10 januari. Iemand enig idee hoe koud het daar dan is ongeveer? Niet dat het uitmaakt, maar dan weet ik of wat extra kleding mee moet nemen of niet..quote:Op donderdag 4 september 2008 07:37 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Ik werk zelf bij een wintersport touroperator. Dan is het wel te doen. Mocht je verder echt wel eisen hebben en niet zomaar overal heen willen is het echt wel an te raden niet te lang te wachten. Er zit nu al zoveel vol....
Ga met laagjes werken. Neem al je gewone wintersportkleding mee (jas, trui,broek etc) en haal bij de Intersport bijv onderkleding van Craft. Als het erg koud is trek je dat aan, anders niet.quote:Op maandag 8 september 2008 13:57 schreef Poit- het volgende:
[..]
Ah juist, welke? Heb al geboekt naar Val Thorans, 10 januari. Iemand enig idee hoe koud het daar dan is ongeveer? Niet dat het uitmaakt, maar dan weet ik of wat extra kleding mee moet nemen of niet..
Superdévoluy is inderdaad best geinig. Niet heel groot (100 km piste), maar wel leukquote:Op dinsdag 9 september 2008 16:49 schreef Sport_Life het volgende:
Zo de 2e wintersport vakantie is ook geboekt, namelijk Superdevoluy! Niet zo'n super groot gebied, maar wel erg goedkoop en leuk voor een weekje
.
uit mijn hoofd zeg ik 21 en 28 februari. 100% zeker 21 februari.quote:Op woensdag 10 september 2008 00:00 schreef Pizzaman het volgende:
Heeft iemand een overzicht wanneer de voorjaarsvakanties vallen in 2008-2009? In Duitsland bedoel ik dan?
Ja dat doe ik sowieso, enig idee toevallig wat de gemiddelde temperatuur daar is rond die tijd? Zolang er zon is maakt het me weinig uit, maar -5 of -15 is nog aardig verschil natuurlijk dus dan neem ik wat extra truien mee.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:51 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ga met laagjes werken. Neem al je gewone wintersportkleding mee (jas, trui,broek etc) en haal bij de Intersport bijv onderkleding van Craft. Als het erg koud is trek je dat aan, anders niet.
wel rustig maar niet goedkoop geloof ik....quote:Op woensdag 10 september 2008 12:05 schreef Pizzaman het volgende:
Mooi, dan ga ik in die periode iig niet. Word denk ik de week van 6 februari, dan is het volgens mij nog betrekkelijk rustig.
Begin januari heb je natuurlijk nog weinig zon. Qua temperatuur verschilt het waarschijnlijk gewoon enorm en kun je niet echt van een gemiddelde spreken. Uitgaan van beiden dus. Ik heb tot -20 in Val Thorens gehad, ergens eind januari volgens mij.quote:Op woensdag 10 september 2008 19:08 schreef Poit- het volgende:
[..]
Ja dat doe ik sowieso, enig idee toevallig wat de gemiddelde temperatuur daar is rond die tijd? Zolang er zon is maakt het me weinig uit, maar -5 of -15 is nog aardig verschil natuurlijk dus dan neem ik wat extra truien mee.
Wel een stuk goedkoper dan de week van de 14de of 21ste.quote:Op woensdag 10 september 2008 20:28 schreef snellejelle het volgende:
[..]
wel rustig maar niet goedkoop geloof ik....
Ben afgelopen jaar met oudjaar in Tignes geweest. Ook een paar dagen onder de -20 gehad, maar met een wat thermo ondergoed is het goed te doen. Alleen wl je gezicht bedekken.quote:Op woensdag 10 september 2008 23:43 schreef PrinceSL het volgende:
[..]
Begin januari heb je natuurlijk nog weinig zon. Qua temperatuur verschilt het waarschijnlijk gewoon enorm en kun je niet echt van een gemiddelde spreken. Uitgaan van beiden dus. Ik heb tot -20 in Val Thorens gehad, ergens eind januari volgens mij.
quote:Op woensdag 10 september 2008 20:51 schreef Pizzaman het volgende:
Sja je moet een keuze maken he.
Het word denk ik St. Anton.
Ik ben dit jaar in St. Anton geweest en ga volgend jaar weer (heb al geboekt). Beide keren in de voorjaarsvakantie aangezien m'n vriendin leerkracht is. Ik vond de drukte heel erg meevallen, alleen Valluga I (grote gondel) had wel een behoorlijke rij, maar dat zie je wel vaker bij dergelijke liften.quote:Op donderdag 11 september 2008 17:22 schreef Pizzaman het volgende:
Vertel je ervaring? Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat er 1 iemand mee gaat die niet zo goed kan skiën, terwijl ik overal lees dat het een moeilijk gebied is.
quote:Op zaterdag 13 september 2008 01:36 schreef fraubitch het volgende:
Hopelijk dit jaar voor het eerst op wintersport naar Tignes!
Iemand ervaring daar?
ah tof klinkt goed!quote:Op zaterdag 13 september 2008 02:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
![]()
Daar heb ik voor het eerst geboard:D
Echt super, als het echt je eerste keer is zou ik de lift van het dorp naar Col de Frese (Aerofski vanuit Tignes/ Fresse vanuit Val Claret). Dan kan je over de bergkam en heb je daar iets van 5/6 (brede) groene pistes waar je onwijs relaxed kan oefenen. (Mont Blanc / Vetre / Gènepy / Grand Pré / Enzovoorts)
http://www.annuaireski.com/front/gfx/plan/tignes.jpg << Links boven Tignes: Col de Fresse
en aanrader is ook om de lange afdaling naar Tignes Les Brevieres (ofzo) (rechts onder) te maken, vind ik persoonlijk (als je de dode stukken een beetje makkelijk overkomt iig) Vond ik persoonlijk een leuk stuk.... Misschien heb ik daar nog wel foto's van, indien intresse....
En aan het ein d van de week als je het een beetje kan, en het wat helder weer is natuurlijk naar de Gletser. Het is een gebied waar je als beginner erg leuk doorheen komt, wij hebben iig 90%+ van de groene/blauwe en 50%+ van de rode pistes gezien.
Tignes is echt een onwijs gaaf gebied, vorig jaar geweest en echt supergoed bevallenquote:Op zaterdag 13 september 2008 01:36 schreef fraubitch het volgende:
Hopelijk dit jaar voor het eerst op wintersport naar Tignes!
Iemand ervaring daar?
Show me the pics!!quote:Op zaterdag 13 september 2008 02:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
en aanrader is ook om de lange afdaling naar Tignes Les Brevieres (ofzo) (rechts onder) te maken, vind ik persoonlijk (als je de dode stukken een beetje makkelijk overkomt iig) Vond ik persoonlijk een leuk stuk.... Misschien heb ik daar nog wel foto's van, indien intresse....
Zit Landall daar niet in de buurt?quote:Op zondag 14 september 2008 21:51 schreef Bob-B het volgende:
Waar kan je nu nog een appartement regelen voor 7 pers in de buurt van zell am see/kaprun, heb al wel paar gemaild, maar meesten zitten toch bomvol, nu al...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |