abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61293044
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:58 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik wou 2 weken naar Canada gaan.Enkele dagen Whistler/Vancouver en enkele dagen Banff/Lake Louise. Alleen zou het ticket al 1200euro kosten. Zwitserland zou eventueel ook nog kunnen, maar heb ik me nog niet echt in verdiept.
Okay, bedacht me na het posten dat zoiets ook kon :p

Was vorig jaar rond die tijd (28-12 tm 5-1) 450 euro voor een apartement (1week) kwijt in Tignes. In 10 uurtjes (vanaf Den Haag) erheen gereden (kwam neer op 100 euro p.p.). Qua tijd was het wel ideaal, alleen in de weekenden was het een beetje druk, de rest van de week kon je meteen de lift inschieten.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_61293177
quote:
Op maandag 1 september 2008 15:14 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Okay, bedacht me na het posten dat zoiets ook kon :p

Was vorig jaar rond die tijd (28-12 tm 5-1) 450 euro voor een apartement (1week) kwijt in Tignes. In 10 uurtjes (vanaf Den Haag) erheen gereden (kwam neer op 100 euro p.p.). Qua tijd was het wel ideaal, alleen in de weekenden was het een beetje druk, de rest van de week kon je meteen de lift inschieten.
Qua kosten valt dat echt mee ja. Misschien moet ik daar ook maar eens naar informeren.
Afgelopen seizoen was het bagger in Banff/Lake Louise. In Banff is gister al de eerste sneeuw gevallen. Ik vind het alleen te duur nu om met kerst te gaan.
pi_61293394
Overigens is het 't mooiste om ook filmpjes te maken van de hele plaats met alle pisten en op de piste e.d.
Als je dan terugkijkt zit je er meteen weer helemaal in en zie je alles weer helemaal voor je.. en dat is niet altijd zo als je foto's terugziet.
Dan krijg je d'r weer helemaal zin in.
pi_61354875
Ik heb nu al weer vreselijk veel zin om te skiën. Ga eind januari met een groep vrienden. waar we naar toe gaan (iig Frankrijk), zien we een weekje vantevoren wel
pi_61354903
quote:
Op maandag 1 september 2008 14:19 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Na even twijfelen of we in december of februari zouden gaan zijn we toch voor februari gegaan.

Heeft er iemand misschien tips voor locatie/accomodatie voor 10/12 man/vrouw (van beginner tot expert en alles er tussen)
voorkeur voor een land?
pi_61361827
Is dat te doen dan jelle, last minute boeken? Of rijden je gewoon richting oostenrijk/frankrijk en op hoop van zegen een hotel/appartement zoeken?
pi_61362580
quote:
Op woensdag 3 september 2008 19:16 schreef snellejelle het volgende:
Ik heb nu al weer vreselijk veel zin om te skiën. Ga eind januari met een groep vrienden. waar we naar toe gaan (iig Frankrijk), zien we een weekje van te voren wel
Niet echt, als het maar binnen 12 uur aan te rijden is en meerdere pistes zijn.

Tignes en Val thorens bevielen goed iig
  woensdag 3 september 2008 @ 23:32:23 #58
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_61364075
quote:
Op maandag 1 september 2008 15:27 schreef OldJeller het volgende:
Overigens is het 't mooiste om ook filmpjes te maken van de hele plaats met alle pisten en op de piste e.d.
Als je dan terugkijkt zit je er meteen weer helemaal in en zie je alles weer helemaal voor je.. en dat is niet altijd zo als je foto's terugziet.
Dan krijg je d'r weer helemaal zin in.
Het filmen van een afdaling is ook vet !
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_61367328
quote:
Op woensdag 3 september 2008 22:35 schreef Poit- het volgende:
Is dat te doen dan jelle, last minute boeken? Of rijden je gewoon richting oostenrijk/frankrijk en op hoop van zegen een hotel/appartement zoeken?
Ik werk zelf bij een wintersport touroperator. Dan is het wel te doen. Mocht je verder echt wel eisen hebben en niet zomaar overal heen willen is het echt wel an te raden niet te lang te wachten. Er zit nu al zoveel vol....
pi_61372630
Je week van januari weer naar St Anton, waarschijnlijk zelfde appartement als vorig jaar, is namelijk goed bevallen, 100 meter van de piste.
pi_61406863
Heeft iemand ervaring in Les Sybelles ?

En dan misschien ook met het plaatsje St. Jean D'arves
  vrijdag 5 september 2008 @ 23:12:29 #62
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61417227
Geboekt 20 februari een week
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_61426581
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 17:15 schreef CaLeX het volgende:
Heeft iemand ervaring in Les Sybelles ?

En dan misschien ook met het plaatsje St. Jean D'arves
Jep ben er 2 jaar geleden geweest. Jean d'Arves is qua uitgaan erg saai, is maar 1 kroegje en wat restaurants. Verder is het qua skien wel aardig, mits er genoeg sneeuw ligt (wat bij ons niet was). Ik zou er niet nog een week heengaan, weekend misschien wel/
pi_61470231
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 14:44 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Jep ben er 2 jaar geleden geweest. Jean d'Arves is qua uitgaan erg saai, is maar 1 kroegje en wat restaurants. Verder is het qua skien wel aardig, mits er genoeg sneeuw ligt (wat bij ons niet was). Ik zou er niet nog een week heengaan, weekend misschien wel/
Thnx

We gaan met een groep van 10, dus gezellig maken we het zelf wel

Ben alleen benieuwd naar de pistes, er zijn er 6 van die 2 keer of minder pas op wintersport geweest zijn, maar dat zal vast wel te doen zijn volgens mij.
  maandag 8 september 2008 @ 12:00:31 #65
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_61470409
Wij moeten nog steeds boeken .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 8 september 2008 @ 12:27:16 #66
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_61470915
Wij ook! Iemand een idee voor een goed reisbureau;
-Laatste weekend januari vertrekken
-vliegen, bus, auto (in volgorde van voorkeur)
-Oostenrijk (Serfaus, Fiss Ladis)
-Liever meer blauw en rood dan zwart en rood...
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  maandag 8 september 2008 @ 12:59:37 #67
226188 baba_ganesh_
Philosophy of mind
pi_61471636
t(ignes)vp
Take even the most insignificant word of the guru as an order and obey it....
I am the master of my faith, my destiny I control
pi_61472940
quote:
Op donderdag 4 september 2008 07:37 schreef snellejelle het volgende:

[..]

Ik werk zelf bij een wintersport touroperator. Dan is het wel te doen. Mocht je verder echt wel eisen hebben en niet zomaar overal heen willen is het echt wel an te raden niet te lang te wachten. Er zit nu al zoveel vol....
Ah juist, welke? Heb al geboekt naar Val Thorans, 10 januari. Iemand enig idee hoe koud het daar dan is ongeveer? Niet dat het uitmaakt, maar dan weet ik of wat extra kleding mee moet nemen of niet..
pi_61475327
quote:
Op maandag 8 september 2008 12:00 schreef Houniet het volgende:
Wij moeten nog steeds boeken .
Beter dan ik, wij hebben al geboekt maar nu kan ik wss niet
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_61502587
Zo de 2e wintersport vakantie is ook geboekt , namelijk Superdevoluy! Niet zo'n super groot gebied, maar wel erg goedkoop en leuk voor een weekje .
pi_61502629
quote:
Op maandag 8 september 2008 13:57 schreef Poit- het volgende:

[..]

Ah juist, welke? Heb al geboekt naar Val Thorans, 10 januari. Iemand enig idee hoe koud het daar dan is ongeveer? Niet dat het uitmaakt, maar dan weet ik of wat extra kleding mee moet nemen of niet..
Ga met laagjes werken. Neem al je gewone wintersportkleding mee (jas, trui,broek etc) en haal bij de Intersport bijv onderkleding van Craft. Als het erg koud is trek je dat aan, anders niet.
pi_61506473
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:49 schreef Sport_Life het volgende:
Zo de 2e wintersport vakantie is ook geboekt , namelijk Superdevoluy! Niet zo'n super groot gebied, maar wel erg goedkoop en leuk voor een weekje .
Superdévoluy is inderdaad best geinig. Niet heel groot (100 km piste), maar wel leuk
  dinsdag 9 september 2008 @ 19:30:07 #73
62913 Blik
The one and Only!
pi_61506559
Hoe is Valmorel? daar gaat de Studentenwintersport dit jaar naartoe.
pi_61509394
Kan iemand wat vertellen over het ski-gebied van Serfaus/Fiss? Van wat we op de sites lazen sprak het ons echt aan, maar ervaringen van anderen zijn ook altijd goed om te horen.

Wegens het niet vrij kunnen krijgen in februari gaan we nu met oud & nieuw, nog nooit gedaan, maar het lijkt me super!
Helaas kwamen we er een beetje laat achter dat we veroordeeld zijn tot de kerstvakantie en er was dus niet veel meer te boeken.. Hebben uiteindelijk via Oad een hotel gevonden in Prutz of all places (dorpje naast Serfaus) en ben heel benieuwd!
  woensdag 10 september 2008 @ 00:00:12 #75
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_61513913
Heeft iemand een overzicht wanneer de voorjaarsvakanties vallen in 2008-2009? In Duitsland bedoel ik dan?
pi_61515716
quote:
Op woensdag 10 september 2008 00:00 schreef Pizzaman het volgende:
Heeft iemand een overzicht wanneer de voorjaarsvakanties vallen in 2008-2009? In Duitsland bedoel ik dan?
uit mijn hoofd zeg ik 21 en 28 februari. 100% zeker 21 februari.
  woensdag 10 september 2008 @ 12:05:49 #77
95095 Pizzaman
pi_61520638
Mooi, dan ga ik in die periode iig niet. Word denk ik de week van 6 februari, dan is het volgens mij nog betrekkelijk rustig.
pi_61530682
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 16:51 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ga met laagjes werken. Neem al je gewone wintersportkleding mee (jas, trui,broek etc) en haal bij de Intersport bijv onderkleding van Craft. Als het erg koud is trek je dat aan, anders niet.
Ja dat doe ik sowieso, enig idee toevallig wat de gemiddelde temperatuur daar is rond die tijd? Zolang er zon is maakt het me weinig uit, maar -5 of -15 is nog aardig verschil natuurlijk dus dan neem ik wat extra truien mee.
pi_61533132
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:05 schreef Pizzaman het volgende:
Mooi, dan ga ik in die periode iig niet. Word denk ik de week van 6 februari, dan is het volgens mij nog betrekkelijk rustig.
wel rustig maar niet goedkoop geloof ik....
  woensdag 10 september 2008 @ 20:51:26 #80
95095 Pizzaman
pi_61533902
Sja je moet een keuze maken he.

Het word denk ik St. Anton. Wilde eigenlijk naar Serfaus maar daar zijn gewoon geen appartementen te vinden in die periode.
pi_61540214
quote:
Op woensdag 10 september 2008 19:08 schreef Poit- het volgende:

[..]

Ja dat doe ik sowieso, enig idee toevallig wat de gemiddelde temperatuur daar is rond die tijd? Zolang er zon is maakt het me weinig uit, maar -5 of -15 is nog aardig verschil natuurlijk dus dan neem ik wat extra truien mee.
Begin januari heb je natuurlijk nog weinig zon. Qua temperatuur verschilt het waarschijnlijk gewoon enorm en kun je niet echt van een gemiddelde spreken. Uitgaan van beiden dus. Ik heb tot -20 in Val Thorens gehad, ergens eind januari volgens mij.
pi_61544825
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:28 schreef snellejelle het volgende:

[..]

wel rustig maar niet goedkoop geloof ik....
Wel een stuk goedkoper dan de week van de 14de of 21ste.

Mazzeltje dat je niet aan de schoolvakanties vast zit
quote:
Op woensdag 10 september 2008 23:43 schreef PrinceSL het volgende:

[..]

Begin januari heb je natuurlijk nog weinig zon. Qua temperatuur verschilt het waarschijnlijk gewoon enorm en kun je niet echt van een gemiddelde spreken. Uitgaan van beiden dus. Ik heb tot -20 in Val Thorens gehad, ergens eind januari volgens mij.
Ben afgelopen jaar met oudjaar in Tignes geweest. Ook een paar dagen onder de -20 gehad, maar met een wat thermo ondergoed is het goed te doen. Alleen wl je gezicht bedekken.
pi_61544892
Wij hebben trouwens geboek naar Les Sybelles, St. Jean D'arves.

20 feb in de auto en de 21ste boarden, baal nu al dat het zo lang duurt....

Maar kan wel mijn verjaardag vieren daar :D
pi_61547942
quote:
Op woensdag 10 september 2008 20:51 schreef Pizzaman het volgende:
Sja je moet een keuze maken he.

Het word denk ik St. Anton.
Goeie keuze!
  donderdag 11 september 2008 @ 17:22:01 #85
95095 Pizzaman
pi_61555287
Vertel je ervaring? Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat er 1 iemand mee gaat die niet zo goed kan skiën, terwijl ik overal lees dat het een moeilijk gebied is.
pi_61569939
Tis een heel mooi gebied, met ook voldoende blauwe afdalingen. Mijn zwager, beginnend boarder, kwam er prima uit de voeten. Nadeel bij ons was dat de Galzigbaan en de Valluga I dicht waren wegens het slechte weer, en dan ben je wat beperkt in je afdalingen.

Lech wat ook onder dezelfde skipas valt is perfect voor de beginnende boarder, mooie brede blauwe afdalingen. Om in Lech te komen moet je wel een half uur in de bus zitten, of met eigen auto gaan.

http://ski.intermaps.com/skiarlberg/de_west.html
  vrijdag 12 september 2008 @ 13:26:40 #87
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_61575332
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:22 schreef Pizzaman het volgende:
Vertel je ervaring? Enige waar ik een beetje bang voor ben is dat er 1 iemand mee gaat die niet zo goed kan skiën, terwijl ik overal lees dat het een moeilijk gebied is.
Ik ben dit jaar in St. Anton geweest en ga volgend jaar weer (heb al geboekt). Beide keren in de voorjaarsvakantie aangezien m'n vriendin leerkracht is. Ik vond de drukte heel erg meevallen, alleen Valluga I (grote gondel) had wel een behoorlijke rij, maar dat zie je wel vaker bij dergelijke liften.

Het gebied is uitstekend, en de moeilijkheidsgraad valt ook wel mee. Bij ons ging er dit jaar iemand mee die nog nooit geskied had, en hij kon na 3 dagen les zonder veel problemen mee op een grote tocht langs Zurs en Lech.
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
  vrijdag 12 september 2008 @ 13:40:15 #88
95095 Pizzaman
pi_61575634
Weet je toevallig ook hoe het zit met de zon in het dal? Serfaus heeft namelijk wat zon betreft volgens mij een betere ligging (ligt op een plateau).

Van wachttijden hebben wij waarschijnlijk minder last aangezien wij niet in de voorjaarsvakantie gaan.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 september 2008 @ 01:36:22 #89
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_61593825
Hopelijk dit jaar voor het eerst op wintersport naar Tignes!

Iemand ervaring daar?
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_61594333
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:36 schreef fraubitch het volgende:

Iemand ervaring daar?

Daar heb ik voor het eerst geboard :D

Echt super, als het echt je eerste keer is zou ik de lift van het dorp naar Col de Frese (Aerofski vanuit Tignes/ Fresse vanuit Val Claret). Dan kan je over de bergkam en heb je daar iets van 5/6 (brede) groene pistes waar je onwijs relaxed kan oefenen. (Mont Blanc / Vetre / Gènepy / Grand Pré / Enzovoorts)

http://www.annuaireski.com/front/gfx/plan/tignes.jpg << Links boven Tignes: Col de Fresse

en aanrader is ook om de lange afdaling naar Tignes Les Brevieres (ofzo) (rechts onder) te maken, vind ik persoonlijk (als je de dode stukken een beetje makkelijk overkomt iig) Vond ik persoonlijk een leuk stuk.... Misschien heb ik daar nog wel foto's van, indien intresse....

En aan het ein d van de week als je het een beetje kan, en het wat helder weer is natuurlijk naar de Gletser . Het is een gebied waar je als beginner erg leuk doorheen komt, wij hebben iig 90%+ van de groene/blauwe en 50%+ van de rode pistes gezien.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 september 2008 @ 14:43:58 #91
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_61600220
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 02:11 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Daar heb ik voor het eerst geboard :D

Echt super, als het echt je eerste keer is zou ik de lift van het dorp naar Col de Frese (Aerofski vanuit Tignes/ Fresse vanuit Val Claret). Dan kan je over de bergkam en heb je daar iets van 5/6 (brede) groene pistes waar je onwijs relaxed kan oefenen. (Mont Blanc / Vetre / Gènepy / Grand Pré / Enzovoorts)

http://www.annuaireski.com/front/gfx/plan/tignes.jpg << Links boven Tignes: Col de Fresse

en aanrader is ook om de lange afdaling naar Tignes Les Brevieres (ofzo) (rechts onder) te maken, vind ik persoonlijk (als je de dode stukken een beetje makkelijk overkomt iig) Vond ik persoonlijk een leuk stuk.... Misschien heb ik daar nog wel foto's van, indien intresse....

En aan het ein d van de week als je het een beetje kan, en het wat helder weer is natuurlijk naar de Gletser . Het is een gebied waar je als beginner erg leuk doorheen komt, wij hebben iig 90%+ van de groene/blauwe en 50%+ van de rode pistes gezien.
ah tof klinkt goed!
Ik heb de hele zomer al indoor geboard om het een beetje te leren (ook omdat ik met mannen ga die het al 10 jaar doen ofzo) dus nu kom ik al redelijk stabiel van een berg af, maar in de natuur is het heel wat anders natuurlijk.
Is tof om te horen dat er veel voor een beginner inzit!
Pff heb er onwijs veel zin in maar vind het ook een beetje eng! die bergen af enzo
  FOK!fotograaf zaterdag 13 september 2008 @ 14:43:58 #92
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_61600221
/dubbel/
  zondag 14 september 2008 @ 14:18:33 #93
155616 Proximo
For god, king & country
pi_61619801
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 01:36 schreef fraubitch het volgende:

Iemand ervaring daar?
Tignes is echt een onwijs gaaf gebied, vorig jaar geweest en echt supergoed bevallen

Goede keuze, en voor beginners met ervaring is het er ook goed te doen
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_61623118
Adelboden (Berner Oberland, Zwisterland). Week van kerst. Zoals elk jaar, kijk ik er nu alweer naar uit.
  FOK!fotograaf zondag 14 september 2008 @ 17:39:13 #95
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_61624406
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 02:11 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Show me the pics!!
  zondag 14 september 2008 @ 21:51:11 #96
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_61631392
Waar kan je nu nog een appartement regelen voor 7 pers in de buurt van zell am see/kaprun, heb al wel paar gemaild, maar meesten zitten toch bomvol, nu al...
pi_61636488
Is nog niet echt zeker hier, maar moet wel snel beslissen als ik nog iets moois wil boeken.
............................
  maandag 15 september 2008 @ 11:07:24 #98
95095 Pizzaman
pi_61640269
Potver, na de beslissing te hebben genomen om naar Serfaus te gaan blijkt er gewoon GEEN accomodatie meer over te zijn voor zes personen in de periode die wij voor ogen hadden! Niet te filmen zeg.

Is Fiss een beetje een leuk plaatsje?
pi_61640923
quote:
Op zondag 14 september 2008 21:51 schreef Bob-B het volgende:
Waar kan je nu nog een appartement regelen voor 7 pers in de buurt van zell am see/kaprun, heb al wel paar gemaild, maar meesten zitten toch bomvol, nu al...
Zit Landall daar niet in de buurt?
  maandag 15 september 2008 @ 18:11:05 #100
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_61651621
quote:
Op maandag 15 september 2008 11:36 schreef Luni het volgende:

[..]

Zit Landall daar niet in de buurt?
Ook vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties