Mayrhofenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:47 schreef Xie_je het volgende:
Wat zouden jullie kiezen? Solden of Mayrhofen?
We gaan met een groep redelijk ervaren skiers, dus leuk kunnen skien is belangrijk.
Maar een leuke apres-ski is ook wel erg belangrijk..
Nederland. Of hopen dat ze daar een lekkere aanbieding hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:00 schreef CaLeX het volgende:
Vraagje; Is het financieel handiger om goggles in NL te kopen of op locatie?
Precies. Ik heb zelf niet al te dure (iets van 25/30 euro). Let er wel even op dat je goggles koopt die 'anti-fog' zijn e.d.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:18 schreef Lauriette91 het volgende:
[..]
Nederland. Of hopen dat ze daar een lekkere aanbieding hebben.
Pistes zijn redelijk tot goed, maar daarna knallen jongen, niet normaalquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:26 schreef Xie_je het volgende:
[..]
Vertel eens, waarom dan Mayrhofen???
die bouwvakkers zijn wel het nadeel van mayrhofen idd, asociale lui.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:41 schreef charon het volgende:
Sölden. Wat minder bouwvakkers, en een veel mooier gebied.
ok, heb nu een paar Sinners, maar als het flink bewolkt is zie ik echt helemaal niets. Dus wil er nu het liefst een met verwisselbare glazen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:35 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Precies. Ik heb zelf niet al te dure (iets van 25/30 euro). Let er wel even op dat je goggles koopt die 'anti-fog' zijn e.d.
Ter illustratie... in het skigebied waar ik vorig jaar was, waren mijn ski's ruim 200 euro duurder dan waar ik ze in NL heb gekocht
T is een enorm groot skigebied met veel mogelijkheden. & het is heel gezellig & je kan er enorm goed feestenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:26 schreef Xie_je het volgende:
[..]
Vertel eens, waarom dan Mayrhofen???
Sölden, beter publiek en voor de ervaren skiër genoeg te belevenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:47 schreef Xie_je het volgende:
Wat zouden jullie kiezen? Solden of Mayrhofen?
We gaan met een groep redelijk ervaren skiers, dus leuk kunnen skien is belangrijk.
Maar een leuke apres-ski is ook wel erg belangrijk..
Altijd in AFCA vest de piste afquote:Op maandag 27 oktober 2008 09:39 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Pistes zijn redelijk tot goed, maar daarna knallen jongen, niet normaal
Vorig jaar heb ik 50 euro gekregen om in m'n boxer de piste af te gaan.quote:
Jaaaah dat scream maskerquote:Op zondag 2 november 2008 22:17 schreef Houniet het volgende:
[ afbeelding ]
Met een Screammasker de piste af roeleert! Iedereen kijken
heerlijk
!
Hoe groot/lang is die baan eigenlijk? beetje fatsoenlijke lift daar?quote:Op zondag 2 november 2008 23:32 schreef Lauriette91 het volgende:
Net voor het eerst gesnowboard in snowworld.
Had gelijk weer zin om weer op wintersport te gaan![]()
De lift van Snowworld is op zich nog wel ok. Is tenminste een gewone stoeltjeslift. Om het te leren is Snowworld wel leuk. Maar als je het al redelijk tot goed kan is het niet leuk. Dan zit je langer in de liften dan dat je aan het skien bent.quote:Op zondag 2 november 2008 23:46 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hoe groot/lang is die baan eigenlijk? beetje fatsoenlijke lift daar?
Ik ga wel eens naar botrop maar die lift is echt waardeloos...
quote:Op maandag 3 november 2008 09:51 schreef Lauriette91 het volgende:
Oké Jongens.
Nu gaan Landgraaf en Zoetermeer door elkaar heen.
Mijn bericht ging over Zoetermeer.
De berichten van Blik & Charon gaan over Landgraaf.
Ja, als je met je rug naar de 2 pistes staat is er helemaal links een doorgang naar de lange piste.quote:Op maandag 3 november 2008 14:08 schreef Lauriette91 het volgende:
Seriously?![]()
Die heb ik dan gemist ja
Ik had hem gelukkig na een uur ontdektquote:Op maandag 3 november 2008 14:08 schreef Lauriette91 het volgende:
Seriously?![]()
Die heb ik dan gemist ja
Kijk eens naar Damüls.quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:13 schreef beginner4 het volgende:
ik wil met gezin op wintersport, maar zoek een gebied zonder gondel/cabineliften , dus direct aan een leuk skigebied aan de piste. ik ga met 3 kinderen onder de 10 jaar die allen een beetje kunnen skien
ik had het Lachtal, Stiermarken Monarchia park gevonden , kan iemand mij vertellen of daar gondels zijn of kun je rechtstreeks vanuit je appartement/hotel gaan skien? is het een mooi/ leuk gebied?
alle informatie / ervaringen hierover zijn van harte welkom!!!!
Je heb het nou zeker over Zoetemeer?quote:Op maandag 3 november 2008 08:20 schreef Lauriette91 het volgende:
Euhm. Ik vind het veel te klein. Je hebt zeg maar 2 "pistes" Links, en rechts. In het midden van die pistes heb je een aantal liften. 2 Pannenkoekliftjes en een loopband. Aan de rechterkant van de rechterpiste heb je ook nog een pannekoekjeslift.
Als je het wilt leren enzo kan dat daar wel enorm goed. Maar zodra je al heel goed kan skieën of snowboarden is het niet zo leuk. K zou er nooit heen gaan om een dagje te skieeën
Ja.quote:Op woensdag 5 november 2008 15:46 schreef Luni het volgende:
[..]
Je heb het nou zeker over Zoetemeer?
de lift is waardeloos, maar die piste is wel geweldigquote:Op zondag 2 november 2008 23:46 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hoe groot/lang is die baan eigenlijk? beetje fatsoenlijke lift daar?
Ik ga wel eens naar botrop maar die lift is echt waardeloos...
je kunt helaas niet elke dag op de verse sneeuw staan he.. ik vind 't wel een aardig alternatief, beter iets dan nietsquote:Op woensdag 5 november 2008 16:37 schreef Soolman het volgende:
Indoor is sowieso echt beroerd... Kan niet begrijpen dat mensen,in Botrop, 10 minuten op die lift willen staan om binnen een minuut weer onderaan de "piste" te staan. De halve liters en de feesten 's avonds waren wel erg goed
Gletsjerpistesquote:Op woensdag 5 november 2008 14:44 schreef Salatrel het volgende:
vorig seizoen in les 2 alpes geweest . die piste op de gletsjer is echt zo goddelijk
gewoon naar lokale VVV kantoren bellen?quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:05 schreef copyfile het volgende:
Weet niet helemaal zeker of mijn vraag hier hoort maar zo niet dan hoor ik het wel
We zitten eraan te denken met gezin en opa/oma een weekje of midweekje naar Oostenrijk te gaan. Zou dan ergens December VOLGEND jaar worden. Maar wat we specifiek zoeken is een eigen huisje. We gaan niet echt skieën dus dat is geen pré. Mijn vraag is dus weet iemand gebieden/huisjes/organisaties/site's waar dit te vinden is ? Want heb al een beetje lopen google'en maar wordt er vaak niet echt wijzer van. Hoop dus dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen !
http://www.landal.nl/nl-nl/bungalowparkenquote:Op vrijdag 7 november 2008 01:05 schreef copyfile het volgende:
Weet niet helemaal zeker of mijn vraag hier hoort maar zo niet dan hoor ik het wel
We zitten eraan te denken met gezin en opa/oma een weekje of midweekje naar Oostenrijk te gaan. Zou dan ergens December VOLGEND jaar worden. Maar wat we specifiek zoeken is een eigen huisje. We gaan niet echt skieën dus dat is geen pré. Mijn vraag is dus weet iemand gebieden/huisjes/organisaties/site's waar dit te vinden is ? Want heb al een beetje lopen google'en maar wordt er vaak niet echt wijzer van. Hoop dus dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen !
http://www.belvilla.nl/index.php?fh_location=//accommodations/nl_NL/land=38295&clearperiod=1&fh_search=quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:03 schreef copyfile het volgende:
Had ik ook al gevonden maar we willen niet op een vakantiepark zitten. Gewoon een vrijstaand huisje ergens in of vlakbij een dorp ofzo...
http://www.belvilla.nl/index.php?fh_location=//accommodations/nl_NL/land=38295&clearperiod=1&fh_search=quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:03 schreef copyfile het volgende:
Had ik ook al gevonden maar we willen niet op een vakantiepark zitten. Gewoon een vrijstaand huisje ergens in of vlakbij een dorp ofzo...
Binnenkort even met zijn allen daar shoppenquote:Op vrijdag 7 november 2008 14:15 schreef fathank het volgende:
Tip voor iedereen die nog een ski jas ofzo nodig heeft morgen is een fabrieksuitverkoop bij de Nomad in Zevenaar. SKijassen en broeken enzo kun je dr voor een goeie prijs krijgen. Vorig jaar een jas gekocht voor 75 euro. Ik heb nog nooit zo'n warme winterjas gehad. Zie nomad.com voor meer info.
Die fabrieksuitverkoop is alleen morgen. En ik kan alleen 's ochtends want ik ga rond 11 uur richting Utrecht. Dus ik moet morgen weer kankervroeg op terwijl het weekend is kutzooi.quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:21 schreef Houniet het volgende:
[..]
Binnenkort even met zijn allen daar shoppen. Afsluiten bij de mac, gezelligheid ten top ouwe
.
quote:Op woensdag 12 november 2008 20:14 schreef Frenzy_ls het volgende:
Yo,
Mede wintersporters, vraagje:
Wegens omstandigheden wil/moet ik dit jaar met het vliegtuig op wintersport. Had m'n vizier een beetje gericht op Val d'Iser / Tignes of dat hele ARC XX verhaal.
Wat me niet helemaal duidelijk is, waar land je dan precies ?! En hoe makkelijk is het dan een bus te nemen van het vliegveld naar je wintersport gebied. Heeft iemand hier ervaring mee ?!
Als iemand leuke wintersport locatie in Oostenrijk weet waar je relatief eenvoudig met het vliegtuig ook kan komen, please let me know. Rede dat ik wat meer naar frankrijk neig is dat ik wel graag veel km piste wil hebben en flink steil ook ( Ben ervaren ski'er, en neem dit jaar m'n gps mee om te kijken hoe hard ik kan
)
Ehm is wel leuk natuurlijk, maar als je van een schuine helling af gaat kun je toch nooit met je GPS een betrouwbare snelheid peilen?quote:Op woensdag 12 november 2008 20:14 schreef Frenzy_ls het volgende:
Yo,
...
( Ben ervaren ski'er, en neem dit jaar m'n gps mee om te kijken hoe hard ik kan)
Die waren idd verdomt handig! ik zal ff kijken of mark ze nog heeftquote:Op donderdag 13 november 2008 18:52 schreef Houniet het volgende:
Dat zou mooi zijn, anders even anders regelen. Wellicht nog kopen. Zo handig die shit.
Whe? Bij je appartement/hotel zit toch wel een parkeerplaats?quote:Op donderdag 13 november 2008 19:57 schreef FireFoz het volgende:
weet iemand hoe het in val thorens zit met parkeren? ik ben van plan om in de voorjaarsvakantie 2009 daar heen te gaan met zn 4en met de auto.. kun je daar een beetje parkeren?
Je hebt er gewoon een grote overdekt parkeerterrein, kost wel iets van 60 euro in de weekquote:Op donderdag 13 november 2008 19:57 schreef FireFoz het volgende:
weet iemand hoe het in val thorens zit met parkeren? ik ben van plan om in de voorjaarsvakantie 2009 daar heen te gaan met zn 4en met de auto.. kun je daar een beetje parkeren?
Dat is niet mijn ervaring. Ik gebruik al jaren een GPS met schermvliegen in o.a de Alpen. Weliswaar niet zo zeer voor snelheidsbepaling (meer voor hoogte en koersquote:Sowieso gaat betrouwbare gps-ontvangst in een berggebied redelijk lastig worden. Ook al die sneeuw om je heen zal niet meewerken voor een goeie ontvangst.
Er zijn een aantal parkeer garage's waar je de auto in kunt(moet) zetten, kost iets van 60 euro voor een week maar dan mag je wel ieder moment er in en uitquote:Op donderdag 13 november 2008 19:57 schreef FireFoz het volgende:
Zijn die dingen verboden dan?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:29 schreef Frenzy_ls het volgende:
Goed dat "walkie-talkies" aangehaald wordt,.. die heb ik ook nog in de kast liggen. Let wel op trouwens, als de politie je ziet (niet dat ik ooit politie op de alpen heb gezien), je kan er een boete voor krijgen of ze worden vernietigd. (tenminste, die ik hier heb liggen).
niet alle accommodaties in Val Tho hebben een eigen parkeerplaats. En als 'ie er is, dan is 'ie zeker niet groot genoeg voor alle auto's...quote:Op donderdag 13 november 2008 20:44 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Whe? Bij je appartement/hotel zit toch wel een parkeerplaats?
quote:Op donderdag 13 november 2008 20:57 schreef ryan_atwood het volgende:
Ik wil nog een hotelletje boeken voor 3 dagen tussen kerst en oud en nieuw in Saalbach.
Iemand goede tips waar dit mogelijk is? of ben ik veel te laat?
De manier waarop hij het zegt zal het wel "high-end" zijn, en niet die 5km dingentjes.quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:04 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Zijn die dingen verboden dan?
2 jaar geleden hebben wij ze mee gehad naar Oostenrijk(2 auto's) maar nooit commentaar op gehad...
Das compleet kansloos denk ik, er is in die periode denk ik geen hotel die een kamer voor 3 dagen boekt, en ik denk das alles inderdaad al compleet vol zit.quote:Op donderdag 13 november 2008 20:57 schreef ryan_atwood het volgende:
Ik wil nog een hotelletje boeken voor 3 dagen tussen kerst en oud en nieuw in Saalbach.
Iemand goede tips waar dit mogelijk is? of ben ik veel te laat?
en in de omgeving?quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:40 schreef Luni het volgende:
[..]
Das compleet kansloos denk ik, er is in die periode denk ik geen hotel die een kamer voor 3 dagen boekt, en ik denk das alles inderdaad al compleet vol zit.
Geen idee, maar ik denk dat 3 dagen in die periode een kansloze missie is, want de rest van de wek is het voor een hotel lastig om die kamer t verhuren aangezien de meeste mensen, zeker in die periode, een week gaan.quote:
er ligt sneeuw in frankrijk....quote:Op vrijdag 14 november 2008 07:51 schreef Chicolate het volgende:
Nog maar een paar weken. Komt er ook nog sneeuw in Frankrijk?
Ik had gekeken op zo'n sneeuwsite, waar ik heen ga (Les sybelles) zou 0 cm liggenquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:21 schreef snellejelle het volgende:
[..]
er ligt sneeuw in frankrijk....
neu, inderdaad in Les Sybelles ligt nog niets... maar in val thorens, tignes, Alpe d' huez en Les Deux Alpes al welquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:58 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik had gekeken op zo'n sneeuwsite, waar ik heen ga (Les sybelles) zou 0 cm liggen
Daar heb ik toch niets aanquote:Op zaterdag 15 november 2008 10:48 schreef snellejelle het volgende:
[..]
neu, inderdaad in Les Sybelles ligt nog niets... maar in val thorens, tignes, Alpe d' huez en Les Deux Alpes al wel
Wtfquote:Op zaterdag 15 november 2008 15:21 schreef Frenzy_ls het volgende:
In Frankrijk moest ik na in Samoens geland te zijn met schermvliegen, mee met de politie vanwege m'n scanner. Op het bureau kreeg ik een preek, en een boete![]()
In zwitserland bijvoorbeeld boren ze er direct een gaatje doorheen.![]()
Wat de fuckquote:Op zaterdag 15 november 2008 15:21 schreef Frenzy_ls het volgende:
Intertoys walkie talkie's zijn geen probleem. Ik heb zelf scanner's die groter bereik hebben, en geen vaste frequentie. Die zijn ook in nederland niet echt gewenst.
In Frankrijk moest ik na in Samoens geland te zijn met schermvliegen, mee met de politie vanwege m'n scanner. Op het bureau kreeg ik een preek, en een boete![]()
In zwitserland bijvoorbeeld boren ze er direct een gaatje doorheen.![]()
Ontopic: Ben er 1/2 uit wat ik ga doen, waarschijnlijk met de Thalys, en dan naar 1 van de ARC's.
Iemand nog accomodatie tips van een ARC ?
Ligt nogal aan je budget. Handschoenen zou ik sowieso in Gore-Tex oid nemen, heb ze laatste bij de Intersport in de aanbieding gehaald (70 euro nog wel..), skibroek moet bij snowboarden wel redelijk waterdicht zijn, bij skien is dat niet per se een vereiste (ook al doen verkopers je anders vermoeden, omdat ze een dure broek willen verkopen). Zou gewoon wat passen in de prijsklasse 100-150 euro minimaal (daaronder is crap tenzij goede aanbieding) en doe even wat "rek en strek oefeningen" om te kijken of de broek lekker zit bij het skien.quote:Op zondag 16 november 2008 21:17 schreef Pizzaman het volgende:
Ik moet dit seizoen alleen nog op zoek naar goede handschoenen en een goede skibroek. Iemand suggesties? Sport_Life, jij misschien? Dacht dat jij in een sportwinkel werkte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |