quote:De Nederlandse international Khalid Boulahrouz is bij het EK voetbal in Zwitserland en Oostenrijk getroffen door groot persoonlijk leed.
Zijn dochtertje Anissa, dat woensdag te vroeg werd geboren in een ziekenhuis in Lausanne, is overleden. Dat heeft de teamleiding van Oranje donderdag bekendgemaakt. "We zijn allemaal aangeslagen", zo luidde de tekst in een kort persbericht vanuit Zwitserland.
Complicaties
Boulahrouz verliet woensdagmiddag de training van het Nederlands elftal in Lausanne, nadat zijn vrouw Sabia met zwangerschapscomplicaties in het ziekenhuis was opgenomen. Uit piëteit met Sabia en Khalid Boulahrouz is de voor donderdag geplande persbijeenkomst in het Olympisch museum geannuleerd.
Persconferentie
Wel begint om 14.00 uur op die locatie een persconferentie met bondscoach Marco van Basten en aanvoerder Edwin van der Sar. Dan zal blijken of Boulahrouz bij de selectie terugkeert of met zijn vrouw terug naar huis gaat. Nederland speelt zaterdag in Basel in de kwartfinale van het EK tegen Rusland.
Inderdaad. Samen met z'n vrouw beslissen wat hun het beste lijkt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:05 schreef Blight het volgende:
Wat er ook gebeurt, sowieso respect voor de keuze en veel sterkte.
Gelul, ik wilde juist zo snel mogelijk verder met m'n leven door naar school te gaan, weer te gaan werken etc. Ik denk dat ik daar niet de enige in ben, niet iedereen verwerkt zoiets op dezelfde manier.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:08 schreef Asskicker14 het volgende:
Als ik op het EK zou spelen en ik zou te horen hebben gekregen dat mijn dochter is overleden, zou ik geen seconde twijfelen en direct de eerste vlucht terug naar Nederland nemen...dat sommige lui hier denken dat Boulahrouz er nog aan denkt om door te spelen...hebben zeker zelf nooit persoonlijke leed gekend...
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:05 schreef Blight het volgende:
Idd.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Gelul, ik wilde juist zo snel mogelijk verder met m'n leven door naar school te gaan, weer te gaan werken etc. Ik denk dat ik daar niet de enige in ben, niet iedereen verwerkt zoiets op dezelfde manier.
Ik zie Boulah zaterdag best gewoon weer op het veld staan en juist gemotiveerder dan ooit zijn. Hij moet en zal dit EK gaan winnen voor z'n dochtertje.
Wel na eerst een week zich totaal niet met voetbal bezig te hebben gehouden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:02 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Lampard wilde dat toch ook na wat hij had meegemaakt.
Maar daarmee kun je toch niet voor andere spreken. Voor jou werkt het zo, iemand anders komt hier misschien nooit meer bovenop.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee. MIjn eerste 2 kinderen zijn via IVF geboren. Als er iemand iets weet van miskramen en ongewenste kinderloosheid ben ik er 1 van.
Ik wist niet dat jij dit ook meegemaakt hebt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Gelul, ik wilde juist zo snel mogelijk verder met m'n leven door naar school te gaan, weer te gaan werken etc. Ik denk dat ik daar niet de enige in ben, niet iedereen verwerkt zoiets op dezelfde manier.
Ik zie Boulah zaterdag best gewoon weer op het veld staan en juist gemotiveerder dan ooit zijn. Hij moet en zal dit EK gaan winnen voor z'n dochtertje.
Kneusquote:Op donderdag 19 juni 2008 12:51 schreef Jetze het volgende:
[..]
Denk je niet dat de Joop van Tellingens en andere mensen die leven van Story, Prive en Weekend zich nu in hun handen wrijven en hopen de mooste tranenfoto's te maken of te publiceren? Allemaal zogenaamd respectvol en helemaaaaaal niet voor de verkoopcijfers en het geld?
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het ging om overlijden in de persoonlijke sfeer.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij dit ook meegemaakt hebt.
Maar zoals je zelf aangeeft; een ieder verwerkt dit op z'n eigen manier. En hij zal misschien wel door willen gaan, maar Boulah zal toch in de eerste plaats ook naar de wens van z'n vrouw luisteren. Als zij graag de rust op wil zoeken, dan lijk mij toch niet dat hij persé bij het team wil blijven.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ok. Ik denk dat het overlijden van je kind misschien nog wel even anders is. Maar we weten het allemaal niet. Rouwverwerking is zo persoonlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:10 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het ging om overlijden in de persoonlijke sfeer.
Om 14:00 is er toch ook een journaal? Lijkt mij dat de NOS daar wel wat van zal laten zien...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:08 schreef NJ het volgende:
Wordt die persconferentie eigenlijk ergens uitgezonden? Op internet of op tv?
22 weken meen ik.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:13 schreef MaLo het volgende:
Vreselijk nieuws dit, heel veel sterkte voor de familie Boulahrouz...
Volgens mij het ergste wat een mens kan overkomen, je kind verliezen
Hoe lang was ze eigeniljk zwanger, daar ben ik wel benieuwd naar.
Dat lijkt mij ook.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ok. Ik denk dat het overlijden van je kind misschien nog wel even anders is. Maar we weten het allemaal niet. Rouwverwerking is zo persoonlijk.
Het was nog niet echt een kind natuurlijk. Ze was net over de helft...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ok. Ik denk dat het overlijden van je kind misschien nog wel even anders is. Maar we weten het allemaal niet. Rouwverwerking is zo persoonlijk.
Dit dus.quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:56 schreef elcastel het volgende:
Bijna grappig hoe mensen hier gaan vertellen wat anderen moeten doen. Als Boulah gewoon wil blijven spelen speelt hij, als zijn teamgenoten een band willen dragen dan doen ze dat. En als een supporter een spandoek voor Boulah (en vrouw) wil ophangen dan moet hij dat vooral doen. Wat een gezanik om dat voor een ander te gaan zitten beslissen ...
Bron?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:13 schreef -jos- het volgende:
Aanwezig
De verdediger van Sevilla was donderdagochtend wel aanwezig bij de besloten training van Oranje in Lausanne.
Staat op diverse sites. Die persconferentie zou eral zijn dus en is nu ingekort en beperkt. Er zou ook een persontmoeting zijn met de spelers begrijp ik, die is afgelast.quote:
22 weken is de grens lees ik net.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:18 schreef superworm het volgende:
22 weken, geldt dat dan als miskraam of als vroeggeboorte?
Dit dus.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef ioko het volgende:
Allereerst gecondoleerd natuurlijk.
Daarnaast vindt ik het toch een beetje vreemd om het over het dochtertje van Boulahrouz te hebben. Wat ik hoorde was dat er een draagtijd van 22 weken was. Technisch gezien is het dan misschien net geen miskraam meer, maar een echte baby is het dan nog niet. Ook een naam geven als je net weet wat het geslacht is vindt ik zelf wat ver gaan, maar ok das een persoonlijk keuze.
Ik wil helemaal niets afdoen aan de emoties hierbij, maar ik vind wel dat het een beetje in perspectief moet worden geplaatst.
mijn nichtje moest(!) haar zoontje halen met (rond de) 22 weken... het is dan al echt een kindje... na 1 uur overleden...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:17 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Het was nog niet echt een kind natuurlijk. Ze was net over de helft...
Ik kan de band niet voelen die je hebt met een ongeboren kind natuurlijk maar het lijkt mij dat ie minder groot is dan van een ´levend´ persoon. Al is het zodra het kind is geboren natuurlijk jouw kind en is het een drama als je dat verliest.
Maar zoals ik al zei is het wellicht al wat langer aan de gang en hebben ze zich hier min of meer op voorbereid, je weet het niet. We zullen het straks wel horen.
Telegraaf.nlquote:Boulahrouz verzet gedachten
door onze speciale verslaggevers
LAUSANNE - Khalid Boulahrouz heeft op het trainingsveld in Stade Olympique de la Pontaise geprobeerd zijn gedachten te verzetten. De international van Oranje werd gisteren met zijn vrouw Sabia getroffen door groot persoonlijk leed. Zijn te vroeg geboren dochtertje Anissa overleed in het ziekenhuis van Lausanne. De aanwezigheid van Boulahrouz op de besloten training bevestigt dat de verdediger het EK afmaakt.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:24 schreef superworm het volgende:
Weet je wat cru is? Dat abortus gewoon had gekund.
Ik hoop dat ik dit anders interpeteer dan dat jij bedoelt...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:24 schreef superworm het volgende:
?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:24 schreef superworm het volgende:
zijn vrouw is bij hem in zwitserland/oostenrijk...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:26 schreef Naamah het volgende:
Pff.. ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat er uberhaupt eventueel sprake van zou kunnen zijn dat hij doorgaat! Ik zou het niet meer dan logisch vinden als hij naar zijn vrouw gaat om haar te steunen en er voor haar te zijn...
Een baby die na 22 weken geboren wordt is wel levensvatbaar. Bovendien is bijna 6 maanden zwangerschap echt een lange tijd. Kijk, als het nou om een maand of twee maanden gaat, dan heb je het al over iets anders.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
22 weken is de grens lees ik net.
Dus bijna ´maar´ een miskraam.
quote:Een miskraam is een spontane afbreking van een zwangerschap tot 20 weken (door de Wereldgezondheidsorganisatie gedefinieerd; in Nederland wordt gesproken van een miskraam tot 16 weken.)
quote:Miskramen komen vaker voor dan de meeste mensen denken. Zo'n 25% van alle vrouwen krijgt er in hun leven mee te maken. Wordt vanaf het moment van bevruchting gerekend, dan gaat zelfs mogelijk tot 90% van alle bevruchte eicellen voortijdig te gronde; meestal echter worden de zeer vroege zwangerschappen die in een miskraam eindigen niet eens opgemerkt, omdat een normale menstruatie volgt, of deze alleen maar een of twee dagen later komt. De helft van alle zwangerschappen eindigt dus al voordat de vrouw weet dat ze zwanger is.
quote:Na het eerste trimester (na 16 weken) van de zwangerschap is eigenlijk sprake van een bevalling, mits de foetus ook die termijn heeft gehaald. Er kunnen voorweeën optreden. Ook breken de vliezen en krijgt de vrouw hevige weeën. De foetus en de placenta verlaten meestal na elkaar de baarmoeder. Als de foetus nog leefde, overlijdt die meestal tijdens de bevalling. Als een foetus al overleden is en de miskraam komt niet spontaan op gang, dan moet de bevalling ingeleid worden. Als de placenta niet komt, is alsnog een curettage nodig.
Dat kan tot en met 22 weken. Ik vind dat persoonlijk véél te laat. Zoals je hier ook ziet, is het dan soms al levensvatbaar.quote:
Bedenk wel dat er gevoelsmatig dus al vijf-en-halve maand sprake is van een verwachte geboorte en ook zeer zeker van binding met je kind. Je maakt plannen voor de toekomst, denkt er over na hoe je leven én dat van het kind eruit gaat zien. Ik denk dat de emoties oprecht zijn (zou ik in ieder geval wel hebben) omdat je, zeker als moeder, maar ook als vader je heel erg bewust bent van het opgroeiende kind in de baarmoeder. Sec gezien is het natuurlijk nog geen volgroeide baby, maar gevoelsmatig heus wel.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef ioko het volgende:
Daarnaast vindt ik het toch een beetje vreemd om het over het dochtertje van Boulahrouz te hebben. Wat ik hoorde was dat er een draagtijd van 22 weken was. Technisch gezien is het dan misschien net geen miskraam meer, maar een echte baby is het dan nog niet. Ook een naam geven als je net weet wat het geslacht is vindt ik zelf wat ver gaan, maar ok das een persoonlijk keuze.
Ik wil helemaal niets afdoen aan de emoties hierbij, maar ik vind wel dat het een beetje in perspectief moet worden geplaatst.
Hij heeft een punt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:26 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik dit anders interpeteer dan dat jij bedoelt...
Ik had t hier vandaan...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Een baby die na 22 weken geboren wordt is wel levensvatbaar. Bovendien is bijna 6 maanden zwangerschap echt een lange tijd. Kijk, als het nou om een maand of twee maanden gaat, dan heb je het al over iets anders.
http://www.dailymail.co.u(...)la-allowed-home.html
[..]
[..]
[..]
Ja dus........wisten ze al dat 't slecht ging met de baby? Konden ze 't deels zien aankomen? Ik snap de opmerking nog steeds nietquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:27 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat kan in principe tot 22 weken...
Is ook wel bizar eigenlijk.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:30 schreef NJ het volgende:
[..]
Hij heeft een punt.
Iedereen is in rouw over een overleden baby, terwijl abortus tot de 24e week gewoon legaal is.
Ohw, dat verandert het wel!quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:27 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
zijn vrouw is bij hem in zwitserland/oostenrijk...
Nou, dat is toch raar, of niet dan? Nu is het een vroeggeboorte en vindt iedereen het vreselijk, maar duizenden baby's worden rond 22 weken nog geaborteerd. Dat vind ik eigenlijk even vreselijk.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ja dus........wisten ze al dat 't slecht ging met de baby? Konden ze 't deels zien aankomen? Ik snap de opmerking nog steeds niet.
Yup.quote:
Er is echt maar een heel klein genuanceerd verschil tussen een gewenste of een ongewenste baby en een abortus of een miskraam. Echt heel klein dan hè!quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:30 schreef NJ het volgende:
[..]
Hij heeft een punt.
Iedereen is in rouw over een overleden baby, terwijl abortus tot de 24e week gewoon legaal is.
Het is niet vreemd hoor. Veel mensen ervaren het juist al als hun kind en het kan enorm helpen om een naam aan het babietje te geven. Hoeft niet maar kan wel. Het is hun kind en waarom zou je dat in perspectief plaatsen. Er zijn juist teveel mensen, vooral vroeger, bij wie dit letterlijk en figuurlijk werd weggemoffeld en er niet over gesproken mocht worden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:21 schreef ioko het volgende:
Abortus wordt door mensen zelf gedaan, die kiezen ervoor. Hier gaat het kindje ongewenst dood.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef superworm het volgende:
Nou, dat is toch raar, of niet dan? Nu is het een vroeggeboorte en vindt iedereen het vreselijk, maar duizenden baby's worden rond 22 weken nog geaborteerd. Dat vind ik eigenlijk even vreselijk.
Waar lees jij dat iemand zeggen dat het voor andere ongeboren babies minder erg is?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Nou, dat is toch raar, of niet dan? Nu is het een vroeggeboorte en vindt iedereen het vreselijk, maar duizenden baby's worden rond 22 weken nog geaborteerd. Dat vind ik eigenlijk even vreselijk.
Echt weer iets voor de telegraaf he.quote:Boulahrouz verzet gedachten
door onze speciale verslaggevers
LAUSANNE - Khalid Boulahrouz heeft op het trainingsveld in Stade Olympique de la Pontaise geprobeerd zijn gedachten te verzetten. De international van Oranje werd gisteren met zijn vrouw Sabia getroffen door groot persoonlijk leed. Zijn te vroeg geboren dochtertje Anissa overleed in het ziekenhuis van Lausanne. De aanwezigheid van Boulahrouz op de besloten training bevestigt dat de verdediger het EK afmaakt.
Voor het kind zelf niet eigenlijk. Maar goed, dit is weer een hele andere discussie...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:33 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Er is echt maar een heel klein genuanceerd verschil tussen een gewenste of een ongewenste baby en een abortus of een miskraam. Echt heel klein dan hè!
Ik interpeteerde het ook anders dan dat hij bedoelde.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:30 schreef NJ het volgende:
[..]
Hij heeft een punt.
Nou, de vergelijking gaat als volgt: kindje van Boulah 22 weken, gewenst, sterft na een te vroege geboorte. Iedereen vindt het vreselijk.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Abortus wordt door mensen zelf gedaan, die kiezen ervoor. Hier gaat het kindje ongewenst dood.
Vind 't nogal een verschil, de vergelijking gaat wat mij betreft dan ook helemaal niet op.
Het gaat om het gevoel dat de ouders erbij hebben. Voor Bouhla was het misschien al zijn dochter terwijl het voor anderen juist een ongewenst kind is. Het is misschien wat dubbel maar het gaat uiteindelijk erom hoe de mensen om wie het gaat, het beleven.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:30 schreef NJ het volgende:
[..]
Hij heeft een punt.
Voor het kind was het dan ook niet zo'n klap als voor Boulah en z'n familie.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:34 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Voor het kind zelf niet eigenlijk. Maar goed, dit is weer een hele andere discussie...
Dat kan alleen hijzelf beoordelen. Als hij het gepast vind en het op kan brengen moet ie spelen.quote:De vraag is dan ook niet of hij kan spelen ondanks de verwerking maar of spelen juist past in de verwerking of niet.
Toch wel een behoorlijk veschil in kiezen voor abortus, of dit....Verwerkingsproces lijkt me totaal andersquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Klopt wat mij betreft.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:37 schreef superworm het volgende:
Mijn punt is dus: als je er zelf voor kiest is het blijkbaar níet erg voor het kindje?
Nee, abortus is de keuze van de ouders. Een miskraam is een leed wat de ouders overkomt. Kunnen allebei tragisch zijn, maar het is een verschil tussen een keuze en leed.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Eens. Abortus moet kunnen maar zeker niet tot 22 weken. Eigenlijk is langer dan een maand na de zwangerschap gewoon fout, zeker aangezien je als vrouw toch gewoon naar de dokter kunt gaan als je die maand niet menstrueert. Dus een slap excuus als ik wist het niet (als je al bijna zes maanden zwanger bent) is geloel. Ja hoor, elke vrouw mist wel eens 6 menstruaties achter elkaar.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Voor Boulah ja.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Nou, de vergelijking gaat als volgt: kindje van Boulah 22 weken, gewenst, sterft na een te vroege geboorte. Iedereen vindt het vreselijk.
Ben jij klinisch dood ofzo? Wat is dit voor instabiele reactie???quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:24 schreef superworm het volgende:
De steunbetuigingen zijn dan ook gericht aan de nabestaanden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:37 schreef superworm het volgende:
Mijn punt is dus: als je er zelf voor kiest is het blijkbaar níet erg voor het kindje?
Spuit 11quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben jij klinisch dood ofzo? Wat is dit voor instabiele reactie???²
Hmm ja, maar ook voor het kindje en z'n vrouw. Ik zal er verder niet over uitwijden, maar ik ben zelf sterk voor een abortusgrens van 21 weken of minder. Het idee dat mogelijk levensvatbare baby's alsnog geaborteerd kunnen worden gaat mij de pet te boven, maar dat ligt denk ik aan je moraal.quote:
Ja dat dacht ik dus ook, volgens mij zit hij inderdaad aan de drugs ofzo. Ben blij een medestander te hebben.quote:
Bijlezen, man. Ik leg het al dertig keer uit.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben jij klinisch dood ofzo? Wat is dit voor instabiele reactie???²
Daar heb je wel een punt, maar dan nog slaat de reactie "ze hadden ook abortus kunnen plegen" de plank echt vreselijk misquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:37 schreef superworm het volgende:
Nou, de vergelijking gaat als volgt: kindje van Boulah 22 weken, gewenst, sterft na een te vroege geboorte. Iedereen vindt het vreselijk.
Kindje van duizenden vrouwen per jaar, ongewenst, wordt weggezogen met dezelfde, of een nog latere leeftijd. Hoor je níemand over.
Neeheee, ik bedoelde te zeggen "en dan te bedenken dat baby's net zo goed geaborteerd worden met 22 weken", als in, "dat is toch vreselijk dat dat mag".quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar dan nog slaat de reactie "ze hadden ook abortus kunnen plegen" de plank echt vreselijk mis.
ok okquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:41 schreef superworm het volgende:
Neeheee, ik bedoelde te zeggen "en dan te bedenken dat baby's net zo goed geaborteerd worden met 22 weken", als in, "dat is toch vreselijk dat dat mag".
Ik vind het ook niet mijn plaats om daarover te oordelen. Wel vind ik het zelf aansprekend om dit soort dingen een beetje in perspectief te zien. Ik vind ook helemaal niet dat het weggemoffeld moet worden. Maar om te spreken van een overleden dochtertje met naam vindt ikzelf apart als het zelfs nog binnen de abortusperiode valt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet vreemd hoor. Veel mensen ervaren het juist al als hun kind en het kan enorm helpen om een naam aan het babietje te geven. Hoeft niet maar kan wel. Het is hun kind en waarom zou je dat in perspectief plaatsen. Er zijn juist teveel mensen, vooral vroeger, bij wie dit letterlijk en figuurlijk werd weggemoffeld en er niet over gesproken mocht worden.
Collega van mij kwam er na 5 maanden pas achter.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Eens. Abortus moet kunnen maar zeker niet tot 22 weken. Eigenlijk is langer dan een maand na de zwangerschap gewoon fout, zeker aangezien je als vrouw toch gewoon naar de dokter kunt gaan als je die maand niet menstrueert. Dus een slap excuus als ik wist het niet (als je al bijna zes maanden zwanger bent) is geloel. Ja hoor, elke vrouw mist wel eens 6 menstruaties achter elkaar.
Uiteraard ook z'n vrouw. Of juist. Ik zei niet voor niets: Boulah en z'n familie. Over het kind kan ik niet spreken, daar ik sterk betwijfel of het al een bewustzijn had ontwikkeld.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:39 schreef superworm het volgende:
[..]
Hmm ja, maar ook voor het kindje en z'n vrouw. Ik zal er verder niet over uitwijden, maar ik ben zelf sterk voor een abortusgrens van 21 weken of minder. Het idee dat mogelijk levensvatbare baby's alsnog geaborteerd kunnen worden gaat mij de pet te boven, maar dat ligt denk ik aan je moraal.
AHA! Een woordgarpje!quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook, volgens mij zit hij inderdaad aan de drugs ofzo. Ben blij een medestander te hebben.²
Voor het kindje niet hoor. Wat een lariekoekquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:39 schreef superworm het volgende:
[..]
Hmm ja, maar ook voor het kindje en z'n vrouw. Ik zal er verder niet over uitwijden, maar ik ben zelf sterk voor een abortusgrens van 21 weken of minder. Het idee dat mogelijk levensvatbare baby's alsnog geaborteerd kunnen worden gaat mij de pet te boven, maar dat ligt denk ik aan je moraal.
Misschien moet jij je maar eens wat beter inlezen. Als het maar zo simpel was....quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Eens. Abortus moet kunnen maar zeker niet tot 22 weken. Eigenlijk is langer dan een maand na de zwangerschap gewoon fout, zeker aangezien je als vrouw toch gewoon naar de dokter kunt gaan als je die maand niet menstrueert. Dus een slap excuus als ik wist het niet (als je al bijna zes maanden zwanger bent) is geloel. Ja hoor, elke vrouw mist wel eens 6 menstruaties achter elkaar.
Vreemd. En die heeft laten aborteren?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Collega van mij kwam er na 5 maanden pas achter.
Dus het kan wel degelijk.
Nope. Kind is inmiddels alweer meer dan een jaar oud.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vreemd. En die heeft laten aborteren?
Hoi Fatima.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit vind ik nou weer zwaar minder. Wat zijn dit voor lompe reacties. Alléén maar omdat Boula een Marokkaan is. Echt stank voor dank dit. Mensen die roepen om een abortus.²
Ik vind het juist prachtig als mensen het wel al als hun kindje zien. Zij hebben die abortusperiode toch niet bepaald?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:42 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet mijn plaats om daarover te oordelen. Wel vind ik het zelf aansprekend om dit soort dingen een beetje in perspectief te zien. Ik vind ook helemaal niet dat het weggemoffeld moet worden. Maar om te spreken van een overleden dochtertje met naam vindt ikzelf apart als het zelfs nog binnen de abortusperiode valt.
Nogmaals, over het leed doe ik geen uitspraak, ik hoop het zelf iig nooit mee te maken.
zeer misplaatste grap....quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit vind ik nou weer zwaar minder. Wat zijn dit voor lompe reacties. Alléén maar omdat Boula een Marokkaan is. Echt stank voor dank dit. Mensen die roepen om een abortus.²
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Misverstand, le-zenquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja joh, we vinden het allemaal helemaal niet erg omdat Bouhla een Marokkaan is. Een Marokkaan die wel kan lezen volgens mijquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Gast, lees nou eens goed man...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
I see. Mja, op zich wel te begrijpen dan. Alleen heb ik er wel moeite mee als levensvatbare kinderen geaborteerd worden. Mijn zusje is ook te vroeg geboren dus ik ben er een beetje bevooroordeeld over.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nope. Kind is inmiddels alweer meer dan een jaar oud.
Maar ze verloor dus nog wel bloed op een of andere manier. Maar aangezien ze de pil slikte (wsl niet werkte door zware antibiotica), verwacht je dat gewoon niet.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:56 schreef elcastel het volgende:
Bijna grappig hoe mensen hier gaan vertellen wat anderen moeten doen. Als Boulah gewoon wil blijven spelen speelt hij, als zijn teamgenoten een band willen dragen dan doen ze dat. En als een supporter een spandoek voor Boulah (en vrouw) wil ophangen dan moet hij dat vooral doen. Wat een gezanik om dat voor een ander te gaan zitten beslissen ...
Lees ik het verkeerd? Er is iemand die hier notabene abortus propageert, wetende dat dit verboden is voor Moslims (en andere gelovigen). En iedereen maar meepraten. Dat is toch respectloos?quote:
Ik vind van niet. Liever een late abortus dan een opvoeding van 1 of 2 ouders die je als overlast zien.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
I see. Mja, op zich wel te begrijpen dan. Alleen heb ik er wel moeite mee als levensvatbare kinderen geaborteerd worden. Mijn zusje is ook te vroeg geboren dus ik ben er een beetje bevooroordeeld over.
Kijk, dit zie ik nou graag. Jammer dat er zo weinigen dit posten.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:48 schreef Trancelocator het volgende:
Vreselijk nieuws dit. Ik wens Khalid en zijn familie veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.
Dude...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lees ik het verkeerd? Er is iemand die hier notabene abortus propageert, wetende dat dit verboden is voor Moslims (en andere gelovigen). En iedereen maar meepraten. Dat is toch respectloos?²
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik vind van niet. Liever een late abortus dan een opvoeding van 1 of 2 ouders die je als overlast zien.
Er loopt een discussie door dit topic dat het aborteren van kindjes als ze levensvatbaar zijn niet moet kunnen. Die gast die erover begon bracht het alleen wat raar. Maar dat heeft ie later toegelicht. Verder vind ik het een zinloze discussie in dit topic.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lees ik het verkeerd? Er is iemand die hier notabene abortus propageert, wetende dat dit verboden is voor Moslims (en andere gelovigen). En iedereen maar meepraten. Dat is toch respectloos?²
Dat dus.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:51 schreef Breach het volgende:
[..]
Verder vind ik het een zinloze discussie in dit topic.
hoop dat dit zaterdag waarheid isquote:
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:52 schreef Scorpie het volgende:
Mag ik een ban voor Bansheeboy svp, totaal ongepaste flame en poging tot grappig doen. Laat hem na het EK maar terugkomen.
Ik zou het enorm mooi vinden als duizenden Nederlanders dat zaterdag uit volle borst zingen voor ze.quote:
Gaan we opzoekenquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:54 schreef NED het volgende:
Is die persconferentie die over 5 minuutjes begint live te volgen op tv danwel internet?
Lees het topic en vorige topics nog een keer door.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kijk, dit zie ik nou graag. Jammer dat er zo weinigen dit posten.
Abortus.²
Dat zullen ze zelf ook wel snappen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:55 schreef APK het volgende:
Ik mag toch hopen dat de andere spelers na een eventuele overwinning uit piëteit een keer niet met hun kids gaan lopen pronken.
daar heb je een goed punt idd , ik hoop ook dat de kinderen even op de tribune kunnen blijven.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:55 schreef APK het volgende:
Ik mag toch hopen dat de andere spelers na een eventuele overwinning uit piëteit een keer niet met hun kids gaan lopen pronken.
Pardon? Ik ben niet over abortussen begonnen, ik ga er juist tegenin. Ik ga er vanuit dat je woorden terugtrekt en reken op je begrip.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:52 schreef Scorpie het volgende:
Mag ik een ban voor Bansheeboy svp, totaal ongepaste flame en poging tot grappig doen. Laat hem na het EK maar terugkomen.
http://portal.omroep.nl/audioplayer/radio1quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:01 schreef Stienn het volgende:
Misschien een domme vraag, maar kun je die persconferentie online volgen?
Ik wel - reclamequote:Op donderdag 19 juni 2008 14:02 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoort nog niks op radio1 of journaal24
Hou toch je waffel man.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop oprecht dat hij bij de selectie blijft. Zou zwaar zonde zijn, kwalitatief gezien dender je gelijk de afgrond in en neemt geen enkele aanvaller onze verdediging meer serieus.
Gun Boulahrouz echt het allerbeste.²
Goed puntquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:55 schreef APK het volgende:
hoorde wel een reclame van ABN-amro waar ik om moest lachen, maar geen persconferentiequote:
Op de een of andere manier heb jij altijd bizarre reply´s, ook door die kutsmilies van jequote:Op donderdag 19 juni 2008 13:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben blij dat iedereen tot inkeer is gekomen. Ik hoop dat Boulahrouz zal strijden als altijd. Ik zal blij zijn als hij een ander kind krijgt.²
Ik ben benieuwd. Heb hier helaas geen speakers, kan iemand speech-to-text doen voor me? Thanks.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:06 schreef Kriegel het volgende:
Persconferentie begint zodadelijk.
geduld jongenquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:07 schreef koemleit het volgende:
ik zie er nog niks van? zowel niet op radio 1 als op journaal24.
Nee, nu nog vaag gelul, maar ze zeiden bij 1 dat het zometeen zou komen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:07 schreef koemleit het volgende:
ik zie er nog niks van? zowel niet op radio 1 als op journaal24.
Heb Radio 1 en NL1 opstaan, nog helemaal niets.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:08 schreef Afwazig het volgende:
Ik zie niks, heb de TV op nederland 1 staan.
Het begint ook pas zo!quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:08 schreef Afwazig het volgende:
Wellicht dat ze er vanwege technische zaken niet live bij kunnen zijn en dat het opgenomen word en dat ze het dan een paar minuten later uitzenden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:08 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Heb Radio 1 en NL1 opstaan, nog helemaal niets.
Ze denken ons te moeten vervelen met onbelangrijk nieuws
ik zie activia reclamequote:Op donderdag 19 juni 2008 14:08 schreef Afwazig het volgende:
De telegraaf concludeerde daaruit al dat hij er bij zou blijven, maar dat is natuurlijk gelul.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:10 schreef TheVulture het volgende:
Boula was vanmorgen al bij de besloten training lees ik net op de Telegraaf... ik denk dat hij bij de groep blijft....
Denk het niet. Op nosjournaal24.nl zijn ze ook weer begonnen met het herhalen van het afgelopen journaal.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:10 schreef Stienn het volgende:
Komt het ook zo op tv dan?
ja indeed en dat geleuter over jeugdrechters komt me ook de neus uit.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:11 schreef NJ het volgende:
[..]
Denk het niet. Op nosjournaal24.nl zijn ze ook weer begonnen met het herhalen van het afgelopen journaal.
De NOS bracht het ietwat genuanceerder met "Hij was aanwezig". Geen idee of hij ook meegedaan heeft, maar hij was aanwezig.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:10 schreef TheVulture het volgende:
Boula was vanmorgen al bij de besloten training lees ik net op de Telegraaf... ik denk dat hij bij de groep blijft....
Dat was lachen jaquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:05 schreef Mascleta het volgende:
hoorde wel een reclame van ABN-amro waar ik om moest lachen, maar geen persconferentie
Dat vind ik altijd weer zo over de top. Laat Boula en zijn vrouw dit lekker binnen de privesfeer houden en samen dit verlies verwerken.quote:
quote:Dutch support for bereaved Boulahrouz
The Netherlands have cancelled all their scheduled activities for today following the announcement of the death of Khalid Boulahrouz's premature-born baby daughter.
Three matches
The 26-year-old, who along with Orlando Engelaar was the only player to start all three of his side's Group C games, left a training session at the Lausanne Stade Olympique de la Pontaise early yesterday and was taken to hospital to be with his wife, Sabia, who was having complications with her pregnancy. This morning, the Royal Netherlands Football Association released a statement which said: "The players and staff of the Dutch national team are deeply touched by the death of Anissa, the premature-born little daughter of Khalid Boulahrouz and his wife Sabia."
www.euro2008.com
bedankt koemleitquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:10 schreef koemleit het volgende:
en nogmaals het journaal op journaal24, beetje jammer ik moet om half 3 weg.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:13 schreef Da_Sandman het volgende:
Godver das een item van een kwartier bijna zeg. SCH doe er eens wat aan, dit is verschrikkelijk.
beetje ongepast in dit topic robbiequote:Op donderdag 19 juni 2008 14:14 schreef TerroRobbie het volgende:
Trek de stekker er eens uit, SCH.
quote:
quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:13 schreef RijstNatie het volgende:
De Cup zal voor zn dochter zijn !!!!
Ik moest lachenquote:
Andere omroep. Het uur daarvoor was hoogstaanderquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..], dat niet, het was wel dodelijk saai. Domme vragen, daardoor inkoppertjes als antwoorden, pfff...
Wtf is dit voor shit?quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:15 schreef Kriegel het volgende:
Godverdomme, nou begint er weer een of ander klote cowboynummer!
Als je nou eens leest dan zou je zien dat er nog niets begonnen is.quote:
Er is een daderprofiel en de politie kan hem niet vinden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:18 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Als je iemand ziet die kuilen graaft moet je de politie bellen.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:19 schreef superworm het volgende:
Ik ben dat radio-1 gewauwel wel gewend, dat luister ik elke dag
Ja denk het ook.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
"Letterlijk en figuurlijk je snor drukken."
Dader: heeft schep, graaft kuilen. Duidelijker kan je het volgens mij niet krijgen als je alleen kuilen vindt...quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is een daderprofiel en de politie kan hem niet vinden.
Ga lekker wandelen, fietsen en trimmen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:19 schreef SCH het volgende:
Mensen moeten dus wel zoeken naar iemand waarvan ze niet weten hoe hij er uit zietquote:Op donderdag 19 juni 2008 14:19 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:18 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Als je iemand ziet die kuilen graaft moet je de politie bellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |