Waar lees jij dat iemand zeggen dat het voor andere ongeboren babies minder erg is?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Nou, dat is toch raar, of niet dan? Nu is het een vroeggeboorte en vindt iedereen het vreselijk, maar duizenden baby's worden rond 22 weken nog geaborteerd. Dat vind ik eigenlijk even vreselijk.
Echt weer iets voor de telegraaf he.quote:Boulahrouz verzet gedachten
door onze speciale verslaggevers
LAUSANNE - Khalid Boulahrouz heeft op het trainingsveld in Stade Olympique de la Pontaise geprobeerd zijn gedachten te verzetten. De international van Oranje werd gisteren met zijn vrouw Sabia getroffen door groot persoonlijk leed. Zijn te vroeg geboren dochtertje Anissa overleed in het ziekenhuis van Lausanne. De aanwezigheid van Boulahrouz op de besloten training bevestigt dat de verdediger het EK afmaakt.
Voor het kind zelf niet eigenlijk. Maar goed, dit is weer een hele andere discussie...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:33 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Er is echt maar een heel klein genuanceerd verschil tussen een gewenste of een ongewenste baby en een abortus of een miskraam. Echt heel klein dan hè!
Ik interpeteerde het ook anders dan dat hij bedoelde.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:30 schreef NJ het volgende:
[..]
Hij heeft een punt.
Iedereen is in rouw over een overleden baby, terwijl abortus tot de 24e week gewoon legaal is.
Nou, de vergelijking gaat als volgt: kindje van Boulah 22 weken, gewenst, sterft na een te vroege geboorte. Iedereen vindt het vreselijk.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:34 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Abortus wordt door mensen zelf gedaan, die kiezen ervoor. Hier gaat het kindje ongewenst dood.
Vind 't nogal een verschil, de vergelijking gaat wat mij betreft dan ook helemaal niet op.
Het gaat om het gevoel dat de ouders erbij hebben. Voor Bouhla was het misschien al zijn dochter terwijl het voor anderen juist een ongewenst kind is. Het is misschien wat dubbel maar het gaat uiteindelijk erom hoe de mensen om wie het gaat, het beleven.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:30 schreef NJ het volgende:
[..]
Hij heeft een punt.
Iedereen is in rouw over een overleden baby, terwijl abortus tot de 24e week gewoon legaal is.
Voor het kind was het dan ook niet zo'n klap als voor Boulah en z'n familie.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:34 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Voor het kind zelf niet eigenlijk. Maar goed, dit is weer een hele andere discussie...
Dat kan alleen hijzelf beoordelen. Als hij het gepast vind en het op kan brengen moet ie spelen.quote:De vraag is dan ook niet of hij kan spelen ondanks de verwerking maar of spelen juist past in de verwerking of niet.
Toch wel een behoorlijk veschil in kiezen voor abortus, of dit....Verwerkingsproces lijkt me totaal andersquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Nou, dat is toch raar, of niet dan? Nu is het een vroeggeboorte en vindt iedereen het vreselijk, maar duizenden baby's worden rond 22 weken nog geaborteerd. Dat vind ik eigenlijk even vreselijk.
Klopt wat mij betreft.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:37 schreef superworm het volgende:
Mijn punt is dus: als je er zelf voor kiest is het blijkbaar níet erg voor het kindje?
Nee, abortus is de keuze van de ouders. Een miskraam is een leed wat de ouders overkomt. Kunnen allebei tragisch zijn, maar het is een verschil tussen een keuze en leed.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Eens. Abortus moet kunnen maar zeker niet tot 22 weken. Eigenlijk is langer dan een maand na de zwangerschap gewoon fout, zeker aangezien je als vrouw toch gewoon naar de dokter kunt gaan als je die maand niet menstrueert. Dus een slap excuus als ik wist het niet (als je al bijna zes maanden zwanger bent) is geloel. Ja hoor, elke vrouw mist wel eens 6 menstruaties achter elkaar.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Voor Boulah ja.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Nou, de vergelijking gaat als volgt: kindje van Boulah 22 weken, gewenst, sterft na een te vroege geboorte. Iedereen vindt het vreselijk.
Ben jij klinisch dood ofzo? Wat is dit voor instabiele reactie???quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:24 schreef superworm het volgende:
Weet je wat cru is? Dat abortus gewoon had gekund.
De steunbetuigingen zijn dan ook gericht aan de nabestaanden.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:37 schreef superworm het volgende:
Mijn punt is dus: als je er zelf voor kiest is het blijkbaar níet erg voor het kindje?
Spuit 11quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben jij klinisch dood ofzo? Wat is dit voor instabiele reactie???²
Hmm ja, maar ook voor het kindje en z'n vrouw. Ik zal er verder niet over uitwijden, maar ik ben zelf sterk voor een abortusgrens van 21 weken of minder. Het idee dat mogelijk levensvatbare baby's alsnog geaborteerd kunnen worden gaat mij de pet te boven, maar dat ligt denk ik aan je moraal.quote:
Ja dat dacht ik dus ook, volgens mij zit hij inderdaad aan de drugs ofzo. Ben blij een medestander te hebben.quote:
Bijlezen, man. Ik leg het al dertig keer uit.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben jij klinisch dood ofzo? Wat is dit voor instabiele reactie???²
Daar heb je wel een punt, maar dan nog slaat de reactie "ze hadden ook abortus kunnen plegen" de plank echt vreselijk misquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:37 schreef superworm het volgende:
Nou, de vergelijking gaat als volgt: kindje van Boulah 22 weken, gewenst, sterft na een te vroege geboorte. Iedereen vindt het vreselijk.
Kindje van duizenden vrouwen per jaar, ongewenst, wordt weggezogen met dezelfde, of een nog latere leeftijd. Hoor je níemand over.
Neeheee, ik bedoelde te zeggen "en dan te bedenken dat baby's net zo goed geaborteerd worden met 22 weken", als in, "dat is toch vreselijk dat dat mag".quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, maar dan nog slaat de reactie "ze hadden ook abortus kunnen plegen" de plank echt vreselijk mis.
ok okquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:41 schreef superworm het volgende:
Neeheee, ik bedoelde te zeggen "en dan te bedenken dat baby's net zo goed geaborteerd worden met 22 weken", als in, "dat is toch vreselijk dat dat mag".
Ik vind het ook niet mijn plaats om daarover te oordelen. Wel vind ik het zelf aansprekend om dit soort dingen een beetje in perspectief te zien. Ik vind ook helemaal niet dat het weggemoffeld moet worden. Maar om te spreken van een overleden dochtertje met naam vindt ikzelf apart als het zelfs nog binnen de abortusperiode valt.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is niet vreemd hoor. Veel mensen ervaren het juist al als hun kind en het kan enorm helpen om een naam aan het babietje te geven. Hoeft niet maar kan wel. Het is hun kind en waarom zou je dat in perspectief plaatsen. Er zijn juist teveel mensen, vooral vroeger, bij wie dit letterlijk en figuurlijk werd weggemoffeld en er niet over gesproken mocht worden.
Collega van mij kwam er na 5 maanden pas achter.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Eens. Abortus moet kunnen maar zeker niet tot 22 weken. Eigenlijk is langer dan een maand na de zwangerschap gewoon fout, zeker aangezien je als vrouw toch gewoon naar de dokter kunt gaan als je die maand niet menstrueert. Dus een slap excuus als ik wist het niet (als je al bijna zes maanden zwanger bent) is geloel. Ja hoor, elke vrouw mist wel eens 6 menstruaties achter elkaar.
Uiteraard ook z'n vrouw. Of juist. Ik zei niet voor niets: Boulah en z'n familie. Over het kind kan ik niet spreken, daar ik sterk betwijfel of het al een bewustzijn had ontwikkeld.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:39 schreef superworm het volgende:
[..]
Hmm ja, maar ook voor het kindje en z'n vrouw. Ik zal er verder niet over uitwijden, maar ik ben zelf sterk voor een abortusgrens van 21 weken of minder. Het idee dat mogelijk levensvatbare baby's alsnog geaborteerd kunnen worden gaat mij de pet te boven, maar dat ligt denk ik aan je moraal.
AHA! Een woordgarpje!quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook, volgens mij zit hij inderdaad aan de drugs ofzo. Ben blij een medestander te hebben.²
Voor het kindje niet hoor. Wat een lariekoekquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:39 schreef superworm het volgende:
[..]
Hmm ja, maar ook voor het kindje en z'n vrouw. Ik zal er verder niet over uitwijden, maar ik ben zelf sterk voor een abortusgrens van 21 weken of minder. Het idee dat mogelijk levensvatbare baby's alsnog geaborteerd kunnen worden gaat mij de pet te boven, maar dat ligt denk ik aan je moraal.
Misschien moet jij je maar eens wat beter inlezen. Als het maar zo simpel was....quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Eens. Abortus moet kunnen maar zeker niet tot 22 weken. Eigenlijk is langer dan een maand na de zwangerschap gewoon fout, zeker aangezien je als vrouw toch gewoon naar de dokter kunt gaan als je die maand niet menstrueert. Dus een slap excuus als ik wist het niet (als je al bijna zes maanden zwanger bent) is geloel. Ja hoor, elke vrouw mist wel eens 6 menstruaties achter elkaar.
Vreemd. En die heeft laten aborteren?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Collega van mij kwam er na 5 maanden pas achter.
Dus het kan wel degelijk.
Nope. Kind is inmiddels alweer meer dan een jaar oud.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vreemd. En die heeft laten aborteren?
Hoi Fatima.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit vind ik nou weer zwaar minder. Wat zijn dit voor lompe reacties. Alléén maar omdat Boula een Marokkaan is. Echt stank voor dank dit. Mensen die roepen om een abortus.²
Ik vind het juist prachtig als mensen het wel al als hun kindje zien. Zij hebben die abortusperiode toch niet bepaald?quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:42 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet mijn plaats om daarover te oordelen. Wel vind ik het zelf aansprekend om dit soort dingen een beetje in perspectief te zien. Ik vind ook helemaal niet dat het weggemoffeld moet worden. Maar om te spreken van een overleden dochtertje met naam vindt ikzelf apart als het zelfs nog binnen de abortusperiode valt.
Nogmaals, over het leed doe ik geen uitspraak, ik hoop het zelf iig nooit mee te maken.
zeer misplaatste grap....quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit vind ik nou weer zwaar minder. Wat zijn dit voor lompe reacties. Alléén maar omdat Boula een Marokkaan is. Echt stank voor dank dit. Mensen die roepen om een abortus.²
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Misverstand, le-zenquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja joh, we vinden het allemaal helemaal niet erg omdat Bouhla een Marokkaan is. Een Marokkaan die wel kan lezen volgens mijquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Gast, lees nou eens goed man...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:44 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:05 schreef Blight het volgende:
Wat er ook gebeurt, sowieso respect voor de keuze en veel sterkte.
I see. Mja, op zich wel te begrijpen dan. Alleen heb ik er wel moeite mee als levensvatbare kinderen geaborteerd worden. Mijn zusje is ook te vroeg geboren dus ik ben er een beetje bevooroordeeld over.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nope. Kind is inmiddels alweer meer dan een jaar oud.
Maar ze verloor dus nog wel bloed op een of andere manier. Maar aangezien ze de pil slikte (wsl niet werkte door zware antibiotica), verwacht je dat gewoon niet.
quote:Op donderdag 19 juni 2008 12:56 schreef elcastel het volgende:
Bijna grappig hoe mensen hier gaan vertellen wat anderen moeten doen. Als Boulah gewoon wil blijven spelen speelt hij, als zijn teamgenoten een band willen dragen dan doen ze dat. En als een supporter een spandoek voor Boulah (en vrouw) wil ophangen dan moet hij dat vooral doen. Wat een gezanik om dat voor een ander te gaan zitten beslissen ...
Lees ik het verkeerd? Er is iemand die hier notabene abortus propageert, wetende dat dit verboden is voor Moslims (en andere gelovigen). En iedereen maar meepraten. Dat is toch respectloos?quote:
Ik vind van niet. Liever een late abortus dan een opvoeding van 1 of 2 ouders die je als overlast zien.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:48 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
I see. Mja, op zich wel te begrijpen dan. Alleen heb ik er wel moeite mee als levensvatbare kinderen geaborteerd worden. Mijn zusje is ook te vroeg geboren dus ik ben er een beetje bevooroordeeld over.
Kijk, dit zie ik nou graag. Jammer dat er zo weinigen dit posten.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:48 schreef Trancelocator het volgende:
Vreselijk nieuws dit. Ik wens Khalid en zijn familie veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.
Dude...quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lees ik het verkeerd? Er is iemand die hier notabene abortus propageert, wetende dat dit verboden is voor Moslims (en andere gelovigen). En iedereen maar meepraten. Dat is toch respectloos?²
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik vind van niet. Liever een late abortus dan een opvoeding van 1 of 2 ouders die je als overlast zien.
Er loopt een discussie door dit topic dat het aborteren van kindjes als ze levensvatbaar zijn niet moet kunnen. Die gast die erover begon bracht het alleen wat raar. Maar dat heeft ie later toegelicht. Verder vind ik het een zinloze discussie in dit topic.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Lees ik het verkeerd? Er is iemand die hier notabene abortus propageert, wetende dat dit verboden is voor Moslims (en andere gelovigen). En iedereen maar meepraten. Dat is toch respectloos?²
Dat dus.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:51 schreef Breach het volgende:
[..]
Verder vind ik het een zinloze discussie in dit topic.
hoop dat dit zaterdag waarheid isquote:
quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:52 schreef Scorpie het volgende:
Mag ik een ban voor Bansheeboy svp, totaal ongepaste flame en poging tot grappig doen. Laat hem na het EK maar terugkomen.
Ik zou het enorm mooi vinden als duizenden Nederlanders dat zaterdag uit volle borst zingen voor ze.quote:
Gaan we opzoekenquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:54 schreef NED het volgende:
Is die persconferentie die over 5 minuutjes begint live te volgen op tv danwel internet?
Lees het topic en vorige topics nog een keer door.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kijk, dit zie ik nou graag. Jammer dat er zo weinigen dit posten.
Abortus.²
Dat zullen ze zelf ook wel snappen.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:55 schreef APK het volgende:
Ik mag toch hopen dat de andere spelers na een eventuele overwinning uit piëteit een keer niet met hun kids gaan lopen pronken.
daar heb je een goed punt idd , ik hoop ook dat de kinderen even op de tribune kunnen blijven.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:55 schreef APK het volgende:
Ik mag toch hopen dat de andere spelers na een eventuele overwinning uit piëteit een keer niet met hun kids gaan lopen pronken.
Pardon? Ik ben niet over abortussen begonnen, ik ga er juist tegenin. Ik ga er vanuit dat je woorden terugtrekt en reken op je begrip.quote:Op donderdag 19 juni 2008 13:52 schreef Scorpie het volgende:
Mag ik een ban voor Bansheeboy svp, totaal ongepaste flame en poging tot grappig doen. Laat hem na het EK maar terugkomen.
http://portal.omroep.nl/audioplayer/radio1quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:01 schreef Stienn het volgende:
Misschien een domme vraag, maar kun je die persconferentie online volgen?
Ik wel - reclamequote:Op donderdag 19 juni 2008 14:02 schreef TerroRobbie het volgende:
Hoort nog niks op radio1 of journaal24
Hou toch je waffel man.quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop oprecht dat hij bij de selectie blijft. Zou zwaar zonde zijn, kwalitatief gezien dender je gelijk de afgrond in en neemt geen enkele aanvaller onze verdediging meer serieus.
Gun Boulahrouz echt het allerbeste.²
Goed puntquote:Op donderdag 19 juni 2008 13:55 schreef APK het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |