Geeft niet, je had iig snel een nieuwe geopend.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:57 schreef SHE het volgende:
Oh sorry; ik ben niet zo goed in reeksen.
Niet slaan!
Oef, ik moet oppassen dat ik niet verzand in een eindeloos monoloog over enzymen, de vetzuursynthese en eiwitten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:58 schreef Mini_rulez het volgende:
Opname van wat? Nieuwe aminozuren/energie, om weer eiwitten te maken? Je spieren bestaan zelf ook uit eiwitten, dus die zullen toch gevormd moeten worden als je ze eerst afbreekt.
te weinigquote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:05 schreef SHE het volgende:
je hebt veel te weinig gegeten, maar wel heel braaf.
maar goed, ik heb in jouw geval sowieso nooit begrepen waar je nog wilt afvallen...achter je oortjes misschien.
Het idee was toch dat je elke dag ging sporten? Ik neem wat nootjes sla met tomaat en mozzerella en olijven en misschien wat yoghurt.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:13 schreef SHE het volgende:
1 uur kickboxen met zo'n lijstje is krankzinnig.
Je zit echt veel te laag...prop maar iets in je snuitje
Dat was de bedoeling..maar eerst regelmaat in je voeding, dan beesten.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Het idee was toch dat je elke dag ging sporten? Ik neem wat nootjes en wat yoghurt.
Ja wacht PM me anders de tijden + waar het is dan schrijf ik het in m'n agenda en zorg ik dat ik niet hoef te werken of zo! Want ik wil wel echt graag komen! (O en wat ik wel en niet aan mag. Soms mag je geen zwarte broek aan of zo)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:39 schreef Chicolate het volgende:
Mijn dag vandaag is een beetje mislukt![]()
PF: wanneer kom je nou een keer langs trainen, vandaag kwamen er weer mensen kijken/meedoen en hadden we een lekkere zware training(mn knie zal morgen wel blauw/dik zijn).
Nope. Ik werk maar 1 avond per week nu. Sinds vorige week.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:43 schreef Mini_rulez het volgende:
14.00?Hoef jij niet naar school/werk?
Ik merk dat een vast ritme al heel erg helpt bij het volhouden van een dieet. Het kost minder discipline als dingen een gewoonte worden, vaste eetmomenten en producten. Dan gaat je lichaam op gegeven moment ook dáárom vragen in plaats van om allerlei ongezonde dingen. (Als je iets een paar keer eet wanneer je honger hebt, krijg je er daarna vanzelf zin in als je weer honger hebt. Simpel conditioneren, heel handig.)
Bovendien is je spijsvertering volgens mij ook efficiënter als hij weet wat hij kan verwachten, zeg maar.Heeft te maken met de tijdige productie van de juiste hormonen en enzymen etc.
Oja, en niet te vergeten: door regelmatig te eten is je lichaam ook beter in staat om je suikerspiegel op peil te houden (heeft ook te maken met hormonen, insuline en glucagon) en daardoor krijg je ook geen suikerdips en onhoudbare verlangens naar zoetigheid.
Waarom zo rigoreus? Ga vandaag gewoon om 1 uur slapen en sta om 9 uur op. Heb je 8 uur geslapen en ben je op een heel christelijk uur op. Je hebt nu eenmaal avond en morgenmensen. Het gaat erom wat je doet, de wakkere uren.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:53 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Hahahaha. Nee ik ben heel lui/discipline loos ik drink te veel etc!
Ben gestopt met drinken (2x in 2 maanden is gestopt. Dat zou anders 20x zijn in 2 maanden)
Ik sport sinds een half jaar. Uh, ik ga nu gezondig eten met niet te veel suikers.
En nu dus maar slapen want ik wil eigenlijk vanaf nu elke dag om 7 uur opstaanGewoon. Als ritme.
En dat is best moeilijk als je aartslui bent..
Jij bent echt heel grappig!quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik wil graag een ochtendmens worden. (Ik was al de hele week bezig met steeds vroeger te slapen)
Slaap lekker
Hier staat een lunch in een pannenkoekenrestaurant op het programma. Ik heb geen idee wat ik daar zou kunnen eten. "Doe mij maar een pannenkoek hawaii, laat de ham en kaas maar weg. Oh, en de pannenkoek hoef ik ook niet."quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:09 schreef freecell het volgende:
Hoi
Vanavond pannenkoeken gegeten in het pannenkoekrestaurant.
Ik ben ná pannenkoeken altijd twee dagen minstens 2 kilo zwaarder. Heel typisch, net alsof het me verstopt of dat het vocht vasthoudt of iets dergelijks
quote:Op woensdag 11 juni 2008 00:06 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik wil graag een ochtendmens worden. (Ik was al de hele week bezig met steeds vroeger te slapen)
Slaap lekker
Zo'n pannenkoek is al veel te veel voor een avondmaaltijd, laat staan voor een lunchquote:Op woensdag 11 juni 2008 06:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier staat een lunch in een pannenkoekenrestaurant op het programma. Ik heb geen idee wat ik daar zou kunnen eten. "Doe mij maar een pannenkoek hawaii, laat de ham en kaas maar weg. Oh, en de pannenkoek hoef ik ook niet."
Ik laat de lunch wel schieten. Dan ben ik maar het asociale sujet. Ik ben toch niet zo gek op pannenkoeken. Wat is dat ook voor idioot idee, lunchen in een pannenkoekenrestaurant.![]()
Die 3 heb ik al!quote:Op woensdag 11 juni 2008 06:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken. Je moet niet zo tegen je lichaam vechten, maar er lief voor zijn. Het zal je een hoop ellende besparen als je vanaf heden:
- alleen nog maar vrienden uitzoekt die avondmensen zijn,
- een romance aanknoopt met een avondmens,
- een baan zoekt waarbij je niet vroeg op hoeft te staan.
Ik heb zelf een hekel aan pannekoeken, maar je kunt vragen of ze een volkoren pannekoek hebben.quote:Op woensdag 11 juni 2008 06:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hier staat een lunch in een pannenkoekenrestaurant op het programma. Ik heb geen idee wat ik daar zou kunnen eten. "Doe mij maar een pannenkoek hawaii, laat de ham en kaas maar weg. Oh, en de pannenkoek hoef ik ook niet."
Ik laat de lunch wel schieten. Dan ben ik maar het asociale sujet. Ik ben toch niet zo gek op pannenkoeken. Wat is dat ook voor idioot idee, lunchen in een pannenkoekenrestaurant.![]()
Dat vind ik heel idioot. Je bakt de koek toch maar in 1 pan. Niet in meerdere pannen.quote:
Maar omdat je hem in een pan bakt,quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat vind ik heel idioot. Je bakt de koek toch maar in 1 pan. Niet in meerdere pannen.
Een pannekoek zou zoveel minder verwarrend zijn
Beterschap!quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:41 schreef Razztwizzle het volgende:
Goedemorgen lieve afslankmensjes.
Ik ben toch maar thuisgebleven vandaagheb de hele nacht lopen rondspoken met een net-niet migraine (zere ogen, zere nek, hoofdpijn, misselijk, maar niet zo erg als bij echte migraine) dus nu ben ik net een vaatdoek. Gelukkig nu wel een vaatdoek zonder pijn, dat mag ook wel na een stoot ibuprofen
.
Dus zo maar eens voorzichtig wat yoghurt nemen en dan maar wat kleine studiedingetjes doen die nog afgerond moeten worden. Gelukkig is het niet zo warm vandaag, dat scheelt alweer.
Flensjesquote:Op woensdag 11 juni 2008 08:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat vind ik heel idioot. Je bakt de koek toch maar in 1 pan. Niet in meerdere pannen.
Een pannekoek zou zoveel minder verwarrend zijn
Alleen maar ananas?quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:01 schreef SHE het volgende:
De ananassen zijn trouwens in de bonus ontdekte ik vanmorgen; 1 euro voor een ananas. Da's geen geld.
Nu heb ik er meteen 5 gekocht
Ik eet vanavond dus ananas
Tot je hem opensnijdt en er allemaal bruine pus uit komt lopenquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Gister ook een ananas gehaald, voor 50 centjes maar!
Markt
Ik had er op de markt ook 2 voor een euro, schoongemaakt en welquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:08 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Gister ook een ananas gehaald, voor 50 centjes maar!
Markt
Heb ik ook last van.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:10 schreef loveli het volgende:
Van te veel ananas krijg ik jammer genoeg blaren in m'n mond. Misschien komt het door de pH, of ik ben weer eens ergens allergisch voor.
Echt niet, goed spul hoor! En ik ga toch 2x in de week het liefst, dus als het houdbaar is tot vrijdag vind ik het goedquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Viking84 het volgende:
Tot je hem opensnijdt en er allemaal bruine pus uit komt lopen.
Was niet serieus natuurlijkquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Alleen maar ananas?.
Ik ga ook even een paar halen later deze week.
Heb ik ook last van.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:10 schreef loveli het volgende:
Van te veel ananas krijg ik jammer genoeg blaren in m'n mond. Misschien komt het door de pH, of ik ben weer eens ergens allergisch voor.
Apartquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:15 schreef SHE het volgende:
[..]
zelfgemaakte hamburgers met bruine bonen
Of chutneyquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:15 schreef SHE het volgende:
[..]
Was niet serieus natuurlijk
Ik heb weinig tijd vanavond ; dus voor mijn lief maak ik zelfgemaakte hamburgers met bruine bonen
( hij is er dol op )
Voor mezelf een grote salade met alfalfa, ei en ceasar dressing met een tartaartje.
Nu maar eens bedenken wat ik in godsnaam met al die ananassen moet. Misschien dat ik er jam van kan maken, of limonade.
Mijn ouders hebben er geen problemen mee, want avondeten doe ik gewoon met het gezinquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Houden je huisgenoten rekening met jouw manier van eten, Miss_S?
Het lijkt me heel moeilijk om, als ik nog thuis woonde, mijn eigen eten te moeten bereiden en kopen terwijl de anderen zichzelf niets ontzeggen.
Mango's zijn volgens mij nooit ready to eatquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:49 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb weer een mango op. Die helemaal niet ready to eat was, zoals op het stickertje stond.
O jawel hoor, die van gisteren wel.quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Mango's zijn volgens mij nooit ready to eat
Ik heb er niet zoveel ervaring mee maar de keren dat ik er eentje had waren ze nooit rijpquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O jawel hoor, die van gisteren wel.
Maar die was ook wat zachter.
Mango's vind ik van dat gekke fruit. Het ziet er heerlijk uit, lekker zoet enzo ... tot je een stukje in je mond doet. Dan is het helemaal niet de zoetheidexplosie die ik ervan verwacht en blijft er ook nog een weeig laagje over je tanden hangen. En ik blijf het proberen, maar het valt steeds weer tegenquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:49 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb weer een mango op. Die helemaal niet ready to eat was, zoals op het stickertje stond.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 12:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Mango's zijn net als peren heel gemeen fruit. Ze zijn namelijk eeuwenlang hard, dan een half uurtje "ready to eat", en daarna is het snot. En dat half uurtje is net als jij de kamer uit bent, de was aan het ophangen bent of naar school bent. Dus wekenlang zit je te wachten op de "ready tot eat"-heid van het fruit, je voelt eens, je kijkt, je ruikt, en je denkt "nou, het zal vast niet lang meer duren". Totdat je na je was ophangen, naar school gaan of de kamer uitgaan weer terugkomt bij de fruitschaal, aan het fruit voelt, en het als gare prut onder je vingers uiteenvalt.
Alsof ze het erom doen. Alsof er in dat fruit een soort rijpheidsmannetje zit, dat denkt "nog niet.. nog niet.. nog niet.. JA! Ze is de kamer uit! RIJP! RIJP! RIJP!.... Ze is bijna terug!!! SNOT! SNOT!".Valt het op dat ik gefrustreerd ben over mango's en peren?
Ff kokenquote:Op woensdag 11 juni 2008 12:49 schreef Viking84 het volgende:
Hoe is het jou eigenlijk vergaan met het "crashen"?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:05 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel is ff uit de running...
Sinds een weekje of drie is het onvermijdbare scriptie schrijven begonnen. Dus: vreemde werktijden, nachten lang door, gekke ritmes en veel, veel, veel slecht eten, pizza's, snacks en ander tuig. Maar ja 't is voor een goed doel want vrijdag moet mijn scriptie af zijnVandaag was de voorbeschouwing door mijn begeleider en die was zeer tevreden over de basis er moest nog wat aan geschaafd worden volgens hem, maar de basis stond als een flatgebouw zei hij
Hij wilde zelfs garant staan voor een bepaald punt als deze kwaliteit zich in de komende versie terug bleef komen
Af en toe trainen is er nog wel bij, maar zelfs mijn minimaal 2x per week squash lijd er nu zelfs onder, en dat laat ik me normaal gesproken door NIEMAND afnemen. Maar ja, nu dus wel even een paar weekjes.
Damn straks gewoon afgestudeerd
Je moet de schil er echt dik genoeg afhalen (dus geen bruine gaatjes er in) dan krijg je als het goed is geen blaren.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:10 schreef loveli het volgende:
Koude pizza (mozzarella/ham) uit de koelkast is ook wel 1 van mijn lievelingskostjesquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:21 schreef SHE het volgende:
Apart? Zeg maar gerust dubieus.
Maar het is zijn lievelingskost, en ik heb het allang opgegeven er iets van te zeggen.
Mijn lievelingskost is koude pizza met tonijn en rode ui, daar gaat hij weer van over zijn nek.
Ik heb hier nog zes overrijpe mango'squote:Op woensdag 11 juni 2008 12:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Mango's zijn net als peren heel gemeen fruit. Ze zijn namelijk eeuwenlang hard, dan een half uurtje "ready to eat", en daarna is het snot. En dat half uurtje is net als jij de kamer uit bent, de was aan het ophangen bent of naar school bent. Dus wekenlang zit je te wachten op de "ready tot eat"-heid van het fruit, je voelt eens, je kijkt, je ruikt, en je denkt "nou, het zal vast niet lang meer duren". Totdat je na je was ophangen, naar school gaan of de kamer uitgaan weer terugkomt bij de fruitschaal, aan het fruit voelt, en het als gare prut onder je vingers uiteenvalt.
Alsof ze het erom doen. Alsof er in dat fruit een soort rijpheidsmannetje zit, dat denkt "nog niet.. nog niet.. nog niet.. JA! Ze is de kamer uit! RIJP! RIJP! RIJP!.... Ze is bijna terug!!! SNOT! SNOT!".Valt het op dat ik gefrustreerd ben over mango's en peren?
Mijn vriendje heeft vanochtend 2 eitjes voor me gebakkenquote:Op woensdag 11 juni 2008 08:48 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Haha. Ik was vandaag om half1 naar bed gegaan en om kwart voor 8 er uit..Woei!
Alleen heb ik nu nog een vriendje nodig die 's ochtends twee eitjes voor mij kookt
Ik heb een hekel aan alles wat geen vruchtvlees is en de schil komt er bij mij niet in. Jammer genoeg ben ik overgevoelig voor bepaalde etenswaren.quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Je moet de schil er echt dik genoeg afhalen (dus geen bruine gaatjes er in) dan krijg je als het goed is geen blaren.
Ik had liever snoep gehadquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:18 schreef Miss_S het volgende:
Morgen mijn laatste stage dag
En aangezien ik geen snoep wil uitdelen aan de kinderen ben ik net bij de action geweest en voor 6 euro heb ik voor iedereen stoepkrijt
Daarom zit je ook in dit topicquote:
Ik doe het als volgt:quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik snij altijd gewoon met een groot koksmes de buitenkanten eraf (eerst kop en kont en dan de buitenkanten). en dan maak ik er gewoon stukjes van.... iet s meer werk, maar gaat ook prima hoor....
Nou, morgen mag ik ook weer om 6 uur op dus morgen aan het eind van de dag laat ik je weten of ik het volhoud op 1 boterham en 1 eiquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag weer een uitstekende dag achter de rug. Ik snap trouwens niet hoe jullie de dag doorkomen met 1 ei en 1 volkoren boterham als start. Ik heb er echt nog een extra nodig (en ik vind eieren heerlijk 's ochtends). Ik eet ook nog eens een boterham extra omdat ik al om 6 uur opsta. Staan jullie allemaal om 8 uur op?
Ik start met 2 eieren en een boterham, dat vult primaquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vandaag weer een uitstekende dag achter de rug. Ik snap trouwens niet hoe jullie de dag doorkomen met 1 ei en 1 volkoren boterham als start. Ik heb er echt nog een extra nodig (en ik vind eieren heerlijk 's ochtends). Ik eet ook nog eens een boterham extra omdat ik al om 6 uur opsta. Staan jullie allemaal om 8 uur op?
Dat zijn de dagen waarop ik het meest eet. Op m'n werk ga ik meer in de arbeid en in mijn omgeving op (het is altijd druk op onze kamer).quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:57 schreef Razztwizzle het volgende:
De afgelopen dagen sta ik inderdaad pas om 8 uur op, zit ik hele dagen thuis achter de laptop te werken, dus dan verbrand ik ook niet enorm veel vergeleken met dagen lesgeven, dat is denk ik het verschil.
Ze doen het expres om jou te pesten, ze wéten dat je even zin hebt om te zeiken en ze gúnnen het je gewoon niet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
Ik zou het op zich wel fijn vinden als ik wat meer te zeiken, zeuren en afkeuren had.
Jullie zijn veel te braaf!
Geen zin in ? Of vind je het lastig lekkere vega maaltijden te koken?quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog geen vegetarische dag gehad.
Je zei zelf dat we niet mochten smokkelen....quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
Ik zou het op zich wel fijn vinden als ik wat meer te zeiken, zeuren en afkeuren had.
Of als ik vertel wat ik gisteravond bij de bios nog op heb:quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:33 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze doen het expres om jou te pesten, ze wéten dat je even zin hebt om te zeiken en ze gúnnen het je gewoon niet.![]()
Je mag wel even tegen mij zeiken. ik zit ouderwetse zuurtjes te eten
Ok, werthers, dat is pas écht erg inderdaadquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:37 schreef SHE het volgende:
@ Freecell: Helaas zijn zuurtjes ook niet zo heel erg stout. Dat zijn nog de beste snoepjes die je kunt eten tijdens een dieet.
Had je een zak werthers gemeld, dan had ik je naar de hel en terug gewenst
Ik ben zo dol op vlees en vis, en veel minder dol op groenten. Dat is het vooral. Voorheen kon ik dat nog compenseren met kaas (risotto met venkel en geitenkaasquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Geen zin in ? Of vind je het lastig lekkere vega maaltijden te koken?
Misschien een zak stoomgroenten voor in de magnetron?quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:39 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb nog wel kipdrumsticks in huis, die kan ik meenemen, eventueel een salade. Alleen wil ik daar nog wel iets van groente bij (géén salade!), iemand een idee?
Braad die kippetjes van te voren en neem ze koud mee.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:39 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je zei zelf dat we niet mochten smokkelen....![]()
Ik moet alleen nog wat bedenken voor mijn werk vrijdag. Ik moet daar avondeten (werk tot 20:00u) en ben veroordeeld tot magnetronvoerof tot iets wat ik zelf meeneem.
Meestal nam ik dan een bakje magnetronlasagna (ongeveer 500kcal) maar dat kan nu dus niet want pasta is verboden. Iemand suggesties?
Ik heb nog wel kipdrumsticks in huis, die kan ik meenemen, eventueel een salade. Alleen wil ik daar nog wel iets van groente bij (géén salade!), iemand een idee?
Daar zat ik ook al aan te denken (zoiets heb ik vandaag op opquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien een zak stoomgroenten voor in de magnetron?
Je krijgt vanavond nog mijn soep recepten; en ik zal wat groenten variaties bedenken. Met groenten kun je alle kanten op.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zo dol op vlees en vis, en veel minder dol op groenten. Dat is het vooral. Voorheen kon ik dat nog compenseren met kaas (risotto met venkel en geitenkaas). Ik lust ook geen paddenstoelen; dat is een probleem. Mja, dan weet ik nog weinig interessante gerechten te bedenken. (Ik houd me graag aanbevolen, daar niet van. Ik wíl best 2 dagen vegetarisch eten.)
In m'n knoflookmayo zat dus inderdaad véél te veel knoflook. Het voordeel daarvan is dat ik maar weinig nodig had bij m'n salade.
Ik ben overigens zó blij met de broccolisoep van Gordon Ramsay. De soep heeft zo'n fijne textuur.
De kip is al gebraden, dat is geen probleem.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Braad die kippetjes van te voren en neem ze koud mee.
Daarbij stoomgroenten of wat haricots verts met een kledder aioli. Je kunt ook even tevoren wat witlof roerbakken met balsamico...is echt verrukkelijk.
Of de avond tevoren wat rijst koken; en daarna in een wok bakken met wat couscous kruiden ( appie )
Ik zweer je dat het lekker is.
Wat komkommertjes en tomaat erbij snijden en er doorheen husselen..klaar.
Met een beetje yoghurt, knof en munt
Slank de zomer in? Waarom? Eet wat wat je zelf wilt, niet de voedselterreurnichten.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
De rijst bak je van tevoren, en warm je alleen even op.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:52 schreef Ewelina het volgende:
[..]
De kip is al gebraden, dat is geen probleem.
Ik zit echter met het probleem van de loeisterke magnetron, dus gewoon iets wat je in de koelkast kunt bewaren en daarna opeten.
Ik bedenk met net dat groentensoep ook kan, dat ga ik iig meenemen dan.
Kom maar op!quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
Pardano is een pittige, harde kaas. Net als Parmesan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:54 schreef omearos het volgende:
Gevulde champignon heb ik idd een keertje gehad, en ben er nog steeds niet achter wat daar nou in zat. Dus iemand een receptje?![]()
Wat is pardano?
Wil je me aan het huilen maken?quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Kom maar op!
10.00 (want gisteravond late dienst): er lag nog een stuk chocola, restant van troost-sessie gisteren... en een kop thee
12.00: 250 ml griekse yoghurt met havermout-muesli en een schep rietsuiker
16:00: notenmix van walnoten, macadamianoten en hazelnoten, 2 glazen jus, 1 galiameloen
18:00: avondmaaltijd met rijst, groente en ei (en meteen een batch japanse rijst gemaakt voor morgen)
nu: handje amandelen en een kop thee thee
straks: chocola is gelukkig op, maar nootjes, japanse zoutjes en idem rijst en thee staan stand-by
Zo meteen ga ik een stuk fietsen of evy lopen, dat ligt er een beetje aan of mijn fiets snel te fixen is. Ontbijt om 10 uur is voor mijn doen vroeg, vaak begon ik pas met eten als ik 4 uur of langer wakker was. Sinds een half jaar dwing ik mezelf in een patroon, zodat ik 's ochtends wel iets eet. Als mijn werktijden het toestaan zou ik het liefst elke dag beginnen met een stukje hardlopen, nu doe ik dat meestal nog 's middags of 's avonds.
Ja. En ik vind ze echt héél vies. Allemaal.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:51 schreef SHE het volgende:
Heb je er wel eens 1 gegeten, gevuld met een beetje kruidenboter en geschaafde pardano, uit de oven?
Het is de mozzarellavullingquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:43 schreef SHE het volgende:
Alleen hoe ze een stuk vis zo vet krijgen is mij een raadsel...15gr VET !
Dat is rot, want ze vullen enorm en er zit niks in..vooral veel water.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja. En ik vind ze echt héél vies. Allemaal.
Als ergens alleen al een champignon bij heeft gezeten, dan hoef ik het al niet meer. Dat heb ik alleen met champignons en komkommer. Voor de rest eet ik alles wel als het moet.
Ik was wat laat met mijn edit, hier issie nog een keer:quote:
Ik vind worteltjes rauw lekkerder dan gekookt. Misschien gewoon rauwe groenten meenemen? SHE suggereerde al tomaat en komkommer.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:52 schreef Ewelina het volgende:
Ik bedenk met net dat groentensoep ook kan, dat ga ik iig meenemen dan.
Ik zal eens wat gaan proberen. Parmesan vind ik lekker, zal eens proeven hoe pardano smaakt. De combinatie met appel lijkt me dan weer niks, vind alleen appel al lekker genoegquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:58 schreef SHE het volgende:
[..]
Pardano is een pittige, harde kaas. Net als Parmesan.
Die schaaf je over je eten..
Bij lekkere trek eet ik vaak een schijfje appel, met daarop een schaaf Pardano...heerlijk!
Het is relatief ok qua vetten en ontzettend smaakvol. Maakt echt je maaltijd af.
In champignons kun je vanalles doen; een beetje gerulde gehakt met peterselie, een beetje kruidenboter met geschaafde harde kaas, een beetje gekruide rijst, een kruiden-knoflook mengsel...
De mogelijkheden zijn eindeloos.
Leuk verhaal dat evenveel eten - bewegen..maar dat heeft pas nut als je al op je ideale gewicht bent.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik was wat laat met mijn edit, hier issie nog een keer:
Het is wel zo eerlijk om te zeggen dat ik niet per se kilo's kwijt wil, maar een paar centimeter uit m'n taille zal ik met alle plezier uitzwaaien. Mijn idee was "evenveel eten, meer bewegen", spieren kweken zodat ik makkelijker vet verbrand. Inmiddels ga ik meer in de richting "misschien toch wat minder eten, meer bewegen", mijn surplus aan vet zit op de diabetes-plekken.
De 'helder' varianten van cup a soup zijn absoluut verantwoord; gemiddeld 7 kcal en 0,5 KH's..mag je absoluut hebben.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:08 schreef Ewelina het volgende:
Ik denk dat ik daar maar voor ga dan.
En ik denk dat ik soep achterwege laat- iig cup a soup. Daar zit namelijk ook suiker in
Ik pluk nog steeds paddo's!quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook heel warme herinneringen aan paddenstoelen, omdat ik vroeger te paard het bos in ging om cantharellen te plukken. Met zadeltassen vol naar huis om m'n familie blij te maken.Ik weet dat dat niet mag. Ik zal het nooit meer doen.
Ik lust alleen truffel in zéér beperkte mate. Risotto met parmezaan en truffel.Mag risotto trouwens? En parmezaan?
ze doet toch niet mee aan jouw programma?quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:07 schreef SHE het volgende:
[..]
Leuk verhaal dat evenveel eten - bewegen..maar dat heeft pas nut als je al op je ideale gewicht bent.
De chocolade, de griekse yoghurt, de suiker en japanse zoutjes zijn echt te kut voor woorden.
En omdat je zo gefaald hebt, kun je vanavond net zo goed kijken wat er nog meer aan crap in je kasten ligt en dat in je snuit proppen.
Zijn we daar ook weer vanaf
Ja, en volledig smakeloos ookquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:12 schreef SHE het volgende:
[..]
De 'helder' varianten van cup a soup zijn absoluut verantwoord; gemiddeld 7 kcal en 0,5 KH's..mag je absoluut hebben.
Misschien vroeg ik er een klein beetje om?quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ze doet toch niet mee aan jouw programma?
dan kan je misschien ook iets minder hard zijn in je reactie, anders zal het hier snel minder leuk worden
Mijn idee. Maar als gemaksproduct is het de minst waardeloze.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:15 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, en volledig smakeloos ookDa's gewoon water met zout, brr.
Dan zou ik nog liever zelf een groentesoepje maken en in een afsluitbare beker meenemen.
Ik vind het hier nou al minder leuk. Het gaat zowat alleen nog maar over dat ene dieet. Wat mij betreft had er net zo goed een apart topic voor geopend kunnen worden, zoals ook met het Sonja Bakker dieet. De mensen die niet aan het SHE dieet doen, zoals ik, vallen zo wel een beetje buiten de boot.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:15 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ze doet toch niet mee aan jouw programma?
dan kan je misschien ook iets minder hard zijn in je reactie, anders zal het hier snel minder leuk worden
Ja maar om er dan serieus op in te gaanquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Misschien vroeg ik er een klein beetje om?
Ja ik stem ook echt voor een apart topic, niet om te zeurenquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik vind het hier nou al minder leuk. Het gaat zowat alleen nog maar over dat ene dieet. Wat mij betreft had er net zo goed een apart topic voor geopend kunnen worden, zoals ook met het Sonja Bakker dieet. De mensen die niet aan het SHE dieet doen, zoals ik, vallen zo wel een beetje buiten de boot.
Mja, maar dan heb ik toch liever iets met smaak. Ik heb hetzelfde probleem met Optimel yoghurt en drink. Het bevat geen vet en geen suiker. Mja. Maar ik vind het niet lekkerquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:17 schreef SHE het volgende:
[..]
Mijn idee. Maar als gemaksproduct is het de minst waardeloze.
Zelf bouillon trekken is een koud kunstje, maar ik weet dat alles zelf maken veel tijd kost. Tijd die niet iedereen heeft.
Dat hoop ik ook ooit te bereiken: als vanzelfsprekend goed omgaan met momenten van tegenslag. Good for you!quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat vind ik best goed van mezelf. Al is het een kleine overwinning.
Ik wil geen aandacht, ik mis alleen hoe het topic wasquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:22 schreef SHE het volgende:
Miss S, als je aandacht wil kun je dat ook gewoon vragen natuurlijk.
Ik hoef geen apart topic; want ik predik geen dieet, wel goede voeding.
Als mensen er wijzer van worden, dan is dat alleen maar prettig.
Ik zie niet hoe het jou weerhoud om 'gezellig'te doen...ik zit niet op jouw handen toch?
Dieet sekreten
quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb trouwens net best wel iets qua emotioneel-eetgedrag overwonnen.
Heftige ruzie met vriendlief over de telefoon gehad, en ben verdrietig. Gaat wel weer over, we moeten gewoon eens goed alles weer bepraten. Komt wel goed.
Normaal zou ik dan alle mini-magnums uit de vrieskist van huisgenoot hebben opgegeten. Maar nu niet. Ik heb keurig m'n kippeboutje met gegrillde groentes gegeten, en er als verdriet-compensatie wat fetablokjes overheen gegooid. Maar geen ijs. Geen patat. En geen chocola.
Ik ook!quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:24 schreef Vivi het volgende:
Ik vind het hier eigenlijk steeds vermakelijker worden, ik denk dat ik ook maar aan dat dieet ga, misschien heeft het een gunstige uitwerking op mijn humeur
Dat bepaal jij niet, Missy.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik wil geen aandacht, ik mis alleen hoe het topic was
en je predikt geen dieet misschien maar je neemt wel het topic overdaarom zou een apart topic goed bij jou passen
Dat probleem heb ik ook, ik heb op school geen koelkast o.i.d. waar ik iets kan bewaren. Ja, in de docentenkamer, maar die zit altijd al helemaal vol met allerlei zooi en taart en weet ik watquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:29 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Stiekem wil ik op een algeheel koolhydraten-afkick-dieet, maar een salade is niet zo makkelijk mee te nemen
Ja, dat!quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat probleem heb ik ook, ik heb op school geen koelkast o.i.d. waar ik iets kan bewaren. Ja, in de docentenkamer, maar die altijd al helemaal vol met allerlei zooi en taart en weet ik watda's haast niet te doen. Daarom neem ik altijd maar gewoon bammetjes mee, met kaas of pindakaas, want vleeswaren blijft ook al niet lekker op brood.. 't is best lastig als je niet werkloos thuiszit zeg maar
.
Heerlijk toch? Al dat slappe gemuts altijd...quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:34 schreef Vivi het volgende:
SHE, je klinkt als het buitenechtelijk kind van Martha Stewart, Maria von Trapp en Stalin
En "broodjes gezond".quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:35 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Ja, dat!
En dan ga ik maar naar de kantine, zodat ik geen muffe boterhammetjes hoef te eten. Daar hebben ze ook 'salade', oftewel: komkommer e.d. met mayonaise/suiker/zoetstof en nog meer suiker. Bah.
En zo'n treurig plakje tomaat, dat naar water smaaktquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:36 schreef Razztwizzle het volgende:
En "broodjes gezond".
Met vette ham, kaas, ei en mayonaise.
En als het zo uitkwam heel eventueel nog een blaadje sla.
Voor de vitaminen.
Ik ben super zoet hoor.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:34 schreef Vivi het volgende:
SHE, je klinkt als het buitenechtelijk kind van Martha Stewart, Maria von Trapp en Stalin
Je vergeet mijquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:36 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oh en SHE & Claudia - bedankt voor de steun, dat doet toch ook wel iets als je eenzaam thuis zit bij te komen van een ruzie en vooral probeert niets te gaan (vr)eten.
Ik loop gewoon een paar keer per dag de Spar in (op de Uithof) om vers brood te kopen, of een bakje yoghurt, een appel, ananas, aardbeien. Krijg ik meteen wat beweging. Helaas worden vleeswaren niet in kleine hoeveelheden verkocht (en ook niet zonder suiker, op 1 soort ham na).quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat probleem heb ik ook, ik heb op school geen koelkast o.i.d. waar ik iets kan bewaren. Ja, in de docentenkamer, maar die zit altijd al helemaal vol met allerlei zooi en taart en weet ik watda's haast niet te doen. Daarom neem ik altijd maar gewoon bammetjes mee, met kaas of pindakaas, want vleeswaren blijft ook al niet lekker op brood.. 't is best lastig als je niet werkloos thuiszit zeg maar
.
Als je geluk hebt tref je nog een verlept plakje komkommer tussen de zweterige kaas en overdosis ei aanquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:38 schreef tuxepux het volgende:
[..]
En zo'n treurig plakje tomaat, dat naar water smaakt![]()
Altijd wit brood ook, natuurlijk.
Ok, dan nu constructief: wie heeft er tips voor gezond eten dat ook nog mee te nemen is?
Hebben jullie ook geen winkels in de buurt? Een super of een bakker..desnoods een slager?quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:38 schreef tuxepux het volgende:
[..]
En zo'n treurig plakje tomaat, dat naar water smaakt![]()
Altijd wit brood ook, natuurlijk.
Ok, dan nu constructief: wie heeft er tips voor gezond eten dat ook nog mee te nemen is?
Ik vind jouw lief vrij ondermijnend op dieetgebied. Hij blijft gewoon zijn chips eten terwijl jij worstelt met jezelf. Dat vind ik toch wel ongevoelig. Ik merk dat je daar de laatste tijd assertiever in aan het worden bent. Ontzettend goed! Dit is voor jou belangrijk, en hij mag jou best tegemoetkomen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:39 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb gelukkig in ruim 14 maanden nog geen ruzie gehad met hem. Wel een paar keer een beetje teleurgesteld in hem geweest en daar wat woorden over gehad, maar echt ruzie, nee
Nopequote:Op woensdag 11 juni 2008 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik loop gewoon een paar keer per dag de Spar in (op de Uithof) om vers brood te kopen, of een bakje yoghurt, een appel, ananas, aardbeien. Krijg ik meteen wat beweging. Helaas worden vleeswaren niet in kleine hoeveelheden verkocht (en ook niet zonder suiker, op 1 soort ham na).
Ik ben wel op zoek naar een klein koelkastje. Die dingen zijn nog flink duur.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Je vergeet mij
Ik heb gelukkig in ruim 14 maanden nog geen ruzie gehad met hem. Wel een paar keer een beetje teleurgesteld in hem geweest en daar wat woorden over gehad, maar echt ruzie, nee
Niet iedereen doet gelukkig mee met het dieetquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
gaat goed hier....ik ben op het werk en dacht ff gezellig bij lezen.
naja ik vind het niet zo erg hoor, wat nieuw bloed en nieuwe ideeen in dit topic...
maar hoop niet dat ik buiten de boot val, omdat ik wel gewoon mijn eigen (gezonde) eetpatroon aanhoud. (waarmee ik inmiddels 37 kg kwijt ben![]()
)
maar wens wel iedereen veel succes die het She-dieet doet
Er zit echt helemaal niets, ik zit midden op een universiteitsterrein (EUR). Dus we hebben 3 kantines met allemaal dezelfde troep. En 2 DE-koffiecafe's, met alweer dezelfde troep.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:43 schreef SHE het volgende:
Hebben jullie ook geen winkels in de buurt? Een super of een bakker..desnoods een slager?
Kom je langs een station?
Er zijn echt zoveel mogelijkheden om voer te scoren zonder de beschikking van een koelkast.
Even naar de bakker wandelen voor je werk; naar de slager in je pauze.
Als ik echt vastzit neem ik de volgende dingen mee:
gerookte kip in tupperware
gegrilde kip in tupperware
Rauwkost in tupperware
Een komkommer, een zak wortelen, mijn rijst prutje.
Die hoeft namelijk echt niet de hele dag in de koelkast. Op kamer temperatuur is deze zelfs lekkerder.
Wel elke dag nieuwe maken natuurlijk.
Wat volkorenbollen, wat bouillon, gekookte eieren..
quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:34 schreef Vivi het volgende:
Inderdaad, dus beter dat je er wat van zegt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind jouw lief vrij ondermijnend op dieetgebied. Hij blijft gewoon zijn chips eten terwijl jij worstelt met jezelf. Dat vind ik toch wel ongevoelig. Ik merk dat je daar de laatste tijd assertiever in aan het worden bent. Ontzettend goed! Dit is voor jou belangrijk, en hij mag jou best tegemoetkomen.
Op dit type "brijdrage" na vind ik het alleen maar fijn dat SHE er is. Bovenstaande motiveert niet echt en als je pech hebt doet iemand precies wat je zegt ipv te denken "dat had ik idd niet moeten doen"quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:07 schreef SHE het volgende:
Leuk verhaal dat evenveel eten - bewegen..maar dat heeft pas nut als je al op je ideale gewicht bent.
De chocolade, de griekse yoghurt, de suiker en japanse zoutjes zijn echt te kut voor woorden.
En omdat je zo gefaald hebt, kun je vanavond net zo goed kijken wat er nog meer aan crap in je kasten ligt en dat in je snuit proppen.
Zijn we daar ook weer vanaf
Yep, doe er desnoods een koel element bij in je tas.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:47 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Er zit echt helemaal niets, ik zit midden op een universiteitsterrein (EUR). Dus we hebben 3 kantines met allemaal dezelfde troep. En 2 DE-koffiecafe's, met alweer dezelfde troep.
Zou rauwkost na een uur of 6 in een tas nog lekker zijn?![]()
Brood is op zich wel te vervoeren (zuurdesembrood ftw!), maar dat wil ik juist schrappen.
O ja, de EUR. Eén van de redenen waarom ik er niet wilde studerenquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:47 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Er zit echt helemaal niets, ik zit midden op een universiteitsterrein (EUR). Dus we hebben 3 kantines met allemaal dezelfde troep. En 2 DE-koffiecafe's, met alweer dezelfde troep.
Zou rauwkost na een uur of 6 in een tas nog lekker zijn?![]()
Brood is op zich wel te vervoeren (zuurdesembrood ftw!), maar dat wil ik juist schrappen.
Is het nu de bedoeling dat ik die japanse rijst koud opeet als ik je bericht lees?quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Als ik echt vastzit neem ik de volgende dingen mee:
gerookte kip in tupperware
gegrilde kip in tupperware
Rauwkost in tupperware
Een komkommer, een zak wortelen, mijn rijst prutje.
Die hoeft namelijk echt niet de hele dag in de koelkast. Op kamer temperatuur is deze zelfs lekkerder.
Wel elke dag nieuwe maken natuurlijk.
Wat volkorenbollen, wat bouillon, gekookte eieren..
op de ketjap ( neem de zoute ) , de pecannoten, snack a jacks en de rivella en mie na is het ok.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:48 schreef HunnY het volgende:
Ben vanmorgen trouwens begonnen met 2 eitjes en een volkoren boterham, maar kon dat 2e eitje ook niet goed wegkrijgen. Morgen maar gewoon 1 eitje eten.
Vandaag:
O= 1,5 gekookt eitje met 1volkoren boterham
T= 2 snack-a-jacks (bij gebrek aan beter)
L= 2 volkoren boterhammen met pindakaas (helaas wel met gesuikerde pecannoten)
D= kipfilet + roerbakgroenten + een beetje mie, zelf een sausje gemaakt van zoete ketjap + een teentje knoflook.
Verder alleen water gedronken vandaag, en net een glas rivella light.
Heb niet veel kunnen eten, was ontzettend druk op werk, dat is ook een beetje mijn probleem ik heb vaak geen tijd/vergeet tussendoor om iets te eten om de vertering op gang te houden. Denk ook dat ik hierdoor een beetje stil stond en juist aankwam.
Zometeen nog een handje cashews ongezouten, waren in de bonus bij AH.
Ennn ook ik heb 2x ananas gekocht voor 2 euro.
Neuh, ik heb het al regelmatig gedaan. Ik word heel blij van een leven met weinig koolhydraten. Maar het werkt eigenlijk alleen als je vaak thuis bent.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:51 schreef Ewelina het volgende:
Ehm, brood schrappen in je voedingspatroon lijkt me heel ongezond
koud? kamer temperatuur is niet koud.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:53 schreef HunnY het volgende:
[..]
Is het nu de bedoeling dat ik die japanse rijst koud opeet als ik je bericht lees?
Thnx en ja dat klopt wel. Al vind ik het nog steeds lastig als hij chips of koeken eet ( dat doet hij wel gewoon) Qua avondeten werkt hij nou wel beter mee. Ook toen hij gisteren moest koken omdat ik met mn hand zit, woog hij alles netjes af voor mequote:Op woensdag 11 juni 2008 20:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind jouw lief vrij ondermijnend op dieetgebied. Hij blijft gewoon zijn chips eten terwijl jij worstelt met jezelf. Dat vind ik toch wel ongevoelig. Ik merk dat je daar de laatste tijd assertiever in aan het worden bent. Ontzettend goed! Dit is voor jou belangrijk, en hij mag jou best tegemoetkomen.
Mwoah..quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:51 schreef Ewelina het volgende:
[..]
O ja, de EUR. Eén van de redenen waarom ik er niet wilde studeren![]()
Je zit echt een roteind weg van alles.
Ehm, brood schrappen in je voedingspatroon lijkt me heel ongezond
quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:50 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb mijn vriend overigens verboden om mee te doen aan mijn dieet. Hij zei meteen dat hij wel mee zou doen, maar ik wilde dat niet (hij weegt minder dan ik). Ik at gewoon wat minder dan hij.
Juist! Oprotten met je chips!quote:Ik heb hem wel vriendelijk verzocht om de chips even buiten de deur te houden![]()
En dat doet hij ook.
De échte reden dat ik er niet wilde studeren was gewoon dat ik het geen fijne universiteit vond. Geen leuke sfeer. Daarnaast boden ze de studie die ik wilde doen niet aan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Mwoah..
Tegenover de EUR, in de wijk de Esch zit een PLUS supermarkt..10 minuutjes lopen
Klopt. En ik weeg al niet zoveel. Hij weegt onder de 60 kgquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Mijn lief weegt nu ook net iets minder.Hij heeft een goddelijk lichaam. Ik ben zo jaloers op zijn buik. Geen grammetje vet.
Maar het is een interessant kwestie: leg je jouw dieet aan een ander op, of ga je allebei/allemaal iets anders eten? We houden nu de gulden middenweg aan. We eten allebei hetzelfde, alleen hij eet er koolhydraten bij. Vanavond heeft hij bijvoorbeeld bij de broccolisoep en salade brood met kruidenboter gegeten. Gister heeft hij bij de gegrilde zalm en broccoli tortellini met citroenrasp genomen. Dat valt prima te doen.
[..]
Juist! Oprotten met je chips!
Oja, misschien had ik erbij moeten vertellen dat ik met mijn scriptie bezig ben, en mezelf 's middags net 5 minuten gun om wat eten naar binnen te proppen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:59 schreef SHE het volgende:
Mwoah..
Tegenover de EUR, in de wijk de Esch zit een PLUS supermarkt..10 minuutjes lopen
Dieettechnisch gezien dus niet bepaald een goeie dagquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:54 schreef SHE het volgende:
[..]
op de ketjap ( neem de zoute ) , de pecannoten, snack a jacks en de rivella en mie na is het ok.
Als je de ei niet trekt, moet je even gillen..dan verzin ik een ander ontbijt. Nooit iets tegen je zin in eten.
Nope; beter is een fles siroop kopen van een reformmerk zonder suiker. Ook lekker.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:05 schreef HunnY het volgende:
[..]
Dieettechnisch gezien dus niet bepaald een goeie dag![]()
Ik drink trouwens ook veel christal clear om toch iets met een smaakje naar binnen te krijgen, is dit wel verantwoord?
Iets met aap en mouwquote:Op woensdag 11 juni 2008 21:04 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Oja, misschien had ik erbij moeten vertellen dat ik met mijn scriptie bezig ben, en mezelf 's middags net 5 minuten gun om wat eten naar binnen te proppen.
Of water met partjes limoen erinquote:Op woensdag 11 juni 2008 21:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Nope; beter is een fles siroop kopen van een reformmerk zonder suiker. Ook lekker.
Desnoods neem je diksap verlengd met water, of roosvicee zonder suiker.
Maar light frisdranken zijn echt verboden.
Lekker!quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Of water met partjes limoen erinkan je blijven bijschenken en is heel lekker fris.
Ipv limoen kun je ook citroen gebruiken, eventueel icm munt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:10 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Of water met partjes limoen erinkan je blijven bijschenken en is heel lekker fris.
En voor warme dagen: een kan ijskoude muntthee met citroen.
Koolzuur. Koolzuur zorgt voor pafferige buikjes.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:34 schreef Vivi het volgende:
Waarom geen Spa? En zeg dat ik mijn olijven-fetish niet hoef op te geven!
Ik drink altijd de crystel clear zonder bubbels (hou niet zo van bubbels) is dat dan al beter?quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Koolzuur. Koolzuur zorgt voor pafferige buikjes.
En helaas voor de olijven, die zijn ook echt verboden.
Enige wat je mag heben is de pit, als je buikpijn hebt.
Zorg altijd voor je eigen stash met dingen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh nee, van het bier en de chips heb ik niet gehad - sowieso drink ik zelden alcohol. Maar nu heb ik gewoon nooit iets in huis om te snoepen, maar dat zal straks wel anders zijn, met m'n vriend.
yep!quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:01 schreef omearos het volgende:
[..]
Ik drink altijd de crystel clear zonder bubbels (hou niet zo van bubbels) is dat dan al beter?
Wat mij betreft zijn er helemaal geen snacks aanwezig, ik eet na het avondeten zelden nog iets (zonet wel een bak magere kwark op na het sporten). Ik word dus liever sterk genoeg om gewoon van zijn snacks af te blijven dan dat ik moeilijk ga doen met dingen 'speciaal voor mij'. Dat sterk genoeg worden moet ik zelf even voor elkaar zien te krijgen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Zorg altijd voor je eigen stash met dingen.
Doe veel moeite voor je snacks!
Als meneer hier zijn ranzige donkerbruintjes aan het wegwerken is, en ik sta salsa te maken of fruitsalade..is hij er als de kippen bij om daar van te proeven.
Mannen zijn net kinderen; zodra je iets speciaals voor jezelf maakt, willen zij het ook.
Ook een voetbal /mannen avond kun je fat-safe maken. Dit is mijn methode:
Maak eens gegrilde drumsticks en verwijder het kraakbeen , zodat alleen een kaal botje uitsteekt boven het vlees. Marineer het, en gooi in de oven. Geen vieze vingers en hapklaar
Daarbij een chili dip ( flesje ) ( let op, wel suiker..dus als je dat eet..die dag NUL fruit en geen snelle KH's )
Meng wat honing door een bak amandelen en rooster deze in je oven.
Fruitspiesjes erbij
Gesneden paprika, komkommer, wortel, selderij ect op een bordje met een kerrie-yoghurt-knof dip
Vul cherry tomaatjes met een theelepeltje tonijn-mayo-ui
Maak verse tomatensalsa en serveer erbij repen van oud volkorenbrood, licht ingesmeerd met lijfolie en ingewreven met knof; even roosteren in de oven tot ze hard en knapperig zijn.
Nou, als je dan nog naar die suiker pinda's smacht...
Ik had altijd zo'n lijf...15 kilo geleden..quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:00 schreef Ewelina het volgende:
Ik wil zo'n lijf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu zien of het haalbaar is
"Gelukkig hebben we de foto's nog."quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:16 schreef Vivi het volgende:
Ik had altijd zo'n lijf...15 kilo geleden..
Dat doe ik ook niet hoor. Als ik gewoon thuis ben dan wil ik 's avonds voor mezelf nog wel eens een bak met salade maken. Maar als ik bij Peter ben dan eet ik ook gewoon niks als hij wel wat eet. In het begin is het lastig, maar hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt. Veel succes ermee als jullie gaan samenwonenquote:Op woensdag 11 juni 2008 22:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn er helemaal geen snacks aanwezig, ik eet na het avondeten zelden nog iets (zonet wel een bak magere kwark op na het sporten). Ik word dus liever sterk genoeg om gewoon van zijn snacks af te blijven dan dat ik moeilijk ga doen met dingen 'speciaal voor mij'. Dat sterk genoeg worden moet ik zelf even voor elkaar zien te krijgen..
Ik had vroeger zo'n buik icm de borsten... alleen geen heupen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dan zul je een boobjob moeten laten doen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:00 schreef Ewelina het volgende:
Ik wil zo'n lijf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu zien of het haalbaar is
Ik zou je op mij blote knieen danken als ze niet onder de blauwe plekken zat door het dansenquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:29 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik zit hier ook in mijn vrije tijd mensen op weg te helpen, iets waar ik anders goed voor betaald word. Een beetje fatsoen is dus wel op zijn plaats.
O: 2 sneëen brood met philadelphia light en 20+smeerkaasquote:Op woensdag 11 juni 2008 22:37 schreef Mini_rulez het volgende:
Leuk dat iedereen zijn eetlijstje post maar als je ze tijdens het bijlezen allemaal achter elkaar ziet wordt het wel een beetje saai. Jullie eten allemaal precies hetzelfde.
Wedstrijdje doen wie het het eerst kwijt is?quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:16 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee, denk het niet. Mijn verhoudingen zijn precies zoals op die foto's. Alleen is bij hun de buik plat en bij mij niet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:40 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dan zul je een boobjob moeten laten doen.
Haha, maar die van hun zijn nep.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:45 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, denk het niet. Mijn verhoudingen zijn precies zoals op die foto's. Alleen is bij hun de buik plat en bij mij niet.
In zekere zin zijn ze nep; ik heb ze laten verkleinen wegens rugklachten. Maar siliconen zitten er dus niet inquote:Op woensdag 11 juni 2008 22:47 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Haha, maar die van hun zijn nep.en die van jou waarschijnlijk niet.of wel?
het ziet er niet uit neppers.
quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:48 schreef -marz- het volgende:
Dat klinkt hetzelfde als: "ik heb ook een sixpack, alleen je ziet hem niet want er zit een laag vet over"
Oke,dat is begrijpelijk.maar borstvergrotingen vind ik er niet uit zien.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:48 schreef Ewelina het volgende:
[..]
In zekere zin zijn ze nep; ik heb ze laten verkleinen wegens rugklachten. Maar siliconen zitten er dus niet in
Doe 's niet zo vervelend... Jij bent altijd Miss 'ik mag overal posten waar ik wil, dit is een openbaar forum', nou, SHE heeft precies dezelfde rechten. Idd, de slowchat is wat minder. Maar dat is geen drama, verder. Je beschouwt dit topic als jouw topic; dat heb je mis.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik zou je op mij blote knieen danken als ze niet onder de blauwe plekken zat door het dansen
Soms is het mooi. Maar heel vaak niet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:51 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Oke,dat is begrijpelijk.maar borstvergrotingen vind ik er niet uit zien.
Jeetje, wat doe je jezelf aan? Rond lunchtijd is het daar echt een mierenhoop. En dat terwijl het assortiment heel beperkt is en de prijzen belachelijk. Wat die mensen durven te vragen voor een normaal halfje bruin, daar word je niet vrolijk van. Hoe langer ik op de Uithof rondloop, hoe groter mijn aversie tegen de Spar wordt. Maarja, de klanten blijven toch wel komen. Er is ook niet echt een alternatief.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik loop gewoon een paar keer per dag de Spar in (op de Uithof) om vers brood te kopen, of een bakje yoghurt, een appel, ananas, aardbeien. Krijg ik meteen wat beweging. Helaas worden vleeswaren niet in kleine hoeveelheden verkocht (en ook niet zonder suiker, op 1 soort ham na).
Deal! (al lijkt maandag me een betere startdag?)quote:Op woensdag 11 juni 2008 22:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Wedstrijdje doen wie het het eerst kwijt is?. Ik begin vrijdag
.
Nee, dat kan niet, want ik zag mijn reet vandaag in de wandbrede spiegel van de lift en toen moest ik huilenquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Deal! (al lijkt maandag me een betere startdag?)
Lol @ het voetbaldieet. Ze zijn van het voedingscentrum dus echt serieus een campagne gestart voor mannen en hun voetbalbuikquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:14 schreef shinydiscoball het volgende:
Jeuj wat een nieuwe mensen allemaal![]()
Ik doe al een paar dagen aan het voetbal dieet, denk aan bier, wijn, chocola en koekjes. Maar aangezien ik 1.5 kg onder mijn streefgewicht zit en ik nog steeds ongesteld ben heb ik er nu verder geen moeite mee
"knabbel eens een lekker worteltje inplaats van een bitterbal", "cola light met een scheutje jenever"?quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Lol @ het voetbaldieet. Ze zijn van het voedingscentrum dus echt serieus een campagne gestart voor mannen en hun voetbalbuikMet tips voor andere dingen ipv bier en bitterballen enzo.
Yups, of tenminste, voedselovergevoeligheden. Moet binnenkort naar een dietist gaan om uit te zoeken welke precies. Het 'nul'dieet heeft in ieder geval verschrikkelijk goed gewerkt. Maar ik wil niet dat iemand anders op mijn eten gaat letten, dus ik stel het maken van de afspraak steeds uitquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:31 schreef ColdFeet het volgende:
Heb jij voedselallergieen dan, Chico?
Haha ja helpt ook echtquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Lol @ het voetbaldieet. Ze zijn van het voedingscentrum dus echt serieus een campagne gestart voor mannen en hun voetbalbuikMet tips voor andere dingen ipv bier en bitterballen enzo.
Ik PM je wel even, lang verhaalquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:42 schreef ColdFeet het volgende:
NUL-dieet? Alles wat mogelijk allergeen is, weglaten?
Mag ik vragen wat je klachten waren?
Ik geloof dat ik niet echt last heb van voedselovergevoeligheden (sprak zij met een borrelende buik van de kikkererwten van vanavond), maar het lijkt me erg irritant!
Idd, mannen letten sowieso al minder op hun eten dan vrouwen, en helemaal met voetbal willen ze niet op hun eten letten hoor. Dus leuk geprobeerd, maar het gaat echt niet werkenquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:40 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Haha ja helpt ook echt![]()
Vooral met daarna 3 reclames van supermarkten waarbij de flessen cola en zakken chips je om de oren vliegen
'bij 20 zakken chips krijg je een welpie!'
lekker he? suikersquote:Op woensdag 11 juni 2008 23:42 schreef ColdFeet het volgende:
NUL-dieet? Alles wat mogelijk allergeen is, weglaten?
Mag ik vragen wat je klachten waren?
Ik geloof dat ik niet echt last heb van voedselovergevoeligheden (sprak zij met een borrelende buik van de kikkererwten van vanavond), maar het lijkt me erg irritant!
Wrijf het er nog maar eens in, naar mensquote:
Ja OK, dat heb ik dan ook wel (bij vlagen). Ik doelde meer op serieuze intoleranties, coeliakie enzo.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:51 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij heb ik ook last van voedselovergevoeligheden...heel vaak een enorm opgezette buik, buikpijn en geborrel en een futloos gevoel. Suikers?
waarom? cola light mag dus ook nietquote:Op woensdag 11 juni 2008 21:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Nope; beter is een fles siroop kopen van een reformmerk zonder suiker. Ook lekker.
Desnoods neem je diksap verlengd met water, of roosvicee zonder suiker.
Maar light frisdranken zijn echt verboden.
Olijven ook nietquote:Op woensdag 11 juni 2008 21:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Koolzuur. Koolzuur zorgt voor pafferige buikjes.
En helaas voor de olijven, die zijn ook echt verboden.
Enige wat je mag heben is de pit, als je buikpijn hebt.
Goedquote:Op woensdag 11 juni 2008 20:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb trouwens net best wel iets qua emotioneel-eetgedrag overwonnen.
Heftige ruzie met vriendlief over de telefoon gehad, en ben verdrietig. Gaat wel weer over, we moeten gewoon eens goed alles weer bepraten. Komt wel goed.
Normaal zou ik dan alle mini-magnums uit de vrieskist van huisgenoot hebben opgegeten. Maar nu niet. Ik heb keurig m'n kippeboutje met gegrillde groentes gegeten, en er als verdriet-compensatie wat fetablokjes overheen gegooid. Maar geen ijs. Geen patat. En geen chocola.
~quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja OK, dat heb ik dan ook wel (bij vlagen). Ik doelde meer op serieuze intoleranties, coeliakie enzo.
Heb je een idee van welke voedingsmiddelen het veroorzaken? Of gewoon alle suikers?
130 kcal /100gr en ook nog 14 gr vet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 01:18 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Olijven ook nietWaarom?
Ik ga er rond 8.00 uur of 10.00 uur naartoe, dan is het prima te doen. Het assortiment vind ik helemaal niet beperkt, maar ik ben dan ook geen megasupermarkten gewend. Mijn Albert Heijn in Amsterdam-Oost komt redelijk overeen met de Spar daar.quote:Op woensdag 11 juni 2008 23:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Jeetje, wat doe je jezelf aan? Rond lunchtijd is het daar echt een mierenhoop. En dat terwijl het assortiment heel beperkt is en de prijzen belachelijk. Wat die mensen durven te vragen voor een normaal halfje bruin, daar word je niet vrolijk van. Hoe langer ik op de Uithof rondloop, hoe groter mijn aversie tegen de Spar wordt. Maarja, de klanten blijven toch wel komen. Er is ook niet echt een alternatief.
Roerei? Maar dat is nog veel lastiger dan een eitje koken. Misschien is een omelet een goede optie.quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:36 schreef Inderdaad het volgende:
Goedemorgen allemaal.
Gister lukte het niet met het gekookte eitje en vandaag helemaal niet met het gebakken eitje.. Hoe kan je eieren nog meer maken? Misselijk zijn is niet echt leuk, al helpt het natuurlijk wel bij niet eten.
Ik heb inderdaad candida (en al jaren last van mijn buik). Ik heb een tijdje geprobeerd echt zo'n suikervrij dieet te volgen maar ik was nog echt een stuk jonger en woonde bij mijn ouders, dus dat lukte niet echt. Ik ga dus wel even naar je lijstje kijken, misschien is het wel handigquote:
Dat klinkt redelijk eng.quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:42 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Uhm. Pocheren? In een pan koken water gooien (zonder schil)
Koken lukte wel, opeten niet.quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Roerei? Maar dat is nog veel lastiger dan een eitje koken. Misschien is een omelet een goede optie.
De timing moet je op je gevoel/op het zicht doen. Bij een eitje koken kun je nog een kookwekker zetten. Ik vind het behoorlijk lastig om roerei net niet te lang en net niet te kort in de pan te hebben. Als je een chefkok trouwens een omelet ziet maken, dan besef je dat het geen schande is om te worstelen met ei behoorlijk bereiden.quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:58 schreef shinydiscoball het volgende:
Roerei is toch niet zo moeilijk? Je ei is dan toch al kapot dus het enige wat je dan nog fout kan doen is hem laten aanbranden.
Dat valt me ook altijd op. Als je er iets over zegt krijg je een draai om je orenquote:Op donderdag 12 juni 2008 07:33 schreef SHE het volgende:
[..]
Dan zijn er nog de mensen die PDS hebben; die zouden helemaal geen suikers en vetten mogen eten..maar als ik zie wat enkele top posters van het prikkelbare-darm-topic posten in 'wat eten we vandaag' , dan kan ik wel janken. Die eten gerust frituur, pizza, aardappels, jus, mcdonalds etc.
Ik heb een hardloopbroek (gewoon zo'n tight) en daar zit een zakje in voor je sleutels. Bij een andere korte broek zit er ook zo'n klein zakje aan de boord vast.quote:Op donderdag 12 juni 2008 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik had nog een vraag. Weten jullie waar je een polsbandje kunt kopen om je huissleutels in te doen tijdens het hardlopen?
Zoiets:quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:15 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik heb een hardloopbroek (gewoon zo'n tight) en daar zit een zakje in voor je sleutels. Bij een andere korte broek zit er ook zo'n klein zakje aan de boord vast.
Wat draag jij bij het hardlopen dan?
Broektouwtjes FTWquote:Op donderdag 12 juni 2008 09:21 schreef -marz- het volgende:
Als ik geen zak heb neem ik één sleutel mee (huis) en die knoop ik aan m'n broektouwtje of schoenveter oid.
Onder m'n kleren, ja.quote:
Hmm ziet er wel goed uit, thanks!quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De timing moet je op je gevoel/op het zicht doen. Bij een eitje koken kun je nog een kookwekker zetten. Ik vind het behoorlijk lastig om roerei net niet te lang en net niet te kort in de pan te hebben. Als je een chefkok trouwens een omelet ziet maken, dan besef je dat het geen schande is om te worstelen met ei behoorlijk bereiden.
Roerei-recept van Gordon Ramsay (niet SHE-verantwoord, overigens!).
En hoe bevalt het?quote:Op donderdag 12 juni 2008 09:58 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja wel goedIk loop op schema!
Ja wel goed. Ik kan opeens 's ochtends wakker worden nu het echt moet.. En gister had ik helemaal geen trek in koekjes.quote:
En wat doe je nu met de extra tijd?quote:Op donderdag 12 juni 2008 10:01 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ja wel goed. Ik kan opeens 's ochtends wakker worden nu het echt moet.. En gister had ik helemaal geen trek in koekjes.
Dat kan ook leuk zijn voor een dagquote:
Ga naar een festival een haal de koffiewekkerquote:Op donderdag 12 juni 2008 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Onder m'n kleren, ja.Als ik zo de deur uit durfde, zou ik niet in dit topic zitten! Het is overigens precies het figuur dat ik hoop te krijgen als ik het voor elkaar krijg om m'n lichaam te tonen. Ik heb dezelfde taille-heupverhouding en m'n borsten worden straks ook substantieel kleiner.
Ik heb ookal geen touwtje in m'n broeken. En daar komt bij dat ik 2 huissleutels nodig heb: één voor de buitendeur en één voor de deur in het trappenhuis. Ik ga zo wel even langs de Halfords en eventueel de hardloopwinkel. Toen ik op de basisschool zat, waren die polsbandjes hot en kon je ze overal krijgen. Hmpf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |