Ik had liever snoep gehadquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:18 schreef Miss_S het volgende:
Morgen mijn laatste stage dag
En aangezien ik geen snoep wil uitdelen aan de kinderen ben ik net bij de action geweest en voor 6 euro heb ik voor iedereen stoepkrijt
Daarom zit je ook in dit topicquote:
Ik doe het als volgt:quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:44 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik snij altijd gewoon met een groot koksmes de buitenkanten eraf (eerst kop en kont en dan de buitenkanten). en dan maak ik er gewoon stukjes van.... iet s meer werk, maar gaat ook prima hoor....
Nou, morgen mag ik ook weer om 6 uur op dus morgen aan het eind van de dag laat ik je weten of ik het volhoud op 1 boterham en 1 eiquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag weer een uitstekende dag achter de rug. Ik snap trouwens niet hoe jullie de dag doorkomen met 1 ei en 1 volkoren boterham als start. Ik heb er echt nog een extra nodig (en ik vind eieren heerlijk 's ochtends). Ik eet ook nog eens een boterham extra omdat ik al om 6 uur opsta. Staan jullie allemaal om 8 uur op?
Ik start met 2 eieren en een boterham, dat vult primaquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vandaag weer een uitstekende dag achter de rug. Ik snap trouwens niet hoe jullie de dag doorkomen met 1 ei en 1 volkoren boterham als start. Ik heb er echt nog een extra nodig (en ik vind eieren heerlijk 's ochtends). Ik eet ook nog eens een boterham extra omdat ik al om 6 uur opsta. Staan jullie allemaal om 8 uur op?
Dat zijn de dagen waarop ik het meest eet. Op m'n werk ga ik meer in de arbeid en in mijn omgeving op (het is altijd druk op onze kamer).quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:57 schreef Razztwizzle het volgende:
De afgelopen dagen sta ik inderdaad pas om 8 uur op, zit ik hele dagen thuis achter de laptop te werken, dus dan verbrand ik ook niet enorm veel vergeleken met dagen lesgeven, dat is denk ik het verschil.
Ze doen het expres om jou te pesten, ze wéten dat je even zin hebt om te zeiken en ze gúnnen het je gewoon niet.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
Ik zou het op zich wel fijn vinden als ik wat meer te zeiken, zeuren en afkeuren had.
Jullie zijn veel te braaf!
Geen zin in ? Of vind je het lastig lekkere vega maaltijden te koken?quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb nog geen vegetarische dag gehad.
Je zei zelf dat we niet mochten smokkelen....quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
Ik zou het op zich wel fijn vinden als ik wat meer te zeiken, zeuren en afkeuren had.
Of als ik vertel wat ik gisteravond bij de bios nog op heb:quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:33 schreef freecell het volgende:
[..]
Ze doen het expres om jou te pesten, ze wéten dat je even zin hebt om te zeiken en ze gúnnen het je gewoon niet.![]()
Je mag wel even tegen mij zeiken. ik zit ouderwetse zuurtjes te eten
Ok, werthers, dat is pas écht erg inderdaadquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:37 schreef SHE het volgende:
@ Freecell: Helaas zijn zuurtjes ook niet zo heel erg stout. Dat zijn nog de beste snoepjes die je kunt eten tijdens een dieet.
Had je een zak werthers gemeld, dan had ik je naar de hel en terug gewenst
Ik ben zo dol op vlees en vis, en veel minder dol op groenten. Dat is het vooral. Voorheen kon ik dat nog compenseren met kaas (risotto met venkel en geitenkaasquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Geen zin in ? Of vind je het lastig lekkere vega maaltijden te koken?
Misschien een zak stoomgroenten voor in de magnetron?quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:39 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb nog wel kipdrumsticks in huis, die kan ik meenemen, eventueel een salade. Alleen wil ik daar nog wel iets van groente bij (géén salade!), iemand een idee?
Braad die kippetjes van te voren en neem ze koud mee.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:39 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je zei zelf dat we niet mochten smokkelen....![]()
Ik moet alleen nog wat bedenken voor mijn werk vrijdag. Ik moet daar avondeten (werk tot 20:00u) en ben veroordeeld tot magnetronvoerof tot iets wat ik zelf meeneem.
Meestal nam ik dan een bakje magnetronlasagna (ongeveer 500kcal) maar dat kan nu dus niet want pasta is verboden. Iemand suggesties?
Ik heb nog wel kipdrumsticks in huis, die kan ik meenemen, eventueel een salade. Alleen wil ik daar nog wel iets van groente bij (géén salade!), iemand een idee?
Daar zat ik ook al aan te denken (zoiets heb ik vandaag op opquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien een zak stoomgroenten voor in de magnetron?
Je krijgt vanavond nog mijn soep recepten; en ik zal wat groenten variaties bedenken. Met groenten kun je alle kanten op.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben zo dol op vlees en vis, en veel minder dol op groenten. Dat is het vooral. Voorheen kon ik dat nog compenseren met kaas (risotto met venkel en geitenkaas). Ik lust ook geen paddenstoelen; dat is een probleem. Mja, dan weet ik nog weinig interessante gerechten te bedenken. (Ik houd me graag aanbevolen, daar niet van. Ik wíl best 2 dagen vegetarisch eten.)
In m'n knoflookmayo zat dus inderdaad véél te veel knoflook. Het voordeel daarvan is dat ik maar weinig nodig had bij m'n salade.
Ik ben overigens zó blij met de broccolisoep van Gordon Ramsay. De soep heeft zo'n fijne textuur.
De kip is al gebraden, dat is geen probleem.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Braad die kippetjes van te voren en neem ze koud mee.
Daarbij stoomgroenten of wat haricots verts met een kledder aioli. Je kunt ook even tevoren wat witlof roerbakken met balsamico...is echt verrukkelijk.
Of de avond tevoren wat rijst koken; en daarna in een wok bakken met wat couscous kruiden ( appie )
Ik zweer je dat het lekker is.
Wat komkommertjes en tomaat erbij snijden en er doorheen husselen..klaar.
Met een beetje yoghurt, knof en munt
Slank de zomer in? Waarom? Eet wat wat je zelf wilt, niet de voedselterreurnichten.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
De rijst bak je van tevoren, en warm je alleen even op.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:52 schreef Ewelina het volgende:
[..]
De kip is al gebraden, dat is geen probleem.
Ik zit echter met het probleem van de loeisterke magnetron, dus gewoon iets wat je in de koelkast kunt bewaren en daarna opeten.
Ik bedenk met net dat groentensoep ook kan, dat ga ik iig meenemen dan.
Kom maar op!quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
Pardano is een pittige, harde kaas. Net als Parmesan.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:54 schreef omearos het volgende:
Gevulde champignon heb ik idd een keertje gehad, en ben er nog steeds niet achter wat daar nou in zat. Dus iemand een receptje?![]()
Wat is pardano?
Wil je me aan het huilen maken?quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Kom maar op!
10.00 (want gisteravond late dienst): er lag nog een stuk chocola, restant van troost-sessie gisteren... en een kop thee
12.00: 250 ml griekse yoghurt met havermout-muesli en een schep rietsuiker
16:00: notenmix van walnoten, macadamianoten en hazelnoten, 2 glazen jus, 1 galiameloen
18:00: avondmaaltijd met rijst, groente en ei (en meteen een batch japanse rijst gemaakt voor morgen)
nu: handje amandelen en een kop thee thee
straks: chocola is gelukkig op, maar nootjes, japanse zoutjes en idem rijst en thee staan stand-by
Zo meteen ga ik een stuk fietsen of evy lopen, dat ligt er een beetje aan of mijn fiets snel te fixen is. Ontbijt om 10 uur is voor mijn doen vroeg, vaak begon ik pas met eten als ik 4 uur of langer wakker was. Sinds een half jaar dwing ik mezelf in een patroon, zodat ik 's ochtends wel iets eet. Als mijn werktijden het toestaan zou ik het liefst elke dag beginnen met een stukje hardlopen, nu doe ik dat meestal nog 's middags of 's avonds.
Ja. En ik vind ze echt héél vies. Allemaal.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:51 schreef SHE het volgende:
Heb je er wel eens 1 gegeten, gevuld met een beetje kruidenboter en geschaafde pardano, uit de oven?
Het is de mozzarellavullingquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:43 schreef SHE het volgende:
Alleen hoe ze een stuk vis zo vet krijgen is mij een raadsel...15gr VET !
Dat is rot, want ze vullen enorm en er zit niks in..vooral veel water.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja. En ik vind ze echt héél vies. Allemaal.
Als ergens alleen al een champignon bij heeft gezeten, dan hoef ik het al niet meer. Dat heb ik alleen met champignons en komkommer. Voor de rest eet ik alles wel als het moet.
Ik was wat laat met mijn edit, hier issie nog een keer:quote:
Ik vind worteltjes rauw lekkerder dan gekookt. Misschien gewoon rauwe groenten meenemen? SHE suggereerde al tomaat en komkommer.quote:Op woensdag 11 juni 2008 19:52 schreef Ewelina het volgende:
Ik bedenk met net dat groentensoep ook kan, dat ga ik iig meenemen dan.
Ik zal eens wat gaan proberen. Parmesan vind ik lekker, zal eens proeven hoe pardano smaakt. De combinatie met appel lijkt me dan weer niks, vind alleen appel al lekker genoegquote:Op woensdag 11 juni 2008 19:58 schreef SHE het volgende:
[..]
Pardano is een pittige, harde kaas. Net als Parmesan.
Die schaaf je over je eten..
Bij lekkere trek eet ik vaak een schijfje appel, met daarop een schaaf Pardano...heerlijk!
Het is relatief ok qua vetten en ontzettend smaakvol. Maakt echt je maaltijd af.
In champignons kun je vanalles doen; een beetje gerulde gehakt met peterselie, een beetje kruidenboter met geschaafde harde kaas, een beetje gekruide rijst, een kruiden-knoflook mengsel...
De mogelijkheden zijn eindeloos.
Leuk verhaal dat evenveel eten - bewegen..maar dat heeft pas nut als je al op je ideale gewicht bent.quote:Op woensdag 11 juni 2008 20:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik was wat laat met mijn edit, hier issie nog een keer:
Het is wel zo eerlijk om te zeggen dat ik niet per se kilo's kwijt wil, maar een paar centimeter uit m'n taille zal ik met alle plezier uitzwaaien. Mijn idee was "evenveel eten, meer bewegen", spieren kweken zodat ik makkelijker vet verbrand. Inmiddels ga ik meer in de richting "misschien toch wat minder eten, meer bewegen", mijn surplus aan vet zit op de diabetes-plekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |