abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59314314
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 19:33 schreef freecell het volgende:

[..]

Ze doen het expres om jou te pesten, ze wéten dat je even zin hebt om te zeiken en ze gúnnen het je gewoon niet.

Je mag wel even tegen mij zeiken. ik zit ouderwetse zuurtjes te eten
Of als ik vertel wat ik gisteravond bij de bios nog op heb:

• Tia Maria

• Cosmopolitan

• fruitcocktail

• halve portie doritos

• 200ml vanille ijs

• 2 partjes van een citrusvrucht met een beetje kruidenkaas
  • pi_59314345
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:37 schreef SHE het volgende:

@ Freecell: Helaas zijn zuurtjes ook niet zo heel erg stout. Dat zijn nog de beste snoepjes die je kunt eten tijdens een dieet.
    Had je een zak werthers gemeld, dan had ik je naar de hel en terug gewenst
    Ok, werthers, dat is pas écht erg inderdaad
    Maar zuurtjes zijn ook pure suiker natuurlijk!

Enfin, ik heb inmiddels 2 crackertjes gehad en geloof dat de trek nu echt weg is.
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:43:36 #128
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_59314359
    Ik heb de Kombino gecheckt..en zomaar zitten er geen E-nrs in, geen extreme rommel en vallen de kcal per saldo mee.
    Alleen hoe ze een stuk vis zo vet krijgen is mij een raadsel...15gr VET !
    Gelukkig is maar 2,6 gr ervan verzadigd..dat stilt de pijn.

Al met al netjes, maar idd veel te weinig gegeten.
    pi_59314385
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:37 schreef SHE het volgende:

[..]

Geen zin in ? Of vind je het lastig lekkere vega maaltijden te koken?
    Ik ben zo dol op vlees en vis, en veel minder dol op groenten. Dat is het vooral. Voorheen kon ik dat nog compenseren met kaas (risotto met venkel en geitenkaas ). Ik lust ook geen paddenstoelen; dat is een probleem. Mja, dan weet ik nog weinig interessante gerechten te bedenken. (Ik houd me graag aanbevolen, daar niet van. Ik wíl best 2 dagen vegetarisch eten.)

In m'n knoflookmayo zat dus inderdaad véél te veel knoflook. Het voordeel daarvan is dat ik maar weinig nodig had bij m'n salade.

Ik ben overigens zó blij met de broccolisoep van Gordon Ramsay. De soep heeft zo'n fijne textuur.
    I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
    pi_59314467
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:39 schreef Ewelina het volgende:

Ik heb nog wel kipdrumsticks in huis, die kan ik meenemen, eventueel een salade. Alleen wil ik daar nog wel iets van groente bij (géén salade!), iemand een idee?
    Misschien een zak stoomgroenten voor in de magnetron?
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:47:59 #131
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_59314500
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:39 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Je zei zelf dat we niet mochten smokkelen....

Ik moet alleen nog wat bedenken voor mijn werk vrijdag. Ik moet daar avondeten (werk tot 20:00u) en ben veroordeeld tot magnetronvoer of tot iets wat ik zelf meeneem.

Meestal nam ik dan een bakje magnetronlasagna (ongeveer 500kcal) maar dat kan nu dus niet want pasta is verboden. Iemand suggesties?

Ik heb nog wel kipdrumsticks in huis, die kan ik meenemen, eventueel een salade. Alleen wil ik daar nog wel iets van groente bij (géén salade!), iemand een idee?
    Braad die kippetjes van te voren en neem ze koud mee.
    Daarbij stoomgroenten of wat haricots verts met een kledder aioli. Je kunt ook even tevoren wat witlof roerbakken met balsamico...is echt verrukkelijk.

Of de avond tevoren wat rijst koken; en daarna in een wok bakken met wat couscous kruiden ( appie )
    Ik zweer je dat het lekker is.
    Wat komkommertjes en tomaat erbij snijden en er doorheen husselen..klaar.
    Met een beetje yoghurt, knof en munt
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:49:41 #132
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_59314577
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien een zak stoomgroenten voor in de magnetron?
    Daar zat ik ook al aan te denken (zoiets heb ik vandaag op op ) maar die magnetrons op mijn werk zijn ENORM sterk (ongeveer 3-5 x zo sterk als de gemiddelde magnetron). Ik weet niet hoe lang het er dan in moet en ik durf niet te gokken, voor je 't weet zit het er te lang in en eet je verplicht snot of wordt het een enkele reis vuilnisbak. En ik wil ook niet de rest van de avond met honger zitten (ga daarna voetbal kijken).
    [b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:51:48 #133
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_59314651
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben zo dol op vlees en vis, en veel minder dol op groenten. Dat is het vooral. Voorheen kon ik dat nog compenseren met kaas (risotto met venkel en geitenkaas ). Ik lust ook geen paddenstoelen; dat is een probleem. Mja, dan weet ik nog weinig interessante gerechten te bedenken. (Ik houd me graag aanbevolen, daar niet van. Ik wíl best 2 dagen vegetarisch eten.)

In m'n knoflookmayo zat dus inderdaad véél te veel knoflook. Het voordeel daarvan is dat ik maar weinig nodig had bij m'n salade.

Ik ben overigens zó blij met de broccolisoep van Gordon Ramsay. De soep heeft zo'n fijne textuur.
    Je krijgt vanavond nog mijn soep recepten; en ik zal wat groenten variaties bedenken. Met groenten kun je alle kanten op.
    Lust je wel portobello's en champignons? Of is elke paddestoel een no no?

Heb je er wel eens 1 gegeten, gevuld met een beetje kruidenboter en geschaafde pardano, uit de oven?
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:52:29 #134
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_59314673
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:47 schreef SHE het volgende:

[..]

Braad die kippetjes van te voren en neem ze koud mee.
    Daarbij stoomgroenten of wat haricots verts met een kledder aioli. Je kunt ook even tevoren wat witlof roerbakken met balsamico...is echt verrukkelijk.

Of de avond tevoren wat rijst koken; en daarna in een wok bakken met wat couscous kruiden ( appie )
    Ik zweer je dat het lekker is.
    Wat komkommertjes en tomaat erbij snijden en er doorheen husselen..klaar.
    Met een beetje yoghurt, knof en munt
    De kip is al gebraden, dat is geen probleem.

Ik zit echter met het probleem van de loeisterke magnetron, dus gewoon iets wat je in de koelkast kunt bewaren en daarna opeten. (Ik begin om 11:30 dus echt van te voren roerbakken kan helaas niet)

Ik bedenk met net dat groentensoep ook kan, dat ga ik iig meenemen dan.
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:54:46 #135
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_59314753
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
    Ik zou het op zich wel fijn vinden als ik wat meer te zeiken, zeuren en afkeuren had.

Jullie zijn veel te braaf!
    Slank de zomer in? Waarom? Eet wat wat je zelf wilt, niet de voedselterreurnichten.

Zo.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_59314760
    Gevulde champignon heb ik idd een keertje gehad, en ben er nog steeds niet achter wat daar nou in zat. Dus iemand een receptje?

Wat is pardano?
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:55:48 #137
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_59314783
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:52 schreef Ewelina het volgende:

[..]

De kip is al gebraden, dat is geen probleem.

Ik zit echter met het probleem van de loeisterke magnetron, dus gewoon iets wat je in de koelkast kunt bewaren en daarna opeten.

De rijst bak je van tevoren, en warm je alleen even op.
    Zodra het op je bord ligt, snijd je wat komkommer en tomaat erbij, hussel erdoor en klaar.
    De yoghurt-knof-munt dressing kun je apart meenemen in een bakje.

Of je vergeet de kip; en koop een bak shoarma. Die bak je thuis en warm je op je werk op.
    Meng wat magere yoghurt met knof, neem mee. Wederom tomaat en komkommer, sla erbij gesneden en klaar.
    Alleen zullen ze op je werk niet zo blij zijn met je knoflook denk ik.
    pi_59314790
    Jullie zijn wel heel erg ontopic he
    Ik vind alle paddestoelen trouwens heerlijk
      Vis een optie? woensdag 11 juni 2008 @ 19:56:26 #139
    70532 loveli
    N
    pi_59314802
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:26 schreef SHE het volgende:
    Ik zou het op zich wel fijn vinden als ik wat meer te zeiken, zeuren en afkeuren had.

Jullie zijn veel te braaf!
    Kom maar op!

10.00 (want gisteravond late dienst): er lag nog een stuk chocola, restant van troost-sessie gisteren... en een kop thee
    12.00: 250 ml griekse yoghurt met havermout-muesli en een schep rietsuiker
    16:00: notenmix van walnoten, macadamianoten en hazelnoten, 2 glazen jus, 1 galiameloen
    18:00: avondmaaltijd met rijst, groente en ei (en meteen een batch japanse rijst gemaakt voor morgen)
    nu: handje amandelen en een kop thee thee
    straks: chocola is gelukkig op, maar nootjes, japanse zoutjes en idem rijst en thee staan stand-by

Zo meteen ga ik een stuk fietsen of evy lopen, dat ligt er een beetje aan of mijn fiets snel te fixen is. Ontbijt om 10 uur is voor mijn doen vroeg, vaak begon ik pas met eten als ik 4 uur of langer wakker was. Sinds een half jaar dwing ik mezelf in een patroon, zodat ik 's ochtends wel iets eet. Als mijn werktijden het toestaan zou ik het liefst elke dag beginnen met een stukje hardlopen, nu doe ik dat meestal nog 's middags of 's avonds.

edit: Het is wel zo eerlijk om te zeggen dat ik niet per se kilo's kwijt wil, maar een paar centimeter uit m'n taille zal ik met alle plezier uitzwaaien. Mijn idee was "evenveel eten, meer bewegen", spieren kweken zodat ik makkelijker vet verbrand. Inmiddels ga ik meer in de richting "misschien toch wat minder eten, meer bewegen", mijn surplus aan vet zit op de diabetes-plekken.

[ Bericht 6% gewijzigd door loveli op 11-06-2008 20:01:32 ]
    crap in = crap out
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:58:57 #140
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_59314897
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:54 schreef omearos het volgende:
    Gevulde champignon heb ik idd een keertje gehad, en ben er nog steeds niet achter wat daar nou in zat. Dus iemand een receptje?

Wat is pardano?
    Pardano is een pittige, harde kaas. Net als Parmesan.
    Die schaaf je over je eten..
    Bij lekkere trek eet ik vaak een schijfje appel, met daarop een schaaf Pardano...heerlijk!

Het is relatief ok qua vetten en ontzettend smaakvol. Maakt echt je maaltijd af.
    In champignons kun je vanalles doen; een beetje gerulde gehakt met peterselie, een beetje kruidenboter met geschaafde harde kaas, een beetje gekruide rijst, een kruiden-knoflook mengsel...
    De mogelijkheden zijn eindeloos.
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:59:52 #141
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_59314933
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:56 schreef loveli het volgende:

[..]

Kom maar op!

10.00 (want gisteravond late dienst): er lag nog een stuk chocola, restant van troost-sessie gisteren... en een kop thee
    12.00: 250 ml griekse yoghurt met havermout-muesli en een schep rietsuiker
    16:00: notenmix van walnoten, macadamianoten en hazelnoten, 2 glazen jus, 1 galiameloen
    18:00: avondmaaltijd met rijst, groente en ei (en meteen een batch japanse rijst gemaakt voor morgen)
    nu: handje amandelen en een kop thee thee
    straks: chocola is gelukkig op, maar nootjes, japanse zoutjes en idem rijst en thee staan stand-by

Zo meteen ga ik een stuk fietsen of evy lopen, dat ligt er een beetje aan of mijn fiets snel te fixen is. Ontbijt om 10 uur is voor mijn doen vroeg, vaak begon ik pas met eten als ik 4 uur of langer wakker was. Sinds een half jaar dwing ik mezelf in een patroon, zodat ik 's ochtends wel iets eet. Als mijn werktijden het toestaan zou ik het liefst elke dag beginnen met een stukje hardlopen, nu doe ik dat meestal nog 's middags of 's avonds.
    Wil je me aan het huilen maken?
    pi_59314940
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:51 schreef SHE het volgende:

Heb je er wel eens 1 gegeten, gevuld met een beetje kruidenboter en geschaafde pardano, uit de oven?
    Ja. En ik vind ze echt héél vies. Allemaal.

Als ergens alleen al een champignon bij heeft gezeten, dan hoef ik het al niet meer. Dat heb ik alleen met champignons en komkommer. Voor de rest eet ik alles wel als het moet.
    pi_59314958
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:43 schreef SHE het volgende:

Alleen hoe ze een stuk vis zo vet krijgen is mij een raadsel...15gr VET !
    Het is de mozzarellavulling
    Het hele ding is maar liefst 250 kcal, veel voor een veredelde visstick inderdaad.
      woensdag 11 juni 2008 @ 20:03:32 #144
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_59315045
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja. En ik vind ze echt héél vies. Allemaal.

Als ergens alleen al een champignon bij heeft gezeten, dan hoef ik het al niet meer. Dat heb ik alleen met champignons en komkommer. Voor de rest eet ik alles wel als het moet.
    Dat is rot, want ze vullen enorm en er zit niks in..vooral veel water.
    Net als komkommer trouwens
      Vis een optie? woensdag 11 juni 2008 @ 20:03:33 #145
    70532 loveli
    N
    pi_59315046
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:59 schreef SHE het volgende:

Wil je me aan het huilen maken?
    Ik was wat laat met mijn edit, hier issie nog een keer:
    Het is wel zo eerlijk om te zeggen dat ik niet per se kilo's kwijt wil, maar een paar centimeter uit m'n taille zal ik met alle plezier uitzwaaien. Mijn idee was "evenveel eten, meer bewegen", spieren kweken zodat ik makkelijker vet verbrand. Inmiddels ga ik meer in de richting "misschien toch wat minder eten, meer bewegen", mijn surplus aan vet zit op de diabetes-plekken.
    crap in = crap out
    pi_59315070
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:52 schreef Ewelina het volgende:

Ik vind worteltjes rauw lekkerder dan gekookt. Misschien gewoon rauwe groenten meenemen? SHE suggereerde al tomaat en komkommer.
    pi_59315088
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:58 schreef SHE het volgende:

[..]

Pardano is een pittige, harde kaas. Net als Parmesan.
    Die schaaf je over je eten..
    Bij lekkere trek eet ik vaak een schijfje appel, met daarop een schaaf Pardano...heerlijk!

Het is relatief ok qua vetten en ontzettend smaakvol. Maakt echt je maaltijd af.
    In champignons kun je vanalles doen; een beetje gerulde gehakt met peterselie, een beetje kruidenboter met geschaafde harde kaas, een beetje gekruide rijst, een kruiden-knoflook mengsel...
    De mogelijkheden zijn eindeloos.
    Ik zal eens wat gaan proberen. Parmesan vind ik lekker, zal eens proeven hoe pardano smaakt. De combinatie met appel lijkt me dan weer niks, vind alleen appel al lekker genoeg

Ik ben geen held in de keuken, begin er ook pas net een beetje plezier in te krijgen (te lang samengewoond met mijn ex die gek was op koken, waardoor ik dat niet hoefde. Daarna teruggegaan naar studentenvoer )
      woensdag 11 juni 2008 @ 20:07:23 #148
    21704 SHE
    Shaven, not furred
    pi_59315154
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik was wat laat met mijn edit, hier issie nog een keer:
    Het is wel zo eerlijk om te zeggen dat ik niet per se kilo's kwijt wil, maar een paar centimeter uit m'n taille zal ik met alle plezier uitzwaaien. Mijn idee was "evenveel eten, meer bewegen", spieren kweken zodat ik makkelijker vet verbrand. Inmiddels ga ik meer in de richting "misschien toch wat minder eten, meer bewegen", mijn surplus aan vet zit op de diabetes-plekken.
    Leuk verhaal dat evenveel eten - bewegen..maar dat heeft pas nut als je al op je ideale gewicht bent.
    De chocolade, de griekse yoghurt, de suiker en japanse zoutjes zijn echt te kut voor woorden.
    En omdat je zo gefaald hebt, kun je vanavond net zo goed kijken wat er nog meer aan crap in je kasten ligt en dat in je snuit proppen.
    Zijn we daar ook weer vanaf
    pi_59315193
    Ik heb ook heel warme herinneringen aan paddenstoelen, omdat ik vroeger te paard het bos in ging om cantharellen te plukken. Met zadeltassen vol naar huis om m'n familie blij te maken.Ik weet dat dat niet mag. Ik zal het nooit meer doen.

Ik lust alleen truffel in zéér beperkte mate. Risotto met parmezaan en truffel. Mag risotto trouwens? En parmezaan?
      woensdag 11 juni 2008 @ 20:08:43 #150
    103930 Ewelina
    Ik ben ik
    pi_59315201
    Ik denk dat ik daar maar voor ga dan.

En ik denk dat ik soep achterwege laat- iig cup a soup. Daar zit namelijk ook suiker in
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')