quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:08 schreef snoopy het volgende:
Zo weet ik een verhaal van iemand de overal rauwkorst in een campagne had getypt. En dat stond er tijdens de presentie aan de klant ook nog in
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:15 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Eén van de meest gemaakte taalfouten door Nederlanders is 'overnieuw' en daar erger ik me altijd geel en groen aan. Hoe moeilijk is het om te onthouden dat het 'over doen' en 'opnieuw' is?!?!
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:02 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ja in '92 heb ik ze daar ook gezien. En pas, afgelopen maart nog in de Melkweg.![]()
En in '94 op de after-show party uitgenodigd en daar een...ehm leuke avond gehad.![]()
Dat is vaak zo ja, als je erop gaat letten dan ga je twijfelen, terwijl als je het op de " automatische piloot" doet het meestal goed gaat.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:35 schreef Yoni het volgende:
Oh d/t's zijn ook erg ja. Vooral d-tjes in tegenwoordige tijdHeb nog een verslag van een functioneringsgesprek waar het wemelt van woorden met een d in de tegenwoordige tijd.
Vriendinnetje van mij werd een poos terug gewezen op het feit dat ze d/t fouten maakte. Hierdoor is ze er op gaan letten en zó in de war geraakt dat ze nu helemaal alles door elkaar mikt. Zo erg dat zelfs verliefd verlieft is geworden.
Gister was ik aan het werk en toen had er iemand bij mij op de zaak een kaartje gemaakt voor de strandstoeltjes en tentjes... maar dan stranT... heeft haast een dag zo gehangen.. Echt een afgang gewoonquote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:31 schreef pinquit het volgende:
taal en spelfouten!!erg is dat.
ik erger me nog het meest aan d/t's
t ziet er zo vaak niet uit.
maar uitspreekfouten zijn ook dommig. een vriendin van mij zei 3 jaar geleden nog dosumenten tegen documenten![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 18:52 schreef Igraine het volgende:
Vivi, ik zeg niks...behalve dat het te maken had met een bandlid, wat ik eerst niet als zodanig herkende.
Oftewel, de toenmalige drummer. De zanger en gitarist zijn de enige constante in de band en daar draait het dus om. En in de groupiewereld is de drummer het laagste wat je kan krijgen geloof ik, dus ik hou mijn mond
I wish...quote:
Ghehehequote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:40 schreef RockabeIIa het volgende:
intensieteitsbewijs... sosi-nummer... ik kan er altijd wel om lachen
verstuurd?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:05 schreef miss_sly het volgende:
Mijn collega zegt vaak "werkelijkdaad" en heeft dat zelfs wel eens in mailtjes gezet![]()
Ik moet tegenwoordig ook al zijn zakelijke mail even doorlezen voor hij het verstuurd
tikfout, kan gebeuren. Wel een stomme, inderdaad.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:18 schreef Verida het volgende:
[..]
verstuurd?![]()
mijn persoonlijke ergernis is meer dan 100%. Dus bijv. ik heb me voor 200% ingezet. Onzin natuurlijk, meer dan 100% kan niet en bovendien, waarom dan niet 300% of 1000% ofzo.
Ben blij dat ik niet de enige ben dan!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:07 schreef easy-going het volgende:
O, wat zullen jullie je allemaal aan mij ergeren als ik dit zo lees
Ik zie echt sommige dingen hierboven staan waarvan ik denk: "wat is daar fout aan"
Maarja, ik ben dan weer goed met cijfers
Ik ben nergens echt heel goed in... En ik weet ook niet veel! Best handig als je dat weetquote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:26 schreef Suzziieee het volgende:
[..]
Ben blij dat ik niet de enige ben dan!![]()
Ben totaal geen taalmens...en ook ik ben inderdaad goed met cijfers
wij zijn na Amsterdam geweest. Heel heel heel heel heel irritant ja.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:30 schreef peterfan het volgende:
Maar wat vinden jullie dan van al die mensen op Fok! die "hij wilT' typen?En al die mensen die het verschil tussen "na" en "naar" blijkbaar niet snappen??
Voor ik op Fok! kwam kwam ik die fouten nooit tegen, hier zie ik ze dagelijks. "Hij wilt naar het weekend na school"![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:44 schreef Lois het volgende:
Ik vindt een taalfoutenbankje lang zo leuk niet dan een nostalgisch bankje
Of gegeten hebben bij een "stiek"house!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:48 schreef Vivi het volgende:
(Of mensen die sweater uitspreken als "swieter") .
Je bedoelt: Olumpische spelen!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:50 schreef cattie het volgende:
Medalje, we zullen het weer veel horen tijdens de Olympische Spelen!
ja ik ook.. zij is van huis uit turks maar opgegroeid in NL, ook naar een NL school geweest..quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:55 schreef Vivi het volgende:
Nou, ik ken een complete bevolkingsgroep die dat laatste doet hoor..
of nacheckenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:09 schreef debuurvrouw het volgende:
zit er in jullie beton ook bewapening?
Ik ga even iemand optelefoneren
mag ik de grootste helft?
heb je het nou over jezelf??quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:13 schreef Mr.Carter het volgende:
kk mongolen!
je vergeet enzowquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:23 schreef texelonia het volgende:
Wat ik irritant vind is Eurie of Pleuro ipv Euro.
En alle variaties op chagrijnig.
En door de war, ipv in de war of door elkaar.
En alles wat jullie al hebben genoemd ook
Jaja, ik zat erop te wachten, die kwam de vorige keer dat we hier een discussie over hadden ook al voorbijquote:
beter dan ikquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik worstel nog wel eens met:
Beter dan of als ik.. wanneer je dat nou moet gebruiken..
Volgens mij hebben meer mensen dat ..
Ow en Snoop.. ik ook hoor..
Jouw foto's ZIJN ook mooi Ynsquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:34 schreef Ynske het volgende:
Nog dank je wel voor t succes wensen Vivi en Snoopy
T was gezellig, heb van veel kanten heel positieve reacties van mijn foto's gehad. Mensen vonden ze echt mooi![]()
ik trots natuurlijk
nog even gaan eten en nu dood en dood moe, loop als een dronken iemand
maar t was wel heel tof
Wat de laatste tijd zo vaak fout wordt gezegd:quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:46 schreef appelsap het volgende:
Weet je wat ik nou écht vervelend vind..
Mensen die bepaalde woorden niet eens fatsoenlijk fatsoendelijk kunnen spellen.
* dan wordt gebruikt in zinnen waarin je een verschil aangeeft.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Waar gaat dat ook alweer over? Heb er wel ooit iets over gelezen en weet alleen nog dat ik die wel wilde lezenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:56 schreef Vivi het volgende:
Tex, doe eens heel snel die negatieve ondertitel weg, en ga The Secret lezen.
Hm, ik ben op en top Brabantse, en ik zeg juist wél koning-innedag en vuilniszak.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:52 schreef texelonia het volgende:
Ik weet nog dat ik op de basisschool werd uitgelachen omdat ik Kone-ggginnedag zei ipv Koning-innedag. M'n moeder komt uit Brabant en meestal praat ze alleen Brabants met d'r familie, maar sommige woorden zijn gebleven zeg maar. Net als bijv. Vulliszak ipv vuilniszak.
Oeh ja, die moderne spelling uit de jaren '70.quote:En op de middelbare school kregen we op een gegeven moment de ene interesse test na de andere, en er was een test waar alle C's consequent met een K werden geschreven. Maar dus ook bijv. Koncert, Komputer, etc.(nou ja alle C's met een K-klank dan dus)
Daar ben ik idd ook niet zo goed in. Zal wel liggen aan m'n Noordhollandse rootsquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:38 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh dan bedoelde ik die andere, helemaal onderaanquote:Op vrijdag 6 juni 2008 21:59 schreef texelonia het volgende:
[..]
Waar gaat dat ook alweer over? Heb er wel ooit iets over gelezen en weet alleen nog dat ik die wel wilde lezen
Ploetermoeder is trouwens ook van een boek (vertaling van Slummy Mommy) en vond ik trouwens ook best een leuk boek
Dat dusquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:22 schreef texelonia het volgende:
In dat geval vind ik het ook erg irritant als users de ondertitel en signature door elkaar halen!![]()
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:46 schreef Sugar het volgende:
Kijk, dan heb ik zoiets van: als iedereen zijn eigen nu even voor de volle 200% inzet om zaken waaraan anderen zich irriteren niet meer te gebruiken, zie het als een soortement van stukje service naar je medemens, dan heeft iedereen er baad bij en spreken we in feite van een win-winsituatie. En voor de verder rest moet iedereen zijn eigen gewoon niet zo vlug op stank laten jagen en af en toe een beetje relateren.
Oh dat is waar ze het tijdje geleden bij Katja & Sophie over hadden... toen dacht ik ook al dat het over iets anders gingquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:46 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh dan bedoelde ik die andere, helemaal onderaan.
En The Secret in een notedop:
Je hebt alles in je leven zelf aangetrokken, door er veel aan te denken, net als een magneet. Dus beste manier om iets te krijgen is om je voor te stellen dat je het al hebt en de bijbehorende emoties te voelen. Voel je gelukkig, dan zul je gelukkig worden."
(The Law of Attraction)
Het komt eigenlijk neer op positieve visualisatie.
Haha, je kan zo in draadstaal.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:46 schreef Sugar het volgende:
Dat van die 100% heb ik ook, Verida! Suf vind ik dat.
Kijk, dan heb ik zoiets van: als iedereen zijn eigen nu even voor de volle 200% inzet om zaken waaraan anderen zich irriteren niet meer te gebruiken, zie het als een soortement van stukje service naar je medemens, dan heeft iedereen er baad bij en spreken we in feite van een win-winsituatie. En voor de verder rest moet iedereen zijn eigen gewoon niet zo vlug op stank laten jagen en af en toe een beetje relateren.
Ik ook, sinds ik moeder ben. Ik heb meer rust over me.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:53 schreef texelonia het volgende:
[..]
Oh dat is waar ze het tijdje geleden bij Katja & Sophie over hadden... toen dacht ik ook al dat het over iets anders ging
Ik moet overigens zeggen dat ik me nu aanzienlijk gelukkiger voel dan bijv een jaar geleden. Wat veel met werk te maken heeft denk ik, of misschien word ik eindelijk volwassen
Ach ik heb (samen met PZ) personeel aangenomen voor helpdesk functies. Je wil niet weten wat er DAN allemaal langs komtquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:56 schreef Kersjes het volgende:
Spel - en stijlfouten, ik kan daar helemaal kriegel van worden.
Het is gelukkig al zo dat er op mijn werk niks gepubliceerd of online gezet mag worden dat niet door mij gecontroleerd is, maar aangezien ik tegenwoordig parttime werk glipt er af en toe toch iets doorheen. En dat barst dan natuurlijk weer van de fouten![]()
Wat ook zo leuk is zijn CV's die te slordig voor woorden zijn qua opmaak. Meerdere lettertypen door elkaar, het niet gebruiken van hoofdletters, dubbele spaties, melden dat je "ïntresse" hebt in de aangeboden functie, de naam van het bedrijf waar je solliciteert verkeerd schrijven....
En dan stomverbaast zijn as je nergens word aangenomen, want je curucillum vitea is toch netjes?
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:59 schreef PM-girl het volgende:
Inderdaad ja, sommige CV's![]()
Ik had er onlangs één onder ogen, daar stond bij het kopje vrije tijd geschreven: me vriend, met me vriendinnen winkelen
Wat zei je? "Voor mijn uiers?"quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
zoogcompressors
Ik vroeg me af hoe ze dat in mijn vriezertje ging inpassenquote:
Je weet ze er wel steeds uit te pakken hè?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:08 schreef bixister het volgende:
kraamverzogster is dan wel weer een mooie toepasselijke vertyping!
Volgens mij was het Leah die dat gedicht ooit postte en toen heb ik hem meteen opgeslagen. Heel mooiquote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:57 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ook, sinds ik moeder ben. Ik heb meer rust over me.
Er is 1 zin in een gedicht dat het heel treffend omschrijft voor mij:
Al ben ik zo alleen
jij bent altijd heel dichtbij.
En al houd je me gevangen,
je maakt me ook weer vrij.
Want jij ben duizend maal mijn zoon,
duizend maal mijn zoon.
Jij bent deel van mij.
Jij hoort bij mij, jouw ogen, mijn ogen.
Ik zal jouw leven nooit ontkennen,
Want jij ben duizend maal mijn zoon,
duizend maal mijn zoon.
Jij bent deel van mij.
Jouw liefde is zo groot en simpel,
je hebt het zelf niet door.
Jij doet me dingen na,
maar anders, je doet me dingen voor.
Kom ik hou je even vast,
ben ik even niet meer bang.
Dan kun je voelen wat ik voel
met jouw lachen op mijn wang
OMGquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:02 schreef Kersjes het volgende:
![]()
Die kom je ook vaak tegen inderdaad!
Met als hoogtepunt: met me poes pelen
ja die is wel echt ongelooflijk!quote:
Zou best kunnen, ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, volgens mij uit dat mooie teksten topic ofzoquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:10 schreef texelonia het volgende:
[..]
Volgens mij was het Leah die dat gedicht ooit postte en toen heb ik hem meteen opgeslagen. Heel mooi
Vergeet vooral niet het standaard door elkaar halen van "ken" en "kan" en "liggen" en "leggen"quote:Op vrijdag 6 juni 2008 22:39 schreef E.T. het volgende:
Het Rotterdams zit zo barstensvol met fouten.. En die oude rotterdammers maken dus allemaal van die irritante fouten..
Mart ipv markt
hij wilt
wors (plak daar dan die 't' van hierboven aan vast denk je dan.. )
maar het 'na' en 'naar' probleem vind ik zo'n beetje de grootste ergernis
quote:Waar gaat het boek over?
Igraine woont met haar ouders op burcht Bevernel, waar de stenen leeuwen boven de poorten beginnen te brullen als er een vreemdeling aankomt, waar boeken kunnen zingen en dikke katers praten. Haar ouders zijn de machtigste tovenaars tussen het Fluisterende Woud en de Reuzenbergen, zelfs haar grote broer Albert kan al behoorlijk toveren. Maar Igraine droomt van iets heel anders. Ze wil riddder worden en zwaardvechten en draken redden...
Op Igraines tiende verjaardag gebeurt er iets verschrikkelijks: haar ouders veranderen zichzelf per ongeluk in varkens! Juist nu Gilgalad de Gierige met een leger voor de poorten van Bevernel staat om de Zingende Toverboeken te roven. Alleen met een heel speciale toverdrank, gemaakt van echte reuzenharen, kan alles weer goed komen.
Iemand zal te paard op zoek moeten naar een reus.
Iemand zonder vrees.
Igraine!
Als er een collega even "kwijt" was zeiden we dan dat die vast "met d'r poes aan het pelen was ofzo".quote:
Kofje is Fries.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:04 schreef Maneki.Neko het volgende:
ik heb dus zo een zus..die spreekt altijd over zo-en-zo
en mijn kraamverzogster had fijn zoogcompressors voor me in de vriezer gelegd.
Er kwam in de winkel eens een vrouw bij me vragen voor zjarletels
en mijn buurvrouw die eens hoog bezoek had vroeg of men ook een kopje kofje lustte
Ja, dat wordt in het oosten ook veel gezegd.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:39 schreef Noli. het volgende:
Een regiogebonden dingetje (geloof ik) : "Kijken of de winkels al 'los' zijn."
Dus die andere 2 opzettelijk gemaakte fouten zijn je niet opgevallen?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Eeh, Kersjes, het is dan wel Curriculum Vitae en verbaasd met een d
Intresse uiteraard wel, "as" moest ik echt ff een paar keer kijken. Overheen gelezenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:49 schreef Kersjes het volgende:
[..]
Dus die andere 2 opzettelijk gemaakte fouten zijn je niet opgevallen?
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:52 schreef Igraine het volgende:Snoopy, nee dat had ik niet gedacht.
Ik zie ook vaak boekjes van snoopy liggen, maar dan denk ik niet direct aan jou. Is dat heel erg?
oh ja, jouwne....quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:50 schreef Kersjes het volgende:
Dat is niet mijnes, dat is jouwne!
Pas maar op, dat zei Bonifatius ook, en die hebben ze vermoord!quote:
Artis is wel leukquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:52 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Intresse uiteraard wel, "as" moest ik echt ff een paar keer kijken. Overheen gelezen
Tex, is Artis mss leuk? Of woon je te ver weg daarvoor? (Je woont toch in regio Amsterdam?)
Ah, West- Friezen.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:57 schreef Kersjes het volgende:
"Jouwne" wordt in Noord Holland ook gezegd
in Dokkum toch? Daar kom ik nooit. Pffffffff, zweet van voorhoofd wist...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Pas maar op, dat zei Bonifatius ook, en die hebben ze vermoord!
Naar de Boswerf in Zeistquote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:50 schreef texelonia het volgende:
Heeft iemand toevallig een leuk idee om morgen te gaan doen? Ik ben morgen de hele dag alleen met Noah en het wordt nog lekker weer ook. Maar de speeltuin en kinderboerderij hier in de wijk heb ik wel gezien. Micha heeft de auto mee, dus dan moet ik met het OV. Ben een beetje inspiratieloos...
Wat valt daar te beleven en is het goed met het OV te bereiken?quote:
Ik heb tijd over, want ik ben onlangs gestopt met m'n studie. Dus vandaarquote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:11 schreef Maneki.Neko het volgende:
je bent wel erg actief de laatste tijd he?
het lijkt er meer op dat je aan het vissen bent naar een blauwe titelquote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:20 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik heb tijd over, want ik ben onlangs gestopt met m'n studie. Dus vandaar
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
het lijkt er meer op dat je aan het vissen bent naar een blauwe titel
dat maak ik zelf wel uitquote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:23 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
zeg, ben jij niet moe zo rond half één des nachts?
Nja bixter ik heb ook tijd over met een kind wat zoveel slaaptquote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:25 schreef bixister het volgende:
haha manekino wat ben jij erg!ik zou er niet opgekomen zijn, echt!
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 00:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Nja bixter ik heb ook tijd over met een kind wdat zoveel slaapt
Oh ja, nog zoiets wat hier (NH) veel gebruikt wordt: hiero en daaro.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 23:10 schreef snoopy het volgende:
En mijn collega, die van zichzelf vindt dat ze heeeeeeel erg goed in taal is, zegt altijd: 'daarvandaan' ipv 'vandaar'
Niet spotten met een hierodaaro hè?!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:46 schreef Noli. het volgende:
Hiero en daaro.. Gebruikt Moussy dat niet aan elkaar als verwijzing naar haar eh... hierodaaro dus
gewoon skijt aan hebben, ik zit met 3 kuikens in mn bhquote:Op zaterdag 7 juni 2008 02:10 schreef _Bar_ het volgende:
Ik durf hier ook bijna niet meer te typen....
Heerlijk avondje werken achter de rug
Nou ben ik toch echt een ras-echte.. maar "jouwne" heb ik nog nooit gehoordquote:
er postte een tijdje terug toch ook iemand in OUD die zich "sweaty" noemdequote:
Ik wist vroeger ook nooit hoe je het nou moest schrijven dus toen heb ik het opgezochtquote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:24 schreef pinquit het volgende:
chagerijnig zeg ik altijd![]()
die e moet er uit dus.. ok
of googlequote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Er is een heel simpele manier om erachter te komen hoe je iets moet schrijven: Word.
Dat ook.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:44 schreef Ynske het volgende:
[..]
of google
typ je t fout komt er vanzelf een aanpassing in beeld
kleine hommeltjes zijn het, het zijn krielkipjes... ze waren nog nat toen we ze bij de moeder vandaan haalden, die was ze onder aan het graven en wij vonden dat ze een kans moesten hebben, dus hebben we ze naar binnen gehaald. Maar ze wilden maar niet op gang komen, dus in de bh, lekker warm.., nu zijn ze mooi uitgevouwen en gaan ze het wel redden (hoop ik)quote:
Agossie Moussyquote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:10 schreef moussy het volgende:
[..]
kleine hommeltjes zijn het, het zijn krielkipjes... ze waren nog nat toen we ze bij de moeder vandaan haalden, die was ze onder aan het graven en wij vonden dat ze een kans moesten hebben, dus hebben we ze naar binnen gehaald. Maar ze wilden maar niet op gang komen, dus in de bh, lekker warm.., nu zijn ze mooi uitgevouwen en gaan ze het wel redden (hoop ik)
1 bij mijn vriendinnetje
[ afbeelding ]
en 2 bij mij
[ afbeelding ]
Dan is het wel noodzakelijk dat Word de meest recente spelling (2005) gebruikt.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 10:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Er is een heel simpele manier om erachter te komen hoe je iets moet schrijven: Word.
Nueh, meer om gewoon de schuld bij de Friezen te houdenquote:
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 09:59 schreef Silmarwen het volgende:
Nog even over die taalfouten, bij het schrijven stoort het mij meestal niet zo. En ik maak per ongeluk ook nog wel d/t fouten. Maar dingen als "overnieuw" en iets "gelijk" doen, dat stoort me wel. Evenals als/dan fouten. (Gelijk doen kan trouwens niet, het is een Germanisme. Het is gelijkertijd en dus simultaan, terwijl mensen altijd bedoelen dat ze het meteen, direct of onmiddellijk doen. Als iemand hier dan ook "gelijk" zegt, zeg ik erachter "meteen, direct, onmiddellijk".)![]()
Ik heb het nu 3x gelezen, ik zie het nog steeds nietquote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:55 schreef bixister het volgende:
haha libel, die had ik ook gezien.je maakt trouwens een quote-foutje.
Is het niet tegelijkertijd ipv gelijkertijd?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:15 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik heb het nu 3x gelezen, ik zie het nog steeds niet
Toch heerlijk dat ik me niet aan zulke dingen stoor(ik neem aan dat er een fout in die quote zit
)
Ik dacht dat dat 'normaal' was.quote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:49 schreef Brighteyes het volgende:
Wat ik ook heel storend vind is 'dat ik thuis kwam gingen we...' ipv 'toen ik thuis kwam...'.
Maar volgens mij is het ook streekgebonden.
Een ander streekgebonden iets wat ik wel weer leuk vind klinken is 'Waar heb je dat weg?' uit oa. Groningen en Drenthe.
Verder ben ik zelf een ramp met d's en t's, dat gaat echt heel vaak nog fout en dat zie ik dan pas als het er staat dus dan is het editten geblazen.
En ik meer dat ik de laatste tijd nog wel eens woorden los zet terwijl ze aan elkaar horen 'streek gebonden' ipv 'streekgebonden'.
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:16 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Is het niet tegelijkertijd ipv gelijkertijd?
En Ynske, ziet er gezellig uit op die foto!
onmideLLijkquote:Op zaterdag 7 juni 2008 09:59 schreef Silmarwen het volgende:
Nog even over die taalfouten, bij het schrijven stoort het mij meestal niet zo. En ik maak per ongeluk ook nog wel d/t fouten. Maar dingen als "overnieuw" en iets "gelijk" doen, dat stoort me wel. Evenals als/dan fouten. (Gelijk doen kan trouwens niet, het is een Germanisme. Het is gelijkertijd en dus simultaan, terwijl mensen altijd bedoelen dat ze het meteen, direct of onmiddelijk doen. Als iemand hier dan ook "gelijk" zegt, zeg ik erachter "meteen, direct, onmiddelijk".)![]()
Ik ookquote:
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:21 schreef Noli. het volgende:
onmideLLijk
Het schijnt iets typisch noordelijks te zijn voor zover ik weet. Groningers zeggen ook "Waar kom je weg?" ipv "Waar kom je vandaan?". Niet dat ik me er aan stoor hoor, geboren en getogen Gunneger hier (maar wel zonder accent!quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:21 schreef Noli. het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Ja, nou ja. Ik weet wel dat je ook waar heb je dat gekocht of waar heb je dat vandaan kan zeggen maar ik wist echt niet dat het iets geks was.Mijn lieftallige (v)echtgenoot snapt nog steeds niet waarom sommige mensen 'm raar aan kijken wanneer ie zegt dat hij gaat kijken of de winkels ook los zijn.
Net zoiets.. Je beurs vergeten zijn in de winkel. Veel mensen schijnen het woord beurs (als in portemonnee ook zo'n woord.. portemonaie of portemonnee? ) niet te kennen?
jekkoquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:02 schreef Memmel het volgende:
En voor de Rotterdammers onder ons: kan iemand mij nou eens uitleggen wat in hemelsnaam een 'Jekko' is?
Als in: "hij gaat als een jekko...". Schijnt iets typisch Rotterdams te zijn, ik hoor het de hele dag.
haha ik dacht juist dat 't om die dubbel L ging.quote:
:D de quote-fout was inmiddels al hersteld: er ontbrak eerst eenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:15 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ik heb het nu 3x gelezen, ik zie het nog steeds niet :+
Toch heerlijk dat ik me niet aan zulke dingen stoor :P (ik neem aan dat er een fout in die quote zit :') )
1 |
in delluf doen ze het voor de hellufquote:Op zaterdag 7 juni 2008 21:51 schreef Vicky het volgende:
Ik ben een geboren Dellufse en daar wordt ook vaak een extra u ertussen gegooid..
dellufs, melluk enzo
kenmerkend zijn zijn overmaatse teelballen...quote:
Jij gaat als een jekko bij de koffiezetautomaatquote:Op zaterdag 7 juni 2008 22:25 schreef Memmel het volgende:
[..]
kenmerkend zijn zijn overmaatse teelballen...![]()
Maandag ben ik de held bij de koffiemachine!
Wat jij het mooiste vindt. Het heeft verder geen enkele functie, dubbel of enkel.quote:
Of het minst durequote:Op zondag 8 juni 2008 00:27 schreef Igraine het volgende:
[..]
Wat jij het mooiste vindt. Het heeft verder geen enkele functie, dubbel of enkel.
ik heb zelfs het idee dat de posts alleen nog gelezen worden om de fouten te vinden en niet meer om de inhoud.quote:Op zondag 8 juni 2008 09:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Nog maar een paar posts, en dan zijn we eindelijk van die betweterigheden af!![]()
Tegen niemand persoonlijk gericht hoor, maar ik vind het allemaal zo afzeikerig klinken.
Ik vond het een heel leuk bankje en heb erg moeten lachen om sommige fouten, zoogcompressors, hypnotizeur e.d.quote:Op zondag 8 juni 2008 09:50 schreef Spuuglokje het volgende:
Nog maar een paar posts, en dan zijn we eindelijk van die betweterigheden af!![]()
Tegen niemand persoonlijk gericht hoor, maar ik vind het allemaal zo afzeikerig klinken.
is draculetettje jou zus? ik zit weer in het trouwen topic omdat ik 16 juli ga trouwenquote:Op zondag 8 juni 2008 10:40 schreef vamperotica het volgende:
Leuk Suug, wij waren er gister met mn zusje dr vrijgezellenfeest
is er geen leuke speeltuin in de buurt?quote:Op zondag 8 juni 2008 10:41 schreef m@x het volgende:
Woonden wij maar dicht genoeg bij de Efteling om er even spontaan heen te gaan. Denk dat Kai het echt geweldig zou vinden. Ik ben een beetje aan het piekeren over wat we vandaag kunnen gaan doen. Het is mooi weer maar het strand e.d. vind ik even te ver weg om met het openbaar vervoer te doen.
quote:Op zondag 8 juni 2008 10:42 schreef Anitra het volgende:
[..]
is draculetettje jou zus? ik zit weer in het trouwen topic omdat ik 16 juli ga trouwen
Die is helaas dicht op zondag. Morgen gaan we weer speeltuinen.quote:
m@x, is die tegenover de schouwburg niet open? Bij Wennie in de buurt...quote:Op zondag 8 juni 2008 10:51 schreef m@x het volgende:
[..]
Die is helaas dicht op zondag. Morgen gaan we weer speeltuinen.
In TTK loopt al 25 delen een topicreeks over taalfouten.. De liefhebbers en taalpuristen kunnen hun hart ophalen daarquote:Op zondag 8 juni 2008 10:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Even zeiken is zeker lekker Bix, maar dat doe ik lekker in gedachten.En ik vind bepaalde fouten ook wel grappig, maar niet 't naspeuren van elkaars posts (waar Lady-wrb ook op doelde).
Het is wel de tijd van de schoolreisjes op veel scholenquote:Op zondag 8 juni 2008 11:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
In TTK loopt al 25 delen een topicreeks over taalfouten.. De liefhebbers en taalpuristen kunnen hun hart ophalen daar![]()
(al vind ik dat ze daar ook al op niveau 'mierenneuk' zijn aangekomen af en toe)
Wij gaan straks lekker een stukje fietsen.. voor het eerst met drie kinderen (moeten er eerst nog twee wakker worden) en woensdag gaan we naar sprookjeswonderland
Heb er zin in
(hoop dat 't niet zo druk is, er is tenslotte bijna nergens schoolvakantie)
die zijn meestal niet op woensdagquote:Op zondag 8 juni 2008 11:39 schreef Verida het volgende:
[..]
Het is wel de tijd van de schoolreisjes op veel scholen
Bestaat dat nog dan "openbaar vervoer"quote:Op zondag 8 juni 2008 10:41 schreef m@x het volgende:
vind ik even te ver weg om met het openbaar vervoer te doen.
op luca zijn school zijn die standaard op woensdag.quote:Op zondag 8 juni 2008 12:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Die zijn volgens mij inderdaad niet vaak op woensdag. Morgen heeft Tristan zijn schoolreisje, en dinsdag zijn Wouter en Sterre aan de beurt.
Ja maar jij woont in een gehuchtquote:Op zondag 8 juni 2008 12:13 schreef easy-going het volgende:
[..]
Bestaat dat nog dan "openbaar vervoer"
Het is hier van de aardbodem verdwenen geloof ik
Gaaf. Hoe is het met oma? Gaat ze mee op vakantie?quote:Op zondag 8 juni 2008 11:36 schreef Vivi het volgende:
Wij gaan zo naar de Boswerf met oma (mijn mama dus) en semi-opaen daarna pannenkoeken eten
.
En mijn moeder trakteert me op een vakantie naar Ibiza die we zo gaan boeken
Ik raad je een paar handboeien en wat proppen voor in de mond aan ( hoewel de nibbits ook wel zullen voldoen)quote:Op zondag 8 juni 2008 13:01 schreef Memmel het volgende:
Ik krijg straks een collega van mijn man op bezoek met zijn 4 (jaja VIER) kiddo's varierend van 2 tot 7 jaar. Alles wat nog los stond staat nu vast, heb ik grote getalen wicky ingeslagen en een paar zakken nibitts. Moet goed gaan dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |